Regel ik voor je, tong.quote:
Dat is lang geleden ja... En een leuk topic, tot een aantal figuren vonden dat ze hun persoonlijke oorlogjes er in uit moesten vechten...quote:I.R.Baboon schreef:
For old times sake. Ik las vandaag allerlei posts van je in het grafschriftentopic (meer dan 4 jaar oud).
Ja, werkquote:
En dat is een boterham met seks?quote:Op donderdag 13 april 2006 02:39 schreef Nevje het volgende:
Ik ben ook nog wakker.. Ben aan het wachten op mn ontbijt..![]()
Neh, ik heb morgenochtend een toets.. en.. ben mn wekker kwijt..quote:Op donderdag 13 april 2006 02:43 schreef cerror het volgende:
[..]
En dat is een boterham met seks?
Zo niet, waarom wacht je op slaap?
Geweldig, IR! Even wat mooie cijfers scoren!quote:Op donderdag 13 april 2006 02:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik moet nog even studietechnisch iets melden, ik heb gisteren m'n eerste in-class assessment teruggekregen, en dat was in het bizarre ierse systeem een 70%, want in NL op iets tussen een 8 en een 10 zou neerkomen (ja, het is echt vreemd). En er hadden maar 7 mensen een beter cijfer dan ik, en de andere 80 hadden een mindere score, dus je mag wel stellen dat ik het vrij goed gedaan had, aangezien ik geen bladzijde had gelezen. En je mag ook stellen dat het niveau hier extreem laag is en niks voorstelt (thuis haal ik nooit zulke cijfers, en dan volg ik bovendien 'gewone' vakken, ipv dingen buiten m'n studie).
quote:Op donderdag 13 april 2006 02:48 schreef svann het volgende:
[..]
Geweldig, IR! Even wat mooie cijfers scoren!
Dat kan je altijd nog van pas komen; in het buitenland gestudeerd hebbend met goed resultaat.
Dat het nivo treurig was zal lang niet overal bekend zijn.
En dan klaagt men zo over het nederlandse nivo.
De berichten daarover wisselen elkaar nogal af is me de laatste jaren opgevallen.
De ene keer wordt het geprezen, dan weer net zo hard verguisd.
Ik wilde al net reageren.quote:
Nou ja, het hangt er van af waar je zit, maar ik weet dat mijn huisgenoten erg graag in Nederland willen studeren omdat de faculteit waar zij heen willen een erg goede naam heeft (maar goed, ze doen natuurkunde en ze willen naar Utrecht, waar Veltman en 't Hooft een paar jaar gekregen hun Nobelprijs hebben gekregen).quote:Op donderdag 13 april 2006 02:48 schreef svann het volgende:
[..]
Geweldig, IR! Even wat mooie cijfers scoren!
Dat kan je altijd nog van pas komen; in het buitenland gestudeerd hebbend met goed resultaat.
Dat het nivo treurig was zal lang niet overal bekend zijn.
En dan klaagt men zo over het nederlandse nivo.
De berichten daarover wisselen elkaar nogal af is me de laatste jaren opgevallen.
De ene keer wordt het geprezen, dan weer net zo hard verguisd.
Svann is een ze. En natuurlijk gebruik ik liever 'niveau', maar ik schrijf bijvoorbeeld ook 'locale' terwijl dat al een jaar of 50 uit de tijd is.quote:Op donderdag 13 april 2006 02:54 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik wilde al net reageren.
Damnage. Ik hoop voor hem dat hij wat drank op heeft.
Nope.quote:Op donderdag 13 april 2006 02:54 schreef cerror het volgende:
Ik wilde al net reageren.
Damnage. Ik hoop voor hem dat hij wat drank op heeft.
Ach ja, ik gebruik nog steeds een Atari computer.quote:Op donderdag 13 april 2006 02:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Svann is een ze. En natuurlijk gebruik ik liever 'niveau', maar ik schrijf bijvoorbeeld ook 'locale' terwijl dat al een jaar of 50 uit de tijd is.
Volgens mij ben je wel een uitzondering daarmee in dit topic. Van broer weet ik het niet, maar Lamon heeft het regelmatig over zijn alcoholgebruik, en bijvoorbeeld Ole post ook graag wanneer ze om half 6 thuis komt van het uitgaan.quote:
Te laat begonnen, en snap de stof ook helemaal niet..quote:Op donderdag 13 april 2006 02:53 schreef svann het volgende:
Ben je te laat met studeren begonnen, Nevje?
Of red je het morgen allemaal wel?
Oh... als dat alles is!quote:Op donderdag 13 april 2006 02:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Svann is een ze. En natuurlijk gebruik ik liever 'niveau', maar ik schrijf bijvoorbeeld ook 'locale' terwijl dat al een jaar of 50 uit de tijd is.
Dat heet procrastineren, Nevje.quote:Op donderdag 13 april 2006 03:07 schreef Nevje het volgende:
Te laat begonnen, en snap de stof ook helemaal niet..![]()
Mijn avond ging zo;
20:00
< knip >
tot.. nu..![]()
overdoen?quote:Op donderdag 13 april 2006 03:26 schreef svann het volgende:
[..]
Dat heet procrastineren, Nevje.
Ik ben er zelf erg goed in.
Als je er morgen toch niks van bakt kun je beter gewoon gaan slapen.
(En het voortaan bij te behappen beetjes leren.)
Kan je het niet een andere keer overdoen?
Yep.quote:Op donderdag 13 april 2006 03:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens mij ben je wel een uitzondering daarmee in dit topic.
*meld zichquote:Op donderdag 13 april 2006 03:39 schreef svann het volgende:
[..]
Yep.
Ik ben praktisch geheel onhouder, vergeleken bij de topicpopulatie dan.
's Avonds één borreltje vind ik meestal wel weer genoeg.
Damn, wat een ontboezeming in dit gezelschap.
Tja, ik vind het gewoon niet leuk om dronken te worden.
Ik kan natuurlijk wel inbrengen dat ik helemaal geen drank nodig heb voor het gewenste effekt.
VWO nog.quote:Op donderdag 13 april 2006 03:30 schreef Nevje het volgende:
overdoen?![]()
ehh.. ik ben nu aan het hopen dat ik zo spontaan heel heel ziek wordt..![]()
Ooh.. met mn ma is het alweer goed.. ze was boos geworden dat ik met washandjes ging gooien..quote:Op donderdag 13 april 2006 03:50 schreef svann het volgende:
VWO nog.
Tja, dan is het knap beroerd, dan valt er niks over te doen.![]()
Misschien dat bijles voor de eindstrijd je nog kan redden?
Sterkte! (ook met je moeder.)
*paniekquote:Op donderdag 13 april 2006 04:12 schreef Slappertje het volgende:
Moggh
Toch een beetje een aanval van nostalgie, nu je daar zit, I.R.?quote:Op donderdag 13 april 2006 03:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, vooruit, nog 1 mededeling dan, ik luister op dit moment van een optreden van de Amsterdam Klezmer Band (vorig jaar live gezien op één of ander livejazzfestival in de Amsterdamse grachten) bij 3voor12. Best tof.
Daar ben je een man voorquote:Op vrijdag 14 april 2006 01:29 schreef Lamon het volgende:
En gamen, wonderlijk genoeg, dat doe ik gewoonlijk echt nooit, maar nu heb ik de hele dag een beetje lopen racen en fps' en..
Ierse vrouwen zijn stiekem onder hun amicale en laat maar waaien-uitdragingen ongelooflijke zeikerds, naar wat ik ervaren heb.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Shit, thisbe. Ik heb je vast net gemist.
En oh, ik ben vast de enige die relatie-gerelateerd gedoe hier deelt, maar mijn ierse vlam was vandaag om onbegrijpelijke redenen boos op mij en daarna was ze nog veel bozer over andere dingen dus dat heb ik nu wel even gehad.
Hoi.quote:En hallo.
Ik was in de veronderstelling dat jij je naam daar vandaan had! Swann is namelijk de hoofdpersoon.quote:Op vrijdag 14 april 2006 01:53 schreef svann het volgende:
Hoe kom ik daar in voor, ThisBe?
[afbeelding] Maar je bedoelt natuurlijk de echte.
Ach IR, je weet heus wel waar het aan ligt. ik had je nog gewaarschuwdquote:Op vrijdag 14 april 2006 01:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
En oh, ik ben vast de enige die relatie-gerelateerd gedoe hier deelt, maar mijn ierse vlam was vandaag om onbegrijpelijke redenen boos op mij en daarna was ze nog veel bozer over andere dingen dus dat heb ik nu wel even gehad.
En hallo.
Ik dacht dat dat voor alle vrouwen gold.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:03 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ierse vrouwen zijn stiekem onder hun amicale en laat maar waaien-uitdragingen ongelooflijke zeikerds, naar wat ik ervaren heb.
Vind je? Ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen helemaal niet amicaal en laat maar waaien-achtig in hun gedragingen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik dacht dat dat voor alle vrouwen gold.
Um, nee.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:13 schreef Thisbe het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat jij je naam daar vandaan had! Swann is namelijk de hoofdpersoon.
Ja.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:28 schreef Lamon het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen helemaal niet amicaal en laat maar waaien-achtig in hun gedragingen.
Of doelde je vooral op dat zeikerds gedeelte?
Ja, ik zat net te denken, dit is niet echt bemoedigend voor die paar vrouwen die dit topic lezen. Maar goed, eigenlijk ik S-B gewoon een reeks voor gefrusteerde, kalende mannen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:37 schreef svann het volgende:
Heren, ik laat jullie wel even rustig frustraties delen.
Laat u gaan, waan u onbespied.
Ik lees het morgen wel.
Trusten!
Hey arcee, klopte die lijst met topicnummers die ik je stuurde een beetje?quote:
Ik laat de 'maar dat kan toch helemaal niet' oneliners maar achterwege en hou het bij een 'laten we het hopen'. We bleken immers al geheime vrouwelijke lurkers te hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:42 schreef svann het volgende:
Ach, misschien hebben die wel gevoel voor humor.
Niet gecontroleerd, maar goed dat je 't zegt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hey arcee, klopte die lijst met topicnummers die ik je stuurde een beetje?
Amen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, ik zat net te denken, dit is niet echt bemoedigend voor die paar vrouwen die dit topic lezen. Maar goed, eigenlijk is S-B gewoon een reeks voor gefrusteerde, kalende mannen.
*Toch nog even terugkomt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:47 schreef Lamon het volgende:
Amen.
Vrouwen hoeven wat mij betreft in ieder geval geen speciale behandeling te verwachten hier, daar zijn al meer dan genoeg andere topics voor.
Als je als vrouw toch de behoefte voelt om dit topic bij te houden, dan is het om de incidentele inhoud tussen de kale mannen frustraties door, niet door het per definitie aanwezig zijn van een flauw en al te vaak herkauwd vrouwvriendelijk concept.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, ik zat net te denken, dit is niet echt bemoedigend voor die paar vrouwen die dit topic lezen. Maar goed, eigenlijk ik S-B gewoon een reeks voor gefrusteerde, kalende mannen.
Zuidamerikaanse mannen zijn ook welquote:Op vrijdag 14 april 2006 02:06 schreef Jane het volgende:
Ierse mannen daarentegen zijn helemaal niet zulke zeikerds, kan ik zeggen... Alleen wel altijd dronken.
Ik heb daar weinig kijk op.quote:Op vrijdag 14 april 2006 04:12 schreef Ole het volgende:
[..]
Zuidamerikaanse mannen zijn ook welEn niet altijd dronken..
![]()
Is dat zo?quote:
Semi-bikkeltijd!quote:
Dat voegt niet echt veel toe aan dit topic waar toch enige mate van creatief posten en eigenwijze monologen wel vereist zijn maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.quote:
Nee hoor, je slaat de spijker op de kop.quote:Op vrijdag 14 april 2006 05:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat voegt niet echt veel toe aan dit topic waar toch enige mate van creatief posten en eigenwijze monologen wel vereist zijn maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.![]()
Het komt uit een liedje van Drs. P, Marble, daar kan ik niet zomaar dingen aan veranderen. En flegmatiek zit al in Sneker Café.quote:Op zaterdag 15 april 2006 02:52 schreef Marble het volgende:
Je zou cri-, theore-, scep-, poli-, didac- en diabe- ook nog kunnen toevoegen in je sig, IR. Al is het nu al een mooie bloemlezing. Maar flegma- hoort er zeker nog wel bij.
kom jij eens terugquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:19 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Kom je of ga je??
dat doe ik wel via andere kanalenquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:37 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Heb je me wat spannends te melden dan?? Wat hier niet kan??
TPG Post is niet zo snel vandaagquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:42 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niets ontvangen!
dammitquote:Op zaterdag 15 april 2006 03:46 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ik zag ze anders zopas nog een nachtelijke bezorging plegen!
Welterusten.quote:Op zondag 16 april 2006 02:45 schreef broer het volgende:
Ha. Mijn nachtelijke slowchat. Even een tvp plaatsen.
Ik heb weer de neiging om 'm middenin de zomer te willen zien, of zoquote:Op maandag 17 april 2006 01:39 schreef broer het volgende:
Ik heb Jesus Christ Superstar maar weer eens gekeken. Fantastische film
En dat is dan ook meteen het enige wat ik heb met Pasen.
Is ook een goeie tijd. Elke tijd is goed voor JCS.quote:Op maandag 17 april 2006 01:42 schreef Wickedangel het volgende:
Ik heb weer de neiging om 'm middenin de zomer te willen zien, of zo![]()
Ja. En dat doe ik dan ook.quote:Kun jij ook alles meezingen? Bij wijze van spreken![]()
Dat is dan toch een gebrek aan je opvoeding, dat je de film nooit hebt gezien .quote:Op maandag 17 april 2006 01:48 schreef tong80 het volgende:
Ik heb de CD. De film nooit gezien. Maar bijna alle nummers zijn bekend en meezingbaar.
Lamon ik heb zo'n 400 casettebandjes en 300 LP's die ik nooit meer draaiquote:Op maandag 17 april 2006 01:49 schreef Lamon het volgende:
Ik heb de elpee.
Ik heb alleen geen platenspeler.
Ik heb vrijwel alle klassiekers gezien en nog honderden andere films in mijn 43jarige leven. Maar sommige films zijn er door heen geglipt. Citizen Kane b.v. Iets wat je gezien MOET hebben heeft Tong nooit gezien. Komt ooit nog wel.quote:Op maandag 17 april 2006 01:50 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is dan toch een gebrek aan je opvoeding, dat je de film nooit hebt gezien .
Maar je hebt 't natuurlijk te druk met posten op Fok!![]()
En ik 't nog voorzichtig brengen, ik wilde niet suggereren dat je ook daadwerkelijk meezongquote:Op maandag 17 april 2006 01:49 schreef broer het volgende:
[..]
Ja. En dat doe ik dan ook.
De buren hebben niet eens aangebeld. Wonderlijk...
Die doe ik nooit weg. Heb wel 25-jaargangen muziekblad OOR te koop aangeboden op marktplaats.quote:Op maandag 17 april 2006 01:52 schreef broer het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Wanneer post je een lijstje van de LP's die je wilt verkopen?
Tot voor kort had ik ook nog nooit One flew over the cuckoo's nest gezienquote:Op maandag 17 april 2006 01:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb vrijwel alle klassiekers gezien en nog honderden andere films in mijn 43jarige leven. Maar sommige films zijn er door heen geglipt. Citizen Kane b.v. Iets wat je gezien MOET hebben heeft Tong nooit gezien. Komt ooit nog wel.
Ja ik dacht alleen in Haarlem. Maaar eigenlijk mogen ze dit hem niet aandoen Lamon. Hij kan geen tekst meer onthouden en slaakt alleen nog kreten uit.quote:Op maandag 17 april 2006 01:53 schreef Lamon het volgende:
Even geheel terzijde.
Weet iedereen al dat Ramses Shaffy op bevrijdingspop komt?
Ik kan er niets aan doen. Het is sterker dan ik.quote:Op maandag 17 april 2006 01:53 schreef Wickedangel het volgende:
En ik 't nog voorzichtig brengen, ik wilde niet suggereren dat je ook daadwerkelijk meezong![]()
Dat bedoel ik. Zo heeft iedereen wel z'n gemiste films.quote:Op maandag 17 april 2006 01:54 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Tot voor kort had ik ook nog nooit One flew over the cuckoo's nest gezien![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 01:53 schreef Lamon het volgende:
Even geheel terzijde.
Weet iedereen al dat Ramses Shaffy op bevrijdingspop komt?
Helaas.quote:Op maandag 17 april 2006 01:53 schreef tong80 het volgende:
Die doe ik nooit weg. Heb wel 25-jaargangen muziekblad OOR te koop aangeboden op marktplaats.
quote:Op maandag 17 april 2006 01:54 schreef Tijn het volgende:
Ha, Citizen Kane heb ik ook al gezien. Wat ben ik toch cultureel onderlegd
Ik heb het in juni gedaan. Werd te weinig geboden. Ik probeer het over een paar maanden weer.quote:Op maandag 17 april 2006 01:56 schreef broer het volgende:
[..]
Helaas.
En 25 jaar OOR is me net iets te veel van het goede. Was er iemand anders die ze wél wilde hebben?
Nee hoor, ik zing ook mee. Vooral de Judas-nummersquote:Op maandag 17 april 2006 01:54 schreef broer het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen. Het is sterker dan ik.
Moet ik me ervoor schamen?
Die heb ik! Alleen hij zit nog in plastic. Net als een paar Hitchcocks, The Third Man, Dr. Strangelove en nog een paar anderen.quote:Op maandag 17 april 2006 01:54 schreef Tijn het volgende:
Ha, Citizen Kane heb ik ook al gezien. Wat ben ik toch cultureel onderlegd
Alsof ik in de spiegel kijk, maar dan 10 jaar in de toekomst.quote:Op maandag 17 april 2006 01:54 schreef tong80 het volgende:
Ja ik dacht alleen in Haarlem. Maaar eigenlijk mogen ze dit hem niet aandoen Lamon. Hij kan geen tekst meer onthouden en slaakt alleen nog kreten uit.
Hmmm, als 't jou al niet lukt... Heb ook nog volledig verstofte jaargangen OOR op zolder liggen, van eind jaren zeventig tot voor een paar jaar geleden. Die ga ik nog eens lezen als ik volledig dementerend in het bejaardentehuis zitquote:Op maandag 17 april 2006 01:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die doe ik nooit weg. Heb wel 25-jaargangen muziekblad OOR te koop aangeboden op marktplaats.
Tien jaar maar? Jij bent nog optimistischquote:Op maandag 17 april 2006 02:00 schreef Lamon het volgende:
[..]
Alsof ik in de spiegel kijk, maar dan 10 jaar in de toekomst.
Ik ben erg benieuwd,
Ik heb ze jarenlang zelfs herlezen. Maar de laatste jaren las ik er even in en legde hem weg zonder er nog naar om te kijken.quote:Op maandag 17 april 2006 02:01 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Hmmm, als 't jou al niet lukt... Heb ook nog volledig verstofte jaargangen OOR op zolder liggen, van eind jaren zeventig tot voor een paar jaar geleden. Die ga ik nog eens lezen als ik volledig dementerend in het bejaardentehuis zit![]()
Ik dacht vroeger altijd dat ik Jezus het beste vond. Kwam waarschijnlijke enkel door Gethsemane. Nu had ik de film een jaar of twee niet gezien (alleen de cd af en toe gedraaid), en was helemaal onder de indruk van Judas.quote:Op maandag 17 april 2006 01:57 schreef Wickedangel het volgende:
Nee hoor, ik zing ook mee. Vooral de Judas-nummers![]()
Helemaal goed begrepen.quote:Op maandag 17 april 2006 02:00 schreef tong80 het volgende:
Begrijp ik je goed Lamon heb je Dr. Strangslove nog nooit gezien ?
Hij is een paar jaar geleden overledenquote:Op maandag 17 april 2006 02:05 schreef broer het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger altijd dat ik Jezus het beste vond. Kwam waarschijnlijke enkel door Gethsemane. Nu had ik de film een jaar of twee niet gezien (alleen de cd af en toe gedraaid), en was helemaal onder de indruk van Judas.
Is het ooit nog wat geworden met die man?
Videotheek gewerkt toch ?quote:Op maandag 17 april 2006 02:06 schreef Lamon het volgende:
[..]
Helemaal goed begrepen.
Ik ben geen all-round filmkijker.
quote:Op maandag 17 april 2006 02:06 schreef Wickedangel het volgende:
Hij is een paar jaar geleden overleden![]()
quote:De Jezus melkt nog steeds z'n succes van toen uit. Als Jezus, dus.
Ik weet 'tquote:Op maandag 17 april 2006 02:09 schreef broer het volgende:
[..]
[..]
(Dat was géén optimistische post, Wickedangel!)
Ja, het gaat over ánderen, natuurlijk. Hij heeft trouwens ook erg bizarre opvattingen over homo's.quote:Op zondag 16 april 2006 04:27 schreef svann het volgende:
Exotische fantasieën heeft die libiër! Hij heeft het alleen maar over anderen, neem ik aan?
Bij dat tweede toneelstuk was je niet echt meer bij aanwezig, denk ik. Wat een zit!
Als dat betekent dat ik je geen geld hoef te geven moet je het inderdaad zéker nog een paar keer luisteren.quote:Op maandag 17 april 2006 02:14 schreef Wickedangel het volgende:
Btw broer, ik krijg een tientje van je![]()
Ik heb Arcade Fire gedownload en vind 't knap hysterischMaar misschien moet ik nog eens een paar keer goed luisteren.
Vieren ze in Ierland ook 2e paasdag? Ja toch?quote:Op maandag 17 april 2006 02:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallo. Vandaag na de paasbrunch Team America gekeken en nu doe ik met m'n huisgenoten Gran Turismo, terwijl we naar de extreem toffe soundtrack van Scarface luisteren. En morgen géén college om 9 uur..
Hmmm... het is alTIJD Lamons schuld. Hij was er ook debet aan dat ik iets begon te zien in Nathalie van BB5quote:Op maandag 17 april 2006 02:17 schreef broer het volgende:
[..]
Als dat betekent dat ik je geen geld hoef te geven moet je het inderdaad zéker nog een paar keer luisteren.
En voor verdere klachten over The Arcade Fire moet je bij Lamon zijn. Die is erover begonnen! [afbeelding]
Of opgegeten?quote:Op maandag 17 april 2006 02:17 schreef svann het volgende:
De paaseitjes waren al voortijdig overleden.
quote:Op maandag 17 april 2006 02:26 schreef svann het volgende:
[..]
Het is vaag...
Je neemt er twee en je vindt de papiertjes van een stuk of tien.![]()
Ik begin het gevoel te krijgen dat hij zich hier niet voor gaat verontschuldigen.quote:Op maandag 17 april 2006 02:19 schreef Wickedangel het volgende:
Hij was er ook debet aan dat ik iets begon te zien in Nathalie van BB5![]()
![]()
Ik ben druk op zoek naar een mp3-tje van Gethsemane.quote:Op maandag 17 april 2006 02:27 schreef broer het volgende:
[..]
Ik begin het gevoel te krijgen dat hij zich hier niet voor gaat verontschuldigen.
Of hij is heel lang aan het denken hoe hij die verontschuldigingen precies gaat verpakken.
Ik wil hem wel even rippen van de cd.quote:Op maandag 17 april 2006 02:29 schreef Lamon het volgende:
Ik ben druk op zoek naar een mp3-tje van Gethsemane.
En dat is goed zoeken blijkt..
Oh, sorry dat we je storenquote:Op maandag 17 april 2006 02:29 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik ben druk op zoek naar een mp3-tje van Gethsemane.
En dat is goed zoeken blijkt..
Zeg dat! ONZ in je AT!quote:Op maandag 17 april 2006 02:23 schreef Yildiz het volgende:
Zo, hey, shit.
Dat is wel weer waar.quote:Op maandag 17 april 2006 02:35 schreef svann het volgende:
[..]
Zeg dat! ONZ in je AT!
Maar gelukkig wel het enige topic waar je je niet voor hoeft te schamen.
![]()
Ik word juist als een magneet aangetrokken door al die baggertopics in ONZ... Maar gelukkig ben ik de schaamte al voorbijquote:Op maandag 17 april 2006 02:35 schreef svann het volgende:
[..]
Zeg dat! ONZ in je AT!
Maar gelukkig wel het enige topic waar je je niet voor hoeft te schamen.
![]()
Kijkt even met je mee...quote:Op maandag 17 april 2006 02:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is wel weer waar.
Ik kan me heugen, dat ik een hele tijd terug, tijdens het overwerken, om zo een verslag te maken, wat ik natuurlijk verkeerd gepland had, dat ik hier ook even aan het posten was geslagen.
Dus ik kan zeggen, ik ben terug.
Ik zit nu even mijn AT te kijken, en hésus, bijna alleen maar POL en NWS. Damn.
http://download.yousendit.com/68088C6819BF85EDquote:Op maandag 17 april 2006 02:30 schreef broer het volgende:
Ik wil hem wel even rippen van de cd.
Het kan zijn dat ik aan het lezen ben geslagen, en daar m'n lol uit haal.quote:Op maandag 17 april 2006 02:38 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Kijkt even met je mee...
![]()
Je moet ook wel een beetje lol hebben hierzo hoor.
quote:Op maandag 17 april 2006 02:39 schreef broer het volgende:
[..]
http://download.yousendit.com/68088C6819BF85ED
Het eigen vergeefse zoeken, ja.quote:
WB dan!quote:Op maandag 17 april 2006 02:37 schreef Yildiz het volgende:
Dus ik kan zeggen, ik ben terug.
Ik zit nu even mijn AT te kijken, en hésus, bijna alleen maar POL en NWS. Damn.
Ik heb op mijn flikker gekregen van I.R. over mijn praktijken in semi-bikkeltijd. Dit is mijn manier om weer in een iets beter blaadje te komen bij de vaste posters.quote:Op maandag 17 april 2006 02:49 schreef Lamon het volgende:
De kant en klare upload is onverwachte luxe, daar heb ik uiteraard geen enkele klacht over.
Welke duistere praktijken zijn dat dan welquote:Op maandag 17 april 2006 02:53 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb op mijn flikker gekregen van I.R. over mijn praktijken in semi-bikkeltijd...
Dankje!quote:Op maandag 17 april 2006 02:50 schreef svann het volgende:
[..]
WB dan!
Daar heb je het blijkbaar naar je zin, mag toch?
Jaquote:Op maandag 17 april 2006 02:54 schreef Lamon het volgende:
.....what you started... I didn't start it...!
God, thy will is hard!
But you hold every card!
I will drink your cup of poison.
Nail me to your cross and break me,
Bleed me, beat me,
Kill me.
Take me, now!
Before I change my mind....
Geweldig.![]()
Helemaal niet verkeerdquote:Op maandag 17 april 2006 02:55 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn dochter heeft een 5 jarig management contract aangeboden gekregen van Solomon Burke, en ze mag mee op zijn zomertournee, leuk toch?
Godver, mijn lievelingsnummerquote:Op maandag 17 april 2006 02:54 schreef Lamon het volgende:
.....what you started... I didn't start it...!
God, thy will is hard!
But you hold every card!
I will drink your cup of poison.
Nail me to your cross and break me,
Bleed me, beat me,
Kill me.
Take me, now!
Before I change my mind....
Geweldig.![]()
Ik had te lang geslowchat. En dat spijt me heel erg.quote:Op maandag 17 april 2006 02:54 schreef Wickedangel het volgende:
Welke duistere praktijken zijn dat dan wel![]()
Slowchatterig semi-flirten in dit topic is dan ook not done, hoe sarcastisch de intentie ook moge zijn.quote:Op maandag 17 april 2006 02:53 schreef broer het volgende:
Ik heb op mijn flikker gekregen van I.R. over mijn praktijken in semi-bikkeltijd.
Hier -------------------------------------------------------------------------------->quote:Op maandag 17 april 2006 02:57 schreef broer het volgende:
[..]
Ik had te lang geslowchat. En dat spijt me heel erg.
Ik koppel dit op de 1 of andere manier aan het artikel wat ik net gelezen heb.quote:Op maandag 17 april 2006 02:57 schreef Lamon het volgende:
[..]
Slowchatterig semi-flirten in dit topic is dan ook not done, hoe sarcastisch de intentie ook moge zijn.
Dat vertaalt zich gewoon slecht op het scherm.
Dat is gewoon... onvergeeflijkquote:Op maandag 17 april 2006 02:57 schreef Lamon het volgende:
[..]
Slowchatterig semi-flirten in dit topic is dan ook not done, hoe sarcastisch de intentie ook moge zijn.
Welnee, da's lachenquote:Op maandag 17 april 2006 02:57 schreef Lamon het volgende:
[..]
sarcastisch
Inderdaad, 't is niet de eerste de beste in ieder geval.quote:
sarcasmequote:
Zeg dat wel, hartstikke leuk voor je dochter, tochquote:Op maandag 17 april 2006 03:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Inderdaad, 't is niet de eerste de beste in ieder geval.
Godver, zeg. Krijg ik ook nog eens van jou op mijn flikker. Het is geen goede nacht, geloof ik.quote:Op maandag 17 april 2006 02:57 schreef Lamon het volgende:
VERbannen..quote:Op maandag 17 april 2006 03:01 schreef Wickedangel het volgende:
Maar wat is het ergste dat I.R. kan doen, broer? Je bannen?!![]()
Inderdaad. Heb gisteren met hem gebeld, hij heeft veel in petto voor haar, zegt ie. Maar we proberen nuchter te blijven hoor, eerst nog maar zien.quote:Op maandag 17 april 2006 03:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zeg dat wel, hartstikke leuk voor je dochter, toch![]()
Hij kan me persona non grata maken in semi-bikkeltijd.quote:Op maandag 17 april 2006 03:01 schreef Wickedangel het volgende:
Het doet me denken aan TM (trancedente meditatie). Elke concentratietraining kan helpen.quote:Op maandag 17 april 2006 02:46 schreef Yildiz het volgende:
Even zomaar, dit zag ik op mijn blackboard staan...
http://www.studietips.leidenuniv.nl/ >
http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/mind/aandacht-oef.htm
kent iemand het? werkt het?
Nee. Eerst een waarschuwingquote:Op maandag 17 april 2006 03:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
VERbannen..
Da's veel erger.
Maar zover is het vast nog lang niet.
quote:Op maandag 17 april 2006 03:04 schreef broer het volgende:
[..]
Hij kan me persona non grata maken in semi-bikkeltijd.
Slapen? Tis maar een suggestiequote:En wat moet ik dan in de nachtelijke uren?
Nee en ja.quote:Op maandag 17 april 2006 03:03 schreef k_i_m het volgende:
Ligt het aan mij of is 's nachts de enige periode waarin MTV nog daadwerkelijk muziekvideo's vertoont?
quote:
Daarom vroeg ik het ook.quote:
Ik heb Getsemane ook opgezetquote:Op maandag 17 april 2006 03:06 schreef Lamon het volgende:
Vrolijk Pasen, buren.
Broer, je hebt me aangestoken met je Jesus.
Hou je niet van die fijne pimp-my-weetikveel-programma's?quote:Op maandag 17 april 2006 03:03 schreef k_i_m het volgende:
Ligt het aan mij of is 's nachts de enige periode waarin MTV nog daadwerkelijk muziekvideo's vertoont?
I know, maar die uitspraak is van een oerfokker, weet alleen niet meer van welkequote:Op maandag 17 april 2006 03:07 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Het was dan ook maar een suggestie![]()
Ik haat het zo ontzettend dat die ongein lichamelijk een dagelijks terugkerende verplichting is.quote:Op maandag 17 april 2006 03:05 schreef Wickedangel het volgende:
Slapen?
Het is het Heilige Vuur, Lamon. Het Heilige Vuur. (Het paasvuur, zeg maar.)quote:Op maandag 17 april 2006 03:06 schreef Lamon het volgende:
Broer, je hebt me aangestoken met je Jesus.
Eensch. Maar 't schijnt nodig te zijn. Om uit te rusten en zoquote:Op maandag 17 april 2006 03:10 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik haat het zo ontzettend dat die ongein lichamelijk een dagelijks terugkerende verplichting is.
Mijn leven zou zoveel simpeler, mooier, langer en makkelijker zijn als ik dat gewoon kon laten schieten.
Geen idee. Ik heb de komende week toch vrij.quote:Op maandag 17 april 2006 02:17 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Vieren ze in Ierland ook 2e paasdag? Ja toch?
Ja, dat zou ik leuk vinden. Verras me maar met wat leuks.quote:Op maandag 17 april 2006 02:53 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb op mijn flikker gekregen van I.R. over mijn praktijken in semi-bikkeltijd. Dit is mijn manier om weer in een iets beter blaadje te komen bij de vaste posters.
Misschien moet ik binnenkort ook nog eens iets voor I.R. uploaden...
Je schijnt jezelf ook te kunnen trainen om nooit meer te hoeven slapen. Trix slaapt ook maar 5 uur per nacht gemiddeld. Ik momenteel 7. Zonde tijd hoor.quote:Op maandag 17 april 2006 03:12 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Eensch. Maar 't schijnt nodig te zijn. Om uit te rusten en zo![]()
Haha, Solomon Burke. Extreem tof.quote:Op maandag 17 april 2006 02:55 schreef ElizabethR het volgende:
Hi Guys and Girls....
Kmoet bikkelen in Nederland helaas. Maar morgen alweer terug gelukkig.
Mijn dochter heeft een 5 jarig management contract aangeboden gekregen van Solomon Burke, en ze mag mee op zijn zomertournee, leuk toch?
Dit fijne topique wordt steeds internationaler!quote:Op maandag 17 april 2006 03:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb de komende week toch vrij.
Woensdag voor een paar dagen naar brussel.
Mobilisation of shame, heb ik ooit bij De Rechtsorde Politicologisch Bezien geleerd.quote:Op maandag 17 april 2006 03:01 schreef Wickedangel het volgende:
Yepquote:Op maandag 17 april 2006 03:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Haha, Solomon Burke. Extreem tof.
Hij heeft een nieuwe verloofde (nr 6), en zij wil dat ie 150 kilo afvaltquote:Alleen hopen dat ie het nog 5 jaar volhoudt..
Nee, daar heb ik Discovery voorquote:Op maandag 17 april 2006 03:08 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Hou je niet van die fijne pimp-my-weetikveel-programma's?![]()
Ik zit zo'n beetje op 6, denk ik. En dan aan het eind van de week instortenquote:Op maandag 17 april 2006 03:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je schijnt jezelf ook te kunnen trainen om nooit meer te hoeven slapen. Trix slaapt ook maar 5 uur per nacht gemiddeld. Ik momenteel 7. Zonde tijd hoor.
Kut, dan moet ik nog goed nadenken ook.quote:Op maandag 17 april 2006 03:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, dat zou ik leuk vinden. Verras me maar met wat leuks.
Ik zit hier op 8-9 uur. En in A'dam ook meestal wel op 7-8. Maar een jaar of 4 geleden kon ik nog makkelijk toe met 5-6 per nacht.quote:Op maandag 17 april 2006 03:18 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik zit zo'n beetje op 6, denk ik. En dan aan het eind van de week instorten![]()
Probeer em dan tenminste een beetje bang te maken.quote:Op maandag 17 april 2006 03:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mobilisation of shame, heb ik ooit bij De Rechtsorde Politicologisch Bezien geleerd.
En nee, dat stelt idd niks voor.
Liefst een combinatie.quote:Op maandag 17 april 2006 03:19 schreef broer het volgende:
[..]
Kut, dan moet ik nog goed nadenken ook.
Wil je iets waarvan ik denk dat je het leuk vindt, iets waarvan ik denk dat je het nog nooit hebt gehoord of een combinatie van beide?
Of iets heel anders?
Ja, dat moeten we toch niet hebben. Beetje sarcastisch flirten hierzo! Schande!!!!!quote:Op maandag 17 april 2006 03:20 schreef Lamon het volgende:
[..]
Probeer em dan tenminste een beetje bang te maken.
Straks doet ie het weer.
Jaja IR, we worden oudquote:Op maandag 17 april 2006 03:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik zit hier op 8-9 uur. En in A'dam ook meestal wel op 7-8. Maar een jaar of 4 geleden kon ik nog makkelijk toe met 5-6 per nacht.
Oh pardon:quote:Op maandag 17 april 2006 03:20 schreef Lamon het volgende:
[..]
Probeer em dan tenminste een beetje bang te maken.
Straks doet ie het weer.
Zie je wel dat het niet alleen aan mij lag.quote:Op maandag 17 april 2006 03:22 schreef broer het volgende:
[..]
Het heeft je pijn gedaan, of niet, Lamon?
Die had ik kunnen zien aankomen.quote:Op maandag 17 april 2006 03:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Liefst een combinatie.
Pff... Lastige klant ben je...quote:Wat ik wel leuk vind: Boudewijn de Groot, Nits, Radiohead, Drs. P, Spinvis, Jazz, Lekker foute dingen.
Wat ik niet leuk vind: Powerrock, Jack Johnson achtig geneuzel, Metal, Blof.
Over een paar weken heb ik mijn Spinvis live ontmaagding in het LVC.quote:Op maandag 17 april 2006 03:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Spinvis
Stokje en stekenquote:Op maandag 17 april 2006 03:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Oh pardon:
Mobilisation of shame! En dan ga ik hem zwart maken in élk topic op fok! Nou, hoed je dan maar!
Ach... Hij loopt gewoon achter de hedendaagse messias aan.quote:Op maandag 17 april 2006 03:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zie je wel dat het niet alleen aan mij lag.
Ik ga ook inlikken.quote:Op maandag 17 april 2006 03:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik leuk vinden. Verras me maar met wat leuks.
Ik heb geen idee wat het LVC is. Maar ik vond z'n laatste tour (die wrs nog steeds loopt) echt extreem goed. Probeer op tijd te zijn, zodat je LPG meemaakt, en probeer als ze hun laatste nummers aan het spelen te zijn rustig naar voren te lopen. Wrs is de eerste rij vrij en dan heb je een uitstekend plekje voor het hoofdprogramma.quote:Op maandag 17 april 2006 03:23 schreef Lamon het volgende:
[..]
Over een paar weken heb ik mijn Spinvis live ontmaagding in het LVC.![]()
Gelukkig? Wat is dat nou weer voor onzin?quote:Op maandag 17 april 2006 03:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, misschien. Maar wel gelukkig oud.
Merci, ik ga eerst Eels afluisteren (dat vind ik trouwens ook erg leuk, broer), maar daarna zet ik m op.quote:Op maandag 17 april 2006 03:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ga ook inlikken.
Hier.
Zo. Jack Johnson achtig geneuzel komt misschien in de buurt, maar ik vind Jackie ook niet cool, dus misschien dat het wel wat is. Der zit trouwens geen meid in.
Ho, ho! Dit is mijn inliknacht, ja!quote:Op maandag 17 april 2006 03:25 schreef Yildiz het volgende:
Ik ga ook inlikken.
Je hebt morgen vrij. En wordt/ is weer lente, k_i_m. En dan zijn zo veel mooie mensen op aarde.quote:Op maandag 17 april 2006 03:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Gelukkig? Wat is dat nou weer voor onzin?.
Hee, zo werkt dat niet.quote:Op maandag 17 april 2006 03:25 schreef Yildiz het volgende:
inlikken.
I.R. is een streng tiepje, maar deze reeks is dan ook naar hem vernoemd, dus hij mag wel wat eisen stellenquote:Op maandag 17 april 2006 03:29 schreef broer het volgende:
[..]
Ja, heb je het in de gaten? En ik moet er nog flink wat moeite voor doen ook.
Dan heb ik gelogen.quote:Op maandag 17 april 2006 03:29 schreef Lamon het volgende:
[..]
Hee, zo werkt dat niet.
Het moet wel uit je hart komen natuurlijk.
Geef toe, op het moment dat ik alles maar zou tolereren hier zou het hier in no time een slowchat worden zoals er al tientallen zijn. En dan is de lol er wel af.quote:Op maandag 17 april 2006 03:30 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
I.R. is een streng tiepje, maar deze reeks is dan ook naar hem vernoemd, dus hij mag wel wat eisen stellen![]()
Wat heeft iedereen toch tegen die heerlijk verstilde melancholieke winterdagen?quote:Op maandag 17 april 2006 03:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
En wordt/ is weer lente
Trusten wijffie.quote:Op maandag 17 april 2006 03:30 schreef ElizabethR het volgende:
Ik was zoeken naar een recensie in de 'Stem' over mijn dochter met Solomon Burke in het Chasse theater en ik kan het niet meer vinden, ga maar slapen dus. Trusten!!
Je gedoogt mij toch ook. En je kent broer al heel wat langer, dus wees een beetje liev.quote:Op maandag 17 april 2006 03:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef toe, op het moment dat ik alles maar zou tolereren hier zou het hier in no time een slowchat worden zoals er al tientallen zijn. En dan is de lol er wel af.
Zeg, even wat anders: ik zie in jouw profiel dat je een vrouw bent.quote:Op maandag 17 april 2006 03:30 schreef Wickedangel het volgende:
I.R. is een streng tiepje, maar deze reeks is dan ook naar hem vernoemd, dus hij mag wel wat eisen stellen![]()
Is er een conventie dan?quote:Op maandag 17 april 2006 03:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Geef toe, op het moment dat ik alles maar zou tolereren hier zou het hier in no time een slowchat worden zoals er al tientallen zijn. En dan is de lol er wel af.
Gelukkig is dat vannacht niet het geval!quote:Op maandag 17 april 2006 03:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
zou het hier in no time een slowchat worden
Ja goed hè.quote:Op maandag 17 april 2006 03:34 schreef broer het volgende:
[..]
Zeg, even wat anders: ik zie in jouw profiel dat je een vrouw bent.
Maar op niveau, broer, op niveau.quote:Op maandag 17 april 2006 03:35 schreef broer het volgende:
Gelukkig is dat vannacht niet het geval!
Vliegt je dochter nu echt uit?quote:Op maandag 17 april 2006 03:30 schreef ElizabethR het volgende:
Ik was zoeken naar een recensie in de 'Stem' over mijn dochter met Solomon Burke in het Chasse theater en ik kan het niet meer vinden, ga maar slapen dus. Trusten!!
Ik zou niet durven!quote:Op maandag 17 april 2006 03:36 schreef Wickedangel het volgende:
Ga je nu sarcastisch met mij flirten?![]()
Slaap lekker.quote:Want ik ga pitten. Bewaar het anders voor een volgende keer![]()
Ja hallo, ik kom nooit buiten, dat weet je tochquote:Op maandag 17 april 2006 03:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Je hebt morgen vrij. En wordt/ is weer lente, k_i_m. En dan zijn zo veel mooie mensen op aarde.
Khebbumquote:
Zo, en dit was de tweede keer dat ze met hem zong, en daarom krijgt ze nu een contract. Ik ben best wel erg trots en opschepperig, is dat vreemd?quote:Opgekrabbeld met behulp van God
Door Willem Jongeneelen
Vrijdag 9 december 2005 - BREDA – Niet elke dag is er een wereldster te gast in Breda. Gisteren was er die wel: Solomon Burke, grondlegger van de soul, goed voor de verkoop van ruim zeventien miljoen platen. Zijn in samenwerking met Mezz georganiseerde optreden in Chassé was het laatste van zijn Europese tournee en het enige in Nederland.
Solomon Burke zingt, vertelt, charmeert, preekt en deelt rozen uit.
Foto Kees van DongenThe king of rock ‘n soul. Zo pleegt de in 1940 in Philadelphia geboren zanger zich te noemen. Hij werd in 1964 zo gekroond door een Amerikaanse diskjockey en heeft die koosnaam tot op de dag van vandaag behouden.
Na James Brown is hij wellicht de grootste soulzanger aller tijden. Inmiddels zeker ook de zwaarste.
Burke laat ook in Breda horen vooral een begiftigd gospelzanger en nog altijd geweldig bij stem te zijn.
Vanaf zijn zevende is hij actief in de kerk. Als zanger maar later ook als ouderling/predikant. In 1961 mocht hij zich als kerkleider geen rhythm & blueszanger noemen van de bisschop. Hij verzon een nieuwe term, waar ze géén aanstoot aan konden nemen: hij noemde zich voortaan een soulzanger. Een nieuwe naam voor een eigenlijk al bestaand genre is dan geboren.
De show in Chassé heeft iets van een groots opgezette, blazersrijke soulrevue. De 11-koppige Souls Alive Band met daarin ook zijn jongste dochter Candy schotelt een dwarsdoorsnede van ruim veertig jaar soulgeschiedenis voor, maar legt in een aantal medley’s toch vooral accent op het werk uit de jaren zestig; werk dat bekend geworden is door Burke zelf, of door collega’s als Otis Redding, Ben E. King en Little Richard.
Zijn opkomst gebeurt met de gordijnen dicht zodat het publiek het waggelen van de zeer corpulente Burke bespaard blijft.
De koningsmantel is indrukwekkend, maar binnen de minuut werpt hij die af en neemt de zwarte panter plaats in zijn zetel. Hij zingt, vertelt, charmeert, preekt en deelt rozen uit. De glitters in zijn pak schitteren even veel als het zweet op zijn ronde hoofd. Een oudere zwarte lakei komt na elke song dat hoofd afzemen. Vreemd gezicht.
Solomon Burke mag dan wederom een wereldster zijn nu, vooral in de jaren ’80 en ’90 raakte hij wat in de vergetelheid.
Tot hij in 2002 dankzij producer Joe Henry en de cd ‘Don’t Give Up On Me’, nota bene uitgebracht door een punklabel, een glorieuze comeback maakte. Van die cd laat Burke in Chassé een aantal moderne soultracks horen, geschreven door onder meer Van Morisson, Tom Waits en Dan Penn. Ze vormen het hoogtepunt van de avond, omdat ze stukken spannender klinken dan die toch wat routineus overkomende verplichte oudere nummers. Al blijft het door Burke zelf geschreven ‘Everybody Needs Somebody To Love’ (tevens legendarisch in de versie van The Blues Brothers) een perfecte publiekslieveling als afsluiter.
Solomon Burke heeft nog nooit een nr. 1 hit gescoord. Dat prikt. Maar hij is er nog steeds, daar waar veel eendagsvliegen definitief afgeserveerd zijn. Zijn comeback heeft Burke een Grammy opgeleverd en hem helemaal terug op de popkaart geplaatst. Als hij zich met een swingende versie van ‘Proud Mary’ aan de ‘rock ’n roll’ van Creedence Clearwater Revival waagt, stroomt het podium vol dansende fans en mag Martine uit Tilburg, ook afkomstig uit het publiek, haar vocale kunsten vertonen. Burke is terecht onder de indruk.
De 65-jarige Solomon Burke bewijst met fraaie gevoelige ballads maar ook gladde edelkitsch helemaal terug te zijn. Opgekrabbeld met behulp van God. Die heeft dat zo gewild. Hij is uitverkoren. In 2002 herrezen. Thuis in Philadelphia is hij nog altijd actief voor een andere dochter (een van zijn 21 kinderen) die een uitvaartcentrum runt. Wellicht dat hij daarom altijd leeft alsof het zijn laatste dag is. Met zoveel overgewicht weet je het ook maar nooit? Amen.
Volgens iemand (sig000 volgens mij) moest de slowchat altijd in ieder geval iets van een intellectuele lading hebben.quote:Op maandag 17 april 2006 03:35 schreef broer het volgende:
[..]
Gelukkig is dat vannacht niet het geval!
Ik ga met je mee.quote:Op maandag 17 april 2006 03:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
![]()
Straf!![]()
Intussen: trusten allemaal![]()
Dus je meldt je bij deze af voor de nog nader te bepalen S-B meet voor hen die hier al jaren hun tijd vergooien?quote:Op maandag 17 april 2006 03:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja hallo, ik kom nooit buiten, dat weet je toch.
Dronken van liefde, mag dat ook??quote:Op maandag 17 april 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zou daaraan willen toevoegen 'of moeten de posters erg dronken zijn'.
Semi-check.quote:Op maandag 17 april 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:Op maandag 17 april 2006 03:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Wacht even! Ik meende het allemaal niet serieus. Maar jij was gewoon oprecht, toch?quote:Op maandag 17 april 2006 03:44 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Dronken van liefde, mag dat ook??
Ik ben een zeer oprecht persoontje!quote:Op maandag 17 april 2006 03:45 schreef broer het volgende:
[..]
Wacht even! Ik meende het allemaal niet serieus. Maar jij was gewoon oprecht, toch?
Ik ook. Behalve 's nachts. En overdag soms. Of vaak eigenlijk. En behalve tijdens mijn onoprechte momenten.quote:Op maandag 17 april 2006 03:46 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ik ben een zeer oprecht persoontje!
Zeg! Niet eerst het halve topic volposten en dan gaan klagen, hè!quote:Op maandag 17 april 2006 03:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik ga slapen. En een uitvinding doen waardoor een S-B topic niet in minder dan 2 weken gevuld mag worden.
Daarom vind ik je nou juist zo leuk!quote:Op maandag 17 april 2006 03:51 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ook. Behalve 's nachts. En overdag soms. Of vaak eigenlijk. En behalve tijdens mijn onoprechte momenten.
Ja, met uitzondering van die gelegenheden ben ik ook een heel oprecht persoontje.
Je bent gewoon popi! Deal with it! Of wordt blauw en deletequote:Op maandag 17 april 2006 03:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik ga slapen. En een uitvinding doen waardoor een S-B topic niet in minder dan 2 weken gevuld mag worden.
Meetings zijn zó 1984quote:Op maandag 17 april 2006 03:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dus je meldt je bij deze af voor de nog nader te bepalen S-B meet voor hen die hier al jaren hun tijd vergooien?
De nummering gewoon wat aanpassen.quote:Op maandag 17 april 2006 03:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Koester het.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:27 schreef broer het volgende:
Wat is het rustig, hier. Gisteren was het nog wel zo druk.
Ja.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:27 schreef broer het volgende:
Wat is het rustig, hier.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:30 schreef Lamon het volgende:
Koester het.
Ook verstild is het nog best een aardig topic.
Is ook eigenlijk wel zo. Maar ik heb vandaag de hele dag nog bijna niemand gesproken, dus ik wilde wat aanspraak.quote:
Ik vind aanspraak van 2 of 3 mensen veel prettiger dan een hele groep die door elkaar kwebbelt. Maar that's just mequote:Op dinsdag 18 april 2006 01:37 schreef broer het volgende:
[..]
[..]
Is ook eigenlijk wel zo. Maar ik heb vandaag de hele dag nog bijna niemand gesproken, dus ik wilde wat aanspraak.
Oók alweer waar. Maar kijk nu hoe lang Lamon alweer stilvalt. Twee of drie mensen garanderen geen gesprek.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:38 schreef Tijn het volgende:
Ik vind aanspraak van 2 of 3 mensen veel prettiger dan een hele groep die door elkaar kwebbelt. Maar that's just me
Dat klinkt vast eenzamer dan het is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:37 schreef broer het volgende:
Maar ik heb vandaag de hele dag nog bijna niemand gesproken, dus ik wilde wat aanspraak.
Och, beetje eenzaam is het wel. Ik heb met twee mensen ge-msn'd, met twee mensen gebeld en twee kassameisjes gesproken ('alsjeblieft', 'dank je wel'). Maar verder kwam het er gewoon niet van vandaag. Gebeurt jou dat nooit?quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:42 schreef Lamon het volgende:
Dat klinkt vast eenzamer dan het is.
Helaas. Ik ben niet cool. En dat spijt me.quote:Het eerste is waarschijnlijker, het tweede vele malen cooler.
Als ik mijn best doe, wil het nog wel eens slagen, ja.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:46 schreef broer het volgende:
Och, beetje eenzaam is het wel. Ik heb met twee mensen ge-msn'd, met twee mensen gebeld en twee kassameisjes gesproken ('alsjeblieft', 'dank je wel'). Maar verder kwam het er gewoon niet van vandaag. Gebeurt jou dat nooit?
Ik heb eigenlijk elke week wel zo'n dag.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:50 schreef Lamon het volgende:
[..]
Als ik mijn best doe, wil het nog wel eens slagen, ja.
Overigens kun je dan de msn en kassameisjes ook wegstrepen. Ik ga op dat soort dagen echt voor broke.
Ik beantwoord dan zelfs geen sms-jes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |