Ik laat een gevangene E7000 per maand opleveren als het moet.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:25 schreef oheng het volgende:
[..]
En aangezien een gevangene zo'n 7000 per maand kost (of meer), is het het beste om alle gevangenen vrij te laten, met een uitkering van ¤ 5000,- !
Dan maken we nog winst ook!![]()
![]()
![]()
Hoera voor links!

Tja drugs mag ook niet maar als je daar op een bepaald moment mee begonnen bent is de kans groot dat je in een vervelend ritme terecht komt.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:14 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Hadden ze eerder kunnen bedenken. De wet is toch duidelijk?

quote:Op woensdag 12 april 2006 23:25 schreef oheng het volgende:
[..]
En aangezien een gevangene zo'n 7000 per maand kost (of meer), is het het beste om alle gevangenen vrij te laten, met een uitkering van ¤ 5000,- !
Dan maken we nog winst ook!![]()
![]()
![]()
Hoera voor links!
[..]

Ja, erg zielig en zo, maar waarom moet ik daar dan uiteindelijk voor opdraaien?quote:Op woensdag 12 april 2006 23:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja drugs mag ook niet maar als je daar op een bepaald moment mee begonnen bent is de kans groot dat je in een vervelend ritme terecht komt.

Hoe zie jij het dan voor je?quote:Op woensdag 12 april 2006 23:33 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ja, erg zielig en zo, maar waarom moet ik daar dan uiteindelijk voor opdraaien?
Begeleiding, baan, huis etc etc prima, maar dan wel graag zelf terugbetalen achteraf.

Wat ik dus zeg. Alles terugbetalen, totdat de maatschappij genoegdoening heft gekregen voor de misdaden van de veelpleger. Mensen moeten snappen dat ze eigen verantwoordelijkheid hebben. Fouten maken mag, maar dan ook je eigen fouten goed maken en niet afschuiven op de maatschappij.quote:

Hoe moeten ze dat ooit terugbetalen? En wat is dan nog de motivatie om er iets aan te doen?quote:Op woensdag 12 april 2006 23:37 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg. Alles terugbetalen, totdat de maatschappij genoegdoening heft gekregen voor de misdaden van de veelpleger. Mensen moeten snappen dat ze eigen verantwoordelijkheid hebben. Fouten maken mag, maar dan ook je eigen fouten goed maken en niet afschuiven op de maatschappij.

Nou, werken voor de kost dus. Motivatie??? Wat dacht je van anders achter slot en grendel? Zoals ik al schreef, ik wens niet op te draaien voor andermans fouten.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat ooit terugbetalen? En wat is dan nog de motivatie om er iets aan te doen?

eigen verantwoordelijkheidquote:Op woensdag 12 april 2006 23:37 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg. Alles terugbetalen, totdat de maatschappij genoegdoening heft gekregen voor de misdaden van de veelpleger. Mensen moeten snappen dat ze eigen verantwoordelijkheid hebben. Fouten maken mag, maar dan ook je eigen fouten goed maken en niet afschuiven op de maatschappij.

Ik vind jouw reactie wel erg typerend voor de zienswijze van bepaalde mensen op de maatschappij. Meen je het nou serieus?quote:Op woensdag 12 april 2006 23:59 schreef oheng het volgende:
[..]
eigen verantwoordelijkheid![]()
![]()
Deze mensen zijn door hun omgeving in deze situatie beland.
Het is dus niet meer dan terecht dat we deze mensen opvangen, kansen voor hun creëeren op de arbeidsmarkt, en hun gratis drugs geven.
Ik denk dat er genoeg Nijmeegse ondernemers over zijn die een drugsgebruiker in dienst zullen willen nemen.En anders moeten we banen scheppen. Misschien bij de polite ofzo, dan krijgen ze eindelijk het respect waar ze recht op hebben.
Fantastisch plan dit. Vooral dat met die gratis drugs enzo. Ik bedoel, als die mensen maar een onderdak en een baan hebben, dan hebben ze toch geen behoefte aan drugs meer.![]()

Hola, daar woon ikquote:Op woensdag 12 april 2006 20:12 schreef thaleia het volgende:
Ik mag toch aannemen dat ze die lui dan wel ergens achterin Tolhuis stoppen

Meen je dit serieus?quote:Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef DaveM het volgende:
Zijn ze helemaal gestoord geworden in Nijmegen?
Als niet-crimineel mag je lange tijd op een wachtlijst staan voor een woning!
En dan de eerste de beste vieze straatcrimineel een woning geven zodra die uit de gevangenis komt?![]()
![]()
Van de PvdAchterlijkheid en GL ben ik dit soort streken wel gewend, maar dat ook de SP hier aan meedoet valt me zwaar tegen.

Klinkt goed.... maar je beseft wel dat JIJ die uitkkering, woning en drugs betaalt ?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:37 schreef hose het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Ik heb in mijn buurt veel last van veelplegers (autoinbraken etc.) en als door dit beleid de veelplegers minder vaak zullen plegendan ben ik er wel blij mee!

Een woning: 300,- per maandquote:Op woensdag 12 april 2006 20:09 schreef more het volgende:
De gemeente Nijmegen heeft een nieuwe aanpak bedacht voor veelplegers. Dat zijn criminelen die steeds opnieuw in de fout gaan. Als ze hun straf hebben uitgezeten, krijgen ze van de gemeente een woning, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs.
Nijmegen heeft te maken met ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. Ze kosten de maatschappij handenvol geld, zegt de burgemeester.
Een dag in de gevangenis kost 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak van Nijmegen is volgens de burgemeester een stuk goedkoper.

Je kunt ze natuurlijk ook gewoon echt bestraffen en in een donkere cel flikkeren. Dan is het ook opgelost. En geloof me maar, de cellen die ik in gedachte heb kosten heus geen 7000 euro per maand hoor. Nog geen 700. Verplichte dwangarbeid zal dat nog verder omlaag halen. Ga maar wasknijpers maken, 16 uur per dag.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Stel he, dat op deze manier de veelplegers een productief leven kunnen inrichten in plaats van enkel schade aan te brengen vanwege een gebrek aan perspectief, dan is het toch geen gek idee? Ik ben niet direct een voorstander, maar ik ben wel benieuwd wat de opbrengsten van dit initiatief zullen zijn.

Ik hoop het met je!quote:Op donderdag 13 april 2006 06:27 schreef StefanP het volgende:
Hopelijk heb ik tegen die tijd een permanente verblijfsvergunning in de VS,
Als belonen een beter resultaat geeft dan straffen...waarom niet? Geloven wij dan alleen maar in het wraakprincipe?quote:Sjonge jonge zeg. Dat zoiets kan. Criminelen belonen. Niet te geloven.

In dit geval wel ... gasten die continue overlast veroorzaken en de regels overtreden nog belonen ook, omdat het minder kostquote:Op donderdag 13 april 2006 08:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik hoop het met je!
[..]
Als belonen een beter resultaat geeft dan straffen...waarom niet? Geloven wij dan alleen maar in het wraakprincipe?

Als je dan minder geld kwijt bent aan nieuwe autoradio's en het vervangen van geforceerde deuren zou het per saldo nog wel eens goedkoper uit kunnen pakken.quote:Op donderdag 13 april 2006 01:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Klinkt goed.... maar je beseft wel dat JIJ die uitkkering, woning en drugs betaalt ?

Nee, maar wel in het rechtsgevoel. De staat beloont misdadigers/criminelen/verkrachters/etc? Prima, dan haal ik zelf m'n recht wel.quote:Op donderdag 13 april 2006 08:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als belonen een beter resultaat geeft dan straffen...waarom niet? Geloven wij dan alleen maar in het wraakprincipe?

Misschien moeten we dan eerst de slachtoffers belonen die op de referentielijst van deze veelplegers staan.quote:Op donderdag 13 april 2006 08:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik hoop het met je!
[..]

Maar dat begint nu langzaam wel te veranderen, veel inwoners zijn het nu wel zat. Eerst dat geneuzel dat er geen asobakken meer in het centrum mogen komen, daarna het plan om Duitsers gratis te laten parkeren. En nu dit weer...quote:Op woensdag 12 april 2006 21:09 schreef Tikorev het volgende:
De Nijmegenaren hebben zelf voor een links college gekozen. Ik mag dan ook hopen dat dit soort knuffelprojectjes uit de gemeentelijke kas wordt betaald...![]()

Dat ga je dus inderdaad krijgen; ik zou er niet verbaasd van opkijken als een junk de volgende keer met een honkbalknuppel wordt gekieteld als 'ie probeert een autoradio te stelen.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, maar wel in het rechtsgevoel. De staat beloont misdadigers/criminelen/verkrachters/etc? Prima, dan haal ik zelf m'n recht wel.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |