abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 23:28:01 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_36906652
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:25 schreef oheng het volgende:

[..]

En aangezien een gevangene zo'n 7000 per maand kost (of meer), is het het beste om alle gevangenen vrij te laten, met een uitkering van ¤ 5000,- !

Dan maken we nog winst ook!

Hoera voor links!
Ik laat een gevangene E7000 per maand opleveren als het moet.
The End Times are wild
pi_36906748
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:14 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Hadden ze eerder kunnen bedenken. De wet is toch duidelijk?
Tja drugs mag ook niet maar als je daar op een bepaald moment mee begonnen bent is de kans groot dat je in een vervelend ritme terecht komt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36906763
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:25 schreef oheng het volgende:

[..]

En aangezien een gevangene zo'n 7000 per maand kost (of meer), is het het beste om alle gevangenen vrij te laten, met een uitkering van ¤ 5000,- !

Dan maken we nog winst ook!

Hoera voor links!
[..]
.
pi_36906834
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja drugs mag ook niet maar als je daar op een bepaald moment mee begonnen bent is de kans groot dat je in een vervelend ritme terecht komt.
Ja, erg zielig en zo, maar waarom moet ik daar dan uiteindelijk voor opdraaien?
Begeleiding, baan, huis etc etc prima, maar dan wel graag zelf terugbetalen achteraf.
pi_36906889
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:33 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Ja, erg zielig en zo, maar waarom moet ik daar dan uiteindelijk voor opdraaien?
Begeleiding, baan, huis etc etc prima, maar dan wel graag zelf terugbetalen achteraf.
Hoe zie jij het dan voor je?
pi_36906957
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe zie jij het dan voor je?
Wat ik dus zeg. Alles terugbetalen, totdat de maatschappij genoegdoening heft gekregen voor de misdaden van de veelpleger. Mensen moeten snappen dat ze eigen verantwoordelijkheid hebben. Fouten maken mag, maar dan ook je eigen fouten goed maken en niet afschuiven op de maatschappij.
pi_36907028
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:37 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Wat ik dus zeg. Alles terugbetalen, totdat de maatschappij genoegdoening heft gekregen voor de misdaden van de veelpleger. Mensen moeten snappen dat ze eigen verantwoordelijkheid hebben. Fouten maken mag, maar dan ook je eigen fouten goed maken en niet afschuiven op de maatschappij.
Hoe moeten ze dat ooit terugbetalen? En wat is dan nog de motivatie om er iets aan te doen?
pi_36907084
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe moeten ze dat ooit terugbetalen? En wat is dan nog de motivatie om er iets aan te doen?
Nou, werken voor de kost dus. Motivatie??? Wat dacht je van anders achter slot en grendel? Zoals ik al schreef, ik wens niet op te draaien voor andermans fouten.
pi_36907228
Prachtig plan dit, nu hoeft een crimineel niet meer de moeite te doen om een huis te kraken maar krijgt ze er een toegewezen. Alle schulden van de arme crimineel worden ook meteen door de gemeente kwijtgescholden. Opleiding wordt ook betaald. Het kan allemaal in Nijmegen

De gewone werkende burger mag dit natuurlijk allemaal betalen, want het komt uiteraard door de gewone werkende burger dat sommigen crimineel geworden zijn. Criminelen zijn immers gevormd door de omgeving , deze omgeving van gewone burgers heeft vergeten in te grijpen, (geen stageplekken aangeboden, geen nieuw buurthuis, geen geld weggegeven) gelukkig moet men lekker alsnog voor de kosten opdraaien via belastingen waarmee dit prachtige plan wordt betaald, links bedankt
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_36907305
En ja, ik betaal graag wat meer om iemand te laten boeten. Daar is een deel van het rechtssysteem op gebaseerd. Dat vergeet Guusje maar even.
pi_36907642
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:37 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

eigen verantwoordelijkheid Deze mensen zijn door hun omgeving in deze situatie beland.

Het is dus niet meer dan terecht dat we deze mensen opvangen, kansen voor hun creëeren op de arbeidsmarkt, en hun gratis drugs geven.
Ik denk dat er genoeg Nijmeegse ondernemers over zijn die een drugsgebruiker in dienst zullen willen nemen. En anders moeten we banen scheppen. Misschien bij de polite ofzo, dan krijgen ze eindelijk het respect waar ze recht op hebben.

Fantastisch plan dit. Vooral dat met die gratis drugs enzo. Ik bedoel, als die mensen maar een onderdak en een baan hebben, dan hebben ze toch geen behoefte aan drugs meer.
pi_36908320
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:59 schreef oheng het volgende:

[..]

eigen verantwoordelijkheid Deze mensen zijn door hun omgeving in deze situatie beland.

Het is dus niet meer dan terecht dat we deze mensen opvangen, kansen voor hun creëeren op de arbeidsmarkt, en hun gratis drugs geven.
Ik denk dat er genoeg Nijmeegse ondernemers over zijn die een drugsgebruiker in dienst zullen willen nemen. En anders moeten we banen scheppen. Misschien bij de polite ofzo, dan krijgen ze eindelijk het respect waar ze recht op hebben.

Fantastisch plan dit. Vooral dat met die gratis drugs enzo. Ik bedoel, als die mensen maar een onderdak en een baan hebben, dan hebben ze toch geen behoefte aan drugs meer.
Ik vind jouw reactie wel erg typerend voor de zienswijze van bepaalde mensen op de maatschappij. Meen je het nou serieus?

[ Bericht 1% gewijzigd door rutger05 op 13-04-2006 00:53:06 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 13 april 2006 @ 00:49:31 #113
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_36908992
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:12 schreef thaleia het volgende:
Ik mag toch aannemen dat ze die lui dan wel ergens achterin Tolhuis stoppen
Hola, daar woon ik
  donderdag 13 april 2006 @ 01:00:12 #114
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36909182
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:08 schreef DaveM het volgende:
Zijn ze helemaal gestoord geworden in Nijmegen?

Als niet-crimineel mag je lange tijd op een wachtlijst staan voor een woning!
En dan de eerste de beste vieze straatcrimineel een woning geven zodra die uit de gevangenis komt?

Van de PvdAchterlijkheid en GL ben ik dit soort streken wel gewend, maar dat ook de SP hier aan meedoet valt me zwaar tegen.
Meen je dit serieus?

Ik zie je alleen maar afgeven op het huidige kabinet, over hoe hard ze de zaken aanpakken. Alles wat rechts is is slecht. En de PvdA en SP lijk je heel erg goed te vinden.

Dan had je dit toch ook wel kunnen zien aankomen? Of komt dit helemaal onverwacht voor jou?
  donderdag 13 april 2006 @ 01:02:46 #115
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36909228
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:37 schreef hose het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Ik heb in mijn buurt veel last van veelplegers (autoinbraken etc.) en als door dit beleid de veelplegers minder vaak zullen plegen dan ben ik er wel blij mee!
Klinkt goed.... maar je beseft wel dat JIJ die uitkkering, woning en drugs betaalt ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 13 april 2006 @ 01:11:47 #116
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_36909392
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:09 schreef more het volgende:

De gemeente Nijmegen heeft een nieuwe aanpak bedacht voor veelplegers. Dat zijn criminelen die steeds opnieuw in de fout gaan. Als ze hun straf hebben uitgezeten, krijgen ze van de gemeente een woning, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs.

Nijmegen heeft te maken met ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. Ze kosten de maatschappij handenvol geld, zegt de burgemeester.

Een dag in de gevangenis kost 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak van Nijmegen is volgens de burgemeester een stuk goedkoper.
Een woning: 300,- per maand
Uitkering: 700,- per maand
Opleiding: 500,- per maand
Begeleiding: 250,- per maand
Therapie: 250,- per maand
Drugs: 2000,- per maand

Scheelt denk ik niet zoveel qua kosten tussen een gevangenis en dit project.

Maar goed, we zullen zien of het vruchten af gaat werpen.

Waarom zou een veelpleger niet doorgaan met stelen? Een uitkering is niet bepaald een vetpot. Wat bijverdienen door soms een autokraak te plegen is toch mooi meegenomen dan.
pi_36910847
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Stel he, dat op deze manier de veelplegers een productief leven kunnen inrichten in plaats van enkel schade aan te brengen vanwege een gebrek aan perspectief, dan is het toch geen gek idee? Ik ben niet direct een voorstander, maar ik ben wel benieuwd wat de opbrengsten van dit initiatief zullen zijn.
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon echt bestraffen en in een donkere cel flikkeren. Dan is het ook opgelost. En geloof me maar, de cellen die ik in gedachte heb kosten heus geen 7000 euro per maand hoor. Nog geen 700. Verplichte dwangarbeid zal dat nog verder omlaag halen. Ga maar wasknijpers maken, 16 uur per dag.

Maar nee, in Nederland krijgt dit smerige uitschot gewoon een woning, een uitkering, een opleiding EN gratis drugs. Het is toch onvoorstelbaar Hoe wereldvreemd moet je wel niet zijn! Ik dacht dat we inmiddels wel wisten dat dit soort idioterieen niet werken, dat Nederland eindelijk doorkreeg hoe dom er de afgelopen 20 jaar wel niet geregeerd was. Maar dan lees je dit bericht. M'n kin ligt nog ergens op de grond hiero.

Maar goed, Nijmegenaren krijgen blijkbaar wat ze zelf willen, want ze hebben voor die hufters gestemd. Binnenkort krijg je hetzelfde liedje in heel NL, dus het zal mij een rotzorg wezen. Nederland wil het blijkbaar. Hopelijk heb ik tegen die tijd een permanente verblijfsvergunning in de VS, dan heb ik er geen last meer van.

Sjonge jonge zeg. Dat zoiets kan. Criminelen belonen. Niet te geloven.

[ Bericht 14% gewijzigd door StefanP op 13-04-2006 06:33:34 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36911346
quote:
Op donderdag 13 april 2006 06:27 schreef StefanP het volgende:
Hopelijk heb ik tegen die tijd een permanente verblijfsvergunning in de VS,
Ik hoop het met je!
quote:
Sjonge jonge zeg. Dat zoiets kan. Criminelen belonen. Niet te geloven.
Als belonen een beter resultaat geeft dan straffen...waarom niet? Geloven wij dan alleen maar in het wraakprincipe?
pi_36912819
Hier werd ik gisteren zo godverdomde kwaad om. Die knuffelmentaliteit...je beloont het slechte gedrag gewoon (zo zullen die gasten het in ieder geval zien).
Hoe kun je dit verkopen aan jongeren (of ouderen) die krom liggen voor een hypotheek (of hier op zijn minst hard voor werken), of al jaren op een lijst staan van de woningcorporatie?

Ik vind dit overigens een typisch Nederlandse mentaliteit; in plaats van dit soort tuig, wat continue overlast veroorzaakt, en om de haverklap weer in de problemen komt snoeihard aan te pakken, kiezen we voor een oplossing die wellicht minder geld, maar aanzienlijk minder moeite kost!

Het is mijns inziens de weg van de minste weerstand; je lost het probleem van de junks niet op, je komt het ze gewoon brengen. In Utrecht is het inderdaad een stuk rustiger op Hoog Catharijne sinds er drugs verstrekt worden, maar ik ben het nog steeds niet eens met een dergelijke oplossing. Het blijft de weg van de minste weerstand..
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_36912847
quote:
Op donderdag 13 april 2006 08:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik hoop het met je!
[..]

Als belonen een beter resultaat geeft dan straffen...waarom niet? Geloven wij dan alleen maar in het wraakprincipe?
In dit geval wel ... gasten die continue overlast veroorzaken en de regels overtreden nog belonen ook, omdat het minder kost
pi_36912907
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:02 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Klinkt goed.... maar je beseft wel dat JIJ die uitkkering, woning en drugs betaalt ?
Als je dan minder geld kwijt bent aan nieuwe autoradio's en het vervangen van geforceerde deuren zou het per saldo nog wel eens goedkoper uit kunnen pakken.
pi_36912963
quote:

Nee, maar wel in het rechtsgevoel. De staat beloont misdadigers/criminelen/verkrachters/etc? Prima, dan haal ik zelf m'n recht wel.
pi_36912990
quote:

[..]

Ik hoop het met je!
[..]

Misschien moeten we dan eerst de slachtoffers belonen die op de referentielijst van deze veelplegers staan.
  donderdag 13 april 2006 @ 10:02:44 #124
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_36913025
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:09 schreef Tikorev het volgende:
De Nijmegenaren hebben zelf voor een links college gekozen. Ik mag dan ook hopen dat dit soort knuffelprojectjes uit de gemeentelijke kas wordt betaald...
Maar dat begint nu langzaam wel te veranderen, veel inwoners zijn het nu wel zat. Eerst dat geneuzel dat er geen asobakken meer in het centrum mogen komen, daarna het plan om Duitsers gratis te laten parkeren. En nu dit weer...

Maar goed, feit blijft dat er natuurlijk heel veel inteelt groenlinksers rondlopen hier. Met van die rode broeken,citroen 2cv rijdende met rozenbotteltje in de hand naar kruiden ruikende typjes met minimaal 4 kinderen per gezin.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_36913045
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, maar wel in het rechtsgevoel. De staat beloont misdadigers/criminelen/verkrachters/etc? Prima, dan haal ik zelf m'n recht wel.
Dat ga je dus inderdaad krijgen; ik zou er niet verbaasd van opkijken als een junk de volgende keer met een honkbalknuppel wordt gekieteld als 'ie probeert een autoradio te stelen.

Zo stimuleer als je overheid dus ook nog eens dat mensen eigen rechter gaan spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')