Bron: NOSquote:Nijmegen gaat veelplegers helpen
De gemeente Nijmegen heeft een nieuwe aanpak bedacht voor veelplegers. Dat zijn criminelen die steeds opnieuw in de fout gaan. Als ze hun straf hebben uitgezeten, krijgen ze van de gemeente een woning, een uitkering, een opleiding en eventueel ook gratis drugs.
Nijmegen heeft te maken met ongeveer 150 veelplegers, die verantwoordelijk zijn voor een groot deel van de misdaad in de stad. Ze kosten de maatschappij handenvol geld, zegt de burgemeester.
Een dag in de gevangenis kost 200 tot 250 euro. De nieuwe aanpak van Nijmegen is volgens de burgemeester een stuk goedkoper.
GL/SP/PvdA College.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:13 schreef 199724 het volgende:
Groenlinks was daar toch?
Weetkweekquote:Op woensdag 12 april 2006 20:16 schreef longinus het volgende:
Ze krijgen een eigen plekkie voor hun weetkweek
Daar dacht ik ook aan toen ik het bericht las..quote:Op woensdag 12 april 2006 20:14 schreef Phraze het volgende:
Whoehoe! Hier zat ik op te wachten ik kap met m'n studie en wordt veelpleger in Nijmegen....
Helaas niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:14 schreef Ponskaart het volgende:
Klinkt goed! Vooral dat gratis drugs. Een verlate 1 april grap?
Ja maar... Die mensen gaan dan keurig leven. Kijk nou eens naar die economische motieven van Guusje.quote:
Kunnen we ze niet gewoon als gastarbeiders naar Marokko sturen?quote:Op woensdag 12 april 2006 20:21 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ja maar... Die mensen gaan dan keurig leven. Kijk nou eens naar die economische motieven van Guusje.![]()
Omdat??quote:Op woensdag 12 april 2006 20:25 schreef Mars het volgende:
Goede zaak!
Stel he, dat op deze manier de veelplegers een productief leven kunnen inrichten in plaats van enkel schade aan te brengen vanwege een gebrek aan perspectief, dan is het toch geen gek idee? Ik ben niet direct een voorstander, maar ik ben wel benieuwd wat de opbrengsten van dit initiatief zullen zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:29 schreef Vampier het volgende:
goddamn..... parasiten worden beloont met JULLIE belasting centen... ben ik ff lbij dat ik geen belasting meer betaal in Nederland
Niet productief, maar goedkoper voor de maatschappij... Ze hoeven niks te doen, het wordt ze gegeven zodat ze het niet hoeven te stelen, wat blijkbaar duurder is.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Stel he, dat op deze manier de veelplegers een productief leven kunnen inrichten in plaats van enkel schade aan te brengen vanwege een gebrek aan perspectief, dan is het toch geen gek idee? Ik ben niet direct een voorstander, maar ik ben wel benieuwd wat de opbrengsten van dit initiatief zullen zijn.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Stel he, dat op deze manier de veelplegers een productief leven kunnen inrichten in plaats van enkel schade aan te brengen vanwege een gebrek aan perspectief, dan is het toch geen gek idee? Ik ben niet direct een voorstander, maar ik ben wel benieuwd wat de opbrengsten van dit initiatief zullen zijn.
Ik kan me voorstellen dat werk zoeken een voorwaarde is voor deelname.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:36 schreef 199724 het volgende:
[..]
Niet productief, maar goedkoper voor de maatschappij... Ze hoeven niks te doen, het wordt ze gegeven zodat ze het niet hoeven nemen, wat blijkbaar duurder is.
Ach, een gevangenis kan best nog goedkoper.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Krijgen ze niet en vervolgens gaan ze blijven hangen etc etc. Ik hoef het niet uit te leggen, we kennen het wel.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:38 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat werk zoeken een voorwaarde is voor deelname.
Gewoon een terrein met vier torens en een hoge muur erom heen, op iedere toren een bewaker met geweer en dan vier gevangenen in één cel, voor alle " three Strikes and You're Out" gevallen.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het idd nu wel op en dat vind ik een hele slechte zaakquote:Op woensdag 12 april 2006 20:38 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ach, een gevangenis kan best nog goedkoper.![]()
Er gaat een verkeerd signaal vanaf. Een veelpleger kiest de gemakkelijke weg en daar wordt die nu voor beloond.
Nee, maar wel een beetje wrang als je weet hoe groot de woningnood in Nijmegen is onder mensen die geen strafblad hebbenquote:Op woensdag 12 april 2006 20:35 schreef OpenDeur het volgende:
Stel he, dat op deze manier de veelplegers een productief leven kunnen inrichten in plaats van enkel schade aan te brengen vanwege een gebrek aan perspectief, dan is het toch geen gek idee?
Vroeger had je pesthuizen...quote:Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef giscard het volgende:
Ja maar die mensen zijn ziek en die kan je beter helpen. dat is voor iedereen beter.
Aandoelijk, nee die mensen weten dat de straf op jatten ed zo laag is dat het risico nemen eigenlijk geen risico is..quote:Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef giscard het volgende:
Ja maar die mensen zijn ziek en die kan je beter helpen. dat is voor iedereen beter.
Castreren dan maar die idioten, honden en jkatten worden ook "geholpen"quote:Op woensdag 12 april 2006 20:42 schreef giscard het volgende:
Dat was aanvankelijk ook mijn reactie, maar het is maar de vraag hoe je het beste met een veelpleger om moet gaan. Het lijkt mij dat een stabiel bestaan onmogelijk voor ze is en dat ze daarom, uit een gebrek aan perspectief, het verkeerde pad op blijven gaan. Het is een investering om ze tehlpen bij het op poten brengen van een 'normaal' bestaan, maar als de opbrengsten ernaar zijn, dan is het wel een geslaagd initiatief.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:38 schreef Ponskaart het volgende:
[..]
Ach, een gevangenis kan best nog goedkoper.![]()
Er gaat een verkeerd signaal vanaf. Een veelpleger kiest de gemakkelijke weg en daar wordt die nu voor beloond.
Dat valt nog te bezien. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan een gevangenis.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:29 schreef Vampier het volgende:
goddamn..... parasiten worden beloont met JULLIE belasting centen... ben ik ff lbij dat ik geen belasting meer betaal in Nederland
Nee, ze zijn sociaal niet helemaal aangepast omdat ze helemaal verkeerd zijn opgevoed. Dat is hun schuld toch niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aandoelijk, nee die mensen weten dat de straf op jatten ed zo laag is dat het risico nemen eigenlijk geen risico is..
Ziek? nee, gewoon crimineel.....
Dat jatten ze de volgende week wel weer terug...quote:Op woensdag 12 april 2006 20:45 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Verder denk ik niet dat het bestaan als veelpleger de weg van de minste weerstand is. Voor je zover bent, ben je al een hoop kwijtgeraakt.
stop ze in de gevangenis en laat ze hun kosten terug verdienen. Vind ik zelf een betere optie. De gevangenissen mogen best wel iets minder luxe.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:45 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan een gevangenis.
Als zulk nieuws weggemoffeld op pagina 405 van teletekst blijft, kiest Nederland volgend jaar links en wordt dit landelijk ingevoerd.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:09 schreef Tikorev het volgende:
De Nijmegenaren hebben zelf voor een links college gekozen. Ik mag dan ook hopen dat dit soort knuffelprojectjes uit de gemeentelijke kas wordt betaald...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |