dat het bewerken van de aarde, bouwen, hakken en slopen het gedrag van een overwinnaar is is natuurlijk vanuit de self-proclaimed overwinnaar bekekenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De mens regeert nou over land en bewerkt aarde, bouwt, hakt en sloopt hier en daar van alles, welke schepping kan de mens uitdagen?
Verschillen komen algemeen altijd voor, zelfs onder een bepaalde ras mensen, tijdsperiode heeft toch niet veel te zeggen als de leefomstandigheden en locatie zelfde is?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:19 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Maar niet een schoudergewricht die radicaal anders werkt/is dan een van een ander individu en nogmaals, ze zijn in verschillende tijdsperioden gevonden.
Genoeg absolute zekerheden waar de wetenschap wel aan doet vriendquote:Wetenschap doet niet aan absolute zekerheden. Dat zou je ondertussen moeten weten.
?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
H5N1 waarschijnlijk.
-edit-
Fecking vagina-mod...
maar een medicijn heeft dan weer niet direkt te maken met evolutie, maar met wetenschap. en laat de wetenschap nou ook net diegene zijn die zich bezighoudt met evolutiequote:Op zaterdag 15 april 2006 14:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Komt wel een medicijn op zoals Sars
Moet ik het opzoeken of ga je even vertellen wat het is?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:25 schreef Doffy het volgende:
[..]
Gut wat fijn. Levert de Islam ook een bewijs van de Riemann-hypothese?
Als een mogelijke theorie jaquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar een medicijn heeft dan weer niet direkt te maken met evolutie, maar met wetenschap. en laat de wetenschap nou ook net diegene zijn die zich bezighoudt met evolutie
Het is offtopic, maar neem van mij aan: nee, dat bewijs staat niet in de Koran. Noch in enig ander geschrift.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moet ik het opzoeken of ga je even vertellen wat het is?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:26 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De verschillen binnen de zogenaamde 'rassen' zijn groter als die tussen de verschillende zogenaamde 'rassen' waardoor iedere uitspraak gebaseerd op verschillen tussen rassen onzin is.
ik heb de hypothese voor je opgezochtquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moet ik het opzoeken of ga je even vertellen wat het is?
Mogelijk. Maar de kans dat er vroeger of later een gigantische epidemie uitbreekt waar miljoenen aan doodgaan, is enorm groot.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Komt wel een medicijn op zoals Sars
nou, misschien dat de islam daar wel een indirect antwoord op heeft ofzo, ottopic of niet je hebt wel me interesse gewektquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:36 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het is offtopic, maar neem van mij aan: nee, dat bewijs staat niet in de Koran. Noch in enig ander geschrift.
Introducing the islamquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:36 schreef Doffy het volgende:
[..]
Iedereen staat open voor betere theoriën
als het er niet in staat dan zal de hypothese wel niet kloppenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou, misschien dat de islam daar wel een indirect antwoord op heeft ofzo, ottopic of niet je hebt wel me interesse gewekt
Worden er nou woorden in me mond gelegt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als het er niet in staat dan zal de hypothese wel niet kloppen
net als de evolutietheorie
excuus Triggerquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Worden er nou woorden in me mond gelegt?![]()
De islam niet als Mohammedanisme, maar als overgave aan Godquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
of het christendom, of het hindoeïsme, of aliens
dat is een mooie verklarende theoriequote:Op zaterdag 15 april 2006 14:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De islam niet als Mohammedanisme, maar als overgave aan God
Tegendeel dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Worden er nou woorden in me mond gelegt?![]()
Meaning dat het ook Christendom, Judaisme en monotheistische stroming van Hindoemse bezitquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is een mooie verklarende theorie
En wat verklaart de Islam precies?quote:
dude, sense the smileyquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
En wat verklaart de Islam precies?![]()
Juist, niets. Kan je aan de hand van de Koran voorspellen waar je Tiltaalik-achtige fossielen vindt? Nee. Kan je aan de hand van de Koran verklaren waarom we prachtige genetische overervingsstructuren in de natuur aantreffen? Nee. Kan je aan de hand van de Koran voorspellingen doen? Nee.
Het is dus geen betere theorie. Sterker, het is helemaal geen theorie, het is een zuivere aanname zonder enig bewijs.
En je kan er een miljoen mee verdienen. Sterkte ermee.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou, misschien dat de islam daar wel een indirect antwoord op heeft ofzo, ottopic of niet je hebt wel me interesse gewekt
Sterker nog, de mens heeft helemaal geen 'rassen'. Pluk twee willekeurige pinguins uit een kolonie van de zuidpoool en ze zullen genetisch verschillender zijn dan ik (blond, blauwe ogen, zegmaar typsiche arierquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:26 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De verschillen binnen de zogenaamde 'rassen' zijn groter als die tussen de verschillende zogenaamde 'rassen' waardoor iedere uitspraak gebaseerd op verschillen tussen rassen onzin is.
En toch zijn de onderlinge genetische verschillen zó groot dat sommige moderne medicijnen bijvoorbeeld alleen bij Aziaten werken, of juist alleen bij Europeanen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:42 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Sterker nog, de mens heeft helemaal geen 'rassen'. Pluk twee willekeurige pinguins uit een kolonie van de zuidpoool en ze zullen genetisch verschillender zijn dan ik (blond, blauwe ogen, zegmaar typsiche arier) en iemand uit midden afrika.
ik heb me voor genomen om de islam zo weinig mogelijk rol te laten spelen bij serieuze argumenten omdat het een persoonlijk geloof is, dus reageer ik ook niet inhoudelijk om geen discussies te triggeren zoals deel 5quote:
Als de enige overwinnaar heb je ook niet veel optie he/quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:27 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat het bewerken van de aarde, bouwen, hakken en slopen het gedrag van een overwinnaar is is natuurlijk vanuit de self-proclaimed overwinnaar bekeken
Merciquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
En je kan er een miljoen mee verdienen. Sterkte ermee.
ook dit is vooral bekeken vanuit de ogen van "de overwinnaar"quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als de enige overwinnaar heb je ook niet veel optie he/
Thnx, als ik iets meer over weet.. laat ik het je wetenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb de hypothese voor je opgezocht
http://en.wikipedia.org/wiki/Riemann_hypothesis
zoek jij het antwoord nu even in de Islam documentatie
De concurrenten overwonnen... monopolie in het menselijk aards bestuurquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ook dit is vooral bekeken vanuit de ogen van "de overwinnaar"
wat hebben we overwonnen ? wat is de prijs ?
Koekje d'r bij?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik heb me voor genomen om de islam zo weinig mogelijk rol te laten spelen bij serieuze argumenten omdat het een persoonlijk geloof is, dus reageer ik ook niet inhoudelijk om geen discussies te triggeren zoals deel 5
mogelijk dat er een volgende concurrent komt die ons overwint.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De concurrenten overwonnen... monopolie in het menselijk aards bestuur
Trakteer je?quote:
Ik merk dat er dingen naar voren worden geschoven die ik (nog) niet heb beweerd, waarom?quote:Kan je aangeven waar de evolutietheorie inhoudelijk stuk loopt? (Voorzover de evotheorie volgens jou stukloopt natuurlijk. Van wat ik hier en daar lees raakt de op dit moment lopende discussie de evotheorie namelijk nauwelijks.)
je gaat ze nog beweren ? mogelijk dat we wat op de zaken vooruit willen lopen omdat deze discussie al vaker heeft plaatsgevondenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:48 schreef Triggershot het volgende:
Ik merk dat er dingen naar voren worden geschoven die ik (nog) niet heb beweerd, waarom?
Djinn?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mogelijk dat er een volgende concurrent komt die ons overwint.
Liggen wij wakker van de mieren dan?quote:dat we een monopolie hebben in het menselijk aardse bestuur dat is een feit, maar of de mieren dat erg vinden en zich er druk om maken lijkt me niet
als jij dat wilt gelovenquote:
nee, maar andersom ook niet. dus kunnen we niet van een overwinnaar spreken. we kunnen ons hoogstens overwinnaar voelenquote:Liggen wij wakker van de mieren dan?
hangt ervanaf waar de discussie naar toe leidt, vooralsnog is dat niet gebeurt en of ik het tegen zal spreken of ervoor zal zijn zal verschillen per puntquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je gaat ze nog beweren ? mogelijk dat we wat op de zaken vooruit willen lopen omdat deze discussie al vaker heeft plaatsgevonden
Eerder een verkapte aanmoediging om uit jou te halen wie jij dan zou bedoelenquote:
Ik zie mensen wel mieren bestrijden, andersom niet gezien hoor.quote:nee, maar andersom ook niet. dus kunnen we niet van een overwinnaar spreken. we kunnen ons hoogstens overwinnaar voelen
misschien kun je je hoofdargument alvast onderbouwen. dan kunnen we daar op verder. de rest is te lezen in de evolutie-wikiquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hangt ervanaf waar de discussie naar toe leidt, vooralsnog is dat niet gebeurt en of ik het tegen zal spreken of ervoor zal zijn zal verschillen per punt
Waar gaat op dit moment de discussie dan over?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hangt ervanaf waar de discussie naar toe leidt, vooralsnog is dat niet gebeurt en of ik het tegen zal spreken of ervoor zal zijn zal verschillen per punt
Wat laat jou denken dat ik een hoofdargument heb vastgesteld?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien kun je je hoofdargument alvast onderbouwen. dan kunnen we daar op verder. de rest is te lezen in de evolutie-wiki
verschillende punten, lees het nog eens keer doorquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:53 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waar gaat op dit moment de discussie dan over?
een pandemie o.i.d. verder doe ik geen uitspraken omdat we dat niet kunnen weten, hoogstens speculatie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerder een verkapte aanmoediging om uit jou te halen wie jij dan zou bedoelen
[..]
ik denk niet dat ons bestrijden van de mieren ervoor zal gaan zorgen dat de mieren uitsterven. evolutie heeft niets te maken met een mierenlokdoosquote:Ik zie mensen wel mieren bestrijden, andersom niet gezien hoor.
je mag er ook meerder ponerenquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat laat jou denken dat ik een hoofdargument heb vastgesteld?
wel met gedachte van survival of the fittest, tonen wie het sterkste is in eigen huisquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:54 schreef het_fokschaap het volgende:
evolutie heeft niets te maken met een mierenlokdoos
Komt vast nog wel aan bodquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je mag er ook meerder poneren
Zoals al eerder getikt vind ik de huidige discussie nogal wazig, vandaar inmiddels deze derde (of vierde) post met de vraag even de concretiseren.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
verschillende punten, lees het nog eens keer door
fittest gaat niet om sterkste, maar om best aangepaste. of diegene die een meteoriet overleeft ofzoquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wel met gedachte van survival of the fittest, tonen wie het sterkste is in eigen huis
Zoals ik al eerder zei over verschillende punten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:56 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Zoals al eerder getikt vind ik de huidige discussie nogal wazig, vandaar inmiddels deze derde (of vierde) post met de vraag even de concretiseren.
te vragenquote:Kan je aangeven waar de evolutietheorie inhoudelijk stuk loopt?
Best aangepaste, staat sterkste in zn schoenen, niet? Een mierenlokdoos is als een meteoriet voor een mier ( een dreiging)quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
fittest gaat niet om sterkste, maar om best aangepaste. of diegene die een meteoriet overleeft ofzo
nee, de best aangepaste overleeft. heeft niet zoveel met kracht of capaciteiten te maken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Best aangepaste, staat sterkste in zn schoenen, niet?
Je kunt ook gewoon zeggen dat je niet wilt dat mensen inhoudelijk op jouw punt reageren hoor. Zoals je nu laat zien ben je gewoon aan het trollen met begrippen waarvan je de betekenis niet begrijpt binnen een theorie die je niet begrijpt. Ach ja, 't is maar wat je wilt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei over verschillende punten.
Maar ik zie niet in waaruit jij een aanleiding ziet om :
[..]
te vragen
Spreekwoordelijk dat je sterk in je schoenen staat heeft volgens mij eerder met voorbereiding te maken dan kracht en capaciteit, maar goed de mens kan nog een mogelijke dreiging waarnemen en zichzelf ertegen beschermen.. Een mier bezit niet hoogbegaafde capaciteiten om te leven itt een mens.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:01 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, de best aangepaste overleeft. heeft niet zoveel met kracht of capaciteiten te maken.
Echt heel jammer dat je volledige topic niet door hebt gelezen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:01 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon zeggen dat je niet wilt dat mensen inhoudelijk op jouw punt reageren hoor. Zoals je nu laat zien ben je gewoon aan het trollen met begrippen waarvan je de betekenis niet begrijpt binnen een theorie die je niet begrijpt. Ach ja, 't is maar wat je wilt.
Gelukkig dat jij mijn posts wel leest.... Als je geen punt(en) hebt of ze niet verwoorden kan je dat ook gewoon zeggen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt heel jammer dat je volledige topic niet door hebt gelezen.
Trigger, er is inmiddels door verschillende mensen (ook door mij) al gevraagd waar jouw inhoudelijke bezwaren tegen de evolutie-theorie liggen, daar je zelf zei dat je 'didn't buy it yet'. Dus de vraag is: waarom. Draai er niet omheen, maar vertel wat je niet begrijpt, of wat je dwars zit, of... iéts in ieder geval, zodat we ergens over kunnen discussieren in plaats van in de ruimte te zwammen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt heel jammer dat je volledige topic niet door hebt gelezen.
Ik lees vragen in jouw posts over dingen die ik helemaal niet heb beweerd vreemd genoeg, maar goed om maar even mijn deelname aan topic uit te leggen ( al zie ik niet in waarom ik zou moeten ) is omdat zoals Doffy al vroeg, om kennis op te doen en niet wanneer ik zelf bronnen ga zoeken, alleen bronnen opzoek die mij aanspreken maar door een veel breder collectie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:11 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij mijn posts wel leest.... Als je geen punt(en) hebt of ze niet verwoorden kan je dat ook gewoon zeggen.
Rejected, er is geen excuus nergens voor nodig, wel vreemd dat je het concreet probeert te maken door iets te vragen dat ik niet beweerden..quote:Maar mijn excuses voor deze poging 't een en ander te concretiseren.
Misschien moet je dan nog maar eens rustig mijn posts lezen en vooral de delen tussen haakjes niet vergeten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:15 schreef Triggershot het volgende:
Rejected, er is geen excuus nergens voor nodig, wel vreemd dat je het concreet probeert te maken door iets te vragen dat ik niet beweerden..
Laat ik even een misverstand uit wereld helpen, ik ontken evolutie-theorie niet in zn geheel. Ontstaan van leven door een celligen, door middel van water etc, ontken ik niet. En "buy" gedeelte gaat voornamelijk over een punt daar en niet discussie in het algemeen, reden waarom ik deelneem aan discussie is, zoals ik al op jouw vraag beantwoordde kennis opdoen, en verdiepen hoe men erover denkt aan de andere kant, dat ik een creationist ben vanuit mijn religieus achtergrond probeerde ik zoveel naar achter te schuiven omdat ik gewoon vragen wou stellen door objectieve interesse voor zover het mogelijk is, maar helaas proberen sommigen nog steeds islam naar voren te schuiven, of dingen die ik niet beweerde.. Ook ik heb over de islam dingen gezegt ja, maar of in een bepaalde context of als een grapquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:12 schreef Doffy het volgende:
[..]
Trigger, er is inmiddels door verschillende mensen (ook door mij) al gevraagd waar jouw inhoudelijke bezwaren tegen de evolutie-theorie liggen, daar je zelf zei dat je 'didn't buy it yet'. Dus de vraag is: waarom. Draai er niet omheen, maar vertel wat je niet begrijpt, of wat je dwars zit, of... iéts in ieder geval, zodat we ergens over kunnen discussieren in plaats van in de ruimte te zwammen.
Sure, pot-ketel situatie.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:18 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Misschien moet je dan nog maar eens rustig mijn posts lezen en vooral de delen tussen haakjes niet vergeten.
Merciquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:21 schreef Doffy het volgende:
Trigger, er is een mooie website waarop je kan napluizen hoe alle organismen zich in een genetische stamboom tot elkaar verhouden; compleet met links naar fossielen, research, vragen, etc.
The tree of life.
we kunnen misschien over een oplossing nadenken, maar dat geeft ons geen garanties dat wij de "overwinnende", om in jouw terminologie te blijven, partij zullen zijn. daar heeft de evolutie geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Spreekwoordelijk dat je sterk in je schoenen staat heeft volgens mij eerder met voorbereiding te maken dan kracht en capaciteit, maar goed de mens kan nog een mogelijke dreiging waarnemen en zichzelf ertegen beschermen.. Een mier bezit niet hoogbegaafde capaciteiten om te leven itt een mens.
misschien moet je dan de context aangeven, want blijkbaar worden je grappen niet begrepenquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:04 schreef Triggershot het volgende:
in een bepaalde context of als een grap
Jawel, met een smiley erachter.. zoalsquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien moet je dan de context aangeven, want blijkbaar worden je grappen niet begrepen
quote:Introducing the islam
Way in the future, dat mieren zich intellectueel evolueren?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:31 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we kunnen misschien over een oplossing nadenken, maar dat geeft ons geen garanties dat wij de "overwinnende", om in jouw terminologie te blijven, partij zullen zijn. daar heeft de evolutie geen boodschap aan.
mja, het wordt misschien gebracht als een grap. omdat we jou enigszins "kennen" valt die grap voor ons binnen een bepaalde context. maar goed, als jij zegt dat het een grap is GELOOF ik datquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, met een smiley erachter.. zoals
[..]
nee, intellect kan een evolutioneel voordeel zijn. dat hoeft niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Way in the future, dat mieren zich intellectueel evolueren?
Ondanks dat ik bij voorbaat verschillende malen heb aangekaart dat ik islam er niet bij zal betrekken als het gaat om een inhoudelijk evolutie-discussiequote:Op zaterdag 15 april 2006 17:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, het wordt misschien gebracht als een grap. omdat we jou enigszins "kennen" valt die grap voor ons binnen een bepaalde context. maar goed, als jij zegt dat het een grap is GELOOF ik dat
Waarom niet, ik weet klinkt vaag, maar vergroten van een mierenintellect kan sowieso toch alleen maar door evolutie?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, intellect kan een evolutioneel voordeel zijn. dat hoeft niet zo te zijn.
Wil je misschien voor mij concretiseren over welke inhoudelijke zaken je discussieert?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ondanks dat ik bij voorbaat verschillende malen heb aangekaart dat ik islam er niet bij zal betrekken als het gaat om een inhoudelijk evolutie-discussie
Nee sorry.. Er is onlangs bij mij een idee geevolueerd dat ik niet kan communiceren met jou, daarom zal ik ook helaas je verzoek moeten verwerpen.zal vast wel aan mij liggen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:40 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wil je misschien voor mij concretiseren over welke inhoudelijke zaken je discussieert?
mja, of we moeten het zelf doen via genetische aanpassingenquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet, ik weet klinkt vaag, maar vergroten van een mierenintellect kan sowieso toch alleen maar door evolutie?
Er is nog nooit iemand de brandstapel op gestuurd omdat hij verkondigde dat de aarde rond was, bij mijn weten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:47 schreef Doffy het volgende:
[..]
Integendeel. De platte aarde was een religieus idee, en diegenen die zeiden dat het anders was konden de brandstapel op
voordeel voor hen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, of we moeten het zelf doen via genetische aanpassingen![]()
maar nogmaals, dat hoeft geen voordeel te zijn.
er zullen vast "voordelen" aan kleven. maar het hoeft geen voordeel te zijn in geval van een natuurlijke selectie. dit geldt dus ook voor de mens.quote:
Ik zie er dan ook niet in waarom het uberhaupt nadelig zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
er zullen vast "voordelen" aan kleven. maar het hoeft geen voordeel te zijn in geval van een natuurlijke selectie. dit geldt dus ook voor de mens.
Daar ga jij vanuit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
tevens selecteert de natuur niet met voorbedachte rade.
dat jij niet iets kunt bedenken wat de menselijke soort of de mieren uitroeit ondanks hun fantastische intellect betekent niet dat het niet kan gebeuren. daarbij zal het binnen de context van het bestaan van een mierenkolonie, net als bij de mens, best voordelen hebben. zodra de soort is uitgeroeid is dit niet meer van belang.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie er dan ook niet in waarom het uberhaupt nadelig zou kunnen zijn.
dat is waar, maar het blijkt nergens uit dat dat wel zo is. Of je moet in een groter plan gelovenquote:
If its meant 2 be is het onvermijdbaar, maar er is toch meer kans op overleven na een "verhoogde" intellect?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat jij niet iets kunt bedenken wat de menselijke soort of de mieren uitroeit ondanks hun fantastische intellect betekent niet dat het niet kan gebeuren.
Dat zou ik dus zeggen, naar mijn mening dus meer voordelen dan nadelen.quote:daarbij zal het binnen de context van het bestaan van een mierenkolonie, net als bij de mens, best voordelen hebben. zodra de soort is uitgeroeid is dit niet meer van belang.
Vice versa, blijkt het ook nergens uit dat het niet zo is, functie van bacterien lijkt me toch wel een "ontstaan van voorbedachte rade"quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is waar, maar het blijkt nergens uit dat dat wel zo is.
Ga ik niet hier over beginnenquote:Of je moet in een groter plan geloven
dat ligt aan de oorzaak van de uitroeiingquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
If its meant 2 be is het onvermijdbaar, maar er is toch meer kans op overleven na een "verhoogde" intellect?
binnen de context van het bestaan ja, maar meer voordelen houdt niet in dat je niet eerder wordt uitgeroeid.quote:Dat zou ik dus zeggen, naar mijn mening dus meer voordelen dan nadelen.
leg dat dan maar eens uitquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vice versa, blijkt het ook nergens uit dat het niet zo is, functie van bacterien lijkt me toch wel een "ontstaan van voorbedachte rade"
[..]
Wel meer kans op overleven.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:57 schreef het_fokschaap het volgende:
binnen de context van het bestaan ja, maar meer voordelen houdt niet in dat je niet eerder wordt uitgeroeid.
dat wij daar medicijnen van kunnen maken betekent niet dat ze daarvoor bedoeld zijnquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om medicijnen te kunnen maken bijvoorbeeld?
Tis maar hoe je het bekijkt, geef inderdaad geen garantie op dat je het zeker gaat overleven, maar garandeerd wel dat je meer kant maakt, en daar gaat het toch uiteindelijk om? Een manier zoeken om te kunnen overleven naarmate je omgeving veranderdt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, maar meer kans geeft geen garanties
ah, bijzaak?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat wij daar medicijnen van kunnen maken betekent niet dat ze daarvoor bedoeld zijn
nee, daar gaat het niet om. het gaat om betere overlevingskansen in je huidige habitat, maar daar kan altijd verandering in komen en dan leg je alsnog het loodjequote:Op zaterdag 15 april 2006 18:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tis maar hoe je het bekijkt, geef inderdaad geen garantie op dat je het zeker gaat overleven, maar garandeerd wel dat je meer kant maakt, en daar gaat het toch uiteindelijk om? Een manier zoeken om te kunnen overleven naarmate je omgeving veranderdt?
Juist van die bacterien worden we ziek. Het lichaam heeft daarome en ernstig afweersysteem, en geloof me die is essentieel.quote:
een voordelige bijzaak binnen de context van het bestaan. niet zozeer op evolutionair niveau.quote:
op den duur je nakomelingen dan niet meerquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, daar gaat het niet om. het gaat om betere overlevingskansen in je huidige habitat, maar daar kan altijd verandering in komen en dan leg je alsnog het loodje
Ruikt toch naar voorbedachte rade voor mijquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:04 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Juist van die bacterien worden we ziek. Het lichaam heeft daarome en ernstig afweersysteem, en geloof me die is essentieel.
bacterie kan toch ook evolueren naar een mogelijk medicijn tot aids, ik noem maar wat?quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
een voordelige bijzaak binnen de context van het bestaan. niet zozeer op evolutionair niveau.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |