Survival of the fittest kan toch wel als een strijd gezien worden?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het gaat dan ook niet echt om winnen he bij evolutie. het is geen echte wedstrijd al kan dat door waarnemers als mensen wel zo gezien worden.
God was merciful 2 usquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:38 schreef Doffy het volgende:
[..]
Misschien niet in letterlijke zin, nee. Maar de soort Sapiens bestaat nog, en zíj niet, dus...
je kunt het zo zien als je wilt. maar het is niet als strijd bedoeld ofzo. dat werkt "helaas" gewoon zo.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Survival of the fittest kan toch wel als een strijd gezien worden?
Ik heb het over verschillende algemene ontdekkingen die tegen of voor de evolutie kunnen gebruikt worden doet er niet veel aan toe voor mij, wel rijzen er nieuwe vragen op die of zullen worden afgedankt met een vermoeden of een bevestigde wetenschappelijk bewijs, als een theorie rust op meerder bewijzen hoe groot is dan de kans dat er ergens een fout is/gemaakt wordt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Nieuwe ontdekkingen kunnen ook gaten opvullen in een al bestaande theorie. Wat voor nieuwe ontdekkingen bedoel je nu ? Je hebt het over nieuwe ontdekkingen die de evolutietheorie ontkrachten waarschijnlijk. Vooralsnog zijn deze ontdekkingen blijkbaar niet gedaan door de wetenschap. Of ben jij op de hoogte van zulke ontdekkingen ?
Dat zou natuurlijk kunnen maar als ik naar deze plaatjes kijk en zie hoe specifieke botstructuren langzaam maar zeker op hun plaats 'schuiven' denk ik eerlijk gezegd dat het wel een tussenvorm betreft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog een irritant vraag, waarom zou een zo een tussenvorm niet gewoon een soort zijn die zo is ontstaan en en geen tussenvorm van iets dan ook is?
Mensen in Spanje waren toch wel goed overtuigdquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de platte aarde was niet vastgesteld op wetenschappelijke gronden
hoe zie jij het dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je kunt het zo zien als je wilt. maar het is niet als strijd bedoeld ofzo. dat werkt "helaas" gewoon zo.
Integendeel. De platte aarde was een religieus idee, en diegenen die zeiden dat het anders was konden de brandstapel opquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is dat geen aanpassing in de wetenschap geweest?
dat weet ik niet. maar over welke ontdekkingen heb je het nu ?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het over verschillende algemene ontdekkingen die tegen of voor de evolutie kunnen gebruikt worden doet er niet veel aan toe voor mij, wel rijzen er nieuwe vragen op die of zullen worden afgedankt met een vermoeden of een bevestigde wetenschappelijk bewijs, als een theorie rust op meerder bewijzen hoe groot is dan de kans dat er ergens een fout is/gemaakt wordt?
op welke gronden ?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen in Spanje waren toch wel goed overtuigd
Valt niet te verklaren als hoe het bij mensen gaat? Een mens heeft 6 vingers op een hand, een is langer dan de ander, mensen zijn er in allerlei kleuren enzo?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:45 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen maar als ik naar deze plaatjes kijk en zie hoe specifieke botstructuren langzaam maar zeker op hun plaats 'schuiven' denk ik eerlijk gezegd dat het wel een tussenvorm betreft.
meer info hier
op welke gronden ? dat ze zich wetenschappers noemden zegt mij niksquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Spaanse wetenschappers, ik ga geen gelovige zeggen
evolutiequote:Op zaterdag 15 april 2006 13:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja oke, mee eens, maar wat houdt die proces in?
Nu beroep ik me wel op mijn islamitisch achtergrond als men het niet erg vindt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:47 schreef Doffy het volgende:
[..]
Integendeel. De platte aarde was een religieus idee, en diegenen die zeiden dat het anders was konden de brandstapel op
Ok, veel griekse filosofen waren hun tijd al ver vooruit, maar de meerderheid nam toch wel aan dat aarde niet rond was?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
op welke gronden ? dat ze zich wetenschappers noemden zegt mij niks
wat men aannam boeit me niet. wat mij boeit is op welke gronden zij tot deze aanname kwamenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok, veel griekse filosofen waren hun tijd al ver vooruit, maar de meerderheid nam toch wel aan dat aarde niet rond was?
Integendeel; die hebben zelfs de omtrek van de aarde weten uit te rekenen mbv wat meetkunde. Ik geloof dat dat Eratosthenes was, en dat Pythagoras en Aristoteles ook hebben geopperd dat de aarde rond was.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarnaast was het niet zo dat ook de grieken dachten dat de aarde plat was voor het christendom?
De grieken in de oudheid zijn door relgie tot zo een aanname gekomen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat men aannam boeit me niet. wat mij boeit is op welke gronden zij tot deze aanname kwamen
wat wil je horen ? dat ik evolutie een wedstrijd noem waarbij de mens de grote winnaar is ?quote:
Waarom Evolutie #6quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Integendeel; die hebben zelfs de omtrek van de aarde weten uit te rekenen mbv wat meetkunde. Ik geloof dat dat Eratosthenes was, en dat Pythagoras en Aristoteles ook hebben geopperd dat de aarde rond was.
mja, religie lijkt me in deze dan ook een slechte raadgeverquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De grieken in de oudheid zijn door relgie tot zo een aanname gekomen?
niet dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat wil je horen ? dat ik evolutie een wedstrijd noem waarbij de mens de grote winnaar is ?
Dan gaat het nog om de sterkste, namelijk de natuurquote:als het al zo lijkt dan is dat niet zo bedoeld. de dino's waren ook winnaars, maar zeer waarschijnlijk is dat ten einde gekomen met een meteoriet. dat kan ons ook te wachten staan. weg overwinnaar
Dat het verschillende individuen zijn van dezelfde soort? Als je de plaatjes bekijkt, lijkt me dat onmogelijk. Tel hierbij op dat deze veschillende beestjes in compleet verschillende rotslagen (tijdsperiodes) zijn gevonden en je zult concluderen dat het een tussenvorm betreft.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Valt niet te verklaren als hoe het bij mensen gaat? Een mens heeft 6 vingers op een hand, een is langer dan de ander, mensen zijn er in allerlei kleuren enzo?
De islam claimde dat Aarde gewoon rond isquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, religie lijkt me in deze dan ook een slechte raadgever
en wat hebben we gewonnen dan ? de heerschappij over de aarde ?quote:
dino's en mensen zijn ook onderdeel van de natuurquote:Dan gaat het nog om de sterkste, namelijk de natuur
dat is mooi (voor jou )quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De islam claimde dat Aarde gewoon rond is![]()
Dat acht ik mogelijk ja.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:59 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Dat het verschillende individuen zijn van dezelfde soort?
Je hebt toch ook talloze verschillen tussen verschillende rassen mensen, denk aan haargroei, superwitte gebit van negers zonder dat ze in Afrika een Oral-B hebben, langere geslachtsdelenquote:Als je de plaatjes bekijkt, lijkt me dat onmogelijk. Tel hierbij op dat deze veschillende beestjes in compleet verschillende rotslagen (tijdsperiodes) zijn gevonden en je zult concluderen dat het een tussenvorm betreft.
Ach, weer geen volledige zekerheid dus?quote:Dit betekend echter niet dat dit de enige mogelijke tussenvorm is. Mischien ligt er nog wel een andere tussenvorm te wachten tot hij ontdekt wordt.
niet dan?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en wat hebben we gewonnen dan ? de heerschappij over de aarde ?
Niet wetbepalende/uitvoerende deelquote:dino's en mensen zijn ook onderdeel van de natuur
wat versta jij daar dan onder ? misschien hebben mieren wel gewonnen ? die zijn groter in aantal.quote:
De mens regeert nou over land en bewerkt aarde, bouwt, hakt en sloopt hier en daar van alles, welke schepping kan de mens uitdagen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat versta jij daar dan onder ? misschien hebben mieren wel gewonnen ? die zijn groter in aantal.
Jjj bent toch islamiet?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als ik moslim zou zijn dan zou het vast een bevestiging voor me zijn
Maar niet een schoudergewricht die radicaal anders werkt/is dan een van een ander individu en nogmaals, ze zijn in verschillende tijdsperioden gevonden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef Triggershot het volgende:
Je hebt toch ook talloze verschillen tussen verschillende rassen mensen, denk aan haargroei, superwitte gebit van negers zonder dat ze in Afrika een Oral-B hebben, langere geslachtsdelen
Bredere botten etc etc.
[..]
Wetenschap doet niet aan absolute zekerheden. Dat zou je ondertussen moeten weten.quote:Ach, weer geen volledige zekerheid dus?
Vogelgriepvirus, iemand?quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De mens regeert nou over land en bewerkt aarde, bouwt, hakt en sloopt hier en daar van alles, welke schepping kan de mens uitdagen?
H5N1 waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De mens regeert nou over land en bewerkt aarde, bouwt, hakt en sloopt hier en daar van alles, welke schepping kan de mens uitdagen?
Gut wat fijn. Levert de Islam ook een bewijs van de Riemann-hypothese?quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De islam claimde dat Aarde gewoon rond is![]()
quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
H5N1 waarschijnlijk.
-edit-
Fecking vagina-mod...
De verschillen binnen de zogenaamde 'rassen' zijn groter als die tussen de verschillende zogenaamde 'rassen' waardoor iedere uitspraak gebaseerd op verschillen tussen rassen onzin is.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:01 schreef Triggershot het volgende:
Je hebt toch ook talloze verschillen tussen verschillende rassen mensen, denk aan haargroei, superwitte gebit van negers zonder dat ze in Afrika een Oral-B hebben, langere geslachtsdelen
Bredere botten etc etc.
We een mooi voorbeeld van hoe makkelijk het antwoord op de 'diepe' vraag van Triggershot was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |