Welke ga je nou kopen dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:42 schreef FaceWash het volgende:
Van het hele artikel wordt je wel wat wijzer, hier staan alle pro's en contra's vermeld. Plus een samenvatting van talrijke reviews. Heel overzichtelijk:
http://www.consumersearch(...)avers/fullstory.html
Goeie vraag!quote:
Eeuuh Braun heeft toch alleen maar foil shavers?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:53 schreef FaceWash het volgende:
Een foil shaver heb ik nog nooit gebruikt, dus vind ik te riskant om te kopen. (Eventueel wel met money-back-systeem). Ik denk dat ik voor een braun scheerapparaat ga gaan.
Ik bedoelde dat ik het voorlopig nog te riskant vind om te kopen. Maar ALS ik er één ga kopen zal het een braun ( dus idd foil) worden. Eerst wil ik hem is geprobeerd hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Eeuuh Braun heeft toch alleen maar foil shavers?![]()
Zoek ik al jarenquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:57 schreef Burbo het volgende:
Ik zoek nog iets werkends tegen acne.
- Benzyolperoxide 5% (of 10%)quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:57 schreef Burbo het volgende:
Met alleen scheerolie kan ik me voor geen meter scheren, er moet toch echt een laagje scheerschuim overheen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:58 schreef DennisMoore het volgende:
Scheerolie is fijn, maar minder leuk. En de mesjes zijn lastiger schoon te maken.
Doe ik alleen als ik uitgebreid heel glad wil scheren, een zaterdagavond ofzo.
Ik gebruik 1 en 4 tegelijk. 4 als facewash. 1 als lokale crème ('s nachts). Hopelijk zie ik binnen enkel weken het verschil!quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
- Benzyolperoxide 5% (of 10%)
- Alpha hydroxy acids (AHA's) --> Glycolic acid en Lactic acid
- Beta hydroxy acids (BHA's) --> Salicylic Acid
- Tea Tree Oil
Welke droogt trouwens het minst uit?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
- Benzyolperoxide 5% (of 10%)
- Alpha hydroxy acids (AHA's) --> Glycolic acid en Lactic acid
- Beta hydroxy acids (BHA's) --> Salicylic Acid
- Tea Tree Oil
Hmm, moeilijke vraag. Het ligt aan de dosering qua werkzame stof. Mijn gevoel zegt me Tea Tree oil, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:15 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Welke droogt trouwens het minst uit?
Maar aan de andere kant:quote:The main difference between alpha hydroxy acids and beta hydroxy acid is their lipid (oil) solubility. Alpha hydroxy acids are water soluble only, while beta hydroxy acid is lipid (oil) soluble. This means that beta hydroxy acid is able to penetrate into the pore which contains sebum and exfoliate the dead skin cells that are built up inside the pore. Because of this difference in properties, beta hydroxy acid is better used on oily skin with blackheads and whiteheads. Alpha hydroxy acids are better used on thickened, sun-damaged skin where breakouts are not a problem.
Ook interessant info: Beta hydroxy acid i.c.m. zon:quote:Beta hydroxy acid appears to be less irritating than alpha hydroxy acid even though it penetrates deeper into the pore.
quote:Beta Hydroxy Acid and Sun Sensitivity
The use of beta hydroxy acid can increase sun sensitivity by 50% causing an interesting dilemma. It appears that beta hydroxy acid may be able to reverse some of the damage caused by photoaging, but at the same time it makes the skin more susceptible to photoaging. It is clear that anyone using beta hydroxy acid must use a good sunscreen that contains UVA and UVB protection.
Pfff of we daar in de winkel op gaan letten?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:51 schreef FaceWash het volgende:
Ingredienten: Purified Water, SD Alcohol 40-B, Salicylic Acid, Ammonium Lactate (and) Lactic Acid, Hydroxypropyl Methylcellulose, Soybean ( Glycine Soja) Oil (and) Retinol, Retinyl Palmitate.
Lijkt een goed produktje, niet?![]()
Jij weet altijd wel interessante linkjes en onderzoeken te plaatsen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:40 schreef mwuhaha het volgende:
Beta hydroxy acids zijn volgens mij wel meer uitdrogend dan Alpha hydroxy acids, als ik dit zo lees:
http://dermatology.about.com/cs/skincareproducts/a/bha.htm
[..]
Maar aan de andere kant:
[..]
Ook interessant info: Beta hydroxy acid i.c.m. zon:
[..]
quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:43 schreef Shiseido het volgende:
goed bezig 2low4zero, mdf staat er ook bij de links:)
Zou je beter doen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:58 schreef kluivie het volgende:
[..]
Pfff of we daar in de winkel op gaan letten?![]()
Op zich wel, alleen staan er geen concentraties bij, das altijd wel jammer. Want als de concentratie werkzame stoffen te laag is, dan werkt het niet of een stuk minder.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:51 schreef FaceWash het volgende:
Ingredienten: Purified Water, SD Alcohol 40-B, Salicylic Acid, Ammonium Lactate (and) Lactic Acid, Hydroxypropyl Methylcellulose, Soybean ( Glycine Soja) Oil (and) Retinol, Retinyl Palmitate.
Ik wel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:58 schreef kluivie het volgende:
[..]
Pfff of we daar in de winkel op gaan letten?![]()
Thx!quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Jij weet altijd wel interessante linkjes en onderzoeken te plaatsen.![]()
Welk product is dat?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:51 schreef FaceWash het volgende:
Zitten alleen wel parabenen en parfum inquote:Aqua, Sodium laureth sulfate, PEG-200 hydrogenated glyceryl palmitate, Decyl glucoside, Glycerin, PEG-120 methyl glucose dioleate, PEG-7 glyceryl cocoate, PEG-4 dilaurate, PEG-4 laurate, Harnamelis virginiana, Isobutylparaben, Glycolic acid, Triethanolamine, Methylparaben, Salicylic acid, Phenoxyethanol, Iodopropynyl butylcarbamate, Propyl ethyl & butyl paraben, CI 47005, CI 42053, Parfum.
Er zit alcohol in als oplosmiddel voor het salicylzuur. Te veel alcohol kan de huid uitdrogen. Wat is de pH van dit product?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:51 schreef FaceWash het volgende:
5% Lactic Compoundquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:48 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Er zit alcohol in als oplosmiddel voor het salicylzuur. Te veel alcohol kan de huid uitdrogen. Wat is de pH van dit product?
Misschien is de Vichy Normadermlijn iets voor jou, daar zit zowel een dag als een nachtcreme bij.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:32 schreef Hammet het volgende:
Ik heb vorige week Biotherm Homme Cleansing Creme for Dry Skin gekocht. Tot nu toe zijn de tekenen niet al te best. Mijn huid ziet er rommeliger uit, veel pukkeliger en de poriën zijn vergroot.
Misschien komt dit wel doordat ik tijdelijk ook geen hydraterende creme gebruik? Ik ga morgen maar eens langs de Bijenkorf, misschien hebben ze daar wat voor me.
Iemand suggesties voor een product tegen een droge huid, acne en grote poriën?
In best wel veel producten zit alcohol, of het een probleem gaat worden weet je pas zeker nadat je het hebt gebruikt. Alcohol kan idd uitdrogen, maar icm een hydraterende creme hoeft het niet per se een probleem te zijn. Alcohol wordt meestal wel afgeraden voor de gevoelige huid.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:48 schreef FaceWash het volgende:
[..]
MEN's Vit-A-Plus Clearing ComplexWel jammer van de alcohol..
Thanks, ik zal t eens checkenquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Misschien is de Vichy Normadermlijn iets voor jou, daar zit zowel een dag als een nachtcreme bij.
http://www.normaderm.nl/quote:
Iemand ervaring met die normadermlijn? Droogt ie uit?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:58 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Misschien is de Vichy Normadermlijn iets voor jou, daar zit zowel een dag als een nachtcreme bij.
Bij die hydraterende creme staat dat deze de puistjes zal uitdrogen, maar toch is het een hydraterende creme? Begrijp er niets meer vanquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:34 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Iemand ervaring met die normadermlijn? Droogt ie uit?
Ik heb hem zelf ook gebruikt, als je die toner erbij gebruikt heb je wel een redelijke kans op uitdroging. Ook moet je die scrub niet elke dag gebruiken, alhoewel dat volgens de gebruiksaanwijzing wel kan. Je moet die lijn sowieso wel 1 a 2 maand gebruiken voor een goed resultaat. Overigens is niet iedereen even tevreden over die lijn, maar dat houdt je toch.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:34 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Iemand ervaring met die normadermlijn? Droogt ie uit?
had je erna effectief minder last van puistjes? zag je huid er ook echt wat beter uit?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:38 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik heb hem zelf ook gebruikt, als je die toner erbij gebruikt heb je wel een redelijke kans op uitdroging. Ook moet je die scrub niet elke dag gebruiken, alhoewel dat volgens de gebruiksaanwijzing wel kan. Je moet die lijn sowieso wel 1 a 2 maand gebruiken voor een goed resultaat. Overigens is niet iedereen even tevreden over die lijn, maar dat houdt je toch.
Dat zie ik nergens staan, alleen bij die uitdrogende stick.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:36 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Bij die hydraterende creme staat dat deze de puistjes zal uitdrogen, maar toch is het een hydraterende creme? Begrijp er niets meer van![]()
Het hielp op zich wel, maar aangezien ik perfectionistisch ben, ben ik niet snel tevreden met sommige dingen. En het resultaat was mij niet goed genoeg, dus ben ik weer verder op zoek gegaan. Maar over het algemeen zijn veel mensen redelijk tot behoorlijk tevreden met de Vichy Normadermlijn. Want op zich zitten alle juiste ingredienten er wel in.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:45 schreef FaceWash het volgende:
[..]
had je erna effectief minder last van puistjes? zag je huid er ook echt wat beter uit?
Dat is een vrouwenlijn?quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:31 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
http://www.normaderm.nl/
Ik zou als ik jou was alles kopen van die lijn, behalve de toner/lotion, de uitdrogende stick en het actief concentraat. Dan houd je dus 4 producten over, de hydraterende dag- en nachtcreme, de reinigings gel en de scrub.![]()
@Burbo: Misschien is deze lijn ook wel wat voor jouw?!
Normaderm is niet specifiek een vrouwenlijn, het is meer unisex, dus voor mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat is een vrouwenlijn?
Maar ik denk dat ik nog even Biotherm blijf proberen. Ik vind t toch zonde om de bijna volle tube nu al weg te gooien.
Roaccutane, ben je er zo vanafquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:57 schreef Burbo het volgende:
Volgens mijn huisarts is het bij mij niet ernstig genoeg daarvoor. Ik heb volgens hem gewoon een huid die uit zichzelf niet mooi is, en dat het dus niet door de acne komt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:27 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Roaccutane, ben je er zo vanaf![]()
Niet altijd hoor! In mijn geval zag ik pas verbetering een jaar NADAT ik een 6-maanden-kuur Roa gebruikt heb, en de vraag is nog maar of die verbetering komt ten gevolge van de roaccutane of door mjn betere huidverzorging..quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:27 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[..]
Roaccutane, ben je er zo vanaf![]()
Microdermabrasie is volgens mij wat minder zwaar dan een chemische peeling (ligt ook aan welke chemische peeling).quote:Op woensdag 12 april 2006 10:58 schreef FaceWash het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die neoderma peeling en microdermabrasie. Het technische verschil hoef ik niet echt te weten, maar wel :
Wanneer gebruik je best het ene, wanneer best het andere? Of behandelen ze allebei dezelfde problemen, en geven ze hetzelfde resultaat?
De EmuCare ingredienten op de verpakking wijken trouwens wel af van wat op het flesje staat.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:33 schreef mwuhaha het volgende:
Heb Emu Oil binnen
100ml, dus de relatief mooie prijs van Kwaliteits-Apotheek klopt iig.
Het heeft een lichte Vicks geur, maar voelt wel goed aan verder.
(Dromiceius is Emu oil.)quote:Dromiceius, PEG-8 Beeswax, Isopropyl Myristate, Tocopheryl Acetate, Silica, Rosmarinus Officinalis (Rosemary Oil), Propylparaben.
(Tocopherol is vitamine E.)quote:emu-oil, tocopherol
http://www.hommedor.nlquote:Op woensdag 12 april 2006 16:55 schreef davidvt het volgende:
hai!
Weten jullie misschien een online winkel in de NL, of anders EU die de producten van Lab Series For Men verkoopt?
Alvast bedankt!
Ik ook.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:33 schreef mwuhaha het volgende:
Heb Emu Oil binnen
100ml, dus de relatief mooie prijs van Kwaliteits-Apotheek klopt iig.
Het heeft een lichte Vicks geur, maar voelt wel goed aan verder.
Ik vrees dat niemand hier ervaring mee heeft. Das wel jammer, want ik was namelijk wel benieuwd naar ervaringen.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:14 schreef Gio het volgende:
Mijn post uit het vorige topic:
Heeft iemand (het lieftst met rosacea en/of een gevoelige huid) al eens die neoderma biopeeling behandeling gehad? Al ik die foto mag geloven werkt het wel goed, maar ik geloof niet zo in voor en na foto's.
Idd, wel raar dat het afwijkt van elkaar. Ik zal er trouwens maar niet zomaar vanuit gaan, dat de ingredientenlijst op de flacon de juiste is.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:02 schreef mwuhaha het volgende:
De EmuCare ingredienten op de verpakking wijken trouwens wel af van wat op het flesje staat.
Ingredienten op de verpakking:
[..]
(Dromiceius is Emu oil.)
Ingredienten op de flesje:
[..]
(Tocopherol is vitamine E.)
Ik neem aan dat de inhoud van het flesje wel klopt met de ingredienten vermeld op het flesje.
Een gedeeltelijke quote uit de openingspost, waarvan ik toch het idee heb dat mensen die NIET lezen.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:55 schreef davidvt het volgende:
Weten jullie misschien een online winkel in de NL, of anders EU die de producten van Lab Series For Men verkoopt?
Alvast bedankt!
Heb zojuist hierover een mail gestuurd naar EmuCare.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[...]
Idd, wel raar dat het afwijkt van elkaar. Ik zal er trouwens maar niet zomaar vanuit gaan, dat de ingredientenlijst op de flacon de juiste is.
Ik ook. Maar ik denk dat ik dan de eerste zal worden (einde van de maand, wanneer het loon weer binnen is).quote:Op woensdag 12 april 2006 17:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik vrees dat niemand hier ervaring mee heeft. Das wel jammer, want ik was namelijk wel benieuwd naar ervaringen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik zat zelf te denken om een Green Peel te laten doen.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:47 schreef Gio het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik denk dat ik dan de eerste zal worden (einde van de maand, wanneer het loon weer binnen is).
Allebei natuurlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:57 schreef FaceWash het volgende:
Ben toch erg benieuwd naar die Vichy Normaderm.
Vooral in de dag- of nachtcrème, omdat Vichy beweert dat deze crème het "reliëf" van je huid terug herstelt en egaal maakt na 4 weken. Ik weet enkel niet of ik nu best de dag- of nachtcrème neem.
Over het algemeen valt dat wel een beetje mee.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:57 schreef FaceWash het volgende:
Als dagcrème heb ik eigenlijk al die van sisheido gekocht. Dus daarom heb ik lichtjes de voorkeur voor de nachtcrème. Maar ik vraag me sterk af ik er wel goed aan doe om overdag die van sisheido te gebruike, en 's nachts die normaderm? Misschien krijg ik ongewenste resultaten door deze twee door mekaar te gebruiken. Iemand een idee?
Er zitten best wel scherpe korrels in, ik zou hem niet elke dag gebruiken, de dame van de apotheek raadde dit ook niet aan.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:57 schreef FaceWash het volgende:
De scrub lijkt me ook wel wat omdat je die (eventueel) elke dag kan gebruiken. Maar dan vraag ik me weer af of ie dan niet té mild is...
Dan zit ik hier met m'n sisheido crème..quote:
Weet ik niet, toen ik die lijn gebruikte bestond die nachtcreme nog niet, deze is sinds kort aan het assortiment toegevoegd.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:09 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Dan zit ik hier met m'n sisheido crème..Zou enkel die nachtcrème gebruiken echt niets uithalen denk je?
Heb zelf hier een sample van Normaderm Anti-Imperfection Hydrating Care (dagcreme). Nog niet getest, maar er zit wel Salicylic Acid en Glycolic Acid in. Iets wat ik iig niet na microdermabrasie moet gebruiken.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:57 schreef FaceWash het volgende:
Ben toch erg benieuwd naar die Vichy Normaderm.
Vooral in de dag- of nachtcrème, omdat Vichy beweert dat deze crème het "reliëf" van je huid terug herstelt en egaal maakt na 4 weken.[...]
Maak anders gewoon eerst die Shiseido creme op, je kan nameijk wel aan het kopen blijven met al die verschillende produkten. Want straks schaf je die Normadermlijn aan en dan zie je een week later weer iets nieuws wat je wil proberen. Op den duur moet je gewoon een keuze maken en dan moet je je ook echtquote:Op woensdag 12 april 2006 20:09 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Dan zit ik hier met m'n sisheido crème..Zou enkel die nachtcrème gebruiken echt niets uithalen denk je?
Kan ik idd best doen ja. Werd gewoon verleid door "een beter reliëf" en "egalere huid" enz. Als je die foto van dat meisje ziet op die normaderm site, kan ik mijn eigen huid daar zeker in vinden. Alleen die onzuiverheden op haar voorhoofd, kan je bij mij naar de scheerzone/wangen/mondhoeken verplaatsen.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Maak anders gewoon eerst die Shiseido creme op, je kan nameijk wel aan het kopen blijven met al die verschillende produkten. Want straks schaf je die Normadermlijn aan en dan zie je een week later weer iets nieuws wat je wil proberen. Op den duur moet je gewoon een keuze maken en dan moet je je ook echt
2 maand lang aan die keuze houden voordat je iets anders gaat proberen.
Ik heb deze vandaag ook gekocht.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:44 schreef Camplo het volgende:
Gisteren deze bij de Tuinen gehaald:
Die blauwe al getest, tintelde wel heel erg, maar mn huid voelde zeer gaaf aan daarna![]()
Ik denk dat je die dingen je niet te letterlijk / visueel moet voorstellen.quote:Op donderdag 13 april 2006 08:02 schreef FaceWash het volgende:
Wat ik nog steeds niet gebruik is dat sommige lijnen het gebruik van een tonic/lotion aanraden die het laatste vuil wegvegen én "de poriën sluit".
Maar als je poriën 'gesloten zijn', wat voor zin heeft dan er hierna een moisturizer aan te brengen? Hij kan toch niet doordringen tot in de poriën?
Op het forum van mankind.co.uk (zie OP) worden over beide merken overwegend positieve reacties gegeven, met een kleine voorsprong voor Lab Series.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:35 schreef davidvt het volgende:
Vraagje, ik wil een scrub,masker,facewash,creme kopen... alleen ik zit een beetje te dubben tussen Zirh en Lab Series For Men. Wat raden jullie aan voor de wat vette huid?
Over Dr. Hauschka lees je met enige regelmaat dat hun ingredientenlijst niet klopt, soms ontbreken, missen of vergeten ze gewoon ingredienten te vermelden. Voor de rest is de geur van Dr. Hauschka rampzalig, het ruikt heel kruidig en dit zullen de meeste mannen niet waarderen. Een pluspunt is dat het compleet vrij is van chemische en kunstmatige stoffen. Qua werkzaamheid van de gebruikte ingredienten kan je je vraagtekens zetten of het uberhaupt iets toevoegd aan je huid. Sommige vrouwen zijn er echter wel over te spreken.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:18 schreef queensnyc het volgende:
iemand ervaring met beide producten?
Dr. Hauschka
en Lab series maskers?
Of ander spul?
Te laat, ik heb die creme al een tijdje, ik heb hem toen via eBay gekocht. Op zich is het best een prettige oogcreme, qua kringen kan ik er niet echt iets zinnigs over zeggen. Op zich helpt het wel wat, maar het is zeker geen magische oplossing. Het effect schijnt echter pas maximaal te zijn naar 3 maanden en zolang gebruik ik het nog niet.quote:Op donderdag 13 april 2006 17:33 schreef Pupil het volgende:
2Low4zero,
Las op een ander topic dat je ook last hebt van donkere kringen.. of zullen we zeggen krengenJe wou daar die Revision oogcreme voor bestellen toch? Weet niet of je het gedaan hebt want heb er niet de tijd voor gehad om allemaal door te lezen, maar die moet je dus NIET kopen!!! Heb die namelijk ook gekocht, maar werken ho maar. Geen aanrader dus!!
Wat gebruikte daarvoor als scheercreme/gel? En hoelang gebruik je die van MD?quote:Op donderdag 13 april 2006 17:33 schreef Pupil het volgende:
[...]
Alleen ben ik nog zeer tevreden over MD Formuations.. Echt een aanrader om te proberen omdat dit gewoon ECHT werkt! Oh ja, voor irritatie na het scheren heb ik helemaal geen last meer van nadat ik die shavecreme van MD heb gekocht. Had ervoor ook veel last en dan voornamlijk op mijn hals. maar is nu helemaal weg. Soms nog wel eens een beetje maar dan moet ik gewoon het mesje even vervangenSchijnt namelijk dat dit dieper doordringt in de huid ofzo.
[...]
quote:Shave Creme
Rich, lubricating creme softens skin and hair with Silicone Technology to provide a close, comfortable shave without irritation.
This multi-tasking formula treats and prevents common conditions that men face daily including a rough dry beard, ingrown hairs, and cuts and nicks.
Advanced formula contains soothing botanicals and moisturizers to relieve razor burn and redness while Salicylic Compound works to minimize ingrown hairs and bumps.
quote:Regimen: Work a small amount of shave creme into wet face and neck. Shave in the direction that hair grows. Use more creme as needed. After shaving, rinse with warm water and pat dry. Follow with appropriate hydrator and protector.
Caution: For external use only. Avoid getting into eyes. If irritation occurs, rinse off product, discontinue use and call a physician. Use SPF 15 or greater sunscreen to prevent any increase in sun sensitivity.
Ingredients: Purified Water (Aqua), Butylene Glycol and Vitis Vinifera (Grape) Fruit Extract and Actinidia Chinensis (Kiwi) Fruit Extract and Mel (Honey) Extract, Glycerin, Glycol Distearate, Stearyl Alcohol (and) Ceteareth-20, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Glucoside, Sodium Hyaluronate (and) Triticum Vulgare (Wheat) Germ Extract (and) Saccharomyces Cerevisiae Extract, Ammonium Hydroxide, Cetyl Alcohol, Sucrose Cocoate, Glyceryl Stearate (and) PEG-100 Stearate, C12-15 Alkyl Benzoate, Divinyldimethicone/Dimethicone Copolymer and C12-13 Pareth-23 and C12-13 Pareth-3, Aloe Barbadensis Gel, Sodium PCA, Salicylic Acid, Allantoin Glycyrrhetinic Acid, Bisabolol, Hydrolyzed Silk, Magnesium Aluminum Silicate, Xanthan Gum, Polysorbate 60, Eucalyptus Oil, Methylparaben, Propylparaben, Imidazolidinyl Urea, Titanium Dioxide.
Non-comedogenic, oil free, allergy tested, 0.5% Salicylic Compound, Anti-Irritant Complex, pH balanced (pH 4.4).
Gewoon proberen, kost inderdaad weinig.quote:Op donderdag 13 april 2006 22:38 schreef davidvt het volgende:
en hmzz LUSH wat is jullie mening hier over? Aangezien de producten van lab series en zirh nogal duur zijn...
Heb trouwens opgemerkt dat er "alcohol" regelmatig voorkomt in de ingrediëntenlijstquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:44 schreef FaceWash het volgende:
Gisterenavond voor het eerst de sisheido moisturizing emulsion opgedaan. Heerlijk luchtige emulsie en super zuinig in gebruik. Voelt prettig aan.
Deze morgend stond ik echter op en zag het volgende : Een aantal onzuiverheden extra bijgekregen, meer uitdroging,.. en m'n huid zag er over het algemeen gewoon erg slecht uit.
Ik ben er vrij zeker van dat dit door die sisheido komt, want heb verder niets speciaals gedaan gisterenavond.
Het enige wat er mss wel kan misgelopen zijn, is dat ik veel te veel heb opgedaan. Wat ook zeker zo is, maar of dat dit echt de reden van dit slechte resultaat is betwijfel ik ... ? Ik geef hem nog max. een week kans om te herkansen!
Dit kan naar mijn mening 3 oorzaken hebben, of je gebruikt de verkeerde produkten, of je gebruikt te veel van een produkt in 1 keer, of je moet gewoon stoppen met 's avonds produkten te gebruiken en de frequentie terugbrengen naar 1 keer per dag.quote:Op zaterdag 15 april 2006 09:45 schreef FaceWash het volgende:
Heb de indruk dat telkens wanneer ik 's avonds gewoon niets aanbreng op m'n huid en het gewoon zo laat (enkel reinigen voor het slapen gaan, maar niets van crèmes, gels, moisturizers,enz.), m'n huid er 's morgens nog altijd het best uitziet.
Hoe is dit te verklaren?
Mischien iets van Remington: http://www.nl.remington-europe.comquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:46 schreef DevoiD het volgende:
wat is een goede tondeuse/trimmer/hoe het ook heet om een hele lichte baard te laten staan? ik heb er nu eentje maar die scheert niet dicht genoeg op de huid, met zo'n opklapbare die op m'n scheerapparaat zit kost het teveel tijd om alles gelijk te krijgen!
Die moet ik idd nog steeds ff online bestellenquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:31 schreef DennisMoore het volgende:
Probeer die Mask of Magnaminty eens?
En 't is nogal goedkoop.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Die moet ik idd nog steeds ff online bestellen![]()
Op MakeupAlley lees ik er veel goede recensies over.![]()
quote:
Meer info:
Smeer dit mengseltje van klei en munt over je gezicht, nek en rug en reinig en verfris je hele huid. Zodra je het af gaat wassen, masseer je het nog extra in waardoor ook je dode huidcellen nog verwijderd worden. Schoner en frisser kan je huid niet aanvoelen.
Ingrediënten:
Bentonite Gel, Kaolin, Honey, Talc, Ground Aduki Beans (Phaseolus), Glycerine, Evening Primrose Seeds (Oenothera biennis), Peppermint Oil (Mentha piperita), African Marigold Oil (Tagetes erecta), Vanilla Absolute (Vanilla planifolia), Perfume, Chlorophyll, Methylparaben.
Prijs:
125 gram = 5,65 euro
315 gram = 11,65 euro
quote:Ambrosia:
Meer info:
Dit is scheercrème voor de gevoelige huid, voor mensen die na het scheren een rode en geïrriteerde huid hebben waardoor je bijna liever een baard laat groeien... Je moet niet verwachten dat het schuimt; door de zeep erin weg te laten, zorgen we juist voor het milde effect. En verwacht ook niet de crème goed te kunnen zien - deze is namelijk redelijk transparant. Wat je wel kunt verwachten, is dat Ambrosia je een heel zachte scheersessie geeft doordat de haren zacht worden gemaakt met lijnzaad en cacaoboter. Je kunt ook verwachten dat het je huid heel kalm en zacht maakt door de honing, kamille en goudsbloemolie. Dit spul maakt de vroege ochtend weer dragelijk. (Ook voor vrouwen een fijn middel!).
Ingrediënten:
Honey Water, Linseed Mucilage (Linum usitatissimum), Oatmilk (Avena sativa), Glycerine, Cocoa Butter (Theobroma cacao), Jojoba Oil (Simmondsia chinensis), Stearic Acid, Triethanolamine, Chamomile Oil (Anthemis nobilis), African Marigold Oil (Tagetes erecta), Cetearyl Alcohol, Perfume, Methylparaben, Propylparaben.
Prijs:
50 gram = 4,50 euro
100 gram = 7,45 euro
250 gram = 14,20 euro
quote:Razorantium:
Meer info:
Dit is de scheercrème voor de hardnekkige stoppels. Razorantium's krachten van lijnzaad, amandelolie, cacaoboter, glycerine and sheaboter maken je haren zó zacht dat deze zich overgeven aan je scheermesje. Scheren met Razorantium is even aanpassen en oefenen, maar zeer de moeite waard om te leren. Net als met andere dingen in het leven eigenlijk: alle begin is moeilijk, maar als je het dan onder de knie hebt ben je des te blijer!
Ingrediënten:
Linseed Mucilage (Linum usitatissimum), Orange Blossom Water (Citrus dulcis), Almond Oil (Prunus dulcis), Cocoa Butter (Theobroma cacao), Glycerine, Witchazel Extract (Hamamelis virginiana), Stearic Acid, Shea Butter (Butyrospermum parkii), Beeswax (Cera alba), Triethanolamine, Orange Oil (Citrus dulcis), Vetivert Oil (Vetiveria zizanoides), Perfume, Methylparaben, Propylparaben.
Prijs:
230 gram = 15,45 euro
Bron:quote:Prince Shaving Cream:
Meer info:
Dat Prince een driedubbele citrusscheercrème wordt genoemd, komt doordat we er etherische mandarijn- en sinaasappelolie in hebben gestopt plus sinaasappelabsolue. Deze ingrediënten brengen je huid weer in balans. Daarnaast bevat Prince kalmerend rozenwater en verzachtende lijnzaad, cacaoboter, glycerine en amandelolie om je stoppels alvast lekker zacht en 'meegaand' te maken voordat je een blinkend mesje tevoorschijn haalt. Probeer Prince en voel je als een koning!
Ingrediënten:
Linseed Mucilage (Linum usitatissimum), Rose Water (Rosa centifolia, Aqua), Cocoa Butter (Theobroma cacao), Glycerine, Almond Oil (Prunus dulcis), Witch Hazel (Hamamelis virginiana), Linseed Oil (Linum usitatissimum), Stearic Acid, Cetearyl Alcohol, Shea Butter (Butyrospermum parkii), Beeswax (Cera alba), Triethanolamine, Perfume, Neroli Oil (Citrus amara), Orange Flower Absolute, (Citrus dulcis), Vetivert Oil (Vetiveria zizanoides), Orange Oil (Citrus dulcis), Mandarin Oil (Citrus nobilis), Tincture of Benzoin (Styrax benzoin), Rose Absolute (Rosa centifolia), Methylparaben, Propylparaben.
Prijs:
100 gram = 9,40 euro
Nou, ik denk dat ik het toch al minstens 5x heb gebruikt... en er zit nog wel voor 3x in.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:58 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hoelang doe je met zo'n 125 grams potje van Lush Mask of Magnaminty?
Eerst scheerde ik mij om de dag, nu scheer ik mij praktisch iedere dag. Mijn hals wil ik nog weleens een dagje overslaan, omdat dit toch wel het gevoeligste punt is om te scheren. Maar als ik het geld ervoor zou hebben, dan zou ik mijn baardhaar definitief laten weghalen (behalve me snor). Ik heb namelijk op mijn wangen totaal geen mooie egale baardgroei, alleen mijn snor en me hals zijn egaal qua haargroei. Dus ik kan uberhaupt geen mooie baard laten staan, ook al zou ik het wel willen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:22 schreef Plots het volgende:
Hoe vaak scheren jullie je per week ?
De snor dan. Ik 1 x per week
Ze staan ook allebei in de openingspost vermeld.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:17 schreef Shiseido het volgende:
Heb sinds deze week ook makeup alley bij me favoerieten staan toevallig
http://www.makeupalley.com en http://www.essentialdayspa.com/forum/ zijn 2 hele goede forums
Ik vind scheren idd een kut iets om te doen, maar als ik mij 2 of 3 dagen niet scheer, dan ziet het er best wel onverzorgd uit. Ik ben namelijk geen type voor een lichte baard, het staat mij gewoon simpelweg niet.quote:
5x per week.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:22 schreef Plots het volgende:
Hoe vaak scheren jullie je per week ?
De snor dan. Ik 1 x per week
Die klei masker dus....quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:16 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Van deze 2 maskers:
[afbeelding]
heb ik vandaag de klei masker uitgeprobeerd en ik moet zeggen, het is echt een ZEER relax masker, het brand wel een beetje tijdens het aanbrengen, maar na 15 minuten het masker laten zitten, ziet je huid er na het afspoelen een stuk beter uit, echt fris en gereinigd.
Deze masker ga ik vaker bij de Tuinen halen.![]()
Jah is er zeker wel. Moet ik ff hard denken hoe dat heette.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:30 schreef Windsurfbart het volgende:
Even een ander lichaamspunt dan het gezicht. Is er ook gespeciaal spul voor voetverzorging. Mijn voeten zijn er uit als een slachtveld. Veel eelt en restanten van een voetschimmel die ik ooit opgelopen had.
Puimsteen ofzo toch? Hoe heet dat nou.quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Kan je eelt op je voeten niet weghalen met zo'n speciaal blokje ofzo?
Zie een paar posts terug, ik had me ervaringen al gepost.quote:
Ah had hem net gemistquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:37 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Zie een paar posts terug, ik had me ervaringen al gepost.![]()
En?? Vertel??quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:44 schreef Camplo het volgende:
Ik ga hem nu zo gebruiken. Total Face Clean nu. Vanochtend geen tijd voor gehad en voel me al smerig hehe.
quote:Black Tandgel:
Meer info:
Het is een beetje gewaagd misschien, een zwarte tandpasta. Dat kun je natuurlijk alleen van ons verwachten. Maar laten we het even uitleggen. We verzinnen dit niet zomaar, dus vertrouw ons maar. Noriko heeft een perfecte gel ontwikkeld met citroen, limoen en Indiase sandelhout. Het zwart komt van de houtskool die we er aan toegevoegd hebben. Houtskool geeft je superschone tanden en een stralend witte lach! (wel ff checken of alle restjes weg zijn voor je de deur uitrent!)
Ingrediënten:
Glycerine, Water, Houji Tea Infusion, Fresh Eggplant Extract (Solanum melongena), Carrageenan Extract, Charcoal Powder, Tangerine Oil (Citrus reticulata), Lemon Oil (Citrus limonum), Sandalwood Oil (Santalum album), *Limonene, Perfume, Methylparaben.
Prijs:
18 gram = 5,20 euro
quote:Angels on Bare Skin:
Meer info:
Handel in de Middeleeuwen bracht de kostbare lavendel- en rozenolie van het Midden Oosten naar Europa. Het Midden Oosten had namelijk allang de genezende werking van deze oliën ontdekt (net als architectuur, medicijnen, wetenschap en literatuur trouwens). Wat waren wij dan in hemelsnaam aan het doen in deze periode? Angels on Bare Skin is gebaseerd op een Middeleeuws recept. Rozenolie, lavendel, absorberende klei en scrubbende amandeltjes. In die dagen was het een extreem dure combi, maar iedere cent waard. Nu is het prima te betalen en nog steeds iedere euro waard. Neem een stukje ter grote van een pinda, vermeng met water tot een creme en masseer lichtjes in op de gezichtshuid.
Ingrediënten:
Ground Almonds (Prunus dulcis), Glycerine, Kaolin, Water (Aqua), Lavender Oil (Lavandula hybrida), Rose Absolute (Rosa centifolia), Lavender Flowers (Lavandula hybrida), Perfume.
Prijs:
100 gram = 7,75 euro
Het zal over een weekje wel binnen zijn.quote:Mask of Magnaminty:
Meer info:
Smeer dit mengseltje van klei en munt over je gezicht, nek en rug en reinig en verfris je hele huid. Zodra je het af gaat wassen, masseer je het nog extra in waardoor ook je dode huidcellen nog verwijderd worden. Schoner en frisser kan je huid niet aanvoelen.
Ingrediënten:
Bentonite Gel, Kaolin, Honey, Talc, Ground Aduki Beans (Phaseolus), Glycerine, Evening Primrose Seeds (Oenothera biennis), Peppermint Oil (Mentha piperita), African Marigold Oil (Tagetes erecta), Vanilla Absolute (Vanilla planifolia), Perfume, Chlorophyll, Methylparaben.
Prijs:
125 gram = 5,65 euro
315 gram = 11,65 euro
Kan je die ingredientenlijst eens posten?quote:Op maandag 17 april 2006 14:21 schreef Pupil het volgende:
@ 2LoW4ZeRo,
Sinds ik de ingredientenlijst van de specialiste heb gekregen welke producten ik voor mijn acne huid niet moet gebruiken koop ik niets meer van dat soort maskers en producten.. Dermatoloog zei ook dat er vaak irriterende stoffen in zouden zitten.
Ik ben nu 25 jaar. Die tretioine doet z'n werk idd goed, ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik het nu bijna 2 maand. Die tretioine moet je gebruiken totdat je geen last meer hebt van acne, tretioine is wat dat betreft gewoon symptoom bestrijding, stop je ermee dan komt de acne weer terug.quote:Op maandag 17 april 2006 14:21 schreef Pupil het volgende:
Ben overigens 21 en jullie? Die tretioine doet het ook nog erg goed! Hoelang gebruik jij die nu? Ik bijna 3 maanden. Weet trouwens niet hoelang ik dit moet gaan gebruiken.
[img ]http://www.websitemethetplaatje.com/naamvanhetplaatje.jpg[/img]quote:Op maandag 17 april 2006 15:18 schreef Shiseido het volgende:
tering hee dat plaatjes gedoe moek nog hoop over leren
En over welke schuim hebben we het hier ook weer juist?quote:Op maandag 17 april 2006 14:21 schreef Pupil het volgende:
@ FaceWash,
Ik gebruike hiervoor verschillende soorten scheerschuim wat er maar in de aanbieding was. Totdat ik deze zag. Vooral dat je er niet meer puisten van zou krijgen spreekt me aan. Ook is het aardig dik dus scheert het makkelijker weg. Ook als je het eerst even laat inwerken zeg maar dan gaat het nog makkelijker. Blijft ook erg lang glad. Vrijdag avond gedoucht en geschoren, en ik denk dat ik morgen pas weer hoef.. Blijft echt lang glad. Had ik bij andere merken niet. Die Zirh heb ik ook gehad maar die haalt het niet bij deze.
Sommige van die dingen die jij noemt kan je ook weer terugvinden in de lijn van md formulations, zoals PEG-100, Steareth-2, Glycereth-7 en conserveringsmiddelen. Bovendien zijn er een paar dubieuze ingredienten die niet in jou lijstje staan, maar die wel in de lijn van md formulations worden gebruikt, zoals BHT, Urea, isopropyl alcohol, octyl methoxycinnamate en SD Alcohol. Bovendien zijn er echt zeer veel PEG ingredienten en je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren natuurlijk. Maar over het algemeen zien de ingredienten in md formulations er goed uit.quote:Op maandag 17 april 2006 18:11 schreef Pupil het volgende:
2low,
- Alochol Denat,
- Parfum,
- Vrij van minerale oliën,
- Chemische Conserveermiddelen (weet niet meer precies welke het zijn)
- Chemische UV Filters,
- 2-bromo-2-nitroproane-1,3-diol of quaternium 15 bevatten kunnen ook slecht voor je lichaam zijn,
- Vermijd verder ingrediënten die eindigen op -eth, zoals ceteareth-20. Deze stoffen kunnen verontreinigd zijn met het kankerverwekkende 1,4-dioxane. Dit geldt ook voor Polyethylene glycol of "PEG"-bestandelen. 1,4-Dioxane kan ook afbreken tot formaldehyde of formaldehyde vormen.
Hee jongen,quote:Op maandag 17 april 2006 20:18 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Sommige van die dingen die jij noemt kan je ook weer terugvinden in de lijn van md formulations, zoals PEG-100, Steareth-2, Glycereth-7 en conserveringsmiddelen. Bovendien zijn er een paar dubieuze ingredienten die niet in jou lijstje staan, maar die wel in de lijn van md formulations worden gebruikt, zoals BHT, Urea, isopropyl alcohol, octyl methoxycinnamate en SD Alcohol. Bovendien zijn er echt zeer veel PEG ingredienten en je kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren natuurlijk. Maar over het algemeen zien de ingredienten in md formulations er goed uit.
quote:Op woensdag 19 april 2006 15:38 schreef Pupil het volgende:
Ach ja, er zijn zoveel ingredienten, en als ze gewoon goed hun werk blijven doen vind ik het wel best. Ben toch niet van plan om het me hele leven te blijven gebruiken. Is het natuurlijk ook te duur voor. Maar goed we zien wel hoe het loopt.
Die maskers bestaan wel, maar dat effect houdt alleen niet heel erg lang aan, regelmatige herhaling is dus wel belangrijk. Sowieso valt overmatige talgafscheiding amper te remmen met de standaard huidverzorgingsproducten, daarvoor zal je toch echt een dermatoloog moeten bezoeken. De talgklieren staan namelijk voornamelijk onder controle van androgenen, deze hormonen regelen de hoeveelheid talg die uiteindelijk geproduceerd wordt. Roaccutane is o.a gebaseerd op talgreductie, deze remt namelijk heel sterk de productie van talg, soms wel tot 90%.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:55 schreef FaceWash het volgende:
p.s.: Bestaan er ook maskers die sterk hydrateren, en tegelijkertijd ook de talgafscheiding remmen én het vuil van je gezicht halen. Of is dit allemaal een beetje teveel ineens gevraagd?![]()
Montagne Jeunesse heeft een grote hoeveelheid aan diverse gezichtmaskers, ga daar maar eens tussen kijken. Er staan ook beschrijvingen bij wat de verschillende maskers precies doen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:55 schreef FaceWash het volgende:
Waar ligt trouwens het verschil in de verscheidene soorten maskers? Je hebt bv. peel-off, klei, enz...
Die lijn bestaat toch nog niet zo heel lang of wel?quote:Op woensdag 19 april 2006 12:47 schreef Lorrie het volgende:
Heeft er iemand toevallig al ervaring met:
Biotherm Hydra-Detox Cleanser
[afbeelding]
en
Biotherm Hydra-Detox Moisturizer
[afbeelding]
?
De cleanser bevat ook AHA's...
Wat is dat precies?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Een moisturizer is wel belangrijk na het douchen, vooral als het trekkerig aanvoelt.
Etosquote:Op woensdag 19 april 2006 18:54 schreef Badabingea het volgende:
Ik heb de etos dagcremé voor de plekken. En Loréal anti vette huid voor de matte tint..
Maar ik heb het idee dat die face wash dingen me hele huid verneuken.
En hoe staat het met jou en je produkten?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:48 schreef MadGuy het volgende:
Je moet ook wel een moisturizer erbij gebruiken, natuurlijk. Ik heb nog nooit een probleem gehad in die zin...
Op de Amerikaanse site staat dat het een nieuwe product is. Maar als ik het goed heb was/is er ook al zo een soortgelijke lijn van biotherm genaamd detoxifing-cleanser/moisturizer. Lijkt bijna hetzelfde...quote:Op woensdag 19 april 2006 17:43 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Die lijn bestaat toch nog niet zo heel lang of wel?
quote:Op woensdag 19 april 2006 20:25 schreef Badabingea het volgende:
Bedankt.
De dagcremé van etos hielp wel voor de droge plekken, die heb ik nl. ook als ik bijv. geen face was doe, maar dan wel stukken minder.
Ik kreeg van Nivea een dagcremé als monster door de brievenbus, en ik moet zeggen, dat beviel me goed.
Je hebt als ik het goed heb van L'oreal een cremé tegen uitdrogen.
Welke dagcreme gebruiken jullie?
Gebruiken jullie meer zalfjes?
Gebruik (hoe kan het ook anders)
Meestal zijn adstringerend middelen wel enigsinds uitdrogend en het poriën verkleinende effect is uiteraard maar tijdelijk. In welke mate het wel of niet uitdrogend is hangt af van de gebruikte ingredienten.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:29 schreef FaceWash het volgende:
Is een adstringerend masker niet meestal uitdrogend? Aangezien het een 'samentrekkend' effect heeft op de poriën om ze te verkleinen. Of moet ik dit niet te letterlijk nemen.. ? Wil namelijk niet dat het te sterk gaat uitdrogen..
Ik heb ff een paar cremes uitgezocht die geschikt zouden moeten zijn voor jouw huidtype:quote:Op donderdag 20 april 2006 19:34 schreef Steeven het volgende:
Iemand tips hier voor iemand met een droge, gevoelige huid? Ik gebruik ene Vichy's creme (oranje-witte tube) die lekker fris aanvoelt, maar na een halve dag, 3/4 dag voelt en ziet mn huid erg droog. Of ik heb dat spul niet nodig en moet mijn levensstijl aanpassen.
Ik hoor wel hoe die was.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:47 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb vandaag ff geshopt, ik heb een zooitje maskers gekocht om te testen en op aanraden van Camplo de Lancaster Flash Smoothing Scrub.![]()
Ik denk dat de Pore Refining lijn van Neutrogena ook werkt op Retinol-pure Vitamine A. Mss ook een aanrader?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:48 schreef Pupil het volgende:
@ Facewash,
Weet niet of je ook pukkels hebt maar welk masker wel goed is is het clearing complex masker.
Biedt onmiddellijk hulp aan de gecombineerde huid: verbetert de huidtextuur en helderheid van de vette huid met deze olievrije formule met exfoliërende werking. De formule bestaat uit o.a. Alpha en Beta Hydroxy zuren. Houdt het uitbreken van pukkeltjes en puistjes in de hand, zonder de huid uit te drogen.
Eigenschappen en voordelen:
Retinol-pure Vitamine A elimineert de vette glans en vermindert de vergrootte poriën. Heeft een gunstige werking op huidbeschadigingen die door o.a. acne zijn veroorzaakt. Rozemarijn heeft antibacteriële eigenschappen en zorgt er tevens voor dat de huid zich ontspant. Ideaal product om acne bij volwassenen te bedwingen.
Spreek u later!!![]()
Ach, die maskers kosten haast niks, nog geen ¤ 1,50 per stuk. Ik ga er heus geen gewoonte van maken hoor. Van deze maskers die ik nu test kies ik er 1 of hooguit 2 uit die ik dan af en toe ga gebruiken. Maar voordat ik de beste kan uitkiezen, moet ik natuurlijk wel eerst wat testen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:48 schreef Pupil het volgende:
2Low,
Jezus wat een maskers zeg! Ben wel bezig met huidverzorging maar dit gaat me echt wel heel wat te ver!! Zegt je vriendin daar niets van? Ik heb wel een masker maar die gebruik ik stiekem wil namelijk niet dat iemand het ziet.. Wil namelijk niet dat iemand er iets van gaat denken.. Ben op dat punt nog wel een beetje ouderwetsMischien niet gegrond maar goed.
quote:
Ik wist dat je hem goed vondquote:Op donderdag 20 april 2006 22:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ach, die maskers kosten haast niks, nog geen ¤ 1,50 per stuk. Ik ga er heus geen gewoonte van maken hoor. Van deze maskers die ik nu test kies ik er 1 of hooguit 2 uit die ik dan af en toe ga gebruiken. Maar voordat ik de beste kan uitkiezen, moet ik natuurlijk wel eerst wat testen.![]()
[..]
![]()
Sterker nog, je kan ze allemaal maar 1 keer gebruiken.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:24 schreef Pupil het volgende:
@2low,
Het was niet als commentaar bedoeld hoor!! Ik bedoel het leken me wel heel veel maskers maar je kan sommige toch maar 1 keer gebruiken dus dan valt het ook wel weer mee.
Eeuhh ff kijken, Ik noem alleen maar de producten op die ik nu gebruik. Ik heb namelijk ook nog wat dingen liggen die ik niet meer gebruik of die ik nog moet testen.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:59 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ik wist dat je hem goed vond![]()
Welke producten heb jij nu allemaal 2low...? Je huidtype lijkt namelijk veel op die van mij volgens mij
Ja, maar die heb ik nog niet gebruiktquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:26 schreef FaceWash het volgende:
@2low:
Had jij die self tanner van Sens niet eens gekocht? Hoe is die jou bevallen? Ik zou graag een self tanner willen, mr ik heb er slechte ervaringen mee (nivea, l'oreal, enz.). Altijd heel oneven en onnatuurlijk enzo.
Bedankt, ik ga eens kijken of het werktquote:Op donderdag 20 april 2006 20:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik heb ff een paar cremes uitgezocht die geschikt zouden moeten zijn voor jouw huidtype:
- Zirh Defend
- Clarins Moisture Balm
- Clinique M Lotion
- Biotherm Homme Aqua Sensitive
- Lab Series Daily Moisture Defense Lotion
Lab Series Daily Moisture Defense Lotion:
[afbeelding]
Biotherm Homme Aqua Sensitive:
[afbeelding]
Clinique M Lotion:
[afbeelding]
Clarins Moisture Balm:
[afbeelding]
Zirh Defend:
[afbeelding]
![]()
En je gezicht nooit met zeep of douchegel wassen, maar met een milde reiniger.quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:20 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bedankt, ik ga eens kijken of het werkt.
Dat deed ik al nooit, alleen met warm water, maar dat is ook niet heel bestquote:Op vrijdag 21 april 2006 21:29 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
En je gezicht nooit met zeep of douchegel wassen, maar met een milde reiniger.![]()
Jazeker, gebruik zelf met veel tevredenheid de Age Fitness:Night Recharge icm overdag Actif Total Care Revitalizerquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Heeft Biotherm Homme eik ook een verzorgend product voor 's nachts?
En iemand al ervaring met anti-rides Line Peel van Biotherm?
Gelukkig niet gekocht dan.. Wou hem ook eens proberen.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ja, maar die heb ik nog niet gebruikt![]()
Ik heb die Lancaster scrub getest en het is een hele milde scrub die niet geschikt is voor het zwaardere werk. Bovendien zit er sodium laureth sulfate in, wat dus inhoudt dat deze scrub schuimt. Sodium laureth sulfate staat erom bekend dat het een uitdrogend en irriterend effect op de huid kan hebben. Tegenwoordig zit in praktisch elke shampoo, badschuim of douchegel sodium laureth sulfate als reinigings- en schuimmiddel. Mensen met een droge of gevoelige huid kunnen beter geen facewashes gebruiken met sodium laureth sulfate erin.
In het kort gezegd: deze Lancaster scrub koop ik niet weer.![]()
Ik vond die aquapower toch heel degelijk. Bovendien ruikt ie nog lekker fris ook.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:28 schreef Shiseido het volgende:
Ik heb die line peel al paar maandjes, geen zichtbaar effect gezien op mijn huid, maar hetzelfde geldt voor bijna alle biotherme producten die ik heb geprobeerd(aquapower, Biotherm actif total regenerant, acnoclean shavegel en nog wat) alleen die scheerschuim van biotherme vind ik een goed product
Laureth-20 valt onder de zogenaamde oppervlakte-actieve stoffen, deze stoffen zorgen er o.a. voor dat olie en vetten minder vet worden, dat ze makkelijk te vermengen zijn met andere stoffen en dat ze "vuil" kunnen vasthouden zodat het geheel makkelijker weg te wassen valt. Laureth-20 is één van de vele oppervlakte-actieve stoffen die in huidverzorgingsproducten gebruikt kunnen worden, sommige zijn mild voor de huid en anderen zijn irriterender voor de huid.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:13 schreef FaceWash het volgende:
p.s.: zit dat laureth gedoe ook niet in de meeste scheerschuims? (laureth-20 ofzoiets..).
Ik denk dat jij te veel "magische" waarde hecht aan maskers, het is namelijk geen wondermiddel ofzo. Als je echt serieus aan huidverbetering wil doen, dan is de schoonheidsspecialist de aangewezen persoon daarvoor. Cremes en dergelijke hebben namelijk maar een beperkte functie die simpelweg niet alle huidproblemen kunnen verhelpen. Ze kunnen daarentegen wel een goede ondersteuning bieden om achteruitgang te voorkomen en de verbetering te bevorderen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:18 schreef FaceWash het volgende:
Ik heb nu reeds 3 verschillende maskers. Elks met hun specifieke werking: 2 tegen de talg en onzuiverheden enzo, en ééntje met hydraterende werking.
Maar ik wil nog graag zo eens een gewoon maskertje dat je huid er gewoon gezond, mooi & stralend laat uitzien, niet specifiek om iets te behandelen. Bijvoorbeeld om gewoon op de dag dat je een feestje hebt even op te doen, zodat je er 's avonds lekker fris uitziet. Je weet wel...
quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:59 schreef FaceWash het volgende:
Ik wil toch eens wat produkten van MD formulations proberen (lijkt me écht goed), nl.:
- MEN's Vit-A-Plus Clearing Complex
- Vit-A-Plus Clearing Complex Masque
Ik weet alleen niet waar ik ze kan kopen/bestellen? Ik wil ze eventueel wel online bestellen, maar liefst geen te hoge verzendingskosten dan. Ik woon in België, dus verzendingskosten vanuit Nederland is nog ok. Maar ik ga ze bv. niet laten overkomen vanuit Amerika ofzo![]()
Kent iemand een prijsbewuste online-shop die deze produkten verkoopt?
Hee FaceWash,
Top dat je het een kans geeft. Alleen is het Amerika wel veel goedkoper omdat het daar gemaakt wordt. Daarom bestel ik het altijd bij Skinstore. In nederland hebben ze ook wel online shops maar dan betaal je wel het volle pond én de verzendkosten. Kun je beter eens bij jezelf in de buurt kijken en kun je daar ook proefmonsters vragen. Hier een paar adresjes
Resultaten in Belgie of overig:
Care 'n Point
Oudebaan straat 42
2930 Brasschaat
0032-36512915
Cosm. Adviescentr. Sandra Bruyns
Thijsakkerstraat 21
2320 HOOGSTRATEN - BELGIE
0032-33148756
info@sandrabruyns.be
Dancosmo
Uw Skin Care Professional: Helle Rosted
Koning Albertlaan 41
3630 00 Maasmechelen
047-7275947
fb190288@skynet.be
Dr. I. Karavani
Sterstraat 32
2018 Antwerpen
0032-32304050
L'art de beauté
Maastrichtersteenweg 253 b 1-2
3500 Hasselt
0032-11281640
lartdebeaute@belgacom.net
SOHO
Louiselaan 170
1050 Brussel
0032-479728121
info@fabricebeauty.com
p.s.: Duur merk zeker?
Heb zelf vanmorgen voor het eerst de Lush MoM geprobeerd. Was eerste keer dat ik een masker probeerde, dus heb geen vergelijkings materiaal. Maar ben erg tevreden, vond de huid er een stuk frisser uitzien en hij voelde wat strakker aan..quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:18 schreef FaceWash het volgende:
Ik heb nu reeds 3 verschillende maskers. Elks met hun specifieke werking: 2 tegen de talg en onzuiverheden enzo, en ééntje met hydraterende werking.
Maar ik wil nog graag zo eens een gewoon maskertje dat je huid er gewoon gezond, mooi & stralend laat uitzien, niet specifiek om iets te behandelen. Bijvoorbeeld om gewoon op de dag dat je een feestje hebt even op te doen, zodat je er 's avonds lekker fris uitziet. Je weet wel...
vind MoM van Lush wel zon masker idd, deed niets bijzonders, maar me huid zag er wel fris uit:)quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:18 schreef FaceWash het volgende:
Als je echt duidelijk en veel korreltjes wilt voelen, moet je L'Oreal Refinish (microdermabrasie) eens proberenquote:Op zaterdag 22 april 2006 20:53 schreef FaceWash het volgende:
[...]Heb helemaal niet het gevoel dat ie scrubt. Dikke laag schuim waardoor de korrels bijna niet tot bij je huid kunnen,[..]
Overdag gebruik ik gewoon idd de Md Formulations en 's avonds de Tretioïne op de plekken waar normaal gesproken puisten heb zitten. Eerst reinig ik mijn huid met een cleanser zonder zuur en dan op mijn voorhoofd, neus en kin de Tretinoïne.. Verder gebruik ik op de plekken waar ik geen Treinoïne smeer de antiaging lotion.quote:Op zondag 23 april 2006 05:02 schreef Shiseido het volgende:
Pupil, als ik het goed begrijp smeer jij 's nachts tretioine en overdags Mdformulations producten op je gezicht? dus je gebruikt geen nachtcreme of andere middeltjes snachts?
En waar smeer je precies tretioine als je geen puistjes hebt om het op te smeren? en hoe lang gebruik je het al? ik gebruik het vandaag voor de 1e keer, heb een laagje op een nieuwe beginnende puist gesmeerd voordat ik weer 2 weken met zon litteken rondloop. maar nu moet ik het elke nacht smeren 6 weken lang als het goed is? heb je nog bijwerkingen gemerkt? heb best een droge mond opeens
dat zijn samples, ik weet niet of je daar lang genoeg mee kan doen om het effect te kunnen merken(1 maand), maar misschien is het wel beter om dat eerst te bestellen jah.quote:Op zondag 23 april 2006 14:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zit es ff op die site van skinstore te kijken. Waarom zou ik 32 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=0&prodID=2400 , 22 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=0&prodID=2401 en 53 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=0&prodID=2404 betalen als je maar 55 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=2405&prodID=2408 betaalt (waar ook nog iets extra's bij zit) ... ?
Je betaalt daar 14,95 dollar verzendkosten zie ik. Iemand ervaring met de douane bij deze shop? Het spul komt natuurlijk vanuit Amerika en zou dus theoretisch nog even belast kunnen worden ...
Die kosten moet je NIET doen!! Je moet het laten verzenden via FedEx $34,95 omdat ze het anders niet willen versturen. Er zijn namelijk veel orders vermist in de post en op deze manier kunnen ze het traceren. Het zou ook voor jezelf zonde zijn als je het spul niet ontvangt waar je wel voor hebt betaald. Op deze manier kunnen ze het anders verhalen op op fedex. Ik heb wel ervaring met het betalen en moest altijd nog bijbetalen. Stelde meestel niets voor, het hoogste was 12 euro ofzo terijwl ik dat hier in nl al betaal alleen al bij 1 product.quote:Op zondag 23 april 2006 14:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zit es ff op die site van skinstore te kijken. Waarom zou ik 32 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=0&prodID=2400 , 22 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=0&prodID=2401 en 53 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=0&prodID=2404 betalen als je maar 55 dollar voor http://www.skinstore.com/store/product.asp?catID=2405&prodID=2408 betaalt (waar ook nog iets extra's bij zit) ... ?
Je betaalt daar 14,95 dollar verzendkosten zie ik. Iemand ervaring met de douane bij deze shop? Het spul komt natuurlijk vanuit Amerika en zou dus theoretisch nog even belast kunnen worden ...
KLIK post van mijquote:Op zondag 23 april 2006 10:55 schreef queensnyc het volgende:
Ik ben toe aan een nieuwe scrub.
Maar zijn er mensen die ook de scrub van Lab series hebben geprobeerd langs de Clinique?
Is de labseries scrub ook zo goed voelbaar?of nicer?;-)
Volgens mij zijn het geen samples hoor. Er staat bij dat pakket bijvoorbeeld 'Full size 8.3 oz' en dat is net zoveel als bij de afzonderlijke producten staat vermeld ...quote:Op zondag 23 april 2006 16:12 schreef Shiseido het volgende:
[..]
dat zijn samples, ik weet niet of je daar lang genoeg mee kan doen om het effect te kunnen merken(1 maand), maar misschien is het wel beter om dat eerst te bestellen jah.
Ik heb nog geen ervaring met belastingheffing gehad met deze producten, ze zijn nog onderweg
Opvallend. UPS is toch normaal ook geen verkeerde partij .... 34,95 dollar aan verzendkosten op een pakketje van 55 dollar is dan toch weer een beetje jammer.quote:Op zondag 23 april 2006 17:38 schreef Pupil het volgende:
[..]
Die kosten moet je NIET doen!! Je moet het laten verzenden via FedEx $34,95 omdat ze het anders niet willen versturen. Er zijn namelijk veel orders vermist in de post en op deze manier kunnen ze het traceren. Het zou ook voor jezelf zonde zijn als je het spul niet ontvangt waar je wel voor hebt betaald. Op deze manier kunnen ze het anders verhalen op op fedex. Ik heb wel ervaring met het betalen en moest altijd nog bijbetalen. Stelde meestel niets voor, het hoogste was 12 euro ofzo terijwl ik dat hier in nl al betaal alleen al bij 1 product.
je hebt gelijk jah, je betaalt eigenlijk alleen voor die eye creme en die full size facial en shave gel krijg je gratis? plus nog een monstertje van die moisteriser. vind ik vreemdquote:Op zondag 23 april 2006 18:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het geen samples hoor. Er staat bij dat pakket bijvoorbeeld 'Full size 8.3 oz' en dat is net zoveel als bij de afzonderlijke producten staat vermeld ...
Voor de duizendste keer: Shiseido Men Anti-Shine Refresher.quote:Op maandag 24 april 2006 00:49 schreef Pupil het volgende:
Trouwens,
Ik heb alle producten al voor de vette huid van MD maar is er ook nog een product wat echt goed werkt tegen dat glimmen en wat wel non-comedogeen is, parfum en conserveermiddelen vrij is? As ik mijn huid heb gewassen is het eerst mooi mat, maar na een paar uur glimt het alweer.. Heb zelf transparante poeder gekocht bij de specialiste..![]()
Dus tips graag![]()
Bij Douglas zonder kortingskaart ¤33,-quote:Op maandag 24 april 2006 01:02 schreef Pupil het volgende:
En wat kost ie?
Ja, en sommige internetwinkels verkopen het ook wel.quote:Op maandag 24 april 2006 01:25 schreef Bartjebart het volgende:
Euhm... domme vraag waarschijnlijk... maar die Normaderm producten, zijn die alleen verkrijgbaar in een apotheek? (volgens de site wel namelijk)
Das helemaal niet vreemd hoor. Vichy produkten zijn over het algemeen van goede kwaliteit, beter dan de gemiddelde produkten die je in de supermarkt kan kopen.quote:Op maandag 24 april 2006 01:33 schreef Bartjebart het volgende:
ow... wat onlogisch...
ik heb bij een apotheek niet echt zo'n beeld dat je daar dit soort producten haalt... lijkt me ook erg vreemd om er naar te vragen daar...
werkt voor mij ook het bestequote:Op maandag 24 april 2006 00:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Voor de duizendste keer: Shiseido Men Anti-Shine Refresher.
Ik blijf het herhalen -->![]()
![]()
![]()
Maak daar maar internetapotheken van.quote:Op maandag 24 april 2006 01:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ja, en sommige internetwinkels verkopen het ook wel.![]()
www.drogisterij.net verkoopt ook Vichy producten.quote:Op maandag 24 april 2006 08:15 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Maak daar maar internetapotheken van.
Nee hoor, niet alleen internetapotheken, ook gewone internetwinkels.quote:Op maandag 24 april 2006 08:15 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Maak daar maar internetapotheken van.
Een glimmend gezicht wordt over het algemeen veroorzaakt door een te veel aan talgproductie, waardoor er een laagje talg op de huid blijft liggen, die daardoor wat vetttig gaat aanvoelen en gaat glimmen. Meestal glimmen mensen in de T-zone van het gezicht, omdat daar de meeste poriën zitten.quote:Op maandag 24 april 2006 08:15 schreef Camplo het volgende:
Waarom heb ik geen glimmend gezicht?
En wat moet ik me daar nu precies bij voorstellen?
Ik heb de link toegevoegd aan de internetwinkels op de vorige pagina, aangezien ze het hele Vichy Homme assortiment hebben.quote:Op maandag 24 april 2006 14:14 schreef timo25 het volgende:
....enkele weken geleden heb ik die zien passeren... www.christophar.be Hier is alles van vichy, avène, la roche posay, ducray, louis widmer, weleda, neutrogena...
Das wel jammer, dat kwam vast door de fruitzuren.quote:Op maandag 24 april 2006 13:24 schreef Gio het volgende:
Goed, de Zirh spullen gaan helaas de vuilnisbak in. De scrub eenmaal per week doen gaat nog wel, maar van de cleanser en moisturizer wordt mijn huid alleen maar schraler, roder en komen er zelfs meer puistjes van
Tot ziens 40 euro
Camplo blijft wel altijd netjes van jou spulletjes af?quote:Op maandag 24 april 2006 15:08 schreef Salsagirl het volgende:
Mannen die goed voor zich zorgen is prima..
Maar neefjes behoren van mijn spullen af te blijven..
Mijn scrubgel voor face en body is zo goed als bijna leeg![]()
Mannenhuid moet niks met vrouwenspul te maken hebbenquote:Op maandag 24 april 2006 15:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Camplo blijft wel altijd netjes van jou spulletjes af?![]()
JA zeker blijft hij er van af..teminste nu je het zegt..quote:Op maandag 24 april 2006 15:13 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Camplo blijft wel altijd netjes van jou spulletjes af?![]()
Daar dacht dat neefje blijkbaar anders over.quote:Op maandag 24 april 2006 15:17 schreef Camplo het volgende:
[..]
Mannenhuid moet niks met vrouwenspul te maken hebben
Ik heb nog nooit een bodyscrub of bodylotion gebruikt.quote:Op maandag 24 april 2006 15:16 schreef Camplo het volgende:
Ohja trouwens![]()
Wat is voor mannen een goede bodyscrub? (GEEN LUSH)
+ Een goede bodylotion?
Die kan ik namelijk niet zo 1 2 3 vinden of ik zoek goed verkeerd
Mjah, ik heb ook gewoon een zeer moeilijke huid. Ik ga binnenkort naar een schoonheidssalon, waar ze mijn huid eens flink onder de loep gaan nemen en kijken wat ik ermee kan doen, eventueel gevolgd door zo'n Neoderma peeling.quote:Op maandag 24 april 2006 14:42 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Das wel jammer, dat kwam vast door de fruitzuren.
Mja geloof me dat is heerlijk relaxed en met voordeel dat je huid zo lekker aanvoeltquote:Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef Gio het volgende:
[..]
Mjah, ik heb ook gewoon een zeer moeilijke huid. Ik ga binnenkort naar een schoonheidssalon, waar ze mijn huid eens flink onder de loep gaan nemen en kijken wat ik ermee kan doen, eventueel gevolgd door zo'n Neoderma peeling.
Kan ik meteen eens zien wat vrouwen nou zo fijn vinden aan in een stoel liggen in zo'n salon
Ik zou het zelf niet kopen, maar als jij er tevreden over bent.quote:Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef VrijeVal het volgende:
Ik heb vandaag es nivea creme gekocht.. wel geschikt product? Was ook maar iets van 1.10 euro..
Dat boeit niet, zij heeft mij overtuigd. Ik heb er behoorlijk wat onderzoek naar gedaan en ik denk dat dit momenteel voor mij de beste optie is.quote:
True, maar toch groeit het geld me niet op de rug. Bovendien vrees ik dat als ik wel de md formulationslijn aanschaf dat al die BHA's en fruitzuren mijn huid behoorlijk zullen uitdrogen, aangezien de gebruikte concentraties behoorlijk hoog zijn. Misschien dat ik over een paar maand wel weer terugkom op de keuze die ik nu maak, maar dat zien we dan wel weer.quote:Op maandag 24 april 2006 21:46 schreef Shiseido het volgende:
ej als jij zoveel kwijt ben heb je wel gelijk een super compleet assortiment met hoge kwaliteitsproducten, als je kijkt wat die vrouwens soms voor 1 potje hoge kwaliteit betalen(300 eurie voor la prairie ofzo)
relativeringsvermogen is belangrijk in et leven;)
Dat doet bijna elk acne-middel in een bepaalde mate.quote:Op maandag 24 april 2006 22:22 schreef peksin het volgende:
Dat Normaderm van Vichy, droogt dat de huid uit?
Ik zou erna geen creme of facewash gebruiken die salicylic acid bevat. Teminste doen ik dat deed met Biotherm Homme Acnoclean creme, voelde dat best wel irriterent aan. Oftewel, ik zou daarna niet kiezen voor exfolierende ingredienten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:50 schreef FaceWash het volgende:
Zijn er buiten het gebruik van een sunblock of dagcreme met serieuze UV filter, nog zaken die je absoluut moet doen tijdens de microdermabrasiebehandelingen?
Zijn er anderzijds ook dingen die absoluut niet mag doen? (buiten in de zon komen uiteraard!) Ik denk bijvoorbeeld aan creme's met bepaalde ingrediënten die je zeker niet mag gebruiken ofzo?
Afgezien van een aparte sunblock met een minimale bescherming van factor 30, moet je sowieso een goede creme gebruiken. De schoonheidsspecialist zal, als het goed is, met jou bespreken welke herstellende creme je moet gaan gebruiken. Ook dingen als scrubben, vitamine A zuur, retinol, roaccutane en irriterende ingredienten zoals fruitzuren en dergelijke moet je vermijden (kortom dus alle middelen tegen acne).quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:50 schreef FaceWash het volgende:
Zijn er buiten het gebruik van een sunblock of dagcreme met serieuze UV filter, nog zaken die je absoluut moet doen tijdens de microdermabrasiebehandelingen?
Zijn er anderzijds ook dingen die absoluut niet mag doen? (buiten in de zon komen uiteraard!) Ik denk bijvoorbeeld aan creme's met bepaalde ingrediënten die je zeker niet mag gebruiken ofzo?
Waarom geen microdermabrasie product, das een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt, zaterdag 6 mei heb ik mijn 1e microdermabrasie behandeling. Naar verwachting zijn er 3 tot 5 behandelingen nodig, met een interval van 1 week.
Hmm... dat van in de zomer stoppen staat er niet bij op die L'Oreal Refinish. Misschien voor mij ook wel verstandig om te doen.quote:Ik heb geluk dat ik nu beslist heb, want in principe doet het schoonheidsinstituut waar ik heen ga geen microdemabrasie behandelingen in de zomer, vanwege UV- gevoeligheid en de daarbij horende kans op pigment vlekken. Dus al met al ben ik dan net voor de zomer klaar.
Bij L'Oreal staat er bij dat je pal na het gebruik van het microdermabrasie product, je de meegeleverde zonnebrandcreme ("verzorgende nabehandeling, hydraterend, optimaliserend") moet gebruiken. Er staat alleen niet duidelijk bij of het ook op andere dagen gebuikt moet worden. Maar als ik dan buiten kom, doe ik wel een zonnebrandcreme op.quote:Het is wel belangrijk dat ik een zonnebescherming tussen de behandelingen door ga gebruiken met een beschermingsfactor van minimaal 30 en het liefst meer!
Ben benieuwd waaruit dat product bestaat, en of er speciale ingredienten in zitten. Als ik pal erna niet naar buiten ga, gebruik ik meestal EmuOil. Zou dan voldoende zijn?quote:Ook moet ik een speciale herstellende gezichtscreme gebruiken voor de duur van de behandelingen.
Shampoo?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:01 schreef Badabingea het volgende:
Iemand een hele lichte facewash voor onder de douche?
Heequote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@Pupil:
Ik heb ff bij SkinStore gekeken en stel dat ik theoretisch de volgende MD Formulations produkten zou aanschaffen:
- Facial Cleanser ($32)
- Facial Lotion ($53)
- Vit-A-Plus Clearing Complex ($39)
- Advanced Hydrating Complex Gel Formula ($44)
- Moisture Defense Antioxidant Creme ($55)
- Total Protector 30 ($22)
- Face and Body Scrub ($35)
- Shave Creme ($22)
Dan kost dit mij in totaal $302 (¤244)![]()
![]()
![]()
![]()
Das toch echt vet duur!
Idd, heb er ook veel last van. Als het puistje dan al verdwijnt, blijft er nog een week een rood vlekje staan. (Buiten het litteken zelf). Bovendien kan het sterk uitdrogend werken. Maar welk acne produkt doet dit niet? Idd, geen enkel.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:46 schreef riX- het volgende:
Owja en voor de mensen die overwegen benzoylperoxide te gaan gebruiken..
NIET DOEN!! het verneukt je huid helemaal, en het helpt maar bar weinig tegen de puisten. Gewoon naar de huisarts gaan die weet er wel raad mee.
Houdt er wel rekening mee dat de concentraties AHA's en BHA soms absurd hoog zijn en dat de lange termijn effecten van zulke hoge concentraties niet zijn onderzocht. Voor het doel waarvoor je het gaat gebruiken zal het zeker effectief zijn, maar er is wel een risico dat je er andere problemen voor terug krijgt, zoals een droge, rode en geïrriteerde huid. Ik zeg absoluut niet dat het een slecht produkt is, integendeel zelfs, de gebruikte ingredienten zijn over het algemeen zeer goed te noemen (dat mag ook wel voor die absurd hoge prijs).quote:Op woensdag 26 april 2006 16:52 schreef FaceWash het volgende:
@Pupil
Voor ik definitief overga tot het bestellen van een aantal MD produkten, nog één vraagje:
In welke mate drogen deze produkten de huid uit? (MD zelf beweert zelfs dat ze niet uitdrogen, maar dat beweert elk produkt, en geen enkel maakt het waar, bullshit dus).
Let wel, ik ben érg gevoelig voor uitdrogende produkten!
Tja, ik had je er nog voor gewaarschuwd dat je dat spul niet elke dag moet gebruiken, maar ja eigenwijs natuurlijk, omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat het wel dagelijks gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:44 schreef FaceWash het volgende:
Mijn huid neigt de laatste dagen wat rood (te vergelijken met een allergie of verbranding) te worden vlak na het reinigen. En dit blijft een paar uur zo. Ik heb een licht vermoeden dat dit een reactie is op het dagelijks gebruik van de Normaderm-scrub..
Misschien door het dagelijkse scrubben zelf. Ofwel door de acids aangezien dit het eerste produkt is dat gebruik met acids.
Vichy is idd ook voor mannen geschikt en das op zich ook wel logisch, want zoveel verschilt de mannenhuid niet van de vrouwenhuid. Al die commerciële praatjes dat een mannenhuid per definitie aparte produkten nodig heeft is onzin.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:33 schreef The_Stevemeister het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de Normaderm lijn van Vichy geschikt is voor mannen.
Gezien mijn huid; gemend met openstaande poriën, rode bultjes/vlekjes en acné zou deze productlijn zeer geschikt voor mijn gezicht zijn, echter wordt op de website (www.normaderm.nl) voornamelijk gewezen op het gebruik bij vrouwen.
Nope, geen ervaring mee. Maar als die jou bevalt.....quote:Op woensdag 26 april 2006 15:14 schreef twistednerve het volgende:
Bij de Douglas hadden ze me btw testertje Anti-Fatigue Eye Treatment van Lancome Homme mee gegeven, tester is nu bijna leeg maar ik ben wel tevreden mee, voelt lekker aan en heb het gevoel dat naar mate de dag vordert ik minder tot geen vermoeiing rond de ogen heb. Hebben meer mensen ervaring met dit product of een soort gelijk product?
Dat het je huid verneukt ben ik het mee eens, maar er zijn wel degelijk mensen die baat kunnen hebben bij benzoylperoxide.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:46 schreef riX- het volgende:
Owja en voor de mensen die overwegen benzoylperoxide te gaan gebruiken..
NIET DOEN!! het verneukt je huid helemaal, en het helpt maar bar weinig tegen de puisten. Gewoon naar de huisarts gaan die weet er wel raad mee.
Cool, thx. Ik zal die link ff bekijken.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:38 schreef Pupil het volgende:
[..]
Hee
Net wat Shideido zegt, je hebt dan meteen wel een goed product wat ook bewezen is.. Paula's Choice kende ik niet en ben dus even wezen googlen en kwam op een ander forum terecht wat geheel over Paula's Choice gaat. Heb het zelf niet doorgelezen (teveel tekst) maar mischien kun je er informatie uit halen voor je je keuze gaat maken..
klik hier
Staat ook veel info over bestellen etc..
Shiseido Anti-Shine Refresher moet ALTIJD als laatste stap aangebracht worden, nadat je normale dagcreme is ingetrokken. Over het algemeen houdt de werking bij de meeste mensen 4 tot 8 uur aan. Bij mensen met een extreem vette huid zal de werking uiteraard korter zijn. Maar ik ben wel van mening dat als Shiseido Anti-Shine Refresher niet voldoende werkt, dat er dan geen oplossing is voor je probleem (behalve de dermataloog).quote:Op woensdag 26 april 2006 15:38 schreef Pupil het volgende:
Heb nu ook die Shseido Anti-Shine Refresher Matifying Gel. Heb hem vanochtend voor het eerst geprobeerd maar mijn huid is alweer moddervet. Heb hem nu onder mijn factor gesmeerd en probeer hem morgen over mijn factor. Eens kijken hoe het dan gaat.
Mja mss ook maar voor die Paula's Choice gaan dan. Maar misschien die die concentratie dan weer te laag.. Ach ja, we zien wel.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Houdt er wel rekening mee dat de concentraties AHA's en BHA soms absurd hoog zijn en dat de lange termijn effecten van zulke hoge concentraties niet zijn onderzocht. Voor het doel waarvoor je het gaat gebruiken zal het zeker effectief zijn, maar er is wel een risico dat je er andere problemen voor terug krijgt, zoals een droge, rode en geïrriteerde huid. Ik zeg absoluut niet dat het een slecht produkt is, integendeel zelfs, de gebruikte ingredienten zijn over het algemeen zeer goed te noemen (dat mag ook wel voor die absurd hoge prijs).
[..]
Tja, ik had je er nog voor gewaarschuwd dat je dat spul niet elke dag moet gebruiken, maar ja eigenwijs natuurlijk, omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat het wel dagelijks gebruikt kan worden.![]()
Oww? Het schoonheidsinstituut waar ik het laat doen laat tussen elke sessie 7 tot 10 dagen zitten en das ook de termijn wat ik globaal lees op het internet.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:30 schreef FaceWash het volgende:
Net getelefoneerd met een instituut dat microdermabrasiebehandelingen uitvoert. Als ik een vijftal behandelingen laat doen, zal ik ongeveer 2 maanden uit de zon moeten blijven.
Met andere woorden twee tot drie weken tussen elke behandeling laten.
Ik heb dit er wel voor over als ik dan nog net voor de zomervakantie een mooier huidje heb.
Ik denk op zich van niet, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:30 schreef FaceWash het volgende:
Wat ik wel vergeten te vragen ben is of het wel een goed idee is, als je af en toe nog last hebt van actieve acne. Af en toe een serieuze puist, en hier daar een aantal kleintjes. Soms weer niet, soms weer wel. Zou dit nou echt een probleem vormen?
Je kan beter iets lager beginnen en dan opbouwen, dan dat je gelijk hoog gaat beginnen. Ik zeg trouwens ook niet dat de m.d. formulations niet geschikt voor jou zal zijn, misschien heb je er wel heel veel baat bij net als Pupil. Alleen voor mezelf denk ik gewoon dat de gebruikte concentraties in die lijn te veel voor mijn huid zijn. Meer is namelijk niet altijd beter en soms zelfs slechter!quote:Op woensdag 26 april 2006 18:25 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Mja mss ook maar voor die Paula's Choice gaan dan. Maar misschien die die concentratie dan weer te laag.. Ach ja, we zien wel.
je pist samen met het water ook veel afvalstoffen uitquote:Op woensdag 26 april 2006 21:19 schreef Hammet het volgende:
Hoeveel helpt veel water drinken nou eigenlijk? Ik moet enkel maar veel pissen, maar of het nou helpt
Elk uurtje naar de wc is a-relaxed, het lijkt alsof het water totaal niet wordt opgenomen.
quote:Op woensdag 26 april 2006 21:49 schreef riX- het volgende:
Hoezo bestelt opeens iedereen hier Paulas Choice ? Werkt dat spul zo goed?
Het verschilt wel, maar te weinig als het gaat om Normaderm (en veel andere producten).quote:Op woensdag 26 april 2006 23:26 schreef Euracle5 het volgende:
De mannenhuid verschilt niet met die van de vrouw..?
[...]
Ik zat net even in die shop te kijken, en het valt me op dat die producten helemaal niet duur zijn. Redelijk goedkoop zelfs. Ik wacht op jouw ervaringenquote:Op woensdag 26 april 2006 22:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
LEESVOER!
- Ingredienten bibliotheek
- Produkt recensies van zeer veel verschillende merken
- Grote hoeveelheid tips en trucs voor goede huidverzorging
- Alles over juiste haarverzorging
- Nuttige info over zonnebescherming
Bron:
http://www.paulaschoice-eu.com![]()
Dat mag allemaal best zo zijn, maar dat neemt niet weg dat een man prima een vrouwenprodukt kan gebruiken zonder schadelijke gevolgen. De basisingredienten zijn over het algemeen toch hetzelfde, dus ondanks dat er verschillen zijn tussen een mannen- en vrouwenhuid, kunnen ze best dezelfde produkten gebruiken. Het enige verschil zou kunnen zijn dat vrouwenprodukten vaak net iets vetter zijn, maar dit geldt zeker niet voor alle vrouwenprodukten.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:26 schreef Euracle5 het volgende:
De mannenhuid verschilt niet met die van de vrouw..?
In aanleg is de mannenhuid inderdaad gelijk aan de vrouwenhuid. De puberteit met veranderingen in hormoongehalte aan geslachtshormonen is de start van een opvallend veranderingsproces in de bouw van de mannen- en vrouwenhuid.
Wat ik aan reviews en commentaar heb gelezen zijn veel produkten van haar goed. Jou standpunt over haar zonnebescherming kan ik inderdaad begrijpen, maar das ook maar 1 produkttype uit het hele assortiment. Ook zegt zij dat als je de optie hebt om Mexoryl SX te gebruiken dat je dat gewoon moet doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 00:09 schreef Mexoryl het volgende:
Van wat ik heb gelezen aan reviews zijn Paula's Choice redelijk tot goed. Maar haar zonbescherming loopt heel ver achter vergeleken met wat er op de Europese markt te krijgen is. Bovendien zit Paula gewoon leugens te verkondigen over de stabiliteit van butyl methoxydibenzoylmethane.![]()
Geen ervaring mee, maar je zoekt dus een bruinversneller en geen bruinmaker?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:59 schreef DennisMoore het volgende:
En wat is nou een goeie bruiner voor onder de zonnebank?.
In beide produkten zit GEEN Sodium Laureth Sulfate, wat ik zelf dus wel belangrijk vind in een Facewash.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:01 schreef Badabingea het volgende:
Iemand een hele lichte facewash voor onder de douche?
Daar had ik het niet over. Ik heb het over Parsol 1789/avobenzone/butyl methoxydibenzoylmethane. L'Oréal verkreeg in de jaren '80 patenten om dit filter te stabiliseren met andere filters. BASF is er mee opgehouden om dit filter te leveren o.a. vanwege de instabiliteit. Zelfs DSM (de huidige fabrikant van Parsol 1789) zegt dat het een stabilisator nodig heeft anders degradeert het snel in licht. Tal van studies tonen de instabiliteit in licht aan. Zie o.a. hier en hier. En mevrouw Begoun beweert het tegendeel.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:57 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Oook zegt zij dat als je de optie hebt om Mexoryl SX te gebruiken dat je dat gewoon moet doen.
Tja, recensies schrijven deed ze voor ze haar lijn lanceerde ook al.quote:Wat ik wel heel cool aan haar vind, is dat ondanks de lancering van haar eigen produktlijn, zij gewoon andere commerciele produkten objectief blijft beoordelen. Dus als zij een bepaalde creme van Biotherm heel goed vind, dan zegt/schrijft zij dat ook gewoon. Ook maakt zij voor haar eigen produkten geen overdreven positieve of twijfelachtige dubieuze claims. Haar produkten zijn gewoon echte no-nonsense produkten en dat zegt ze ook gewoon.![]()
Dat zonnebeschermings gedoe van Paula's choice boeit mij toch niet, daarvoor heb ik de lijn niet aangeschaft. En wat betreft die recensies die zij schrijft, het is natuurlijk heel makkelijk om je objectiviteit te verliezen als je je eigen produktlijn op de markt brengt en bij haar heb ik niet het idee dat dat het geval is.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:43 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik heb het over Parsol 1789/avobenzone/butyl methoxydibenzoylmethane. L'Oréal verkreeg in de jaren '80 patenten om dit filter te stabiliseren met andere filters. BASF is er mee opgehouden om dit filter te leveren o.a. vanwege de instabiliteit. Zelfs DSM (de huidige fabrikant van Parsol 1789) zegt dat het een stabilisator nodig heeft anders degradeert het snel in licht. Tal van studies tonen de instabiliteit in licht aan. Zie o.a. hier en hier. En mevrouw Begoun beweert het tegendeel.
[..]
Tja, recensies schrijven deed ze voor ze haar lijn lanceerde ook al.
Je kan de lijn voor de gevoelige huid nemen, zit minder AHA (glycolzuur in) maar is wel even effectief tegen pukkels. Ik heb deze in het begin gebruikt om mijn huid eraan te laten wennen. Mijn huid bleef vet, dus toen maar een andere genomen. Nu gaat het goed.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:52 schreef FaceWash het volgende:
@Pupil
Voor ik definitief overga tot het bestellen van een aantal MD produkten, nog één vraagje:
In welke mate drogen deze produkten de huid uit? (MD zelf beweert zelfs dat ze niet uitdrogen, maar dat beweert elk produkt, en geen enkel maakt het waar, bullshit dus).
Let wel, ik ben érg gevoelig voor uitdrogende produkten!
Die link heb ik idd bekeken en de reacties waren overwegend positief.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:11 schreef Pupil het volgende:
@ 2low,
Voor 100,- meer had je een goede lijn gehad van MD.. Hoop wel dat dit de juiste keuze voor je is geweest anders heb je straks dubbele uitgaven. De ingredienten zijn idd goed, maar niet alles kan helemaal zuiver zijn natuurlijk. Het doet zijn werk erg goed. Dat is het voornaamst natuurlijk.
Dat er meer problemen door kunnen komen lijkt me een beetje een broodje aap. Glycolzuur is harstikke goed voor de huid. Heb het ook aan de Dermatoloog gevraagd en die zei het ook. Wanneer je hele hoge concentraties hebt (50/70%) dan wordt het een ander verhaal natuurlijk. Ik heb altijd 50% Glycolzuur behandeling gehad bij de specialiste en liet het er maar 10 min opzitten. Logisch natuurlijk. Wanneer je het iedere dag zou doen krijg je zulke problemen die jij beschrijft.
Heb je nog wat aan die link gehad die ik je gaf?
Whehehe, true true, maar nu waag ik ook en misschien win ik ook wel!quote:Op donderdag 27 april 2006 19:29 schreef Pupil het volgende:
Ja, Maar wie niet waagt wie niet wint. Je had ook eerst testertjes kunnen proberen
Gewoon langs de apotheek gaan en Vichy ophalen!quote:Op donderdag 27 april 2006 19:10 schreef FaceWash het volgende:
Morgenavond een afspraak gemaakt voor mijn eerste micro-dermabrasie behandeling.
Nu moet ik morgen nog wel snel een sunblock of creme met hoge beschermingsfactor weten te vinden. Liefst één die NIET VETTIG is, niet uitdroogt, en geen onzuiverheden veroorzaakt.
Moet ook verkrijgbaar zijn in de ici paris ofzo. Want om iets via internet te bestellen, is het al te laat.
Tips graag! Dringend.
Welk product juist? Hun site werkt met pop-ups en daardoor krijg ik de linkerhelft bijna nooit te zien! Echt een geklungel..quote:Op donderdag 27 april 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Gewoon langs de apotheek gaan en Vichy ophalen!![]()
Ik zal wel ff een blik werpen op die site...... ff een moment.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:30 schreef FaceWash het volgende:
[..]
Welk product juist? Hun site werkt met pop-ups en daardoor krijg ik de linkerhelft bijna nooit te zien! Echt een geklungel..
Om ff terug te komen op wat ik hierboven zei.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Maar ik ben wel van mening dat als Shiseido Anti-Shine Refresher niet voldoende werkt, dat er dan geen oplossing is voor je probleem (behalve de dermataloog).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |