abonnement Unibet Coolblue
pi_37308046
Ik vraag me af in hoeverre de Normaderm lijn van Vichy geschikt is voor mannen.
Gezien mijn huid; gemend met openstaande poriën, rode bultjes/vlekjes en acné zou deze productlijn zeer geschikt voor mijn gezicht zijn, echter wordt op de website (www.normaderm.nl) voornamelijk gewezen op het gebruik bij vrouwen.
Ik heb Vichy gemaild met de vraag of de producten ook voor mannen geschikt zijn en kreeg een positief antwoord, echter heb ik het idee dat het verkoopbelang van Vichy hieraan bijgedragen heeft.

Ik ben dan ook benieuwd of iemand hier meerdere (liefst alle) producten van Vichy Normaderm gebruikt en mij kan vertellen of ze goed geschikt zijn voor de mannelijke huid.
Ik ben van plan de gezichtsgel en dagcrème te nemen en eventueel de scrub. Vichy vind ik interessant omdat het qua prijs niet te duur is maar wel goede resultaten schijnt te leveren....
'A dirty mind is a joy forever'
  woensdag 26 april 2006 @ 15:14:12 #252
107372 twistednerve
Bekend van TV
pi_37312791
Bij de Douglas hadden ze me btw testertje Anti-Fatigue Eye Treatment van Lancome Homme mee gegeven, tester is nu bijna leeg maar ik ben wel tevreden mee, voelt lekker aan en heb het gevoel dat naar mate de dag vordert ik minder tot geen vermoeiing rond de ogen heb. Hebben meer mensen ervaring met dit product of een soort gelijk product?
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
pi_37313571
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@Pupil:

Ik heb ff bij SkinStore gekeken en stel dat ik theoretisch de volgende MD Formulations produkten zou aanschaffen:

- Facial Cleanser ($32)
- Facial Lotion ($53)
- Vit-A-Plus Clearing Complex ($39)
- Advanced Hydrating Complex Gel Formula ($44)
- Moisture Defense Antioxidant Creme ($55)
- Total Protector 30 ($22)
- Face and Body Scrub ($35)
- Shave Creme ($22)

Dan kost dit mij in totaal $302 (¤244)

Das toch echt vet duur!
Hee

Net wat Shideido zegt, je hebt dan meteen wel een goed product wat ook bewezen is.. Paula's Choice kende ik niet en ben dus even wezen googlen en kwam op een ander forum terecht wat geheel over Paula's Choice gaat. Heb het zelf niet doorgelezen (teveel tekst) maar mischien kun je er informatie uit halen voor je je keuze gaat maken..

klik hier

Staat ook veel info over bestellen etc..

En ja md formulations is duur maar ik betaal het zelf ook en ben student.. Je kan wel vet lang met die producten doen dus dat scheelt ook weer. Gewoon af en toe even wat sparen. Komt goed!

Heb nu ook die Shseido Anti-Shine Refresher Matifying Gel. Heb hem vanochtend voor het eerst geprobeerd maar mijn huid is alweer moddervet. Heb hem nu onder mijn factor gesmeerd en probeer hem morgen over mijn factor. Eens kijken hoe het dan gaat.

@ Shiseido,

Goede keuze heb je gemaakt!!! Alleen wel opletten met die Iilimunation product. Als je het niet goed gebruikt kun je kleurverschillen krijgen heb ik gehoord. Heb er zelf geen ervaring mee. Hoezo waren er problemen met je CC?

Laterz

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 26-04-2006 16:51:29 (linkje aangepast i.v.m. lay-out) ]
pi_37315564
Hoi, een tijdje geleden had ik nog redelijk veel acne, ben toen naar de huisarts geweest en die heeft me tabletten gegeven en een alcohol-goedje wat ik voor het slapen op mn huid smeer.

Ik heb nu nog wel redelijk veel rooie puntjes, wat volgensmij littekens zijn van de puistjes. Ook heb ik vaak een 'glimmende' neus die ook vaak een beetje rood is.

S'avonds gebruik ik nog steeds dat alcohol goedje, maar ik denk dat ik het ook wel slim is om 's ochtends iets op te smeren. Weet iemand een bepaald goedje voor me? Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Thx alvast
pi_37315571
Mijn huid neigt de laatste dagen wat rood (te vergelijken met een allergie of verbranding) te worden vlak na het reinigen. En dit blijft een paar uur zo. Ik heb een licht vermoeden dat dit een reactie is op het dagelijks gebruik van de Normaderm-scrub..

Misschien door het dagelijkse scrubben zelf. Ofwel door de acids aangezien dit het eerste produkt is dat gebruik met acids.
pi_37315629
Owja en voor de mensen die overwegen benzoylperoxide te gaan gebruiken..

NIET DOEN!! het verneukt je huid helemaal, en het helpt maar bar weinig tegen de puisten. Gewoon naar de huisarts gaan die weet er wel raad mee.
pi_37315821
@Pupil

Voor ik definitief overga tot het bestellen van een aantal MD produkten, nog één vraagje:
In welke mate drogen deze produkten de huid uit? (MD zelf beweert zelfs dat ze niet uitdrogen, maar dat beweert elk produkt, en geen enkel maakt het waar, bullshit dus).
Let wel, ik ben érg gevoelig voor uitdrogende produkten!
pi_37315895
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:46 schreef riX- het volgende:
Owja en voor de mensen die overwegen benzoylperoxide te gaan gebruiken..

NIET DOEN!! het verneukt je huid helemaal, en het helpt maar bar weinig tegen de puisten. Gewoon naar de huisarts gaan die weet er wel raad mee.
Idd, heb er ook veel last van. Als het puistje dan al verdwijnt, blijft er nog een week een rood vlekje staan. (Buiten het litteken zelf). Bovendien kan het sterk uitdrogend werken. Maar welk acne produkt doet dit niet? Idd, geen enkel.
  woensdag 26 april 2006 @ 18:02:43 #259
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37317866
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:52 schreef FaceWash het volgende:
@Pupil

Voor ik definitief overga tot het bestellen van een aantal MD produkten, nog één vraagje:
In welke mate drogen deze produkten de huid uit? (MD zelf beweert zelfs dat ze niet uitdrogen, maar dat beweert elk produkt, en geen enkel maakt het waar, bullshit dus).
Let wel, ik ben érg gevoelig voor uitdrogende produkten!
Houdt er wel rekening mee dat de concentraties AHA's en BHA soms absurd hoog zijn en dat de lange termijn effecten van zulke hoge concentraties niet zijn onderzocht. Voor het doel waarvoor je het gaat gebruiken zal het zeker effectief zijn, maar er is wel een risico dat je er andere problemen voor terug krijgt, zoals een droge, rode en geïrriteerde huid. Ik zeg absoluut niet dat het een slecht produkt is, integendeel zelfs, de gebruikte ingredienten zijn over het algemeen zeer goed te noemen (dat mag ook wel voor die absurd hoge prijs).
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:44 schreef FaceWash het volgende:
Mijn huid neigt de laatste dagen wat rood (te vergelijken met een allergie of verbranding) te worden vlak na het reinigen. En dit blijft een paar uur zo. Ik heb een licht vermoeden dat dit een reactie is op het dagelijks gebruik van de Normaderm-scrub..

Misschien door het dagelijkse scrubben zelf. Ofwel door de acids aangezien dit het eerste produkt is dat gebruik met acids.
Tja, ik had je er nog voor gewaarschuwd dat je dat spul niet elke dag moet gebruiken, maar ja eigenwijs natuurlijk, omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat het wel dagelijks gebruikt kan worden.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 26 april 2006 @ 18:11:35 #260
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37318078
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:33 schreef The_Stevemeister het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de Normaderm lijn van Vichy geschikt is voor mannen.
Gezien mijn huid; gemend met openstaande poriën, rode bultjes/vlekjes en acné zou deze productlijn zeer geschikt voor mijn gezicht zijn, echter wordt op de website (www.normaderm.nl) voornamelijk gewezen op het gebruik bij vrouwen.
Vichy is idd ook voor mannen geschikt en das op zich ook wel logisch, want zoveel verschilt de mannenhuid niet van de vrouwenhuid. Al die commerciële praatjes dat een mannenhuid per definitie aparte produkten nodig heeft is onzin.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:14 schreef twistednerve het volgende:
Bij de Douglas hadden ze me btw testertje Anti-Fatigue Eye Treatment van Lancome Homme mee gegeven, tester is nu bijna leeg maar ik ben wel tevreden mee, voelt lekker aan en heb het gevoel dat naar mate de dag vordert ik minder tot geen vermoeiing rond de ogen heb. Hebben meer mensen ervaring met dit product of een soort gelijk product?
Nope, geen ervaring mee. Maar als die jou bevalt.....
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:46 schreef riX- het volgende:
Owja en voor de mensen die overwegen benzoylperoxide te gaan gebruiken..

NIET DOEN!! het verneukt je huid helemaal, en het helpt maar bar weinig tegen de puisten. Gewoon naar de huisarts gaan die weet er wel raad mee.
Dat het je huid verneukt ben ik het mee eens, maar er zijn wel degelijk mensen die baat kunnen hebben bij benzoylperoxide.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 26 april 2006 @ 18:17:56 #261
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37318244
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:38 schreef Pupil het volgende:

[..]

Hee

Net wat Shideido zegt, je hebt dan meteen wel een goed product wat ook bewezen is.. Paula's Choice kende ik niet en ben dus even wezen googlen en kwam op een ander forum terecht wat geheel over Paula's Choice gaat. Heb het zelf niet doorgelezen (teveel tekst) maar mischien kun je er informatie uit halen voor je je keuze gaat maken..

klik hier

Staat ook veel info over bestellen etc..
Cool, thx. Ik zal die link ff bekijken.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:38 schreef Pupil het volgende:
Heb nu ook die Shseido Anti-Shine Refresher Matifying Gel. Heb hem vanochtend voor het eerst geprobeerd maar mijn huid is alweer moddervet. Heb hem nu onder mijn factor gesmeerd en probeer hem morgen over mijn factor. Eens kijken hoe het dan gaat.
Shiseido Anti-Shine Refresher moet ALTIJD als laatste stap aangebracht worden, nadat je normale dagcreme is ingetrokken. Over het algemeen houdt de werking bij de meeste mensen 4 tot 8 uur aan. Bij mensen met een extreem vette huid zal de werking uiteraard korter zijn. Maar ik ben wel van mening dat als Shiseido Anti-Shine Refresher niet voldoende werkt, dat er dan geen oplossing is voor je probleem (behalve de dermataloog).
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37318454
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Houdt er wel rekening mee dat de concentraties AHA's en BHA soms absurd hoog zijn en dat de lange termijn effecten van zulke hoge concentraties niet zijn onderzocht. Voor het doel waarvoor je het gaat gebruiken zal het zeker effectief zijn, maar er is wel een risico dat je er andere problemen voor terug krijgt, zoals een droge, rode en geïrriteerde huid. Ik zeg absoluut niet dat het een slecht produkt is, integendeel zelfs, de gebruikte ingredienten zijn over het algemeen zeer goed te noemen (dat mag ook wel voor die absurd hoge prijs).
[..]

Tja, ik had je er nog voor gewaarschuwd dat je dat spul niet elke dag moet gebruiken, maar ja eigenwijs natuurlijk, omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat het wel dagelijks gebruikt kan worden.
Mja mss ook maar voor die Paula's Choice gaan dan. Maar misschien die die concentratie dan weer te laag.. Ach ja, we zien wel.

En idd, toch maar elke dag die scrub gebruiken was blijkbaar geen goed idee. Als het daardoor komt tenminte, maar ik vrees van wel.
pi_37318593
Net getelefoneerd met een instituut dat microdermabrasiebehandelingen uitvoert. Als ik een vijftal behandelingen laat doen, zal ik ongeveer 2 maanden uit de zon moeten blijven.

Met andere woorden twee tot drie weken tussen elke behandeling laten.
Ik heb dit er wel voor over als ik dan nog net voor de zomervakantie een mooier huidje heb.

Wat ik wel vergeten te vragen ben is of het wel een goed idee is, als je af en toe nog last hebt van actieve acne. Af en toe een serieuze puist, en hier daar een aantal kleintjes. Soms weer niet, soms weer wel. Zou dit nou echt een probleem vormen?
  woensdag 26 april 2006 @ 18:46:36 #264
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37318999
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:30 schreef FaceWash het volgende:
Net getelefoneerd met een instituut dat microdermabrasiebehandelingen uitvoert. Als ik een vijftal behandelingen laat doen, zal ik ongeveer 2 maanden uit de zon moeten blijven.

Met andere woorden twee tot drie weken tussen elke behandeling laten.
Ik heb dit er wel voor over als ik dan nog net voor de zomervakantie een mooier huidje heb.
Oww? Het schoonheidsinstituut waar ik het laat doen laat tussen elke sessie 7 tot 10 dagen zitten en das ook de termijn wat ik globaal lees op het internet.
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:30 schreef FaceWash het volgende:
Wat ik wel vergeten te vragen ben is of het wel een goed idee is, als je af en toe nog last hebt van actieve acne. Af en toe een serieuze puist, en hier daar een aantal kleintjes. Soms weer niet, soms weer wel. Zou dit nou echt een probleem vormen?
Ik denk op zich van niet, maar dat weet ik niet zeker.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 26 april 2006 @ 18:52:59 #265
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37319171
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:25 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Mja mss ook maar voor die Paula's Choice gaan dan. Maar misschien die die concentratie dan weer te laag.. Ach ja, we zien wel.
Je kan beter iets lager beginnen en dan opbouwen, dan dat je gelijk hoog gaat beginnen. Ik zeg trouwens ook niet dat de m.d. formulations niet geschikt voor jou zal zijn, misschien heb je er wel heel veel baat bij net als Pupil. Alleen voor mezelf denk ik gewoon dat de gebruikte concentraties in die lijn te veel voor mijn huid zijn. Meer is namelijk niet altijd beter en soms zelfs slechter!

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37324649
Hoeveel helpt veel water drinken nou eigenlijk? Ik moet enkel maar veel pissen, maar of het nou helpt

Elk uurtje naar de wc is a-relaxed, het lijkt alsof het water totaal niet wordt opgenomen.

  woensdag 26 april 2006 @ 21:45:01 #267
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37325789
It's done, ik heb Paula's Choice bestelt:

Het zijn de volgende produkten geworden, met een totaalwaarde (incl. verzendkosten) van ¤145,- :

1) Skin Balancing Cleanser
2) Skin Balancing Toner
3) 2% Beta Hydroxy Acid Liquid
4) Skin Balancing Moisture Gel
5) Essential Non-Greasy Sunscreen SPF 15
6) Skin Balancing Carbon Mask
7) Super Antioxidant Concentrate
8) Skin Balancing Super Antioxidant Mattifying Concentrate
9) Close Comfort Shave Gel
10) Skin Relief Treatment
11) Exfoliating Treatment

Nr. 1, 2, 3, 4, 5 en 6 behoren tot een totaal pakket, genaamd: "Skin Balancing Anti-Blemish Kit", deze kostte ¤69,50.

Nr. 7, 8, 9, 10 en 11 heb ik er extra bij gekocht. Gemiddeld gezien kosten alle produkten afzonderlijk zo'n ¤13,- per stuk.

Aangezien het hoofdkantoor van Paula's Choice Europe in Nederland zit, zijn de verzendkosten niet hoog (¤5,50) en zal de levertijd ook niet lang zijn.


"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 26 april 2006 @ 21:47:06 #268
3185 Adelante
To let it go now
pi_37325874
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:19 schreef Hammet het volgende:
Hoeveel helpt veel water drinken nou eigenlijk? Ik moet enkel maar veel pissen, maar of het nou helpt

Elk uurtje naar de wc is a-relaxed, het lijkt alsof het water totaal niet wordt opgenomen.

je pist samen met het water ook veel afvalstoffen uit
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_37325980
Hoezo bestelt opeens iedereen hier Paulas Choice ? Werkt dat spul zo goed?
  woensdag 26 april 2006 @ 22:14:56 #270
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37327108
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:49 schreef riX- het volgende:
Hoezo bestelt opeens iedereen hier Paulas Choice ? Werkt dat spul zo goed?
Volgens mij ben ik de enige tot nu toe!

Ik heb er in ieder geval vertrouwen in!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 26 april 2006 @ 22:26:27 #271
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37327669
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_37330049
De mannenhuid verschilt niet met die van de vrouw..?

In aanleg is de mannenhuid inderdaad gelijk aan de vrouwenhuid. De puberteit met veranderingen in hormoongehalte aan geslachtshormonen is de start van een opvallend veranderingsproces in de bouw van de mannen- en vrouwenhuid.

- Door oestrogeen wordt het onderhuids vetlaagje bij vrouwen verdikt
- Door het mannelijk geslachtshormoon androgeen wordt de talgproductie fors gestimuleerd (de mannenhuid is daardoor veel vetter)
- Het huidverouderingsproces verloopt bij mannen en vrouwen totaal verschillend
- Vanwege de hormonen hebben mannen een veel hogere kans op acne
- huiddikte verschilt
- De man scheert zich regelmatig waardoor de oppervlaktehuid vaker beschadigt en de talgproductie verder wordt gestimuleerd

Het gaat ook niet alleen om de fysieke verschillen, maar ook hoe mannen anders omgaan met hun huid.

Overigens valt mij ook op dat sommigen een product een dag of twee gebruiken en dan besluiten dat het product 'niks is' hoppa ---> prullenbak. Hou er rekening mee dat je huid moet wennen en dat je eerst een tijdelijke verslechtering zult ervaren. Na een tot anderhalve week zou de verslechtering weer minder moeten worden. Het optimale resultaat bereik je vaak pas na een dag of dertig omdat dat de tijd is die je opperhuid nodig heeft om zich helemaal te vernieuwen.
pi_37330551
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:26 schreef Euracle5 het volgende:
De mannenhuid verschilt niet met die van de vrouw..?

[...]
Het verschilt wel, maar te weinig als het gaat om Normaderm (en veel andere producten).
pi_37330782
quote:
Ik zat net even in die shop te kijken, en het valt me op dat die producten helemaal niet duur zijn. Redelijk goedkoop zelfs. Ik wacht op jouw ervaringen .
  woensdag 26 april 2006 @ 23:47:44 #275
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_37330796
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:26 schreef Euracle5 het volgende:
De mannenhuid verschilt niet met die van de vrouw..?

In aanleg is de mannenhuid inderdaad gelijk aan de vrouwenhuid. De puberteit met veranderingen in hormoongehalte aan geslachtshormonen is de start van een opvallend veranderingsproces in de bouw van de mannen- en vrouwenhuid.
Dat mag allemaal best zo zijn, maar dat neemt niet weg dat een man prima een vrouwenprodukt kan gebruiken zonder schadelijke gevolgen. De basisingredienten zijn over het algemeen toch hetzelfde, dus ondanks dat er verschillen zijn tussen een mannen- en vrouwenhuid, kunnen ze best dezelfde produkten gebruiken. Het enige verschil zou kunnen zijn dat vrouwenprodukten vaak net iets vetter zijn, maar dit geldt zeker niet voor alle vrouwenprodukten.

Dat een mannenhuid speciale afwijkende cremes nodig heeft is niks anders dan een fabel vanuit de cosmetica-industrie. Zoals Adelante al eerder zei, neem de vrouwenlijn van Biotherm, gooi daar wat andere geurstoffen in en je hebt ineens Biotherm Homme!

[ Bericht 0% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 26-04-2006 23:54:56 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')