Zonder de danquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Linkje naar www.dekagankalender.com aub
Vond de vorige met 'call the ships to port' al tegenvallen eigenlijk... de nieuwe vind ik ook niet bijster interessant.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:27 schreef kamagurka het volgende:
Goede OP, met name het onderste stukje..![]()
Hoorde dit weekend nog de nieuwe ceedee van covenant, beetje wisselvallig vind ik. Misschien maar ns op de remixes wachten
heiligschennis!quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:31 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vond de vorige met 'call the ships to port' al tegenvallen eigenlijk... de nieuwe vind ik ook niet bijster interessant.
Vind hem te gelikt, ik hou van het oude ruwere werk en dan is 'United States of Mind' eigenlijk al op het randje.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef Kemania het volgende:
[..]
heiligschennis!
ik vind Northern Light echt met stip hun beste cd. Heb ze paar maanden terug gezien in de P60 en vooral call the ships the port knalde echt lekker goed.
/....
Oeps.quote:
Sterf!quote:
En wat heeft dat met Gothic te maken?quote:
quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef Kemania het volgende:
vraagje voor de Suicide Commando-gangers hier. Hebben jullie een kaartje gekocht? Of zal het juist niet vol worden aanstaande zaterdag? Heb geen zin om voor een 'dichte deur' te staan eigenlijk
Gewoon negeren joh. Dit blijf je toch houdenquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:48 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
En wat heeft dat met Gothic te maken?![]()
Nooit gehoord, maar klinkt wel interresant.quote:Op woensdag 12 april 2006 06:17 schreef Bosbeetle het volgende:
zoiets als the wounded valt dat ook onder gothic ?
quote:Op woensdag 12 april 2006 05:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Enigzinds off-topic: Als er iets erger is dan gothic is het....
Mensen die mekkeren dat TMF MTV THEBOX kut is
Wellicht is het futile dat ik constant in dit soort discussies raak, maar leuk is het iig wel.
Pure leedvermaak.
Ligt eraan of je het onder metal of rock wil scharen. Waarmee ik meteen mijn twijfel over het lijstje uitspreek. Gezemel ook altijd...quote:Op woensdag 12 april 2006 06:17 schreef Bosbeetle het volgende:
zoiets als the wounded valt dat ook onder gothic ?
zemelzemel ik schaar het onder darkwave .. zo opgelostquote:Op woensdag 12 april 2006 16:43 schreef sXe het volgende:
[..]
Ligt eraan of je het onder metal of rock wil scharen. Waarmee ik meteen mijn twijfel over het lijstje uitspreek. Gezemel ook altijd...
hmm weet je wat dan schaar ik het onder .. goede muziekquote:
hoor je je als goth niet juist heel erg onbegrepen te voelen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:52 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Gewoon negeren joh. Dit blijf je toch houden
Voelen is iets anders dan daadwerkelijk niet begrepen wordenquote:Op woensdag 12 april 2006 16:55 schreef sXe het volgende:
[..]
hoor je je als goth niet juist heel erg onbegrepen te voelen?
ja, da's net welke draai je eraan geeftquote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Voelen is iets anders dan daadwerkelijk niet begrepen worden
ja, vast...quote:Op woensdag 12 april 2006 17:21 schreef OFfSprngr het volgende:
het is Power Metal dus heeft het niets met Gothic te maken.
Is NIN gothic ? is merzbow gothic ? is lustmord gothic ?quote:* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
trouwens sxe the wounded stond toch ook op dat gotik wave treffenquote:Eerste golf
Als het vroegste voorbeeld van Gothic wordt wel eens het album The Marble Index van Nico uit 1969 genoemd. Joy Division (opgericht in 1976) wordt wel als eerste gothicband beschouwd. Tijdens de punk onderscheidde deze groep zich door onheilszwangere teksten, gecombineerd met sfeerbepalende klanken. De groep had grote muzikale invloed op de aanvankelijk lichtvoetige rockband The Cure.
De punkband Siouxsie and the Banshees adopteerde ondertussen de vormgeving van klassieke horrorfilms. Ook dit werd later overgenomen door de popband The Cure.
Toen punk begin jaren tachtig plaatsmaakte voor de New Romantics-rage, werd de sombere kant van dat op voorbije eeuwen gebaseerde modebeeld vertegenwoordigd door de "goths". Deze over het algemeen vriendelijke, zij het wat tobberige, meestal uit de middenklasse afkomstige goths vielen vaak op door overwegend zwarte kleding, gitzwart geverfd haar en een bleek gelaat. Op muzikaal gebied was er voor elke goth wel wat van zijn gading te vinden. Wie prettig in het gehoor liggende liedjes prefereerde, koos voor The Cure of voor Toyah. Siouxsie and the Banshees en X Mal Deutschland maakten iets eigenwijzere muziek, terwijl de acts van het 4AD-label ronduit arty waren. Met Bauhaus, Killing Joke of The Cult werd het al wat grimmiger en de onbehaaglijkste kant van het genre werd vertegenwoordigd door The Birthday Party en Alien Sex Fiend.
De goths waren gedurende de gehele jaren tachtig een vertrouwde verschijning op plekken waar 'alternatieve' jongeren bijeen kwamen. Pas met de komst van progressieve dansmuziek en grunge werden de goths als ouderwets beschouwd.
[bewerk]
Tweede golf
Gedurende het begin van de jaren 90 verdween het Gothic genre geheel naar de achtergrond. Alleen in Duitsland bleef het populair. In Nederland verdween het vrijwel helemaal. Alleen de Inrichting feesten die vanaf 1991 in diverse locaties binnen Amsterdam werden gehouden waren een laatste bastion. Op deze feesten werd alternatieve muziek gecombineerd met oude, en nieuwe, uit Duitsland afkomstige new wave, EBM en Gothic.
De tweede golf kwam in de tweede helft van de jaren 90 langzaam bovengronds. Een interessant verschijnsel in deze is dat veel stromingen die in de jaren 80 buiten de Gothic vielen, er gedurende de jaren 90 meer en meer mee geassocieerd werden. Genres als EBM, industrial, new wave en neofolk gingen deel uitmaken van de bonte verzameling stijlen die men gemakshalve samen onder de noemer "Gothic" begon te plaatsen. Technisch gezien is deze tweede golf dus meer een new wave stroming, dan een daadwerkelijke opleving van de Gothic, hoewel ook deze oorspronkelijke stroming nog steeds deel uitmaakt van het pakket. Feitelijk werd gedurende de jaren 90 het etiket "New Wave" verruild voor "Gothic". Het is daarom belangrijk onderscheid te maken tussen de oorspronkelijke definitie (te vinden bij Gothic rock) en de huidige situatie waarin een groot aantal stijlen als "Gothic" worden aangemerkt.
Binnen deze tweede golf vind je zo stijlen van de romantische en vriendelijke darkwave en medieval muziek, tot de grimmige elektronica van de EBM en industrial. Vanaf 1998 begon de tweede golf zich langzamerhand te manifesteren. Feesten en concerten begonnen zich te verplaatsen van de kraakpanden naar de reguliere clubs, en het clubcircuit. Tegenwoordig heeft elke grote zaal in Nederland wel een gothic feest. Sinds 2003 heeft Nederland zelfs een groot Gothic festival in de vorm van het summer darkness festival in Utrecht.
Wereldwijd heeft Gothic zijn meeste aanhang in de westerse wereld, met Noord-Europa/Duitsland als centrum. Het genre is echter ook populairder aan het worden daarbuiten. Zo zijn er grote scenes in Zuid en Midden Amerika. Een land als Mexico heeft zelfs een internationaal gewaardeerde EBM scene, waarvan de azteeks-indiaanse band Hocico de belangrijkste vertegenwoordiger is. Ook in Japan is het populair, hoewel de Japanners er een sterke eigen invulling aangeven middels visual kei muziek, en gothic lolita kleding.
De tweede golf wordt in Nederland ook wel eens aangeduid als cybergothic. Deze naam, uitgedacht door de Utrechtse gothic dj X-X-X (echte naam: Kees de Brouwer) werd oorspronkelijk gebruikt als aanduiding voor de nieuwe generatie goths die contact met elkaar zochten via internet. De term cybergothic wordt tegenwoordig ook gebruikt om de elektronische stijlen binnen de Gothic aan te duiden.
[bewerk]
Wave-Gotik-Treffen
Het mekka en centrum van de tweede golf is het Wave-Gotik-Treffen in Leipzig, Duitsland. Dit is wereldwijd het grootste Gothic festival. Het wordt elk jaar met Pinksteren gehouden, en goths wereldwijd stromen elk jaar samen in Leipzig om gedurende de vier dagen van het festival te feesten, bands te kijken, kleding te kopen en contacten te leggen.
NiN is Rock met Industrial invloeden, Merzbow is Japanse Noise en Lustmord ken ik niet en een duidelijke definitie maken van Gothic is praktisch onmogenlijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is NIN gothic ? is merzbow gothic ? is lustmord gothic ?
Doe eens een duidelijker definitie maken !
ja en volgend de OP is darkambient weer een onderdeel van gothicquote:Op woensdag 12 april 2006 17:46 schreef Zeitgeist het volgende:
Lustmord is Darkambient
Nouja gezien het duistere muziek is en veel mensen met gothic instelling ook darkambient kunnen waarderen zie ik wel in waarom de OP ook dit genre noemt.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en volgend de OP is darkambient weer een onderdeel van gothic
da's geen feit. Powermetal is dacht ik nog net even wat anders. Er zitten zeker invloeden van in bij Nightwish. Maar dus ook gothic invloeden. Vind die hele definitiestrijd alleen zo sneu, met de bandjes die er wel en niet bij mogen horen....quote:Op woensdag 12 april 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Niets vast, het is een feit en als je verder niets meer te vermelden heb over Gothic muziek, is het doelloos om hier nog te reageren.
Genres zijn er om te helpen andere goede bands in een bepaald genre te vinden, verschil is er en verschil zal er blijven.quote:Op woensdag 12 april 2006 18:16 schreef sXe het volgende:
[..]
da's geen feit. Powermetal is dacht ik nog net even wat anders. Er zitten zeker invloeden van in bij Nightwish. Maar dus ook gothic invloeden. Vind die hele definitiestrijd alleen zo sneu, met de bandjes die er wel en niet bij mogen horen....
quasi-metalquote:Heavy and slow, Killing Joke was a quasi-metal band.
bron AMG
oeh gut, sorry dat ik geen respect voor "het lijstje" heb getoond...quote:Op woensdag 12 april 2006 21:16 schreef JanaX het volgende:
*zucht* nightwish is metal, staat metal in het lijstje? NEEN. en nou kappen met vervuilen! lees de OP nog eens jezus.
heb overigens niet echt wat nieuws toe te voegen, alleen deze:
Violent Diva
M.a.w: Lustmord is wel degelijk onder de goth-noemer te plaatsenquote:Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Nouja gezien het duistere muziek is en veel mensen met gothic instelling ook darkambient kunnen waarderen zie ik wel in waarom de OP ook dit genre noemt.
Gothic is tegenwoordig beetje een verzamelnaam van diverse genres.
heb ook wel is Within Temptation moeten aanhoren op een feest...quote:Op donderdag 13 april 2006 00:42 schreef kamagurka het volgende:
[..]
M.a.w: Lustmord is wel degelijk onder de goth-noemer te plaatsen
Goth is inmiddels meer wat op de feesten gedraaid wordt dan dat het nu een nauw omschreven definitie heeft.
Dan komt de discussie vanzelf weer bij "wélke feesten" baseer je het opquote:Op donderdag 13 april 2006 10:37 schreef Kemania het volgende:
[..]
heb ook wel is Within Temptation moeten aanhoren op een feest...![]()
M'n moeder heeft ooit dezelfde 'Skinny Doggie' opmerking gemaaktquote:
tsja, het was de cybergothic dansavond (distorted disco) na VNV Nation op Lowlands 2002.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dan komt de discussie vanzelf weer bij "wélke feesten" baseer je het op
Een soort oprot-nummer inderdaadquote:Op donderdag 13 april 2006 12:39 schreef Massive het volgende:
Volgens mij is dat meer als grapje bedoelt, als ik zo de rest van de playlist aanschouw.
Die namen zeggen me echt he-le-maal niets. Ik ga er thuis eens naar zoeken.quote:
Op een feest in Parijs werd steevast als laatste nummer "Raindrops keep falling on my head" gedraaid als het afgelopen was. Dat was ook best een leuk ideequote:Op donderdag 13 april 2006 12:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Een soort oprot-nummer inderdaadCyberkees kennende
![]()
www.fluxeuropa.com en www.funprox.com (als die laatste weer online is tenminste) kan je wsl wel meer info vindenquote:Op donderdag 13 april 2006 12:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die namen zeggen me echt he-le-maal niets. Ik ga er thuis eens naar zoeken.
Nou weet ik het gewoon bijna zeker. Jij was vroeger V3mpyre, ofzoiets?quote:Op donderdag 13 april 2006 13:07 schreef Elegy het volgende:
[..]
Op een feest in Parijs werd steevast als laatste nummer "Raindrops keep falling on my head" gedraaid als het afgelopen was. Dat was ook best een leuk idee
V3mPyr3 op het DGM en DGF iddquote:Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Nou weet ik het gewoon bijna zeker. Jij was vroeger V3mpyre, ofzoiets?
dan zit je toch nog op het dgmb? ik heet daar net zoals overal eigenlijk, Nhaixataelquote:Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Elegy het volgende:
[..]
V3mPyr3 op het DGM en DGF iddEn jij?
quote:CYBERGOTHIC SYNDROME - Saturday 15.04.06: SUICIDE COMMANDO + supports
* Kaarten:
Kaarten kunnen nog steeds in de voorverkoop gekocht worden, maar ook zullen er voldoende kaarten aan de deur beschikbaar zijn.
De verwachtingen zijn wel dat het erg druk gaat worden, dus zorg dat je er bij bent
* COVENANT Releaseparty:
Wij gaan deze zaterdag tijdens de afterparty ook de Xclusieve nederlandse releaseparty doen van het nieuwe album van:
COVENANT
album "Skyshaper"
Out now on SPV
Hiervan gaan wij de volgende items verloten onder de bezoekers van deze avond/nacht:
- 4x het nieuwe album "Skyshaper"
- 4x het nieuwe Covenant T-shirt [ 2x girlie + 2x regular ]
- verschillende Covenant stickers
- verschillende Covenant posters
Let goed op en bewaar je releaseflyer die je bij de ingang ontvangt, want hierop staat jou persoonlijke nummer waarmee je een van deze prijzen kunt gaan winnen.
Rond 02.00 uur worden de winnaars bekend gemaakt via de "Cyber-TV" op het podium.
Veel succes met deze verloting
* Verzoekjes:
Wij proberen zoveel mogelijk rekening te gaan houden met de verzoekjes die zowel hier als tijdens de avond worden geplaatst.
Het "hak en beuk" werk komt zowieso altijd wel goed, maar wij zullen dit zeker ook gaan afwisselen met de nodige Darkwave / Electropop en andere muzikale stijlen uit de Cybergothic scene.
Zo zal zeker ook het nieuwe album van CLAN OF XYMOX voorbij gaan komen, net als andere erg leuke nieuwe releases. Check bijvoorbeeld ook het nieuwe album van GENEVIEVE PASQUIER - erg goede mix van experimentale industriele klanken en electroclash invloeden - een aanrader !
In ieder geval dit beloofd weer een erg gezellig paasweekend te gaan worden.
Oja, wij verzorgen ook nog de nodige chocolade paaseieren die "verstopt" zullen zijn door de gehel club
tot zaterdag,
gr.
DJ -X-X-X-
CYBERCASE
http://www.cybergothic.nl
http://www.thenewunderground.nl
http://www.summerdarkness.nl
dan zal je er alleen niks vindenquote:Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef kamagurka het volgende:
Vind die nieuwe van covenant erg tegenvallen..
Maar als mijn date voor zaterdag vervalt, wil ik wel even richting ekko fietsen
Ik dusquote:Op donderdag 13 april 2006 14:04 schreef JanaX het volgende:
[..]
wie komen er trouwes zaterdag allemaal?
[..]
lolquote:Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef Kemania het volgende:
[..]
Ik dus![]()
met m'n vriendin én ex. puik plan van mezelf al zeg ik het zelf![]()
Waarom plak je dan een heel bericht over een covenant releaseparty van cybercase eronder?quote:Op donderdag 13 april 2006 15:48 schreef JanaX het volgende:
[..]
dan zal je er alleen niks vindensuicide commando etc is in eindhoven
ziet er goed uit!quote:Hello,
Hereby you recieve an update on our upcoming 2006 edition of:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
SUMMER DARKNESS
Underground Lifestyle Weekend
10 + 11 + 12 + 13 August 2006
Utrecht - Holland
* Brand new site online now !
Last week the new SUMMER DARKNESS site has gone online.
On this site you will find the bands that already have been confirmed, lot's of photos, music and a weblog.
Check out: http://www.summerdarkness.nl
Do you want to stay informed on our SUMMER DARKNESS ?
You can join our mailinglist at: http://www.mlist.nl/summerdarkness/ [dutch language only]
* New bands added to line-up !
This week we have added some great new live acts to our SUMMER DARKNESS line up.
Following new acts have been confirmed now:
BAUHAUS
[ gothic / wave ]
http://www.bauhausmusik.com
CLAN OF XYMOX
[ darkwave ]
http://www.clanofxymox.com
FADERHEAD
[ electro / alternative pop ]
http://www.faderhead.com
XPQ-21
[ electro / alternative pop ]
http://www.xpq-21.net
Futhermore are already confirmed for the 4th edition of SUMMER DARKNESS:
THE BIRTHDAY MASSACRE
COMBICHRIST
DIORAMA
FABRIKC
FRONT LINE ASSEMBLY
FROZEN PLASMA
REAPER
SOMAN
VNV NATION
WELLE:ERDBALL
Much more live acts to be added in the coming months, so keep checking our site for updates in the coming months.
* Xtra activities:
Next to all our live acts we also will present a lot of other different activities during the whole weekend on several different locations throughout the city Utrecht.
At the moment we are still very busy preparing these activities, but we hope to be able to inform you some more on this very soon.
You can already expect the following: Dancenights with special guests, gothicmarket @ Domplein, GothicWalk, Gothic Boats, Church Concerts, Role Playing Games, Theater, Films and much more....
Expect another update very soon with more news on SUMMER DARKNESS.
All the best,
greetings,
Kees de Brouwer
CYBERCASE - Cybergothic Events Agency
cybercase@cybergothic.nl
sorry, uit een topic gehaald op t dgmb, dit was namelijk topic titel:quote:Op donderdag 13 april 2006 16:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom plak je dan een heel bericht over een covenant releaseparty van cybercase eronder?
Zaterdag was This Morn' Omina toch ook al? ...shit!! *eindhoven...![]()
nou wil ik je nou eindelijk wel eens meeten manquote:Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
Bauhaus en Clan of Xymox !! Ik ben present potverpielepaps!
daVidquote:Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Elegy het volgende:
[..]
V3mPyr3 op het DGM en DGF iddEn jij?
Lylke_wolfheart ofzo?!quote:Op donderdag 13 april 2006 19:12 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
daVid
Heel lang geleden heb ik nog Wolfheart geheten, maar daar wil ik niet aan herinnerd worden.
We hebben ooit eens heel vluchtig wat woorden gewisseld, maar ik heb geen idee waarover, dus't zou me niet verbazen als je me niet kent
Ehm..?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:25 schreef JanaX het volgende:
[..]
nou wil ik je nou eindelijk wel eens meeten manwaren we afgelopen SD ook al van plan
*lurk mijn fotoboek niet zo*
Mij kun je verwachten met dreads en een latex rok.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
verwacht geen cybergothic outfit van mij trouwens..![]()
hey *psst* lakbroek kopen? =Dquote:Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Mij kun je verwachten met dreads en een latex rok.
Niet slecht bedoeld voor de gene die dat dragen, maar voor mij..![]()
Ik ook! En dan ook nog voor FLA en Welle: Erdballquote:Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
Bauhaus en Clan of Xymox !! Ik ben present potverpielepaps!
Jou staat het overigens wel hoorquote:
FLA, Columbian necktie remixquote:Op donderdag 13 april 2006 22:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik ook! En dan ook nog voor FLA en Welle: Erdball
ik heb een lak _rok_ das een verschilquote:Op donderdag 13 april 2006 23:33 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jou staat het overigens wel hoor
Maar to each his own
quote:Op donderdag 13 april 2006 19:12 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
daVid
Heel lang geleden heb ik nog Wolfheart geheten, maar daar wil ik niet aan herinnerd worden.
We hebben ooit eens heel vluchtig wat woorden gewisseld, maar ik heb geen idee waarover, dus't zou me niet verbazen als je me niet kent
Ja, daar dacht ik ook aanquote:
Niet dusquote:Op vrijdag 14 april 2006 08:04 schreef Elegy het volgende:
[..]
[..]
Ja, daar dacht ik ook aanJe was toch mod daar? Of is het een nóg andere Wolfheart?
Ah, okeequote:
nee, ik was berooft van mijn psp.. maar heb m terug gejat, ben er achter aan gegaanquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:23 schreef augurkenkoning het volgende:
Joh, was je met puck? Ik hoorde van Mick datzij beroofd was.
JOh. Goed manquote:Op woensdag 19 april 2006 14:31 schreef JanaX het volgende:
[..]
nee, ik was berooft van mijn psp.. maar heb m terug gejat, ben er achter aan gegaan
ja ik zal er wel zijn hehequote:Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Waar ben ik nu weer beland?..: Stem PAG!
Anyway, mensen die vrijdag naar Cyberia gaan? behalve JanaX dan, die is natuurlijk vaste klant daar.
Nop,volgnede keer weer. Wel zaterdag Downward Spiralquote:Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef OFfSprngr het volgende:
Waar ben ik nu weer beland?..: Stem PAG!
Anyway, mensen die vrijdag naar Cyberia gaan? behalve JanaX dan, die is natuurlijk vaste klant daar.
Ware het niet dat gothic lolita hèèl weinig met westerse gothic te maken heeft. Visiual kei en j-rock vertonen veel overeenkomsten. De kleding stijl is iets totaal anders. Al was het alleen maar de inspiratie van de kleding stijl. Vitcroiaanse kinderkleding tegen over veel meer middeleeuwse en fantasy invloeden.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:35 schreef Bosbeetle het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_%28muziek%29 ahh okay
[..]
Wereldwijd heeft Gothic zijn meeste aanhang in de westerse wereld, met Noord-Europa/Duitsland als centrum. Het genre is echter ook populairder aan het worden daarbuiten. Zo zijn er grote scenes in Zuid en Midden Amerika. Een land als Mexico heeft zelfs een internationaal gewaardeerde EBM scene, waarvan de azteeks-indiaanse band Hocico de belangrijkste vertegenwoordiger is. Ook in Japan is het populair, hoewel de Japanners er een sterke eigen invulling aangeven middels visual kei muziek, en gothic lolita kleding.
[..]
trouwens sxe the wounded stond toch ook op dat gotik wave treffen
Ach ja, hokjes zijn altijd lastig. Ik pas in maar één hokje En dat is heel exclusief, past maar één persoon in...quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef sXe het volgende:
Whehe, ja maar er stonden op het Wave Gothic Treffen wel heel veel verschillende bands. Daar hadden de lijstjesmensen behoorlijke problemen mee gehad
Overigens wel een leuk festival.
Dan kan je maar beter zorgen dat het een beetje grote hokjes zijnquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Wat als je trouwens claustrofobisch bent en in hokjes denkt..
enigste japanse cybergoth die mij te binnenschiet is Eve Of Destinyquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ware het niet dat gothic lolita hèèl weinig met westerse gothic te maken heeft. Visiual kei en j-rock vertonen veel overeenkomsten. De kleding stijl is iets totaal anders. Al was het alleen maar de inspiratie van de kleding stijl. Vitcroiaanse kinderkleding tegen over veel meer middeleeuwse en fantasy invloeden.
Dan moet je jezelf maar aanpassen en tot de saaie massa gaan behoren.quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Dan moet je denken in ruimtesquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Er is al het een en ander over gezegd, toch wil ik even opmerken dat Gothic Metal als muziekstroming erkend is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:44 schreef augurkenkoning het volgende:
Dit is een topic over gothicmuziek. Niet over gothics zelf, hoe ze ruiken, of hoe ze er uit zien.
Onder de 'paraplu' van gothic vallen de volgende stromingen:
* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
(wikipedia.nl)
En nog even voor de duidelijkheid:
Gothic metal (bands als Within Temptation, Nightwish en After Forever) dient te worden geschaard onder de metal, progressieve metal of progrock. Het genre werd gothic metal genoemd vanwege de voorkeur voor middeleeuwse jurken die de zangeressen van deze bands hadden. Deze naam zorgt echter voor veel verwarring, want het feit blijft dat de meeste bands die gothic metal worden genoemd nauwelijks tot niet door gothic of new wave zijn beïnvloed.
(wikipedia.nl)
Voor gothicfeesten check: http://www.kagankalender.com
het is ook zeker wel erkend als muziekstroming. Door mij ook. Sterker nog, ik ben een groot liefhebber van het oude gothicmetal werk van Tristania, trail of tears en theatre of tragedy. Maar daar gaat dit topic dus niet over. Waarom niet? Omdat gothicmetal en gothic naast een gedeelde naam bijna niks met elkaar te maken hebben.quote:Op zondag 23 april 2006 07:55 schreef Balthar het volgende:
[..]
Er is al het een en ander over gezegd, toch wil ik even opmerken dat Gothic Metal als muziekstroming erkend is.
De bands die jij als voorbeeld daarvan noemt vallen daar NIET onder.
Bands die wel Gothic Metal spelen zijn bijvoorbeeld. The Sins of Thy Beloved, Tristania, Sirenia.
Virgin Black!quote:Op zondag 23 april 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
Enige Gothic Metal die ik overigens ken is Leaves' Eyes, nog iets aan te raden? </sorry dat'k hiermee gelijk off-topic ga>
Neequote:Op zondag 23 april 2006 19:23 schreef augurkenkoning het volgende:
Mwah, een fan wil ik mezelf niet noemen, maar ik vind die muziek goed te pruimen.
Ik zal die muziek weer's opzoeken, al zeker 2 jaar niet geluisterd. Is die zanger al dood?
Hmm, ik ga't toch maar weer's op zoeken. vooral 1 nummer vond ik tof: Jesus Christ, Jesus Christ (en dan nog wat, hehe)quote:Op maandag 24 april 2006 11:28 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
Nee
nog steeds bezig met Legend III:II
![]()
Oeh.. wie's die chick?quote:Op woensdag 26 april 2006 22:38 schreef augurkenkoning het volgende:
Nieuwe AREA51 flyer is klaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is voor Summer Darknessquote:Op donderdag 27 april 2006 21:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Bauhaus komt ook naar Summer Darkness.. dat weet je toch?..
Mijn OP, wat doe je?quote:Op donderdag 27 april 2006 23:43 schreef augurkenkoning het volgende:
Hehe die openingspost heeft wel indruk gemaakt
Qntal is eigenlijk wat de meeste van die gothmetal bandjes proberen te zijn... de perfectie tussen klassiek en modern! Nog het meest met dead can dance te vergelijken, maar vééél dansbaarder (dcd had hun naam nog even moeten laten liggen voor qntalquote:Op donderdag 27 april 2006 20:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Vandaag kaartjes gehaald voor Bauhaus op 10 Augustus, als ze net zo goed zijn als in het patronaat is het de moeite.
QNTAL klinkt ook erg interessant die staan ook nog op m'n lijstje om eens te zien.
Ze hebben idd ook niet veel met metal gemeen, behalve dat het ook een zangeres met klassieke opleiding heeft.. maar dat is een flinterdunne overeenkomst. De muziek van Qntal vind ik in elk geval goddelijk itt alle nightwishes of within temptations, wat allemaal nogal lachwekkend klinktquote:Op zaterdag 29 april 2006 03:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik zou Qntal helemaal NIET als ook maar IETS van Metal te vergelijken, tis wellicht dat ik te veel "tr00" Metal luister, maar Qntal wil ik echt niet als Metal zien, veel en veel meer als Avant-Garde Darkwave.
Overigens wil ik Dead Can Dance ook echt zien, het nummer Indus van ze is echt geweldig.
Er zitten ook een aantal nummers tussen die ik helemaal niets vind.. de stijl wisselt nogal per nummer. Maar Frühling vind ik echt helemaal geniaal.. kent iemand nog een paar titels die erop lijken?quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Qntal is eigenlijk wat de meeste van die gothmetal bandjes proberen te zijn... de perfectie tussen klassiek en modern! Nog het meest met dead can dance te vergelijken, maar vééél dansbaarder (dcd had hun naam nog even moeten laten liggen voor qntal). Ik ben soms werkelijk verslaafd aan qntal, kan er dagen naar luisteren!
Probeer de plaat Qntal III maar eens, dat vind ik hun sterkste. Vooral het nummer Spiegelglas
Een paar van hun beste nummers (meest populaire in ieder geval) zijn: Palestinalied, Maiden In The Mor, Am Morgen Fruo, Entre Moi Et Mon Amin, Ad mortem festinamus, Flamma en Ecce Gratum.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:32 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Er zitten ook een aantal nummers tussen die ik helemaal niets vind.. de stijl wisselt nogal per nummer. Maar Frühling vind ik echt helemaal geniaal.. kent iemand nog een paar titels die erop lijken?
Help, ik zoek........CLXXIVquote:Op maandag 1 mei 2006 21:05 schreef Me_Wesley het volgende:
Hallo!
Ik had even een vraagje
Ik zoek namelijk muziek die voornamelijk bestaat uit een koor en metal. Klinkt misschien een beetje vaag, maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. Je hebt het in sommige Epica / AF nummers, maar daar komt het er nooit goed uit, het duurt kort en voert nooit echt de boventoon.
Hebben jullie misschien wat ideeën? Bedankt alvast!
Volgens mij is dat meer bedoelt als topic als je een specifiek nummer zoekt dat je bijboorbeeld op de radio hoorde, maar waar je de titel niet van kent.quote:
Mwaw, het is ook voor dat soort vragen. En dit is het gothic-topic, niet het gothic-metal-topic, dus je vraag heeft hier sowieso niets te zoeken. Maar dat had je al gezien uiteraard, want je hebt het topic natuurlijk wel eerst doorgelezen voordat je erin postte, toch?quote:Op maandag 1 mei 2006 21:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer bedoelt als topic als je een specifiek nummer zoekt dat je bijboorbeeld op de radio hoorde, maar waar je de titel niet van kent.
Ik zoek niet zo gericht, ik zoek meer muziek van een speciaal genre met bepaalde kenmerken. Ik denk dat ik dat dan het beste in een topic dat er speciaal voor zo'n genre is vragen.
Uit de OP van dat topic:quote:Op maandag 1 mei 2006 21:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwaw, het is ook voor dat soort vragen. En dit is het gothic-topic, niet het gothic-metal-topic, dus je vraag heeft hier sowieso niets te zoeken. Maar dat had je al gezien uiteraard, want je hebt het topic natuurlijk wel eerst doorgelezen voordat je erin postte, toch?![]()
En inderdaad gaat dit topic niet echt over gothic-metal, maar ik vond het overdreven om er een apart topic voor te openen. Daarbij werd hierboven ook een paar keer metal genoemd, dus ik vond het wel kunnen eigenlijk.quote:Waar is dit topic niet voor bedoeld?
# Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
# 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
Mooi!quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:26 schreef augurkenkoning het volgende:
Het is mooi geweest
Ik ga een gothicmetal topic openen
En hier verder: Gothicmetal deel1(?)quote:Op maandag 1 mei 2006 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Uit de OP van dat topic:
[..]
En inderdaad gaat dit topic niet echt over gothic-metal, maar ik vond het overdreven om er een apart topic voor te openen. Daarbij werd hierboven ook een paar keer metal genoemd, dus ik vond het wel kunnen eigenlijk.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:42 schreef augurkenkoning het volgende:
Sinds dat gothicmetal topic is't wel heerlijk stil hier zeg
quote:Friday May 19, 2006
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
\\ CYBERIA / X-CLUB & SUMMER DARKNESS presents
// Cybergothic Event
Mainhall: Cybergothic Hits, Tips & Classixs - Cafe: 80's Gothic/Wave & Dark Industrial
With dj's: Resident dj -X-X-X- & Guest dj Distortedchaos @ Mainhall - Resident dj's Olaf & Guest dj @ Cafefloor
with the concerts of:
DAS ICH + HOMO FUTURA + METALLSPURHUNDE
To be expected:
CYBERIA / X-CLUB and SUMMER DARKNESS proudly present the xclusive dutch concert of:
DAS ICH
[ Germany - Gothic/Electro - Xclusive Dutch concert & presentation of their new album "Cabaret" - including their new clubhit "Opferzeit" ]
On Stage: 22.00 - 23.00 hour
http://www.dasich.de
This will the only Dutch concert of DAS ICH in Holland in 2006, since after this show they will go on world tour and a short - well deserved - break, so take your chance to see them live once more. Their upcoming new album "Cabaret", which will be out on 24.03.06, will be presented live on stage. This brand new album creates a bridge between their "new" sound and the "older" atmopshere/style of their first albums, so it is going to be show for all DAS ICH fans in holland.
HOMO FUTURA
[ Germany - 80ties Minimal Electropop - New Side project from WELLE:ERDBALL presenting their debut album ]
On Stage: 20.45 - 21.30 hour
http://www.homo-futura.de
For the first time live in holland this brilliant side project of WELLE:ERDBALL with an new live show, which will surely stimulate all your senses ! You don't want to miss this. Check out their site for more info on their music.
METALLSPURHUNDE
[ Germany - Electro / Industrial - in the style of bands like Oomph! and Rammstein ]
On Stage: 19.45 - 20.20 hour
http://www.mshunde.ch
The openingband of this evening is a new Electro / Industrial band from germany. Under the protection of DAS ICH they are now conquering germany fast. Will they do the same in Holland ?
They play a mixture of styles which reminds of bands like Oomph! and Rammstein, but then leaning more towards the metal side... Check out their brand new site and music online.
* Xclusive Dutch Releaseparties:
New Xclusive Dutch releaseparties added to our party by
INFACTED RECORDINGS of following new releases:
HEIMATAERDE
New Mcd "Unter Den Linden"
Out now on Infacted Recordings
Tracklist:
1. Unter Den Linden [club version]
2. Die Brut
3. Tempus Es Locundum
4. Gott Will Es
5. Unter Den Linden [opus dei version]
With their debut album ''Gotteskrieger'' and the preceeding EP ''Ich Habe Die Nacht Getraumet'', Ashlar Von Megalon ( aka HEIMATEAERDE ), catapulted himself to the top of the harsh-electro scene in 2005 ! In April 2006 he returns with ''Unter Der Linden'', the thunderous first single for the second upcoming album ''Kadavergehorsam'' : This 5 tracks CD single continues the saga both graphically and musically speaking and in its ultra-harshness and club comptability it continues, where debut ''Gotteskrieger'' left off. ''Unter Der Linden'' will make you hungry for more, offering a rarely to be heard concentration of hit quality on each of its 5 individual tracks and laying a perfect bridge to the eagerly expected new album !
Win one of several give away copies of this mcd.
PREEMPTIVE STRIKE 0.1
New Album "Lethal Defense Systems"
Tracklist:
1. Lethal Defense Systems V2
2. Numb Apparatus
3. Mutant Battalions
4. Imprisoned with the Pharaohs
5. Juggernauts Swarm
6. Sentinel
7. Error:Biomech
8. Day of Reckoning
9. Weaving Embalment
10. Through the Sand
11. the Croppers
12. Lethal Defense Systems V1
Signed to Germany's Infacted Recordings, Greek electronic duo Preemptive Strike 01 combine harsh Dark Electro / EBM sounds with powerful melodies, eastern elements and sci-fi thematics. Having featured on the Alfa Matrix "Endzeit Bunkertrack : Act I" compilation with the track "Lethal Defense Systems", they deliver thier debut album of the same name ( produced by Dimitris N. and mastered by Vasi Vallis ex-NamNamBulu, Reaper, Frozen Plasma ) a must-have release for all fans of complex, twisted dark electronics with a dance edge...
Win one of several give away copies of this album
FROZEN PLASMA
New Album "Artificial"
Tracklist:
1. Irony
2. Crossroads
3. 1980
4. War/Flashbacks
5. A Second of Life
6. A generation of the Lost
7. Home
8. Betrayed [by Iris]
9. Unborn Faith
10. Hypocrite
11. Condense
12. A Second of Life [Chillout Extended Version]
Following the demise / split of Euro Electro-Pop sensations NamnamBulu - it was easy to predict that follow up prioject FROZEN PLASMA would return with as much energy and infection synth-tuned poppery than ever before ! Already scoring a huge underground hit with dancefloor single ''Hypocrite'' they return now with Brand New full length album ''Artificial''. With new singer Felix Marc ( of DIORAMA ) now incorporated into the line-up, NamNambulu / Reaper -sound-mastermind Vasi Vallis delivers 12 tracks and 75 minutes of mature, dreamy electro-pop - brimming with synth led melodies across a number of high class potential hits tracks such as ''Irony'', ''Crossroads'', ''Generations Of The Lost'' and ''Condense''. Presented in the usual trademark minimalistic artwork ''Artificial'' contains all the ingredients to become another big hit within the dancefloor electro-pop scene !
See FROZEN PLASMA perform live during SUMMER DARKNESS 2006 .
Thier music is a tip for all people who like electro-pop in the style of bands like VNV NATION
Futhermore also the Xclusive Dutch Releaseparties by
ACCESSION RECORDS of following new releases:
PANZER AG
New Album "Your World is Burning"
Out on ACCESSION RECORDS on 05.05.06
Tracklist:
1.Introduction
2. Aenimal
3. Machingun GoGo
4. Among the Few
5. Paper Angels
6. Monster
7. Moerketio
8. Crash N Burn
9. Not Too Late
10. Tip the Dancer
11. Mother
12. When I Am You
Sideproject from Andy LaPlegua from COMBICHRIST / ICON OF COIL
This brand new album goes on where his debut album "This is My battlefield" stopped.
SPEKTRALIZED
New Album "Capture the Moment"
Out on ACCESSION RECORDS
Tracklist:
1. The Beginning
2. Of The End
3. Shy
4. Beneath You
5. Broken Thorn
6. No Control
7. Better Tomorrow
8. Learn And Teach
9. Fame
10. So Strong
11. Dark Days
New album by this electro project.
Win one of several give away copies of this album.
and futhermore also the Xclusive Dutch releaseparties by
ALFA MATRIX of following new releases:
DIVE vs. DISKONNEKTED
New EP "Frozen"
Out on ALFA MATRIX on 05.05.06
Tracklisting:
1. Frozen
2. Do You Believe It?
3. Frozen (NUMB mix)
4. Dead End Street
5. Frozen (LEAETHER STRIP mix)
6. Do You Believe It (COMBICHRIST mix)
7. Everything Is Fine
8. Frozen (INURE mix)
DIVE vs. DISKONNEKTED is a clash of generations - a clash of sounds.
Fascinated by the intricate production skill and strong electronic arrangements by the young and talented Belgian artist Jan Dewulf (DISKONNEKTED), Dirk Ivens invited him to collaborate on a conceptual EP.
Through his work with KLINIK, DIVE and SONAR, Dirk Ivens is renown as one of the few prominent figures from the Belgian EBM/industrial scene next to FRONT 242 and NEON JUDGEMENT. This challenging collaboration results in a striking 8-track "Frozen" EP giving a modern twist to dark and distorted tracks haunted by Dirk Ivens' cold and shivering vocals. Armed with two guaranteed instant club-hits: "Frozen" and "Do You Believe It", DIVE vs.
DISKONNEKTED is ready to blast its icy assault on the world's underground dancefloors. And the duo is backed in their attack by prestigious remixers like LEAETHER STRIP, NUMB, COMBICHRIST and rising label mates INURE. Another perfect demonstration of what top quality electronic music "made in Belgium"
means - Play it loud!
ZOMBIE GIRL
New EP "Back from the Dead"
Out on ALFA MATRIX on 05.05.06
Tracklisting:
1. Creepy Crawler
2. We Are The Ones
3. Bleeder
4. I Want It
5. Creepy Crawler (KMFDM remix)
6. I Want It (SOMAN remix)
7. We Are The Ones ( Rotting Corpse mix by Icon Of Coil /Seb)
ZOMBIE GIRL is the new exciting and terrific band of the famous Sebastian R.
Komor (ICON OF COIL, BRUDERSCHAFT, MOONITOR, MONOFADER, MUSCLE AND HATE) with his wife Renee Cooper-Komor as the alluring and bewitching vocalist.
With two solid compilation appearances reaching astronomical dance club-mega-hit heights, "We Are The Ones" on Advanced Electronics vol. 4 (SPV), and " I Want It" on Cyberl@b 5 (Alfa Matrix), the duo instantly became one of the most "in demand" acts amongst the club community across the globe. Their "zombie-fying" mystical magnetism had already started operating and delivering its freaking results at ZOMBIE GIRL‚s first live shows. Performances punctuated by the band release of unbelievable power and bloodfest gore to stick to the brains of the unsuspecting fans for years to come. The Dead are, no kidding, really walking amongst us! Musically, ZOMBI GIRL can be described as over the top pumping and grooving electronic dancefloor music led by tremendously sexy and captivating female vocals of Renee Cooper-Komor. With a touch of humour, ripping old horror movie themes and elements of rock'n'roll attitude, ZOMBIE GIRL is the ultimate sonic experience from the underworld. Let us mutate graveyards into dancefloors and celebrate together the release of the "Back From The Dead" EP which is also featuring remixes by KMFDM, ICON OF COIL and SOMAN. Let ZOMBIE GIRL take a bite out of you and join the Zombie Nation now.
MENTALLO & THE FIXER
New EP "Commandments For the Molecular Age"
Out now on ALFA MATRIX
Tracklisting:
1. Brute Force Uploading (mescalero mix)
2. Brief But Violent Illness (puking, blackouts and pain)
3. My Fondest Drug Related Memory (chimora mix)
4. Commandments For The Molecular Age (critical mass of enlightenment mix)
5. Opening The Bandwidth For The Cosmic Signal (fine-tuning and frequency)
After a chasm of almost 4 years in silence, one of the most influential American electro/industrial bands of the last 15 years: MENTALLO & THE FIXER is today ready to launch its second phase of anger. Always projecting himself into the future, Gary Dassing has throughout his career, constantly been reinventing his sound offering an impressive list of avant-garde electronic music releases on renown labels like Zoth Ommog and Metropolis Records. Totaling some 52:00 minutes, this new EP, aptly titled "Commandments For The Molecular Age", reminds us of how dense, intricate and powerful MENTALLO & THE FIXER's sounds can be! Characterized by snarling distorted vocals, complex multilayered synth arrangements, sample collages, hard cutting sequencer rhythms and a thunderous beat, this new release announces a poignant come-back album "Enlightenment through a Chemical Catalyst" for the summer. This new album will open the band's new conceptual trilogy to be released by Alfa Matrix under exclusive license from the growing Static Sky Records label. The resurrection is imminent - hold your breath. The release of this EP coincides with the launch of the two Texan brothers Gary and Dwayne Dassing's Southwest US tour starting on April 21st 2006.
Win one of 20 (!) give away copies of the special Matri-X-Trax Chapter 2 including new material from DIVE VS DISKONNEKTED - ZOMBIEGIRL - MENTALLO & THE FIXER
So expect a lot of very good new songs during this edition of CYBERIA and also expect a lot of give aways during this night
Xtra Features:
- Merchandisestands from all bands
- Cd-stand by BAZZ
- CYBER-TV with (new) videoclips and the latest info
Open: < 19.30 - 04.00 - bands start: 19.45 ! >
Entree: Euro 15,- [until 23.00] - Euro 6,- [after 23.00]
Presale: Reservations at: http://www.ekko.nl - Tickets also available at the door - Presale at Plato - Utrecht
EKKO - Utrecht
[ CYBERIA / X-CLUB & SUMMER DARKNESS presents is powered by CYBERCASE i.c.w. EKKO ]
quote:Op zondag 7 mei 2006 22:25 schreef Kemania het volgende:
qntal
![]()
am morgen fruo is zo'n mooi wegdroom nummer
Moet deze helaas weer overslaanquote:
Zeker! Behalve Wave Gotik Treffen tijdens Pinksteren, met name Summer Darkness in Utrecht. Met Frontline Assembly (quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:49 schreef Anton het volgende:
Rustig hierZijn er binnenkort nog feesten die de moeite waard zijn?
nope zit op de camping dan met vrienden, en die willen graag naar storm. wilde wel gaan maar helaasquote:
ikquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:27 schreef augurkenkoning het volgende:
Ik ga toch naar WGT. ik weet alleen helemala niet wat er komt. wie gaat'r nog meer?
Oke, klinkt goed.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:20 schreef JanaX het volgende:
[..]
ik
overigens, van t weekend grendel en tamtrum gezien in alkmaar
tamtrum was gaafen halverwege kwam erica van unter null ook nog even mee bleren! gaaf!
grendel begont klungelig, de geluidsmannen hadden het geluid verneukt zodat je geen vocals hoorde. mannen van grendel natuurlijk vet pissed, ze zijn 2x off stage gegaan om die geluidsman het bleeft verneuken! op een moment was de drummer wat boxen aant verschuiven aan de voorkant, steelt zon wicht zn drum sticks alsie weg loop! wij natuurlijk netjes gevraagt om ze terug te geven![]()
uiteindelijk de 3e keer wel goed gegaan en uiteindelijk heb ik 1 drumstick kunnen gemachtigennaderhand met 2 vriendinnen nog wat met de mannen van grendel staan praten
![]()
ja die heb ik nog mee helpen rond strooienquote:Op maandag 22 mei 2006 11:30 schreef augurkenkoning het volgende:
[..]
Oke, klinkt goed.Jammer dat't nergens in de randstad was. Ja, ik ben lui
. Vaag verhaal van die geluidsmensen. Zo moeilijk moet grendel toch niet zijn qua geluid.
Was't druk? I.ig beter dat we flyers hadden daar![]()
yupquote:Op maandag 22 mei 2006 21:52 schreef Pantheon het volgende:
Tamtrum en Grendel heb ik vrijdagavond in Enschede gezien en dat beviel enorm goed.![]()
Tamtrum is niet echt mijn ding, maar Grendel is echt ontzettend gegroeid! De nieuwe nummers waren ook vet, speelden ze die in Alkmaar ook?
Je kunt op de website per band kijken waar ze staan; gewoon bij de artiestenlijst selecteren en op de band klikken. Vandaaruit heeft iemand deze PDF gemaakt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:52 schreef augurkenkoning het volgende:
Heeft iemand al een timetable van WGT gevonden?
Ze was er wel, maar zong/schreeuwde niet mee. Leuk vrouwtje om te zien..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:16 schreef JanaX het volgende:
[..]
yupwas in Enschede erica van unter null er ook bij? in alkmaar was t klein maar wel gaaf, alleen dus jammer van t geluid
woei, dat wordt echt vet. En Dave Clarke gaat de optredens aan elkaar draaienquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:44 schreef Ceased2Be het volgende:
btw... volgende week dinsdag Nitzer Ebb in het Patronaat in Haarlem.
Kama / Elegy mail me ff voor hoe & wat mbt de kaartjes.
Kemania! Held!quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:03 schreef Kemania het volgende:
[..]
woei, dat wordt echt vet. En Dave Clarke gaat de optredens aan elkaar draaien(dit heb je niet van mij
)
second thatquote:Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Nitzer Ebb was ook gaaf!
quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Nitzer Ebb was ook gaaf!
Heet 'ie eigenlijk toch Damianquote:Op woensdag 7 juni 2006 21:22 schreef Ceased2Be het volgende:
En mooi detail; niemand zal weten hoe kama eruit ziet want dat is precies de enige foto die mislukt is
ikzelf vond tactical sekt en vooral God Module erg sterk live! vooral God module was ik erg verbaast over juist omdat ik er weinig van verwacht had. probleem in die zaal was alleen wel dat als je je achterin stond je de drums hoorde terug kaatsen. voorin had je daar geen enkel probleem mee en was het geluid super. en tja feindflug was gewoon feindflugquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:05 schreef Pantheon het volgende:
WGT was erg vet. Alhoewel we laat aankwamen, heb ik Combichrist nog gezien (leuk!) en een stuk van Nitzer Ebb. Vroeg naar bed, want van 6u in de trein wordt je niet erg wakker... Zaterdag wat electrobandjes gezien (Destroid is gaaf!) en later Ordo Rosarius Equilibrio en Spiritual Front. Ordo was erg goed, alhoewel men het Anker praktisch uitzweette.
Agonoize en XP8 waren we leuk, maar de Werk II die dag was erg indrukwekkend: Maschinekrieger KR52 vs. Disraptor was erg verrassend (zo vroeg al), S.K.E.T. was goddelijk en Proyecto Mirage is ook erg goed. Winterkaelte is natuurlijk sowieso enorm sterk. Feindflug was slecht, evenals Tactical Sekt en God Module. Een enorm leuke zaal, ook hoe het nu is is ingericht, maar de akoestik is vooral bij live drums slecht: Sonar was wel erg leuk.
Enig idee of er veel Goa/* Trance wordt gedraaid?quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:30 schreef augurkenkoning het volgende:
FF weer wat spam dan:)
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar GOA is kut.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:34 schreef augurkenkoning het volgende:
Ja. Ik hoop't wel, anders kunnen we ons gewoon aansluiten in het cyberia amora rijtje.
Psytrance heet dat tegenwoordig, en sommige psytrance is wel leuk (sphongle, juno, mr peculiar, dark soho) maar die kraakhippies zijn altijd zo vaag en druggyquote:Op donderdag 29 juni 2006 01:54 schreef JanaX het volgende:
je kleed je maar cyber genoeg en dan moet je maar winnen ofzoen goa is relaxt
in mate
quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef sXe het volgende:
Sphongle is te gek!
Maar dat heet dus psytrance?
Maar dat heeft toch helemaal niks met gothic te maken?
quote:bosbeetle zegt:
nee man phonghle is psytrancegoagoticwaveebmdark dat snap je toch
bosbeetle zegt:
dat valt onder de electronicgothicpostrockflock genre
dat bedoel je neem ik aan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:48 schreef augurkenkoning het volgende:
goa/psytrance heeft idd niks met gothic te maken.
Nu is't wel zo dat veel cybergothics ook goa luisteren, vandaar dat wij dat combineren
DirPrint.exequote:Op donderdag 29 juni 2006 19:43 schreef JanaX het volgende:
Omar... waar heb je dat muziek lijstje mee gemaakt joh?
Dat bedoelde ik. Mijn hoofd zat al ergens andersquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:05 schreef JanaX het volgende:
[..]
dat bedoel je neem ik aan?![]()
![]()
![]()
![]()
zin in morgen woei!
Wel even van te voren een Gothic Lolita pakje kopen danquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:07 schreef BloodyLotte het volgende:Best wel een beetje zin in Summer Darkness!
Maar anders heb ik voor Jan L#l zo'n geweldig topic gemaaktquote:
Anders gaan we hier gewoon even gezellig over eyeliner en mascara ofzo praten. Ook best gothic toch?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:40 schreef sXe het volgende:
dacht ik me eindelijk eens gothic te kunnen voelen, moet dat weer in een ander topic!
ik geloof niet dat zoiets bij iedereen hier in goede aarde valtquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Anders gaan we hier gewoon even gezellig over eyerliner en mascara ofzo praten. Ook best gothic toch?
Als het ze niet bevalt dan snijden ze hun polsen maar lekker doorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:43 schreef sXe het volgende:
[..]
ik geloof niet dat zoiets bij iedereen hier in goede aarde valt
Heb ik al hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:09 schreef metalbazzz het volgende:
[..]
Wel even van te voren een Gothic Lolita pakje kopen dan
Ok!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Anders gaan we hier gewoon even gezellig over eyeliner en mascara ofzo praten. Ook best gothic toch?
Het resultaat spreekt boekdelenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:16 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ok!
Etos eyelinerstift black + Mac Powerpoint Engraved potlood + Mac Splashproof Mascara BlackSplash =![]()
![]()
Everyday is halloweenquote:
Oh, jij hebt echt zo'n hilarisch beeld.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:07 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen wat 'gothics' drijft?
Ik heb er nooit veel van begrepen en ook mijn hoofd vaak geschud bij het zien van 'gothic-types'. Het zijn misschien vooroordelen, maar naar mijn mening:
- zijn 'gothics' nogal kinderachtig: ze zetten zich af tegen wat 'gewoon' is met een bepaalde look, ze proberen mensen te 'shockeren' met aandacht voor het duister en satan, maar mijn gevoel is eerder: grow up, doe niet zo puberaal. Het leven is niet zo zwart-wit als je het voordoet, jullie blijven hangen in 'sprookjes' over een bepaalde romantiek die schijnbaar voortvloeit uit het 'gothic' gevoel. Het is leuk dat je tot een bepaald groepje wil behoren, maar verlies je jezelf niet in gedweep en misplaatse negativiteit.
- De meeste gothic-bands hebben muzikaal en tekstueel weinig te bieden: het is vaak lompe, weinig subtiele en achterhaalde muziek, met teksten over de duivel, elfjes en feetjes, puur escapisme. Lege dogma's, en sommigen van jullie gaan daar iets teveel in op.
- Als ik een dertien of veertien-jarige gothic zie denk ik, ach dat gebrek aan realiteitsbesef gaat wel over, erger vind ik het om mensen boven de 30 te zien die zich nog als 'gothic' afficheren. Tegen die leeftijd moet je toch wel wijs genoeg zijn om te beseffen dat het leven niet zwart-wit is, dat lamlendig gedraai in negativiteit je niets oplevert, en dat het de wereld om jou heen weinig interesseert dat je bent blijven hangen in puberale ideeen over god en satan.
Samengevat, ik denk dat 'gothics' een bepaalde richting kiezen vanuit persoonlijke ontevredenheid, maar dat ze dat ervan weerhoud om het leven echt te aanvaarden. Het is natuurlijk gemakkelijker met je maatjes te 'dollen' in een atmosfeer van dood, zombies en vampirisme, maar uiteindelijk is het puur escapisme, angst om om te gaan met de wereld om je heen.
Volgens mij haal je allerlei subgroepen en hun stereotypes door elkaar..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:07 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Ik heb er nooit veel van begrepen en ook mijn hoofd vaak geschud bij het zien van 'gothic-types'. Het zijn misschien vooroordelen, maar naar mijn mening:
- zijn 'gothics' nogal kinderachtig: ze zetten zich af tegen wat 'gewoon' is met een bepaalde look, ze proberen mensen te 'shockeren' met aandacht voor het duister en satan, maar mijn gevoel is eerder: grow up, doe niet zo puberaal. Het leven is niet zo zwart-wit als je het voordoet, jullie blijven hangen in 'sprookjes' over een bepaalde romantiek die schijnbaar voortvloeit uit het 'gothic' gevoel. Het is leuk dat je tot een bepaald groepje wil behoren, maar verlies je jezelf niet in gedweep en misplaatse negativiteit.
- De meeste gothic-bands hebben muzikaal en tekstueel weinig te bieden: het is vaak lompe, weinig subtiele en achterhaalde muziek, met teksten over de duivel, elfjes en feetjes, puur escapisme. Lege dogma's, en sommigen van jullie gaan daar iets teveel in op.
- Als ik een dertien of veertien-jarige gothic zie denk ik, ach dat gebrek aan realiteitsbesef gaat wel over, erger vind ik het om mensen boven de 30 te zien die zich nog als 'gothic' afficheren. Tegen die leeftijd moet je toch wel wijs genoeg zijn om te beseffen dat het leven niet zwart-wit is, dat lamlendig gedraai in negativiteit je niets oplevert, en dat het de wereld om jou heen weinig interesseert dat je bent blijven hangen in puberale ideeen over god en satan.
Samengevat, ik denk dat 'gothics' een bepaalde richting kiezen vanuit persoonlijke ontevredenheid, maar dat ze dat ervan weerhoud om het leven echt te aanvaarden. Het is natuurlijk gemakkelijker met je maatjes te 'dollen' in een atmosfeer van dood, zombies en vampirisme, maar uiteindelijk is het puur escapisme, angst om om te gaan met de wereld om je heen.
Ze willen net als ik worden. Ik ben hun Grote Voorbeeldquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:07 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Geen commentaar, je weet duidelijk niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:07 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Afvallige..quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:50 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ze willen net als ik worden. Ik ben hun Grote Voorbeeld![]()
Realistisch beeld in combinatie met de media?.... neuh, dacht het nietquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:49 schreef Faxie het volgende:
't Is wel het beeld dat door de media geschept wordt....of het een realistisch beeld is weet ik niet en ik hoef het ook niet te weten, want die hele subcultuur zal me een dikke worst wezen.
Ik luister slechts de muziek, meer niet.
Subculturen
Ik ben Über, ik kan allesquote:
En waar was jij niet waar Kama en ik donderdagavond wel waren?quote:
Datzelfde imago dat je tentoonstelde in de Amsterdam Dungeon?quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:42 schreef Elegy het volgende:
Ik kan het mij veroorloven er niet te zijn, dat sterkt alleen maar mijn illustere imago
Net zoals Het Kwaad heb ik ook vele gezichtenquote:Op maandag 14 augustus 2006 22:48 schreef Fixers het volgende:
[..]
Datzelfde imago dat je tentoonstelde in de Amsterdam Dungeon?![]()
Aha, dus het was een afleidingsmanouvre!quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:51 schreef Elegy het volgende:
[..]
Net zoals Het Kwaad heb ik ook vele gezichten
Ik ben niet kwaad, ik ben gewoon boos.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:51 schreef Elegy het volgende:
[..]
Net zoals Het Kwaad heb ik ook vele gezichten
hoewel in subtielere bewoordingen en redelijke kennis van veel inspiratiebronnen van een hoop goth-muziek en randverschijnselen had ik ook zat vooroordelen over dat wereldje. Totdat ik dit weekend als verslaggever op Summer Darkness rondliep. Supertijd gehad, horizon verbreed en mijn mening behoorlijk bijgesteld. Al kun je je voordelen ook helemaal bevestigd zien want er zaten ook hele slechte bands tussen, plus andere clichébeelden die je noemt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 00:07 schreef Riverpoet-32 het volgende:
[...]
jep, dat was er eentje van ons (zie helemaal rechts onder)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:14 schreef JanaX het volgende:
super vermaakt dit weekenden ben saampjes met mn dinnetje ook weer vaag genoeg door fotograven aangevallen haha
[afbeelding]
Goh, ik zie nog een paar bekende gezichten ook. Niet dat ik ze ken, maar ik zie ze wel op elk feest waar ik komquote:Op woensdag 16 augustus 2006 23:18 schreef toolhead het volgende:
[..]
jep, dat was er eentje van ons (zie helemaal rechts onder)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |