abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36852163
Dit is een topic over gothicmuziek. Niet over gothics zelf, hoe ze ruiken, of hoe ze er uit zien.
Onder de 'paraplu' van gothic vallen de volgende stromingen:

* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
(wikipedia.nl)

En nog even voor de duidelijkheid:
Gothic metal (bands als Within Temptation, Nightwish en After Forever) dient te worden geschaard onder de metal, progressieve metal of progrock. Het genre werd gothic metal genoemd vanwege de voorkeur voor middeleeuwse jurken die de zangeressen van deze bands hadden. Deze naam zorgt echter voor veel verwarring, want het feit blijft dat de meeste bands die gothic metal worden genoemd nauwelijks tot niet door gothic of new wave zijn beïnvloed.
(wikipedia.nl)

Voor gothicfeesten check: http://www.kagankalender.com

[ Bericht 12% gewijzigd door augurkenkoning op 11-04-2006 16:13:39 ]
pi_36852309
tvp

Compleet ontopic:
Nu een aantal cd's van Killing Joke opstaan
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:57:47 #3
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36855905
Linkje naar www.dekagankalender.com aub en een dikgedrukt stukje dat dit onder geen voorwaarden een bash-topic mag worden, dank.
Mooie OP verder.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36856723
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Linkje naar www.dekagankalender.com aub
Zonder de dan
www.kagankalender.com
pi_36856778
Goede OP, met name het onderste stukje..

Hoorde dit weekend nog de nieuwe ceedee van covenant, beetje wisselvallig vind ik. Misschien maar ns op de remixes wachten
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_36856854
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:27 schreef kamagurka het volgende:
Goede OP, met name het onderste stukje..

Hoorde dit weekend nog de nieuwe ceedee van covenant, beetje wisselvallig vind ik. Misschien maar ns op de remixes wachten
Vond de vorige met 'call the ships to port' al tegenvallen eigenlijk... de nieuwe vind ik ook niet bijster interessant.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:32:27 #7
67643 iDex
opdondertje
pi_36856892
Within Temptation
pi_36858222
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond de vorige met 'call the ships to port' al tegenvallen eigenlijk... de nieuwe vind ik ook niet bijster interessant.
heiligschennis!

ik vind Northern Light echt met stip hun beste cd. Heb ze paar maanden terug gezien in de P60 en vooral call the ships the port knalde echt lekker goed.

vraagje voor de Suicide Commando-gangers hier. Hebben jullie een kaartje gekocht? Of zal het juist niet vol worden aanstaande zaterdag? Heb geen zin om voor een 'dichte deur' te staan eigenlijk
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_36858339
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef Kemania het volgende:

[..]

heiligschennis!

ik vind Northern Light echt met stip hun beste cd. Heb ze paar maanden terug gezien in de P60 en vooral call the ships the port knalde echt lekker goed.

/....
Vind hem te gelikt, ik hou van het oude ruwere werk en dan is 'United States of Mind' eigenlijk al op het randje.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:20:47 #10
117776 OFfSprngr
pi_36858408
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:26 schreef Downer het volgende:

[..]

Zonder de dan
www.kagankalender.com
Oeps.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:21:05 #11
117776 OFfSprngr
pi_36858421
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:32 schreef iDex het volgende:
Within Temptation
Sterf!
.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:49:19 #12
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36859248
* Elegy is nog even aan het werk, ondertussen lekker luisterend naar de geweldige cover van Von Thronstahl - We walked in line van Joy Division. Hieropvolgend de geweldige remix van Der Blutharsch door Dernière Volonté

tevens een schaamteloze tvp
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_36864851
Ook een tvp en een schaamteloos verzoek of mensen nog magazines, e-zines, platenzaken etc weten waar promotie gemaakt kan worden:)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:46:43 #14
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_36864874
Spinal Tap

[ Bericht 32% gewijzigd door Petomaan op 11-04-2006 21:12:09 ]
No Soup For You!
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:48:28 #15
117776 OFfSprngr
pi_36864938
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:46 schreef Petomaan het volgende:
Spinal Tap
En wat heeft dat met Gothic te maken?
.
.
pi_36867108
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef Kemania het volgende:
vraagje voor de Suicide Commando-gangers hier. Hebben jullie een kaartje gekocht? Of zal het juist niet vol worden aanstaande zaterdag? Heb geen zin om voor een 'dichte deur' te staan eigenlijk
pi_36867376
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:48 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En wat heeft dat met Gothic te maken?
Gewoon negeren joh. Dit blijf je toch houden
pi_36877063
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:45 schreef Kemania het volgende:

[..]
ik ga morgen middag even orderen en zal het gelijk vragen
  woensdag 12 april 2006 @ 05:22:14 #19
117776 OFfSprngr
pi_36877434
Enigzinds off-topic: Als er iets erger is dan gothic is het....
Mensen die mekkeren dat TMF MTV THEBOX kut is
Wellicht is het futile dat ik constant in dit soort discussies raak, maar leuk is het iig wel.
Pure leedvermaak.
.
.
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 06:17:25 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36877499
zoiets als the wounded valt dat ook onder gothic ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 12 april 2006 @ 07:01:42 #21
117776 OFfSprngr
pi_36877564
quote:
Op woensdag 12 april 2006 06:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Nooit gehoord, maar klinkt wel interresant.
.
.
pi_36879453
Mjah, the wounded is wel echt zo'n grensgevalletje. Maar ik vind't wel kunnen, al moet ik zeggen dat ik er de ballen verstand van heb, van die gitaar muziek

Overigens er staan weer nieuwe foto's op www.area51party.nl. Waarvan eentje van ons aller OFfSprngr.

Dit weekend suicide commando. Mwah,ik wilde wel gaan voor this morn'omina. Maar ik ga daar niet voor een dichte deur staan. En ik ga ook geen kaartje kopen, want misschien bedenkt iemand nog wel iets veel leukers
  woensdag 12 april 2006 @ 16:35:46 #23
117776 OFfSprngr
pi_36891431
Hah, dacht dat alle pics mislukt waren, iig die van Herm.

Meeer biieeer..
Ow nee, bij de DJ booth.. "kun je Grendel draaien?"
.
.
pi_36891508
quote:
Op woensdag 12 april 2006 05:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Enigzinds off-topic: Als er iets erger is dan gothic is het....
Mensen die mekkeren dat TMF MTV THEBOX kut is
Wellicht is het futile dat ik constant in dit soort discussies raak, maar leuk is het iig wel.
Pure leedvermaak.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:43:09 #25
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36891676
quote:
Op woensdag 12 april 2006 06:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ligt eraan of je het onder metal of rock wil scharen. Waarmee ik meteen mijn twijfel over het lijstje uitspreek. Gezemel ook altijd...
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 16:45:11 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36891737
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:43 schreef sXe het volgende:

[..]

Ligt eraan of je het onder metal of rock wil scharen. Waarmee ik meteen mijn twijfel over het lijstje uitspreek. Gezemel ook altijd...
zemelzemel ik schaar het onder darkwave .. zo opgelost
  woensdag 12 april 2006 @ 16:46:48 #27
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36891812
ik niet
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 16:53:24 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36892040
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:46 schreef sXe het volgende:
ik niet
hmm weet je wat dan schaar ik het onder .. goede muziek
  woensdag 12 april 2006 @ 16:55:59 #29
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36892129
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:52 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Gewoon negeren joh. Dit blijf je toch houden
hoor je je als goth niet juist heel erg onbegrepen te voelen?
  woensdag 12 april 2006 @ 17:00:54 #30
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36892303
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:55 schreef sXe het volgende:

[..]

hoor je je als goth niet juist heel erg onbegrepen te voelen?
Voelen is iets anders dan daadwerkelijk niet begrepen worden
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 12 april 2006 @ 17:03:58 #31
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36892389
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Voelen is iets anders dan daadwerkelijk niet begrepen worden
ja, da's net welke draai je eraan geeft
pi_36892516
Nightwish
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:14:54 #33
117776 OFfSprngr
pi_36892725
Nightwish is Power Metal, wat me nu overigens opvalt van de OP, ff een duidelijk vermelding aub, daarnaast is het Power Metal voor de gemiddelde huppelkut die MM, Evenann<nog iets> en Within Temptation luisterd en nog nooit gehoord heeft van degelijke Gothic/Death Rock.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:20:02 #34
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36892897
ohjee, is true-heid nu ook al op gothic overgeslagen?
  woensdag 12 april 2006 @ 17:21:42 #35
117776 OFfSprngr
pi_36892957
Ik ben geen Goth en het is Power Metal dus heeft het niets met Gothic te maken.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:24:02 #36
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36893038
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:21 schreef OFfSprngr het volgende:
het is Power Metal dus heeft het niets met Gothic te maken.
ja, vast...
  woensdag 12 april 2006 @ 17:25:47 #37
117776 OFfSprngr
pi_36893099
Niets vast, het is een feit en als je verder niets meer te vermelden heb over Gothic muziek, is het doelloos om hier nog te reageren.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:28:28 #38
67643 iDex
opdondertje
pi_36893186
Blink 182 en dan lekker hardddddd beste gothic

All the small things..... men wat een tof nummer
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:29:25 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893223
quote:
* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
Is NIN gothic ? is merzbow gothic ? is lustmord gothic ?

Doe eens een duidelijker definitie maken !
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:35:03 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893404
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_%28muziek%29 ahh okay
quote:
Eerste golf

Als het vroegste voorbeeld van Gothic wordt wel eens het album The Marble Index van Nico uit 1969 genoemd. Joy Division (opgericht in 1976) wordt wel als eerste gothicband beschouwd. Tijdens de punk onderscheidde deze groep zich door onheilszwangere teksten, gecombineerd met sfeerbepalende klanken. De groep had grote muzikale invloed op de aanvankelijk lichtvoetige rockband The Cure.

De punkband Siouxsie and the Banshees adopteerde ondertussen de vormgeving van klassieke horrorfilms. Ook dit werd later overgenomen door de popband The Cure.

Toen punk begin jaren tachtig plaatsmaakte voor de New Romantics-rage, werd de sombere kant van dat op voorbije eeuwen gebaseerde modebeeld vertegenwoordigd door de "goths". Deze over het algemeen vriendelijke, zij het wat tobberige, meestal uit de middenklasse afkomstige goths vielen vaak op door overwegend zwarte kleding, gitzwart geverfd haar en een bleek gelaat. Op muzikaal gebied was er voor elke goth wel wat van zijn gading te vinden. Wie prettig in het gehoor liggende liedjes prefereerde, koos voor The Cure of voor Toyah. Siouxsie and the Banshees en X Mal Deutschland maakten iets eigenwijzere muziek, terwijl de acts van het 4AD-label ronduit arty waren. Met Bauhaus, Killing Joke of The Cult werd het al wat grimmiger en de onbehaaglijkste kant van het genre werd vertegenwoordigd door The Birthday Party en Alien Sex Fiend.

De goths waren gedurende de gehele jaren tachtig een vertrouwde verschijning op plekken waar 'alternatieve' jongeren bijeen kwamen. Pas met de komst van progressieve dansmuziek en grunge werden de goths als ouderwets beschouwd.
[bewerk]

Tweede golf

Gedurende het begin van de jaren 90 verdween het Gothic genre geheel naar de achtergrond. Alleen in Duitsland bleef het populair. In Nederland verdween het vrijwel helemaal. Alleen de Inrichting feesten die vanaf 1991 in diverse locaties binnen Amsterdam werden gehouden waren een laatste bastion. Op deze feesten werd alternatieve muziek gecombineerd met oude, en nieuwe, uit Duitsland afkomstige new wave, EBM en Gothic.

De tweede golf kwam in de tweede helft van de jaren 90 langzaam bovengronds. Een interessant verschijnsel in deze is dat veel stromingen die in de jaren 80 buiten de Gothic vielen, er gedurende de jaren 90 meer en meer mee geassocieerd werden. Genres als EBM, industrial, new wave en neofolk gingen deel uitmaken van de bonte verzameling stijlen die men gemakshalve samen onder de noemer "Gothic" begon te plaatsen. Technisch gezien is deze tweede golf dus meer een new wave stroming, dan een daadwerkelijke opleving van de Gothic, hoewel ook deze oorspronkelijke stroming nog steeds deel uitmaakt van het pakket. Feitelijk werd gedurende de jaren 90 het etiket "New Wave" verruild voor "Gothic". Het is daarom belangrijk onderscheid te maken tussen de oorspronkelijke definitie (te vinden bij Gothic rock) en de huidige situatie waarin een groot aantal stijlen als "Gothic" worden aangemerkt.

Binnen deze tweede golf vind je zo stijlen van de romantische en vriendelijke darkwave en medieval muziek, tot de grimmige elektronica van de EBM en industrial. Vanaf 1998 begon de tweede golf zich langzamerhand te manifesteren. Feesten en concerten begonnen zich te verplaatsen van de kraakpanden naar de reguliere clubs, en het clubcircuit. Tegenwoordig heeft elke grote zaal in Nederland wel een gothic feest. Sinds 2003 heeft Nederland zelfs een groot Gothic festival in de vorm van het summer darkness festival in Utrecht.

Wereldwijd heeft Gothic zijn meeste aanhang in de westerse wereld, met Noord-Europa/Duitsland als centrum. Het genre is echter ook populairder aan het worden daarbuiten. Zo zijn er grote scenes in Zuid en Midden Amerika. Een land als Mexico heeft zelfs een internationaal gewaardeerde EBM scene, waarvan de azteeks-indiaanse band Hocico de belangrijkste vertegenwoordiger is. Ook in Japan is het populair, hoewel de Japanners er een sterke eigen invulling aangeven middels visual kei muziek, en gothic lolita kleding.

De tweede golf wordt in Nederland ook wel eens aangeduid als cybergothic. Deze naam, uitgedacht door de Utrechtse gothic dj X-X-X (echte naam: Kees de Brouwer) werd oorspronkelijk gebruikt als aanduiding voor de nieuwe generatie goths die contact met elkaar zochten via internet. De term cybergothic wordt tegenwoordig ook gebruikt om de elektronische stijlen binnen de Gothic aan te duiden.
[bewerk]

Wave-Gotik-Treffen

Het mekka en centrum van de tweede golf is het Wave-Gotik-Treffen in Leipzig, Duitsland. Dit is wereldwijd het grootste Gothic festival. Het wordt elk jaar met Pinksteren gehouden, en goths wereldwijd stromen elk jaar samen in Leipzig om gedurende de vier dagen van het festival te feesten, bands te kijken, kleding te kopen en contacten te leggen.
trouwens sxe the wounded stond toch ook op dat gotik wave treffen
  woensdag 12 april 2006 @ 17:43:43 #41
117776 OFfSprngr
pi_36893600
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is NIN gothic ? is merzbow gothic ? is lustmord gothic ?

Doe eens een duidelijker definitie maken !
NiN is Rock met Industrial invloeden, Merzbow is Japanse Noise en Lustmord ken ik niet en een duidelijke definitie maken van Gothic is praktisch onmogenlijk.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:46:25 #42
67643 iDex
opdondertje
pi_36893654
--laat maar...
  woensdag 12 april 2006 @ 17:46:41 #43
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_36893659
Lustmord is Darkambient
The Light Is Leaving Us All
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:47:18 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893668
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:46 schreef Zeitgeist het volgende:
Lustmord is Darkambient
ja en volgend de OP is darkambient weer een onderdeel van gothic
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:49:33 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893715
maar het komt er dus op neer dat als het enigsinds duister is en goths het leuk vinden dat het dan gothic is. Mits het niet mainstream word want dan is het metal of rock.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:50:14 #46
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_36893737
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja en volgend de OP is darkambient weer een onderdeel van gothic
Nouja gezien het duistere muziek is en veel mensen met gothic instelling ook darkambient kunnen waarderen zie ik wel in waarom de OP ook dit genre noemt.

Gothic is tegenwoordig beetje een verzamelnaam van diverse genres.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 12 april 2006 @ 18:16:22 #47
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36894409
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Niets vast, het is een feit en als je verder niets meer te vermelden heb over Gothic muziek, is het doelloos om hier nog te reageren.
da's geen feit. Powermetal is dacht ik nog net even wat anders. Er zitten zeker invloeden van in bij Nightwish. Maar dus ook gothic invloeden. Vind die hele definitiestrijd alleen zo sneu, met de bandjes die er wel en niet bij mogen horen....
  woensdag 12 april 2006 @ 18:18:00 #48
117776 OFfSprngr
pi_36894475
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:16 schreef sXe het volgende:

[..]

da's geen feit. Powermetal is dacht ik nog net even wat anders. Er zitten zeker invloeden van in bij Nightwish. Maar dus ook gothic invloeden. Vind die hele definitiestrijd alleen zo sneu, met de bandjes die er wel en niet bij mogen horen....
Genres zijn er om te helpen andere goede bands in een bepaald genre te vinden, verschil is er en verschil zal er blijven.
.
.
pi_36899872
TVP. Heb nu ff niets boeiends te melden.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36900480
*zucht* nightwish is metal, staat metal in het lijstje? NEEN. en nou kappen met vervuilen! lees de OP nog eens jezus.

heb overigens niet echt wat nieuws toe te voegen, alleen deze:

Violent Diva
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 21:24:37 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36900861
quote:
Heavy and slow, Killing Joke was a quasi-metal band.

bron AMG
quasi-metal

mag dan weer wel
  woensdag 12 april 2006 @ 22:01:47 #52
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36903019
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:16 schreef JanaX het volgende:
*zucht* nightwish is metal, staat metal in het lijstje? NEEN. en nou kappen met vervuilen! lees de OP nog eens jezus.

heb overigens niet echt wat nieuws toe te voegen, alleen deze:

Violent Diva
oeh gut, sorry dat ik geen respect voor "het lijstje" heb getoond...
pi_36908868
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Nouja gezien het duistere muziek is en veel mensen met gothic instelling ook darkambient kunnen waarderen zie ik wel in waarom de OP ook dit genre noemt.

Gothic is tegenwoordig beetje een verzamelnaam van diverse genres.
M.a.w: Lustmord is wel degelijk onder de goth-noemer te plaatsen

Goth is inmiddels meer wat op de feesten gedraaid wordt dan dat het nu een nauw omschreven definitie heeft.
pi_36914040
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:42 schreef kamagurka het volgende:

[..]

M.a.w: Lustmord is wel degelijk onder de goth-noemer te plaatsen

Goth is inmiddels meer wat op de feesten gedraaid wordt dan dat het nu een nauw omschreven definitie heeft.
heb ook wel is Within Temptation moeten aanhoren op een feest...
pi_36914254
  donderdag 13 april 2006 @ 10:54:53 #56
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36914503
pi_36914540
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:37 schreef Kemania het volgende:

[..]

heb ook wel is Within Temptation moeten aanhoren op een feest...
Dan komt de discussie vanzelf weer bij "wélke feesten" baseer je het op
pi_36914570

Een soort drillformulier
pi_36914577
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:54 schreef Elegy het volgende:
M'n moeder heeft ooit dezelfde 'Skinny Doggie' opmerking gemaakt

"luister jij ook nog normale muziek of hoe zit het?"
pi_36914840
"wanneer ga je ns naar de kapper?"
"scheuren in je broek, ben je een zwerver ofzo?"
"die vrienden van je, zijn dát nou studenten?"

Zomaar een greep uit het repertoire van moeders van vrienden van me (gelukkig heb ik een hippe moeder..)
pi_36915188
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dan komt de discussie vanzelf weer bij "wélke feesten" baseer je het op
tsja, het was de cybergothic dansavond (distorted disco) na VNV Nation op Lowlands 2002.
zie playlist hier http://www.cybercase.nl/news/playlistdetail.php?playlistid=9
vooral die laatste song dus...
pi_36917639
Volgens mij is dat meer als grapje bedoelt, als ik zo de rest van de playlist aanschouw.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 13 april 2006 @ 12:45:06 #63
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36917817
Neofolk, wat is dat? Soort van finntroll?

Overigens vind ik goth-puristen altijd een beetje omdat het bij uitstek een paraplugenre is en de meeste liefhebbers veel substromingen wel kunnen waarderen.
Vampire Romance O+
  donderdag 13 april 2006 @ 12:52:08 #64
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36918014
pi_36918129
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:39 schreef Massive het volgende:
Volgens mij is dat meer als grapje bedoelt, als ik zo de rest van de playlist aanschouw.
Een soort oprot-nummer inderdaad Cyberkees kennende
  donderdag 13 april 2006 @ 12:57:07 #66
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36918172
quote:
Die namen zeggen me echt he-le-maal niets. Ik ga er thuis eens naar zoeken.
Vampire Romance O+
  donderdag 13 april 2006 @ 13:07:53 #67
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36918519
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Een soort oprot-nummer inderdaad Cyberkees kennende
Op een feest in Parijs werd steevast als laatste nummer "Raindrops keep falling on my head" gedraaid als het afgelopen was. Dat was ook best een leuk idee
  donderdag 13 april 2006 @ 13:08:57 #68
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36918553
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:57 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Die namen zeggen me echt he-le-maal niets. Ik ga er thuis eens naar zoeken.
www.fluxeuropa.com en www.funprox.com (als die laatste weer online is tenminste) kan je wsl wel meer info vinden
pi_36918923
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:07 schreef Elegy het volgende:

[..]

Op een feest in Parijs werd steevast als laatste nummer "Raindrops keep falling on my head" gedraaid als het afgelopen was. Dat was ook best een leuk idee
Nou weet ik het gewoon bijna zeker. Jij was vroeger V3mpyre, ofzoiets?
  donderdag 13 april 2006 @ 13:29:49 #70
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36919244
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Nou weet ik het gewoon bijna zeker. Jij was vroeger V3mpyre, ofzoiets?
V3mPyr3 op het DGM en DGF idd En jij?
pi_36920342
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Elegy het volgende:

[..]

dan zit je toch nog op het dgmb? ik heet daar net zoals overal eigenlijk, Nhaixatael

wie komen er trouwes zaterdag allemaal?

overigens augurkenkoning, nerges om je zorgen over te maken!:
quote:
CYBERGOTHIC SYNDROME - Saturday 15.04.06: SUICIDE COMMANDO + supports

* Kaarten:

Kaarten kunnen nog steeds in de voorverkoop gekocht worden, maar ook zullen er voldoende kaarten aan de deur beschikbaar zijn.

De verwachtingen zijn wel dat het erg druk gaat worden, dus zorg dat je er bij bent

* COVENANT Releaseparty:

Wij gaan deze zaterdag tijdens de afterparty ook de Xclusieve nederlandse releaseparty doen van het nieuwe album van:

COVENANT
album "Skyshaper"
Out now on SPV

Hiervan gaan wij de volgende items verloten onder de bezoekers van deze avond/nacht:

- 4x het nieuwe album "Skyshaper"
- 4x het nieuwe Covenant T-shirt [ 2x girlie + 2x regular ]
- verschillende Covenant stickers
- verschillende Covenant posters

Let goed op en bewaar je releaseflyer die je bij de ingang ontvangt, want hierop staat jou persoonlijke nummer waarmee je een van deze prijzen kunt gaan winnen.

Rond 02.00 uur worden de winnaars bekend gemaakt via de "Cyber-TV" op het podium.

Veel succes met deze verloting

* Verzoekjes:

Wij proberen zoveel mogelijk rekening te gaan houden met de verzoekjes die zowel hier als tijdens de avond worden geplaatst.

Het "hak en beuk" werk komt zowieso altijd wel goed, maar wij zullen dit zeker ook gaan afwisselen met de nodige Darkwave / Electropop en andere muzikale stijlen uit de Cybergothic scene.

Zo zal zeker ook het nieuwe album van CLAN OF XYMOX voorbij gaan komen, net als andere erg leuke nieuwe releases. Check bijvoorbeeld ook het nieuwe album van GENEVIEVE PASQUIER - erg goede mix van experimentale industriele klanken en electroclash invloeden - een aanrader !

In ieder geval dit beloofd weer een erg gezellig paasweekend te gaan worden.

Oja, wij verzorgen ook nog de nodige chocolade paaseieren die "verstopt" zullen zijn door de gehel club

tot zaterdag,
gr.

DJ -X-X-X-
CYBERCASE
http://www.cybergothic.nl
http://www.thenewunderground.nl
http://www.summerdarkness.nl

[ Bericht 33% gewijzigd door JanaX op 13-04-2006 16:58:52 ]
pi_36923769
Vind die nieuwe van covenant erg tegenvallen..

Maar als mijn date voor zaterdag vervalt, wil ik wel even richting ekko fietsen
pi_36923799
Purple Moon and The Black Cave present:
GOTHIC FESTIVAL Part I

saturday 19th August 2006

with: LACRIMOSA
+ 6 bands to be confirmed

Jeugdcentrum, Waregem (B)
pi_36923855
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef kamagurka het volgende:
Vind die nieuwe van covenant erg tegenvallen..

Maar als mijn date voor zaterdag vervalt, wil ik wel even richting ekko fietsen
dan zal je er alleen niks vinden suicide commando etc is in eindhoven
pi_36923868
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:04 schreef JanaX het volgende:

[..]

wie komen er trouwes zaterdag allemaal?

[..]
Ik dus
met m'n vriendin én ex. puik plan van mezelf al zeg ik het zelf
pi_36924415
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef Kemania het volgende:

[..]

Ik dus
met m'n vriendin én ex. puik plan van mezelf al zeg ik het zelf
lol ach, ik ben wel te herkennen denk ik en omar ook wel haha =D
  donderdag 13 april 2006 @ 16:26:36 #77
117776 OFfSprngr
pi_36925249
Ik ben die dude met die cornrows en die oversized FUBU shirt met mn grote bling ketting.
.
.
pi_36925285
ik ben die ene in 't zwart...
pi_36925567
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:48 schreef JanaX het volgende:

[..]

dan zal je er alleen niks vinden suicide commando etc is in eindhoven
Waarom plak je dan een heel bericht over een covenant releaseparty van cybercase eronder?

Zaterdag was This Morn' Omina toch ook al? ...shit!! *eindhoven...
pi_36926454
quote:
Hello,

Hereby you recieve an update on our upcoming 2006 edition of:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

SUMMER DARKNESS
Underground Lifestyle Weekend

10 + 11 + 12 + 13 August 2006
Utrecht - Holland

* Brand new site online now !

Last week the new SUMMER DARKNESS site has gone online.

On this site you will find the bands that already have been confirmed, lot's of photos, music and a weblog.

Check out: http://www.summerdarkness.nl

Do you want to stay informed on our SUMMER DARKNESS ?
You can join our mailinglist at: http://www.mlist.nl/summerdarkness/ [dutch language only]

* New bands added to line-up !

This week we have added some great new live acts to our SUMMER DARKNESS line up.

Following new acts have been confirmed now:

BAUHAUS
[ gothic / wave ]
http://www.bauhausmusik.com

CLAN OF XYMOX
[ darkwave ]
http://www.clanofxymox.com

FADERHEAD
[ electro / alternative pop ]
http://www.faderhead.com

XPQ-21
[ electro / alternative pop ]
http://www.xpq-21.net

Futhermore are already confirmed for the 4th edition of SUMMER DARKNESS:

THE BIRTHDAY MASSACRE
COMBICHRIST
DIORAMA
FABRIKC
FRONT LINE ASSEMBLY
FROZEN PLASMA
REAPER
SOMAN
VNV NATION
WELLE:ERDBALL

Much more live acts to be added in the coming months, so keep checking our site for updates in the coming months.

* Xtra activities:

Next to all our live acts we also will present a lot of other different activities during the whole weekend on several different locations throughout the city Utrecht.

At the moment we are still very busy preparing these activities, but we hope to be able to inform you some more on this very soon.

You can already expect the following: Dancenights with special guests, gothicmarket @ Domplein, GothicWalk, Gothic Boats, Church Concerts, Role Playing Games, Theater, Films and much more....

Expect another update very soon with more news on SUMMER DARKNESS.

All the best,
greetings,

Kees de Brouwer
CYBERCASE - Cybergothic Events Agency
cybercase@cybergothic.nl
ziet er goed uit!
pi_36926533
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:34 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom plak je dan een heel bericht over een covenant releaseparty van cybercase eronder?

Zaterdag was This Morn' Omina toch ook al? ...shit!! *eindhoven...
sorry, uit een topic gehaald op t dgmb, dit was namelijk topic titel:

CYBERGOTHIC SYNDROME - Saturday 15.04.06: SUICIDE COMMANDO + supports

releaseparty hoord daar bij
pi_36926744
Bauhaus en Clan of Xymox !! Ik ben present potverpielepaps!
pi_36929033
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
nou wil ik je nou eindelijk wel eens meeten man waren we afgelopen SD ook al van plan

*lurk mijn fotoboek niet zo *

[ Bericht 11% gewijzigd door JanaX op 13-04-2006 18:39:42 ]
pi_36930473
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Elegy het volgende:

[..]

daVid

Heel lang geleden heb ik nog Wolfheart geheten, maar daar wil ik niet aan herinnerd worden.
We hebben ooit eens heel vluchtig wat woorden gewisseld, maar ik heb geen idee waarover, dus't zou me niet verbazen als je me niet kent
pi_36930868
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:12 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

daVid

Heel lang geleden heb ik nog Wolfheart geheten, maar daar wil ik niet aan herinnerd worden.
We hebben ooit eens heel vluchtig wat woorden gewisseld, maar ik heb geen idee waarover, dus't zou me niet verbazen als je me niet kent
Lylke_wolfheart ofzo?!
pi_36932279
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:25 schreef JanaX het volgende:

[..]

nou wil ik je nou eindelijk wel eens meeten man waren we afgelopen SD ook al van plan

*lurk mijn fotoboek niet zo *
Ehm..?

Maar dat kan wel kloppen ja, ik zal je wel even op je schouder tikken als ik je zie ok?
verwacht geen cybergothic outfit van mij trouwens..
  donderdag 13 april 2006 @ 20:10:47 #87
117776 OFfSprngr
pi_36932478
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

verwacht geen cybergothic outfit van mij trouwens..
Mij kun je verwachten met dreads en een latex rok.
Niet slecht bedoeld voor de gene die dat dragen, maar voor mij..
.
.
pi_36936287
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Mij kun je verwachten met dreads en een latex rok.
Niet slecht bedoeld voor de gene die dat dragen, maar voor mij..
hey *psst* lakbroek kopen? =D
pi_36937418
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
Ik ook! En dan ook nog voor FLA en Welle: Erdball
pi_36939606
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:53 schreef JanaX het volgende:

[..]

hey *psst* lakbroek kopen? =D
Jou staat het overigens wel hoor

Maar to each his own
pi_36939855
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik ook! En dan ook nog voor FLA en Welle: Erdball
FLA, Columbian necktie remix

Welle Erdball ken ik eigenlijk amper, wel ns wat gehoord hier en daar. Maar ongetwijfeld lekker stampen geblazen
pi_36943176
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:33 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jou staat het overigens wel hoor

Maar to each his own
ik heb een lak _rok_ das een verschil
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:49:55 #93
117776 OFfSprngr
pi_36943433
Ik heb ook 20centimeter verschil. </flauwe humor>
.
.
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:04:50 #94
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36944281
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:12 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

daVid

quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:24 schreef JanaX het volgende:

[..]

Lylke_wolfheart ofzo?!
Ja, daar dacht ik ook aan Je was toch mod daar? Of is het een nóg andere Wolfheart?
pi_36947019
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:24 schreef JanaX het volgende:

[..]

Lylke_wolfheart ofzo?!
NEEEE!!!
pi_36947038
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:04 schreef Elegy het volgende:

[..]

[..]

Ja, daar dacht ik ook aan Je was toch mod daar? Of is het een nóg andere Wolfheart?
Niet dus .
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:06:00 #97
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36947280
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:56 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Niet dus .
Ah, okee
pi_37011179
En hoe was't in eindhoven?
  zondag 16 april 2006 @ 21:56:52 #99
117776 OFfSprngr
pi_37017603
Fucking cool, Suicide Commando was echt meesterlijk.
.
.
pi_37057064
Vond het een beetje tegenvallen, misschien omdat ik ze voor de 3e keer zag. Ik miste de leukere oude nummers en die beelden waren af en toe erg 'overdone'. Voor mij geen 4e keer in ieder geval.
pi_37057938
Forever Slave heeft ook goeie nummers, alleen wordt het tijd voor een andere zangeres. Valse kraai Angelica mag der smoel wel eens gaan houden.
pi_37058658
ja die filmpjes waren best ranzig haha maar vond t zelf wel erg gaaf had alleen niet zon geweldige avond, was diezelfde dag berooft in de metro en ruzie met mn beste vriendin :/
pi_37063226
Joh, was je met puck? Ik hoorde van Mick datzij beroofd was.
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:05:54 #104
117776 OFfSprngr
pi_37064479
De beelden waren meesterlijk, vooral die van Takeshi Kitano en de hangende dude, op zeker dat dat niet echt was, al werd er heftig gesproken over dat het echt zou zijn op de picknick, je neemt gewoon schouderharnas en een touw en je hebt het zelfde effect..

Overigens, mensen die vrijdag naar Cyberia gaan?
.
.
pi_37070633
Hoe waren de belgen van this morn' omina?
  dinsdag 18 april 2006 @ 20:08:10 #106
117776 OFfSprngr
pi_37072945
Ik zou willen dat ik kon zeggen hoe ze waren, maar ik was helaas te laat, ik heb de laaste 2 nummers gezien van Insekt en Suicide Commando daarna.
.
.
pi_37095095
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:23 schreef augurkenkoning het volgende:
Joh, was je met puck? Ik hoorde van Mick datzij beroofd was.
nee, ik was berooft van mijn psp.. maar heb m terug gejat, ben er achter aan gegaan
  woensdag 19 april 2006 @ 15:18:19 #108
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37096375
Hoorde net op Kinkfm dat er vanaf volgende week donderdag (ofzo) een nieuw programma komt, She's in parties. De titel spreekt voor zich, neme ik aan
pi_37102869
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:31 schreef JanaX het volgende:

[..]

nee, ik was berooft van mijn psp.. maar heb m terug gejat, ben er achter aan gegaan
JOh. Goed man
  woensdag 19 april 2006 @ 18:43:17 #110
117776 OFfSprngr
pi_37103028
Waar ben ik nu weer beland?..: Stem PAG!

Anyway, mensen die vrijdag naar Cyberia gaan? behalve JanaX dan, die is natuurlijk vaste klant daar.
.
.
pi_37115546
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef OFfSprngr het volgende:

Anyway, mensen die vrijdag naar Cyberia gaan? behalve JanaX dan, die is natuurlijk vaste klant daar.
ja ik zal er wel zijn hehe
pi_37120620
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef OFfSprngr het volgende:

Nop,volgnede keer weer. Wel zaterdag Downward Spiral
pi_37154899
hey mensen,

wie gaat er naar Leaves Eyes, Elis & Sylver myst op 2 mei in Plato - Helmond??
www.poppodiumplato.nl
pi_37190365
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:35 schreef Bosbeetle het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_%28muziek%29 ahh okay
[..]
Wereldwijd heeft Gothic zijn meeste aanhang in de westerse wereld, met Noord-Europa/Duitsland als centrum. Het genre is echter ook populairder aan het worden daarbuiten. Zo zijn er grote scenes in Zuid en Midden Amerika. Een land als Mexico heeft zelfs een internationaal gewaardeerde EBM scene, waarvan de azteeks-indiaanse band Hocico de belangrijkste vertegenwoordiger is. Ook in Japan is het populair, hoewel de Japanners er een sterke eigen invulling aangeven middels visual kei muziek, en gothic lolita kleding.
[..]

trouwens sxe the wounded stond toch ook op dat gotik wave treffen
Ware het niet dat gothic lolita hèèl weinig met westerse gothic te maken heeft. Visiual kei en j-rock vertonen veel overeenkomsten. De kleding stijl is iets totaal anders. Al was het alleen maar de inspiratie van de kleding stijl. Vitcroiaanse kinderkleding tegen over veel meer middeleeuwse en fantasy invloeden.
  zaterdag 22 april 2006 @ 18:37:59 #115
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37190662
Whehe, ja maar er stonden op het Wave Gothic Treffen wel heel veel verschillende bands. Daar hadden de lijstjesmensen behoorlijke problemen mee gehad

Overigens wel een leuk festival.
pi_37190976
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:37 schreef sXe het volgende:
Whehe, ja maar er stonden op het Wave Gothic Treffen wel heel veel verschillende bands. Daar hadden de lijstjesmensen behoorlijke problemen mee gehad

Overigens wel een leuk festival.
Ach ja, hokjes zijn altijd lastig. Ik pas in maar één hokje En dat is heel exclusief, past maar één persoon in...
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:44:28 #117
117776 OFfSprngr
pi_37192819
Wat als je trouwens claustrofobisch bent en in hokjes denkt..
.
.
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:51:15 #118
138862 sXe
If I would, could you?
pi_37193042
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Dan kan je maar beter zorgen dat het een beetje grote hokjes zijn
  Licht Ontvlambaar zaterdag 22 april 2006 @ 19:57:07 #119
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37193185
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ware het niet dat gothic lolita hèèl weinig met westerse gothic te maken heeft. Visiual kei en j-rock vertonen veel overeenkomsten. De kleding stijl is iets totaal anders. Al was het alleen maar de inspiratie van de kleding stijl. Vitcroiaanse kinderkleding tegen over veel meer middeleeuwse en fantasy invloeden.
enigste japanse cybergoth die mij te binnenschiet is Eve Of Destiny
pi_37194370
Even een schaamteloze TVP Ik heb niet veel te zeggen, maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal te melden hebben
pi_37195234
quote:
Dan moet je jezelf maar aanpassen en tot de saaie massa gaan behoren.

Hokjes zijn wel eens makkelijk om aan te duiden waar je het over hebt. Maar je moet je er niet te strak aan vast houden.
  zaterdag 22 april 2006 @ 21:08:35 #122
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_37195358
quote:
Dan moet je denken in ruimtes
pi_37204614
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 12:44 schreef augurkenkoning het volgende:
Dit is een topic over gothicmuziek. Niet over gothics zelf, hoe ze ruiken, of hoe ze er uit zien.

* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
(wikipedia.nl)

En nog even voor de duidelijkheid:
Gothic metal (bands als Within Temptation, Nightwish en After Forever) dient te worden geschaard onder de metal, progressieve metal of progrock. Het genre werd gothic metal genoemd vanwege de voorkeur voor middeleeuwse jurken die de zangeressen van deze bands hadden. Deze naam zorgt echter voor veel verwarring, want het feit blijft dat de meeste bands die gothic metal worden genoemd nauwelijks tot niet door gothic of new wave zijn beïnvloed.
(wikipedia.nl)

Voor gothicfeesten check: http://www.kagankalender.com
Er is al het een en ander over gezegd, toch wil ik even opmerken dat Gothic Metal als muziekstroming erkend is.
De bands die jij als voorbeeld daarvan noemt vallen daar NIET onder.
Bands die wel Gothic Metal spelen zijn bijvoorbeeld. The Sins of Thy Beloved, Tristania, Sirenia.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_37208068
quote:
Op zondag 23 april 2006 07:55 schreef Balthar het volgende:

[..]

Er is al het een en ander over gezegd, toch wil ik even opmerken dat Gothic Metal als muziekstroming erkend is.
De bands die jij als voorbeeld daarvan noemt vallen daar NIET onder.
Bands die wel Gothic Metal spelen zijn bijvoorbeeld. The Sins of Thy Beloved, Tristania, Sirenia.
het is ook zeker wel erkend als muziekstroming. Door mij ook. Sterker nog, ik ben een groot liefhebber van het oude gothicmetal werk van Tristania, trail of tears en theatre of tragedy. Maar daar gaat dit topic dus niet over. Waarom niet? Omdat gothicmetal en gothic naast een gedeelde naam bijna niks met elkaar te maken hebben.
Als je het toch over gothicmetal wil hebben; open een topic.
  zondag 23 april 2006 @ 16:11:43 #125
117776 OFfSprngr
pi_37215986
Enige Gothic Metal die ik overigens ken is Leaves' Eyes, nog iets aan te raden? </sorry dat'k hiermee gelijk off-topic ga>
.
.
  Licht Ontvlambaar zondag 23 april 2006 @ 16:23:59 #126
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37216441
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
Enige Gothic Metal die ik overigens ken is Leaves' Eyes, nog iets aan te raden? </sorry dat'k hiermee gelijk off-topic ga>
Virgin Black!

http://www.virginblack.com/
pi_37216472
@offspringer: open maar een gothicmetal topic. Tips zat.

Maar als we daar nu op in gaan word't echt een glijdende schaal en zitten we straks te praten over manowar en Iced earth
  zondag 23 april 2006 @ 16:27:26 #128
117776 OFfSprngr
pi_37216577
Manowar.
.
.
  Licht Ontvlambaar zondag 23 april 2006 @ 16:29:29 #129
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37222261
Mwah, een fan wil ik mezelf niet noemen, maar ik vind die muziek goed te pruimen.

Ik zal die muziek weer's opzoeken, al zeker 2 jaar niet geluisterd. Is die zanger al dood?
  Licht Ontvlambaar maandag 24 april 2006 @ 11:28:10 #131
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37239075
quote:
Op zondag 23 april 2006 19:23 schreef augurkenkoning het volgende:
Mwah, een fan wil ik mezelf niet noemen, maar ik vind die muziek goed te pruimen.

Ik zal die muziek weer's opzoeken, al zeker 2 jaar niet geluisterd. Is die zanger al dood?
Nee

nog steeds bezig met Legend III:II

pi_37328195
Nieuwe AREA51 flyer is klaar:

pi_37328255
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:28 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

Nee

nog steeds bezig met Legend III:II

Hmm, ik ga't toch maar weer's op zoeken. vooral 1 nummer vond ik tof: Jesus Christ, Jesus Christ (en dan nog wat, hehe)
pi_37329300
woei ik zal er zijn! (sta toch op gastenlijst )

vond het echt super gaaf om best dressed te winnen
  donderdag 27 april 2006 @ 03:07:36 #135
117776 OFfSprngr
pi_37334308
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:38 schreef augurkenkoning het volgende:
Nieuwe AREA51 flyer is klaar:
[afbeelding]

[afbeelding]
Oeh.. wie's die chick?
.
.
pi_37334920
Ja, die 'chick' komt ook wel. Vorige keer was ze er i.i.g wel
Ubercookie heet ze op internet.
pi_37347561
Desiree heet ze
  donderdag 27 april 2006 @ 16:40:11 #138
117776 OFfSprngr
pi_37348944
Is ze een vriendin van Cyber3rr0r?
.
.
pi_37351554
je bedoelt mariel? ja.. t zijn overigens ook haar kleren op die foto
  donderdag 27 april 2006 @ 18:13:07 #140
117776 OFfSprngr
pi_37351898
Eitherway, ze ziet er damn goed uit, that's for sure.

Overigens iemand die hier de cover van A Forest kent van Carpathian Forest? (Black Metal)
Kep nu al de Black Metal, EBM en Electro versie, ik wil ze allemaal!
.
.
pi_37357126
Vandaag kaarten gekocht voor Qntal en Unto Ashes in Tivoli aan het einde van het jaar. Beide nog nooit gezien, dus ben benieuwd.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_37357399
Vandaag kaartjes gehaald voor Bauhaus op 10 Augustus, als ze net zo goed zijn als in het patronaat is het de moeite.
QNTAL klinkt ook erg interessant die staan ook nog op m'n lijstje om eens te zien.
  donderdag 27 april 2006 @ 21:24:39 #143
117776 OFfSprngr
pi_37358376
Bauhaus komt ook naar Summer Darkness.. dat weet je toch?..
.
.
pi_37358771
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:24 schreef OFfSprngr het volgende:
Bauhaus komt ook naar Summer Darkness.. dat weet je toch?..
Dat is voor Summer Darkness
pi_37359179
Qntal is gaaf! op SD gezien vorig jaar! zeker aan te raden.
  donderdag 27 april 2006 @ 22:01:09 #146
117776 OFfSprngr
pi_37359596
Qntal vind ik maar niets, mij wat TE avant-garde.
.
.
  donderdag 27 april 2006 @ 22:27:22 #147
104962 SilverRocket
longtime sunshine upon me
pi_37360613
Niet over gothics zelf, hoe ze ruiken, of hoe ze er uit zien.

* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
And it's so sad to see the world agree
That they'd rather see their faces fill with flies
All when I'd want to keep white roses in their eyes
pi_37363240
Hehe die openingspost heeft wel indruk gemaakt
  vrijdag 28 april 2006 @ 04:18:25 #149
117776 OFfSprngr
pi_37367112
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:43 schreef augurkenkoning het volgende:
Hehe die openingspost heeft wel indruk gemaakt
Mijn OP, wat doe je?
.
.
pi_37383739
quote:
Op donderdag 27 april 2006 20:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Vandaag kaartjes gehaald voor Bauhaus op 10 Augustus, als ze net zo goed zijn als in het patronaat is het de moeite.
QNTAL klinkt ook erg interessant die staan ook nog op m'n lijstje om eens te zien.
Qntal is eigenlijk wat de meeste van die gothmetal bandjes proberen te zijn... de perfectie tussen klassiek en modern! Nog het meest met dead can dance te vergelijken, maar vééél dansbaarder (dcd had hun naam nog even moeten laten liggen voor qntal ). Ik ben soms werkelijk verslaafd aan qntal, kan er dagen naar luisteren!
Probeer de plaat Qntal III maar eens, dat vind ik hun sterkste. Vooral het nummer Spiegelglas

[ Bericht 1% gewijzigd door kamagurka op 28-04-2006 22:25:39 ]
pi_37390292
Ik heb DCD tot mijn grote spijt moeten missen vorig jaar, dus dit is dan een beetje een goedmakertje .
  zaterdag 29 april 2006 @ 03:22:12 #152
117776 OFfSprngr
pi_37395578
Ik zou Qntal helemaal NIET als ook maar IETS van Metal te vergelijken, tis wellicht dat ik te veel "tr00" Metal luister, maar Qntal wil ik echt niet als Metal zien, veel en veel meer als Avant-Garde Darkwave.

Overigens wil ik Dead Can Dance ook echt zien, het nummer Indus van ze is echt geweldig.
.
.
pi_37448414
weet niet precies wat Qntal is maar heerlijk is het zeker! overigens kan ik mensen het nieuwe Dioxyde cdtjes ook zeker aanraden! heerlijk dark electro plaatje!
  maandag 1 mei 2006 @ 12:29:36 #154
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37450648
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 03:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik zou Qntal helemaal NIET als ook maar IETS van Metal te vergelijken, tis wellicht dat ik te veel "tr00" Metal luister, maar Qntal wil ik echt niet als Metal zien, veel en veel meer als Avant-Garde Darkwave.

Overigens wil ik Dead Can Dance ook echt zien, het nummer Indus van ze is echt geweldig.
Ze hebben idd ook niet veel met metal gemeen, behalve dat het ook een zangeres met klassieke opleiding heeft.. maar dat is een flinterdunne overeenkomst. De muziek van Qntal vind ik in elk geval goddelijk itt alle nightwishes of within temptations, wat allemaal nogal lachwekkend klinkt

Komt DCD nog dan? Dan ga ik namelijk gelijk pontificaal voor de ticketbox liggen in mijn slaapzak
  maandag 1 mei 2006 @ 12:32:25 #155
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37450738
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 18:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Qntal is eigenlijk wat de meeste van die gothmetal bandjes proberen te zijn... de perfectie tussen klassiek en modern! Nog het meest met dead can dance te vergelijken, maar vééél dansbaarder (dcd had hun naam nog even moeten laten liggen voor qntal ). Ik ben soms werkelijk verslaafd aan qntal, kan er dagen naar luisteren!
Probeer de plaat Qntal III maar eens, dat vind ik hun sterkste. Vooral het nummer Spiegelglas
Er zitten ook een aantal nummers tussen die ik helemaal niets vind.. de stijl wisselt nogal per nummer. Maar Frühling vind ik echt helemaal geniaal.. kent iemand nog een paar titels die erop lijken?
Vampire Romance O+
  maandag 1 mei 2006 @ 14:40:09 #156
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37454551
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:32 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Er zitten ook een aantal nummers tussen die ik helemaal niets vind.. de stijl wisselt nogal per nummer. Maar Frühling vind ik echt helemaal geniaal.. kent iemand nog een paar titels die erop lijken?
Een paar van hun beste nummers (meest populaire in ieder geval) zijn: Palestinalied, Maiden In The Mor, Am Morgen Fruo, Entre Moi Et Mon Amin, Ad mortem festinamus, Flamma en Ecce Gratum.
Sommige nummers zijn upbeat en andere juist erg ingetogen, ik vind die afwisseling erg lekker, maar misschien liggen sommige dingen je beter dan anderen, dat kan.
Spiegelglas is een erg ingetogen nummer, maar met een bijzonder mooie opbouw en qua compositie zeker gelijk aan het betere dead can dance werk
pi_37466531
Hallo!

Ik had even een vraagje
Ik zoek namelijk muziek die voornamelijk bestaat uit een koor en metal. Klinkt misschien een beetje vaag, maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. Je hebt het in sommige Epica / AF nummers, maar daar komt het er nooit goed uit, het duurt kort en voert nooit echt de boventoon.

Hebben jullie misschien wat ideeën? Bedankt alvast!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_37466898
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:05 schreef Me_Wesley het volgende:
Hallo!

Ik had even een vraagje
Ik zoek namelijk muziek die voornamelijk bestaat uit een koor en metal. Klinkt misschien een beetje vaag, maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. Je hebt het in sommige Epica / AF nummers, maar daar komt het er nooit goed uit, het duurt kort en voert nooit echt de boventoon.

Hebben jullie misschien wat ideeën? Bedankt alvast!
Help, ik zoek........CLXXIV
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37467432
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Help, ik zoek........CLXXIV
Volgens mij is dat meer bedoelt als topic als je een specifiek nummer zoekt dat je bijboorbeeld op de radio hoorde, maar waar je de titel niet van kent.
Ik zoek niet zo gericht, ik zoek meer muziek van een speciaal genre met bepaalde kenmerken. Ik denk dat ik dat dan het beste in een topic dat er speciaal voor zo'n genre is vragen .
'And I called your name,
pi_37467485
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:32 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Volgens mij is dat meer bedoelt als topic als je een specifiek nummer zoekt dat je bijboorbeeld op de radio hoorde, maar waar je de titel niet van kent.
Ik zoek niet zo gericht, ik zoek meer muziek van een speciaal genre met bepaalde kenmerken. Ik denk dat ik dat dan het beste in een topic dat er speciaal voor zo'n genre is vragen .
Mwaw, het is ook voor dat soort vragen. En dit is het gothic-topic, niet het gothic-metal-topic, dus je vraag heeft hier sowieso niets te zoeken. Maar dat had je al gezien uiteraard, want je hebt het topic natuurlijk wel eerst doorgelezen voordat je erin postte, toch?
pi_37472552
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Mwaw, het is ook voor dat soort vragen. En dit is het gothic-topic, niet het gothic-metal-topic, dus je vraag heeft hier sowieso niets te zoeken. Maar dat had je al gezien uiteraard, want je hebt het topic natuurlijk wel eerst doorgelezen voordat je erin postte, toch?
Uit de OP van dat topic:
quote:
Waar is dit topic niet voor bedoeld?
# Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
# 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
En inderdaad gaat dit topic niet echt over gothic-metal, maar ik vond het overdreven om er een apart topic voor te openen. Daarbij werd hierboven ook een paar keer metal genoemd, dus ik vond het wel kunnen eigenlijk.
'And I called your name,
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:23:50 #162
46190 Massive
Wibble.
pi_37474945
Ook al past hij misschien niet zo goed in dit topic, geef ik wel antwoord op je vraag. Erover slowchatten zorgt er alleen maar voor dat dit topic weer vol is en er in het volgende weer verder gaat met slowchat.

Ik zou eens wat opzoeken van Therion, volgens mij past 80% van hun muziek wel in dat straatje.
pi_37483811
Het is mooi geweest

Ik ga een gothicmetal topic openen
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:28:38 #164
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37483849
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:26 schreef augurkenkoning het volgende:
Het is mooi geweest

Ik ga een gothicmetal topic openen
Mooi!
pi_37484225
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:20 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Uit de OP van dat topic:
[..]

En inderdaad gaat dit topic niet echt over gothic-metal, maar ik vond het overdreven om er een apart topic voor te openen. Daarbij werd hierboven ook een paar keer metal genoemd, dus ik vond het wel kunnen eigenlijk.
En hier verder: Gothicmetal deel1(?)
pi_37608486
Sinds dat gothicmetal topic is't wel heerlijk stil hier zeg
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:58:07 #168
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37608908
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 18:42 schreef augurkenkoning het volgende:
Sinds dat gothicmetal topic is't wel heerlijk stil hier zeg

Als je het eerder had geopend zat dit topic nog op 20 posts ofzo
  zondag 7 mei 2006 @ 22:09:55 #169
117776 OFfSprngr
pi_37642507
*lurkt*
.
.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:22:13 #170
33 Anton
A flower?
pi_37642925
Ik dacht net, ik moet hier weer eens kijken. Dat gothic metal topic ben ik alweer zat inmiddels, totaal geen creativiteit. Maar ja, hier ook niet zo te zien
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_37643063
qntal

am morgen fruo is zo'n mooi wegdroom nummer
pi_37643209
quote:
Friday May 19, 2006
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

\\ CYBERIA / X-CLUB & SUMMER DARKNESS presents
// Cybergothic Event
Mainhall: Cybergothic Hits, Tips & Classixs - Cafe: 80's Gothic/Wave & Dark Industrial
With dj's: Resident dj -X-X-X- & Guest dj Distortedchaos @ Mainhall - Resident dj's Olaf & Guest dj @ Cafefloor

with the concerts of:
DAS ICH + HOMO FUTURA + METALLSPURHUNDE
To be expected:

CYBERIA / X-CLUB and SUMMER DARKNESS proudly present the xclusive dutch concert of:

DAS ICH
[ Germany - Gothic/Electro - Xclusive Dutch concert & presentation of their new album "Cabaret" - including their new clubhit "Opferzeit" ]
On Stage: 22.00 - 23.00 hour
http://www.dasich.de

This will the only Dutch concert of DAS ICH in Holland in 2006, since after this show they will go on world tour and a short - well deserved - break, so take your chance to see them live once more. Their upcoming new album "Cabaret", which will be out on 24.03.06, will be presented live on stage. This brand new album creates a bridge between their "new" sound and the "older" atmopshere/style of their first albums, so it is going to be show for all DAS ICH fans in holland.

HOMO FUTURA
[ Germany - 80ties Minimal Electropop - New Side project from WELLE:ERDBALL presenting their debut album ]
On Stage: 20.45 - 21.30 hour
http://www.homo-futura.de

For the first time live in holland this brilliant side project of WELLE:ERDBALL with an new live show, which will surely stimulate all your senses ! You don't want to miss this. Check out their site for more info on their music.

METALLSPURHUNDE
[ Germany - Electro / Industrial - in the style of bands like Oomph! and Rammstein ]
On Stage: 19.45 - 20.20 hour
http://www.mshunde.ch

The openingband of this evening is a new Electro / Industrial band from germany. Under the protection of DAS ICH they are now conquering germany fast. Will they do the same in Holland ?
They play a mixture of styles which reminds of bands like Oomph! and Rammstein, but then leaning more towards the metal side... Check out their brand new site and music online.

* Xclusive Dutch Releaseparties:

New Xclusive Dutch releaseparties added to our party by
INFACTED RECORDINGS of following new releases:

HEIMATAERDE
New Mcd "Unter Den Linden"
Out now on Infacted Recordings

Tracklist:
1. Unter Den Linden [club version]
2. Die Brut
3. Tempus Es Locundum
4. Gott Will Es
5. Unter Den Linden [opus dei version]

With their debut album ''Gotteskrieger'' and the preceeding EP ''Ich Habe Die Nacht Getraumet'', Ashlar Von Megalon ( aka HEIMATEAERDE ), catapulted himself to the top of the harsh-electro scene in 2005 ! In April 2006 he returns with ''Unter Der Linden'', the thunderous first single for the second upcoming album ''Kadavergehorsam'' : This 5 tracks CD single continues the saga both graphically and musically speaking and in its ultra-harshness and club comptability it continues, where debut ''Gotteskrieger'' left off. ''Unter Der Linden'' will make you hungry for more, offering a rarely to be heard concentration of hit quality on each of its 5 individual tracks and laying a perfect bridge to the eagerly expected new album !

Win one of several give away copies of this mcd.

PREEMPTIVE STRIKE 0.1
New Album "Lethal Defense Systems"

Tracklist:
1. Lethal Defense Systems V2
2. Numb Apparatus
3. Mutant Battalions
4. Imprisoned with the Pharaohs
5. Juggernauts Swarm
6. Sentinel
7. Error:Biomech
8. Day of Reckoning
9. Weaving Embalment
10. Through the Sand
11. the Croppers
12. Lethal Defense Systems V1

Signed to Germany's Infacted Recordings, Greek electronic duo Preemptive Strike 01 combine harsh Dark Electro / EBM sounds with powerful melodies, eastern elements and sci-fi thematics. Having featured on the Alfa Matrix "Endzeit Bunkertrack : Act I" compilation with the track "Lethal Defense Systems", they deliver thier debut album of the same name ( produced by Dimitris N. and mastered by Vasi Vallis ex-NamNamBulu, Reaper, Frozen Plasma ) a must-have release for all fans of complex, twisted dark electronics with a dance edge...

Win one of several give away copies of this album

FROZEN PLASMA
New Album "Artificial"

Tracklist:
1. Irony
2. Crossroads
3. 1980
4. War/Flashbacks
5. A Second of Life
6. A generation of the Lost
7. Home
8. Betrayed [by Iris]
9. Unborn Faith
10. Hypocrite
11. Condense
12. A Second of Life [Chillout Extended Version]

Following the demise / split of Euro Electro-Pop sensations NamnamBulu - it was easy to predict that follow up prioject FROZEN PLASMA would return with as much energy and infection synth-tuned poppery than ever before ! Already scoring a huge underground hit with dancefloor single ''Hypocrite'' they return now with Brand New full length album ''Artificial''. With new singer Felix Marc ( of DIORAMA ) now incorporated into the line-up, NamNambulu / Reaper -sound-mastermind Vasi Vallis delivers 12 tracks and 75 minutes of mature, dreamy electro-pop - brimming with synth led melodies across a number of high class potential hits tracks such as ''Irony'', ''Crossroads'', ''Generations Of The Lost'' and ''Condense''. Presented in the usual trademark minimalistic artwork ''Artificial'' contains all the ingredients to become another big hit within the dancefloor electro-pop scene !

See FROZEN PLASMA perform live during SUMMER DARKNESS 2006 .
Thier music is a tip for all people who like electro-pop in the style of bands like VNV NATION

Futhermore also the Xclusive Dutch Releaseparties by
ACCESSION RECORDS of following new releases:

PANZER AG
New Album "Your World is Burning"
Out on ACCESSION RECORDS on 05.05.06

Tracklist:
1.Introduction
2. Aenimal
3. Machingun GoGo
4. Among the Few
5. Paper Angels
6. Monster
7. Moerketio
8. Crash N Burn
9. Not Too Late
10. Tip the Dancer
11. Mother
12. When I Am You

Sideproject from Andy LaPlegua from COMBICHRIST / ICON OF COIL
This brand new album goes on where his debut album "This is My battlefield" stopped.

SPEKTRALIZED
New Album "Capture the Moment"
Out on ACCESSION RECORDS

Tracklist:
1. The Beginning
2. Of The End
3. Shy
4. Beneath You
5. Broken Thorn
6. No Control
7. Better Tomorrow
8. Learn And Teach
9. Fame
10. So Strong
11. Dark Days

New album by this electro project.

Win one of several give away copies of this album.

and futhermore also the Xclusive Dutch releaseparties by
ALFA MATRIX of following new releases:

DIVE vs. DISKONNEKTED
New EP "Frozen"
Out on ALFA MATRIX on 05.05.06

Tracklisting:
1. Frozen
2. Do You Believe It?
3. Frozen (NUMB mix)
4. Dead End Street
5. Frozen (LEAETHER STRIP mix)
6. Do You Believe It (COMBICHRIST mix)
7. Everything Is Fine
8. Frozen (INURE mix)

DIVE vs. DISKONNEKTED is a clash of generations - a clash of sounds.
Fascinated by the intricate production skill and strong electronic arrangements by the young and talented Belgian artist Jan Dewulf (DISKONNEKTED), Dirk Ivens invited him to collaborate on a conceptual EP.
Through his work with KLINIK, DIVE and SONAR, Dirk Ivens is renown as one of the few prominent figures from the Belgian EBM/industrial scene next to FRONT 242 and NEON JUDGEMENT. This challenging collaboration results in a striking 8-track "Frozen" EP giving a modern twist to dark and distorted tracks haunted by Dirk Ivens' cold and shivering vocals. Armed with two guaranteed instant club-hits: "Frozen" and "Do You Believe It", DIVE vs.
DISKONNEKTED is ready to blast its icy assault on the world's underground dancefloors. And the duo is backed in their attack by prestigious remixers like LEAETHER STRIP, NUMB, COMBICHRIST and rising label mates INURE. Another perfect demonstration of what top quality electronic music "made in Belgium"
means - Play it loud!

ZOMBIE GIRL
New EP "Back from the Dead"
Out on ALFA MATRIX on 05.05.06

Tracklisting:
1. Creepy Crawler
2. We Are The Ones
3. Bleeder
4. I Want It
5. Creepy Crawler (KMFDM remix)
6. I Want It (SOMAN remix)
7. We Are The Ones ( Rotting Corpse mix by Icon Of Coil /Seb)

ZOMBIE GIRL is the new exciting and terrific band of the famous Sebastian R.
Komor (ICON OF COIL, BRUDERSCHAFT, MOONITOR, MONOFADER, MUSCLE AND HATE) with his wife Renee Cooper-Komor as the alluring and bewitching vocalist.
With two solid compilation appearances reaching astronomical dance club-mega-hit heights, "We Are The Ones" on Advanced Electronics vol. 4 (SPV), and " I Want It" on Cyberl@b 5 (Alfa Matrix), the duo instantly became one of the most "in demand" acts amongst the club community across the globe. Their "zombie-fying" mystical magnetism had already started operating and delivering its freaking results at ZOMBIE GIRL‚s first live shows. Performances punctuated by the band release of unbelievable power and bloodfest gore to stick to the brains of the unsuspecting fans for years to come. The Dead are, no kidding, really walking amongst us! Musically, ZOMBI GIRL can be described as over the top pumping and grooving electronic dancefloor music led by tremendously sexy and captivating female vocals of Renee Cooper-Komor. With a touch of humour, ripping old horror movie themes and elements of rock'n'roll attitude, ZOMBIE GIRL is the ultimate sonic experience from the underworld. Let us mutate graveyards into dancefloors and celebrate together the release of the "Back From The Dead" EP which is also featuring remixes by KMFDM, ICON OF COIL and SOMAN. Let ZOMBIE GIRL take a bite out of you and join the Zombie Nation now.

MENTALLO & THE FIXER
New EP "Commandments For the Molecular Age"
Out now on ALFA MATRIX

Tracklisting:
1. Brute Force Uploading (mescalero mix)
2. Brief But Violent Illness (puking, blackouts and pain)
3. My Fondest Drug Related Memory (chimora mix)
4. Commandments For The Molecular Age (critical mass of enlightenment mix)
5. Opening The Bandwidth For The Cosmic Signal (fine-tuning and frequency)

After a chasm of almost 4 years in silence, one of the most influential American electro/industrial bands of the last 15 years: MENTALLO & THE FIXER is today ready to launch its second phase of anger. Always projecting himself into the future, Gary Dassing has throughout his career, constantly been reinventing his sound offering an impressive list of avant-garde electronic music releases on renown labels like Zoth Ommog and Metropolis Records. Totaling some 52:00 minutes, this new EP, aptly titled "Commandments For The Molecular Age", reminds us of how dense, intricate and powerful MENTALLO & THE FIXER's sounds can be! Characterized by snarling distorted vocals, complex multilayered synth arrangements, sample collages, hard cutting sequencer rhythms and a thunderous beat, this new release announces a poignant come-back album "Enlightenment through a Chemical Catalyst" for the summer. This new album will open the band's new conceptual trilogy to be released by Alfa Matrix under exclusive license from the growing Static Sky Records label. The resurrection is imminent - hold your breath. The release of this EP coincides with the launch of the two Texan brothers Gary and Dwayne Dassing's Southwest US tour starting on April 21st 2006.

Win one of 20 (!) give away copies of the special Matri-X-Trax Chapter 2 including new material from DIVE VS DISKONNEKTED - ZOMBIEGIRL - MENTALLO & THE FIXER

So expect a lot of very good new songs during this edition of CYBERIA and also expect a lot of give aways during this night

Xtra Features:

- Merchandisestands from all bands

- Cd-stand by BAZZ

- CYBER-TV with (new) videoclips and the latest info

Open: < 19.30 - 04.00 - bands start: 19.45 ! >
Entree: Euro 15,- [until 23.00] - Euro 6,- [after 23.00]
Presale: Reservations at: http://www.ekko.nl - Tickets also available at the door - Presale at Plato - Utrecht
EKKO - Utrecht

[ CYBERIA / X-CLUB & SUMMER DARKNESS presents is powered by CYBERCASE i.c.w. EKKO ]
  maandag 8 mei 2006 @ 00:20:21 #173
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_37646509
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:25 schreef Kemania het volgende:
qntal

am morgen fruo is zo'n mooi wegdroom nummer

En zo hebben ze er nog wel 10
pi_37718250

wie komen er?

ik iig wel
pi_37772953
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:56 schreef JanaX het volgende:
[afbeelding]

wie komen er?

ik iig wel
Moet deze helaas weer overslaan
de volgende editie ga ik zeker ! ( onder voorbehoud... )

Ben in het verleden 2 keer naar Amora geweest en heb me op allebei de keren zeeeer vermaakt
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:49:56 #176
33 Anton
A flower?
pi_37929237
Rustig hier Zijn er binnenkort nog feesten die de moeite waard zijn?
(Ik scrobbel ook audio)
pi_37929435
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:49 schreef Anton het volgende:
Rustig hier Zijn er binnenkort nog feesten die de moeite waard zijn?
Zeker! Behalve Wave Gotik Treffen tijdens Pinksteren, met name Summer Darkness in Utrecht. Met Frontline Assembly ( ), Combichrist, Bauhaus, Grendel, VNV Nation ( ) en Diorama ( ). Even wachten op een dagprogrammering, want zoals ik het de vorige 2 jaar deed (een zaterdagkaart) is wel ideaal.
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:59:04 #178
117776 OFfSprngr
pi_37932465
26ste in Leiden met Unter Null en Aesthetic Perfection, 6 Euro.
.
.
pi_37945886
Aanstaande zaterdag zijn Argantonis en ik (BAD) 2 uur te gast op radio rijnmond. Het is van 12 tot 2 en wij bepalen de muziek. Het eerst uur kan je wat dark electro/goa en andere AREA51 muziek verwachten en het 2de uur gaan we lekker stampen zoals we dat op STORM ook doen.
Ook geven we weer Storm gastenlijstplekken weg.
Zie ook http://www.wakkerehonden.nl/?show=dag&date=1148076000
pi_37952002
Onder welk genre vallen VNV Nation en Covenant eigenlijk precies? En Wumpscut?

Kent hier iemand toevallig Ladytron? Ik vind het zo'n geweldig blije en wazige muziek, ik zou graag naar wat meer bandjes met dezelfde stijl willen luisteren. Vive la Fête komt al aardig in de richting, trouwens. Er werd me gisteren overigens Melotron geopperd, maar ik vind Melotron totaal niets weghebben van Ladytron (op de naam na). Dat neemt niet weg dat Melotron fucking sweet is
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:28 #181
117776 OFfSprngr
pi_37952212
Covenant is EBM, VNV Nation en Wumpscut zijn volgens mij niet clearly in 1 genre te plaatsen.
Ja, ik ken Ladytron ik vind het ook een geweldige band, wat er enigsinds van in de buurt komt is Miss Kittin, maar dat is meer Electro dan Synthpop, anders zou je richting Futurepop moeten gaan, ruwweg een combinatie van Synthpop en EBM.
.
.
pi_37952455
Thanks dude

Nu op zoek naar een leuke (grote) party. De lokale feessies (Obscura, Backstage) zijn echt niet mijn ding. Veel te stijfjes en op imago gericht, voor mijn gevoel. Als ik vette beatjes hoor, wil ik flink uit mijn dak kunnen gaan Neuk het imago, welgemeend plezier maken tot je er kippenvel van krijgt, is veel beter .
pi_37953433
Ik vrees dat veel andere feestjes ook nogal op uiterlijk gericht zijn. Vooral in ASD is't erg, alhoewel ze er in utrecht ook wat van kunnen. Downward spiral vind ik echt een pretentieloos feestje. (in de positieve zin van't woord dan) Ook op STORM draait't niet om uiterlijk al is't maar omdat er zoveel verschillende scenes samenkomen

[ Bericht 62% gewijzigd door augurkenkoning op 18-05-2006 15:46:27 ]
pi_37953883
@janax: hoe was amora? Meeste reacties die ik lees zijn niet echt bijzonder positief.
pi_37954635
Het mag ook wel een beetje om uiterlijk draaien, daar is verder niets mis mee. Ik pronk zelf ook graag met mijn bekkie Maar het 'o-mijn-imago-motto', dat vind ik een beetje zonde.

Ah well, iedereen zijn eigen ding, nietwaar?

Als laatste wil ik trouwens graag even toevoegen dat ik wel eens in de Inrichting ben geweest destijds, en dat ik vond dat daar iedereen echt wel lekker en spontaan uit zijn dak stond te gaan
pi_37954909
Ah, ik zie dat STORM in Rotterdam is. Eens kijken hoe ik dat moet gaan aanpakken, is nogal een stukje rijden vanuit het Zuiden des Lands

Daarnaast is het nogal triest gesteld met mijn Gothicvriendjes sinds het uit is met mijn vriendin (ik zit zelf niet echt zo in de scene, zoals je wellicht wel al gemerkt hebt). En in je eentje gaan is ook zo wat...

Maar ik heb verdorie zo'n zin om nog eens flink te feesten
pi_37958640
@augurkenkoning amora was wel gaaf maar veel te warm wat gezeik gehad dus helaas van het feestje niet zo veel mee gekregen...

ik ben zowiezo ook op storm te vinden
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:53:30 #188
117776 OFfSprngr
pi_37961680
Jutima: als je uiteindelijk genoeg naar feesten gaat leer je genoeg mensen kennen in de scene, mij boeit het ook niet meer of ik alleen ga, als niemand mee wilt en dan kom ik toch wel mensen tegen die ik verder ken via andere feesten, MSN en VF.
Als je de 26ste zin heb om naar Leiden te komen wil ik je best meeten.
.
.
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:53:51 #189
117776 OFfSprngr
pi_37961697
JanaX: niet eens bij Unter Null?
.
.
pi_37962214
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:53 schreef OFfSprngr het volgende:
JanaX: niet eens bij Unter Null?
nope zit op de camping dan met vrienden, en die willen graag naar storm. wilde wel gaan maar helaas
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:32:17 #191
117776 OFfSprngr
pi_37963212
Aap!, kep je inmiddels al meer dan een maand niet gezien, oh well, ik neem aan dat zowat alle andere Cyberia-gangers naar Freitag gaan,.. dichterbij en goedkoper anyway, al baal ik wel echt zwaar dat het op de zelfde dag valt, echt kut, want dit is al de 3de Storm die ik moet missen, wil echt nog graag naar Storm, hoor echt goede dingen over 't.
.
.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:51:09 #192
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38014301
Ik kreeg zojuist wat nummers van The 69 Eyes. Ik kende ze nog niet, zeker een aanrader. Tempo is middelmatig, stevige gitaar als begeleiding.

Vampire Romance O+
pi_38024064
Ik ga toch naar WGT . ik weet alleen helemala niet wat er komt. wie gaat'r nog meer?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:47:38 #194
117776 OFfSprngr
pi_38024685
Ik niet, zou wel willen, maar te weinig geld en ik ga al naar Summer Darkness (ok, niet echt te vergelijken maar alsnog..)
.
.
pi_38064685
OFfSprngr: I might just do that Feesten en mensen leren kennen is altijd sweet! Nu ligt Leiden niet bepaald naast de deur, maar als 't een ruig feessie belooft te worden?

Ehm, heb je messenger ofzo?
  zondag 21 mei 2006 @ 22:39:51 #196
117776 OFfSprngr
pi_38065578
Ja, omar102 at xs..
.
.
pi_38076264
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:27 schreef augurkenkoning het volgende:
Ik ga toch naar WGT . ik weet alleen helemala niet wat er komt. wie gaat'r nog meer?
ik

overigens, van t weekend grendel en tamtrum gezien in alkmaar

tamtrum was gaaf en halverwege kwam erica van unter null ook nog even mee bleren! gaaf!

grendel begont klungelig, de geluidsmannen hadden het geluid verneukt zodat je geen vocals hoorde. mannen van grendel natuurlijk vet pissed, ze zijn 2x off stage gegaan om die geluidsman het bleeft verneuken! op een moment was de drummer wat boxen aant verschuiven aan de voorkant, steelt zon wicht zn drum sticks alsie weg loop! wij natuurlijk netjes gevraagt om ze terug te geven

uiteindelijk de 3e keer wel goed gegaan en uiteindelijk heb ik 1 drumstick kunnen gemachtigen naderhand met 2 vriendinnen nog wat met de mannen van grendel staan praten
pi_38078086
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:20 schreef JanaX het volgende:

[..]

ik

overigens, van t weekend grendel en tamtrum gezien in alkmaar

tamtrum was gaaf en halverwege kwam erica van unter null ook nog even mee bleren! gaaf!

grendel begont klungelig, de geluidsmannen hadden het geluid verneukt zodat je geen vocals hoorde. mannen van grendel natuurlijk vet pissed, ze zijn 2x off stage gegaan om die geluidsman het bleeft verneuken! op een moment was de drummer wat boxen aant verschuiven aan de voorkant, steelt zon wicht zn drum sticks alsie weg loop! wij natuurlijk netjes gevraagt om ze terug te geven

uiteindelijk de 3e keer wel goed gegaan en uiteindelijk heb ik 1 drumstick kunnen gemachtigen naderhand met 2 vriendinnen nog wat met de mannen van grendel staan praten
Oke, klinkt goed. Jammer dat't nergens in de randstad was. Ja, ik ben lui . Vaag verhaal van die geluidsmensen. Zo moeilijk moet grendel toch niet zijn qua geluid.
Was't druk? I.ig beter dat we flyers hadden daar
pi_38079638
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:30 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Oke, klinkt goed. Jammer dat't nergens in de randstad was. Ja, ik ben lui . Vaag verhaal van die geluidsmensen. Zo moeilijk moet grendel toch niet zijn qua geluid.
Was't druk? I.ig beter dat we flyers hadden daar
ja die heb ik nog mee helpen rond strooien
pi_38087395
Oke man. Gezien en genoteerd. Ik zal je vanavond ofzo even toevoegen
pi_38101436
Tamtrum en Grendel heb ik vrijdagavond in Enschede gezien en dat beviel enorm goed.
Tamtrum is niet echt mijn ding, maar Grendel is echt ontzettend gegroeid! De nieuwe nummers waren ook vet, speelden ze die in Alkmaar ook?
pi_38122054
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:52 schreef Pantheon het volgende:
Tamtrum en Grendel heb ik vrijdagavond in Enschede gezien en dat beviel enorm goed.
Tamtrum is niet echt mijn ding, maar Grendel is echt ontzettend gegroeid! De nieuwe nummers waren ook vet, speelden ze die in Alkmaar ook?
yup was in Enschede erica van unter null er ook bij? in alkmaar was t klein maar wel gaaf, alleen dus jammer van t geluid
pi_38130259
Heeft iemand al een timetable van WGT gevonden?
pi_38152329
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:52 schreef augurkenkoning het volgende:
Heeft iemand al een timetable van WGT gevonden?
Je kunt op de website per band kijken waar ze staan; gewoon bij de artiestenlijst selecteren en op de band klikken. Vandaaruit heeft iemand deze PDF gemaakt.
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:16 schreef JanaX het volgende:

[..]

yup was in Enschede erica van unter null er ook bij? in alkmaar was t klein maar wel gaaf, alleen dus jammer van t geluid
Ze was er wel, maar zong/schreeuwde niet mee. Leuk vrouwtje om te zien..
pi_38157909
Ah, oke. Tthanks.
Die Timetable bevalt me voor geen meter, maargoed . Ik kom donderdag aan en ga zaterdag weer weg, vandaar. Geen feindflug, geen winterkalte :| geen katatonia enz enz.

maargoed, ik moet niet zeuren
pi_38175377
oe lekker!

Accessory
combichrist
deathstars
unheilig
analogue brain
spiritual front
SITD
VNV nation
Implant
Agonoize
xp8
decoded feedback
solitary experiment
moi dix moix
painbastard
reaper
tactical sekt
god module
feindflug
pi_38177285
WGT gaat gaaf worden, dit jaar. Enige nadeel: onze groep komt op vrijdagavond tegen half 9 pas aan. Dat wordt dus alleen Combichrist en Nitzer Ebb. Zaterdag sowieso Destroid, Unheilig en Ordo Rosarius Equilibrio (in de Goudvishal waren ze ge-wel-dig), zondag's noise: S.K.E.T., Proyecto Mirage en natuurlijk Winterkälte. Maandag's dan eindelijk proberen Feindflug eens te zien, en de gehele dag in dezelfde zaal hangen.!
pi_38182485
wij komen donderdag middag al aan we staan uiteraard op de NL kamping mocht je iemand met zwart-gele neon dreads zien dan heb je een grote kans dat ik het ben
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:06:22 #209
117776 OFfSprngr
pi_38183178
Maar goed, deze vrijdag Freitag in Leiden (LVC), mensen die ook gaan?
.
.
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:38:12 #211
117776 OFfSprngr
pi_38206271
.
.
  zondag 28 mei 2006 @ 19:26:00 #213
117776 OFfSprngr
pi_38309316
Onwijs vet.
http://www.xs4all.nl/~omar102/cyber
Voor wat pics.
.
.
pi_38346366
Wat een eng mens joh.

Was die laser wat=

Ohja, op www.stormparty.nl staan al wat foto´s, en ook een filmpje.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:38:25 #215
117776 OFfSprngr
pi_38346719
Live was ze ook helemaal niet leuk, op haar studio muziek is geweldig maar live..
Iedereen die ik sprak vond er geen zak aan, Aesthetic Perfection vond iedereen wel vet, ik had het andersom verwacht..
.
.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 10:44:48 #216
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_38361681
btw... volgende week dinsdag Nitzer Ebb in het Patronaat in Haarlem.

Kama / Elegy mail me ff voor hoe & wat mbt de kaartjes.
pi_38396737
dan benik onderweg terug van wgt
  woensdag 31 mei 2006 @ 01:53:40 #218
117776 OFfSprngr
pi_38397056
Meh, dan heb je al echt wel genoeg gezien hoor..
.
.
pi_38400388
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:44 schreef Ceased2Be het volgende:
btw... volgende week dinsdag Nitzer Ebb in het Patronaat in Haarlem.

Kama / Elegy mail me ff voor hoe & wat mbt de kaartjes.
woei, dat wordt echt vet. En Dave Clarke gaat de optredens aan elkaar draaien (dit heb je niet van mij )
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:43:23 #220
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_38418681
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:03 schreef Kemania het volgende:

[..]

woei, dat wordt echt vet. En Dave Clarke gaat de optredens aan elkaar draaien (dit heb je niet van mij )
Kemania! Held!
Dan wordt het helemaal een sufswingende happening
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:57:56 #221
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_38421552
* Ceased2Be gaat toch maar even vlug regelen dat ie woensdag OF vrij is OF thuiswerkt...
pi_38558105
  maandag 5 juni 2006 @ 15:35:12 #223
117776 OFfSprngr
pi_38560142
Denk dat ik alleen Zaterdag ga.
.
.
pi_38603202
WGT was gaaf!
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:17:37 #225
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_38618254
Nitzer Ebb was ook gaaf!
pi_38626300
WGT was erg vet. Alhoewel we laat aankwamen, heb ik Combichrist nog gezien (leuk!) en een stuk van Nitzer Ebb. Vroeg naar bed, want van 6u in de trein wordt je niet erg wakker... Zaterdag wat electrobandjes gezien (Destroid is gaaf!) en later Ordo Rosarius Equilibrio en Spiritual Front. Ordo was erg goed, alhoewel men het Anker praktisch uitzweette.
Agonoize en XP8 waren we leuk, maar de Werk II die dag was erg indrukwekkend: Maschinekrieger KR52 vs. Disraptor was erg verrassend (zo vroeg al), S.K.E.T. was goddelijk en Proyecto Mirage is ook erg goed. Winterkaelte is natuurlijk sowieso enorm sterk. Feindflug was slecht, evenals Tactical Sekt en God Module. Een enorm leuke zaal, ook hoe het nu is is ingericht, maar de akoestik is vooral bij live drums slecht: Sonar was wel erg leuk.
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:37:13 #227
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_38627116
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Nitzer Ebb was ook gaaf!
second that
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:29:51 #228
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_38634181
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Nitzer Ebb was ook gaaf!
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:22:52 #229
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_38637042
En mooi detail; niemand zal weten hoe kama eruit ziet want dat is precies de enige foto die mislukt is
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:28:45 #230
117776 OFfSprngr
pi_38637172
Ben ik de enige die niet op WGT was?
.
.
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:09:01 #231
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_38638147
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:22 schreef Ceased2Be het volgende:
En mooi detail; niemand zal weten hoe kama eruit ziet want dat is precies de enige foto die mislukt is
Heet 'ie eigenlijk toch Damian
pi_38643007
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:09 schreef Elegy het volgende:

[..]

Heet 'ie eigenlijk toch Damian
pi_38644016
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:05 schreef Pantheon het volgende:
WGT was erg vet. Alhoewel we laat aankwamen, heb ik Combichrist nog gezien (leuk!) en een stuk van Nitzer Ebb. Vroeg naar bed, want van 6u in de trein wordt je niet erg wakker... Zaterdag wat electrobandjes gezien (Destroid is gaaf!) en later Ordo Rosarius Equilibrio en Spiritual Front. Ordo was erg goed, alhoewel men het Anker praktisch uitzweette.
Agonoize en XP8 waren we leuk, maar de Werk II die dag was erg indrukwekkend: Maschinekrieger KR52 vs. Disraptor was erg verrassend (zo vroeg al), S.K.E.T. was goddelijk en Proyecto Mirage is ook erg goed. Winterkaelte is natuurlijk sowieso enorm sterk. Feindflug was slecht, evenals Tactical Sekt en God Module. Een enorm leuke zaal, ook hoe het nu is is ingericht, maar de akoestik is vooral bij live drums slecht: Sonar was wel erg leuk.
ikzelf vond tactical sekt en vooral God Module erg sterk live! vooral God module was ik erg verbaast over juist omdat ik er weinig van verwacht had. probleem in die zaal was alleen wel dat als je je achterin stond je de drums hoorde terug kaatsen. voorin had je daar geen enkel probleem mee en was het geluid super. en tja feindflug was gewoon feindflug
pi_38647412
Ik vond Terence Fixmer eigenlijk net ff wat vetter. Stampte lekker door. Jammer dat Dave Clarke ziek was, de miet
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:50:06 #235
117776 OFfSprngr
pi_39308172
Lekker ironisch wellicht,.. maar wat is 't dood hier.. =')
.
.
pi_39311840
FF weer wat spam dan:)

pi_39312509
ik ben dr maar dat weet je
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:13:19 #238
117776 OFfSprngr
pi_39322646
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:30 schreef augurkenkoning het volgende:
FF weer wat spam dan:)

[afbeelding]

[afbeelding]
Enig idee of er veel Goa/* Trance wordt gedraaid?
.
.
pi_39336571
Ja. Ik hoop't wel, anders kunnen we ons gewoon aansluiten in het cyberia amora rijtje.
  donderdag 29 juni 2006 @ 01:42:00 #240
117776 OFfSprngr
pi_39342548
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:34 schreef augurkenkoning het volgende:
Ja. Ik hoop't wel, anders kunnen we ons gewoon aansluiten in het cyberia amora rijtje.
Maar GOA is kut.
*pss*, mag ik heel misschien op de gastenlijst.. *aanbid David*.
.
.
pi_39342774
je kleed je maar cyber genoeg en dan moet je maar winnen ofzo en goa is relaxt in mate
  donderdag 29 juni 2006 @ 02:01:59 #242
117776 OFfSprngr
pi_39342912
Ik kleed me niet cyber, cyber kleding is niet voor mij.
Daarnaast.. dan kun je pas volgende feest gratis naar binnen..
.
.
pi_39365425
Omar... waar heb je dat muziek lijstje mee gemaakt joh?
pi_39374077
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 01:54 schreef JanaX het volgende:
je kleed je maar cyber genoeg en dan moet je maar winnen ofzo en goa is relaxt in mate
Psytrance heet dat tegenwoordig, en sommige psytrance is wel leuk (sphongle, juno, mr peculiar, dark soho) maar die kraakhippies zijn altijd zo vaag en druggy
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:21:13 #245
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39374166
Sphongle is te gek!
Maar dat heet dus psytrance?
Maar dat heeft toch helemaal niks met gothic te maken?
  Moderator donderdag 29 juni 2006 @ 23:58:23 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_39375527
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:21 schreef sXe het volgende:
Sphongle is te gek!
Maar dat heet dus psytrance?
Maar dat heeft toch helemaal niks met gothic te maken?
quote:
bosbeetle zegt:
nee man phonghle is psytrancegoagoticwaveebmdark dat snap je toch
bosbeetle zegt:
dat valt onder de electronicgothicpostrockflock genre
pi_39377326
goa/psytrance heeft idd gothic te maken.
Nu is't wel zo dat veel cybergothics ook goa luisteren, vandaar dat wij dat combineren
pi_39377854
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 00:48 schreef augurkenkoning het volgende:
goa/psytrance heeft idd niks met gothic te maken.
Nu is't wel zo dat veel cybergothics ook goa luisteren, vandaar dat wij dat combineren
dat bedoel je neem ik aan?

zin in morgen woei!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 05:40:46 #249
117776 OFfSprngr
pi_39380358
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:43 schreef JanaX het volgende:
Omar... waar heb je dat muziek lijstje mee gemaakt joh?
DirPrint.exe
.
.
pi_39382332
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:05 schreef JanaX het volgende:

[..]

dat bedoel je neem ik aan?

zin in morgen woei!
Dat bedoelde ik. Mijn hoofd zat al ergens anders

Tot vanavond
pi_39470747
was gezellig maar wel erg warm!
pi_39471377
Oh, was't warm? 't was me niet opgevallen?

Zaterdag nog IC en dan: rust ::)
  maandag 3 juli 2006 @ 13:08:01 #253
117776 OFfSprngr
pi_39471795
Ik heb maar een jas aangedaan, was zo verschrikkelijk koud zeg..
.
.
pi_39591123
Best wel een beetje zin in Summer Darkness!
pi_39591182
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:07 schreef BloodyLotte het volgende:
Best wel een beetje zin in Summer Darkness!
Wel even van te voren een Gothic Lolita pakje kopen dan
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:13:23 #256
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39591292
ohja, ik speel op Summer Darkness
pi_39591930
Hey, ga eens over Summer Darkness praten in mijn mooie topic:

Summer Darkness 2006 (10-11-12-13 Augustus, Utrecht)

ik ga trouwens enkel zondag: FLA
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:37:26 #258
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39591998
als het gothic is mag het toch ook hier?
pi_39592047
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:37 schreef sXe het volgende:
als het gothic is mag het toch ook hier?
Maar anders heb ik voor Jan L#l zo'n geweldig topic gemaakt
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:40:08 #260
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39592085
point taken
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:40:57 #261
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39592108
dacht ik me eindelijk eens gothic te kunnen voelen, moet dat weer in een ander topic!
pi_39592148
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:40 schreef sXe het volgende:
dacht ik me eindelijk eens gothic te kunnen voelen, moet dat weer in een ander topic!
Anders gaan we hier gewoon even gezellig over eyeliner en mascara ofzo praten. Ook best gothic toch?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:43:37 #263
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39592198
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Anders gaan we hier gewoon even gezellig over eyerliner en mascara ofzo praten. Ook best gothic toch?
ik geloof niet dat zoiets bij iedereen hier in goede aarde valt
pi_39592231
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:43 schreef sXe het volgende:

[..]

ik geloof niet dat zoiets bij iedereen hier in goede aarde valt
Als het ze niet bevalt dan snijden ze hun polsen maar lekker door
pi_39592949
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:09 schreef metalbazzz het volgende:

[..]

Wel even van te voren een Gothic Lolita pakje kopen dan
Heb ik al hoor
pi_39593006
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Anders gaan we hier gewoon even gezellig over eyeliner en mascara ofzo praten. Ook best gothic toch?
Ok!

Etos eyelinerstift black + Mac Powerpoint Engraved potlood + Mac Splashproof Mascara BlackSplash =
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:41:42 #267
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_39593499
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:16 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ok!

Etos eyelinerstift black + Mac Powerpoint Engraved potlood + Mac Splashproof Mascara BlackSplash =
Het resultaat spreekt boekdelen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 04:25:43 #268
117776 OFfSprngr
pi_39595533
Ik heb een keer eyeliner geprobeerd, ten minste, volgens de dude was 't quickliner, was een soort van stift in plaats van een potlood, was wel funny, ik overweeg om 't vaker te doen voor een feest, maar niet voor in 't dagelijks leven.
.
.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:53:52 #269
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39596423
Het kan ook niet elke dag carnaval zijn
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:25:37 #270
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_39596953
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 08:53 schreef sXe het volgende:
Het kan ook niet elke dag carnaval zijn
Everyday is halloween
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:32:38 #271
138862 sXe
If I would, could you?
pi_39597071
Whehe, ja er zijn nogal wat mensen die de tekst van dat nummer wel een keer ter harte mogen nemen
pi_39922982
Wil ik julie alvast attenderen op BAROEG OPEN AIR

gratis suicide commando en das ich. 2 september

voor de andere bands en info check: http://www.baroeg.nl/boa
  maandag 17 juli 2006 @ 22:58:36 #273
117776 OFfSprngr
pi_39923053
Ik ga daar ZO heen.
.
.
pi_40614924
Iemand die a.s. donderdag ook bij Bauhaus is?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:29:13 #275
117776 OFfSprngr
pi_40624704
Ik zit krap kwa geld, dus ik denk het niet ookal zou ik het zeker wel willen.
.
.
pi_40729698
Kan iemand mij misschien uitleggen wat 'gothics' drijft?

Ik heb er nooit veel van begrepen en ook mijn hoofd vaak geschud bij het zien van 'gothic-types'. Het zijn misschien vooroordelen, maar naar mijn mening:

- zijn 'gothics' nogal kinderachtig: ze zetten zich af tegen wat 'gewoon' is met een bepaalde look, ze proberen mensen te 'shockeren' met aandacht voor het duister en satan, maar mijn gevoel is eerder: grow up, doe niet zo puberaal. Het leven is niet zo zwart-wit als je het voordoet, jullie blijven hangen in 'sprookjes' over een bepaalde romantiek die schijnbaar voortvloeit uit het 'gothic' gevoel. Het is leuk dat je tot een bepaald groepje wil behoren, maar verlies je jezelf niet in gedweep en misplaatse negativiteit.

- De meeste gothic-bands hebben muzikaal en tekstueel weinig te bieden: het is vaak lompe, weinig subtiele en achterhaalde muziek, met teksten over de duivel, elfjes en feetjes, puur escapisme. Lege dogma's, en sommigen van jullie gaan daar iets teveel in op.

- Als ik een dertien of veertien-jarige gothic zie denk ik, ach dat gebrek aan realiteitsbesef gaat wel over, erger vind ik het om mensen boven de 30 te zien die zich nog als 'gothic' afficheren. Tegen die leeftijd moet je toch wel wijs genoeg zijn om te beseffen dat het leven niet zwart-wit is, dat lamlendig gedraai in negativiteit je niets oplevert, en dat het de wereld om jou heen weinig interesseert dat je bent blijven hangen in puberale ideeen over god en satan.

Samengevat, ik denk dat 'gothics' een bepaalde richting kiezen vanuit persoonlijke ontevredenheid, maar dat ze dat ervan weerhoud om het leven echt te aanvaarden. Het is natuurlijk gemakkelijker met je maatjes te 'dollen' in een atmosfeer van dood, zombies en vampirisme, maar uiteindelijk is het puur escapisme, angst om om te gaan met de wereld om je heen.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:52:13 #277
117776 OFfSprngr
pi_40731156
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:07 schreef Riverpoet-32 het volgende:

Ik heb er nooit veel van begrepen en ook mijn hoofd vaak geschud bij het zien van 'gothic-types'. Het zijn misschien vooroordelen, maar naar mijn mening:

- zijn 'gothics' nogal kinderachtig: ze zetten zich af tegen wat 'gewoon' is met een bepaalde look, ze proberen mensen te 'shockeren' met aandacht voor het duister en satan, maar mijn gevoel is eerder: grow up, doe niet zo puberaal. Het leven is niet zo zwart-wit als je het voordoet, jullie blijven hangen in 'sprookjes' over een bepaalde romantiek die schijnbaar voortvloeit uit het 'gothic' gevoel. Het is leuk dat je tot een bepaald groepje wil behoren, maar verlies je jezelf niet in gedweep en misplaatse negativiteit.

- De meeste gothic-bands hebben muzikaal en tekstueel weinig te bieden: het is vaak lompe, weinig subtiele en achterhaalde muziek, met teksten over de duivel, elfjes en feetjes, puur escapisme. Lege dogma's, en sommigen van jullie gaan daar iets teveel in op.

- Als ik een dertien of veertien-jarige gothic zie denk ik, ach dat gebrek aan realiteitsbesef gaat wel over, erger vind ik het om mensen boven de 30 te zien die zich nog als 'gothic' afficheren. Tegen die leeftijd moet je toch wel wijs genoeg zijn om te beseffen dat het leven niet zwart-wit is, dat lamlendig gedraai in negativiteit je niets oplevert, en dat het de wereld om jou heen weinig interesseert dat je bent blijven hangen in puberale ideeen over god en satan.

Samengevat, ik denk dat 'gothics' een bepaalde richting kiezen vanuit persoonlijke ontevredenheid, maar dat ze dat ervan weerhoud om het leven echt te aanvaarden. Het is natuurlijk gemakkelijker met je maatjes te 'dollen' in een atmosfeer van dood, zombies en vampirisme, maar uiteindelijk is het puur escapisme, angst om om te gaan met de wereld om je heen.
Oh, jij hebt echt zo'n hilarisch beeld.

Scroll eens terug in dit topic, lees dan even de replies en kijk in de fotoboeken van de users en naar hun leeftijd en of ze verder wel echt alles zo "zwart en wit" in zien.

Daarnaast, dit is MUZ, niet KLB/PUB/GC/LIF/wat dan ook.
.
.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 04:22:44 #278
117776 OFfSprngr
pi_40735307
De reactie deed me trouwens een beetje hier aan denken: http://www.stichting-promise.nl/maatschappelijk/gothic.html
.
.
pi_40785875
quote:

Volgens mij haal je allerlei subgroepen en hun stereotypes door elkaar..

Heb je verder last van mensen die zwarte kleding mooier vinden dan oranje met roze
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:50:34 #280
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_40789191
quote:
Ze willen net als ik worden. Ik ben hun Grote Voorbeeld
pi_40794835
quote:

Geen commentaar, je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_40795050
't Is wel het beeld dat door de media geschept wordt....of het een realistisch beeld is weet ik niet en ik hoef het ook niet te weten, want die hele subcultuur zal me een dikke worst wezen.

Ik luister slechts de muziek, meer niet.

Subculturen
pi_40797875
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:50 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ze willen net als ik worden. Ik ben hun Grote Voorbeeld
Afvallige..
pi_40797920
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:49 schreef Faxie het volgende:
't Is wel het beeld dat door de media geschept wordt....of het een realistisch beeld is weet ik niet en ik hoef het ook niet te weten, want die hele subcultuur zal me een dikke worst wezen.

Ik luister slechts de muziek, meer niet.

Subculturen
Realistisch beeld in combinatie met de media?.... neuh, dacht het niet
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:14:48 #285
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_40807891
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:29 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Afvallige..
Ik ben Über, ik kan alles
pi_40811287
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:14 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik ben Über, ik kan alles
En waar was jij niet waar Kama en ik donderdagavond wel waren?
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:42:29 #287
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_40811438
Ik kan het mij veroorloven er niet te zijn, dat sterkt alleen maar mijn illustere imago
pi_40811757
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:42 schreef Elegy het volgende:
Ik kan het mij veroorloven er niet te zijn, dat sterkt alleen maar mijn illustere imago
Datzelfde imago dat je tentoonstelde in de Amsterdam Dungeon?
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:51:55 #289
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_40811945
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:48 schreef Fixers het volgende:

[..]

Datzelfde imago dat je tentoonstelde in de Amsterdam Dungeon?
Net zoals Het Kwaad heb ik ook vele gezichten
pi_40812885
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:51 schreef Elegy het volgende:

[..]

Aha, dus het was een afleidingsmanouvre!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 01:34:10 #291
117776 OFfSprngr
pi_40817983
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:51 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik ben niet kwaad, ik ben gewoon boos.
.
.
pi_40821747
quote:

[...]
hoewel in subtielere bewoordingen en redelijke kennis van veel inspiratiebronnen van een hoop goth-muziek en randverschijnselen had ik ook zat vooroordelen over dat wereldje. Totdat ik dit weekend als verslaggever op Summer Darkness rondliep. Supertijd gehad, horizon verbreed en mijn mening behoorlijk bijgesteld. Al kun je je voordelen ook helemaal bevestigd zien want er zaten ook hele slechte bands tussen, plus andere clichébeelden die je noemt.
Die pubers die je in dagelijks leven met mislukte mascara schilderijen ziet lopen zetten zich gewoon af tegen hun ouders. Veel goths van afgelopen weekend zou je door de weeks waarschijnlijk niet eens als zodanig herkennen, die dossen zich voor de concerten feesten uit en hebben verder een normale baan (in een normale outfit).
pi_40825335
super vermaakt dit weekend en ben saampjes met mn dinnetje ook weer vaag genoeg door fotograven aangevallen haha

dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:22:45 #294
117776 OFfSprngr
pi_40825588
Ey Herm, was je er zondag niet?..
Ik ga ook ff Nish met een stok prikken voor mijn fotos.

En ik ben zeikend aangevallen door een fotograaf van 3voor12 Utrecht, maar kep de foto niet kunnen terug vinden.
.
.
pi_40830301
nee, waren te moe
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:28:18 #296
117776 OFfSprngr
pi_40831181
Had je wel betaald voor zondag?

Trouwens een leuke foto.
.
.
pi_40886610
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:14 schreef JanaX het volgende:
super vermaakt dit weekend en ben saampjes met mn dinnetje ook weer vaag genoeg door fotograven aangevallen haha

[afbeelding]
jep, dat was er eentje van ons (zie helemaal rechts onder)
pi_40940689
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:18 schreef toolhead het volgende:

[..]

jep, dat was er eentje van ons (zie helemaal rechts onder)
Goh, ik zie nog een paar bekende gezichten ook. Niet dat ik ze ken, maar ik zie ze wel op elk feest waar ik kom
(Ik scrobbel ook audio)
pi_40942572
Vraagje, aangezien Blackmore's Night Medieval is, is dat dan ook gothic?
:s
Burning bridges gives you so much more
pi_40955140
Weet iemand of het maandelijkse "The Cave of Satyr" feestje nog gegeven wordt? Andere naam misschien? Ik kan niets vinden..
pi_40956370
Morgen lekker naar LACRIMOSA in Bels!

GOTHIC FESTIVAL Part I

saturday 19th August 2006

LACRIMOSA
HAGGARD
GARDEN OF DELIGHT
ELUSIVE
ASRAI
BLOODY DEAD AND SEXY
ROSA CRUX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo