abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36852163
Dit is een topic over gothicmuziek. Niet over gothics zelf, hoe ze ruiken, of hoe ze er uit zien.
Onder de 'paraplu' van gothic vallen de volgende stromingen:

* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
(wikipedia.nl)

En nog even voor de duidelijkheid:
Gothic metal (bands als Within Temptation, Nightwish en After Forever) dient te worden geschaard onder de metal, progressieve metal of progrock. Het genre werd gothic metal genoemd vanwege de voorkeur voor middeleeuwse jurken die de zangeressen van deze bands hadden. Deze naam zorgt echter voor veel verwarring, want het feit blijft dat de meeste bands die gothic metal worden genoemd nauwelijks tot niet door gothic of new wave zijn beïnvloed.
(wikipedia.nl)

Voor gothicfeesten check: http://www.kagankalender.com

[ Bericht 12% gewijzigd door augurkenkoning op 11-04-2006 16:13:39 ]
pi_36852309
tvp

Compleet ontopic:
Nu een aantal cd's van Killing Joke opstaan
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:57:47 #3
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36855905
Linkje naar www.dekagankalender.com aub en een dikgedrukt stukje dat dit onder geen voorwaarden een bash-topic mag worden, dank.
Mooie OP verder.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36856723
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Linkje naar www.dekagankalender.com aub
Zonder de dan
www.kagankalender.com
pi_36856778
Goede OP, met name het onderste stukje..

Hoorde dit weekend nog de nieuwe ceedee van covenant, beetje wisselvallig vind ik. Misschien maar ns op de remixes wachten
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_36856854
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:27 schreef kamagurka het volgende:
Goede OP, met name het onderste stukje..

Hoorde dit weekend nog de nieuwe ceedee van covenant, beetje wisselvallig vind ik. Misschien maar ns op de remixes wachten
Vond de vorige met 'call the ships to port' al tegenvallen eigenlijk... de nieuwe vind ik ook niet bijster interessant.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:32:27 #7
67643 iDex
opdondertje
pi_36856892
Within Temptation
pi_36858222
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vond de vorige met 'call the ships to port' al tegenvallen eigenlijk... de nieuwe vind ik ook niet bijster interessant.
heiligschennis!

ik vind Northern Light echt met stip hun beste cd. Heb ze paar maanden terug gezien in de P60 en vooral call the ships the port knalde echt lekker goed.

vraagje voor de Suicide Commando-gangers hier. Hebben jullie een kaartje gekocht? Of zal het juist niet vol worden aanstaande zaterdag? Heb geen zin om voor een 'dichte deur' te staan eigenlijk
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_36858339
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef Kemania het volgende:

[..]

heiligschennis!

ik vind Northern Light echt met stip hun beste cd. Heb ze paar maanden terug gezien in de P60 en vooral call the ships the port knalde echt lekker goed.

/....
Vind hem te gelikt, ik hou van het oude ruwere werk en dan is 'United States of Mind' eigenlijk al op het randje.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:20:47 #10
117776 OFfSprngr
pi_36858408
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:26 schreef Downer het volgende:

[..]

Zonder de dan
www.kagankalender.com
Oeps.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:21:05 #11
117776 OFfSprngr
pi_36858421
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 15:32 schreef iDex het volgende:
Within Temptation
Sterf!
.
.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:49:19 #12
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36859248
* Elegy is nog even aan het werk, ondertussen lekker luisterend naar de geweldige cover van Von Thronstahl - We walked in line van Joy Division. Hieropvolgend de geweldige remix van Der Blutharsch door Dernière Volonté

tevens een schaamteloze tvp
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_36864851
Ook een tvp en een schaamteloos verzoek of mensen nog magazines, e-zines, platenzaken etc weten waar promotie gemaakt kan worden:)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:46:43 #14
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_36864874
Spinal Tap

[ Bericht 32% gewijzigd door Petomaan op 11-04-2006 21:12:09 ]
No Soup For You!
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:48:28 #15
117776 OFfSprngr
pi_36864938
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:46 schreef Petomaan het volgende:
Spinal Tap
En wat heeft dat met Gothic te maken?
.
.
pi_36867108
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 16:14 schreef Kemania het volgende:
vraagje voor de Suicide Commando-gangers hier. Hebben jullie een kaartje gekocht? Of zal het juist niet vol worden aanstaande zaterdag? Heb geen zin om voor een 'dichte deur' te staan eigenlijk
pi_36867376
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:48 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En wat heeft dat met Gothic te maken?
Gewoon negeren joh. Dit blijf je toch houden
pi_36877063
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:45 schreef Kemania het volgende:

[..]
ik ga morgen middag even orderen en zal het gelijk vragen
  woensdag 12 april 2006 @ 05:22:14 #19
117776 OFfSprngr
pi_36877434
Enigzinds off-topic: Als er iets erger is dan gothic is het....
Mensen die mekkeren dat TMF MTV THEBOX kut is
Wellicht is het futile dat ik constant in dit soort discussies raak, maar leuk is het iig wel.
Pure leedvermaak.
.
.
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 06:17:25 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36877499
zoiets als the wounded valt dat ook onder gothic ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 12 april 2006 @ 07:01:42 #21
117776 OFfSprngr
pi_36877564
quote:
Op woensdag 12 april 2006 06:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Nooit gehoord, maar klinkt wel interresant.
.
.
pi_36879453
Mjah, the wounded is wel echt zo'n grensgevalletje. Maar ik vind't wel kunnen, al moet ik zeggen dat ik er de ballen verstand van heb, van die gitaar muziek

Overigens er staan weer nieuwe foto's op www.area51party.nl. Waarvan eentje van ons aller OFfSprngr.

Dit weekend suicide commando. Mwah,ik wilde wel gaan voor this morn'omina. Maar ik ga daar niet voor een dichte deur staan. En ik ga ook geen kaartje kopen, want misschien bedenkt iemand nog wel iets veel leukers
  woensdag 12 april 2006 @ 16:35:46 #23
117776 OFfSprngr
pi_36891431
Hah, dacht dat alle pics mislukt waren, iig die van Herm.

Meeer biieeer..
Ow nee, bij de DJ booth.. "kun je Grendel draaien?"
.
.
pi_36891508
quote:
Op woensdag 12 april 2006 05:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Enigzinds off-topic: Als er iets erger is dan gothic is het....
Mensen die mekkeren dat TMF MTV THEBOX kut is
Wellicht is het futile dat ik constant in dit soort discussies raak, maar leuk is het iig wel.
Pure leedvermaak.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:43:09 #25
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36891676
quote:
Op woensdag 12 april 2006 06:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Ligt eraan of je het onder metal of rock wil scharen. Waarmee ik meteen mijn twijfel over het lijstje uitspreek. Gezemel ook altijd...
Look in my heart, kind friends, and tremble,
Since there your elements assemble
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 16:45:11 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36891737
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:43 schreef sXe het volgende:

[..]

Ligt eraan of je het onder metal of rock wil scharen. Waarmee ik meteen mijn twijfel over het lijstje uitspreek. Gezemel ook altijd...
zemelzemel ik schaar het onder darkwave .. zo opgelost
  woensdag 12 april 2006 @ 16:46:48 #27
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36891812
ik niet
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 16:53:24 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36892040
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:46 schreef sXe het volgende:
ik niet
hmm weet je wat dan schaar ik het onder .. goede muziek
  woensdag 12 april 2006 @ 16:55:59 #29
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36892129
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:52 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Gewoon negeren joh. Dit blijf je toch houden
hoor je je als goth niet juist heel erg onbegrepen te voelen?
  woensdag 12 april 2006 @ 17:00:54 #30
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36892303
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:55 schreef sXe het volgende:

[..]

hoor je je als goth niet juist heel erg onbegrepen te voelen?
Voelen is iets anders dan daadwerkelijk niet begrepen worden
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 12 april 2006 @ 17:03:58 #31
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36892389
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef Elegy het volgende:

[..]

Voelen is iets anders dan daadwerkelijk niet begrepen worden
ja, da's net welke draai je eraan geeft
pi_36892516
Nightwish
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:14:54 #33
117776 OFfSprngr
pi_36892725
Nightwish is Power Metal, wat me nu overigens opvalt van de OP, ff een duidelijk vermelding aub, daarnaast is het Power Metal voor de gemiddelde huppelkut die MM, Evenann<nog iets> en Within Temptation luisterd en nog nooit gehoord heeft van degelijke Gothic/Death Rock.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:20:02 #34
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36892897
ohjee, is true-heid nu ook al op gothic overgeslagen?
  woensdag 12 april 2006 @ 17:21:42 #35
117776 OFfSprngr
pi_36892957
Ik ben geen Goth en het is Power Metal dus heeft het niets met Gothic te maken.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:24:02 #36
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36893038
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:21 schreef OFfSprngr het volgende:
het is Power Metal dus heeft het niets met Gothic te maken.
ja, vast...
  woensdag 12 april 2006 @ 17:25:47 #37
117776 OFfSprngr
pi_36893099
Niets vast, het is een feit en als je verder niets meer te vermelden heb over Gothic muziek, is het doelloos om hier nog te reageren.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:28:28 #38
67643 iDex
opdondertje
pi_36893186
Blink 182 en dan lekker hardddddd beste gothic

All the small things..... men wat een tof nummer
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:29:25 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893223
quote:
* Darkwave
* EBM
* industrial
* Medieval
* synthpop
* neofolk
* powernoise
* gothic rock
* darkambient
* martial/military pop
Is NIN gothic ? is merzbow gothic ? is lustmord gothic ?

Doe eens een duidelijker definitie maken !
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:35:03 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893404
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_%28muziek%29 ahh okay
quote:
Eerste golf

Als het vroegste voorbeeld van Gothic wordt wel eens het album The Marble Index van Nico uit 1969 genoemd. Joy Division (opgericht in 1976) wordt wel als eerste gothicband beschouwd. Tijdens de punk onderscheidde deze groep zich door onheilszwangere teksten, gecombineerd met sfeerbepalende klanken. De groep had grote muzikale invloed op de aanvankelijk lichtvoetige rockband The Cure.

De punkband Siouxsie and the Banshees adopteerde ondertussen de vormgeving van klassieke horrorfilms. Ook dit werd later overgenomen door de popband The Cure.

Toen punk begin jaren tachtig plaatsmaakte voor de New Romantics-rage, werd de sombere kant van dat op voorbije eeuwen gebaseerde modebeeld vertegenwoordigd door de "goths". Deze over het algemeen vriendelijke, zij het wat tobberige, meestal uit de middenklasse afkomstige goths vielen vaak op door overwegend zwarte kleding, gitzwart geverfd haar en een bleek gelaat. Op muzikaal gebied was er voor elke goth wel wat van zijn gading te vinden. Wie prettig in het gehoor liggende liedjes prefereerde, koos voor The Cure of voor Toyah. Siouxsie and the Banshees en X Mal Deutschland maakten iets eigenwijzere muziek, terwijl de acts van het 4AD-label ronduit arty waren. Met Bauhaus, Killing Joke of The Cult werd het al wat grimmiger en de onbehaaglijkste kant van het genre werd vertegenwoordigd door The Birthday Party en Alien Sex Fiend.

De goths waren gedurende de gehele jaren tachtig een vertrouwde verschijning op plekken waar 'alternatieve' jongeren bijeen kwamen. Pas met de komst van progressieve dansmuziek en grunge werden de goths als ouderwets beschouwd.
[bewerk]

Tweede golf

Gedurende het begin van de jaren 90 verdween het Gothic genre geheel naar de achtergrond. Alleen in Duitsland bleef het populair. In Nederland verdween het vrijwel helemaal. Alleen de Inrichting feesten die vanaf 1991 in diverse locaties binnen Amsterdam werden gehouden waren een laatste bastion. Op deze feesten werd alternatieve muziek gecombineerd met oude, en nieuwe, uit Duitsland afkomstige new wave, EBM en Gothic.

De tweede golf kwam in de tweede helft van de jaren 90 langzaam bovengronds. Een interessant verschijnsel in deze is dat veel stromingen die in de jaren 80 buiten de Gothic vielen, er gedurende de jaren 90 meer en meer mee geassocieerd werden. Genres als EBM, industrial, new wave en neofolk gingen deel uitmaken van de bonte verzameling stijlen die men gemakshalve samen onder de noemer "Gothic" begon te plaatsen. Technisch gezien is deze tweede golf dus meer een new wave stroming, dan een daadwerkelijke opleving van de Gothic, hoewel ook deze oorspronkelijke stroming nog steeds deel uitmaakt van het pakket. Feitelijk werd gedurende de jaren 90 het etiket "New Wave" verruild voor "Gothic". Het is daarom belangrijk onderscheid te maken tussen de oorspronkelijke definitie (te vinden bij Gothic rock) en de huidige situatie waarin een groot aantal stijlen als "Gothic" worden aangemerkt.

Binnen deze tweede golf vind je zo stijlen van de romantische en vriendelijke darkwave en medieval muziek, tot de grimmige elektronica van de EBM en industrial. Vanaf 1998 begon de tweede golf zich langzamerhand te manifesteren. Feesten en concerten begonnen zich te verplaatsen van de kraakpanden naar de reguliere clubs, en het clubcircuit. Tegenwoordig heeft elke grote zaal in Nederland wel een gothic feest. Sinds 2003 heeft Nederland zelfs een groot Gothic festival in de vorm van het summer darkness festival in Utrecht.

Wereldwijd heeft Gothic zijn meeste aanhang in de westerse wereld, met Noord-Europa/Duitsland als centrum. Het genre is echter ook populairder aan het worden daarbuiten. Zo zijn er grote scenes in Zuid en Midden Amerika. Een land als Mexico heeft zelfs een internationaal gewaardeerde EBM scene, waarvan de azteeks-indiaanse band Hocico de belangrijkste vertegenwoordiger is. Ook in Japan is het populair, hoewel de Japanners er een sterke eigen invulling aangeven middels visual kei muziek, en gothic lolita kleding.

De tweede golf wordt in Nederland ook wel eens aangeduid als cybergothic. Deze naam, uitgedacht door de Utrechtse gothic dj X-X-X (echte naam: Kees de Brouwer) werd oorspronkelijk gebruikt als aanduiding voor de nieuwe generatie goths die contact met elkaar zochten via internet. De term cybergothic wordt tegenwoordig ook gebruikt om de elektronische stijlen binnen de Gothic aan te duiden.
[bewerk]

Wave-Gotik-Treffen

Het mekka en centrum van de tweede golf is het Wave-Gotik-Treffen in Leipzig, Duitsland. Dit is wereldwijd het grootste Gothic festival. Het wordt elk jaar met Pinksteren gehouden, en goths wereldwijd stromen elk jaar samen in Leipzig om gedurende de vier dagen van het festival te feesten, bands te kijken, kleding te kopen en contacten te leggen.
trouwens sxe the wounded stond toch ook op dat gotik wave treffen
  woensdag 12 april 2006 @ 17:43:43 #41
117776 OFfSprngr
pi_36893600
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is NIN gothic ? is merzbow gothic ? is lustmord gothic ?

Doe eens een duidelijker definitie maken !
NiN is Rock met Industrial invloeden, Merzbow is Japanse Noise en Lustmord ken ik niet en een duidelijke definitie maken van Gothic is praktisch onmogenlijk.
.
.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:46:25 #42
67643 iDex
opdondertje
pi_36893654
--laat maar...
  woensdag 12 april 2006 @ 17:46:41 #43
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_36893659
Lustmord is Darkambient
The Light Is Leaving Us All
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:47:18 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893668
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:46 schreef Zeitgeist het volgende:
Lustmord is Darkambient
ja en volgend de OP is darkambient weer een onderdeel van gothic
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 17:49:33 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36893715
maar het komt er dus op neer dat als het enigsinds duister is en goths het leuk vinden dat het dan gothic is. Mits het niet mainstream word want dan is het metal of rock.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:50:14 #46
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_36893737
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja en volgend de OP is darkambient weer een onderdeel van gothic
Nouja gezien het duistere muziek is en veel mensen met gothic instelling ook darkambient kunnen waarderen zie ik wel in waarom de OP ook dit genre noemt.

Gothic is tegenwoordig beetje een verzamelnaam van diverse genres.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 12 april 2006 @ 18:16:22 #47
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36894409
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Niets vast, het is een feit en als je verder niets meer te vermelden heb over Gothic muziek, is het doelloos om hier nog te reageren.
da's geen feit. Powermetal is dacht ik nog net even wat anders. Er zitten zeker invloeden van in bij Nightwish. Maar dus ook gothic invloeden. Vind die hele definitiestrijd alleen zo sneu, met de bandjes die er wel en niet bij mogen horen....
  woensdag 12 april 2006 @ 18:18:00 #48
117776 OFfSprngr
pi_36894475
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:16 schreef sXe het volgende:

[..]

da's geen feit. Powermetal is dacht ik nog net even wat anders. Er zitten zeker invloeden van in bij Nightwish. Maar dus ook gothic invloeden. Vind die hele definitiestrijd alleen zo sneu, met de bandjes die er wel en niet bij mogen horen....
Genres zijn er om te helpen andere goede bands in een bepaald genre te vinden, verschil is er en verschil zal er blijven.
.
.
pi_36899872
TVP. Heb nu ff niets boeiends te melden.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36900480
*zucht* nightwish is metal, staat metal in het lijstje? NEEN. en nou kappen met vervuilen! lees de OP nog eens jezus.

heb overigens niet echt wat nieuws toe te voegen, alleen deze:

Violent Diva
  Moderator woensdag 12 april 2006 @ 21:24:37 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36900861
quote:
Heavy and slow, Killing Joke was a quasi-metal band.

bron AMG
quasi-metal

mag dan weer wel
  woensdag 12 april 2006 @ 22:01:47 #52
138862 sXe
If I would, could you?
pi_36903019
quote:
Op woensdag 12 april 2006 21:16 schreef JanaX het volgende:
*zucht* nightwish is metal, staat metal in het lijstje? NEEN. en nou kappen met vervuilen! lees de OP nog eens jezus.

heb overigens niet echt wat nieuws toe te voegen, alleen deze:

Violent Diva
oeh gut, sorry dat ik geen respect voor "het lijstje" heb getoond...
pi_36908868
quote:
Op woensdag 12 april 2006 17:50 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Nouja gezien het duistere muziek is en veel mensen met gothic instelling ook darkambient kunnen waarderen zie ik wel in waarom de OP ook dit genre noemt.

Gothic is tegenwoordig beetje een verzamelnaam van diverse genres.
M.a.w: Lustmord is wel degelijk onder de goth-noemer te plaatsen

Goth is inmiddels meer wat op de feesten gedraaid wordt dan dat het nu een nauw omschreven definitie heeft.
pi_36914040
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:42 schreef kamagurka het volgende:

[..]

M.a.w: Lustmord is wel degelijk onder de goth-noemer te plaatsen

Goth is inmiddels meer wat op de feesten gedraaid wordt dan dat het nu een nauw omschreven definitie heeft.
heb ook wel is Within Temptation moeten aanhoren op een feest...
pi_36914254
  donderdag 13 april 2006 @ 10:54:53 #56
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36914503
pi_36914540
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:37 schreef Kemania het volgende:

[..]

heb ook wel is Within Temptation moeten aanhoren op een feest...
Dan komt de discussie vanzelf weer bij "wélke feesten" baseer je het op
pi_36914570

Een soort drillformulier
pi_36914577
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:54 schreef Elegy het volgende:
M'n moeder heeft ooit dezelfde 'Skinny Doggie' opmerking gemaakt

"luister jij ook nog normale muziek of hoe zit het?"
pi_36914840
"wanneer ga je ns naar de kapper?"
"scheuren in je broek, ben je een zwerver ofzo?"
"die vrienden van je, zijn dát nou studenten?"

Zomaar een greep uit het repertoire van moeders van vrienden van me (gelukkig heb ik een hippe moeder..)
pi_36915188
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dan komt de discussie vanzelf weer bij "wélke feesten" baseer je het op
tsja, het was de cybergothic dansavond (distorted disco) na VNV Nation op Lowlands 2002.
zie playlist hier http://www.cybercase.nl/news/playlistdetail.php?playlistid=9
vooral die laatste song dus...
pi_36917639
Volgens mij is dat meer als grapje bedoelt, als ik zo de rest van de playlist aanschouw.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  donderdag 13 april 2006 @ 12:45:06 #63
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36917817
Neofolk, wat is dat? Soort van finntroll?

Overigens vind ik goth-puristen altijd een beetje omdat het bij uitstek een paraplugenre is en de meeste liefhebbers veel substromingen wel kunnen waarderen.
Vampire Romance O+
  donderdag 13 april 2006 @ 12:52:08 #64
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36918014
pi_36918129
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:39 schreef Massive het volgende:
Volgens mij is dat meer als grapje bedoelt, als ik zo de rest van de playlist aanschouw.
Een soort oprot-nummer inderdaad Cyberkees kennende
  donderdag 13 april 2006 @ 12:57:07 #66
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36918172
quote:
Die namen zeggen me echt he-le-maal niets. Ik ga er thuis eens naar zoeken.
Vampire Romance O+
  donderdag 13 april 2006 @ 13:07:53 #67
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36918519
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Een soort oprot-nummer inderdaad Cyberkees kennende
Op een feest in Parijs werd steevast als laatste nummer "Raindrops keep falling on my head" gedraaid als het afgelopen was. Dat was ook best een leuk idee
  donderdag 13 april 2006 @ 13:08:57 #68
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36918553
quote:
Op donderdag 13 april 2006 12:57 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Die namen zeggen me echt he-le-maal niets. Ik ga er thuis eens naar zoeken.
www.fluxeuropa.com en www.funprox.com (als die laatste weer online is tenminste) kan je wsl wel meer info vinden
pi_36918923
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:07 schreef Elegy het volgende:

[..]

Op een feest in Parijs werd steevast als laatste nummer "Raindrops keep falling on my head" gedraaid als het afgelopen was. Dat was ook best een leuk idee
Nou weet ik het gewoon bijna zeker. Jij was vroeger V3mpyre, ofzoiets?
  donderdag 13 april 2006 @ 13:29:49 #70
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36919244
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Nou weet ik het gewoon bijna zeker. Jij was vroeger V3mpyre, ofzoiets?
V3mPyr3 op het DGM en DGF idd En jij?
pi_36920342
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Elegy het volgende:

[..]

dan zit je toch nog op het dgmb? ik heet daar net zoals overal eigenlijk, Nhaixatael

wie komen er trouwes zaterdag allemaal?

overigens augurkenkoning, nerges om je zorgen over te maken!:
quote:
CYBERGOTHIC SYNDROME - Saturday 15.04.06: SUICIDE COMMANDO + supports

* Kaarten:

Kaarten kunnen nog steeds in de voorverkoop gekocht worden, maar ook zullen er voldoende kaarten aan de deur beschikbaar zijn.

De verwachtingen zijn wel dat het erg druk gaat worden, dus zorg dat je er bij bent

* COVENANT Releaseparty:

Wij gaan deze zaterdag tijdens de afterparty ook de Xclusieve nederlandse releaseparty doen van het nieuwe album van:

COVENANT
album "Skyshaper"
Out now on SPV

Hiervan gaan wij de volgende items verloten onder de bezoekers van deze avond/nacht:

- 4x het nieuwe album "Skyshaper"
- 4x het nieuwe Covenant T-shirt [ 2x girlie + 2x regular ]
- verschillende Covenant stickers
- verschillende Covenant posters

Let goed op en bewaar je releaseflyer die je bij de ingang ontvangt, want hierop staat jou persoonlijke nummer waarmee je een van deze prijzen kunt gaan winnen.

Rond 02.00 uur worden de winnaars bekend gemaakt via de "Cyber-TV" op het podium.

Veel succes met deze verloting

* Verzoekjes:

Wij proberen zoveel mogelijk rekening te gaan houden met de verzoekjes die zowel hier als tijdens de avond worden geplaatst.

Het "hak en beuk" werk komt zowieso altijd wel goed, maar wij zullen dit zeker ook gaan afwisselen met de nodige Darkwave / Electropop en andere muzikale stijlen uit de Cybergothic scene.

Zo zal zeker ook het nieuwe album van CLAN OF XYMOX voorbij gaan komen, net als andere erg leuke nieuwe releases. Check bijvoorbeeld ook het nieuwe album van GENEVIEVE PASQUIER - erg goede mix van experimentale industriele klanken en electroclash invloeden - een aanrader !

In ieder geval dit beloofd weer een erg gezellig paasweekend te gaan worden.

Oja, wij verzorgen ook nog de nodige chocolade paaseieren die "verstopt" zullen zijn door de gehel club

tot zaterdag,
gr.

DJ -X-X-X-
CYBERCASE
http://www.cybergothic.nl
http://www.thenewunderground.nl
http://www.summerdarkness.nl

[ Bericht 33% gewijzigd door JanaX op 13-04-2006 16:58:52 ]
pi_36923769
Vind die nieuwe van covenant erg tegenvallen..

Maar als mijn date voor zaterdag vervalt, wil ik wel even richting ekko fietsen
pi_36923799
Purple Moon and The Black Cave present:
GOTHIC FESTIVAL Part I

saturday 19th August 2006

with: LACRIMOSA
+ 6 bands to be confirmed

Jeugdcentrum, Waregem (B)
pi_36923855
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef kamagurka het volgende:
Vind die nieuwe van covenant erg tegenvallen..

Maar als mijn date voor zaterdag vervalt, wil ik wel even richting ekko fietsen
dan zal je er alleen niks vinden suicide commando etc is in eindhoven
pi_36923868
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:04 schreef JanaX het volgende:

[..]

wie komen er trouwes zaterdag allemaal?

[..]
Ik dus
met m'n vriendin én ex. puik plan van mezelf al zeg ik het zelf
pi_36924415
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:49 schreef Kemania het volgende:

[..]

Ik dus
met m'n vriendin én ex. puik plan van mezelf al zeg ik het zelf
lol ach, ik ben wel te herkennen denk ik en omar ook wel haha =D
  donderdag 13 april 2006 @ 16:26:36 #77
117776 OFfSprngr
pi_36925249
Ik ben die dude met die cornrows en die oversized FUBU shirt met mn grote bling ketting.
.
.
pi_36925285
ik ben die ene in 't zwart...
pi_36925567
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:48 schreef JanaX het volgende:

[..]

dan zal je er alleen niks vinden suicide commando etc is in eindhoven
Waarom plak je dan een heel bericht over een covenant releaseparty van cybercase eronder?

Zaterdag was This Morn' Omina toch ook al? ...shit!! *eindhoven...
pi_36926454
quote:
Hello,

Hereby you recieve an update on our upcoming 2006 edition of:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

SUMMER DARKNESS
Underground Lifestyle Weekend

10 + 11 + 12 + 13 August 2006
Utrecht - Holland

* Brand new site online now !

Last week the new SUMMER DARKNESS site has gone online.

On this site you will find the bands that already have been confirmed, lot's of photos, music and a weblog.

Check out: http://www.summerdarkness.nl

Do you want to stay informed on our SUMMER DARKNESS ?
You can join our mailinglist at: http://www.mlist.nl/summerdarkness/ [dutch language only]

* New bands added to line-up !

This week we have added some great new live acts to our SUMMER DARKNESS line up.

Following new acts have been confirmed now:

BAUHAUS
[ gothic / wave ]
http://www.bauhausmusik.com

CLAN OF XYMOX
[ darkwave ]
http://www.clanofxymox.com

FADERHEAD
[ electro / alternative pop ]
http://www.faderhead.com

XPQ-21
[ electro / alternative pop ]
http://www.xpq-21.net

Futhermore are already confirmed for the 4th edition of SUMMER DARKNESS:

THE BIRTHDAY MASSACRE
COMBICHRIST
DIORAMA
FABRIKC
FRONT LINE ASSEMBLY
FROZEN PLASMA
REAPER
SOMAN
VNV NATION
WELLE:ERDBALL

Much more live acts to be added in the coming months, so keep checking our site for updates in the coming months.

* Xtra activities:

Next to all our live acts we also will present a lot of other different activities during the whole weekend on several different locations throughout the city Utrecht.

At the moment we are still very busy preparing these activities, but we hope to be able to inform you some more on this very soon.

You can already expect the following: Dancenights with special guests, gothicmarket @ Domplein, GothicWalk, Gothic Boats, Church Concerts, Role Playing Games, Theater, Films and much more....

Expect another update very soon with more news on SUMMER DARKNESS.

All the best,
greetings,

Kees de Brouwer
CYBERCASE - Cybergothic Events Agency
cybercase@cybergothic.nl
ziet er goed uit!
pi_36926533
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:34 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom plak je dan een heel bericht over een covenant releaseparty van cybercase eronder?

Zaterdag was This Morn' Omina toch ook al? ...shit!! *eindhoven...
sorry, uit een topic gehaald op t dgmb, dit was namelijk topic titel:

CYBERGOTHIC SYNDROME - Saturday 15.04.06: SUICIDE COMMANDO + supports

releaseparty hoord daar bij
pi_36926744
Bauhaus en Clan of Xymox !! Ik ben present potverpielepaps!
pi_36929033
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
nou wil ik je nou eindelijk wel eens meeten man waren we afgelopen SD ook al van plan

*lurk mijn fotoboek niet zo *

[ Bericht 11% gewijzigd door JanaX op 13-04-2006 18:39:42 ]
pi_36930473
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef Elegy het volgende:

[..]

daVid

Heel lang geleden heb ik nog Wolfheart geheten, maar daar wil ik niet aan herinnerd worden.
We hebben ooit eens heel vluchtig wat woorden gewisseld, maar ik heb geen idee waarover, dus't zou me niet verbazen als je me niet kent
pi_36930868
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:12 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

daVid

Heel lang geleden heb ik nog Wolfheart geheten, maar daar wil ik niet aan herinnerd worden.
We hebben ooit eens heel vluchtig wat woorden gewisseld, maar ik heb geen idee waarover, dus't zou me niet verbazen als je me niet kent
Lylke_wolfheart ofzo?!
pi_36932279
quote:
Op donderdag 13 april 2006 18:25 schreef JanaX het volgende:

[..]

nou wil ik je nou eindelijk wel eens meeten man waren we afgelopen SD ook al van plan

*lurk mijn fotoboek niet zo *
Ehm..?

Maar dat kan wel kloppen ja, ik zal je wel even op je schouder tikken als ik je zie ok?
verwacht geen cybergothic outfit van mij trouwens..
  donderdag 13 april 2006 @ 20:10:47 #87
117776 OFfSprngr
pi_36932478
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:04 schreef kamagurka het volgende:

[..]

verwacht geen cybergothic outfit van mij trouwens..
Mij kun je verwachten met dreads en een latex rok.
Niet slecht bedoeld voor de gene die dat dragen, maar voor mij..
.
.
pi_36936287
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:10 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Mij kun je verwachten met dreads en een latex rok.
Niet slecht bedoeld voor de gene die dat dragen, maar voor mij..
hey *psst* lakbroek kopen? =D
pi_36937418
quote:
Op donderdag 13 april 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
Ik ook! En dan ook nog voor FLA en Welle: Erdball
pi_36939606
quote:
Op donderdag 13 april 2006 21:53 schreef JanaX het volgende:

[..]

hey *psst* lakbroek kopen? =D
Jou staat het overigens wel hoor

Maar to each his own
pi_36939855
quote:
Op donderdag 13 april 2006 22:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik ook! En dan ook nog voor FLA en Welle: Erdball
FLA, Columbian necktie remix

Welle Erdball ken ik eigenlijk amper, wel ns wat gehoord hier en daar. Maar ongetwijfeld lekker stampen geblazen
pi_36943176
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:33 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jou staat het overigens wel hoor

Maar to each his own
ik heb een lak _rok_ das een verschil
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:49:55 #93
117776 OFfSprngr
pi_36943433
Ik heb ook 20centimeter verschil. </flauwe humor>
.
.
  vrijdag 14 april 2006 @ 08:04:50 #94
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36944281
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:12 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

daVid

quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:24 schreef JanaX het volgende:

[..]

Lylke_wolfheart ofzo?!
Ja, daar dacht ik ook aan Je was toch mod daar? Of is het een nóg andere Wolfheart?
pi_36947019
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:24 schreef JanaX het volgende:

[..]

Lylke_wolfheart ofzo?!
NEEEE!!!
pi_36947038
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 08:04 schreef Elegy het volgende:

[..]

[..]

Ja, daar dacht ik ook aan Je was toch mod daar? Of is het een nóg andere Wolfheart?
Niet dus .
  vrijdag 14 april 2006 @ 11:06:00 #97
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_36947280
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 10:56 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Niet dus .
Ah, okee
pi_37011179
En hoe was't in eindhoven?
  zondag 16 april 2006 @ 21:56:52 #99
117776 OFfSprngr
pi_37017603
Fucking cool, Suicide Commando was echt meesterlijk.
.
.
pi_37057064
Vond het een beetje tegenvallen, misschien omdat ik ze voor de 3e keer zag. Ik miste de leukere oude nummers en die beelden waren af en toe erg 'overdone'. Voor mij geen 4e keer in ieder geval.
pi_37057938
Forever Slave heeft ook goeie nummers, alleen wordt het tijd voor een andere zangeres. Valse kraai Angelica mag der smoel wel eens gaan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')