Van mij mag de bondscoach wel uit een ander land komen. Maar toch begrijp ik wel dat je er zelf op tegen bent.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:12 schreef pberends het volgende:
In navolging van: Guus Hiddink wordt bondscoach van Rusland
Ik blijf het toch raar vinden dat gejobhop van coaches van het ene naar het andere land. Waar slaat dat dan op?? Het zijn toch geen clubs, maar landenteams, nou dan moet er ook maar iemand van het betreffende land coach worden. Nog even en we hebben geen landenteams meer, maar een soort clubsysteem waarbij het het hele EK en WK wel kunnen opdoeken. Het is gewoon in strijd met de essentie dat landen tegen elkaar voetballen. Maarja, wat vinden de voetbalexperts?
Nog nooit van Ernst Happel gehoord ? Dat is daarnaast nog niet eens de enige buitenlander die bondscoach is geweest van Nederlandquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:23 schreef Asskicker14 het volgende:
In Nederland is het ondenkbaar dat de bondscoach uit het buitenland zou komen. Terwijl er in Engeland daarover niet zo'n probleem gemaakt wordt.
Ik heb het over de situatie NU, als Marco van Basten bij wijze van spreken morgen weg zou gaan als bondscoach, zou de KNVB en wij als Nederlanders nooit naar trainers in het buitenland kijken als opvolgers.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:27 schreef Bos81 het volgende:
[..]
"kuch" Ernst Happel en dan nog een aantal heel lang geleden "kuch"
Dat weet je niet zeker. Maar er zijn op dit moment wel geschikte Nederlandse kandidaten. Maar wie weet is dat over pakweg 15 jaar wel anders.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:29 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik heb het over de situatie NU, als Marco van Basten bij wijze van spreken morgen weg zou gaan als bondscoach, zou de KNVB en wij als Nederlanders nooit naar trainers in het buitenland kijken als opvolgers.
ik haat jouquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:37 schreef SupaMario het volgende:
Als spelers van nature nederlands zijn moeten de coaches dat ook zijn!
Nederland heeft toch ook al de nodige buitenlandse coaches gehad. Ik denk dat er niet zo'n probleem van gemaakt wordt als dat nu weer zou gebeuren.quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:23 schreef Asskicker14 het volgende:
In Nederland is het ondenkbaar dat de bondscoach uit het buitenland zou komen. Terwijl er in Engeland daarover niet zo'n probleem gemaakt wordt.
Geen enkele tochquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:40 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Nederland heeft toch ook al de nodige buitenlandse coaches gehad. Ik denk dat er niet zo'n probleem van gemaakt wordt als dat nu weer zou gebeuren.
Met spelers ontlokt zoiets toch andere reacties dan met leiders, denk ik.
Geen enkele Buitenlandse bondscoach bedoel jequote:
Frantisek Fadrhonc kwam uit Tsjechoslowakijequote:Op dinsdag 11 april 2006 13:01 schreef PogueMahone het volgende:
Was Fahrdonc (of zoiets) ook geen buitenlander?
Er is een hele rij Britten bondscoach geweestquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:37 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Geen enkele Buitenlandse bondscoach bedoel je
Wel degelijk hoor. Ernst Happel, Bob Glendenning zijn denk ik wel de bekendste voorbeelden.
zeker, de beroemde Denis Neville om maar eens iemand te noemenquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:48 schreef FloggingMolly het volgende:
De 10 coaches met de meeste wedstrijden zijn:
* 1. Bob Glendenning 87
* 2. Dick Advocaat 55
* 3. Rinus Michels 53
* 4. Elek Schwartz 49
* 5. Guus Hiddink 38
* 6. Jaap van der Leck 29
* 7. Jan Zwartkruis 28
* 8. Georg Kessler 28
* 9. Edgar Chadwick 24
* 10. Frank Rijkaard 22
(Wiki)
Toch wel een aantal buitenlanders., en dan ontbreken oa Happel en Fadrhonc nog.
ik denk dat het van tijd tot tijd juist verfrissend kan werken, bijna alle coaches hebben een verleden met spelers, bij van Gaal werkte dat bijvoorbeeld tegen hem.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Bij Nederland zal het nooit meer gebeuren denk ik, is iets van vroeger...
Interlands: 8quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zeker, de beroemde Denis Neville om maar eens iemand te noemen
met beroemd doel ik natuurlijk op zn tijd bij Sparta, bovendien wonnen we in die tijd over het algemeen niet echt veel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:13 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Interlands: 8
Gewonnen:2
Gelijk:3
Verloren:3
Toppertje hoor![]()
Ik zou het blamerend vinden voor het Nederlandse voetbal als er een buitenlander aan het roer komt.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik denk dat het van tijd tot tijd juist verfrissend kan werken, bijna alle coaches hebben een verleden met spelers, bij van Gaal werkte dat bijvoorbeeld tegen hem.
Helemaal mee eens. Ik vind het ook eigenlijk niet kunnen. Waarom mag een trainer wel voor een ander land uitkomen en een speler niet?quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou het blamerend vinden voor het Nederlandse voetbal als er een buitenlander aan het roer komt.
Om zo bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling van het voetbal in zijn geheel.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:18 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik vind het ook eigenlijk niet kunnen. Waarom mag een trainer wel voor een ander land uitkomen en een speler niet?
Dus zouden spelers dat eigenlijk ook moeten kunnen?quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:19 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Om zo bij te kunnen dragen aan de ontwikkeling van het voetbal in zijn geheel.
Nee, dat zou alleen maar de ontwikkeling van kleinere voetballanden tegenhouden.quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus zouden spelers dat eigenlijk ook moeten kunnen?
Tja, ik vind het toch wel iets anders, maar ik begrijp je gedachtengang wel...quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:06 schreef Fok_you het volgende:
typisch, dat iedereen loopt te janken als een speler wordt genaturaliseerd, maar hulp van een buitenlandse bondschoach mag dan weer wel![]()
vind ik een beetje meten met 2 maten![]()
Eensquote:Op dinsdag 11 april 2006 15:06 schreef Fok_you het volgende:
typisch, dat iedereen loopt te janken als een speler wordt genaturaliseerd, maar hulp van een buitenlandse bondschoach mag dan weer wel![]()
vind ik een beetje meten met 2 maten![]()
Dat mag al niet meer.quote:Op dinsdag 11 april 2006 16:42 schreef MrSASO het volgende:
[..]
zijn we ook gelijk af van het neuteraliseren van spelers die helemaal geen binding hebben met het land.
Dat hebben ze volgens mij toen gedaan met dat gezeik rond Ailton, die ineens Qatarees wilde worden. Maar bijvoorbeeld de zaak Kalou valt hier weer niet onder.quote:
Waarom dan niet??quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:40 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Dat hebben ze volgens mij toen gedaan met dat gezeik rond Ailton, die ineens Qatarees wilde worden. Maar bijvoorbeeld de zaak Kalou valt hier weer niet onder.
Volgens mij omdat als Kalou officieel Nederlander wordt, dat zou gebeuren op basis van de Nederlandse wetgeving en hij dus als volwaardig Nederlander gezien zou worden, dan kan de FIFA geen onderscheid maken tussen 'geboren' en 'gemaakte' Nederlanders. Hoe ze dat dan wel kunnen doen in de zaak Ailton weet ik niet precies, maar het is toen wel tegengehouden.quote:
Dan zou het mooier zijn als ze de regel maken van je speelt voor het land waar je geboren bent.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:36 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Volgens mij omdat als Kalou officieel Nederlander wordt, dat zou gebeuren op basis van de Nederlandse wetgeving en hij dus als volwaardig Nederlander gezien zou worden, dan kan de FIFA geen onderscheid maken tussen 'geboren' en 'gemaakte' Nederlanders. Hoe ze dat dan wel kunnen doen in de zaak Ailton weet ik niet precies, maar het is toen wel tegengehouden.
Of het land waar je (groot)ouders vandaan komen. Om maar een paar voorbeelden te noemen:quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:37 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dan zou het mooier zijn als ze de regel maken van je speelt voor het land waar je geboren bent.
Het land waar je je eerste paspoort kreegquote:Op dinsdag 11 april 2006 20:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Of het land waar je (groot)ouders vandaan komen. Om maar een paar voorbeelden te noemen:
Youri Mulder is in Belgie geboren, John van 't Schip in Canada.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |