Dit is dus niet overdreven. helaas gebeurd dit elke zondag. Niet alleen kerken doen dat ook winkels die hun waren aankondigen huren een auto in die hun boodschap verkondigd. Net zoals gasflessen leveranciers.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
En ik dacht dat de VS erg waren met hun religieuze ongein..... Gaan ze daar serieus met auto's rondrijden met speakers om ze naar hun kerk te lokken?
Dat is inderdaad geen gein zo vroeg op de zondagochtend, zeker niet als je de vorige avond lekker bent doorgezakt!
Ah. Wellicht is de VS toch niet ZO anders, alleen gebruiken ze hier een ander medium: De televisie! Ik kan iets van 2 of 3 religieuze kanalen ontvangen, en de lokale propaan boer en bbq verkoper adverteerd ook op TV.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit is dus niet overdreven. helaas gebeurd dit elke zondag. Niet alleen kerken doen dat ook winkels die hun waren aankondigen huren een auto in die hun boodschap verkondigd. Net zoals gasflessen leveranciers.
Wie zeurt krijgt een beurt (en een ban)quote:Op woensdag 12 april 2006 00:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Je solliciteert weer naar een ban geloof ik....![]()
Maasttricht, Alblasserdam en Dublin.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:02 schreef Janetje het volgende:
Hmm.. eindelijk een topic waar ik ook in thuishoor hehehe..
Diego, ga alstublieft evens ergens ANDERS topics verneuken, niemand zit hier te wachten op jouw onzin.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie zeurt krijgt een beurt (en een ban)
Door users geplaatste verzoeken om bans voor anderen zijn niet welkom en kunnen dan ook leiden tot een ban van de 'verzoeker' zelf.
Door users vastgestelde (vermeende) overtredingen mogen natuurlijk wel gemeld worden. Al ontvangen we die bij voorkeur per e-mail, ICQ, msn of IRC. De FA's beslissen vervolgens of en welke actie er nodig is.
Dublin zijnde mijn huidige toevluchtsoort..quote:Op donderdag 13 april 2006 00:05 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Maasttricht, Alblasserdam en Dublin.
Multicultureel.![]()
Leuk! Hoe lang blijf je daar?quote:Op donderdag 13 april 2006 00:08 schreef Janetje het volgende:
Dublin zijnde mijn huidige toevluchtsoort..
Majesteitsmeervoud?quote:Op donderdag 13 april 2006 00:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Diego, ga alstublieft evens ergens ANDERS topics verneuken, niemand zit hier te wachten op jouw onzin.
Wegwezen!![]()
Hmm.. ik zit er nu bijna 2 maanden.. nog zo'n 3 maanden te gaan..quote:Op donderdag 13 april 2006 00:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Leuk! Hoe lang blijf je daar?
Ik ben zelfs slechts 1 keer in Dublin geweest, maar vond het tijdens mijn bezoek best een geschikte stad om in te wonen....
Leuk icon by the way.... "Who's Line Is It Anyways?"
Daar stond ie dacht ik eerst ook, volgens mij is dit het derde subforum al.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:26 schreef maartena het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom dit topic in C&H verblijft? Is dit niet meer iets voor General Chat?
In de VS?quote:Op donderdag 13 april 2006 01:55 schreef DivineJester het volgende:
Die autos met speakers, dat kun je je inderdaad niet voorstellen soms, als ik hier zit te vergaderen en er komt zo´n wagen voorbij, dan kun je wel ophouden, je verstaat elkaar toch niet meer, en dan zit je dus binnen he.
Wat me hier verder opvalt is dat je zo ontzettend een buitenlander bent, helemaal als je, zoals ik, je kop kaal scheert. Iedereen spreekt je erop aan, op het irritante af soms, maar het levert ook wel leuke gesprekken op, dat dan weer wel. Je kunt het je in Nederland echter niet voorstellen dat iemand speciaal naar buitenkomt en tegen een buitenlander zegt: "Hee, jij bent een kale neger" en vervolgens, zonder een woord meer, weer naar binnengaat om zijn/haar werk te vervolgen.
Het zal wel deel uitmaken van de openheid die hier heerst. Als een man een vrouw aantrekkelijk vindt, dan wordt dat over het algemeen ook gewoon gezegd, zelfs als de vriend in kwestie erbij is, maar zo werkt het dus ook de andere kant op. En je kunt als man ongegeneerd naar een mooie vrouw staren, dat doen ze hier zelf ook, dus dat is niets geks.
Verder is er een raar soort verstandhouding tussen mannen en vrouwen waarbij mannen gewoon meerdere vriendinnen kunnen hebben, die het allemaal van elkaar af weten. Je mag best vreemd gaan, als je het maar even zegt.
Ohh ja op TV ook nog eens. We hebben hier meen ik 4 reli-kanalen te ontvangen. Ik kijk er echter nooit naar.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Ah. Wellicht is de VS toch niet ZO anders, alleen gebruiken ze hier een ander medium: De televisie! Ik kan iets van 2 of 3 religieuze kanalen ontvangen, en de lokale propaan boer en bbq verkoper adverteerd ook op TV.
Dat zijn echt hele enge zenders. Nog erger dan FOXnews.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
We hebben hier meen ik 4 reli-kanalen te ontvangen. Ik kijk er echter nooit naar.
Of ze eng zijn weet ik niet, dat zal op zich wel meevallen.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat zijn echt hele enge zenders. Nog erger dan FOXnews.
Ik vermoed dat de reden waarom dit topic in C&H zit oa. te maken heeft met de leefomgeving waarin de meesten van ons hier zitten, ander land andere cultuur.quote:Op donderdag 13 april 2006 00:26 schreef maartena het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom dit topic in C&H verblijft? Is dit niet meer iets voor General Chat?
Maar dit topic heeft al een eigen relschopper natuurlijk. Ik noem geen namen.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
In GC vermoed ik een hoop onzin in dit topic van fokkers die enkel komen om te rellen, met name voor hen die in de VS wonen en in Travel gaat het over reizen.
Schopje naar PUBquote:Op donderdag 13 april 2006 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar dit topic heeft al een eigen relschopper natuurlijk. Ik noem geen namen.
Ook ik vind deze locatie prima en hoeft wmb niet weer naar een ander forum te worden verplaatst.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar dit topic heeft al een eigen relschopper natuurlijk. Ik noem geen namen.
Ik vind het verder prima dat het topic hier staat, ik vroeg het me alleen af.
Inderdaad. Ik kijk er zelf nooit naar, maar op 1 van die zenders zwerft Pat Robertson rond, en dat is wel een heel erg eng figuur. Fel anti homo, en onlangs riep ie nog eens dat de CIA maar eens Chavez moest gaan opruimen.quote:Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef popolon het volgende:
Dat zijn echt hele enge zenders.
In welk land woon jij?quote:Op donderdag 13 april 2006 19:58 schreef troma78 het volgende:
Ik heb eindelijk internetdus heb mezelf er ook maar eens bijgezet
![]()
Vrijwilligerswerk?quote:
Ik sta al op de map (sinds 5min), maar het is Ierland. Vandaar dat het ook een eeuwigheid duurde om een ADSL aansluiting te regelenquote:
Je bent een emigrant? Gewoon een vraag uit belangstellingquote:Op donderdag 13 april 2006 20:09 schreef troma78 het volgende:
[..]
Ik sta al op de map (sinds 5min), maar het is Ierland. Vandaar dat het ook een eeuwigheid duurde om een ADSL aansluiting te regelen
Yep emigrant. Was er als eens geweest en het is er erg mooi. Bovendien is er hier veel werk en is t vrij gemakkelijk huisvesting te vinden (ik kom uit amsterdam). Bovendien is m'n vriendin Pools en Ierland is direct opengesteld voor polen (het is dan nu ook de grootste minderheid in Ierland)quote:Op donderdag 13 april 2006 20:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je bent een emigrant? Gewoon een vraag uit belangstelling![]()
Waarom Ierland btw?
Is het daar zeer lastig om een adsl aansluiting te regelen dan?
Tof...quote:Op donderdag 13 april 2006 20:09 schreef troma78 het volgende:
[..]
Ik sta al op de map (sinds 5min), maar het is Ierland. Vandaar dat het ook een eeuwigheid duurde om een ADSL aansluiting te regelen
Dat word een Ierland-meet!quote:Op donderdag 13 april 2006 23:20 schreef Janetje het volgende:
Tof...
*Medeierlander de hand schudt..
Mwah.. lijkt me op zich wel leuk.. IR zit ook hier in Maynooth geloof ik..dus why not..quote:
Ik zit hier voor mijn stage en afstuderen. Stage deel betrof het ontwerp van een ecologische zuivering van koffie-afvalwater, en voor mijn afstuderen ben ik bezig met een integraal monitoringsplan voor de waterkwantiteit en waterkwaliteit hier in de regio (is Matagalpa, noorden van N.) ten behoeve van Integrated Water Resources Management, zoals dat zo mooi heet.quote:
Studeer je toevallig in Wageningen aan de WAU?quote:Op vrijdag 14 april 2006 02:48 schreef DivineJester het volgende:
Ik zit hier voor mijn stage en afstuderen. Stage deel betrof het ontwerp van een ecologische zuivering van koffie-afvalwater, en voor mijn afstuderen ben ik bezig met een integraal monitoringsplan voor de waterkwantiteit en waterkwaliteit hier in de regio (is Matagalpa, noorden van N.) ten behoeve van Integrated Water Resources Management, zoals dat zo mooi heet.
Ik denk dat voor heel veel landen ook alleen die twee opties de enige mogelijke emigratiemogelijkheid is. (dan reken ik studie er even bij)quote:Op vrijdag 14 april 2006 05:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat beweegt mensen met name om naar een ander land te gaan anders dan de liefde? Ik zou zelf graag vanuit mijn werkgever, een multinational, naar het buitenland gaan.
Daarom ben ik ook blij dat ik aan de westkust woon waar het klimaat een stuk droger is. Het kan best bijna 40 graden worden in de zomer, maar het is meestal nog wel uit te houden.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:44 schreef devzero het volgende:
Je went wel aan die temperaturen hoor. Het is hier ook al een tijdje rond de 30. Alleen als het straks 35+ wordt met een enorme luchtvochtigheid dan wordt het wat minder.
Underdaad ja, International Land and Water Management, kan trouwens best zijn dat dat Tropisch landgebruik was, vroegah.quote:Op vrijdag 14 april 2006 04:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Studeer je toevallig in Wageningen aan de WAU?
Mijn zusje heeft daar Tropisch Landgebruik gestudeerd en is in 2003 afgestudeerd. Momenteel zit ze voor 3 jaar op Oost Timor voor een VN Project.
Dat is dus dezelfde studie als mijn zus gedaan heeft!quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:39 schreef DivineJester het volgende:
Underdaad ja, International Land and Water Management, kan trouwens best zijn dat dat Tropisch landgebruik was, vroegah.
quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat je komende ban wat langer gaat duren.
Lekkahquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:35 schreef popolon het volgende:
Trek je het nog StefanP? Ik zie dat 't rond Dallas nu alweer ruim boven de 30C zit.
20C hier, lekker zonnetje.
Beter weerquote:Op vrijdag 14 april 2006 05:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat beweegt mensen met name om naar een ander land te gaan anders dan de liefde? Ik zou zelf graag vanuit mijn werkgever, een multinational, naar het buitenland gaan.
Zat aardig in de buurt met die gok.quote:Op zaterdag 15 april 2006 04:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Is je huis trouwens al ingericht? Ik heb er een maandje of 4 over gedaan om alle dozen weg te werkenEn ik heb nooit chocoladecake van mijn buren gehad
maar dat komt misschien omdat het hier allemaal nieuwbouw is.
[..]
Ik zit zelf ook te denken over zo'n darwin sticker. Ik heb hier trouwens ook al stickers gezien van een vis die de darwin vis met pootjes op eet. En de eerst volgende sticker met een vis met truth erin trek ik van de betreffende auto afquote:Op zaterdag 15 april 2006 04:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Over autostickers gesproken (ik lig 3 pagina's achter geloof ik)... het stikt hier van die visjes achterop. Met of zonder kruisje. Ik koop misschien nog wel eens de volgende:
[afbeelding]
[..]
Gelukkig woon ik in een woestijnklimaat, en niet in zo'n staat waar je het water uit de lucht kunt halen als je dorst hebtquote:
ik kwam er vanmorgen achter dat mijn linkerarm enigzins verbrand is en mijn rechter niet. Een typisch geval van met je raampje open in de auto rijdenquote:
Nee, nog niet precies, maar ben volgend jaar klaar met de Havo, en dan daar misschien gewoon een redelijk breed jaartje highschool doen, om me te oriënteren, in wat ik daarna wil gaan doen..quote:Op maandag 17 april 2006 21:05 schreef devzero het volgende:
Over een jaar is dit topic wel vol hoor. Weet je al wat voor studie je wil gaan doen?
Hij is sinds gisteren wederom een weekje vakantie vieren op..... ehm.... Argentijnse forums.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef popolon het volgende:
Is het niet aandoenlijk? Het ventje komt toch altijd weer netjes terug.
Heb je de ong. 10.000 Euro al die je nodig zult hebben om zoiets te financieren? Een jaartje in een Amerikaanse High School kost al gauw 6000 tot 7000 Euro (althans van wat ik zo op het web kan vinden), en dan moet je natuurlijk ook nog tickets kopen, en heb je e.e.a. aan visum kosten, en zul je daar ook moeten rondkomen natuurlijk. Je komt dan meestal bij een gastgezin, dus eten etc, is allemaal wel geregeld, maar je moet toch rekenen op een goede 200 Euro per maand aan uitgaven en dat is denk ik nog wel aan de krappe kant.quote:Op maandag 17 april 2006 21:19 schreef Diemietuhriej het volgende:
Nee, nog niet precies, maar ben volgend jaar klaar met de Havo, en dan daar misschien gewoon een redelijk breed jaartje highschool doen, om me te oriënteren, in wat ik daarna wil gaan doen..
Heb ik ook gedaan na de HAVO, ik kwam terecht in New Mexico. Nog steeds de beste beslissing die ik ooit heb genomen, ga ervoor!quote:Op maandag 17 april 2006 21:19 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Nee, nog niet precies, maar ben volgend jaar klaar met de Havo, en dan daar misschien gewoon een redelijk breed jaartje highschool doen, om me te oriënteren, in wat ik daarna wil gaan doen..
Ik ben een keer met een vriend van Phoenix naar Albuquerque gereden in een aantal uur, maar dat was voor een groot deel ’s nachts dus haalden we snelheden van 130mph+. Daarna van Albuquerque naar Vegas gereden in een dag met bezoeken aan de Meteor Crater en Grand Canyon. Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd. 3 dagen later zijn we binnen een paar uurtjes van Vegas naar LA gereden in een paar uur (alweer 100mph+).quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:41 schreef StefanP het volgende:
Heeft iemand wel eens een 'road trip' gemaakt door de VS? Hoeveel dagen en hoe ver ben je in totaal gereden? Als laatste: hoeveel uur per dag ongeveer, zodat ik een beetje een idee kan krijgen wat je aan tijd vrij had voor sightseeing...
In Augustus komt een vriend van me 2 weken langs en om nou 2 weken in DFW te gaan hangen kan wel, maar het lijkt me veel leuker om een dag of 9 door de VS te rijden. San Diego en Florida liggen in die tijd allebei binnen bereik denk ik (toch handig dat centrale van Texas)...
2 weken lijkt me wat kort als je ook nog eens wat wil zien..... je kunt inderdaad best naar California rijden in een dag of 3, en in een dag of 3 weer terug..... alleen dan zit je dus wel vaak in de auto. Hoeft op zich geen probleem te zijn als je een beetje van de natuur kunt genieten etc, maar ik denk dat je hem beter Texas kan laten zien. Die staat is groot genoeg, en heeft van alles te bieden!quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:41 schreef StefanP het volgende:
Heeft iemand wel eens een 'road trip' gemaakt door de VS? Hoeveel dagen en hoe ver ben je in totaal gereden? Als laatste: hoeveel uur per dag ongeveer, zodat ik een beetje een idee kan krijgen wat je aan tijd vrij had voor sightseeing...
In Augustus komt een vriend van me 2 weken langs en om nou 2 weken in DFW te gaan hangen kan wel, maar het lijkt me veel leuker om een dag of 9 door de VS te rijden. San Diego en Florida liggen in die tijd allebei binnen bereik denk ik (toch handig dat centrale van Texas)...
* maartena roept ErwinRommel!quote:
En wat doet gij in Spanje?quote:Op woensdag 19 april 2006 01:46 schreef CoiCrow het volgende:
Tsss... hij luistert niet eens naar je. Tell me more, tell me more, is he looking to score
Ben zelf een keer met een vriend van Grand Rapids (Michigan) naar Miami, FL gereden. In totaal 20 uur, 10 uur per dag dus. We hebben rustig aan gedaan en zo nu en dan gestopt. Overnacht in Tennessee. Het was tijdens springbreak, wel grappig, want je rijdt letterlijk vanuit de sneeuw de warme zon inquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben een keer met een vriend van Phoenix naar Albuquerque gereden in een aantal uur, maar dat was voor een groot deel ’s nachts dus haalden we snelheden van 130mph+. Daarna van Albuquerque naar Vegas gereden in een dag met bezoeken aan de Meteor Crater en Grand Canyon. Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd. 3 dagen later zijn we binnen een paar uurtjes van Vegas naar LA gereden in een paar uur (alweer 100mph+).
Stoer. Alleen wordt in veel staten die snelheid gezien als "reckless driving" en dan kom je er niet vanaf met een simpele bekeuring.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef Individual het volgende:
... dus haalden we snelheden van 130mph+. .... Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd.
Mijn ouders betalen ja.quote:Op maandag 17 april 2006 22:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je de ong. 10.000 Euro al die je nodig zult hebben om zoiets te financieren? Een jaartje in een Amerikaanse High School kost al gauw 6000 tot 7000 Euro (althans van wat ik zo op het web kan vinden), en dan moet je natuurlijk ook nog tickets kopen, en heb je e.e.a. aan visum kosten, en zul je daar ook moeten rondkomen natuurlijk. Je komt dan meestal bij een gastgezin, dus eten etc, is allemaal wel geregeld, maar je moet toch rekenen op een goede 200 Euro per maand aan uitgaven en dat is denk ik nog wel aan de krappe kant.
Of heb je vermogende ouders?
Och, ik rij ook wel eens zo 80 of 85 mijl per uur.... lekkere snelheid om zo eens door te rijden. In Arizona moet je boven de 95 Mph voorkomen (De dochter van een kennis werd voor die snelheid aan de kant gezet en moest voorkomen (voor een "misdemeanor"), maar het zou kunnen dat het voor een 17 jarige met net een rijbewijs anders is - en JA, ze moest de autosleutels inlveren bij Pa voorlopig.quote:Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef Individual het volgende:
Ik ben een keer met een vriend van Phoenix naar Albuquerque gereden in een aantal uur, maar dat was voor een groot deel ’s nachts dus haalden we snelheden van 130mph+. Daarna van Albuquerque naar Vegas gereden in een dag met bezoeken aan de Meteor Crater en Grand Canyon. Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd. 3 dagen later zijn we binnen een paar uurtjes van Vegas naar LA gereden in een paar uur (alweer 100mph+).
Zoiets heb ik ook in de planning.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:59 schreef Skeffie het volgende:
[..]
Ben zelf een keer met een vriend van Grand Rapids (Michigan) naar Miami, FL gereden. In totaal 20 uur, 10 uur per dag dus. We hebben rustig aan gedaan en zo nu en dan gestopt. Overnacht in Tennessee. Het was tijdens springbreak, wel grappig, want je rijdt letterlijk vanuit de sneeuw de warme zon inZeker als je door het zuiden rijdt is het heel mooi, je rijdt door allerlei valleien en kleinere steden heen.
Kan lastig worden. Kijk, als je omdat je tourist bent gewoon een boete kreeg... ach dan betaal je die, en ga je weer verder. Als je echter moet voorkomen OF je boete gewoon helemaal niet betaald, dan kun je bij de volgende keer inderdaad best wel een probleem hebben.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:06 schreef devzero het volgende:
allang weer weg, maar wat als je ooit weer eens wil terug komen?
Leuk dat je het wel goed weet te schrijven als buitenlanderquote:Op woensdag 19 april 2006 17:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Stoer. Alleen wordt in veel staten die snelheid gezien als "reckless driving" en dan kom je er niet vanaf met een simpele bekeuring.
Toen we gepakt werden reden we 20mph te hard en dat koste een paar honderd dollar. We hebben geluk gehad. Op het moment dat we hem in de spiegels hadden reden we alweer 100 mph. Die cop zei dat hij ons tegemoet kwam, maar we hebben hem echt niet gezien. Die boete hebben we trouwens in Vegas dubbel en dwars teruggewonnen!quote:Op woensdag 19 april 2006 17:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Och, ik rij ook wel eens zo 80 of 85 mijl per uur.... lekkere snelheid om zo eens door te rijden. In Arizona moet je boven de 95 Mph voorkomen (De dochter van een kennis werd voor die snelheid aan de kant gezet en moest voorkomen (voor een "misdemeanor"), maar het zou kunnen dat het voor een 17 jarige met net een rijbewijs anders is - en JA, ze moest de autosleutels inlveren bij Pa voorlopig.), dus ik ga er even vanuit dat je niet voor 100 mph aan de kant bent gezet, maar mischien voor 90 ofzo. Of je hebt als buitenlandse toerist gewoon geluk gehad, omdat het weken kan duren voordat je terecht kan bij een rechtbank natuurlijk, en dan ben je als tourist natuurlijk allang weer weg
Okay, je kunt zo een boete ontlopen..... maar je noemt het feit dat staten niet samenwerken "beter geregeld?"quote:Op donderdag 20 april 2006 14:24 schreef qwerty_x het volgende:
dan is het hier toch wel beter geregeld: de (meeste) staten werken onderling niet samen, dus je kan geflitst worden wat je wil in een andere staat zonder dat je ooit een bekeuring thuis krijgt.
Vraag hem of Erwin_Rommel maar eens naar het effectieve Braziliaanse belasting en overheidsbesteding beleid in Braziliequote:Op donderdag 20 april 2006 16:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Okay, je kunt zo een boete ontlopen..... maar je noemt het feit dat staten niet samenwerken "beter geregeld?"
Want ik neem aan dat als ze dat met boetes niet doen, dat er nog veel meer is waarmee ze niet met elkaar samenwerken.
Ok, ga je ook echt daadwerkelijk wonen in Spanje? En zoja, in welke tak van "sport"?quote:Op woensdag 19 april 2006 08:55 schreef CoiCrow het volgende:
Beetje au-pairen en gitaar spelen en drinken.. Ben nogal lui aangelegd. Wat moet je anders in Spanje doen?
Wat wilt men weten?quote:Op donderdag 20 april 2006 16:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vraag hem of Erwin_Rommel maar eens naar het effectieve Braziliaanse belasting en overheidsbesteding beleid in Brazilie![]()
Braziliaanse vrienden (en The Economist) vertelden me dat ze daar nooit hun budget op orde kunnen krijgen omdat de staten teveel macht hebben. Het federale leger heeft in de jaren 20 ooit Sao Paulo aangevallen vanwege ruzie over belastingen, maar daar weet ik het fijne niet meer van..quote:Op donderdag 20 april 2006 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat wilt men weten?![]()
Vergis je niet in de Receita Federal als je de jaarlijkse aangifte moet doen. Opeens schijnt men wel zeer effectief te kunnen werken en de zgn "Jeitinho Brasileiro" verdwijnt steeds meer. Dus geen "grapjes" meer uithalen maar gewoon dokken.
En verder over Brazilie schreef ik al jaren eerder dat Lula een 0 is.
Ik weet daar wel wat van, lijkt me een heel mooi topic om eens te openen in C&H.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Braziliaanse vrienden (en The Economist) vertelden me dat ze daar nooit hun budget op orde kunnen krijgen omdat de staten teveel macht hebben. Het federale leger heeft in de jaren 20 ooit Sao Paulo aangevallen vanwege ruzie over belastingen, maar daar weet ik het fijne niet meer van..
beter geregeld voor mij: daardoor krijg ik geen boetesquote:Op donderdag 20 april 2006 16:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Okay, je kunt zo een boete ontlopen..... maar je noemt het feit dat staten niet samenwerken "beter geregeld?"
Want ik neem aan dat als ze dat met boetes niet doen, dat er nog veel meer is waarmee ze niet met elkaar samenwerken.
Steeds meer overheidsorganen, Staats en federaal worden op elkaar afgestemd met als gevolg dat met voor een teruggave van de belastingen eigenlijk niet meer de doctor of tandarts hoeft aan te spreken omdat ook zij nu gekoppeld zijn aan een systeem waarin "transparantie" boekdelen spreekt. Dus die Jeitinho Brasileiro is over 3 jaar afgelopen.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
al is ook hierbij de befaamde Latin creativiteit niet moeilijk ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |