abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2006 @ 20:26:24 #101
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_36898488
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:16 schreef maartena het volgende:

[..]

En ik dacht dat de VS erg waren met hun religieuze ongein..... Gaan ze daar serieus met auto's rondrijden met speakers om ze naar hun kerk te lokken?

Dat is inderdaad geen gein zo vroeg op de zondagochtend, zeker niet als je de vorige avond lekker bent doorgezakt!
Dit is dus niet overdreven. helaas gebeurd dit elke zondag. Niet alleen kerken doen dat ook winkels die hun waren aankondigen huren een auto in die hun boodschap verkondigd. Net zoals gasflessen leveranciers.

Soms wens ik een RPG te hebben om die auto's op zondag weg te blazen
Aan de andere kant hoor ik hier dan wel geen kerkklokken luiden
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:41:20 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36899021
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit is dus niet overdreven. helaas gebeurd dit elke zondag. Niet alleen kerken doen dat ook winkels die hun waren aankondigen huren een auto in die hun boodschap verkondigd. Net zoals gasflessen leveranciers.
Ah. Wellicht is de VS toch niet ZO anders, alleen gebruiken ze hier een ander medium: De televisie! Ik kan iets van 2 of 3 religieuze kanalen ontvangen, en de lokale propaan boer en bbq verkoper adverteerd ook op TV.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36907687
quote:
Op woensdag 12 april 2006 00:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Je solliciteert weer naar een ban geloof ik....
Wie zeurt krijgt een beurt (en een ban)
Door users geplaatste verzoeken om bans voor anderen zijn niet welkom en kunnen dan ook leiden tot een ban van de 'verzoeker' zelf.
Door users vastgestelde (vermeende) overtredingen mogen natuurlijk wel gemeld worden. Al ontvangen we die bij voorkeur per e-mail, ICQ, msn of IRC. De FA's beslissen vervolgens of en welke actie er nodig is.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36907766
Hmm.. eindelijk een topic waar ik ook in thuishoor hehehe..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_36907855
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:02 schreef Janetje het volgende:
Hmm.. eindelijk een topic waar ik ook in thuishoor hehehe..
Maasttricht, Alblasserdam en Dublin.
Multicultureel.
  donderdag 13 april 2006 @ 00:07:42 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36907930
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie zeurt krijgt een beurt (en een ban)
Door users geplaatste verzoeken om bans voor anderen zijn niet welkom en kunnen dan ook leiden tot een ban van de 'verzoeker' zelf.
Door users vastgestelde (vermeende) overtredingen mogen natuurlijk wel gemeld worden. Al ontvangen we die bij voorkeur per e-mail, ICQ, msn of IRC. De FA's beslissen vervolgens of en welke actie er nodig is.
Diego, ga alstublieft evens ergens ANDERS topics verneuken, niemand zit hier te wachten op jouw onzin.

Wegwezen!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36907944
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:05 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Maasttricht, Alblasserdam en Dublin.
Multicultureel.
Dublin zijnde mijn huidige toevluchtsoort..
Hoewel je in principe Maastricht nou ook niet echt Nederland kan noemen..
  donderdag 13 april 2006 @ 00:10:10 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36908013
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:08 schreef Janetje het volgende:
Dublin zijnde mijn huidige toevluchtsoort..
Leuk! Hoe lang blijf je daar?

Ik ben zelfs slechts 1 keer in Dublin geweest, maar vond het tijdens mijn bezoek best een geschikte stad om in te wonen.....

Leuk icon by the way.... "Who's Line Is It Anyways?"
-
pi_36908052
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Diego, ga alstublieft evens ergens ANDERS topics verneuken, niemand zit hier te wachten op jouw onzin.

Wegwezen!
Majesteitsmeervoud?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36908068
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Leuk! Hoe lang blijf je daar?

Ik ben zelfs slechts 1 keer in Dublin geweest, maar vond het tijdens mijn bezoek best een geschikte stad om in te wonen....

Leuk icon by the way.... "Who's Line Is It Anyways?"
Hmm.. ik zit er nu bijna 2 maanden.. nog zo'n 3 maanden te gaan..
Stage. En inderdaad.. het is best een geschikte plek om te wonen, alleen ja, duur he..

Thanks... Whose line heerscht..
  donderdag 13 april 2006 @ 00:26:41 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36908491
Wat is eigenlijk de reden waarom dit topic in C&H verblijft? Is dit niet meer iets voor General Chat?
-
pi_36909917
Die autos met speakers, dat kun je je inderdaad niet voorstellen soms, als ik hier zit te vergaderen en er komt zo´n wagen voorbij, dan kun je wel ophouden, je verstaat elkaar toch niet meer, en dan zit je dus binnen he.

Wat me hier verder opvalt is dat je zo ontzettend een buitenlander bent, helemaal als je, zoals ik, je kop kaal scheert. Iedereen spreekt je erop aan, op het irritante af soms, maar het levert ook wel leuke gesprekken op, dat dan weer wel. Je kunt het je in Nederland echter niet voorstellen dat iemand speciaal naar buitenkomt en tegen een buitenlander zegt: "Hee, jij bent een kale neger" en vervolgens, zonder een woord meer, weer naar binnengaat om zijn/haar werk te vervolgen.
Het zal wel deel uitmaken van de openheid die hier heerst. Als een man een vrouw aantrekkelijk vindt, dan wordt dat over het algemeen ook gewoon gezegd, zelfs als de vriend in kwestie erbij is, maar zo werkt het dus ook de andere kant op. En je kunt als man ongegeneerd naar een mooie vrouw staren, dat doen ze hier zelf ook, dus dat is niets geks.

Verder is er een raar soort verstandhouding tussen mannen en vrouwen waarbij mannen gewoon meerdere vriendinnen kunnen hebben, die het allemaal van elkaar af weten. Je mag best vreemd gaan, als je het maar even zegt.
  donderdag 13 april 2006 @ 03:18:43 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36910470
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:26 schreef maartena het volgende:
Wat is eigenlijk de reden waarom dit topic in C&H verblijft? Is dit niet meer iets voor General Chat?
Daar stond ie dacht ik eerst ook, volgens mij is dit het derde subforum al.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36910887
quote:
Op donderdag 13 april 2006 01:55 schreef DivineJester het volgende:
Die autos met speakers, dat kun je je inderdaad niet voorstellen soms, als ik hier zit te vergaderen en er komt zo´n wagen voorbij, dan kun je wel ophouden, je verstaat elkaar toch niet meer, en dan zit je dus binnen he.

Wat me hier verder opvalt is dat je zo ontzettend een buitenlander bent, helemaal als je, zoals ik, je kop kaal scheert. Iedereen spreekt je erop aan, op het irritante af soms, maar het levert ook wel leuke gesprekken op, dat dan weer wel. Je kunt het je in Nederland echter niet voorstellen dat iemand speciaal naar buitenkomt en tegen een buitenlander zegt: "Hee, jij bent een kale neger" en vervolgens, zonder een woord meer, weer naar binnengaat om zijn/haar werk te vervolgen.
Het zal wel deel uitmaken van de openheid die hier heerst. Als een man een vrouw aantrekkelijk vindt, dan wordt dat over het algemeen ook gewoon gezegd, zelfs als de vriend in kwestie erbij is, maar zo werkt het dus ook de andere kant op. En je kunt als man ongegeneerd naar een mooie vrouw staren, dat doen ze hier zelf ook, dus dat is niets geks.

Verder is er een raar soort verstandhouding tussen mannen en vrouwen waarbij mannen gewoon meerdere vriendinnen kunnen hebben, die het allemaal van elkaar af weten. Je mag best vreemd gaan, als je het maar even zegt.
In de VS?
  donderdag 13 april 2006 @ 15:28:26 #115
110987 ErwinRommel
pi_36923102
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Ah. Wellicht is de VS toch niet ZO anders, alleen gebruiken ze hier een ander medium: De televisie! Ik kan iets van 2 of 3 religieuze kanalen ontvangen, en de lokale propaan boer en bbq verkoper adverteerd ook op TV.
Ohh ja op TV ook nog eens. We hebben hier meen ik 4 reli-kanalen te ontvangen. Ik kijk er echter nooit naar.
  donderdag 13 april 2006 @ 15:46:18 #116
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36923775
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

We hebben hier meen ik 4 reli-kanalen te ontvangen. Ik kijk er echter nooit naar.
Dat zijn echt hele enge zenders. Nog erger dan FOXnews.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:20:55 #117
110987 ErwinRommel
pi_36925022
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat zijn echt hele enge zenders. Nog erger dan FOXnews.
Of ze eng zijn weet ik niet, dat zal op zich wel meevallen.
Ik heb er echter niets mee, en m'n vrouw ook al niet.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:23:51 #118
110987 ErwinRommel
pi_36925149
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:26 schreef maartena het volgende:
Ik vermoed dat de reden waarom dit topic in C&H zit oa. te maken heeft met de leefomgeving waarin de meesten van ons hier zitten, ander land andere cultuur.

In GC vermoed ik een hoop onzin in dit topic van fokkers die enkel komen om te rellen, met name voor hen die in de VS wonen en in Travel gaat het over reizen.

Echter de werkelijke reden weet ik niet, wellicht dat de zoekfunctie uitkomst bied?
  donderdag 13 april 2006 @ 16:26:29 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36925243
Misschien moet het naar LIF
Het is toch een vorm van lifestyle
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 april 2006 @ 16:35:39 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36925621
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
In GC vermoed ik een hoop onzin in dit topic van fokkers die enkel komen om te rellen, met name voor hen die in de VS wonen en in Travel gaat het over reizen.
Maar dit topic heeft al een eigen relschopper natuurlijk. Ik noem geen namen.

Ik vind het verder prima dat het topic hier staat, ik vroeg het me alleen af.
-
  donderdag 13 april 2006 @ 16:42:39 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36925925
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Schopje naar PUB
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 april 2006 @ 16:45:26 #122
110987 ErwinRommel
pi_36926042
quote:
Op donderdag 13 april 2006 16:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vind het verder prima dat het topic hier staat, ik vroeg het me alleen af.
Ook ik vind deze locatie prima en hoeft wmb niet weer naar een ander forum te worden verplaatst.
Over relschoppers gesproken, die heb je helaas overal. Het valt niet te voorkomen.
Zodra er eentje werkelijk de boel dusdanig loopt te verzieken ondernemen we actie. Beste is eigenlijk om ze te negeren. Ik weet het en noem geen namen.
  donderdag 13 april 2006 @ 16:47:53 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36926143
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:46 schreef popolon het volgende:
Dat zijn echt hele enge zenders.
Inderdaad. Ik kijk er zelf nooit naar, maar op 1 van die zenders zwerft Pat Robertson rond, en dat is wel een heel erg eng figuur. Fel anti homo, en onlangs riep ie nog eens dat de CIA maar eens Chavez moest gaan opruimen.
-
pi_36931888
Dat laatste is zeker terecht
pi_36932082
Ik heb eindelijk internet dus heb mezelf er ook maar eens bijgezet
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_36932202
quote:
Op donderdag 13 april 2006 06:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In de VS?
Neuh, Nicaragua
  donderdag 13 april 2006 @ 20:05:04 #127
110987 ErwinRommel
pi_36932294
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:58 schreef troma78 het volgende:
Ik heb eindelijk internet dus heb mezelf er ook maar eens bijgezet
In welk land woon jij?
pi_36932361
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:02 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Neuh, Nicaragua
Vrijwilligerswerk?
pi_36932441
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In welk land woon jij?
Ik sta al op de map (sinds 5min), maar het is Ierland. Vandaar dat het ook een eeuwigheid duurde om een ADSL aansluiting te regelen

[ Bericht 1% gewijzigd door troma78 op 13-04-2006 20:10:01 (typo) ]
  donderdag 13 april 2006 @ 20:16:20 #130
110987 ErwinRommel
pi_36932670
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:09 schreef troma78 het volgende:

[..]

Ik sta al op de map (sinds 5min), maar het is Ierland. Vandaar dat het ook een eeuwigheid duurde om een ADSL aansluiting te regelen
Je bent een emigrant? Gewoon een vraag uit belangstelling
Waarom Ierland btw?

Is het daar zeer lastig om een adsl aansluiting te regelen dan?
pi_36932976
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je bent een emigrant? Gewoon een vraag uit belangstelling
Waarom Ierland btw?

Is het daar zeer lastig om een adsl aansluiting te regelen dan?
Yep emigrant. Was er als eens geweest en het is er erg mooi. Bovendien is er hier veel werk en is t vrij gemakkelijk huisvesting te vinden (ik kom uit amsterdam). Bovendien is m'n vriendin Pools en Ierland is direct opengesteld voor polen (het is dan nu ook de grootste minderheid in Ierland)

In Dublin en Cork is het vrij makelijk ADSL te krijgen, maar alles daarbuiten is t verschrikkelijk. Meestal lukt het wel met Eircom (de ierse versie van KPN) maar dat kost je een vermogen.
  donderdag 13 april 2006 @ 23:11:08 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36938829
Ik mag de OP niet meer wijzigen....

Mischien dat ErwinRommel even troma78 kan toevoegen
-
pi_36939140
Misschien dat de gene die het volgende topic opent, wel de pagina van de wiki wil copieren voor de volgende OP.
pi_36939146
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:09 schreef troma78 het volgende:

[..]

Tof...
*Medeierlander de hand schudt..
  donderdag 13 april 2006 @ 23:22:44 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36939231
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:20 schreef Janetje het volgende:
Tof...
*Medeierlander de hand schudt..
Dat word een Ierland-meet!
-
pi_36939294
quote:
Op donderdag 13 april 2006 23:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat word een Ierland-meet!
Mwah.. lijkt me op zich wel leuk.. IR zit ook hier in Maynooth geloof ik..dus why not..
  vrijdag 14 april 2006 @ 02:48:19 #137
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_36943418
quote:
Op donderdag 13 april 2006 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk?
Ik zit hier voor mijn stage en afstuderen. Stage deel betrof het ontwerp van een ecologische zuivering van koffie-afvalwater, en voor mijn afstuderen ben ik bezig met een integraal monitoringsplan voor de waterkwantiteit en waterkwaliteit hier in de regio (is Matagalpa, noorden van N.) ten behoeve van Integrated Water Resources Management, zoals dat zo mooi heet.
  vrijdag 14 april 2006 @ 04:19:33 #138
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36943802
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 02:48 schreef DivineJester het volgende:
Ik zit hier voor mijn stage en afstuderen. Stage deel betrof het ontwerp van een ecologische zuivering van koffie-afvalwater, en voor mijn afstuderen ben ik bezig met een integraal monitoringsplan voor de waterkwantiteit en waterkwaliteit hier in de regio (is Matagalpa, noorden van N.) ten behoeve van Integrated Water Resources Management, zoals dat zo mooi heet.
Studeer je toevallig in Wageningen aan de WAU?

Mijn zusje heeft daar Tropisch Landgebruik gestudeerd en is in 2003 afgestudeerd. Momenteel zit ze voor 3 jaar op Oost Timor voor een VN Project.
-
  vrijdag 14 april 2006 @ 05:46:41 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36944004
Wat beweegt mensen met name om naar een ander land te gaan anders dan de liefde? Ik zou zelf graag vanuit mijn werkgever, een multinational, naar het buitenland gaan.
  vrijdag 14 april 2006 @ 06:03:21 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36944012
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 05:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat beweegt mensen met name om naar een ander land te gaan anders dan de liefde? Ik zou zelf graag vanuit mijn werkgever, een multinational, naar het buitenland gaan.
Ik denk dat voor heel veel landen ook alleen die twee opties de enige mogelijke emigratiemogelijkheid is. (dan reken ik studie er even bij)

Kan me geen andere mogelijkheden voorstellen waarbij je kan emigreren voor vele landen.

Maar in mijn geval was het dus, zeker in Nederland, het welbekende 'importhuwelijk'.
  vrijdag 14 april 2006 @ 06:07:18 #141
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_36944016
Woon in China vanwege studie/werk, plus dat ik op dit moment gewoon niet in Nederland wil zijn, kan daar later altijd nog gaan wonen. Vind het wel lekker hier
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 14 april 2006 @ 06:11:41 #142
19840 Libris
Live from Singapore
pi_36944023
Bij mij is het gewoon toeval geweest, nooit van plan geweest om te emigreren. Zou een project van een half jaar doen en dan terug gaan. En ik ben gewoon gebleven
  vrijdag 14 april 2006 @ 13:35:29 #143
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36952185
Trek je het nog StefanP? Ik zie dat 't rond Dallas nu alweer ruim boven de 30C zit.

20C hier, lekker zonnetje.
pi_36954159
Je went wel aan die temperaturen hoor. Het is hier ook al een tijdje rond de 30. Alleen als het straks 35+ wordt met een enorme luchtvochtigheid dan wordt het wat minder.
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:09:28 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36955000
Ik weet 't. Het kan hier ook knap warm worden in de zomer.
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:11:24 #146
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36955069
Over 16 uur en 50 minuten vertrekt het vliegtuig naar Sydney. Lekker een weekje niks doen en niet denken aan de drukte op de uni. Ik kijk er naar uit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 14 april 2006 @ 16:38:15 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36957885
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 14:44 schreef devzero het volgende:
Je went wel aan die temperaturen hoor. Het is hier ook al een tijdje rond de 30. Alleen als het straks 35+ wordt met een enorme luchtvochtigheid dan wordt het wat minder.
Daarom ben ik ook blij dat ik aan de westkust woon waar het klimaat een stuk droger is. Het kan best bijna 40 graden worden in de zomer, maar het is meestal nog wel uit te houden.
-
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:39:49 #148
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_36961262
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 04:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Studeer je toevallig in Wageningen aan de WAU?

Mijn zusje heeft daar Tropisch Landgebruik gestudeerd en is in 2003 afgestudeerd. Momenteel zit ze voor 3 jaar op Oost Timor voor een VN Project.
Underdaad ja, International Land and Water Management, kan trouwens best zijn dat dat Tropisch landgebruik was, vroegah.
pi_36961568
Het is hier nu ongeveer 27 graden denk ik. Sinds ik hier ben, ben ik zo ongeveer een neger geworden.
Wel fijn klimaat trouwens.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:09:29 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36965624
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 18:39 schreef DivineJester het volgende:
Underdaad ja, International Land and Water Management, kan trouwens best zijn dat dat Tropisch landgebruik was, vroegah.
Dat is dus dezelfde studie als mijn zus gedaan heeft! Toen ze begon was het nog Tropisch Landgebruik, maar de naam veranderde op een gegeven moment geloof ik
-
  zaterdag 15 april 2006 @ 04:32:37 #151
46960 StefanP
polemicist
pi_36974061
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
Ik heb 't vermoeden dat je komende ban wat langer gaat duren.

Over autostickers gesproken (ik lig 3 pagina's achter geloof ik)... het stikt hier van die visjes achterop. Met of zonder kruisje. Ik koop misschien nog wel eens de volgende:

quote:
Op vrijdag 14 april 2006 13:35 schreef popolon het volgende:
Trek je het nog StefanP? Ik zie dat 't rond Dallas nu alweer ruim boven de 30C zit.

20C hier, lekker zonnetje.
Lekkah Alleen doet de airco in m'n daily driver het niet zo heel erg goed, waardoor het soms niet echt lekker is in de auto. Verder vind ik warmte lekker, maar boven de 90 hoeft het nou eigenlijk ook weer niet. Ik weet nog dat het vorig jaar op een bepaald moment 42 graden celcius was (in Mei), dat was echt niet om te harden. Als ik bij 90 degrees in m'n "nette" kleding van m'n werk naar m'n auto loop, een minuutje of 3, nou dan ben je echt zeiknat van het zweet hoor. Maar alles beter dan kou, daar kan ik echt niet tegen

Is je huis trouwens al ingericht? Ik heb er een maandje of 4 over gedaan om alle dozen weg te werken En ik heb nooit chocoladecake van mijn buren gehad maar dat komt misschien omdat het hier allemaal nieuwbouw is.
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 05:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Beter weer
Hoger salaris
Lagere belasting
Goedkope huizen en auto's
Weg uit het "bekrompen" Nederland met al z'n wetjes
Met andere culturen kennis maken, in mijn geval echter eentje waar ik al bekend mee was (ik heb 10 jaar op St. Maarten gewoond, wat min of meer een Amerikaanse "kolonie" is )
En natuurlijk de uitdaging.

[ Bericht 22% gewijzigd door StefanP op 15-04-2006 04:50:32 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 15 april 2006 @ 04:57:41 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36974119
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 04:32 schreef StefanP het volgende:

[..]

Is je huis trouwens al ingericht? Ik heb er een maandje of 4 over gedaan om alle dozen weg te werken En ik heb nooit chocoladecake van mijn buren gehad maar dat komt misschien omdat het hier allemaal nieuwbouw is.
[..]
Zat aardig in de buurt met die gok.

Huis is zo goed als klaar, de badkamer beneden en boven zijn klaar, we zijn bezig met 't slopen van de andere badkamer boven (ja, twee badkamers boven ). Dat is het laatste project.

De full basement ga ik na de zomer opnieuw een vloer inleggen, nu geen zin in. Eerst straks het zwembad klaarmaken.

Heb 't wel even gehad met slopen, maken, betegelen and whatever na een maand. Bijna een hernia te pakken.

Zag vanavond trouwens weer een geweldige kentekenplaat: Een hele oude lelijke roze ! oldsmobile met als kenten 'ITSFREE'
  zaterdag 15 april 2006 @ 05:03:22 #153
46960 StefanP
polemicist
pi_36974130
Yeah prioriteiten. Zwembad eerst! Hehehe.

Ik heb zelf twee linkerhanden en kan net een spijker in de muur slaan. Een vloer leggen is aan mij dus niet besteed, evenals de rest van alle doe-het-zelf klusjes. Een huis moet dus klaar zijn als ik het koop Maar ik vind het wel knap altijd dat mensen iets kopen en vervolgens helemaal verbouwen. Meestal is het dan inderdaad stukken mooier. Mijn huis is "saai" en zou ook best hier en daar veranderd kunnen worden, maar ik begin er zelf niet aan, dat leidt alleen maar tot gigantische ergernis.

Raar trouwens dat er 2 badkamers boven waren. Waarom was dat? Toevallig een voor de ouders en een voor hun teenagers, of een logeer badkamer?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 15 april 2006 @ 05:08:49 #154
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36974137
Yep, een grote en wat kleinere badkamer, weet niet waarom dat zo is maar ik heb begrepen dat 't wel vaker voorkomt.

Ik ben zelf ook niet echt handig maar heb familie en vrienden die veel zelf kunnen en mensen kennen (wat opvalt, in de VS gaat veel via persoonlijke netwerken, veel goedkoper dus).

En ja ik erger me ook aan rotzooi, we hadden dus twee weken de garage waar de auto's normaal instaan vol met troep: oude wc's, badkamerkasten, oude houten vloer, tapijt etc.

Vandaan een grote container bestelt en gekregen en alles heerlijk in elkaar geschopt en in de container gerost. Heerlijk gevoel.

En ik heb een nieuw basketballnetje aan de basket gehangen, ik kan weer ballen.
pi_36974381
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 04:32 schreef StefanP het volgende:

[..]

Over autostickers gesproken (ik lig 3 pagina's achter geloof ik)... het stikt hier van die visjes achterop. Met of zonder kruisje. Ik koop misschien nog wel eens de volgende:

[afbeelding]
[..]
Ik zit zelf ook te denken over zo'n darwin sticker. Ik heb hier trouwens ook al stickers gezien van een vis die de darwin vis met pootjes op eet. En de eerst volgende sticker met een vis met truth erin trek ik van de betreffende auto af
  zaterdag 15 april 2006 @ 08:06:00 #156
46960 StefanP
polemicist
pi_36974445
Er zijn inderdaad meerdere stickers, die elkaar steeds overtreffen. Beide kampen komen steeds met een nieuwe vis die de ander overtreft. Fish civil war Hier kun je een leuk verhaal vinden

http://www.holyobserver.com/detail.php?isu=v01i11&art=darwin

-Mark Steyn
  zaterdag 15 april 2006 @ 08:12:19 #157
46960 StefanP
polemicist
pi_36974471
-Mark Steyn
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:11:20 #158
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36976128

Leuk topic zeg

Ben nu zo'n jaar uit Nederland weg met mijn vriend. Wij wonen sinds een jaartje in Nieuw-Zeeland. Eerst hebben wij een tijdje in Auckland gewoond Maar sinds een maand zitten we in Wellington en het is hier echt veel leuker

Nog totaal geen last van heimwee gehad, maar er is ook zoveel gebeurd de laatste maanden. En we zijn tot nu toen zo'n vijf keer verhuisd dus geen tijd gehad om heimwee te hebben.

Maar nu we zo aan het settelen zijn in Wellington, mis ik wel het hebben van vrienden. Dit komt vanzelf wel, we zijn nu allebei net weer begonnen met werken

Oh en Nederlandse etenswaren mis ik helemaal niet, er zijn genoeg Nederlandse winkels te vinden. Hoewel een patatje oorlog of een witte boterham met haring er echt wel in zou gaan
  zaterdag 15 april 2006 @ 21:07:46 #159
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36990202
Een vriend van me heeft ook een paar jaar in Auckland doorgebracht en die vond 't ook al heel erg saai.

Wellington lijkt mij ook veel leuker.
  zondag 16 april 2006 @ 05:43:59 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36998178
Nieuw Zeeland lijkt me best een geschikt land om te wonen trouwens.... Ik heb altijd nog naar Australie en Nieuw Zeeland gewild, eens maak ik de reis nog wel eens
-
pi_36998269
Er zit in Nieuw Zeeland een universiteit met een CS afdeling waar ik tzt nog wel eens een sollicitatie naar toe zou willen sturen.....alleen zit die in Auckland
  maandag 17 april 2006 @ 02:13:25 #162
46960 StefanP
polemicist
pi_37023585
95 degrees man, ik zweet me dood!
-Mark Steyn
  maandag 17 april 2006 @ 02:21:14 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37023689
quote:
Op maandag 17 april 2006 02:13 schreef StefanP het volgende:
Gelukkig woon ik in een woestijnklimaat, en niet in zo'n staat waar je het water uit de lucht kunt halen als je dorst hebt

Bovendien hebben ze daar de airconditioning voor uitgevonden!
-
  maandag 17 april 2006 @ 02:39:28 #164
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_37023883
We zijn effies in Nederland nu, om het huis dat we hier nog hadden te koop te zetten en nog wat andere zaken te regelen.

Ik mis mijn huis in Ierland al vanaf de eerste dag dat we weer in dit rotland rondlopen, mijn huis, de mensen, mijn werk, de omgeving.....

Hemeltje, wat zal ik blij zijn als ik overmorgen avond weer in mijn eigenste Ierland in mijn eigenste bank zit!!

Het was leuk om weer een feestje te hebben gehad hier en mensen te zien die ons dierbaar zijn, maar mijn hemel, wat mis ik Ierland!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_37024617
quote:
Op maandag 17 april 2006 02:13 schreef StefanP het volgende:
ik kwam er vanmorgen achter dat mijn linkerarm enigzins verbrand is en mijn rechter niet. Een typisch geval van met je raampje open in de auto rijden
pi_37040890
TVP.
Wil over een jaartje een jaar VS doen, studie.. Ben ook van plan om later te emigreren, hier in NL is niks meer te halen.. Vandaar de TVP.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_37043113
Over een jaar is dit topic wel vol hoor. Weet je al wat voor studie je wil gaan doen?
pi_37043721
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:05 schreef devzero het volgende:
Over een jaar is dit topic wel vol hoor. Weet je al wat voor studie je wil gaan doen?
Nee, nog niet precies, maar ben volgend jaar klaar met de Havo, en dan daar misschien gewoon een redelijk breed jaartje highschool doen, om me te oriënteren, in wat ik daarna wil gaan doen..
  maandag 17 april 2006 @ 22:10:45 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37045857
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:49 schreef popolon het volgende:
Is het niet aandoenlijk? Het ventje komt toch altijd weer netjes terug.
Hij is sinds gisteren wederom een weekje vakantie vieren op..... ehm.... Argentijnse forums.
-
  maandag 17 april 2006 @ 22:16:27 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37046045
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:19 schreef Diemietuhriej het volgende:
Nee, nog niet precies, maar ben volgend jaar klaar met de Havo, en dan daar misschien gewoon een redelijk breed jaartje highschool doen, om me te oriënteren, in wat ik daarna wil gaan doen..
Heb je de ong. 10.000 Euro al die je nodig zult hebben om zoiets te financieren? Een jaartje in een Amerikaanse High School kost al gauw 6000 tot 7000 Euro (althans van wat ik zo op het web kan vinden), en dan moet je natuurlijk ook nog tickets kopen, en heb je e.e.a. aan visum kosten, en zul je daar ook moeten rondkomen natuurlijk. Je komt dan meestal bij een gastgezin, dus eten etc, is allemaal wel geregeld, maar je moet toch rekenen op een goede 200 Euro per maand aan uitgaven en dat is denk ik nog wel aan de krappe kant.

Of heb je vermogende ouders?
-
  dinsdag 18 april 2006 @ 06:41:37 #171
46960 StefanP
polemicist
pi_37053076
Heeft iemand wel eens een 'road trip' gemaakt door de VS? Hoeveel dagen en hoe ver ben je in totaal gereden? Als laatste: hoeveel uur per dag ongeveer, zodat ik een beetje een idee kan krijgen wat je aan tijd vrij had voor sightseeing...

In Augustus komt een vriend van me 2 weken langs en om nou 2 weken in DFW te gaan hangen kan wel, maar het lijkt me veel leuker om een dag of 9 door de VS te rijden. San Diego en Florida liggen in die tijd allebei binnen bereik denk ik (toch handig dat centrale van Texas)...
-Mark Steyn
  dinsdag 18 april 2006 @ 08:28:36 #172
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_37053608
zo, vakantie geboekt, tis bijna weer May Holiday hier in China, en iedereen is dus een weekje vrij vanaf 1 mei:) Ga met 3 vrienden naar Zhuhai, wat pal tegen Macao aan ligt. Lekker weer, strand, en goedkoop
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:11:41 #173
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37062886
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:19 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan na de HAVO, ik kwam terecht in New Mexico. Nog steeds de beste beslissing die ik ooit heb genomen, ga ervoor!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:39:44 #174
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_37063746
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 06:41 schreef StefanP het volgende:
Heeft iemand wel eens een 'road trip' gemaakt door de VS? Hoeveel dagen en hoe ver ben je in totaal gereden? Als laatste: hoeveel uur per dag ongeveer, zodat ik een beetje een idee kan krijgen wat je aan tijd vrij had voor sightseeing...

In Augustus komt een vriend van me 2 weken langs en om nou 2 weken in DFW te gaan hangen kan wel, maar het lijkt me veel leuker om een dag of 9 door de VS te rijden. San Diego en Florida liggen in die tijd allebei binnen bereik denk ik (toch handig dat centrale van Texas)...
Ik ben een keer met een vriend van Phoenix naar Albuquerque gereden in een aantal uur, maar dat was voor een groot deel ’s nachts dus haalden we snelheden van 130mph+. Daarna van Albuquerque naar Vegas gereden in een dag met bezoeken aan de Meteor Crater en Grand Canyon. Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd. 3 dagen later zijn we binnen een paar uurtjes van Vegas naar LA gereden in een paar uur (alweer 100mph+).
reset
  dinsdag 18 april 2006 @ 16:27:35 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37065196
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 06:41 schreef StefanP het volgende:

2 weken lijkt me wat kort als je ook nog eens wat wil zien..... je kunt inderdaad best naar California rijden in een dag of 3, en in een dag of 3 weer terug..... alleen dan zit je dus wel vaak in de auto. Hoeft op zich geen probleem te zijn als je een beetje van de natuur kunt genieten etc, maar ik denk dat je hem beter Texas kan laten zien. Die staat is groot genoeg, en heeft van alles te bieden!
-
pi_37067316
Ik wil ook op de lijst
Cádiz, Spanje
  dinsdag 18 april 2006 @ 18:31:10 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37068993
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:34 schreef CoiCrow het volgende:
Ik wil ook op de lijst
Cádiz, Spanje
* maartena roept ErwinRommel!
-
pi_37084841
Tsss... hij luistert niet eens naar je. Tell me more, tell me more, is he looking to score
  woensdag 19 april 2006 @ 02:55:37 #179
19840 Libris
Live from Singapore
pi_37085396
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:46 schreef CoiCrow het volgende:
Tsss... hij luistert niet eens naar je. Tell me more, tell me more, is he looking to score
En wat doet gij in Spanje?

pi_37086967
Beetje au-pairen en gitaar spelen en drinken.. Ben nogal lui aangelegd. Wat moet je anders in Spanje doen?
  woensdag 19 april 2006 @ 09:59:21 #181
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_37088137
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik ben een keer met een vriend van Phoenix naar Albuquerque gereden in een aantal uur, maar dat was voor een groot deel ’s nachts dus haalden we snelheden van 130mph+. Daarna van Albuquerque naar Vegas gereden in een dag met bezoeken aan de Meteor Crater en Grand Canyon. Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd. 3 dagen later zijn we binnen een paar uurtjes van Vegas naar LA gereden in een paar uur (alweer 100mph+).
Ben zelf een keer met een vriend van Grand Rapids (Michigan) naar Miami, FL gereden. In totaal 20 uur, 10 uur per dag dus. We hebben rustig aan gedaan en zo nu en dan gestopt. Overnacht in Tennessee. Het was tijdens springbreak, wel grappig, want je rijdt letterlijk vanuit de sneeuw de warme zon in Zeker als je door het zuiden rijdt is het heel mooi, je rijdt door allerlei valleien en kleinere steden heen.
pi_37100486
quote:
... dus haalden we snelheden van 130mph+. .... Dan reden we de meeste stukken wel 100mph+ en zijn daar ook voor bekeurd.
Stoer. Alleen wordt in veel staten die snelheid gezien als "reckless driving" en dan kom je er niet vanaf met een simpele bekeuring.
pi_37100508
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb je de ong. 10.000 Euro al die je nodig zult hebben om zoiets te financieren? Een jaartje in een Amerikaanse High School kost al gauw 6000 tot 7000 Euro (althans van wat ik zo op het web kan vinden), en dan moet je natuurlijk ook nog tickets kopen, en heb je e.e.a. aan visum kosten, en zul je daar ook moeten rondkomen natuurlijk. Je komt dan meestal bij een gastgezin, dus eten etc, is allemaal wel geregeld, maar je moet toch rekenen op een goede 200 Euro per maand aan uitgaven en dat is denk ik nog wel aan de krappe kant.

Of heb je vermogende ouders?
Mijn ouders betalen ja.
  woensdag 19 april 2006 @ 17:47:49 #184
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37101543
quote:
Och, ik rij ook wel eens zo 80 of 85 mijl per uur.... lekkere snelheid om zo eens door te rijden. In Arizona moet je boven de 95 Mph voorkomen (De dochter van een kennis werd voor die snelheid aan de kant gezet en moest voorkomen (voor een "misdemeanor"), maar het zou kunnen dat het voor een 17 jarige met net een rijbewijs anders is - en JA, ze moest de autosleutels inlveren bij Pa voorlopig. ), dus ik ga er even vanuit dat je niet voor 100 mph aan de kant bent gezet, maar mischien voor 90 ofzo. Of je hebt als buitenlandse toerist gewoon geluk gehad, omdat het weken kan duren voordat je terecht kan bij een rechtbank natuurlijk, en dan ben je als tourist natuurlijk allang weer weg
-
pi_37110323
allang weer weg, maar wat als je ooit weer eens wil terug komen?
  woensdag 19 april 2006 @ 22:43:13 #186
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37111732
quote:
Op woensdag 19 april 2006 09:59 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Ben zelf een keer met een vriend van Grand Rapids (Michigan) naar Miami, FL gereden. In totaal 20 uur, 10 uur per dag dus. We hebben rustig aan gedaan en zo nu en dan gestopt. Overnacht in Tennessee. Het was tijdens springbreak, wel grappig, want je rijdt letterlijk vanuit de sneeuw de warme zon in Zeker als je door het zuiden rijdt is het heel mooi, je rijdt door allerlei valleien en kleinere steden heen.
Zoiets heb ik ook in de planning.
  woensdag 19 april 2006 @ 22:45:04 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37111817
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:06 schreef devzero het volgende:
allang weer weg, maar wat als je ooit weer eens wil terug komen?
Kan lastig worden. Kijk, als je omdat je tourist bent gewoon een boete kreeg... ach dan betaal je die, en ga je weer verder. Als je echter moet voorkomen OF je boete gewoon helemaal niet betaald, dan kun je bij de volgende keer inderdaad best wel een probleem hebben.

Als je de agent goed zijn werk doet schrijft ie het paspoort nummer op, en word dat ingevoerd in de computer. Mocht je toevallig WEER aangehouden worden voor te snel rijden, en de agent neemt weer dat paspoort nummer, dan zal er uit de computer rollen dat je boetes open hebt staan, en dan houdt je reis ter plekke op. Je mag dan meteen mee om die boetes + rechtkosten + verhogingen + vastnogwelwat + de boete waar je voor aangehouden bent betalen. In Cash uiteraard, dus dat kan lastig worden als je bijv. maar $500 per dag mag pinnen

Het is in de VS altijd aan te raden om alles legaal af te ronden voor je het land verlaat, want je kunt bij het volgende bezoek echt diep in de shit komen.
-
  donderdag 20 april 2006 @ 02:26:38 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37116931
Mijn pa kreeg ooit een Amerikaanse boete gewoon thuisgestuurd (in NL dus).
En dat is al meer dan 20 jaar geleden.
Mijn reisverslagen
pi_37117196
Ja een boete, maar met 30mph over de speedlimit, is de kans groot dat je voor de rechter moet verschijnen. Maar ik denk dat individual met iets lager snelheid dan 160kmh is aangehouden

@stefanp: ik heb ooit eens een trip van LA naar de grandcanyon, naar het zuiden (omstreken phoenix) en naar san diego gemaakt. Dat deed ik in 2/2.5 week, maar ik reed ook niet veel/bleef vaak paar dagen op de zelfde plek. Daarna nog een week san diego gebleven omdat een vriend van me daar woont.

Als je naar Florida gaat, dan zou ik de I-10 tot Florida nemen (zal iets van 8 uur oid van Texas rijden zijn en dan langs de golfkust rijden en dan richting de keys. Terug via de oostkust (de 1/1a) en bij Jacksonville kun je de 10 weer terugpakken naar Texas. Met 2 weken heb je ruim de tijd.
pi_37117215
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:12 schreef devzero het volgende:

[..]

Stoer. Alleen wordt in veel staten die snelheid gezien als "reckless driving" en dan kom je er niet vanaf met een simpele bekeuring.
Leuk dat je het wel goed weet te schrijven als buitenlander Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik Amerikanen wel niet 'wreckless' driving zie posten (ik kom op veel autoforums). Sommigen doen zo te zien geen enkele moeite om zelfs maar hun eigen taal te leren schrijven.

Bedankt voor de tip, ik weet momenteel nog niet of het oost- of westkust wordt.. Misschien alleen in TX, het was maar een hersenspinsel en m'n bezoek mag het zelf bepalen
-Mark Steyn
  donderdag 20 april 2006 @ 10:12:55 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_37119848
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Och, ik rij ook wel eens zo 80 of 85 mijl per uur.... lekkere snelheid om zo eens door te rijden. In Arizona moet je boven de 95 Mph voorkomen (De dochter van een kennis werd voor die snelheid aan de kant gezet en moest voorkomen (voor een "misdemeanor"), maar het zou kunnen dat het voor een 17 jarige met net een rijbewijs anders is - en JA, ze moest de autosleutels inlveren bij Pa voorlopig. ), dus ik ga er even vanuit dat je niet voor 100 mph aan de kant bent gezet, maar mischien voor 90 ofzo. Of je hebt als buitenlandse toerist gewoon geluk gehad, omdat het weken kan duren voordat je terecht kan bij een rechtbank natuurlijk, en dan ben je als tourist natuurlijk allang weer weg
Toen we gepakt werden reden we 20mph te hard en dat koste een paar honderd dollar. We hebben geluk gehad. Op het moment dat we hem in de spiegels hadden reden we alweer 100 mph. Die cop zei dat hij ons tegemoet kwam, maar we hebben hem echt niet gezien. Die boete hebben we trouwens in Vegas dubbel en dwars teruggewonnen!

Die 135mph was trouwens op een verlaten interstate (ook in Arizona!), misschien toch niet zo verantwoord, ook omdat we in een convertible reden.

Wist je trouwens dat de cruise control niet harder dan 110mph wil?
reset
  donderdag 20 april 2006 @ 14:24:34 #192
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_37127021
dan is het hier toch wel beter geregeld: de (meeste) staten werken onderling niet samen, dus je kan geflitst worden wat je wil in een andere staat zonder dat je ooit een bekeuring thuis krijgt.
zonnig Brasil
  donderdag 20 april 2006 @ 16:34:18 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37131292
quote:
Op donderdag 20 april 2006 14:24 schreef qwerty_x het volgende:
dan is het hier toch wel beter geregeld: de (meeste) staten werken onderling niet samen, dus je kan geflitst worden wat je wil in een andere staat zonder dat je ooit een bekeuring thuis krijgt.
Okay, je kunt zo een boete ontlopen..... maar je noemt het feit dat staten niet samenwerken "beter geregeld?"

Want ik neem aan dat als ze dat met boetes niet doen, dat er nog veel meer is waarmee ze niet met elkaar samenwerken.
-
  donderdag 20 april 2006 @ 16:54:37 #194
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37132125
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Okay, je kunt zo een boete ontlopen..... maar je noemt het feit dat staten niet samenwerken "beter geregeld?"

Want ik neem aan dat als ze dat met boetes niet doen, dat er nog veel meer is waarmee ze niet met elkaar samenwerken.
Vraag hem of Erwin_Rommel maar eens naar het effectieve Braziliaanse belasting en overheidsbesteding beleid in Brazilie
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 20 april 2006 @ 19:48:33 #195
110987 ErwinRommel
pi_37137294
quote:
Op woensdag 19 april 2006 08:55 schreef CoiCrow het volgende:
Beetje au-pairen en gitaar spelen en drinken.. Ben nogal lui aangelegd. Wat moet je anders in Spanje doen?
Ok, ga je ook echt daadwerkelijk wonen in Spanje? En zoja, in welke tak van "sport"?
Ik wil je er best opzetten, maar ik neem aan dat het jou duidelijk is dat diegene die op de lijst staan werkelijke emigranten zijn.
Niet om lullig te zijn, maar zo kunnen we ook vakantievierders die 2 maanden in een ander land verblijven gaan toevoegen. Schiet niet echt op of wel soms?
  donderdag 20 april 2006 @ 19:51:23 #196
110987 ErwinRommel
pi_37137383
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vraag hem of Erwin_Rommel maar eens naar het effectieve Braziliaanse belasting en overheidsbesteding beleid in Brazilie
Wat wilt men weten?
Vergis je niet in de Receita Federal als je de jaarlijkse aangifte moet doen. Opeens schijnt men wel zeer effectief te kunnen werken en de zgn "Jeitinho Brasileiro" verdwijnt steeds meer. Dus geen "grapjes" meer uithalen maar gewoon dokken.

En verder over Brazilie schreef ik al jaren eerder dat Lula een 0 is.
  donderdag 20 april 2006 @ 19:57:02 #197
111528 Viajero
Who dares wins
pi_37137568
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat wilt men weten?
Vergis je niet in de Receita Federal als je de jaarlijkse aangifte moet doen. Opeens schijnt men wel zeer effectief te kunnen werken en de zgn "Jeitinho Brasileiro" verdwijnt steeds meer. Dus geen "grapjes" meer uithalen maar gewoon dokken.

En verder over Brazilie schreef ik al jaren eerder dat Lula een 0 is.
Braziliaanse vrienden (en The Economist) vertelden me dat ze daar nooit hun budget op orde kunnen krijgen omdat de staten teveel macht hebben. Het federale leger heeft in de jaren 20 ooit Sao Paulo aangevallen vanwege ruzie over belastingen, maar daar weet ik het fijne niet meer van..
  donderdag 20 april 2006 @ 20:13:20 #198
110987 ErwinRommel
pi_37138082
quote:
Op donderdag 20 april 2006 19:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Braziliaanse vrienden (en The Economist) vertelden me dat ze daar nooit hun budget op orde kunnen krijgen omdat de staten teveel macht hebben. Het federale leger heeft in de jaren 20 ooit Sao Paulo aangevallen vanwege ruzie over belastingen, maar daar weet ik het fijne niet meer van..
Ik weet daar wel wat van, lijkt me een heel mooi topic om eens te openen in C&H.
Het ging toen niet enkel om afscheiding van noord en zuid maar ook om andere belangen waaronder idd belastingen.
  donderdag 20 april 2006 @ 20:13:31 #199
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_37138089
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:34 schreef maartena het volgende:

[..]

beter geregeld voor mij: daardoor krijg ik geen boetes
en verder: zoals ER al zegt, de jaarlijkse belastingaangifte is een must
al is ook hierbij de befaamde Latin creativiteit niet moeilijk ...
zonnig Brasil
  donderdag 20 april 2006 @ 20:16:42 #200
110987 ErwinRommel
pi_37138198
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:13 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

al is ook hierbij de befaamde Latin creativiteit niet moeilijk ...
Steeds meer overheidsorganen, Staats en federaal worden op elkaar afgestemd met als gevolg dat met voor een teruggave van de belastingen eigenlijk niet meer de doctor of tandarts hoeft aan te spreken omdat ook zij nu gekoppeld zijn aan een systeem waarin "transparantie" boekdelen spreekt. Dus die Jeitinho Brasileiro is over 3 jaar afgelopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')