Welk accent? Ik hoor nauwelijks een accent.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, mij juist niet.
Ik vind het leuke muziek, maar het overdreven gebruik van klemtónen, gecombineerd met dat accent gaan me toch snel irriteren.
Ze spreekt de v als f uit en de g als ch, maar dat zijn er inderdaad meer die dat doenquote:Op maandag 26 januari 2009 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Welk accent? Ik hoor nauwelijks een accent.
Het onzekere spat eraf juist door haar manier van zingen, dat maakt het heel schattig. En omdat het vervolgens zo'n ontzettend serieuze tekst is en ze bovendien enigszins spot met zichzelf krijgt het nog meer kracht. Ik vind dat je het mooi verwoordt. Geweldige muziek. Er is weinig muziek geweest de laatste tijd die ik zo vaak achter elkaar kan luisterenquote:Op maandag 26 januari 2009 22:02 schreef Molluck het volgende:
Ik blijf het fascinerend vinden hoe 'slecht' dit eigenlijk is, ze praat best wel met een accent, de zinnen lopen niet, klemtonen liggen verkeerd, ze heeft een vreemd soort snik in haar stem en eigenlijk kan ze helemaal niet zo mooi zingen.
Maar er is weinig dat me de laatste tijd zo erg geraakt heeft als eigenlijk elk nummer op dit album (komt misschien ook wel een beetje doordat het Nederlandstalig is, maar dat terzijde) Het zijn zulke persoonlijke, schattige, ontwapenende liedjes dat je bijna niet anders kan dan van haar houden, terwijl ik haar nog nooit gezien heb.
Het is alsof je een kleuter in alle onschuldigheid het meest diepzinnige en zware verhaal hoort vertellen, heel onbezorgd maar aan de andere kant heel doordacht en triestig.
Het is moeilijk te bevatten of omschrijven, maar er zitten teksten bij die met zo'n nonchalance worden uitgesproken en tegelijkertijd zo meelijwekkend zijn dat ik af en toe echt met tranen in mijn ogen zit te luisteren.
("Ik ben niet het meisje van je dromen, waar je zo goed mee praten kan, ik ben niet het meisje uit die soap, maar je kijkt wel nu en dan")
Ik heb dit niet vaak, maar het mag duidelijk zijn dat ik fan ben. 14 februari in Ekko hier in Utrecht, er moet heel veel gebeuren wil ik daar niet bij aanwezig zijn.
Een heel bijzondere tekst ja, een soort van vrije associatie bij het begrip buitenboord, waarbij de tekst soepel van het ene in het andere onderwerp stort.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:49 schreef Myster_E het volgende:
Buiten boord vind ik een briljant nummer, mijn favoriet op de cd.
Stel je voor dat je zou betalen voor iets dat je goed vindt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:01 schreef Sautor het volgende:
itunes?
Ik vind de cd zelf trouwens al een kunstwerk opzicht. Mooie cover, mooi ontwerp.quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:39 schreef Norrage het volgende:
ik heb hem zelfs 2x op cd gekocht...1x gesigneerd en 1x niet gesigneerd
Klopt, mooie coverquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:45 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind de cd zelf trouwens al een kunstwerk opzicht. Mooie cover, mooi ontwerp.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stel je voor dat je zou betalen voor iets dat je goed vindt.
Gewoon net zo lang wachten totdat het album via limewire te krijgen is.anders huppel je even naar bol.com.
Ja, ik had het eigenlijk over de user ervóór.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:36 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Je weet dat je bij iTunes moet betalen voor muziek?
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
want mijn hoofd zit vol met jou
krijg niks zinnigs uit mijn mond
alleen mijn tong
mij blaas je niet op om
ik sta met beide steunzolen op de grond
Leuke bonustrack.
eenschquote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:42 schreef StolenIdentity het volgende:
Erg fijn debuutalbum.
Binnenkort maar eens aanschaffen.
Lijkt me driedubbel niks om Roosbeef in die toko te zien, eik.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:11 schreef Molluck het volgende:
*Jaloers
Voor degenen die Utrecht hebben gemist omdat het is uitverkocht (zoals ik) 15 maart in Tivoli de Helling is nog een tweede kans. (zondagavond)
Waarom niet?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:26 schreef belsen het volgende:
[..]
Lijkt me driedubbel niks om Roosbeef in die toko te zien, eik.
Wat is daar dan mis mee? Waaraan moet een toko voldoen voordat Roosbeef er op kan treden?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:26 schreef belsen het volgende:
[..]
Lijkt me driedubbel niks om Roosbeef in die toko te zien, eik.
Ik vond het best een fijn zaaltje toen ik er naar My Brightest Diamond ging. Ik had prima zicht. En mensen die er doorheen praten heb je overal.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:58 schreef ranja het volgende:
Als je een beetje achteraan staat in De Helling zie je zo goed als niks. Bovendien heb je dan altijd pratende mensen om je heen. Prima voor harde rock concerten maar voor Roosbeef niet ideaal. Ik sla maar over dan denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |