eens, had er helemaal niks mee!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:53 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik vond het een onzekere trutkut bij DWDD en als dit het beste is wat Nederland te bieden heeft, zie ik het somber voor de Nederlandse clubcultuur.
Het is vooral vlak en zouteloos. Ik heb er geen hekel aan, maar goed is het bij lange na niet.
Spinvis-achtig en het origineel noemen?quote:Op maandag 19 januari 2009 23:33 schreef Norrage het volgende:
Wat een geweldige, originele en stoere muziek! vind haar geweldig! Muzikaal echt fenomenaal
Echt een beetje Spinvis achtig. Maar ja, het is of haten of liefhebben deze muziek geloof ik.
Neem je jezelf serieus?quote:Op maandag 19 januari 2009 23:43 schreef CasB het volgende:
[..]
Spinvis-achtig en het origineel noemen?
Het is zo stom dat er volgens mij maar max 1.30 mag gezongen bij DWDD ofzo, zoiets hoorde ik laatst :/quote:
Ja. Maar ik kan het eerlijk gezegd niet origineel noemen. Het is inderdaad spinvis-achtig, en mijns inziens niet 3fm/noemenswaardig.quote:
Ik snap niet waarom Spinvis zo vaak genoemd wordt. Dat knip en plak werk van hem doet me niks, doe mij maar de piano en de driekwartsmaat van Roos...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:13 schreef CasB het volgende:
Ja. Maar ik kan het eerlijk gezegd niet origineel noemen. Het is inderdaad spinvis-achtig, en mijns inziens niet 3fm/noemenswaardig.
Daar zijn we het dan in ieder geval over eens!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:13 schreef CasB het volgende:
[..]
en mijns inziens niet 3fm/noemenswaardig.
Ik ben persoonlijk helemaal geen Spinvis fan (terwijl ik al zijn cds heb en er best wel naar luister) maar Roosbeef vind ik net iets extra's hebben...Volgens mij is het naieve van de muziek en het weergaloze instrumentale werk voor mij gewoon net wat geschikter. Ik vind het geluid veel voller. Ik vind de combinatie daarvan met de stem en de teksten heel mooi, het past gewoon precies. En ik vind het vooral wat betreft deze combinatie (en de teksten zelf) origineel klinkenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom Spinvis zo vaak genoemd wordt. Dat knip en plak werk van hem doet me niks, doe mij maar de piano en de driekwartsmaat van Roos...
welke?quote:Op maandag 19 januari 2009 17:30 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik reageerde enkel op Bosbeetle. Als je mij om een vergelijking zou vragen kwam ik met heel andere namen
Dat aandoenlijke is nu juist de reden dat ik er op een gegeven moment kriegelig van ga worden. Het is ook niet handig, want zoiets werkt goed als je 19 jaar bent, maar je kunt niet altijd dat aandoenlijke wat wereldvreemde meisje blijven. Je verliest geloofwaardigheid, en het wordt dan een kunstje. De teksten zijn bij vlagen best mooi, maar soms dus ook te naďeverig en daardoor wat mij betreft teveel een 'act'. Alsof ze er steeds voor kiest om zichzelf zo neer te zetten, maar ik zou haar wel eens willen zien als ze echt volledig vanuit zichzelf gaat schrijven en zingen. Haar stem is mooi.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:06 schreef Alcatraz het volgende:
Het is aandoenlijk grappig, laat ik het zo zeggen.
Ja en? Doet ze dat dan? Ze komt net kijken en men gaat al klagen dat ze niet eeuwig zo door kan blijven gaan...quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:31 schreef mane het volgende:
[..]
Dat aandoenlijke is nu juist de reden dat ik er op een gegeven moment kriegelig van ga worden. Het is ook niet handig, want zoiets werkt goed als je 19 jaar bent, maar je kunt niet altijd dat aandoenlijke wat wereldvreemde meisje blijven.
Het nummer Alleen vind ik qua voordracht en opbouw overigens een typisch Krang-nummer. Vooral het herhaalde "Alleen, alleen, alleen."quote:Op maandag 19 januari 2009 14:56 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Alle mensen? Nee....
Wat Spinvis betreft heb je gelijk, maar Krang & Kift vind ik geweldig. Als Roosbeef nou eens dat soort muziek zou maken in plaats van zich aan te stellen!
En vooral die op het oog rare zinnen, die zich vervolgens in je hoofd nestelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:05 schreef belsen het volgende:
Het is een beetje zwevende muziek, heeft Nederlandstalige teksten, een aparte manier van zingen en de woorden op de melodie zetten en het zit op Excelsior. Dat zijn de connecties met Spinvis, volgens mij meer ook niet.
Ik de eerste 2 keer ook.quote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:11 schreef Young_David het volgende:
Wel in de context houden he,
"Ze zegt 'ik kom uit de randstad. Ik zeg 'Wat moet je dan met hem, heb je'n OV ofzo''"
Hm, mij juist niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:57 schreef Roi het volgende:
Haar stem(geluid) spreekt me erg aan!
Volgens mij:quote:Op zondag 25 januari 2009 23:22 schreef Molluck het volgende:
Echt mooie teksten, maar soms ook moeilijk te verstaan, ik kan het echt niet hebben dat ik nog steeds niet weet wat ze zegt?
"Ik leef in een roes, het licht doet pijn **** duurt dit feest"
Welk accent? Ik hoor nauwelijks een accent.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, mij juist niet.
Ik vind het leuke muziek, maar het overdreven gebruik van klemtónen, gecombineerd met dat accent gaan me toch snel irriteren.
Ze spreekt de v als f uit en de g als ch, maar dat zijn er inderdaad meer die dat doenquote:Op maandag 26 januari 2009 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Welk accent? Ik hoor nauwelijks een accent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |