abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36779740
vervolg van Deel 87

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in XXVII - we houden vol! Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel of Bert (vriend van Troel). Dit kun je doen door te mailen naar:
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl
Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 12-04-2006 08:52:08 ]
pi_36779764
uhm shit, ja nu staat de afbeelding er niet...
hoe werkt dat met een .png?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 april 2006 @ 23:17:58 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36779837
Even de overbodige tags weghalen zodat alleen de oorspronkelijke url er nog staat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36779924
laatmaar...is dus gewoon de url als image ingeven. Wel vreemd dat het quoten van het vorige topic niet werkt voor die afbeelding.

[ Bericht 68% gewijzigd door octopussy op 08-04-2006 23:27:34 ]
pi_36780013
Deeltje 88 alweer, tevens teeveepee...

En nu duik ik echt mijn nest in. Morgen weer vroeg op om te werken
pi_36780056
Ik heb gebodyattacked vanochtend, en ik leef nog! =P
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 8 april 2006 @ 23:42:19 #7
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36780586
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:24 schreef Maeghan het volgende:

[i]Weet je waar ik gefrustreerd van raak? Als mensen die volgens mij geen flauw benul hebben van wat veel gewicht kwijt moeten raken eigenlijk inhoudt hier even komen vertellen wat we moeten gaan doen, terwijl we dat negen van de tien keer al doen, en dan ook nog eens met termen beginnen als 'idioot', 'lui', en opmerkingen maken dat we best 'iets mogen doen'. Als je niks zinnigs te zeggen hebt moet je de politiek ingaan en niet hier komen zeuren.
Nou, het gaat mij meer om de manier waarop je het zegt. Je reageert vaak zo agressief en negatief dat ik er naar van wordt

Het valt mij sowieso op dat als er hier mensen komen met een andere mening dat die meteen platgewalst worden. Of ze nou gelijk hebben of niet, daar gaat het niet om. Best jammer..
pi_36781088
Nou, het gaat er wel degelijk om of ze gelijk hebben of niet. Ik heb geen zin in iemand die mij en de rest van lijnend fok even komt vertellen hoe dat dan wel moet en waar we over moeten praten. Dat jij mijn posts interpreteert als negatief en agressief zit toch echt tussen jouw oren ben ik bang. Ik bedoel het niet zo in ieder geval. Ik zit hier echt niet met een rood hoofd vloekend en tierend achter de pc of zo.

Als bloodyserious over een jaar terugkomt en nog steeds die 35 kilo's kwijt is wil ik luisteren, eerder niet. Dat je snel af kan vallen door sporten wist ik al, heb ik ook al eens gedaan. Geen 35 kilo, maar toch. Voor mij werkt het niet, en dan kan iemand bij hoog en bij laag beweren dat het wél zo is en dat dat dé methode is voor iedereen, en dat dat alleen maar advies is, maar ik vind het opdringerig en wat mij betreft is het ongewenst. Ieder lichaam, en zeker iedere geest die erin schuilgaat, is anders. Iemand die daar geen rekening mee houdt kan ik niet serieus nemen.

Beetje apart ook dat je vindt dat mensen met een andere mening platgewalst worden. Dat is niet mijn ervaring. Er zitten genoeg mensen hier die dingen zeggen die soms lijnrecht tegenover elkaar staan en daar zie ik geen respectloze opmerkingen heen en weer vliegen.

Verder ga ik er niet meer op in. Als je problemen hebt met mijn posts, dan lees je ze maar niet.

Even iets heel anders, heeft iemand tips voor een beetje degelijke, niet al te dure sportbh? Echt een hele stevige, want met body attack was wat ik nu heb niet genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 09-04-2006 00:06:29 ]
pi_36781137
Poohy, ik denk dat Meaghan het hier niet over jou heeft. We hebben het trouwens wel vaak meegemaakt dat mensen die nooit eerder iets hebben gepost, ineens komen vertellen wat we verkeerd doen en hoe het wel moet. Soms zelfs op zo'n toon dat het behoorlijk beledigend is voor de mensen hier. We hebben ook al eens gehad dat een vaste poster niet meer durfde te posten omdat ze op dat moment niet zo goed ging en het was zeg maar de druppel die de emmer deed overlopen.

En ja een aantal mensen hier (waaronder ik) zijn al wat langer bezig in de strijd tegen het overgewicht en kunnen daardoor nog al eens gefrustreerd zijn. Het is fijn als je die frustratie lekker van je af kan schrijven voor mensen die het begrijpen. Het is niet fijn als je afgebrand wordt ("je doet het niet goed, je sport niet genoeg, je moet dit doen, je moet dat doen" enz.). Ik denk dat ik ook wel kan zeggen dat de meeste 'regulars' ook wel weten hoe je moet afvallen en wat gezond is en wat niet. Het gaat hier om morele support, ervaringen uitwisselen en soms mensen op weg helpen.

Ik ga al aardig wat topics mee hier, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand met een andere mening platgewalst werd. Behalve natuurlijk van die losers die wel even komen vertellen dat dikke mensen vies en lui zijn, die wals ik graag plat.
pi_36781173
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:01 schreef octopussy het volgende:
Ik ga al aardig wat topics mee hier, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand met een andere mening platgewalst werd. Behalve natuurlijk van die losers die wel even komen vertellen dat dikke mensen vies en lui zijn, die wals ik graag plat.
Bij voorkeur letterlijk

quote:
Op zondag 9 april 2006 00:01 schreef octopussy het volgende:
Poohy, ik denk dat Meaghan het hier niet over jou heeft.
Nee, dat zeker niet.
pi_36782922
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 23:59 schreef Maeghan het volgende:
Als bloodyserious over een jaar terugkomt en nog steeds die 35 kilo's kwijt is wil ik luisteren, eerder niet.
hoi, ik heb die 35 kilo er in een half jaar afgetraind en dat is nu een jaar geleden dat ik daar mee klaar was,
ik ben wel maar liefst 2 kilo aangekomen in de afgelopen 5 maanden
pi_36785252
Eerst wil ik graag kwijt dat ik Maeghan haar posts nog nooit als agressief heb ervaren. En ze is niet vaker negatief over dingen dan de rest van ons Maeghan is hoogstens gepassioneerd in har bewoording, maar dat is zeker niet iets negatiefs of agressiefs.

Deze topicreeks is er niet voor om elkaar precies te gaan vertellen hoe je nou exact moet afvallen, wegen, sporten, eten, vitaminepillen slikken etc. Iedereen kan natuurlijk wel suggesties aandragen, maar er is gewoon geen gouden standaard. De belangrijkste regel bij het lijnen is dat je een dieet moet kiezen dat bij je past, waar je mee afvalt en wat je kan volhouden. Ik ken mensen die zijn afgevallen zonder 1 minuut aan sport te doen (en ik geef toe dat deze persoon na het lijnen extreem los in het vel zat, ik vermoed dat dat door het snelle afvallen zonder te sporten kwam, maar dat weet je natuurlijk niet zeker) en ik ken mensen die het met alleen sporten proberen (en dat werkt meestal niet, je moet gewoon ook je eetgewoontes aanpakken).

Deze topicreeks is er vooral om elkaar te steunen, te motiveren en vragen te beantwoorden. En inmiddels is de reeks meer dan een dieetreeks. We lachen en huilen ook samen om alledaagse en niet zo alledaagse belevenissen. En ik denk dat sommigen dáárom zo gepassioneerd reageren als iemand die in onze ogen een betweter is (of je het nou bent of niet ) even komt binnen stormen om te zeggen hoe we het moeten doen. De meesten hier weten wel hoe het moet, maar er spelen veel meer factoren mee dan hoe je moet eten en hoeveel je moet sporten. Helaas. Anders was ik ook al lang een slanke Isa
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36785253
quote:
Op zondag 9 april 2006 01:13 schreef bloodyserious het volgende:
hoi, ik heb die 35 kilo er in een half jaar afgetraind en dat is nu een jaar geleden dat ik daar mee klaar was,
ik ben wel maar liefst 2 kilo aangekomen in de afgelopen 5 maanden
geweldig! En pas op met die 2 kilo (ik ben serieus).

Maar ik neem aan dat je ook iets aan je eetpatroon hebt gedaan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 9 april 2006 @ 09:04:04 #14
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_36785364
@ Meaghan en Octopussy

Bedankt voor jullie, uitleg. Het is duidelijk nu
pi_36785400
terugvindpostje...

ik heb verder niet zoveel te melden, ik wacht op wat ze van mijn verslag vinden, mijn rug doet nog steeds vervelend, dus ik hoop straks eindelijk weer tijd te hebben om te sporten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36785549
ik ben 255 kilo afgevallen met het eten van honingdropjes en jullie MOETEN dat ook doen, anders blijven jullie vette mormels! En dan wil je gewoon niet afvallen .

slechtste tvp die ik ooit gemaakt heb
  † In Memoriam † zondag 9 april 2006 @ 09:55:54 #17
43556 miss_dynastie
pi_36785680
quote:
Op zondag 9 april 2006 09:36 schreef freecell het volgende:
ik ben 255 kilo afgevallen met het eten van honingdropjes en jullie MOETEN dat ook doen, anders blijven jullie vette mormels! En dan wil je gewoon niet afvallen .
Ja, die ken ik.... en 300 kilo aangekomen zeker
pi_36786680
Ik heb vanochtend gezwommen!!!

Gisteren belde het zwembad hier in de buurt terug (van de week wist niemand het) dat ze op zondag ook in het wedstrijdbad extra warm water hebben.
Dus vanochtend om 9.30 stond Anansi voor de deur van het zwembad.
15 min gezigzagd tussen de bejaarden, daarna 15 min in het bubbelbad gezeten, en toen weer 15 min gezwommen.

Nog niet bepaald veel, maar ik heb het toch maar mooi gedaan!! En zonder noemenswaardige extra pijn in mijn gewrichten
pi_36787061
Ik wil ook weer gaan zwemmen, maar ik vind het zo saai alleen...
pi_36787151
Zo, weer een tvp.
Dalijk eerst douchen en dan ben ik van plan eens een flink stuk te gaan wandelen.
hopelijk wil mijn man me vergezellen
pi_36787315
ik ben soooo sielug....
Wilde gaan spinnen vanochtend, maar mijn knie dacht daar heel anders over. Mijn knie dacht zelfs, hmm drie keer in 1 week sporten, daar heb ik geen zin in!! Dus toen ging ie maar heel erg pijn doen en ben ik na een half uurtje pogingen doen tot sporten maar weer naar huis gegaan. Baal, baal, baal

Nou ja, dinsdag maar weer een poging....
Ik merk trouwens dat nu ik ben begonnen met weer fanatiek sporten dat het afvallen een beetje tegenvalt... Maar ja dat zijn natuurlijk die spieren die meer wegen dan vet.... Aan het gezonde eten ligt het niet, dat doe ik genoeg!

Nou, succes allemaal deze week! (En niet teveel paaseitjes he! )
pi_36787580
Ieneminie, luister naar je lichaam hè. Als die knie dinsdag nog lastig doet, zelfs geen poging doen om te sporten, hoe graag je ook wil. Dadelijk zit je met een ernstige blessure waardoor je een paar maanden geen sport kan doen ipv een paar weken.

tevens TVP
pi_36787666
je hebt helemaal gelijk Iksje! Was ik ook niet van plan. Ik had vandaag al niet moeten gaan, maar ik dat het valt te proberen... Maar idd, had naar mn lichaam moeten luisteren!
Dus dat ga ik nu ook weer netjes doen (behalve als t om paaseitjes gaat schreeuwen natuurlijk )
pi_36788265
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:44 schreef Ieneminie het volgende:
Ik merk trouwens dat nu ik ben begonnen met weer fanatiek sporten dat het afvallen een beetje tegenvalt... Maar ja dat zijn natuurlijk die spieren die meer wegen dan vet.... Aan het gezonde eten ligt het niet, dat doe ik genoeg!
Dit kan je vinden op hardloopschema.nl:
quote:
Wanneer je begint met trainen, neemt je bloedvolume toe en houdt je lichaam meer water en suiker vast waardoor je tot 2-3 kilogram zwaarder kan worden.
En wat geweldig, Anansi! Lekker, hè, zwemmen Ik ga deze week denk ik weer 1-2 keer. Beviel me goed. Ook al was het om 7:00 's morgens.
  zondag 9 april 2006 @ 14:40:02 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36791794
Het ligt er hier ook sterk aan hoe je het post. Als je het positief en met respect brengt, wordt er best veel geaccepteerd.

Vandaag was de Rotterdamse marathon op tv. Zo leuk om te zien. En ik voelde weer helemaal hoe het een jaar geleden was om daar aan de start te staan en te wachten op het kanon van Ivo. Dat je sporten gewoon kan gaan missen had ik nooit verwacht. (behalve de gezelligheid van de turnclub dan).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')