abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:17:28 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36762197
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36766999
op naar de voetbalwet (tvp)
pi_36768136
Daag
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2006 @ 16:23:35 #4
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_36768179
De ME staat klaar
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 9 april 2006 @ 13:22:04 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36789869
Stond vandaag een heel stuk in de Telegraaf over Ajax-hooligans... erg interessant om te lezen..
  zondag 9 april 2006 @ 13:38:37 #7
45511 TimmyAsd
pi_36790290
quote:
Op zondag 9 april 2006 13:26 schreef TerroRobbie het volgende:
copy paste?
De papieren telegraaf...
  zondag 9 april 2006 @ 21:46:19 #8
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36805433
Is het nog gezellig in Eindhoven?

Bij talpa meteen een hoop ophef om niks
pi_36805485
terugrelpost
pi_36806221
Schijnt nog een "opstootje" geweest te zijn tussen enkele feyenoorders en mensen van onze supportersclubbus (= breinaaldenclub met vooral oude(re) mensen en kinderen, bij een tankstation. Weet niet wat er precies gebeurd is, maar denk niets bijzonders.
pi_36808453
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Schijnt nog een "opstootje" geweest te zijn tussen enkele feyenoorders en mensen van onze supportersclubbus (= breinaaldenclub met vooral oude(re) mensen en kinderen, bij een tankstation. Weet niet wat er precies gebeurd is, maar denk niets bijzonders.
Stelde volgens mij ook niet veel voor.Waren in ieder geval de jonge gasten van ons die daarbij betrokken waren.....
pi_36813682
Het stuk in de Telegraaf.
quote:
JUSTITIE ZET ZWAAR in tegen de Amsterdamse hooligans die een aanslag op het clubhuis van voetbalvereniging ADO Den Haag pleegden. De relschoppers worden beschuldigd van onder meer poging tot moord en maken volgens het openbaar ministerie deel uit van een criminele organisatie. Ditmaal heeft justitie volgens deskundigen een gerede kans de geweldplegers wegens bendevorming achter tralies te krijgen. In delen van het strafdossier tekenen zich inmiddels de eerste contouren van een geoliede en strak geleide vechtmachine af.

VOLGENS JUSTITIE ZIJN RELSCHOPPERS LID VAN CRIMINELE ORGANISATIE, MAAR ’BREINEN’ LOPEN NOG VRIJ ROND

Aanslag Ajax-hooligans op ADO-honk werk van geoliede vechtmachine?

ÉÉN GROTE BENDE!

Verdachten durven geen namen te noemen uit vrees voor vergelding

door JOLANDE VAN DER GRAAF

AMSTERDAM, zondag
„Ik kan een naam van iemand noemen. Als híj eenmaal is opgepakt, gebeurt er voorlopig niets meer. Hij is een oude rot binnen de Amsterdamse hooligans die veel regelt. Ik ga niks zeggen, want dan heb ik straks gaten in mijn lijf. Maar bij de Amsterdamse politie zijn er mensen die heel goed weten wie ik bedoel.”

De 21-jarige hooligan uit Amsterdam liet er eerder deze maand tijdens een verhoor door twee Haagse rechercheurs geen twijfel over bestaan: de échte organisatoren van de gewelddadige aanslag op het supportershome van ADO Den Haag lopen volgens hem nog vrij rond. „Waarom heb je dat niet aan de officier van justitie verteld?” vroeg een van de verbalisanten blijkens het proces-verbaal van dit verhoor. „Ik wil graag blijven leven”, antwoordde de geweldpleger, die de kaken daarna stijf op elkaar hield.

In het onderzoek naar de Amsterdamse hooligans die de rellen bij het ADO-honk in Den Haag pleegden, stuurt justitie aan op een veroordeling wegens lidmaatschap van een criminele organisatie. Een misdrijf waarop maximaal acht jaar cel staat, maar dat doorgaans moeilijk valt te bewijzen. Toch lijkt het OM dit keer meer succes te boeken dan met eerdere, vergeefse pogingen om hooligans als georganiseerde criminelen zwaar te kunnen straffen. tieman ontwaarde even na elf uur vlak bij ADO naar eigen zeggen een vijftigtal personen. Toen hij de sjaals over hun gezichten en stokken in hun handen zag en hen ’Ajax-hooligans en joden’ hoorde schreeuwen, bedacht de agent zich geen moment en belde de meldkamer. Even later klonk een oorverdovende knal.

In het supportershome van ADO schrok een twintigtal jongeren eveneens toen de nitraatbom bij de buitendeur tot ontploffing kwam. Geen van de aanwezigen in het clubhuis behoorde tot de Haagse harde kern. Een deel was minderjarig, 14 en 15 jaar. In de chaos die zou volgen, stonden deze jongens letterlijk doodsangsten uit.

Een getuige: „Er kwamen allemaal mannen met honkbalknuppels naar binnen. Ze maaiden om zich heen en raakten wat ze konden raken. Ik zag hoe twee van mijn vrienden bij de tafeltennistafel harde klappen kregen. Er werden rookbommen en molotovcocktails gegooid. Ik werd ook geslagen en kroop naar buiten. Nog nooit ben ik zo bang geweest.”

Acht Haagse jongens liepen tijdens de veldslag lichte tot zwaardere verwondingen op. Een zestienjarige belandde met drie steekwonden in het ziekenhuis. Hij verklaart: „Ik denk dat ik wel twintig tot dertig keer ben geslagen. Pas later merkte ik dat ik met een mes in mijn zij en been was gestoken.” Een volgende gewonde: „Ze riepen ’Ajax hooligans!’ Brandende benzine spatte op mijn jas en verbrandde mijn broek. Ik heb de dood in de ogen gezien.”

Gestructureerd
In tot nu toe afgelegde verklaringen omschrijven enkele opgepakte verdachten de harde kern van Ajax als een gestructureerd geheel met leidinggevenden en uitvoerenden. Ook een andere vereiste voor bendevorming werd door sommigen opgebiecht: een gezamenlijk oogmerk om als zogeheten voetbalsupporters misdrijven te plegen.

Het was ráák in Den Haag. Het scheelde weinig of er waren die vrijdagavond, 10 februari, doden gevallen in het clubhuis van ADO. Schattingen over de aantallen hooligans die naar de residentiestad waren gekomen, lopen uiteen van 50 tot 200 man. Een Haagse poli-

Wapens
Even snel als de hooligans waren gekomen, bliezen zij de aftocht, een zwaar gehavend ADO-honk achterlatend. In de uren erna wist de politie tien verdachten op een carpoolplaats bij Zoeterwoude aan te houden. De daarbij buitgemaakte wapens logen er niet om. Alleen al in één auto lagen een alarmpistool, twee messen, een schaar, een ploertendoder, een boksbeugel, twee gummiknuppels, een houten knuppel, een stapel tentstokken, paraplu’s en een jerrycan met resten benzine. Van belang was bovendien de vondst van een computerschijfje en gsm’s met bestanden vol namen van leden van de Amsterdamse harde kern.

De dagen erna traden autoriteiten massaal op om een volgend gewelddadig conflict te voorkomen. De wedstrijd tussen ADO en Ajax werd zonder publiek gespeeld, terwijl zo’n driehonderd man aan mobiele eenheid in pantservoertuigen, met honden of op paarden Den Haag hermetisch afgrendelden voor reltuig.

Bij een inval in het Ajaxhome vond de politie wapens en harddrugs en werden nog eens zeven hooligans opgepakt. De zwaarste relschoppers kregen van Ajax stadionverboden voor de komende tien jaar. „Dit soort mensen hoort hier niet thuis. Als zulke dingen met voorbedachten rade gebeuren, praat je over pure criminaliteit”, zei voorzitter John Jaakke woedend.

Een maand nadien is de Haagse recherche druk doende met het verhoren van opgepakte hooligans en het voorbereiden van nieuwe arrestaties. Toen een van de verdachten onlangs werd gevraagd wat hij zelf van de geweldplegingen vond, zei hij: „Als je hier zit, is het niks. Maar als je met een groep bent, is het wel gezellig. Wat drinken of zo.”

Het ’of zo’ in Den Haag was wraak tegen de harde kern van ADO, die een jaar eerder het supportershome van Ajax in brand zou hebben gestoken. Sindsdien bestonden er plannen om de Hagenaren te grazen te nemen. „Er werd al heel lang gezegd dat Den Haag ons home in de fik had gezet en dat we die gasten moesten pakken”, verklaarde een 20-jarige verdachte tegenover de recherche. „Sinds een jaar bestonden plannen om naar ADO te gaan”, specificeerde een andere, 21-jarige hooligan.

De omschrijvingen van de harde kern lijken te duiden op een gestructureerd verband achter het geweld. „Het vechten bij wedstrijden in binnenen buitenland wordt vanuit de harde kern geregeld”, verklaarden verschillende hooligans. „Ook in Den Haag hadden ouderen de leiding”, hield een 17-jarige verdachte het onderzoeksteam voor.

De aanslag op ADO werd klaarblijkelijk terdege voorbereid. Sommigen gingen die avond naar eigen zeggen naar het Ajax-home in de veronderstelling naar een dancefeest te gaan, maar werden er alsnog opgetuigd voor de rel. „We hoorden dat we in Den Haag zouden gaan vechten. Er werden plattegronden van die stad in het honk rondgedeeld.”

In het strafdossier wordt gerept over leiders, onder wie de veelvuldig aangewezen verdachte Daan van der E., die een schakel tussen de ’oude’ harde kern en de jongere gegadigden zou vormen. Een 19-jarige relschopper: „Veel jongens kijken tegen hem op. We moesten voor Daan bekijken wie er wel en niet voor zouden gaan als er wordt gevochten. Via msn-chat is ook met Daan besproken hoe er wraak moest komen op supporters van FC Den Bosch, na mishandeling van een Ajax-supporter.”

De gearresteerde hooligans spreken bovendien over een persoon binnen de harde kern die tijdens zogeheten ’voorverkenningen’ de terreinen van ADO Den Haag heeft bestudeerd. ’Hij heeft veel bezoeken aan andere supportersgroepen en speelsteden georganiseerd. Hij regelde ook het vervoer, wapens en bivakmutsen’, wordt in het onderzoeksdossier over deze hooligan gezegd.

Adrenaline
Zelfs de tocht naar Den Haag zou door doorgewinterde Ajax-hooligans zijn begeleid. „De meesten van ons hadden een auto. Maar er stond een oudere gozer te wijzen in welke auto je kon stappen als je nog geen vervoer had.” Over het doel bestonden geen misverstanden. Het treffen met ADO Den Haag vormde voor allen een gewelddadige strafexpeditie: „We gingen om te vechten. Dat was de intentie. Er was veel adrenaline. We waren opgefokt.”

De als toonaangevende hooligan omschreven Viktor K. heeft volgens een 20-jarige verdachte de nitraatbom tegen het ADO-honk gegooid. Deze inmiddels opgepakte K. wordt in het strafdossier als vuurwapengevaarlijk omschreven. Bij een recente inval in zijn woning werden speurhonden ingezet om te zoeken naar explosieven.

In het onderzoek zitten momenteel twintig relschoppers vast op verdenking van poging tot moord, brandstichting, openlijke geweldpleging, voorbereidingshandelingen en lidmaatschap van een criminele organisatie. Eerder werden zes verdachten naar huis gestuurd wegens gebrek aan bewijs. Justitie zei gisteren dat niet wordt uitgesloten dat de komende tijd meerdere arrestaties volgen.
  maandag 10 april 2006 @ 09:22:04 #13
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36813937
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:46 schreef PLAE@ het volgende:

Is het nog gezellig in Eindhoven?

Bij talpa meteen een hoop ophef om niks
Was zekers gezellig ja, op het laatst nog ff tikkertje met de ME
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_36813963
quote:
Via msn-chat is ook met Daan besproken hoe er wraak moest komen op supporters van FC Den Bosch, na mishandeling van een Ajax-supporter.”
Spannend
pi_36814100
Bedankt voor het plaatsen van het stukje BliksemSchigt.
  maandag 10 april 2006 @ 10:12:08 #16
45511 TimmyAsd
pi_36814832
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:22 schreef PyTh het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zie je wel, niet alleen bij Ajax en feyenoord loopt het feest uit de hand
  maandag 10 april 2006 @ 10:14:16 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36814871
Het valt me op dat het vrijwel altijd vrouwen zijn die d'r over schrijven.
prachtig stuk overigens
pi_36816089
De S.C.F. hebben ze na Beverwijk ook tot criminele organisatie proberen om te dopen, geweld, drugshandel, enzo.. maar is ze ook niet gelukt... lijkt me sterk dat ze dat bij die ajax groep nu wel gaat lukken.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36816853
Ik zie hier wel weer een spannend boek over verschijnen, het krantenartikel leest al lekker weg.
  maandag 10 april 2006 @ 12:09:49 #20
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36817859
quote:
Voetballer bijna doodgeschopt

door een onzer verslaggevers

AMSTERDAM - Een speler van de voetbalclub Overbos uit Hoofddorp is gisteren in een wedstrijd tegen het Amsterdamse SC Eendracht bijna doodgeschopt. De man is met zwaar hoofdletsel afgevoerd.

De scheidsrechter, tijdens de wedstrijd meermalen bedreigd, vluchtte de kleedkamer in. Buiten ontstond een massale vechtpartij.

Nadat de wedstrijd voor het Amsterdamse SC Eendracht laat in 1-2 verlies omsloeg door een fel bestreden penalty, werd de rechtsback van Overbos na een sliding door Eendracht-spelers hard in de rug en later vol tegen het hoofd getrapt.

Ook zaterdag ging het mis bij de amateurs. Een scheidsrechter werd kort voor tijd met een moersleutel in de rug geslagen in de wedstrijd ZTS tegen AFC'34.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36821300
is toch ook zo'n ajacied in vught gevangenis die erbij was in den-haag, de kk geslagen en overgeplaatst?
pi_36828194
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:10 schreef CategoryC het volgende:
De S.C.F. hebben ze na Beverwijk ook tot criminele organisatie proberen om te dopen, geweld, drugshandel, enzo.. maar is ze ook niet gelukt... lijkt me sterk dat ze dat bij die ajax groep nu wel gaat lukken.
Idd.Dat is ze bij ons niet gelukt en dat waren toch wel wat heftigere incidenten.Ze hadden 't zogenaamd helemaal in kaart gezet,vd zogenaamde "leiders",netwerk,etc.Onzin allemaal.Lijkt me dan ook sterk dat ze dat bij die gasten wél gaat lukken.Gewoon 'n hoop blabla,maar meer ook niet...
pi_36828465
Krijgen toch het bewijs niet rond, te weinig mensen die gaan lullen.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_36828617
quote:
Ik heb de dood in de ogen gezien.”
Bekende tekst! Die hebben we vaker gehoord... hahaha!
pi_36829801
Ja dat zei Fred J toch ook na Beverwijk hehehehe
pi_36829843
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:26 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Idd.Dat is ze bij ons niet gelukt en dat waren toch wel wat heftigere incidenten.Ze hadden 't zogenaamd helemaal in kaart gezet,vd zogenaamde "leiders",netwerk,etc.Onzin allemaal.Lijkt me dan ook sterk dat ze dat bij die gasten wél gaat lukken.Gewoon 'n hoop blabla,maar meer ook niet...
Is allemaal grootspraak, roepen ze toch al 20 jaar ofzo dat ze hooliganisme willen gaan verbannen, en nu ze der zo hebben en het hele land roept van dat het criminelen zijn kan Jusitie er ook niet onderuit om dit te doen
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36830058
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:19 schreef Seaside het volgende:
Ja dat zei Fred J toch ook na Beverwijk hehehehe
Ja die fred joost is dat die bleef staan bij beverwijk wat een man is dat met ze cowboy laarzen, maar volgens mij bedoelt Banenman een Feyenoord hooligan, nav een intervieuw van Lief en leed (lief en letsel) die kale, die de dood in de ogen zag, of niet ?
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36830221
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:28 schreef CategoryC het volgende:

[..]

Ja die fred joost is dat die bleef staan bij beverwijk wat een man is dat met ze cowboy laarzen, maar volgens mij bedoelt Banenman een Feyenoord hooligan, nav een intervieuw van Lief en leed (lief en letsel) die kale, die de dood in de ogen zag, of niet ?
Jij snapt me

Maar die inkopper van hiervoor had ik ook wel verwacht hoor haha
pi_36830530
Heerlijk sensatie verhaal wee,r van -wie anders dan- de telegraaf..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_36833384
Morgen komt dat nieuwe Nederlandse hooligan boek uit.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36835346
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:20 schreef CategoryC het volgende:

[..]

Is allemaal grootspraak, roepen ze toch al 20 jaar ofzo dat ze hooliganisme willen gaan verbannen, en nu ze der zo hebben en het hele land roept van dat het criminelen zijn kan Jusitie er ook niet onderuit om dit te doen
Justitie.Wat 'n lachertje...Is 'n periode geweest dat iedereen die iets van SCF droeg bij uitwedstrijden meteen gefouilleerd werd en op kaartjes en legitimatie gecontroleerd.Werden we op de snelweg al naar de kant gehaald en werd de hele auto overhoop gehaald.Waar basseerden ze hun info op?Uit die boeken van van Gageldonk.Die gasten van justite hebben geen enkel benul...
pi_36836421
Jaren van onderzoek, en nog weten ze niet wat ze willen!
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36836509
The gum you like, is coming back in style.
  maandag 10 april 2006 @ 21:30:22 #35
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36836806
PLAE@ zei het al, een vrouw die zo'n artikel over het gebeuren in DH moest schrijven.
pi_36837024
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:22 schreef PyTh het volgende:

[..]

[afbeelding]
Tikkertje mét de ME? Ziet er meer naar uit dat de ME tikkertjes doet op jullie .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36837676
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:21 schreef CategoryC het volgende:
Jaren van onderzoek, en nog weten ze niet wat ze willen!
Frustrerende voor Justitie is dat ze dachten dat ze ons toch al 'n min of meer 'onder controle' hadden,voor zover ze dat kenne natuurlijk,maar dat sinds 'n paar jaar de jongere generatie zich steeds meer laat gelden.Kenne ze weer helemaal opnieuw beginne....
pi_36838610
Hahahah dat zei Rinus ook altijd, opzich wel jammer dat die niet meer leeft!
FEYENOORD ROTTERDAM
  dinsdag 11 april 2006 @ 08:59:49 #39
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36846834
footbal_lad of CategoryC mail (profiel) mij eens even....
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:03:02 #40
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36846893
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 08:59 schreef PyTh het volgende:
footbal_lad of CategoryC mail (profiel) mij eens even....
Woensdag rellen in Ei'hoven!
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:26:17 #41
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36847265
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 09:03 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Woensdag rellen in Ei'hoven!
  dinsdag 11 april 2006 @ 15:14:11 #43
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36856373
tvp.
A.M.A.B
pi_36866552
Zatrdagnacht, 2.30 uur hebben ca. 60 Tifosi van Inter de eigen spelers aangevallen, ze werden uitgescholden en later op weg naar hun auto's ook bekogeld, o.a. met vuurwerk. Uiteindelijk raakte Cristiano Zanetti hierbij gewond en moest naar het ziekenhuis.

Maandag werd er een Inter fan die betrokken zou zijn geweest aangehouden.
Trainer Mancini heeft al laten weten dit spuugzat te zijn, nadat de ploeg na de nederlaag bij Villarreal ook al op het vliegveld was opgewacht diep in e nacht door 200 woedende tifosi. Hij ziet Inter als laatte job in Italie, daarna wil hij naar het buitenland.

Als gevolg hiervan is de wedstrijd tussen Milan en Inter, ivm de halve finale tegen Barca al naar voren gehaald naar a.s. vrijdag, op last van de burgemeester naar 18.00 uur gebracht zodat bij daglicht gespeeld wordt. De vrees is namelijk dat er weer rellen kunnen ontstaan bij deze beladen match.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_36871407
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:07 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Stelde volgens mij ook niet veel voor.Waren in ieder geval de jonge gasten van ons die daarbij betrokken waren.....
ff nagevraagd, was een groepje jongeren van ons (geen hoolies ofzo) tegen een iets groter groepje van feyenoord. 1 gozer van ons kreeg een klap en toen gingen ze er allemaal vandoor Naar de bus gerend, maar die gasten van jullie waren ook niet de grootste helden blijkbaar, want die gingen ook weer terug.. waarschijnlijk omdat ze ook niet wisten wie er nog in die bus van de supportersclub zat... Dat was niks Onze bus mocht op de terugweg niet stoppen. Dus wij hebben niks meegemaakt.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:28:51 #46
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36891178
vanavond hoorde ik
  donderdag 13 april 2006 @ 11:40:26 #47
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_36915795
Roda-supporters winnen kort geding
107 supporters van voetbalclub Roda JC mogen zondag weer naar de wedstrijd van hun favoriete club. De voorzieningenrechter in Utrecht schorste donderdag de stadionverboden die de KNVB had opgelegd naar aanleiding van ongeregeldheden bij de wedstrijd Ajax-Roda JC in maart.

De rechter oordeelde dat voordat deze stadionverboden mogen worden opgelegd, de strafrechter eerst moet bepalen of de supporters in Amsterdam de wet hebben overtreden.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 13 april 2006 @ 11:56:34 #48
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36916306
Goeie zaak
pi_36916890
Gewoon niet meer dan terecht, nu nog schadevergoeding voor gemiste wedstrijden voor seizoenkaarthouders en smartegeld ivm onterecht zitten en het stempel dat nu toch op je kleeft voor je familie en omgeving.
  donderdag 13 april 2006 @ 14:17:14 #50
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_36920824
quote:
KNVB in beroep tegen schorsing stadionverboden

De KNVB handhaaft het stadionverbod van de Roda-supporters die zich niet bij het kort geding van gisteren hebben aangesloten. Ook gaat de voetbalbond in beroep tegen de uitspraak. De rechter heeft het stadionverbod van 107 Roda-supporters vanmorgen geschorst, omdat niet is aangetoond dat het verbod terecht is opgelegd. Na de uitspraak vroeg Roda JC de bond om nu ook de stadionverboden van nog eens 56 fans op te heffen. Maar de KNVB vindt dat zij zelf maar een kort geding moeten aanspannen als ze van het verbod af willen. Roda noemt die reactie overdreven.

Bron: L1
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 13 april 2006 @ 14:31:38 #51
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36921362
KNVB heeft zeker geld nodig.
A.M.A.B
  donderdag 13 april 2006 @ 14:45:52 #52
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_36921875
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Cart_man het volgende:
KNVB heeft zeker geld nodig.
Dan kunnen ze nog wel eens proceskosten gaan betalen
Planning:
-
pi_36921892
Kneuzen daar bij die knvb

[ Bericht 10% gewijzigd door -Vaduz- op 13-04-2006 17:54:29 (http://forum.fok.nl/topic/843530) ]
pi_36928096
Dat een stelletje kneuzen bij de KNVB zeg, die lijken maar een beetje voor eigen rechter te willen spelen, al slaan hun reacties/stadonverboden echt helemaal nergens op. Vind je het dan gek dat als ze straks weer eens een idee opperen, het op voorhand al vrijwel geheel geen draagvlak heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Vaduz- op 13-04-2006 17:53:35 (dit pakken we aan:http://forum.fok.nl/topic/843530) ]
pi_36928393
Schandalig weer, hopelijk worden ze weer in het gelijk gesteld.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_37006313
TVP'tje.
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
pi_37006668
quote:
Op maandag 10 april 2006 08:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het stuk in de Telegraaf.
[..]
Lekker sensationeel.

Mja zo zie je wel wat een laffe trieste actie het eigenlijk was
Hand in Hand.
pi_37011098
Ik weet niet of het hier past, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3136555040481922521&q=Mouse+Stone+Island&pl=true
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_37011210
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:42 schreef cultheld het volgende:

http://video.google.com/videoplay?docid=-3136555040481922521&q=Mouse+Stone+Island&pl=true
  zondag 16 april 2006 @ 17:47:15 #60
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37011215
quote:

is dat een autochtoon!??!?

hahaha je weet toch
  zondag 16 april 2006 @ 17:47:56 #61
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37011231
ADO gehandhaafd, Ajax - Feyenoord in de play-offs. De politie kan zijn geluk niet op
pi_37011256
jeweettoch
  zondag 16 april 2006 @ 18:01:01 #63
139407 jorienvdherik
pi_37011574
pi_37011765
Wat is hier voor spannends te zien?
pi_37011961
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:01 schreef jorienvdherik het volgende:
[afbeelding]
Dat krijg je als je 'n iets te grote bek hebt.Die gozerts hadden dit kenne verwachten....
  zondag 16 april 2006 @ 18:30:58 #66
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_37012270
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:16 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Dat krijg je als je 'n iets te grote bek hebt.Die gozerts hadden dit kenne verwachten....
Ja wat was hier precies aan de hand? Zag wel wat klappen over en weer.
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
pi_37012324
quote:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_37014467
ik zie geen ene tyfus op die foto hoor..
Hand in Hand.
pi_37014780
quote:

Hij oefent het snuiven ook al
pi_37015433
Iemand kent die gozer?
pi_37015613
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:37 schreef TerroRobbie het volgende:
Iemand kent die gozer?
Ik heb dat filmpje van een Vitesse supporter gekregen. Het gozertje wou indruk maken op de ultra's van Vitesse. Nu komt ie het stadion niet eens in omdat iedereen hem uitlacht. Komt uit Zevenaar geloof ik.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 16 april 2006 @ 21:38:24 #72
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37017084
quote:

A.M.A.B
pi_37022697
http://www3.youtube.com/watch?v=Byl5Dx6Et70

ze willen wel maar durven niet zo goed
pi_37026773
quote:

Mijn god.
  maandag 17 april 2006 @ 13:05:01 #75
45511 TimmyAsd
pi_37029722
quote:
Op zondag 16 april 2006 20:00 schreef Soul_Survivor het volgende:
ik zie geen ene tyfus op die foto hoor..
  maandag 17 april 2006 @ 13:09:08 #76
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37029848
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:30 schreef hippo-clippo het volgende:

[..]

Ja wat was hier precies aan de hand? Zag wel wat klappen over en weer.
Paar boeren deden een beetje bijdehand tegen de verkeerde mensen.
A.M.A.B
  maandag 17 april 2006 @ 13:09:59 #77
45511 TimmyAsd
pi_37029875
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:09 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Paar boeren deden een beetje bijdehand tegen de verkeerde mensen.
Waarom zitten die niet in het uitvak?
  maandag 17 april 2006 @ 13:26:39 #78
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37030316
quote:
Op maandag 17 april 2006 01:07 schreef Erasmusch het volgende:
http://www3.youtube.com/watch?v=Byl5Dx6Et70

ze willen wel maar durven niet zo goed
helemaal los! wat een stelletje apen
  maandag 17 april 2006 @ 13:31:01 #79
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37030450
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:09 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Waarom zitten die niet in het uitvak?
Dat waren geen rbc'ers. Dagjesmensen ofzo...
A.M.A.B
pi_37044051
Wat 'n wild west-verhalen!400 à 500 man in Capelle.We waren idd met vrij veel man,maar 500?Overdrijven is ook 'n kunst.Iedereen is ook gewoon netjes naar huis gegaan.....

Voorzitter dacht natuurlijk dat we de spelers van die joden tikkies zouden geven.Zoiets doen wij niet,dat doen alleen die "dappere strijders" uit Amsterdam....
pi_37044098
Jullie wilden gewoon dolgraag met 400 man naar een oefenwedstrijd van Capelle?
pi_37044732
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat moesten we anders doen vandaag:paaseitjes zoeken???

Touwens,zoals ik al eerder aangaf,kloppen er van die aantallen geen ene reet.Waren weer "geruchten" die men had opgevangen.....
  maandag 17 april 2006 @ 21:56:39 #83
45511 TimmyAsd
pi_37045335
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:42 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Wat moesten we anders doen vandaag:paaseitjes zoeken???

Touwens,zoals ik al eerder aangaf,kloppen er van die aantallen geen ene reet.Waren weer "geruchten" die men had opgevangen.....
Wat hadden jullie daar te zoeken dan?
pi_37046808
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ja gewoon een biertje drinken en een voetbal kijken haha, waren er echt geen 400 hoor. Media onzin.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_37047000
quote:
Op maandag 17 april 2006 21:56 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Wat hadden jullie daar te zoeken dan?
Voetbal kijken
FEYENOORD ROTTERDAM
  maandag 17 april 2006 @ 22:40:37 #86
45511 TimmyAsd
pi_37047061
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:39 schreef CategoryC het volgende:

[..]

Voetbal kijken
Doe niet zo dom man.
  maandag 17 april 2006 @ 23:32:26 #87
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37049031
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:40 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Doe niet zo dom man.
Lekker belangrijk wat ze daar gingen doen, ze hadden echt de voetballers van Ajax niet gemolesteerd. Daarbij zullen ze dit soort dingen echt niet hier op FOK! aan jou vertellen, als je het allemaal echt zo graag wilt weten, zoek je maar andere bronnen.
  maandag 17 april 2006 @ 23:42:49 #88
45511 TimmyAsd
pi_37049386
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:32 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat ze daar gingen doen, ze hadden echt de voetballers van Ajax niet gemolesteerd. Daarbij zullen ze dit soort dingen echt niet hier op FOK! aan jou vertellen, als je het allemaal echt zo graag wilt weten, zoek je maar andere bronnen.
Ik hoef het niet te weten. Maar als ze het niet willen zeggen, waarom komen ze doen hier stoer doen?

Soms vraag ik me af of ze niet naar de kindercreche moeten
pi_37055200
Niemand doet stoer hoor? Het is gewoon de waarheid? We wouden daar voetballen gaan kijken. Doen we zo vaak, ook bij Bozsoom. Deze keer bij Capelle. Wat denk je nou, als we spelers van ajax in puin hadden willen schoppen, dat we dan inde kantine hadden gaan zitten en wachten tot de politie ariveerd en dan het veld op stormen?? Wat denk je dat we daar doen vlak voor ajax-feyenoord Feyenoord-ajax.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_37083031
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:23 schreef CategoryC het volgende:
Niemand doet stoer hoor? Het is gewoon de waarheid? We wouden daar voetballen gaan kijken. Doen we zo vaak, ook bij Bozsoom. Deze keer bij Capelle. Wat denk je nou, als we spelers van ajax in puin hadden willen schoppen, dat we dan inde kantine hadden gaan zitten en wachten tot de politie ariveerd en dan het veld op stormen?? Wat denk je dat we daar doen vlak voor ajax-feyenoord Feyenoord-ajax.
Gozert,dat je nog de moeite neemt om 't uit te gaan leggen.Sommige mensen wíllen 't gewoon niet begrijpen....
  woensdag 19 april 2006 @ 16:34:50 #91
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37099101
quote:
Zes maanden cel voor vuurwerkincident

Uitgegeven: 19 april 2006 14:54
Laatst gewijzigd: 19 april 2006 15:19

ROTTERDAM - De 33-jarige Rotterdammer Marco de V. is woensdag veroordeeld tot zes maanden gevangenisstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk en tot een taakstraf van 240 uur. De rechtbank in Rotterdam vindt dat De V. schuldig is aan het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel omdat hij op 17 april 2005 voor de voetbalwedstrijd Feyenoord-Ajax een noodvuurpijl afstak.

Dit uiterst krachtig stuk vuurwerk vloog niet de lucht in, maar raakte een 31-jarige Rotterdammer recht in het gezicht met verwoestende gevolgen.

Het Openbaar Ministerie had 36 maanden cel voor poging tot doodslag geëist. Volgens de rechter is niet bewezen dat bij De V. opzet in het spel was dodelijk of zwaar lichamelijk letsel toe te brengen toen hij de pijl afstak. Wel neemt de rechtbank hem kwalijk dat hij een dergelijk middel, dat uitsluitend bedoeld is voor gebruik op zee, heeft afgestoken te midden van publiek.

Zee

Op de bewuste noodseinraket van het merk Comet stond in onder meer het Duits en het Engels te lezen dat het middel alleen op zee in geval van nood loodrecht omhoog afgestoken mag worden. "Het is de rechtbank niet gebleken dat verdachte de Engelse of Duitse taal onvoldoende beheerst", aldus het vonnis.

Uit eerder verklaringen van De V. bleek dat hij de pijl schuin heeft gehouden met als gevolg dat het slachtoffer recht in het gezicht werd getroffen. De V. heeft eigenhandig de resten van de brandende pijl uit het gezicht van de getroffen man getrokken en maakte zich daarna uit de voeten.

Traumatisch

De rechter noemde het incident zeer ernstig en traumatisch voor het slachtoffer. Hij heeft de rest van zijn leven te kampen met de gevolgen, zowel lichamelijk als geestelijk. De rechter veroordeelde De V. niet alleen tot een cel- en een taakstraf, maar ook tot een schadevergoeding van voorlopig 5000 euro.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:36:28 #92
139407 jorienvdherik
pi_37099159
wat zou er zijn gebeurd als die tegen de trein kwam dan ?
  woensdag 19 april 2006 @ 17:02:36 #93
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37100148
niks.
pi_37100731
Best wel ziek eigenlijk.
pi_37100913
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:36 schreef jorienvdherik het volgende:
wat zou er zijn gebeurd als die tegen de trein kwam dan ?
Dan had ie die 31 jarige iig niet geraakt.
  woensdag 19 april 2006 @ 20:43:25 #96
45511 TimmyAsd
pi_37107165
quote:
Op woensdag 19 april 2006 00:04 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Gozert,dat je nog de moeite neemt om 't uit te gaan leggen.Sommige mensen wíllen 't gewoon niet begrijpen....
Stoere jongens hoor
  woensdag 19 april 2006 @ 21:05:25 #97
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_37107948
Tsja, dit is het randverschijnselen-topic. Reageer dan niet.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 19 april 2006 @ 21:17:48 #98
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37108351
Als je je verveelt kom je die meest zielige filmpjes tegen op internet:

http://video.google.com/videoplay?docid=8277684967930641974&q=hooligan&pl=true
  woensdag 19 april 2006 @ 22:27:26 #99
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37111093
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:17 schreef M0NTANA het volgende:
Als je je verveelt kom je die meest zielige filmpjes tegen op internet:

http://video.google.com/videoplay?docid=8277684967930641974&q=hooligan&pl=true
Christus.
A.M.A.B
pi_37112629
Artikel AD

Hoezo,overdrijven is 'n kunst......
  woensdag 19 april 2006 @ 23:19:20 #101
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37113280
6 mei 2006 (dag voor finale KNVB-beker) misschien maar eens naar Maassluis, ken daar wel wat mensen.

[ Bericht 28% gewijzigd door M0NTANA op 19-04-2006 23:32:47 ]
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:05:13 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37153326
Nog ergens foto's van die charge(s?) gisteren voor de wedstrijd?

Vond het wel opvallend dat er geen politie te bekennen was bij ons in de stad. Het was dan ook niet bepaald openbaar gemaakt enzo. Maar normaal hebben we voor minder al een peleton stillen die je overal en nergens volgen tot je er bij neervalt.

En was er in t uitvak nog wat te beleven? of ging het allemaal gebroederlijk voor zover mogelijk dan hehe.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:21:39 #103
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37153651

Werd met eieren naar de ME gegooid, charges stelden niet echt veel voor. Verder wel gelachen, een bekende van me rende zó hard (en ver) weg, dat hij nogmaals de preventie fouillering bij station Bijlmer moet hebben ondergaan.
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:37:02 #104
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37154031
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 10:05 schreef PLAE@ het volgende:

Vond het wel opvallend dat er geen politie te bekennen was bij ons in de stad.
ah ze hadden het druk met andere dingen http://www.at5.nl/index.asp?newsid=16935
  vrijdag 21 april 2006 @ 14:16:42 #105
57586 Bananenman
-----------
pi_37160333
Stelde dus geen reet voor gister. Maarja dat had ik ook niet verwacht als het grootste deel van de jongens ontbreekt om verschillende redenen
pi_37169754
Gaat het zondag nog loos?
Hand in Hand.
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:19:41 #107
139407 jorienvdherik
pi_37169828
alles lossss
pi_37169995
Ik las ergens dat ado ook nog gaat komen.
Hand in Hand.
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:35:10 #109
57586 Bananenman
-----------
pi_37170220
Ja en Brugge, Juve en Legia komen met ze mee!
pi_37170299
Dat lijkt me sterk.
Hand in Hand.
  vrijdag 21 april 2006 @ 20:46:37 #111
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_37170480
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 20:35 schreef Bananenman het volgende:
Ja en Brugge, Juve en Legia komen met ze mee!
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:56:21 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37193164
quote:
21-04-2006
--------------------------------------------------------------------------------

Capelle-Ajax op Koninginnedag
De competitieleider van de KNVB heeft de vorige week zaterdag uit vrees voor ongeregeldheden afgelaste wedstrijd tussen Capelle en Ajax voor zaterdag 29 april, Koninginnedag, vastgesteld.

ROTTERDAM

De kans dat het duel uit de hoofdklasse A die dag op sportpark t Slot in Capelle aan den IJssel wordt afgewerkt, lijkt klein. Ajax heeft al laten weten niet te komen. En 29 april is het ook nog eens Koninginnedag.

,,Ik kan me niet voorstellen dat de voorkeur van de politie uitgaat naar Koninginnedag als datum voor Capelle-Ajax. Van Ajax heb ik niets vernomen. Die club praat blijkbaar alleen met de KNVB; aldus Capelle-voorzitter Kees Kisjes, die maandag de situatie met de politie van Capelle aan den IJssel bespreekt.
Er zijn minder leukere koninginnedagen te bedenken Al gaat dat natuurlijk never nooit niet door.
  zondag 23 april 2006 @ 02:02:04 #113
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37202752
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Er zijn minder leukere koninginnedagen te bedenken Al gaat dat natuurlijk never nooit niet door.
6 mei, Excelsior Maassluis - Ajax.
pi_37219728
pi_37219924
Ziet er ook niet echt safe uit ofzo
  zondag 23 april 2006 @ 18:13:11 #116
139407 jorienvdherik
pi_37219952
pff me maat opgepakt

nog ongeveer 100-150
pi_37220615
hoorde het al op radio 1 ja. bij een amateurclub en bij de kuip 2 grote groepen ingesloten door ME.
  zondag 23 april 2006 @ 18:37:44 #118
67174 Dos37
Come on Twente
pi_37220681
Komende jaren geen uit supporters mee.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_37220751
Hoezo niet. Er is toch niks gebeurd tussen beide groepen?...
  zondag 23 april 2006 @ 18:40:06 #120
139407 jorienvdherik
pi_37220755
200 van ado waren er ook bij
pi_37220944
Hahaha, 200 man van Ado..

En tof hoor, tegen een wand aan schoppen..
  zondag 23 april 2006 @ 18:47:32 #122
139407 jorienvdherik
pi_37221016
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:45 schreef Superheld het volgende:

gast van ado heeft dat bevestigd
pi_37221028
120 Teletekst zo 23 apr
Kort binnenlands nieuws

` Na de wedstrijd Feyenoord-Ajax in de
Kuip zijn 250 Feyenoord-fans opgepakt.
Ze wilden niet weggaan bij een viaduct
waar Ajax-fans langs zouden komen.Bij
de wedstrijd zelf bleef het rustig.
pi_37221087
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:45 schreef Superheld het volgende:

Tof hoor jezelf opsluiten op de wc, of onder het biljart gaan liggen als je door Feyenoord wordt aangevallen (hoekske) oh nu zeg jij natuurlijk weer tof dat de RJK rende op de tribunes. Is geloof ik ook het enige wat jullie heben bereikt tegen Feyenoord..
pi_37221114
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

gast van ado heeft dat bevestigd
Dan zijn ze ontzettend lomp bezig, als het ergens niet mogelijk is het dit jaar bij Feyenoord-Ajax.
pi_37221176
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:49 schreef StartThePanic het volgende:

[..]

Tof hoor jezelf opsluiten op de wc, of onder het biljart gaan liggen als je door Feyenoord wordt aangevallen (hoekske) oh nu zeg jij natuurlijk weer tof dat de RJK rende op de tribunes. Is geloof ik ook het enige wat jullie heben bereikt tegen Feyenoord..
Wat lief
Heb mezelf niet opgesloten en ben niet onder het biljart gaan liggen.

Anyway: vind foto's van tegen een wand aanschoppen weinig boeiend voor dit forum.
pi_37221285
jij was zeker die gast die bij dat tuintje al als eerste k.o geslagen werd dan hahaha

boeiend die fotos, zijn mooi toch, beter als niets, maar zijn heel veel ingesloten vandaag bij dhz.

na de 0-2 hebben we buiten gevochten met de me, en gebrobeert uitvak aan te vallen, die kregen een stenen regen overizhc heen, jammer dat het niet lukte, extreem veel blauw vandaag
pi_37221344
quote:
Op zondag 23 april 2006 18:55 schreef StartThePanic het volgende:
jij was zeker die gast die bij dat tuintje al als eerste k.o geslagen werd dan hahaha

boeiend die fotos, zijn mooi toch, beter als niets, maar zijn heel veel ingesloten vandaag bij dhz.

na de 0-2 hebben we buiten gevochten met de me, en gebrobeert uitvak aan te vallen, die kregen een stenen regen overizhc heen, jammer dat het niet lukte, extreem veel blauw vandaag
Ook niet.

Met zulke foto's kan je elk weekend bijna wel een pagina vullen van elke club, en dat er veel blauw was, was natuurlijk wel te verwachten he.
pi_37221434
Wat loop je nou te zeiken sjappie. Er wordt toch ook helemaal niet gezegt dat het helemaal los is gegaan ofzo, fotos zijn gewoon leuk om te zien dat Feyenoord toch weer wat probeert, ookal weet iedeereen dat je niet door die want kan heen breken, voor de lol, jonge gasten waren dat.

En dat blauw wisten we wel ja, helaas, had ajax gister avond al wel verwacht, maarja die schijnen ons niet zo belangrijk meer te vinden.

En asl je die fotos niet zo leuk vind, zorg dat je zelf een paar fotos kan posten.
pi_37221662
Ik zeg toch ook niet dat er ergens wordt gezegd dat het los is gegaan?

En dat had jonge gastjes waren zie ik ook ja, maargoed als jullie die foto's willen plaatsen ga je gang.
  zondag 23 april 2006 @ 19:15:41 #131
139407 jorienvdherik
pi_37221983

staat er onder bij het ad
Feyenoord-aanhangers uitten in de kuip hun ontevredenheid over het verloop van het duel

was voor de aftrap
  zondag 23 april 2006 @ 19:18:54 #132
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37222102
Ze zagen het van tevoren aankomen hehe.
  zondag 23 april 2006 @ 19:25:09 #133
57586 Bananenman
-----------
pi_37222324
Gekke actie hoor gasten, respect
pi_37222780
Ach Bananeman beginnen jullie nou niet maar over actie.

Was trouwens wel kick, bij joden lopen altijd weg, altijd weer die gezichten die je dan ziet. Eerst keer '''Laat je vriend maar in de steek''' blijft nog wel onvertrefeljjk
pi_37222831
Trouwens ook respect voor jullie actie Banaan, jongens van Feyenoord opbellen om te zeggen dat jullie ons gaan doodmaken.
pi_37229650
Pfffffff.Alle bekende gezichten werden er meteen uitgehaald.Uren in 'n busje zitten,alleen voor 'n foto en 'n procesverbaal.En die gasten maar dreigen met 'n SV,ik kon me lach gewoon niet inhouden.....

Kreeg spontane flashbacks aan Leverkusen,alleen stonden we nou tenminste niet in de kou.....
  maandag 24 april 2006 @ 00:08:04 #138
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37231418
Heb nog op tijd weg kunnen komen van DHZ vandaag. Heb godverdomme een halve marathon zitten lopen/rennen. Is niet goed voor mijn zwaarlijvige lichaam.
A.M.A.B
pi_37231473
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:08 schreef Cart_man het volgende:
Heb nog op tijd weg kunnen komen van DHZ vandaag. Heb godverdomme een halve marathon zitten lopen/rennen. Is niet goed voor mijn zwaarlijvige lichaam.
En jij zit op boksen?
  maandag 24 april 2006 @ 00:17:42 #140
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37231737
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

En jij zit op boksen?
Ook zwaarlijvige mensen kunnen (kick)boksen. Alleen conditioneel zuigt het nog zwaar.
A.M.A.B
pi_37232893
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:17 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Ook zwaarlijvige mensen kunnen (kick)boksen. Alleen conditioneel zuigt het nog zwaar.
Tuurlijk kunnen zwaarlijvige mensen dat ook. Maar met een echte kutconditie kun je toch geen bokstraining volhouden?
pi_37232975
Geen idee of het hier al voorbij is gekomen, maar weer eens een ziek filmpje uit Rusland:

http://www.flurl.com/item(...)Zaporozhye_u_102652/
  maandag 24 april 2006 @ 07:45:16 #143
139407 jorienvdherik
pi_37235364
trouwens van ado gister
www.vakx.com bij fotos van gister de laatste foto is een auto van ado
pi_37235741
quote:
Op maandag 24 april 2006 00:08 schreef Cart_man het volgende:
Dat je nog weg bent gekomen.Wij werden van 2 kanten klem gereden,dan heeft rennen niet veel zin meer en eerlijk gezegd hadden we daar ook geen zin in.Slaan ze je helemaal de ....

Een maat van me werd verhoord en hij had z'n SCF muts en jas aan,vroeg die agent zo:"Oh,dus jij zit ook bij die bende?".Zegt me maat zo"Nee,ik ben vergeten contributie te betalen,moest ik eruit".Kijkt die vent 'm aan"Oh,ik wist niet dat jullie contributie moesten betalen"!Prachtig....

[ Bericht 1% gewijzigd door -Vaduz- op 24-04-2006 10:39:05 (http://forum.fok.nl/topic/843530) ]
  maandag 24 april 2006 @ 08:46:22 #145
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37235777
Na twee uur was iedereen het zat om in vak te wachten, uitgebroken en wat portofoons meegenomen!
  maandag 24 april 2006 @ 08:46:36 #146
57586 Bananenman
-----------
pi_37235780
quote:
Op maandag 24 april 2006 08:41 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Dat je nog weg bent gekomen.Wij werden van 2 kanten klem gereden,dan heeft rennen niet veel zin meer en eerlijk gezegd hadden we daar ook geen zin in.Slaan ze je helemaal....

Een maat van me werd verhoord en hij had z'n SCF muts en jas aan,vroeg die agent zo:"Oh,dus jij zit ook bij die bende?".Zegt me maat zo"Nee,ik ben vergeten contributie te betalen,moest ik eruit".Kijkt die vent 'm aan"Oh,ik wist niet dat jullie contributie moesten betalen"!Prachtig....
Whehehehe die is dan wel weer leuk

[ Bericht 40% gewijzigd door -Vaduz- op 24-04-2006 10:39:35 ]
  maandag 24 april 2006 @ 11:40:01 #147
139407 jorienvdherik
pi_37239395
pi_37240731
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:40 schreef jorienvdherik het volgende:
[afbeelding]
Doet het hier niet...
pi_37241042
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:29 schreef Superheld het volgende:

[..]

Doet het hier niet...
op klikken, rechtermuisknop, eigenschappen en link kopieren naar een nieuwe internet pagina
pi_37241075
Ik snap niet dat je je als agent niet afvraagt waar je mee bezig bent als je jochies van 9 arresteert...
pi_37241165
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:42 schreef MaxPower het volgende:
Ik snap niet dat je je als agent niet afvraagt waar je mee bezig bent als je jochies van 9 arresteert...
Als die onwettige dingen doen die ook écht niet door de beugel kennen, waarom niet?
pi_37241195
Danke DeVinger

Sneu hoor voor dat jochie, sneu van de onze blauwe vrienden.
  maandag 24 april 2006 @ 12:47:51 #153
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37241248
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:44 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Als die onwettige dingen doen die ook écht niet door de beugel kennen, waarom niet?
Tuurlijk, joh. Zijn ook bejaarde mensen opgepakt, hebben zeker ook volop staan rellen.

Wat gisteren gebeurde heeft veel weg gehad van een razzia. Oppakken en 'deporteren'. Zou me ook niets verbazen wanneer dit een van te voren opgezet plan was.
A.M.A.B
pi_37241251
Tuurlijk het is wat lomp, daar is iedereen het over eens, maar als een groepje kleuters auto's gaat staan ingooien (wat opzich komisch is ) dan zet je die kerels toch ff in een busje?

edit: bejaarde mensen kunnen kennen vaak meer scheldwoorden dan jongeren
  maandag 24 april 2006 @ 13:42:45 #155
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37242925
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:47 schreef Cart_man het volgende:

Wat gisteren gebeurde heeft veel weg gehad van een razzia. Oppakken en 'deporteren'. Zou me ook niets verbazen wanneer dit een van te voren opgezet plan was.
Zelfde deed Amsterdamse politie met Roda JC'ers, onderscheid wordt niet meer gemaakt.
  maandag 24 april 2006 @ 14:05:04 #156
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37243645
Belachelijk natuurlijk. Kennissen van me zaten met een man van 74 en wat kinderen van 9 jaar in een cel.
quote:
Feyenoord-Ajax: 799 arrestaties

ROTTERDAM - De politie heeft zondag 799 mensen aangehouden rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax.
Het overgrote deel is naar huis gestuurd met een proces-verbaal. Zeven relschoppers zitten nog vast. Dat heeft een woordvoerster van justitie maandag gezegd.

De politie sprak zondag van 425 arrestaties, maar dat bleek achteraf slechts een tussenstand. Alle arrestanten zijn geregistreerd en gefotografeerd. Een deel heeft een boete gekregen variërend van 100 tot 270 euro. De rest kan een dagvaarding verwachten. In juni of juli komen de zaken voor.

De gemeente noemt de aanpak van de voetbalsupporters zondag geslaagd. ,,De overheid heeft laten zien dat het menens is'', aldus een gemeentewoordvoerder. De grootschalige politie-inzet en het forse aantal aanhoudingen was nodig. ,,De actie was gericht op het voorkomen van grootschalige rellen zoals vorig jaar. Om erger te voorkomen ga je dit soort maatregelen nemen.''
Enkele charges
De meeste arrestaties hadden plaats omdat mensen niet weg wilden gaan bij een viaduct waar de Ajax-fans met de trein onderdoor moesten, maar er werd ook met stenen gegooid. De ME verrichtte enkele charges. De 1300 Ajax-fans kwamen met twee treinen naar stadion De Kuip. Daarbij deden zich geen ongeregeldheden voor.

De politie had vantevoren aangekondigd mensen direct aan te houden als ze zich zouden misdragen. Agenten wilden rellen als bij dezelfde voetbalklassieker van een jaar geleden voorkomen. Toen voelden zij zich tijdens de ongeregeldheden zo bedreigd dat ze bijna hun pistool trokken.

(ANP)
A.M.A.B
  maandag 24 april 2006 @ 14:10:34 #157
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37243811
pi_37245069
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:05 schreef Cart_man het volgende:
Belachelijk natuurlijk. Kennissen van me zaten met een man van 74 en wat kinderen van 9 jaar in een cel.
[..]
Dan heb je ook het gevoel dat je in een fout Aziatisch land zit ver weg van de bewoonde wereld in de bergen bij een hele foute sadistische gevaningnisbewaarder
  maandag 24 april 2006 @ 15:46:04 #159
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_37246704
pi_37246821
WOW!
  maandag 24 april 2006 @ 18:20:01 #161
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37251476
pi_37252694
De rellen van vorig jaar doen nog steeds pijn bij de politie Rijmond. Heeft niks met ordehandving te maken dit
pi_37254266
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:05 schreef Staanplaats het volgende:
De rellen van vorig jaar doen nog steeds pijn bij de politie Rijmond. Heeft niks met ordehandving te maken dit
Inderdaad.

Maar volgens mij heb je alle kans in een beroep tegen de boete, laat de politie maar aantonen dat aan een ieder heel duidelijk gemaakt is dat deze weg moest bij het viaduct en dat ze na oproep hierote iedereen de kans hiervoor gegeven heeft. Kunnen ze vast niet.
Het lijkt inderdaad verdomd veel op die Roda zaak van vorige maand, gewoon alles en iedereen oppakken terwijl er eigenlijk niks aan de hand isof slechts een enkeling zich niet gedraagd.
Op deze wijze creeer je natuurlijk nooit ook maar enig draagvlak voor de aanpak van voetbalvandalisme, als 95% van je aanhoudingen bejaarden, kinderen, gezinnen en doodnormale voetbalfans betreft.
pi_37254845
Dat draagvlak is er juist wel bij mensen die niks met voetbal hebben. Luister maar naar Radio Rijnmond de discussie, kijk TV. De meeste journalisten nemen nog amper de moeite om uit te zoeken wat er daadwerkelijk aan de hand is. 800 man oppakken en nergens een medium wat kritische kanttekeningen zet? Hoe bizar kan het?

Mensen vinden het normaal, de beeldvorming zit helemaal vastgeroest. Niemand lijkt meer geïntereseerd in de achtergrond. Gewoon alles voorkauwen en als zoete koek slikken..

Kudde volk
pi_37260977
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:05 schreef Staanplaats het volgende:
Was te verwachten.Sommige van die mietjes hebben daar volgens mij flinke trauma's aan overgehouden.Van Feyenoord-zijde hoef je niks te verwachten,die gaan niet achter de supporters staan.Ze zijn gewoon bang om ruzie tegen krijgen met onze dappere burgermeester....

Zit voor ons niks anders op dan de komende tijd maar de brievenbus in de gaten houden....
  maandag 24 april 2006 @ 22:50:56 #166
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37262700
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:17 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Was te verwachten.Sommige van die mietjes hebben daar volgens mij flinke trauma's aan overgehouden.Van Feyenoord-zijde hoef je niks te verwachten,die gaan niet achter de supporters staan.Ze zijn gewoon bang om ruzie tegen krijgen met onze dappere burgermeester....

Zit voor ons niks anders op dan de komende tijd maar de brievenbus in de gaten houden....
met een paar advocaten in de hand kan je heel wat beginnen. Als die supporters zich gewoon mobiliseren net zoals de Roda fans, zijn alle boetes, dagvaardigingen binnen no-time terug gedraaid. Belachelijk bijna 800 man arresteren om wat?
  maandag 24 april 2006 @ 23:13:22 #167
139407 jorienvdherik
pi_37263745
net op voetbal insite het gaat los in breda
  dinsdag 25 april 2006 @ 00:08:57 #168
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37266064
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:13 schreef jorienvdherik het volgende:
net op voetbal insite het gaat los in breda
Zeiden ze ook op SBS6
Planning:
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 00:10:31 #169
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37266119
quote:
NAC-supporters reageren teleurstelling af op politie

BREDA - Voor het stadion van NAC Breda zijn maandagavond rellen uitgebroken na het play-offduel NAC Breda - TOP Oss (2-2). Aanhangers van de Bredase ploeg keerden zich tegen de politie.

De Mobiele Eenheid voerde charges uit. De supporters gooiden met stenen en dranghekken. Voor zover bekend zijn drie politiemensen gewond geraakt, van wie er een naar het ziekenhuis is vervoerd. Het is niet duidelijk hoe de drie er aan toe zijn.

De politie verrichtte vlak na de wedstrijd nog geen aanhoudingen. De aanhangers van TOP Oss waren niet bij de rellen betrokken. Zij werden nog vastgehouden in het stadion.

Bron: Omroep Brabant
Planning:
-
pi_37266705
Waar is superheld?
pi_37269242
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 00:26 schreef DeVinger het volgende:
Waar is superheld?
Hoi.
quote:
Vijf politiemensen gewond bij rellen na NAC Breda-Top Oss: 21 aanhoudingen

BREDA: Na het play-offduel NAC Breda-TOP Oss (2-2) zijn maandagavond voor het stadion aan de Stadionstraat en de Lunetstraat rellen uitgebroken. Ruim 100 aanhangers van de Bredase ploeg keerden zich na de wedstrijd tegen de politie, waarbij met stenen, drankhekken en verkeersmeubilair naar de mobiele eenheid werd gegooid. Vijf politiemensen en een onbekend aantal relschoppers raakten gewond. De politie hield 21 verdachten aan.

De lokale driehoek pleegde de afgelopen dagen uitvoerig overleg met elkaar over de te volgen handelswijze en bestempelde de wedstrijd als C-wedstrijd, wat te vergelijken is met een wedstrijd van NAC tegen Ajax of Feijenoord. De politie zette ruim 100 personeelsleden in om de beladen wedstrijd te begeleiden, waaronder een peloton ME, een sectie AE, geüniformeerde agenten en beredenen van de KLPD. De politie voerde charges uit met mobiele eenheid en politie te paard om de relschoppers te verdrijven en gebruikte daarbij de wapenstok. Daarbij viel onder de relschoppers een onbekend aantal gewonden. Rond 22:45 uur waren de geweldadige supporters nabij het stadion verdreven en was de situatie onder controle. De politie hield 21 personen aan. Zij worden verdacht van openlijke geweldpleging en/of poging tot doodslag. Zij zijn overgebracht naar een politiebureau en ingesloten. Vijf medewerkers van de politie raakten gewond, vier van hen liepen kneuzingen op, één agent moest gehecht worden aan een hoofdwond. Alle vijf konden na behandeling in het ziekenhuis naar huis. Op het parkeerterrein voor het NAC-stadion zijn tientallen auto’s door stenen vernield. Hoeveel auto’s er zijn beschadigd en de omvang van de schade is op dit moment niet bekend.

Tijdens de rellen werden supporters van de bezoekende partij en andere bezoekers ruim een uur lang opgehouden in het stadion. Toen de situatie rond het stadion onder controle was en een veilige aftocht kon worden gegarandeerd zijn de bussen met supporters uit Oss onder begeleiding van de politie Breda uitgeleid.

Morgen zal er overleg plaats vinden tussen de lokale driehoek en de driehoek van Oss en de beide BVO’s om tot een gezamelijke aanpak te komen voor de 3e en beslissende wedstrijd, die aanstaande vrijdag in Oss wordt gespeeld.

Burgemeester P. van der Velden:”Dit gedrag van een relatief kleine groep geweldadige supporters vind ik onacceptabel. Het is betreurenswaardig dat deze groep het verpest voor een grote groep burgers die met goede bedoelingen naar een wedstrijd komen. Ondanks de tegenvallende resultaten hebben er zich dit seizoen geen ernstige ongeregeldheden voorgedaan. In de driehoek hebben wij de afgelopen dagen goede afspraken gemaakt over de gezamelijke aanpak bij deze wedstrijd. Ook vanmorgen zijn wij nog bij elkaar gekomen. De wedstrijd is door ons aangemerkt als C-wedstrijd met daarbij de benodigde hoeveelheid personele inzet van de politie. Dinsdag gaan wij samen, ook met de collega’s uit Oss, kijken wat de trieste gebeurtenis van vanavond betekent voor de wedstrijd van vrijdagavond om tot een juiste aanpak te komen”.

Auteur: Henk Snepvangers
www.politiemwb.nl
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:31:49 #172
57586 Bananenman
-----------
pi_37269760
Superheld is ontsnapt?
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:15:42 #173
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37275342
quote:
Verdachten voetbalrellen Breda nog vast

De 21 verdachten van de voetbalrellen gisterenavond na de wedstrijd tussen NAC Breda en Top Oss worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot doodslag. Dat heeft de politie in Breda meegedeeld.

Bij de rellen rond het stadion raakten vijf agenten lichtgewond. Zij konden na behandeling in het ziekenhuis terug naar het bureau. De politie weet nog niet of er ook NAC-aanhangers gewond geraakt zijn.

Bij de rellen, die ruim een uur duurden, werden tientallen autos beschadigd door stenen en brokken beton en moesten ook hekken en verkeersborden het ontgelden. De politie zal vandaag videobeelden van de rellen bekijken en naar verluidt zullen er nog meer arrestaties volgen.
Superheld binnenkort bij OV?
pi_37275569
quote:
Megaclaim na arrestatiegolf

De Nederlandse staat dreigt een fikse schadevergoeding te moeten betalen aan de circa 800 Feyenoord-aanhangers die zondag in Rotterdam werden opgepakt na de verloren wedstrijd tegen Ajax.

De advocaten A. van der Biezen en F. van Ardenne vinden het logisch, als supporters schadevergoeding gaan claimen. Dan valt te denken aan een bedrag van honderden euro's per persoon. De meeste supporters stonden op een viaduct waar een trein met Ajax-supporters overheen zou komen. Ze werden opgepakt voor het overtreden van het samenscholingsverbod dat volgens een gemeentewoordvoerder in Rotterdam te allen tijde van kracht is. Het samenscholingsverbod houdt in, dat de politie groepen van drie of meer personen met ‘kwaadwillende bedoelingen’ mag aanhouden of uiteendrijven.

De raadslieden vragen zich af in hoeverre de supporters daadwerkelijk stonden samengeschoold, laat staan dat ze gezamenlijk iets kwaads van plan waren. ,,Het lijkt er eerder op dat de politie aan beide kanten van het viaduct een cordon heeft opgeworpen. Vervolgens is iedereen op het viaduct zonder aanziens des persoons opgepakt,’’ aldus Van der Biezen, die al eerder succesvol supporters bijstond.

Raadsman F. van Ardenne, bij wie zich al enkele ‘verdachten’ hebben gemeld, ziet dat ook zo. ,,Uit contacten met opgepakte mensen maak ik op dat het hier meer om een dwarsdoorsnede van de bevolking gaat dan om alleen hooligans. Er zitten moeders met kinderen bij.’’

Zijn theorie strookt met het verhaal van ‘ervaringsdeskundige’ Trudy van der Helm uit Rossum, een van de 800 arrestanten en net als haar dochter met volstrekt vreedzame bedoelingen naar Rotterdam gekomen. ,,We waren letterlijk door de ME klemgezet op het viaduct,’’ aldus Van der Helm. ,,Onze auto stond precies de andere kant op. Balen, natuurlijk, omdat we flink moesten omlopen. Maar ook dat ging niet: aan de andere kant van het viaduct stonden óók ME'ers.’’

Advocaat Van Ardenne denkt dat de rechter een deel van de supporters onschuldig acht. Hij vergelijkt het met de Eurotop in 1997 in Amsterdam, waarbij de politie 350 mensen oppakte nog voordat zij enig strafbaar feit hadden gepleegd. ,,Het is alsof de overheid sindsdien niets heeft geleerd. Roda JC-supporters hebben al met succes een stadionverbod aangevochten. Er moet sprake zijn van een dreiging wil je mensen preventief aanhouden.’’

E. van Dorp van de supportersclub Feyenoord gelooft evenmin dat alle 800 opgepakte arrestanten hooligans zijn. Hij heeft in een brief aan de gemeente om opheldering gevraagd. De opgepakte supporters riskeren een stadionverbod, ,,Dat kan rampzalige gevolgen hebben,’’ vreest Van Dorp.

,,Veel van die mensen zijn seizoenskaarthouders. Het betekent financieel een flinke dreun voor Feyenoord als zij het stadion niet meer in mogen.’’ Van Dorp denkt dat het omstreden optreden een reactie is op de wedstrijd Feyenoord-Ajax van april vorig jaar, waarbij supporters het treinverkeer ernstig ontregelden. ,,Maar dit is weer een ander uiterste.’’

Van de 799 aangehouden supporters zitten er nog zeven vast. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan vechtpartijen en het gooien van stenen. Een deel van de andere supporters is met een boete tussen de 100 en 270 euro weggestuurd, een ander deel moet zich in juni of juli voor de rechter verantwoorden.

De politie, die had aangekondigd bij wangedrag meteen aanhoudingen te verrichten, ligt niet wakker van eventuele claims. ,,Wij zijn er stellig van overtuigd dat we met ons optreden erger hebben kunnen voorkomen.’’
pi_37275703
Verder is een zoontje van een Feyenoord speler opgepakt, een bejaarde vrouw met looprek op het viaduct, veel moeders met kinderen (waarvan sommige kinderen pas rond middernacht werden vrijgelaten, leden van de businessclub en genodigden van skyboxhouders die op weg naar hun auto ineens ingelosten waren etc.

Daar waar dit seizoen de Napoli aanhang met 500 man een politiebureau bestormde na absurd politie-optreden lijkt de nederlandse Overheid ook graag zoiets te willen, lijkt me iig een kwestie van tijd als de politie/ME/justitue etc. zo bezig denkt te kunnen gaan/blijven.
  dinsdag 25 april 2006 @ 12:33:21 #176
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37275905
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Verder is een zoontje van een Feyenoord speler opgepakt, een bejaarde vrouw met looprek op het viaduct, veel moeders met kinderen (waarvan sommige kinderen pas rond middernacht werden vrijgelaten, leden van de businessclub en genodigden van skyboxhouders die op weg naar hun auto ineens ingelosten waren etc.

Daar waar dit seizoen de Napoli aanhang met 500 man een politiebureau bestormde na absurd politie-optreden lijkt de nederlandse Overheid ook graag zoiets te willen, lijkt me iig een kwestie van tijd als de politie/ME/justitue etc. zo bezig denkt te kunnen gaan/blijven.
Op LN staat een zoon van een bekende Feyenoorder, dus niet per sé een Feyenoord-speler.

Maar goed, jij hebt wellicht andere/betere bronnen.
pi_37275973
Maar het gaat om de algemene strekking, er is totaal willekeurig opgepakt, een dwarsdoorsnede van de fans.

En dat je dan moeders met kinderen 's middags oppakt en om middernacht laat gaan is ook volstrekt belachelijk.
pi_37276085
Zo gaat het toch altijd. Bij de ME en politie stikt het van de hersenloze cokesnuivers die opgefokt zitten te wachten dat ze iets te doen krijgen, en dit dan 9 van de 10 zo lomp en onmenselijk aanpakken dat het een wonder is dat hier zo weinig kritiek op is.
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:32:53 #179
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37279507
quote:
Poging brandstichting supportershome Ajax

AMSTERDAM - De politie van Amsterdam heeft in de nacht van maandag op dinsdag in de buurt van de Amsterdam ArenA twee mannen gearresteerd.

De politie verdenkt het tweetal van een poging om het supportershome van Ajax in brand te steken. De verdachten van 20 en 26 jaar komen beiden uit Delft, aldus de politie dinsdag.

Een beveiligingsmedewerker van het voetbalstadion zag rond 5 uur in de ochtend op camerabeelden dat twee mannen op verschillende plaatsen brand probeerden te stichten bij het clubhuis van de Ajax-aanhang.

Toen agenten ter plaatse kwamen, zagen zij op diverse plekken rook omhoog komen. Begin vorig jaar woedde er ook een brand in het Ajax Supportershome die bleek te zijn aangestoken.

(ANP)
pi_37279641
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:32 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Hand in Hand.
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:49:12 #181
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37279990
Planning:
-
pi_37280156
Genoeg jongens, al 3x langsgekomen
  dinsdag 25 april 2006 @ 14:56:38 #183
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37280236
Wat een laf volk, die Hagenezen!
pi_37280628
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:56 schreef M0NTANA het volgende:
Nee man, schitterende actie. Acties tegen de joden zijn nooit laf
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:56:03 #185
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37282111
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:56 schreef M0NTANA het volgende:
Kunnen natuurlijk net zo goed gefrustreerde Feijenoordsupporters zijn geweest.
A.M.A.B
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:59:40 #186
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37282208
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:56 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Het AD.nl meldt:
quote:
De auto was voorzien van attributen van voetbalclub ADO Den Haag.
ADO-attributen zijn natuurlijk makkelijk te koop, maar toch.
pi_37282325
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:56 schreef Cart_man het volgende:

[..]

nee, wij zitten vast
pi_37282359
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:03 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

nee, wij zitten vast
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_37284039
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:03 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

nee, wij zitten vast
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:46:41 #190
57586 Bananenman
-----------
pi_37285599
Kut hagenezen
  dinsdag 25 april 2006 @ 17:47:41 #191
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37285636
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:46 schreef Bananenman het volgende:
Kut hagenezen
Eigen schuld, hè
A.M.A.B
pi_37285881
Hey, ze komen uit DELFT hoor...
  dinsdag 25 april 2006 @ 18:19:38 #193
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37286506
tis niet eens officieel dat er dh vaantjes in die auto gevonden zijn, dat is wat at 5 beweert maar het lijkt me toch onwaarschijnlijk dat de politie dat zou gaan vermelden en verder lekker belangrijk waar hebben we het over, 2 kneuzen die wat met benzine staan te rommelen en voortijdig opgepakt zijn lekker belangrijk....
pi_37287671
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 12:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Op LN staat een zoon van een bekende Feyenoorder, dus niet per sé een Feyenoord-speler.

Maar goed, jij hebt wellicht andere/betere bronnen.
Was de zoon van Mario Been
  dinsdag 25 april 2006 @ 19:02:18 #195
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37287842
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:56 schreef StartThePanic het volgende:

[..]

Zo vader, zo zoon.
A.M.A.B
pi_37287883
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:56 schreef StartThePanic het volgende:

[..]

pi_37293276
Een van de daders van de brand op het Ajax-honk schijnt een Feyenoord Tattoo te hebben, iemand die er meer vanaf weet?

(ik heb het ook maar gehoord dus tja. )

[ Bericht 34% gewijzigd door Superheld op 25-04-2006 21:38:05 ]
  donderdag 27 april 2006 @ 10:24:22 #198
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37337399
quote:
KNVB trekt ook de overige 56 stadionverboden

De KNVB heeft 56 stadionverboden voor Roda-supporters ingetrokken. Daarmee is het kort geding dat de supporters wilden aanspannen van de baan.

Eerder had de rechter al 107 andere stadionverboden voor Roda-fans opgeschort. Volgens de rechtbank kunnen supporters pas een stadionverbod krijgen als ze voor hun misdragingen zijn veróordeeld. De Roda-supporters zouden over de schreef zijn gegaan tijdens de bekerwedstrijd tegen Ajax in maart.

Bron: L1
Nadat men dreigt een nieuw kort geding aan te spannen trekt de KNVB de sv's toch in...
Planning:
-
pi_37337983
Gerechtigheid
pi_37340726
Goedzo, bakzeil halen de knvb
pi_37342269
Betekend dit nu ook dat vanaf nu stadionverboden pas (mogen) worden uitgedeeld nadat de strafrechter heeft besloten dat je schuldig bent, of werkt het Nederlandse rechtssysteem niet zo?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:10:26 #202
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37344092
Iedereen die zondag opgepakt is, krijgt een stadionverbod van de knvb.
A.M.A.B
  donderdag 27 april 2006 @ 14:11:25 #203
139407 jorienvdherik
pi_37344129
bron ?
  donderdag 27 april 2006 @ 14:13:54 #204
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37344181
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:10 schreef Cart_man het volgende:
Lekker slim van de KNVB, mogen ze binnenkort allemaal weer terugdraaien.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:15:13 #205
139407 jorienvdherik
pi_37344217
op ad.nl paar fotos

staat maat van me op
  donderdag 27 april 2006 @ 14:22:55 #206
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37344445
quote:
Dat word weer een verloren kort geding voor de KNVB!
Planning:
-
  donderdag 27 april 2006 @ 14:27:47 #207
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_37344598
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:22 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat word weer een verloren kort geding voor de KNVB!
de trend is in ieder geval wel gezet....
pi_37347181
quote:
Feyenoord steunt ’onschuldigen’

ROTTERDAM - Feyenoord wil opheldering over de arrestatie van 838 van haar supporters na de wedstrijd tegen Ajax.

Het stoort de club dat ’veel nietsvermoedende supporters zonder kwaad in de zin zijn opgepakt’. Feyenoord vindt dat alleen de schuldigen moeten worden gestraft. Stadionverboden zullen niet rücksichtlos aan alle arrestanten worden opgelegd.

De club wil snel met de politie, gemeente en supporters om tafel om het politieoptreden van afgelopen zondag te evalueren. ,,We horen nu behoorlijk verontruste verhalen. Als die waar zijn, is het verschrikkelijk wat er is gebeurd. Zo zou iedereen een cijfer op de hand hebben gekregen. Vooral ouderen hebben daar een nare associatie bij,’’ zegt woordvoerder Gido Vader.

Onder de arrestanten bevonden zich ’goede relaties’ van Feyenoord en ook enkele ballenjongens. Ger Lagendijk, zaakwaarnemer van trainer Erwin Koeman, zag de ME van dichtbij aan het werk. ,,Haar optreden was beneden alle peil,’’ is zijn conclusie.

Bij de supportersvereniging en advocaat Frank van Ardenne komen de klachten van de supporters met tientallen binnen. Opvallend vinden voorzitter Eric van Dorp en Van Ardenne de grote parallelen in de verhalen. Met als rode draad het verhaal dat niemand het gewraakte viaduct kon verlaten.

Van Ardenne: ,,Als de verhalen lopen, hebben de politie, de gemeente en justitie echt iets uit te leggen.’’ Een ’ontstemde’ Van Dorp: ,,Als je een fout hebt gemaakt, moet je dat toe kunnen geven.’’ Hij hoop dat de gemeente de schuldigen van de onschuldigen zullen scheiden.

Burgemeester Opstelten is vooralsnog niet onder de indruk en zegt nog steeds achter het optreden van de politie te staan. ,,Als ze een klacht willen indienen, moeten ze dat doen. Wij zullen die netjes in behandeling nemen."

De KNVB steltalle verdachten, van wie de gegevens worden doorgespeeld, direct een stadionverbod op te leggen. Hoe massaal dat zal gebeuren, is nog onduidelijk. Feyenoord belooft de aanhang individueel zal worden bekeken.
  donderdag 27 april 2006 @ 17:05:29 #209
139407 jorienvdherik
pi_37349830
of terwijl Feyenoord kan er nog zo op tegen zijn. De knvb overruled Feyenoord gewoon en geeft een SV
  donderdag 27 april 2006 @ 17:15:11 #210
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37350161
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:05 schreef jorienvdherik het volgende:
of terwijl Feyenoord kan er nog zo op tegen zijn. De knvb overruled Feyenoord gewoon en geeft een SV
Feyenoord heeft indeze niks te zeggen, de KNVB deelt ze uit en overruled Feyenoord inderdaad. Zelfde als na Ajax - Roda...
Planning:
-
pi_37350269
Dat vraag ik me af. Als een club (in individuele gevallen) besluit een SV op te heffen of een alternatieve straf te geven, neemt de KNVB dit vrijwel altijd over. Overigens heb ik het nu wel over gevallen waar geen justitie bij te pas is gekomen, dus in bovenstaand geval zou het inderdaad anders kunnen zijn.
pi_37350637
quote:
Capelle - Ajax in het geheim gespeeld
Donderdag 27 april, door SV, Amsterdam, 17.09u GMT+01.00, ANP

Het duel Capelle-Ajax in de hoofdklasse A van de zaterdagamateurs wordt 'in het geheim' gespeeld. Uit vrees voor rellen met Feyenoord-supporters zwijgt de KNVB over locatie en tijdstip.

De betrokken clubs weten pas op het laatste moment naar welke plaats ze moet afreizen. Capelle - Ajax ging op Tweede Paasdag niet door omdat zich op sportpark 't Slot in Capelle aan den IJssel een grote groep Feyenoord-fans had verzameld. Na overleg met politie en Ajax gelastte het bestuur van de thuisclub de wedstrijd af.

De KNVB verzette het duel naar Koninginnedag (zaterdag), maar de politie raadde dat af. Vervolgens zouden Capelle en Ajax in het geheim in het Zeeuwse Hoek spelen, maar dat lekte uit. Ook is er onzekerheid over het duel Excelsior Maassluis - Ajax op zaterdag 6 mei. Club en gemeente vrezen ook daar de komst van Feyenoord-supporters.
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 27 april 2006 @ 18:18:39 #213
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37352021
Met andere woorden, ze spelen op het sportcomplex van Zeist...
A.M.A.B
pi_37352423
Of in Kerkrade ofzo
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 27 april 2006 @ 18:43:46 #215
139407 jorienvdherik
pi_37352859
niet zo best dat knvb feyenoord met die sv kan overrullen
  donderdag 27 april 2006 @ 19:05:29 #216
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_37353626
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:28 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

[..]

Best jammer, het 'stadion' van Capelle is 2 minuten fietsen hier vandaan .
2000 light years from home
  donderdag 27 april 2006 @ 19:15:48 #217
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_37354028
quote:
Wat een stelletje *insert veel Haase ziektes* kneuzen zeg in Zeist. Zo maken ze de fans ook alleen nog maar aggressiever jegens alles wat Politie/ME/justitie is. en ondermijnen ze het 'draagvlak' van de aanpak van voetbalvandalisme
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  donderdag 27 april 2006 @ 19:16:54 #218
139407 jorienvdherik
pi_37354057
ach voorlopig heeft cartmen nog geen bron gegeven dus zal wel los lopen
  donderdag 27 april 2006 @ 20:47:34 #219
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37357198

Gelukkig was er genoeg ME op de been!
  vrijdag 28 april 2006 @ 02:01:58 #220
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37366028
quote:
Op donderdag 27 april 2006 18:43 schreef jorienvdherik het volgende:
niet zo best dat knvb feyenoord met die sv kan overrullen
Zelfde als hier is gebeurt...
Planning:
-
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:26:27 #221
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37372811
http://www.nu.nl/news/721(...)pportersinvasie.html

Bijna 10.000 Engelse supporters naar Eindhoven, gezellig PyTh!
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:27:47 #222
139407 jorienvdherik
pi_37372852
en dan de me die ze weg slaan met knuppels haha kan leuk worden
pi_37372949
9200 kaarten is officieel, maar nu Schalke niet de tegenstader is, zullen er wel veel meer aan kaarten geraken plus veel zonder kaarten komen, denk dat je op zeker het dubbele kan rekenen.
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:39:23 #224
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37373127
Wordt dus met 20.000 man op zoek gaan naar die ene drugsdealer in Amsterdam, die die Boro-supporter prikte op de avond van AZ - Middlesbrough. Op zich staan ze goed bekend, maar iedere (Engelse) club heeft zo zijn gekken en met 20.000 man in het zonnetje een biertje drinken op de markt in Eindhoven, kan het nodige vuurwerk opleveren.
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:55:39 #225
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_37373584
Gaat gezelllig worden op de markt en stratumseind
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:22:08 #226
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37374472
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:39 schreef M0NTANA het volgende:
Wordt dus met 20.000 man op zoek gaan naar die ene drugsdealer in Amsterdam, die die Boro-supporter prikte op de avond van AZ - Middlesbrough. Op zich staan ze goed bekend, maar iedere (Engelse) club heeft zo zijn gekken en met 20.000 man in het zonnetje een biertje drinken op de markt in Eindhoven, kan het nodige vuurwerk opleveren.
Dat ook nog eens, ja.

Ze moeten veel naar Nederland. Eerst Alkmaar, nu de finale in Eindhoven en tegen Feijenoord aan het begin van het aankomende seizoen weer. Gezellig.
A.M.A.B
pi_37376056
quote:
Opnieuw arrestaties in Breda

In Breda zijn donderdagmiddag en vrijdagmorgen opnieuw zes mensen aangehouden voor de betrokkenheid bij de voetbalrellen na de wedstrijd tussen NAC Breda en TOP Oss. Er zitten nu 24 hooligans vast. Dat maakte de politie vrijdag bekend.
Het zestal kon worden achterhaald na het bekijken van videobeelden van de rellen. De beelden waren gemaakt met de beveiligingscamera’s rond het stadion van NAC. De politie gaat ervan uit nog meer aanhoudingen te verrichten.

voetbalprimeur.nl
That's all folks!
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:37:30 #228
139407 jorienvdherik
pi_37376916
lullig, als je van je werk geplukt wordt
pi_37505101
Nou hopen op een mooie seizoensafsluitng
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:11:32 #230
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37505294
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:04 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou hopen op een mooie seizoensafsluitng
Zondag? Verwacht er persoonlijk wederom niets van, maar we'll see.
pi_37505568
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zondag? Verwacht er persoonlijk wederom niets van, maar we'll see.
Het WK , zondag zal er inderdaad wel niks gebeuren. Maar altijd leuk om toch even te gaan kijken met een koud pilsje op een Rotterdams terras.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:47:39 #232
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37506444
Denk niet dat er veel gaat gebeuren 7 mei. Politie zal samenscholing wel proberen te voorkomen en massa's mensen oppakken voor niks. Ze hebben immers goed kunnen oefenen.
A.M.A.B
pi_37508051
Als men al 800 mensen binnen no time kan oppakken, is die finale een eitje.
quote:
Beelden van rellen ingevorderd

Justitie heeft vrijdag het beeldmateriaal van TV&CO van de rellen na NAC-TOP Oss afgelopen maandag in beslag genomen. Er wordt gedreigd de beelden van veiligheidscamera's uit te zenden in het opsporingsprogramma Bureau Brabant. TV&CO werd afgelopen woensdag verzocht om de beelden aan het OM af te staan. "Daar hebben wij nee op gezegd, want wij zijn er niet voor opsporing. Vrijdag stonden er twee agenten op de stoep met een bevel tot invordering," aldus Joep Schreuder.

bron: bsiderats.nl
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:27:25 #234
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37514691
Succes zondag.
quote:
Extra politie-inzet Ajax-PSV
De Rotterdamse politie zet zondag extra agenten in bij de bekerfinale tussen Ajax en PSV in de Kuip. Met de speciale aanpak moeten confrontaties tussen supporters worden voorkomen.

De politie let niet alleen op de aanhang van Ajax en PSV, maar ook op die van andere clubs, zoals Feyenoord en ADO Den Haag. De extra agenten worden ingezet bij het stadion en in het centrum van Rotterdam.

De politie wil voorkomen dat voetbalwedstrijden uit de hand lopen, zoals vorig jaar bij Feyenoord-Ajax. Vorige week hield de politie nog honderden supporters aan bij de play-offwedstrijd tussen Feyenoord en Ajax.
A.M.A.B
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:02:28 #235
139407 jorienvdherik
pi_37517049
http://www.ad.nl/binnenland/article315063.ece

10 jaar sv voor de 2 gasten die ajax home hebben proberen in de fik te steken
pi_37537420
Het was gister ook weer feest bij NEC - Vitesse.
Hand in Hand.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:19:44 #237
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37538718
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:27 schreef Cart_man het volgende:
Succes zondag.
[..]
Tot zondag idd!

Al die verhalen over zondag, gisteren in de bus naar en van Groningen. Sommige mensen zijn verschrikkelijk bang dat het uit de hand gaan lopen, komen met indianen-verhalen over een samenwerking van Feyenoord, ADO en FCU, maar ik denk nog steeds dat er wederom helemaal niets zal gebeuren.

TerroRobbie, gefeliciteerd trouwens!
pi_37541372
quote:
De politie heeft twee jongens van 15 en 16 jaar aangehouden die NAC in de afgelopen maanden regelmatig bestolen hebben.

De twee zouden in de eerste helft van april een aantal keren het stadion binnen geslopen zijn om kleding en materialen te stelen. Op 13 april betrapte een personeelslid van NAC een van de jongens in de catacomben. De jonge dief wist te ontkomen. Uit onderzoek van d epolitie kwamen de twee tieners naar voren. Het tweetal zit nog vast.
  donderdag 4 mei 2006 @ 15:48:44 #239
57586 Bananenman
-----------
pi_37547102
Gekke gast op AT5 gister hehe
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:12:07 #240
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_37547948
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:48 schreef Bananenman het volgende:
Nog naar Grunn geweest gister?
pi_37547985
Ben je niet bang er uit gepikt te worden zondag voordat je binnen bent pyth
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:24:33 #242
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_37548409
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:13 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

Ben je niet bang er uit gepikt te worden zondag voordat je binnen bent pyth
Waarom zou ik?
pi_37548497
D'r loopt bijna meer politie dan sups. Je kan toch herkend worden.
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  donderdag 4 mei 2006 @ 16:34:10 #244
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_37548764
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:26 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

D'r loopt bijna meer politie dan sups. Je kan toch herkend worden.
Zou kunnen ja maar dan nog....
We zullen zien Zondag, gaat volgens mij wel een mooi dagje worden
pi_37550607
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 15:48 schreef Bananenman het volgende:
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:38:25 #246
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_37555342
Hoe zit het trouwens met die boot van Oost voor zondag?
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:40:59 #247
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_37555417
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef FrankyMcG het volgende:
Gaan jullie weer met zijn allen op de brug staan dan
Planning:
-
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:41:49 #248
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_37555453
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:40 schreef DarkShine het volgende:
Gaan jullie weer met zijn allen op de brug staan dan
Ik heb niks te zoeken in Rotterdam zondag, ga lekker zuipen in de voetbalkantine in Weert!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:11:06 #249
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_37556505
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 20:38 schreef FrankyMcG het volgende:
Je bent goed op de hoogte.
Die gaat spijtig genoeg niet door....

Rotterdamse teringwouten hebben die bootverhuur verboden te varen omdat we wel eens met feyenoord hooligans afgesproken zouden kunnen hebben en de helft op de boot SV zou hebben
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:27:12 #250
57586 Bananenman
-----------
pi_37557078
Trein 1 de gekste
pi_37557146
Dacht dat de finale samenviel met mn eigen wedstrijd. Misschien dat ik toch ff ga kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmusch op 04-05-2006 21:50:06 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:30:57 #252
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_37557213
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:11 schreef PyTh het volgende:
Je bent goed op de hoogte.
~

Ik heb zo mijn bronnen!

Krijg je als je zo dicht bij Eindhoven woont!
pi_37558957
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:27 schreef Bananenman het volgende:
Trein 1 de gekste
spreek me nou eens aan zondag
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:51:52 #254
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37568408
quote:
Duizend Oranje-supporters geweerd bij WK Duitsland

Uitgegeven: 5 mei 2006 08:29
Laatst gewijzigd: 5 mei 2006 08:35

AMSTERDAM - Bijna duizend voetbalfans mogen deze zomer niet naar wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. Het gaat om supporters die zich de afgelopen jaren hebben misdragen bij voetbalwedstrijden in Nederland en daarom een stadionverbod hebben.

De KNVB geeft hun namen aan de Duitse politie door. Dit meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.

Een team van achttien Nederlandse politiemedewerkers is bij de wedstrijden van Oranje aanwezig om haar Duitse collega's te assisteren bij het weren van de Nederlanders. De fans met een stadionverbod mogen wel naar Duitsland komen. Volgens de coördinator van de Nederlandse politieploeg in Duitsland worden deze fans niet aangehouden als ze zich niet misdragen.

Vervolgd

Mensen met een stadionverbod die toch naar een wedstrijd proberen te gaan, worden volgens de WK-organisatie opgepakt en vervolgd.

Het is mogelijk dat het aantal mensen met een WK-verbod nog wordt uitgebreid in verband met de arrestatie van ongeveer achthonderd mensen bij de wedstrijd Feyenoord-Ajax.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:06:52 #255
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37573775
quote:
Een team van achttien Nederlandse politiemedewerkers is bij de wedstrijden van Oranje aanwezig om haar Duitse collega's te assisteren bij het weren van de Nederlanders
melkertbanen ga boeven vangen!
pi_37574230
Alle stille verzamelen!
pi_37574276
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
ach ze mogen niet naar de wedstrijd.

Dat zegt in dit geval niet zoveel over in de stad zijn. En dat namen doorgeven aan de politie, ach hier kom je ook gewoon binnen als je een gezinsvakje neemt ofzo).

Ik zie nog wel wat gebeuren op bepaalde dagen. Naast Nederlands elftal gaan er toch wel veel mensen ff kijken bij Duitsland - Polen wat wel eens een klapper kan gaan worden. Engeland - Zweden is ook mooi dichtbij maar met die Zweden is er natuurlijk geen actie te beleven. Maarja Duitsers/politie/Engelsen is natuurlijk sowieso een leuke combinatie.
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:26:58 #258
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37574401
jongens allemaal drukte om niks, paar jaar geleden in nederland zou er ook een chaos komen en zou er veel geweld en hooliganisme zijn en achteraf viel het allemaal reuze mee! die geile media vinden het heerlijk en doen er alles aan een gewelddadig sfeertje te creeren, maar er gebeurt toch weinig! allemaal overtrokken gedoe...
pi_37604642
van de FP:
quote:
Slijm zou hét nieuwe middel kunnen worden tegen hooligans en onruststokers. Amerikaanse wetenschappers hebben een draagbaar "kanon" bedacht dat de grond besproeit met het glibberige goedje, waardoor de relschoppers uitglijden.

De onderzoekers van het Southwest Research Institute in San Antonio, Texas, ontwikkelden een superslijmerig goedje. "Hooligans maken er letterlijk een knieval voor." meldde het wetenschappelijk tijdschrift "New Scientist". Het goedje werkt niet alleen tegen vervelende personen, maar kan zelfs auto's hun grip laten verliezen.

Het apparaat waaruit het slijm afkomstig is kan op de rug worden gedragen en bevat perslucht, water en een fijn poeder. Het spul is overigens niet giftig, de enige bijwerking zou een gekneusd achterwerk kunnen zijn, aldus "New Scientist".
pi_37604680
quote:
Aanhoudingen Volendam-NAC

Na afloop van de wedstrijd van gisteren, heeft de politie 19 arrestaties verricht. Er werden zelfs aanhangers van andere clubs gesignaleerd, onder meer enkele 'als Ajax-supporters uitgedoste mannen'.
Alles was leuk en aardig in Volendam, totdat NAC doelpunten ging maken. Enkele gedrogeerde Oranje-mannen begon hierna amok te maken en de vele NAC-supporters op de eretribune uit te dagen.

Van de gearresteerde kwamen er zes uit Volendam en twee uit de omgeving van Breda. De andere elf kwamen uit de omgeving van het Noord-Hollandse Blokker. Eén van de verdachten raakte gewond, nadat hij door een politiehond werd gebeten. De politie laat weten dat geen 'vernielingen van betekenis' zijn gemeld.
pi_37604751
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:25 schreef TerroRobbie het volgende:
De onderzoekers van het Southwest Research Institute in San Antonio, Texas, ontwikkelden een superslijmerig goedje. "Hooligans maken er letterlijk een knieval voor." meldde het wetenschappelijk tijdschrift "New Scientist". Het goedje werkt niet alleen tegen vervelende personen, maar kan zelfs auto's hun grip laten verliezen.
Goedzo, auto's hun grip laten verliezen en inzitters laten verongelukken?
Verder, hoe ruimen ze het op en wat nou als mensen er voorbij moeten er over pleuren?
  zondag 7 mei 2006 @ 00:22:16 #262
46598 TerroRobbie
DEN BOSCH
pi_37618528
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:27 schreef Superheld het volgende:

[..]
Schijnt nog wel meer gebeurd te zijn
pi_37621210
Ik weet dat er aardig wat 'oudere' gasten waren en dat er hier en daar wat dingetjes zijn gebeurd maar niet echt heel erg boeiende dingen.

Dus ben benieuwd wat er verder is gebeurd?

[ Bericht 9% gewijzigd door Superheld op 07-05-2006 04:57:37 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 16:45:26 #264
139407 jorienvdherik
pi_37631391
vandaag finale
  zondag 7 mei 2006 @ 18:55:22 #265
139407 jorienvdherik
pi_37635160
De politie heeft zondag voorafgaand aan de bekerfinale tussen Ajax en PSV in Rotterdam zes personen aangehouden. Het gaat volgens een politiewoordvoerder in vrijwel alle gevallen om supporters van Ajax die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan geweldpleging en baldadigheid.

De wedstrijd in de stadion De Kuip begint om 18.00 uur. Vrijwel alle supporters van de beide clubs waren rond 17.00 uur bij het stadion aangekomen. Uit angst voor ongereldheden treedt de politie streng op. Zo zijn er extra agenten op de been en bij opstootjes of het niet gehoor geven aan bevelen, wordt direct ingegrepen.
  maandag 8 mei 2006 @ 08:00:20 #266
57586 Bananenman
-----------
pi_37648735
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:55 schreef jorienvdherik het volgende:
De politie heeft zondag voorafgaand aan de bekerfinale tussen Ajax en PSV in Rotterdam zes personen aangehouden. Het gaat volgens een politiewoordvoerder in vrijwel alle gevallen om supporters van Ajax die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan geweldpleging en baldadigheid.
Whehe waren ook maten van mij, waren opgepakt omdat er in hun treincoupé een fakkel was afgestoken, waar ze overigens echt niks mee te maken hadden, hehe

feyenoord kwam ook nog ff buurten aan rechterkant van onze vakken als ik 't goed zag, ik zat op Y2 dus zag het van ver, maar als ik 't goed zag hadden de jongens daar bij die glaswand allemaal dezelfde tattoo op de onderarm
  maandag 8 mei 2006 @ 08:43:11 #267
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649074
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:00 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Whehe waren ook maten van mij, waren opgepakt omdat er in hun treincoupé een fakkel was afgestoken, waar ze overigens echt niks mee te maken hadden, hehe
Trein 1 zeker? Boefjes!
quote:
feyenoord kwam ook nog ff buurten aan rechterkant van onze vakken als ik 't goed zag, ik zat op Y2 dus zag het van ver, maar als ik 't goed zag hadden de jongens daar bij die glaswand allemaal dezelfde tattoo op de onderarm
Y2? Waar is dat dan?

Overigens simpel van de organisatie (KNVB?) om geen buffervak te hanteren, zeker als je ziet hoeveel plaats er nog was in het stadion. Nu moest één en ander opgelost worden met wat vuurwerk, lullig voor de gezinnetjes die in hetzelfde vak zaten.
pi_37649807
Ja wat gebeurde er nou omstreeks de 60e minuut in die hoek, bij ajax kant.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:32:13 #269
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37649851
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Vraag ik me dus ook af.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 8 mei 2006 @ 09:33:20 #270
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37649879
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:43 schreef M0NTANA het volgende:
Y2? Waar is dat dan?
Vak precies achter het goal. Tussen de twee glazen wanden in, zeg maar...
A.M.A.B
  maandag 8 mei 2006 @ 09:34:59 #271
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649912
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Gelijk na de gelijkmaker begonnen er wat supporters (van Feyenoord?) te provoceren in het neutrale vak, direct naast het Ajaxvak. Na wat gebeuk tegen de glaswand, de bekende woorden en gebaren, werd er wat vuurwerk gegooid. Huilende vrouwen en kinderen meteen, slecht geregeld door geen buffervak naast het Ajaxvak aan te houden.

Die wand is trouwens niet eens zo sterk, nadat de scheidsrechter geen strafschop gaf voor die karate-kick op Boakye (?) was de tussenwand zó kapot.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:36:19 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649940
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:33 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Vak precies achter het goal. Tussen de twee glazen wanden in, zeg maar...
Bij de ingang F? Want onze zijde was toch E, F en G?
pi_37650622
Wellicht een kijktip:

In 2 vandaag vandaag:

Hooligans in Nederland
Paul Vos is in het dagelijks leven docent Nederlands. Maar op zondagmiddag begint zijn bloed pas écht te stomen. Dan draait alles dan om FC Utrecht. Op de tribunes in Utrecht deed hij inspiratie op voor “Hooligans, 16 openhartige verhalen”, een boek dat deze week is verschenen.

Hij interviewde leden van de harde kern van verschillende Nederlandse clubs over hun motieven en drijfveren. Ook al is er nogal wat veranderd, 'Hooliganism' blijkt in ons land nog altijd springlevend en in 2005 waren er zelfs 16 procent meer incidenten dan in 2004.

In TweeVandaag leggen auteur Paul de Vos, Henk Groenevelt van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) en oud-FC Groningen hooligan Geert Spieker uit wat de voetbalvandaal bezielt.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:13:14 #274
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37650757
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bij de ingang F? Want onze zijde was toch E, F en G?
Euhm, volgens mij wel, ja.

Dat van twee vandaag zal wel weer een kansloos verhaal zijn. Krijgen we natuurlijk weer beelden van 17 april te zien.
A.M.A.B
pi_37650948
Na de gelijkmaker waren het wat psv'ers die stonden te provoceren. Volgens mij gewoon pannekoeken niks bijzonders. Nouja van alles vloog er natuurlijk naar toe. Zo ook uiteindelijk een nitraatje. Toen ging men wel weg uit die hoek zo langzamerhand en de politie stuurde ook wat weg.

Rond 80/85e minuut ofzo stond er een gast ff stoer z'n fIr tatoeage te showen. Toen ff met een groep naar buiten gegaan voor zover mogelijk maar niks doorgezet ofzo en weer terug gegaan om nog mooi de 2-1 mee te pikken hehe.
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  maandag 8 mei 2006 @ 10:29:43 #276
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37651122
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:13 schreef Cart_man het volgende:

Dat van twee vandaag zal wel weer een kansloos verhaal zijn.
Inderdaad. Dat soort documentaires hoeven van mij niet op televisie, want zoals bekend:

"For those who have been involved, no explanation is necessary, for those who haven't, no explanation is possible."
  maandag 8 mei 2006 @ 10:44:58 #277
139407 jorienvdherik
pi_37651477
dat boek ga ik lenen denk ik
pi_37659485
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:21 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

Na de gelijkmaker waren het wat psv'ers die stonden te provoceren. Volgens mij gewoon pannekoeken niks bijzonders. Nouja van alles vloog er natuurlijk naar toe. Zo ook uiteindelijk een nitraatje. Toen ging men wel weg uit die hoek zo langzamerhand en de politie stuurde ook wat weg.

Rond 80/85e minuut ofzo stond er een gast ff stoer z'n fIr tatoeage te showen. Toen ff met een groep naar buiten gegaan voor zover mogelijk maar niks doorgezet ofzo en weer terug gegaan om nog mooi de 2-1 mee te pikken hehe.
Met een groep naar buiten als er 1 gast staat met een FLR tattoo (is gewoon pet-sjaal dus) staat?
anti bezem
pi_37668007
Was het iets? heb het gemist.
pi_37672924
2 gewonden in de amsterdam (steekwonden)
pi_37672962
wat blijven dit soort supporters toch kansloze debielen
pi_37672969
Door wie? bron?

Schijnen dr ook een paar een nat pak te hebben
pi_37673113
net op nos nieuws
door wie werd niet gezegd
idd ook een kanon
  maandag 8 mei 2006 @ 22:10:18 #284
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37673188
lol de media hebben wat ze willen. De hele dag lopen roepen dat er wat kan gaan gebeuren blablablablabla goed dan is het er uiteindelijk alleen maar op wachten. En nu natuurlijk extra opspitten met geruchten dit en dat
pi_37673235
ja het komt door de media
pi_37673483
Die media toch foei, geef de media een stadionverbod
  maandag 8 mei 2006 @ 22:19:30 #287
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37673590
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:11 schreef ruud_fr het volgende:
ja het komt door de media
nou ze hebben er zeker wel een aandeel in. Dat hele gebeuren rond jaakke is gewoon breed uitgemeten en lekker opgestookt. Al die pubertjes zijn lekker opgefokt naar het leidseplein getrokken met het idee dat er wel eens wat kon gaan gebeuren. Pfff en wat nou dat ajax supporters Danny Blind willen behouden, we eindigen 20 punten achter PSV met voetbal dat echt niet aan te zien was. Blind is een ajacied maar echt geen type dat ajax naar een kampioenschap kan brengen. Laat ten Cate maar komen!
pi_37673982
Wat een kut mongolen, de ME en de gasten die lopen te rellen allemaal
pi_37674011
quote:
Leidseplein schoongeveegd na huldiging Ajax
Uitgegeven op maandag 08 mei 2006 om 22:21:32

(Novum) - Amsterdam. Het Leidseplein in Amsterdam is maandag na de huldiging van Ajax door de Mobiele Eenheid (ME) 'schoongeveegd', meldt de politie. De club won zondag de bekerfinale tegen PSV. Diverse relschoppers zijn aangehouden, maar de politie kon nog geen precieze aantallen geven. Ook zouden enkele gewonden zijn gevallen. De Ajax-supporters zijn het oneens met het ontslag van trainer Danny Blind.

De huldiging zelf verliep rustig en werd naar schatting door ongeveer tienduizend mensen bijgewoond. Na afloop gingen enkele honderden fans met elkaar op de vuist, zegt politiewoordvoerder Remco Gerretsen. Rond 21.15 uur zijn door de ME enkele charges uitgevoerd en is het plein schoongeveegd. De supporters hebben zich daarna verspreid rond het plein. De vechtersbazen gooiden onder meer met stenen en 'andere attributen', meldt Gerritsen.

Mogelijk is sprake van een steekpartij bij Paradiso. Hierbij zou één persoon zwaargewond zijn geraakt en een ander lichtgewond. Ook zou een vrouw gewond zijn geraakt toen zijn het plein wilde verlaten. De politie kan hierover rond 22.15 geen uitsluitsel geven.
pi_37674041
Jammer die incidenten...
That's all folks!
  maandag 8 mei 2006 @ 22:32:36 #291
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_37674102
Hehehe, die sufferds zijn lekker herkenbaar op tv..
pi_37674164
Ach er zijn wekelijks opstootjes en steekpartijen (in Amsterdam), dan zuchten we een keer. Maar nu het om voetbal gaat moet alles nog 3 dagen uitgemeten worden in de media en afgezeken worden door de mensen.
pi_37674196
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:32 schreef Silenus het volgende:
Hehehe, die sufferds zijn lekker herkenbaar op tv..
Is het op tv dan?
  maandag 8 mei 2006 @ 22:36:57 #294
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37674270
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Ach er zijn wekelijks opstootjes en steekpartijen (in Amsterdam), dan zuchten we een keer. Maar nu het om voetbal gaat moet alles nog 3 dagen uitgemeten worden in de media en afgezeken worden door de mensen.
Inderdaad. Cohen zit alweer in zn handjes te wrijven.
Houd van een lijntje.
pi_37674307
Belle and Sebastian fans zijn zeker slaags geraakt voor Paradiso
  maandag 8 mei 2006 @ 22:40:59 #296
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_37674418
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:34 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Is het op tv dan?
Bij Hart van Nederland net.
pi_37674886
21.07u Lima 00 meld dat er personen en collega's worden aangevallen in de Leidsekruisstraat

21.10u -Ruiters en Videowagen worden bekogeld met stenen
- ME gaat optreden en de "veegbeweging" gebruiken.
- Serveillancebus wordt "volledig" vernield

21.15u Assistentie Collega Leidscheplein Burgerking, persoon aangereden door dienstauto, ambupersoneel vraagt assistentie.

21.24u Leidseplein en Leidsekruistraat worden leeg geveegd, en de Whisky(Waterwerper) mag worden ingezet

22.00 Er worden nog steeds Charges uitgevoerd, auto's arrestanten vervoer rijden af en aan met volle bussen arrestanten. Op de Lange Leidsedwarsstraat is het een zootje, er worden met stenen gegooid die uit de weg worden gehaald.

22.10u En ook op de Kalverstraat loopt nu een grote groep die vernielingen aanricht......

Politiescannert:

http://www.xs4all.nl/~bjohan/scanner.html
  maandag 8 mei 2006 @ 22:59:39 #298
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37675190
Benieuwd wat de aanleiding was. Zal wel met de ME te maken hebben...
A.M.A.B
  maandag 8 mei 2006 @ 23:01:06 #299
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37675250
ME wilde het plein leegruimen. Ajacieden wilden blijven. Zie daar de aanleiding.
Houd van een lijntje.
pi_37675253
Waarom moet in vredesnaam dat plein leeg?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_37675280
Het is morgen weer markt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')