abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37557146
Dacht dat de finale samenviel met mn eigen wedstrijd. Misschien dat ik toch ff ga kijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmusch op 04-05-2006 21:50:06 ]
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:30:57 #252
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_37557213
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:11 schreef PyTh het volgende:
Je bent goed op de hoogte.
~

Ik heb zo mijn bronnen!

Krijg je als je zo dicht bij Eindhoven woont!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_37558957
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:27 schreef Bananenman het volgende:
Trein 1 de gekste
spreek me nou eens aan zondag
<b>Benedictam Dei omnipotentis,
Patris et Filii et Spiritu Sancti
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:51:52 #254
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37568408
quote:
Duizend Oranje-supporters geweerd bij WK Duitsland

Uitgegeven: 5 mei 2006 08:29
Laatst gewijzigd: 5 mei 2006 08:35

AMSTERDAM - Bijna duizend voetbalfans mogen deze zomer niet naar wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. Het gaat om supporters die zich de afgelopen jaren hebben misdragen bij voetbalwedstrijden in Nederland en daarom een stadionverbod hebben.

De KNVB geeft hun namen aan de Duitse politie door. Dit meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.

Een team van achttien Nederlandse politiemedewerkers is bij de wedstrijden van Oranje aanwezig om haar Duitse collega's te assisteren bij het weren van de Nederlanders. De fans met een stadionverbod mogen wel naar Duitsland komen. Volgens de coördinator van de Nederlandse politieploeg in Duitsland worden deze fans niet aangehouden als ze zich niet misdragen.

Vervolgd

Mensen met een stadionverbod die toch naar een wedstrijd proberen te gaan, worden volgens de WK-organisatie opgepakt en vervolgd.

Het is mogelijk dat het aantal mensen met een WK-verbod nog wordt uitgebreid in verband met de arrestatie van ongeveer achthonderd mensen bij de wedstrijd Feyenoord-Ajax.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:06:52 #255
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37573775
quote:
Een team van achttien Nederlandse politiemedewerkers is bij de wedstrijden van Oranje aanwezig om haar Duitse collega's te assisteren bij het weren van de Nederlanders
melkertbanen ga boeven vangen!
pi_37574230
Alle stille verzamelen!
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_37574276
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
ach ze mogen niet naar de wedstrijd.

Dat zegt in dit geval niet zoveel over in de stad zijn. En dat namen doorgeven aan de politie, ach hier kom je ook gewoon binnen als je een gezinsvakje neemt ofzo).

Ik zie nog wel wat gebeuren op bepaalde dagen. Naast Nederlands elftal gaan er toch wel veel mensen ff kijken bij Duitsland - Polen wat wel eens een klapper kan gaan worden. Engeland - Zweden is ook mooi dichtbij maar met die Zweden is er natuurlijk geen actie te beleven. Maarja Duitsers/politie/Engelsen is natuurlijk sowieso een leuke combinatie.
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:26:58 #258
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_37574401
jongens allemaal drukte om niks, paar jaar geleden in nederland zou er ook een chaos komen en zou er veel geweld en hooliganisme zijn en achteraf viel het allemaal reuze mee! die geile media vinden het heerlijk en doen er alles aan een gewelddadig sfeertje te creeren, maar er gebeurt toch weinig! allemaal overtrokken gedoe...
pi_37604642
van de FP:
quote:
Slijm zou hét nieuwe middel kunnen worden tegen hooligans en onruststokers. Amerikaanse wetenschappers hebben een draagbaar "kanon" bedacht dat de grond besproeit met het glibberige goedje, waardoor de relschoppers uitglijden.

De onderzoekers van het Southwest Research Institute in San Antonio, Texas, ontwikkelden een superslijmerig goedje. "Hooligans maken er letterlijk een knieval voor." meldde het wetenschappelijk tijdschrift "New Scientist". Het goedje werkt niet alleen tegen vervelende personen, maar kan zelfs auto's hun grip laten verliezen.

Het apparaat waaruit het slijm afkomstig is kan op de rug worden gedragen en bevat perslucht, water en een fijn poeder. Het spul is overigens niet giftig, de enige bijwerking zou een gekneusd achterwerk kunnen zijn, aldus "New Scientist".
pi_37604680
quote:
Aanhoudingen Volendam-NAC

Na afloop van de wedstrijd van gisteren, heeft de politie 19 arrestaties verricht. Er werden zelfs aanhangers van andere clubs gesignaleerd, onder meer enkele 'als Ajax-supporters uitgedoste mannen'.
Alles was leuk en aardig in Volendam, totdat NAC doelpunten ging maken. Enkele gedrogeerde Oranje-mannen begon hierna amok te maken en de vele NAC-supporters op de eretribune uit te dagen.

Van de gearresteerde kwamen er zes uit Volendam en twee uit de omgeving van Breda. De andere elf kwamen uit de omgeving van het Noord-Hollandse Blokker. Eén van de verdachten raakte gewond, nadat hij door een politiehond werd gebeten. De politie laat weten dat geen 'vernielingen van betekenis' zijn gemeld.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_37604751
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:25 schreef TerroRobbie het volgende:
De onderzoekers van het Southwest Research Institute in San Antonio, Texas, ontwikkelden een superslijmerig goedje. "Hooligans maken er letterlijk een knieval voor." meldde het wetenschappelijk tijdschrift "New Scientist". Het goedje werkt niet alleen tegen vervelende personen, maar kan zelfs auto's hun grip laten verliezen.
Goedzo, auto's hun grip laten verliezen en inzitters laten verongelukken?
Verder, hoe ruimen ze het op en wat nou als mensen er voorbij moeten er over pleuren?
  zondag 7 mei 2006 @ 00:22:16 #262
46598 TerroRobbie
DEN BOSCH
pi_37618528
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 16:27 schreef Superheld het volgende:

[..]
Schijnt nog wel meer gebeurd te zijn
pi_37621210
Ik weet dat er aardig wat 'oudere' gasten waren en dat er hier en daar wat dingetjes zijn gebeurd maar niet echt heel erg boeiende dingen.

Dus ben benieuwd wat er verder is gebeurd?

[ Bericht 9% gewijzigd door Superheld op 07-05-2006 04:57:37 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 16:45:26 #264
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37631391
vandaag finale
  zondag 7 mei 2006 @ 18:55:22 #265
139407 jorienvdherik
pi_37635160
De politie heeft zondag voorafgaand aan de bekerfinale tussen Ajax en PSV in Rotterdam zes personen aangehouden. Het gaat volgens een politiewoordvoerder in vrijwel alle gevallen om supporters van Ajax die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan geweldpleging en baldadigheid.

De wedstrijd in de stadion De Kuip begint om 18.00 uur. Vrijwel alle supporters van de beide clubs waren rond 17.00 uur bij het stadion aangekomen. Uit angst voor ongereldheden treedt de politie streng op. Zo zijn er extra agenten op de been en bij opstootjes of het niet gehoor geven aan bevelen, wordt direct ingegrepen.
  maandag 8 mei 2006 @ 08:00:20 #266
57586 Bananenman
-----------
pi_37648735
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:55 schreef jorienvdherik het volgende:
De politie heeft zondag voorafgaand aan de bekerfinale tussen Ajax en PSV in Rotterdam zes personen aangehouden. Het gaat volgens een politiewoordvoerder in vrijwel alle gevallen om supporters van Ajax die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan geweldpleging en baldadigheid.
Whehe waren ook maten van mij, waren opgepakt omdat er in hun treincoupé een fakkel was afgestoken, waar ze overigens echt niks mee te maken hadden, hehe

feyenoord kwam ook nog ff buurten aan rechterkant van onze vakken als ik 't goed zag, ik zat op Y2 dus zag het van ver, maar als ik 't goed zag hadden de jongens daar bij die glaswand allemaal dezelfde tattoo op de onderarm
  maandag 8 mei 2006 @ 08:43:11 #267
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649074
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:00 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Whehe waren ook maten van mij, waren opgepakt omdat er in hun treincoupé een fakkel was afgestoken, waar ze overigens echt niks mee te maken hadden, hehe
Trein 1 zeker? Boefjes!
quote:
feyenoord kwam ook nog ff buurten aan rechterkant van onze vakken als ik 't goed zag, ik zat op Y2 dus zag het van ver, maar als ik 't goed zag hadden de jongens daar bij die glaswand allemaal dezelfde tattoo op de onderarm
Y2? Waar is dat dan?

Overigens simpel van de organisatie (KNVB?) om geen buffervak te hanteren, zeker als je ziet hoeveel plaats er nog was in het stadion. Nu moest één en ander opgelost worden met wat vuurwerk, lullig voor de gezinnetjes die in hetzelfde vak zaten.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_37649807
Ja wat gebeurde er nou omstreeks de 60e minuut in die hoek, bij ajax kant.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:32:13 #269
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37649851
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Vraag ik me dus ook af.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 8 mei 2006 @ 09:33:20 #270
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37649879
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:43 schreef M0NTANA het volgende:
Y2? Waar is dat dan?
Vak precies achter het goal. Tussen de twee glazen wanden in, zeg maar...
A.M.A.B
  maandag 8 mei 2006 @ 09:34:59 #271
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649912
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Gelijk na de gelijkmaker begonnen er wat supporters (van Feyenoord?) te provoceren in het neutrale vak, direct naast het Ajaxvak. Na wat gebeuk tegen de glaswand, de bekende woorden en gebaren, werd er wat vuurwerk gegooid. Huilende vrouwen en kinderen meteen, slecht geregeld door geen buffervak naast het Ajaxvak aan te houden.

Die wand is trouwens niet eens zo sterk, nadat de scheidsrechter geen strafschop gaf voor die karate-kick op Boakye (?) was de tussenwand zó kapot.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:36:19 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37649940
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:33 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Vak precies achter het goal. Tussen de twee glazen wanden in, zeg maar...
Bij de ingang F? Want onze zijde was toch E, F en G?
pi_37650622
Wellicht een kijktip:

In 2 vandaag vandaag:

Hooligans in Nederland
Paul Vos is in het dagelijks leven docent Nederlands. Maar op zondagmiddag begint zijn bloed pas écht te stomen. Dan draait alles dan om FC Utrecht. Op de tribunes in Utrecht deed hij inspiratie op voor “Hooligans, 16 openhartige verhalen”, een boek dat deze week is verschenen.

Hij interviewde leden van de harde kern van verschillende Nederlandse clubs over hun motieven en drijfveren. Ook al is er nogal wat veranderd, 'Hooliganism' blijkt in ons land nog altijd springlevend en in 2005 waren er zelfs 16 procent meer incidenten dan in 2004.

In TweeVandaag leggen auteur Paul de Vos, Henk Groenevelt van het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV) en oud-FC Groningen hooligan Geert Spieker uit wat de voetbalvandaal bezielt.
  maandag 8 mei 2006 @ 10:13:14 #274
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37650757
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bij de ingang F? Want onze zijde was toch E, F en G?
Euhm, volgens mij wel, ja.

Dat van twee vandaag zal wel weer een kansloos verhaal zijn. Krijgen we natuurlijk weer beelden van 17 april te zien.
A.M.A.B
pi_37650948
Na de gelijkmaker waren het wat psv'ers die stonden te provoceren. Volgens mij gewoon pannekoeken niks bijzonders. Nouja van alles vloog er natuurlijk naar toe. Zo ook uiteindelijk een nitraatje. Toen ging men wel weg uit die hoek zo langzamerhand en de politie stuurde ook wat weg.

Rond 80/85e minuut ofzo stond er een gast ff stoer z'n fIr tatoeage te showen. Toen ff met een groep naar buiten gegaan voor zover mogelijk maar niks doorgezet ofzo en weer terug gegaan om nog mooi de 2-1 mee te pikken hehe.
descendat ad vos
et maneat in semper</b>
  maandag 8 mei 2006 @ 10:29:43 #276
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_37651122
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:13 schreef Cart_man het volgende:

Dat van twee vandaag zal wel weer een kansloos verhaal zijn.
Inderdaad. Dat soort documentaires hoeven van mij niet op televisie, want zoals bekend:

"For those who have been involved, no explanation is necessary, for those who haven't, no explanation is possible."
  maandag 8 mei 2006 @ 10:44:58 #277
139407 jorienvdherik
pi_37651477
dat boek ga ik lenen denk ik
pi_37659485
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:21 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:

Na de gelijkmaker waren het wat psv'ers die stonden te provoceren. Volgens mij gewoon pannekoeken niks bijzonders. Nouja van alles vloog er natuurlijk naar toe. Zo ook uiteindelijk een nitraatje. Toen ging men wel weg uit die hoek zo langzamerhand en de politie stuurde ook wat weg.

Rond 80/85e minuut ofzo stond er een gast ff stoer z'n fIr tatoeage te showen. Toen ff met een groep naar buiten gegaan voor zover mogelijk maar niks doorgezet ofzo en weer terug gegaan om nog mooi de 2-1 mee te pikken hehe.
Met een groep naar buiten als er 1 gast staat met een FLR tattoo (is gewoon pet-sjaal dus) staat?
anti bezem
pi_37668007
Was het iets? heb het gemist.
pi_37672924
2 gewonden in de amsterdam (steekwonden)
pi_37672962
wat blijven dit soort supporters toch kansloze debielen
pi_37672969
Door wie? bron?

Schijnen dr ook een paar een nat pak te hebben
pi_37673113
net op nos nieuws
door wie werd niet gezegd
idd ook een kanon
  maandag 8 mei 2006 @ 22:10:18 #284
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37673188
lol de media hebben wat ze willen. De hele dag lopen roepen dat er wat kan gaan gebeuren blablablablabla goed dan is het er uiteindelijk alleen maar op wachten. En nu natuurlijk extra opspitten met geruchten dit en dat
pi_37673235
ja het komt door de media
pi_37673483
Die media toch foei, geef de media een stadionverbod
  maandag 8 mei 2006 @ 22:19:30 #287
97934 ASroma
Flamboyant
pi_37673590
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:11 schreef ruud_fr het volgende:
ja het komt door de media
nou ze hebben er zeker wel een aandeel in. Dat hele gebeuren rond jaakke is gewoon breed uitgemeten en lekker opgestookt. Al die pubertjes zijn lekker opgefokt naar het leidseplein getrokken met het idee dat er wel eens wat kon gaan gebeuren. Pfff en wat nou dat ajax supporters Danny Blind willen behouden, we eindigen 20 punten achter PSV met voetbal dat echt niet aan te zien was. Blind is een ajacied maar echt geen type dat ajax naar een kampioenschap kan brengen. Laat ten Cate maar komen!
pi_37673982
Wat een kut mongolen, de ME en de gasten die lopen te rellen allemaal
pi_37674011
quote:
Leidseplein schoongeveegd na huldiging Ajax
Uitgegeven op maandag 08 mei 2006 om 22:21:32

(Novum) - Amsterdam. Het Leidseplein in Amsterdam is maandag na de huldiging van Ajax door de Mobiele Eenheid (ME) 'schoongeveegd', meldt de politie. De club won zondag de bekerfinale tegen PSV. Diverse relschoppers zijn aangehouden, maar de politie kon nog geen precieze aantallen geven. Ook zouden enkele gewonden zijn gevallen. De Ajax-supporters zijn het oneens met het ontslag van trainer Danny Blind.

De huldiging zelf verliep rustig en werd naar schatting door ongeveer tienduizend mensen bijgewoond. Na afloop gingen enkele honderden fans met elkaar op de vuist, zegt politiewoordvoerder Remco Gerretsen. Rond 21.15 uur zijn door de ME enkele charges uitgevoerd en is het plein schoongeveegd. De supporters hebben zich daarna verspreid rond het plein. De vechtersbazen gooiden onder meer met stenen en 'andere attributen', meldt Gerritsen.

Mogelijk is sprake van een steekpartij bij Paradiso. Hierbij zou één persoon zwaargewond zijn geraakt en een ander lichtgewond. Ook zou een vrouw gewond zijn geraakt toen zijn het plein wilde verlaten. De politie kan hierover rond 22.15 geen uitsluitsel geven.
pi_37674041
Jammer die incidenten...
That's all folks!
  maandag 8 mei 2006 @ 22:32:36 #291
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_37674102
Hehehe, die sufferds zijn lekker herkenbaar op tv..
Gourmetten of steengrillen?
pi_37674164
Ach er zijn wekelijks opstootjes en steekpartijen (in Amsterdam), dan zuchten we een keer. Maar nu het om voetbal gaat moet alles nog 3 dagen uitgemeten worden in de media en afgezeken worden door de mensen.
pi_37674196
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:32 schreef Silenus het volgende:
Hehehe, die sufferds zijn lekker herkenbaar op tv..
Is het op tv dan?
  maandag 8 mei 2006 @ 22:36:57 #294
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37674270
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Ach er zijn wekelijks opstootjes en steekpartijen (in Amsterdam), dan zuchten we een keer. Maar nu het om voetbal gaat moet alles nog 3 dagen uitgemeten worden in de media en afgezeken worden door de mensen.
Inderdaad. Cohen zit alweer in zn handjes te wrijven.
Houd van een lijntje.
pi_37674307
Belle and Sebastian fans zijn zeker slaags geraakt voor Paradiso
  maandag 8 mei 2006 @ 22:40:59 #296
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_37674418
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:34 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Is het op tv dan?
Bij Hart van Nederland net.
Gourmetten of steengrillen?
pi_37674886
21.07u Lima 00 meld dat er personen en collega's worden aangevallen in de Leidsekruisstraat

21.10u -Ruiters en Videowagen worden bekogeld met stenen
- ME gaat optreden en de "veegbeweging" gebruiken.
- Serveillancebus wordt "volledig" vernield

21.15u Assistentie Collega Leidscheplein Burgerking, persoon aangereden door dienstauto, ambupersoneel vraagt assistentie.

21.24u Leidseplein en Leidsekruistraat worden leeg geveegd, en de Whisky(Waterwerper) mag worden ingezet

22.00 Er worden nog steeds Charges uitgevoerd, auto's arrestanten vervoer rijden af en aan met volle bussen arrestanten. Op de Lange Leidsedwarsstraat is het een zootje, er worden met stenen gegooid die uit de weg worden gehaald.

22.10u En ook op de Kalverstraat loopt nu een grote groep die vernielingen aanricht......

Politiescannert:

http://www.xs4all.nl/~bjohan/scanner.html
  maandag 8 mei 2006 @ 22:59:39 #298
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37675190
Benieuwd wat de aanleiding was. Zal wel met de ME te maken hebben...
A.M.A.B
  maandag 8 mei 2006 @ 23:01:06 #299
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_37675250
ME wilde het plein leegruimen. Ajacieden wilden blijven. Zie daar de aanleiding.
Houd van een lijntje.
pi_37675253
Waarom moet in vredesnaam dat plein leeg?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')