jep, dat is het helemaal.. geen waarde is schatting, en recidivisme is meer dokken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef existenz het volgende:
Resvidisme kost je meer geld. Ze houden het gewoon bij en daarnaast schatten ze de prijs en tellen dat er ook nog bij op..... Eigen schuld dus, je had het gewoon bij de douane aan moeten geven...
Dat is in Nederland ook strafbaar hoor!quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:37 schreef B-Keizer het volgende:
Als de pakketjes niet uit Amerika komen, kun je de verzender vragen om er een waarde opzetten van bijv. 15 euro. Dan kan het je heel veel schelen. In principe kun je dit niet aan Amerikanen vragen omdat het voor hen een 'Federal Offense' is.
Maar een 'Federal Offense' is toch wel even iets anders dan in Nederlandstrafbaar met een lichte boete voor zoiets kleins. Daar hangt gewoon een leuke celstraf aan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook strafbaar hoor!
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 02:59 schreef JoPiDo het volgende:
Ik vind het heel redelijk dat je betaalt voor een pakketje, anders zou je belastingvrij kunnen winkelen via het buitenland.
Daarom moet je ook die belasting afdragen aan de douane.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?
dat wil echter nog niet zeggen dat je niets hoeft af te dragen natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?
Hoe kan ik nou ooit de belasting die ik betaald heb aan een webshop ook nog afdragen aan de douane. Dat geld is inmiddels in het bezit van die webshop.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:00 schreef _-rally-_ het volgende:
Daarom moet je ook die belasting afdragen aan de douane.
Dat ligt aan de fiscale relatie tussen Nederland en het land van de shop. Er zijn situaties waar je dubbel betaalt, maar over het algemeen is het zo dat over export geen belastingen betaald worden .quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou ooit de belasting die ik betaald heb aan een webshop ook nog afdragen aan de douane. Dat geld is inmiddels in het bezit van die webshop.
Volgens mij heft de belastingdienst toch echt zijn eigen belasting en betaal je dus twee keer belasting.
Kan wel zijn, maar dat geld dat dan niet aan de belasting betaald hoeft te worden, komt niet in mijn zak terecht.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:47 schreef _-rally-_ het volgende:
over het algemeen is het zo dat over export geen belastingen betaald worden .
lees het topic anders, dan zie je wat mensen schrijvenquote:Op zondag 9 april 2006 15:34 schreef JoPiDo het volgende:
maar goed, niemand vergelijkbare problemen gehad dus?
dat heb ik gedaan, maar er zijn niet echt mensen die bedragen hebben gegeven van hoeveel ze kwijt waren aan de douane en hoeveel aan het pakketje zelfquote:Op zondag 9 april 2006 15:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
lees het topic anders, dan zie je wat mensen schrijven
je vraagt je nooit af waarom ze dat doen? Iedereen is vast heel eerlijk natuurlijk, en iedereen geeft precies aan wat ze hebben en wat ze nog moeten betalen. Dat scheelt al een hele hoop.quote:Op zondag 9 april 2006 15:39 schreef STAIRWARES het volgende:
Douane mensen zijn echt klootzakken vind ik.
Vieze bloedzuigers. gatver. Als je in het echt zo iemand zou kunnen spreken en een paar flinke
meppen zou kunnen verkopen he...
Wie kent er hier iemand die bij douane werkt?
Wat ik ook zo vies van ze vin is dat ze (echt waar) electronisch apparatuur gewoon
met amateurs en een schroevedraaier die niet past je spullen gaan zitten bekijken en openmaken
met hun vieze biggen-vingers.
Echt smerig. belasting-mensen zijn klootzakken, Je kunt het zo gek niet bedenken
of er zit belasting op. Wie de fuck in het verre middeleeuwse verleden heeft
de belasting bedacht met mooie excuses om geld te innen van burgers?
yuk.
ik heb dat wel gemeld dus.quote:Op zondag 9 april 2006 15:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat heb ik gedaan, maar er zijn niet echt mensen die bedragen hebben gegeven van hoeveel ze kwijt waren aan de douane en hoeveel aan het pakketje zelf
Tot 175 euro (of iets in die richting) is het gewoon belastingvrij. Daarover moet je gewoon dokken. Tussenweg is er niet.quote:Op zondag 9 april 2006 15:47 schreef Sjonnjoop het volgende:
Mm ik ga volgende week naar Hong Kong en verwacht daar wel wat te shoppen. Aangezien ze je koffer open kunnen trekken (kans ??) dacht ik slim alles van daaruit te versturen, maar daar kun je dus ook lekker genaaid worden.
Wat is de beste en meest belastingvrije manier om daar wat kleding e.d vandaan te halen?
of bij jou in je hoofd, is nog plek genoeg toch?quote:Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef JoPiDo het volgende:
in je kont stoppen
Ok en dat in NL waarde? als in een mp3 player is al trickyquote:Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tot 175 euro (of iets in die richting) is het gewoon belastingvrij. Daarover moet je gewoon dokken. Tussenweg is er niet.
bonnetjes bewaren, dat is de geldige waarde, anders gaan ze schatten.quote:Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ok en dat in NL waarde? als in een mp3 player is al tricky
maar geen tabakswaren en zo versturen..quote:Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
je kunt tot 175 euro meenemen in de koffer en tot 22 euro versturen via de post
joh, controleer zelf eerst eens dingen voordat je zomaar wat gaat doen. Als je oversteekt kijk je toch ook eerst even? Gewoon eigen schuld dus.quote:Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:
drumcomputer: $725 incl verzending met ups. ongeveer 600 Euro
145!!! En UPS kon mij géén specifieke uitleg geven hoe het berekent was..
Kreeg 1 of ander eneglese studentenlul die overal voor verontschuldigde maar niks
met zekerheid kon zeggen. Ja dat vind een klant leuk he UPS?
Koeriers zijn ook klootzakken. Er is 12,50 berkent ofzo voor "inklaringskosten" godverdom hun.
Inklaringskosten kom nou, je bent toch koerier en er koomen zoveel pakketje van het buitenland af
via je dienst als bedrijf. En dan inklaringskosten berkekenen. Wat een klootzakken.
Je betaalt toch al voor hun diensten als koerier?
Het is toch al 1 van de taken als koerier om je pakktje in te klaren?
Is het zoveel meer moeite dan binnenlandse zendingen? Je weet toch dat het 1 van je talen zijn
als koerier die toch al int. poakketjes aanneemt toch?
waar slaat inklaringskosten op?
vieze klootzakken.
hoezo?quote:joh, controleer zelf eerst eens dingen voordat je zomaar wat gaat doen. Als je oversteekt kijk je toch ook eerst even? Gewoon eigen schuld dus.
als je iets importeert uit het buitenland, dan kijk je toch eerst ff wat je allemaal moet regelen? Da's toch logisch?quote:
Heb je zelf wel eens proberen in te klaren bij de douane ???quote:Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:
drumcomputer: $725 incl verzending met ups. ongeveer 600 Euro
145!!! En UPS kon mij géén specifieke uitleg geven hoe het berekent was..
Kreeg 1 of ander eneglese studentenlul die overal voor verontschuldigde maar niks
met zekerheid kon zeggen over d etelefoon. Ja dat vind een klant leuk he UPS?
Koeriers zijn ook klootzakken. Er is 12,50 berkent ofzo voor "inklaringskosten" godverdom hun.
Inklaringskosten kom nou, je bent toch koerier en er koomen zoveel pakketje van het buitenland af
via je dienst als bedrijf. En dan inklaringskosten berkekenen. Wat een klootzakken.
Je betaalt toch al voor hun diensten als koerier?
Het is toch al 1 van de taken als koerier om je pakktje in te klaren?
Is het zoveel meer moeite dan binnenlandse zendingen? Je weet toch dat het 1 van je talen zijn
als koerier die toch al int. poakketjes aanneemt toch?
waar slaat inklaringskosten op?
vieze klootzakken.
ja maar toch.quote:Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als je iets importeert uit het buitenland, dan kijk je toch eerst ff wat je allemaal moet regelen? Da's toch logisch?
als je de precieze gegevens aanlevert, kunnen ze het prima exact zeggen.quote:Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef JoPiDo het volgende:
als je de douane van te voren belt zeggen ze 'ja ongeveer 30 euro'
leuk vinden is iets anders dan dom lopen kenkeren als een kip zonder kop zoals jij in je voorgaande posts deed.quote:Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
ja maar toch.
Ik wist trouwens wle van de inklaringskosten en importkosten af hoor. Wel rekening mee gehouden.
Maar ze hebben mijn kosten dus ook overberekent. En als je UPS of douane opbelt,
dan loop je tegen een muur van excuses en 'ik weet het niet sorry' op
Zou jij dat leuk vinden?
Wat vor typsisch hollandse pauper opmerking is dat nou weer?quote:Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, douane is inderdaad een 'monopoli', da's namelijk de overheid he..
Je hoeft toch niet per se iets in het buitenland te kopen?
Je hoeft trouwens ook niet in Nederland te blijven als het je niet zint ook.
Ik neem niet alles zoals het is, maar daarom vertrek ik over twee maanden ook gewoon uit Nederland.quote:Op zondag 9 april 2006 16:01 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
Wat vor typsisch hollandse pauper opmerking is dat nou weer?
Dat jij mischien alles maar neemt zoals het is en als een hond netjes betaald,
ook als ze teveel vragen. Niet iedereen is zo.![]()
quote:
ECHT NIET, vergeet het maarquote:Op zondag 9 april 2006 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als je de precieze gegevens aanlevert, kunnen ze het prima exact zeggen.
Kunnen ze bij de douane ook zeggen of ze een pakje in behandeling hebben?quote:Op zondag 9 april 2006 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als je de precieze gegevens aanlevert, kunnen ze het prima exact zeggen.
túúrlijk, gelukkig bij mij welquote:Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ECHT NIET, vergeet het maar
ik ben niet voor niets zo boos, ze doen maar wat en nergens kun je de juiste gegevens vinden
weet ik et.. probeer het eens zou ik zeggen..quote:Op zondag 9 april 2006 16:04 schreef gronk het volgende:
[..]
Kunnen ze bij de douane ook zeggen of ze een pakje in behandeling hebben?![]()
't is die eeuwige 'ik wil voor een koopje op de eerste rang zitten, en dan ook een goede plaats hebben' -mentaliteit. Niet willen accepteren dat sommige dingen geld kosten, en dat als 't heel veel goedkoper is, je ook minder krijgt, en je de dingen die ervanaf zijn gehaald als opties kunt bijkopen.quote:
tja, niet iedereen wil het snappen iddquote:Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef gronk het volgende:
[..]
't is die eeuwige 'ik wil voor een koopje op de eerste rang zitten, en dan ook een goede plaats hebben' -mentaliteit. Niet willen accepteren dat sommige dingen geld kosten, en dat als 't heel veel goedkoper is, je ook minder krijgt, en je de dingen die ervanaf zijn gehaald als opties kunt bijkopen.
Holland, Brabant wat maakt het uit. sjongejonge..quote:Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik neem niet alles zoals het is, maar daarom vertrek ik over twee maanden ook gewoon uit Nederland.Heeft voor de rest niets met een typisch Hollandse pauperopmerking te maken, want ik kom niet uit Holland maar uit Brabant.
ik hou 't al een tijdje bij in De Lounge, in GC. Daar meld ik mijn updates regelmatig. Kom je me uitzwaaien op Schiphol? Zou leuk zijn, kun je meteen even langs de douanequote:Op zondag 9 april 2006 16:13 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
Holland, Brabant wat maakt het uit. sjongejonge..
Je moet gewoon accentloos gaan praten want dat kan je wel. Je vettikt het alleen.
En de mazzel he.. scheelt ook weer een pauper hier in nederland.
Ik kan eigenlijk niet wachten. Meldt het ff hier op fok, ok. ?
alvast![]()
huhuhuh ik lig in een deuk. (not)quote:Op zondag 9 april 2006 16:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik hou 't al een tijdje bij in De Lounge, in GC. Daar meld ik mijn updates regelmatig. Kom je me uitzwaaien op Schiphol? Zou leuk zijn, kun je meteen even langs de douane
pff zeker iets teveel Duitse invloeden daaro in het verre uithoekje? Voelt kut he als je er eigenlijk niet echt bij hoort?quote:Op zondag 9 april 2006 16:25 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
huhuhuh ik lig in een deuk. (not)
Ga maar lekker in je "indahnesia" je indonesische vriendjes en vriendinnetjes vermaken met
je hollandse grappen. Zal me benieuwen..
En ik zal het in de gaten houden. Ben maar wat blij dat je zowat al weg bent uit Holland.
Alle kleine beetjes helpen hah?
DHL maakt inderdaad de meeste foutenquote:Op zondag 9 april 2006 16:13 schreef Droopie het volgende:
DHL mag geen winst maken over de invoerrechten en is verplicht jouw een bewijs van betaling
van de invoerrechten te overhandigen als jij daar om vraagt. Hoe kan jij anders aan de douane
aan tonen (stel je rijdt met je auto naar een Lan-party met je 3 TFT's in je auto) dat jij BTW en invoerrecht over betaald hebt. Want de factuur van de chinese verkoper vermeldt waarschijnlijk
dat jij het scherm gekocht heb zonder betaling van verschepings en douanekosten.
Verder worden de invoerrechten van deze producten jaarlijks bekeken en soms aangepast.
Dus verschil hoort er niet te zijn!! DHL zal je wel aan het naaien zijn, de douane zal dat niet kunnen/ doen, omdat alles automatisch berekend wordt. Wel kan het zijn dat DHL een andere goederencode heeft gebruikt waardoor er een ander tarief is berekend.
www.douane.nl
Ben ik eerlijk door je te vertellen waar je mij bij kan houden, krijg ik zo iets.. ach... kleuterachtig gedrag zal ook als zodanig bestraft worden.. wellicht door de douane de volgende keerquote:Op zondag 9 april 2006 16:25 schreef STAIRWARES het volgende:
[..]
huhuhuh ik lig in een deuk. (not)
Ga maar lekker in je "indahnesia" je indonesische vriendjes en vriendinnetjes vermaken met
je hollandse grappen. Zal me benieuwen..
En ik zal het in de gaten houden. Ben maar wat blij dat je zowat al weg bent uit Holland.
Alle kleine beetjes helpen hah?
klap van de molenwiek gehad denk ikquote:Op zondag 9 april 2006 16:36 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
pff zeker iets teveel Duitse invloeden daaro in het verre uithoekje? Voelt kut he als je er eigenlijk niet echt bij hoort?
Alles is tenslotte toch te koop in Nederlandquote:Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Je hoeft toch niet per se iets in het buitenland te kopen?
Conrad is toch Duits? Afhankelijk van de lokatie had je 't eventueel zelf kunnen halen misschien. Misschien te makkelijk, maar ik woon op 30 min van de Duitse grens.. dus dat kan gewoon.quote:Op zondag 9 april 2006 21:23 schreef JoPiDo het volgende:
ja, die schermen die ik gekocht heb verkopen ze alleen bij conrad voor over de 600 euro
okay, da's te veel jaquote:Op zondag 9 april 2006 21:28 schreef JoPiDo het volgende:
ja, ik woon op meer dan 10000 kilometer afstand van de lokatie
Conrad is toch Duits? Dat was mijn insteek, Duitsland is niet te ver voor een aantal Hollanders.quote:Op zondag 9 april 2006 21:32 schreef JoPiDo het volgende:
er staat ook Hongkong, sukkel
ik zou graag willen dat je niet meer post in dit topic, forumvervuiler
Doe het zelfquote:Op zondag 9 april 2006 21:53 schreef JoPiDo het volgende:
hou je bek mongool
maar.. maar..quote:Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
Kinders toch, denk aan jullie bloeddruk.
quote:Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Joost heeft een tekort aan sex en wil daar niet over praten.
Waarbij het discutabel is (of zou moeten zijn) om die btw over die verzendkosten te rekenen. Waar de aankoopprijs misschien voor de export belastingvrij wordt gehouden is dat met de dienst van het versturen geenszins het geval en betaal je in de huidige situatie dus twee keer belasting.quote:Op zondag 9 april 2006 22:03 schreef _serial_ het volgende:
Bij een fiets van 100 euro met 100 euro verzendkosten komt er dus 30 euro douanerechten bij (15% over 200 euro) en over de 230 euro nog 19% btw, dat maakt totaal 273,70
jah, maar dat doe je bij een litertje brandstof ook. 65% accijns, en over die accijns 19% BTW... huppakee..quote:Op zondag 9 april 2006 22:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij het discutabel is (of zou moeten zijn) om die btw over die verzendkosten te rekenen. Waar de aankoopprijs misschien voor de export belastingvrij wordt gehouden is dat met de dienst van het versturen geenszins het geval en betaal je in de huidige situatie dus twee keer belasting.
Nee, dat bedoel ik niet (en accijns is sowieso een geval apart). Ik bedoel dat als ik iets uit de VS bestel dat er VAT betaald wordt over de verzendkosten en vervolgens BTW hier, terwijl die VAT niet wordt gerekend voor de aankoopprijs en ik daar dus slechts BTW over betaal.quote:Op zondag 9 april 2006 22:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, maar dat doe je bij een litertje brandstof ook. 65% accijns, en over die accijns 19% BTW... huppakee..
dat vind ik wel logisch, anders betaal je 10 euro voor het product en 1000 euro voor het verzendenquote:Op zondag 9 april 2006 22:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij het discutabel is (of zou moeten zijn) om die btw over die verzendkosten te rekenen. Waar de aankoopprijs misschien voor de export belastingvrij wordt gehouden is dat met de dienst van het versturen geenszins het geval en betaal je in de huidige situatie dus twee keer belasting.
Ja, dan krijg je hetzelfde als eerder, 1000 euro is niet reeel, dus maken ze de pakjes open om te controleren. Begin je weer van voor af aan.quote:Op zondag 9 april 2006 22:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat vind ik wel logisch, anders betaal je 10 euro voor het product en 1000 euro voor het verzenden
het gaat om het totaalbedrag dat je betaalt hebt voor het pakketje
hoe zit dat als je iets hebt gewonnen via internet? bijvoorbeeld een product van 1000 euro? moet je daar ook voor dokken?
Je bedoeld dat bij een totaalprijs van 1010 euro de verzender zo altruïstisch is om de belasting over de verzendkosten niet door te berekenen aan de klant? Bij wie shop jij en heb je een linkje voor me?quote:Op zondag 9 april 2006 22:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat vind ik wel logisch, anders betaal je 10 euro voor het product en 1000 euro voor het verzenden
Dat heeft meer te maken met 't feit dat die handelaren de ebay-percentages willen omzeilen.quote:Op zondag 9 april 2006 22:21 schreef JoPiDo het volgende:
op ebay staan heel veel spullen voor een cent met verzendkosten heel hoog, dus in theorie betaal je dan niets voor het product maar alleen voor het verzenden
Klopt niet. Een Amerikaans bedrijf brengt jou geen sales tax (zo heet dat daar, geen VAT) in rekening, ook niet over de verzendkosten. Doen ze dat wel, dan zitten ze fout. Een uitzondering is als dat bedrijf in Europa BTW afdraagt, maar in dat geval wordt dat op de factuur vermeld en rekent de Nederlandse douane niet nogmaals BTW.quote:Op zondag 9 april 2006 22:08 schreef Litpho het volgende:
Ik bedoel dat als ik iets uit de VS bestel dat er VAT betaald wordt over de verzendkosten en vervolgens BTW hier, terwijl die VAT niet wordt gerekend voor de aankoopprijs en ik daar dus slechts BTW over betaal.
Dan haal ik ze door de war met de Britten, mijn fout. Bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 9 april 2006 22:50 schreef dvr het volgende:
[..]
Klopt niet. Een Amerikaans bedrijf brengt jou geen sales tax (zo heet dat daar, geen VAT) in rekening
De term VAT, oh zoeker van zinloze fouten, niet de procedure.quote:Op zondag 9 april 2006 22:59 schreef JoPiDo het volgende:
wat nergens op slaat, want binnen de EU zou het versturen gratis zijn
Je zit lekker op de douane te kankeren maar je kunt er donder op zeggen dat het de pakketdienst was die zat te klooien. Die doen namens jou aangifte (en rekenen daar inklaringskosten en/of voorschotkosten voor) en ik heb sterk de indruk dat zij zelf de verschuldigde invoerrechten en BTW berekenen. Als je leverancier een correcte factuur heeft aangeleverd kan er over de juiste berekening geen enkele vraag zijn. Over de waarde van de goederen betaal je eventuele invoerrechten, en over de waarde van goederen + verzending betaal je BTW. Daar komen dan nog die inklaringskosten van de pakketdienst zelf bij, en dat is het.quote:Op zondag 9 april 2006 22:26 schreef JoPiDo het volgende:
ja blabla
Denk zo: importeren is een dienst. Over diensten moet je belasting betalen. Sim-pelquote:Op zondag 9 april 2006 23:48 schreef STAIRWARES het volgende:
Verzendkosten zijn ook een product toch?
Wat klinkt dat als gelul zeg.quote:Op zondag 9 april 2006 23:56 schreef gronk het volgende:
Importeren is een nederlandse dienst. Daarom moet je daar ook nederlandse belasting over betalen.
Nee. Zie: problemen met douane nav pakketje (klik)quote:Op zondag 9 april 2006 23:48 schreef STAIRWARES het volgende:
En als je een prduct (verzendkosten) betaald in het buitenland is er toch ook al VAT op
geheven?
Het is 19% btw over het aangiftebedrag + verzendkosten + het percentage van de douanerechtenquote:Op maandag 10 april 2006 01:13 schreef JoPiDo het volgende:
het is gewoon 19% btw over het totaalbedrag van de verzending + 10 euro voor de douane, dat is zo afgesproken, ik ga niet meer betalen
quote:Op maandag 10 april 2006 08:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Poot stijf houden mag inderdaad, maar reken er dan niet op dat je je pakje krijgt natuurlijk.
*ding dong*quote:
Dacht 't niet. Totaalbedrag is zo'n leuke ambigue kreet, daar kun je alle kanten mee uit.quote:Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef JoPiDo het volgende:
juist, ronde 6 gaat eindelijk voorspoedig
ze hebben de verzender gevraagd naar de waarde van de inhoud en ik heb een geluidsopname van de douane waarin een callcenterkneus zegt 'je betaalt over het totaalbedrag 19% btw' ik denk dat ik ze bij ronde 7 knock-out sla :banaan:
whehe..quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:31 schreef JoPiDo het volgende:
wat dus betekent dat ik weer uren kwijt ben met bellen met de douane, brieven schrijven aan de douane
godverdegodver
dat is dus vervangen voor een gaar 0800-nummer waar je drie keer een ander antwoord krijgt op een vraagquote:Op zondag 23 april 2006 14:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
In het verleden stond er op de website van de douane altijd een mooi overzicht wat je per soort product aan btw en eventuele douanerechten moest betalen. Op die nieuwe site zie ik dat overzicht niet meer. Of zie ik iets over het hoofd??
'Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijk'. Not dus ...quote:Op zondag 23 april 2006 15:09 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is dus vervangen voor een gaar 0800-nummer waar je drie keer een ander antwoord krijgt op een vraag
Ik denk dat de wens om een produkt te ontvangen waar NIET in is gesneden toch niet overdreven verwend is?quote:Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef gronk het volgende:
[..]
't is die eeuwige 'ik wil voor een koopje op de eerste rang zitten, en dan ook een goede plaats hebben' -mentaliteit. Niet willen accepteren dat sommige dingen geld kosten, en dat als 't heel veel goedkoper is, je ook minder krijgt, en je de dingen die ervanaf zijn gehaald als opties kunt bijkopen.
Heb je van te voren aangegeven dat je het gesprek zou opnemen?quote:Op maandag 10 april 2006 15:36 schreef JoPiDo het volgende:
dan heb ik er een opname van
ik heb nu trouwens drie verschillende opnames waarin ze drie verschillende bedragen noemenhoe mooi kan het worden
Jij lijkt echt een mentaliteit te hebben van "zo is het nu eenmaal, niet verder zeuren"quote:Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef indahnesia.com het volgende:
en als ze liegen bij de klantenservice, so what? Net of dat nergens is zeker.
je mag gesprekken opnemen, maar je mag de opnames niet gebruiken in bijvoorbeeld een rechtzaak als bewijsmateriaalquote:Op maandag 24 april 2006 10:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb je van te voren aangegeven dat je het gesprek zou opnemen?
Zo niet is dit volgens mij strafbaar.
Ja, je kan bezig blijven, ik wens eenieder die een proefproces aan gaat spannen veel succes toe. Reken er wel op dat er aan de andere kant gewoon meer belastingen geheven worden. Het geld moet toch ergens vandaan komen.quote:Op maandag 24 april 2006 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij lijkt echt een mentaliteit te hebben van "zo is het nu eenmaal, niet verder zeuren"![]()
![]()
Ook bij de belastingtelefoon komt het naar mijn weten vaak voor dat er verkeerde informatie wordt verstrekt. Naar mijn weten een ZEER kwalijke zaak. Dat dit ook bij andere helpdesken gebeurt maakt dit niet minder erg. Het geeft alleen aan wat voor structureel probleem we hebben bij helpdesken.
Echter bij de belastingdienst kan de verkeerd verstrekte informatie voor de burger wellicht grotere gevolgen en zelfs problemen met de fiscus als gevolg hebben.
Er is al eens een rechtzaak over geweest: de informatie die de belastingtelefoon geeft is simpelweg bindend! Gesprek opnemen en de tijd/datum onthouden kan wel zinnig zijn voor de bewijsvoering.quote:Op maandag 24 april 2006 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
Ook bij de belastingtelefoon komt het naar mijn weten vaak voor dat er verkeerde informatie wordt verstrekt. Naar mijn weten een ZEER kwalijke zaak. Dat dit ook bij andere helpdesken gebeurt maakt dit niet minder erg. Het geeft alleen aan wat voor structureel probleem we hebben bij helpdesken.
Volgens dit linkje zit je ernaast.quote:Op maandag 24 april 2006 17:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is al eens een rechtzaak over geweest: de informatie die de belastingtelefoon geeft is simpelweg bindend! Gesprek opnemen en de tijd/datum onthouden kan wel zinnig zijn voor de bewijsvoering.
Dus kom maar op met jouw rechtszaak die het tegendeel bewijst.quote:Een belastingplichtige kan zich ook nooit beroepen op eventueel door de BelastingTelefoon verstrekte onjuiste informatie. Adviezen zijn nooit bindend. Alleen (schriftelijke) afspraken met de inspecteur gelden.
ghehe.. spreekt elkaar een beetje tegen. Ik ben nu ook wel benieuwd wat klopt.quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Volgens dit linkje zit je ernaast.
[..]
Dus kom maar op met jouw rechtszaak die het tegendeel bewijst.
http://www.nettax.nl/index.php?h=4&s=21&c=4&n=1743quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus kom maar op met jouw rechtszaak die het tegendeel bewijst.
quote:Op maandag 24 april 2006 19:34 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.nettax.nl/index.php?h=4&s=21&c=4&n=1743
Ik vrees dat je gelijk hebt! Neemt niet weg dat het SCHUNNIG is dat ruim een kwart van de vragen (uit een steekproef) simpelweg fout wordt beantwoord!
Dus: voortaan al je vragen schriftelijk sturen, zal ze leren!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |