Je bedoeld dat bij een totaalprijs van 1010 euro de verzender zo altruïstisch is om de belasting over de verzendkosten niet door te berekenen aan de klant? Bij wie shop jij en heb je een linkje voor me?quote:Op zondag 9 april 2006 22:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat vind ik wel logisch, anders betaal je 10 euro voor het product en 1000 euro voor het verzenden
Dat heeft meer te maken met 't feit dat die handelaren de ebay-percentages willen omzeilen.quote:Op zondag 9 april 2006 22:21 schreef JoPiDo het volgende:
op ebay staan heel veel spullen voor een cent met verzendkosten heel hoog, dus in theorie betaal je dan niets voor het product maar alleen voor het verzenden
Klopt niet. Een Amerikaans bedrijf brengt jou geen sales tax (zo heet dat daar, geen VAT) in rekening, ook niet over de verzendkosten. Doen ze dat wel, dan zitten ze fout. Een uitzondering is als dat bedrijf in Europa BTW afdraagt, maar in dat geval wordt dat op de factuur vermeld en rekent de Nederlandse douane niet nogmaals BTW.quote:Op zondag 9 april 2006 22:08 schreef Litpho het volgende:
Ik bedoel dat als ik iets uit de VS bestel dat er VAT betaald wordt over de verzendkosten en vervolgens BTW hier, terwijl die VAT niet wordt gerekend voor de aankoopprijs en ik daar dus slechts BTW over betaal.
Dan haal ik ze door de war met de Britten, mijn fout. Bedankt voor de uitlegquote:Op zondag 9 april 2006 22:50 schreef dvr het volgende:
[..]
Klopt niet. Een Amerikaans bedrijf brengt jou geen sales tax (zo heet dat daar, geen VAT) in rekening
De term VAT, oh zoeker van zinloze fouten, niet de procedure.quote:Op zondag 9 april 2006 22:59 schreef JoPiDo het volgende:
wat nergens op slaat, want binnen de EU zou het versturen gratis zijn
Je zit lekker op de douane te kankeren maar je kunt er donder op zeggen dat het de pakketdienst was die zat te klooien. Die doen namens jou aangifte (en rekenen daar inklaringskosten en/of voorschotkosten voor) en ik heb sterk de indruk dat zij zelf de verschuldigde invoerrechten en BTW berekenen. Als je leverancier een correcte factuur heeft aangeleverd kan er over de juiste berekening geen enkele vraag zijn. Over de waarde van de goederen betaal je eventuele invoerrechten, en over de waarde van goederen + verzending betaal je BTW. Daar komen dan nog die inklaringskosten van de pakketdienst zelf bij, en dat is het.quote:Op zondag 9 april 2006 22:26 schreef JoPiDo het volgende:
ja blabla
Denk zo: importeren is een dienst. Over diensten moet je belasting betalen. Sim-pelquote:Op zondag 9 april 2006 23:48 schreef STAIRWARES het volgende:
Verzendkosten zijn ook een product toch?
Wat klinkt dat als gelul zeg.quote:Op zondag 9 april 2006 23:56 schreef gronk het volgende:
Importeren is een nederlandse dienst. Daarom moet je daar ook nederlandse belasting over betalen.
Nee. Zie: problemen met douane nav pakketje (klik)quote:Op zondag 9 april 2006 23:48 schreef STAIRWARES het volgende:
En als je een prduct (verzendkosten) betaald in het buitenland is er toch ook al VAT op
geheven?
Het is 19% btw over het aangiftebedrag + verzendkosten + het percentage van de douanerechtenquote:Op maandag 10 april 2006 01:13 schreef JoPiDo het volgende:
het is gewoon 19% btw over het totaalbedrag van de verzending + 10 euro voor de douane, dat is zo afgesproken, ik ga niet meer betalen
quote:Op maandag 10 april 2006 08:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Poot stijf houden mag inderdaad, maar reken er dan niet op dat je je pakje krijgt natuurlijk.
*ding dong*quote:
Dacht 't niet. Totaalbedrag is zo'n leuke ambigue kreet, daar kun je alle kanten mee uit.quote:Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef JoPiDo het volgende:
juist, ronde 6 gaat eindelijk voorspoedig
ze hebben de verzender gevraagd naar de waarde van de inhoud en ik heb een geluidsopname van de douane waarin een callcenterkneus zegt 'je betaalt over het totaalbedrag 19% btw' ik denk dat ik ze bij ronde 7 knock-out sla :banaan:
whehe..quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:31 schreef JoPiDo het volgende:
wat dus betekent dat ik weer uren kwijt ben met bellen met de douane, brieven schrijven aan de douane
godverdegodver
dat is dus vervangen voor een gaar 0800-nummer waar je drie keer een ander antwoord krijgt op een vraagquote:Op zondag 23 april 2006 14:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
In het verleden stond er op de website van de douane altijd een mooi overzicht wat je per soort product aan btw en eventuele douanerechten moest betalen. Op die nieuwe site zie ik dat overzicht niet meer. Of zie ik iets over het hoofd??
'Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijk'. Not dus ...quote:Op zondag 23 april 2006 15:09 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat is dus vervangen voor een gaar 0800-nummer waar je drie keer een ander antwoord krijgt op een vraag
Ik denk dat de wens om een produkt te ontvangen waar NIET in is gesneden toch niet overdreven verwend is?quote:Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef gronk het volgende:
[..]
't is die eeuwige 'ik wil voor een koopje op de eerste rang zitten, en dan ook een goede plaats hebben' -mentaliteit. Niet willen accepteren dat sommige dingen geld kosten, en dat als 't heel veel goedkoper is, je ook minder krijgt, en je de dingen die ervanaf zijn gehaald als opties kunt bijkopen.
Heb je van te voren aangegeven dat je het gesprek zou opnemen?quote:Op maandag 10 april 2006 15:36 schreef JoPiDo het volgende:
dan heb ik er een opname van
ik heb nu trouwens drie verschillende opnames waarin ze drie verschillende bedragen noemenhoe mooi kan het worden
Jij lijkt echt een mentaliteit te hebben van "zo is het nu eenmaal, niet verder zeuren"quote:Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef indahnesia.com het volgende:
en als ze liegen bij de klantenservice, so what? Net of dat nergens is zeker.
je mag gesprekken opnemen, maar je mag de opnames niet gebruiken in bijvoorbeeld een rechtzaak als bewijsmateriaalquote:Op maandag 24 april 2006 10:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb je van te voren aangegeven dat je het gesprek zou opnemen?
Zo niet is dit volgens mij strafbaar.
Ja, je kan bezig blijven, ik wens eenieder die een proefproces aan gaat spannen veel succes toe. Reken er wel op dat er aan de andere kant gewoon meer belastingen geheven worden. Het geld moet toch ergens vandaan komen.quote:Op maandag 24 april 2006 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij lijkt echt een mentaliteit te hebben van "zo is het nu eenmaal, niet verder zeuren"![]()
![]()
Ook bij de belastingtelefoon komt het naar mijn weten vaak voor dat er verkeerde informatie wordt verstrekt. Naar mijn weten een ZEER kwalijke zaak. Dat dit ook bij andere helpdesken gebeurt maakt dit niet minder erg. Het geeft alleen aan wat voor structureel probleem we hebben bij helpdesken.
Echter bij de belastingdienst kan de verkeerd verstrekte informatie voor de burger wellicht grotere gevolgen en zelfs problemen met de fiscus als gevolg hebben.
Er is al eens een rechtzaak over geweest: de informatie die de belastingtelefoon geeft is simpelweg bindend! Gesprek opnemen en de tijd/datum onthouden kan wel zinnig zijn voor de bewijsvoering.quote:Op maandag 24 april 2006 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
Ook bij de belastingtelefoon komt het naar mijn weten vaak voor dat er verkeerde informatie wordt verstrekt. Naar mijn weten een ZEER kwalijke zaak. Dat dit ook bij andere helpdesken gebeurt maakt dit niet minder erg. Het geeft alleen aan wat voor structureel probleem we hebben bij helpdesken.
Volgens dit linkje zit je ernaast.quote:Op maandag 24 april 2006 17:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is al eens een rechtzaak over geweest: de informatie die de belastingtelefoon geeft is simpelweg bindend! Gesprek opnemen en de tijd/datum onthouden kan wel zinnig zijn voor de bewijsvoering.
Dus kom maar op met jouw rechtszaak die het tegendeel bewijst.quote:Een belastingplichtige kan zich ook nooit beroepen op eventueel door de BelastingTelefoon verstrekte onjuiste informatie. Adviezen zijn nooit bindend. Alleen (schriftelijke) afspraken met de inspecteur gelden.
ghehe.. spreekt elkaar een beetje tegen. Ik ben nu ook wel benieuwd wat klopt.quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Volgens dit linkje zit je ernaast.
[..]
Dus kom maar op met jouw rechtszaak die het tegendeel bewijst.
http://www.nettax.nl/index.php?h=4&s=21&c=4&n=1743quote:Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus kom maar op met jouw rechtszaak die het tegendeel bewijst.
quote:Op maandag 24 april 2006 19:34 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.nettax.nl/index.php?h=4&s=21&c=4&n=1743
Ik vrees dat je gelijk hebt! Neemt niet weg dat het SCHUNNIG is dat ruim een kwart van de vragen (uit een steekproef) simpelweg fout wordt beantwoord!
Dus: voortaan al je vragen schriftelijk sturen, zal ze leren!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |