abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36794340
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef JoPiDo het volgende:
als je de douane van te voren belt zeggen ze 'ja ongeveer 30 euro'
als je de precieze gegevens aanlevert, kunnen ze het prima exact zeggen.
pi_36794376
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef STAIRWARES het volgende:

[..]

ja maar toch.
Ik wist trouwens wle van de inklaringskosten en importkosten af hoor. Wel rekening mee gehouden.
Maar ze hebben mijn kosten dus ook overberekent. En als je UPS of douane opbelt,
dan loop je tegen een muur van excuses en 'ik weet het niet sorry' op
Zou jij dat leuk vinden?
leuk vinden is iets anders dan dom lopen kenkeren als een kip zonder kop zoals jij in je voorgaande posts deed.
  zondag 9 april 2006 @ 16:01:59 #53
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36794437
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
tja, douane is inderdaad een 'monopoli', da's namelijk de overheid he..
Je hoeft toch niet per se iets in het buitenland te kopen?
Je hoeft trouwens ook niet in Nederland te blijven als het je niet zint ook.
Wat vor typsisch hollandse pauper opmerking is dat nou weer?
Dat jij mischien alles maar neemt zoals het is en als een hond netjes betaald,
ook als ze teveel vragen. Niet iedereen is zo.
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
pi_36794490
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:01 schreef STAIRWARES het volgende:

[..]

Wat vor typsisch hollandse pauper opmerking is dat nou weer?
Dat jij mischien alles maar neemt zoals het is en als een hond netjes betaald,
ook als ze teveel vragen. Niet iedereen is zo.
Ik neem niet alles zoals het is, maar daarom vertrek ik over twee maanden ook gewoon uit Nederland. Heeft voor de rest niets met een typisch Hollandse pauperopmerking te maken, want ik kom niet uit Holland maar uit Brabant.
  zondag 9 april 2006 @ 16:03:23 #55
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_36794498
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:

[heel verhaal]

vieze klootzakken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_36794518
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ECHT NIET, vergeet het maar

ik ben niet voor niets zo boos, ze doen maar wat en nergens kun je de juiste gegevens vinden
  zondag 9 april 2006 @ 16:04:26 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_36794552
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Kunnen ze bij de douane ook zeggen of ze een pakje in behandeling hebben?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_36794560
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ECHT NIET, vergeet het maar

ik ben niet voor niets zo boos, ze doen maar wat en nergens kun je de juiste gegevens vinden
túúrlijk, gelukkig bij mij wel
pi_36794572
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Kunnen ze bij de douane ook zeggen of ze een pakje in behandeling hebben?
weet ik et.. probeer het eens zou ik zeggen..
  zondag 9 april 2006 @ 16:09:18 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_36794733
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

te simpel he
't is die eeuwige 'ik wil voor een koopje op de eerste rang zitten, en dan ook een goede plaats hebben' -mentaliteit. Niet willen accepteren dat sommige dingen geld kosten, en dat als 't heel veel goedkoper is, je ook minder krijgt, en je de dingen die ervanaf zijn gehaald als opties kunt bijkopen.
pi_36794761
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef gronk het volgende:

[..]

't is die eeuwige 'ik wil voor een koopje op de eerste rang zitten, en dan ook een goede plaats hebben' -mentaliteit. Niet willen accepteren dat sommige dingen geld kosten, en dat als 't heel veel goedkoper is, je ook minder krijgt, en je de dingen die ervanaf zijn gehaald als opties kunt bijkopen.
tja, niet iedereen wil het snappen idd
pi_36794885
DHL mag geen winst maken over de invoerrechten en is verplicht jouw een bewijs van betaling
van de invoerrechten te overhandigen als jij daar om vraagt. Hoe kan jij anders aan de douane
aan tonen (stel je rijdt met je auto naar een Lan-party met je 3 TFT's in je auto) dat jij BTW en invoerrecht over betaald hebt. Want de factuur van de chinese verkoper vermeldt waarschijnlijk
dat jij het scherm gekocht heb zonder betaling van verschepings en douanekosten.
Verder worden de invoerrechten van deze producten jaarlijks bekeken en soms aangepast.
Dus verschil hoort er niet te zijn!! DHL zal je wel aan het naaien zijn, de douane zal dat niet kunnen/ doen, omdat alles automatisch berekend wordt. Wel kan het zijn dat DHL een andere goederencode heeft gebruikt waardoor er een ander tarief is berekend.

www.douane.nl
Hell To The Liars
  zondag 9 april 2006 @ 16:13:22 #64
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36794892
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik neem niet alles zoals het is, maar daarom vertrek ik over twee maanden ook gewoon uit Nederland. Heeft voor de rest niets met een typisch Hollandse pauperopmerking te maken, want ik kom niet uit Holland maar uit Brabant.
Holland, Brabant wat maakt het uit. sjongejonge..
Je moet gewoon accentloos gaan praten want dat kan je wel. Je vettikt het alleen.
En de mazzel he.. scheelt ook weer een pauper hier in nederland.
Ik kan eigenlijk niet wachten. Meldt het ff hier op fok, ok. ?

alvast
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
pi_36795045
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:13 schreef STAIRWARES het volgende:

[..]

Holland, Brabant wat maakt het uit. sjongejonge..
Je moet gewoon accentloos gaan praten want dat kan je wel. Je vettikt het alleen.
En de mazzel he.. scheelt ook weer een pauper hier in nederland.
Ik kan eigenlijk niet wachten. Meldt het ff hier op fok, ok. ?

alvast
ik hou 't al een tijdje bij in De Lounge, in GC. Daar meld ik mijn updates regelmatig. Kom je me uitzwaaien op Schiphol? Zou leuk zijn, kun je meteen even langs de douane
  zondag 9 april 2006 @ 16:25:31 #66
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36795387
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:16 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ik hou 't al een tijdje bij in De Lounge, in GC. Daar meld ik mijn updates regelmatig. Kom je me uitzwaaien op Schiphol? Zou leuk zijn, kun je meteen even langs de douane
huhuhuh ik lig in een deuk. (not)
Ga maar lekker in je "indahnesia" je indonesische vriendjes en vriendinnetjes vermaken met
je hollandse grappen. Zal me benieuwen..
En ik zal het in de gaten houden. Ben maar wat blij dat je zowat al weg bent uit Holland.
Alle kleine beetjes helpen hah?
pi_36795735
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:25 schreef STAIRWARES het volgende:

[..]

Ga maar lekker in je "indahnesia" je indonesische vriendjes en vriendinnetjes vermaken met
En ik zal het in de gaten houden. Ben maar wat blij dat je zowat al weg bent uit Holland.
pff zeker iets teveel Duitse invloeden daaro in het verre uithoekje? Voelt kut he als je er eigenlijk niet echt bij hoort?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_36798540
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:13 schreef Droopie het volgende:
DHL mag geen winst maken over de invoerrechten en is verplicht jouw een bewijs van betaling
van de invoerrechten te overhandigen als jij daar om vraagt. Hoe kan jij anders aan de douane
aan tonen (stel je rijdt met je auto naar een Lan-party met je 3 TFT's in je auto) dat jij BTW en invoerrecht over betaald hebt. Want de factuur van de chinese verkoper vermeldt waarschijnlijk
dat jij het scherm gekocht heb zonder betaling van verschepings en douanekosten.
Verder worden de invoerrechten van deze producten jaarlijks bekeken en soms aangepast.
Dus verschil hoort er niet te zijn!! DHL zal je wel aan het naaien zijn, de douane zal dat niet kunnen/ doen, omdat alles automatisch berekend wordt. Wel kan het zijn dat DHL een andere goederencode heeft gebruikt waardoor er een ander tarief is berekend.

www.douane.nl
DHL maakt inderdaad de meeste fouten

waarschijnlijk hebben ze voor de vrachtkosten 150 euro gerekend, omdat je dat betaalt als je vanuit Nederland een pakketje naar Hongkong wil sturen... ik heb er 40 dollar voor betaald

het is echt een kankerprobleem dat nodig weggesneden dient te worden
pi_36804189
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:25 schreef STAIRWARES het volgende:

[..]

Ben ik eerlijk door je te vertellen waar je mij bij kan houden, krijg ik zo iets.. ach... kleuterachtig gedrag zal ook als zodanig bestraft worden.. wellicht door de douane de volgende keer

En die Hollandse grapjes? Ja, sommigen snappen ze wel ja, maar gelukkig ben ik daar nog niemand tegengekomen die poep praat zoals jij.
pi_36804211
quote:
Op zondag 9 april 2006 16:36 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

pff zeker iets teveel Duitse invloeden daaro in het verre uithoekje? Voelt kut he als je er eigenlijk niet echt bij hoort?
klap van de molenwiek gehad denk ik
pi_36804376
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Je hoeft toch niet per se iets in het buitenland te kopen?
Alles is tenslotte toch te koop in Nederland .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_36804500
ja, die schermen die ik gekocht heb verkopen ze alleen bij conrad voor over de 600 euro
pi_36804561
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:23 schreef JoPiDo het volgende:
ja, die schermen die ik gekocht heb verkopen ze alleen bij conrad voor over de 600 euro
Conrad is toch Duits? Afhankelijk van de lokatie had je 't eventueel zelf kunnen halen misschien. Misschien te makkelijk, maar ik woon op 30 min van de Duitse grens.. dus dat kan gewoon.
pi_36804681
ja, ik woon op meer dan 10000 kilometer afstand van de lokatie
pi_36804818
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:28 schreef JoPiDo het volgende:
ja, ik woon op meer dan 10000 kilometer afstand van de lokatie
okay, da's te veel ja
pi_36804841
er staat ook Hongkong, sukkel

ik zou graag willen dat je niet meer post in dit topic, forumvervuiler
pi_36805016
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:32 schreef JoPiDo het volgende:
er staat ook Hongkong, sukkel

ik zou graag willen dat je niet meer post in dit topic, forumvervuiler
Conrad is toch Duits? Dat was mijn insteek, Duitsland is niet te ver voor een aantal Hollanders.

Verder ben jij niet degene die bepaalt waar ik wel of niet post. Dat ben ik in eerste instantie zelf, en eventueel een modje die het hier voor het zeggen heeft.
pi_36805080
dit was een leuk topic tot jij begon te posten
pi_36805159
als je toch ziet met wat voor een bagger je al begon... kon het nooit veel worden natuurlijk.
pi_36805727
hou je bek mongool
pi_36805793
Hallo Joost nog niet naar bed? Lig je wakker van je teveel betaalde BTW, invoerrechten e.d.? Komt wel goed hoor... ooit.
  zondag 9 april 2006 @ 21:56:39 #86
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_36805847
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:53 schreef JoPiDo het volgende:
hou je bek mongool
Doe het zelf
  zondag 9 april 2006 @ 21:58:24 #87
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36805927
Kinders toch, denk aan jullie bloeddruk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36805939
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:56 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Doe het zelf
Joost heeft een tekort aan sex en wil daar niet over praten.
pi_36805950
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
Kinders toch, denk aan jullie bloeddruk.
maar.. maar..
  zondag 9 april 2006 @ 21:59:52 #90
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_36805990
quote:
Op zondag 9 april 2006 21:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Joost heeft een tekort aan sex en wil daar niet over praten.
arme ziel.
pi_36806117
Goed speciaal voor de mensen die wel eens wat via internet bestellen

Op deze url staat een lijst van goederen en douanerechten wat je moet betalen bij invoer van buiten de EU.

http://www.useless.nl/douanerechten.txt

Zoals ik al eerder vermeld heb zijn de vrijstellingen als volgt :
Douanerecht is een EU-middel: Bij een verschuldigdheid van niet meer dan ¤ 10,- wordt er vrijstelling van rechten verleend.
BTW is een nationaal middel: Bij een verschuldigdheid van niet meer dan ¤ 1,59 wordt er vrijstelling verleend.

Je moet het volgende betalen als je invoert :

Bedrag van aanschaf + verzendkosten * het douanarechten percentage indien van toepassing
+ BTW over bedrag van aanschaf+verzendkosten * douanerechten percentage

Bij een fiets van 100 euro met 100 euro verzendkosten komt er dus 30 euro douanerechten bij (15% over 200 euro) en over de 230 euro nog 19% btw, dat maakt totaal 273,70
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_36806185
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:03 schreef _serial_ het volgende:
Bij een fiets van 100 euro met 100 euro verzendkosten komt er dus 30 euro douanerechten bij (15% over 200 euro) en over de 230 euro nog 19% btw, dat maakt totaal 273,70
Waarbij het discutabel is (of zou moeten zijn) om die btw over die verzendkosten te rekenen. Waar de aankoopprijs misschien voor de export belastingvrij wordt gehouden is dat met de dienst van het versturen geenszins het geval en betaal je in de huidige situatie dus twee keer belasting.
pi_36806228
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

Waarbij het discutabel is (of zou moeten zijn) om die btw over die verzendkosten te rekenen. Waar de aankoopprijs misschien voor de export belastingvrij wordt gehouden is dat met de dienst van het versturen geenszins het geval en betaal je in de huidige situatie dus twee keer belasting.
jah, maar dat doe je bij een litertje brandstof ook. 65% accijns, en over die accijns 19% BTW... huppakee..
pi_36806307
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:06 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jah, maar dat doe je bij een litertje brandstof ook. 65% accijns, en over die accijns 19% BTW... huppakee..
Nee, dat bedoel ik niet (en accijns is sowieso een geval apart). Ik bedoel dat als ik iets uit de VS bestel dat er VAT betaald wordt over de verzendkosten en vervolgens BTW hier, terwijl die VAT niet wordt gerekend voor de aankoopprijs en ik daar dus slechts BTW over betaal.
pi_36806319
aah, op die manier.. Ja, da's waar ja.. en behoorlijk krom ook..
pi_36806532
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

dat vind ik wel logisch, anders betaal je 10 euro voor het product en 1000 euro voor het verzenden

het gaat om het totaalbedrag dat je betaalt hebt voor het pakketje

hoe zit dat als je iets hebt gewonnen via internet? bijvoorbeeld een product van 1000 euro? moet je daar ook voor dokken?
pi_36806636
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat vind ik wel logisch, anders betaal je 10 euro voor het product en 1000 euro voor het verzenden

het gaat om het totaalbedrag dat je betaalt hebt voor het pakketje

hoe zit dat als je iets hebt gewonnen via internet? bijvoorbeeld een product van 1000 euro? moet je daar ook voor dokken?
Ja, dan krijg je hetzelfde als eerder, 1000 euro is niet reeel, dus maken ze de pakjes open om te controleren. Begin je weer van voor af aan.
pi_36806733
ja en zou je maar over 10 euro hoeven te dokken, de douane bepaalt niet wat ik betaal voor mijn spullen dat bepalen ze in China
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')