abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36758021
Ik zal hieronder mijn probleem kort proberen uit te leggen. Bedoeling van dit topic is om te kijken hoeveel mensen soortgelijken problemen hebben (gehad) met de douane en inklaarkosten door pakketjes die uit het buitenland komen. Ik wil proberen iets te organiseren tegen dit zeer ondoorzichtige beleid van de douane.

Ik heb een tijdje geleden drie beeldschermen besteld in Hongkong, deze werden verstuurd via DHL met fastshipping. Alle drie zijn ze apart verzonden en moeten dus beschouwd worden als aparte pakketjes. Vorige week maandag besteld, de volgende dag bezorgd. De chauffeur vroeg voor elk pakketje een bedrag aan inklaarkosten. Hieronder een overzicht van de kosten:

pakketje 1: 125 euro betaald, inclusief verzenden: inklaarkosten 30 euro
pakketje 2: 90 euro betaald, inclusief verzenden: inklaarkosten 30 euro
pakketje 3: 145 euro betaald, inclusief verzenden: inklaarkosten 90 euro

Ik heb vaker soortgelijken pakketjes aangeboden gekregen, en telkens waren de inklaarkosten 30 euro. Ik vind het heel redelijk dat je betaalt voor een pakketje, anders zou je belastingvrij kunnen winkelen via het buitenland. 30 euro voor een pakketje van 100 euro vind ik óók redelijk, alhoewel het al aan de hoge kant is. Dat de verzendkosten meegerekend worden in het te betalen bedrag, óók redelijk. Maar dat ze 90 euro durven te vragen voor een pakketje waar ik 145 euro voor heb betaald is gewoon BARBAARS, dat slaat nergens op!

Het verhaal gaat nog verder. Ik weigerde pakketje 3 en wilde graag een herberekening. De chauffeur zei doodleuk: 'dan moet ik ze alle drie meenemen' en vertrok met mijn pakketjes. Twee dagen later stond de vriendelijke vriend er weer met mijn pakketjes en tada, het volgende kwam er uit:

pakketje 1: 125 euro betaald, inclusief verzenden: inklaarkosten 40 euro
pakketje 2: 90 euro betaald, inclusief verzenden: inklaarkosten 50 euro
pakketje 3: 145 euro betaald, inclusief verzenden: inklaarkosten 75 euro

WAT?!

Hier blijkt gewoon keihard uit dat de douane maar wat doet, ze vragen meer geld voor een pakketje waar ik minder voor heb betaald en waar ongeveer hetzelfde product in zit. Ze verhogen de kosten van de vorige berekening, op een manier die werkelijk nergens op slaat. Procentueel gezien kom je al helemaal krom uit.

De klantenservice van de pakketjes-maatschappij zegt elke keer: 'wij kunnen er niets aan doen, moet je bij de douane zijn'. Als je de douane belt zeggen ze: 'had je eerder moeten bellen' of 'nee, dat is uw eigen schuld, had je aan ons moeten vragen vóór het verzenden'. En elke keer krijg je zo'n student of huismoeder aan de lijn die mij probeert af te wimpelen. Niemand maakt mij duidelijk hoe die bedragen precies berekend zijn. Een vergoeding voor de 2 weken die ik nu al op die pakketjes wacht, geeft de bezorgdienst niet.

Op de website van de douane (www.douane.nl) staat precies helemaal NIETS aan informatie. Ik meen mij te herinneren dat er ooit gestaan heeft 'u betaalt 10 euro boete + BTW over het totale bedrag van de verzending', maar helaas is dat weggehaald.

Ik wil dus weten of mensen vaker dit soort problemen hebben gehad en of er misschien iemand is die een verklaring heeft voor deze bedragen. Ik ben aardig boos, op zowel de pakketjesdienst als de douane. Telkens een ander bedrag berekenen slaat nergens op, en getuigt van zeer grote onzorgvuldigheid. Er moet hier in mijn ogen snel wat aan gedaan worden, ik zal zeker niet de eerste zijn met dit probleem en ook zeker niet de laatste.
  zaterdag 8 april 2006 @ 03:29:58 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_36758181
Van verhalen van iemand die ik ken die regelmatig vrij dure dingen op ebay e.d. kocht waren zulke toestanden schering en inslag
pi_36758183
misschien is het handig als mensen hun betaalde bedrag en de inklaarkosten posten
pi_36758230
Mijn ervaringen: als er geen factuur op de buitenkant zit, betaal je vaak meer. Ook houden ze het pakketje vaak vast. Als ze zelf de waarde gaan bepalen, rekenen ze daar ook nog weer extra kosten voor. Ik vraag daarom altijd specifiek naar een factuur die aan de buitenkant bereikbaar is (in plastic oid), douane neemt de vermelde waarde, berekent daarover BTW, en hoppakee. Een gespecificeerde rekening kun je trouwens vergeten, vrees ik.
pi_36758572
Toevallig een scherm met DVI aansluiting ? Of zijn ze van mening geweest dat er sprake was van een duurdere artikel.

In ieder geval hoort bij elke belasting een aanslag en kun je binnen 6 weken bezwaar maken tegen die aanslag.

[ Bericht 69% gewijzigd door _-rally-_ op 08-04-2006 07:42:52 ]
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_36759407
dit gebeuren van de douane is gewoon natte vinger werk, dus ze hebben je 2x gematst en 1x misschien wast beter gekeken, toen je het terugstuurde zijn ze natuurlijk alles gaan bekijken en kan je bijna verzekeren dat je naam + adres nu staan genoteerd en dat je voortaan altijd meer gaat betalen...

denk dat je je eigen glazen hebt ingegooid!
pi_36759420
en denk ook dat ze er niet in trappen als pakketten van 1 adres komen, op dezelfde datum, naar hetzelfde adres... dan gaan ze ook wel keer nadenken
pi_36759523
Resvidisme kost je meer geld. Ze houden het gewoon bij en daarnaast schatten ze de prijs en tellen dat er ook nog bij op..... Eigen schuld dus, je had het gewoon bij de douane aan moeten geven...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:31:40 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36759779
Op douane.nl zijn toch gewoon strakke percentages te vinden die je zou moeten betalen!
censuur :O
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:37:32 #10
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_36759884
Op het pakketje staat waarschijnlijk niet de werkelijke waarde.

Daardoor maakt de douane een schatting van de kosten. En dat is meestal met de losse vinger bepaald. Dus daarom is het willekeurig. Dus de ene keer kun je daarbij meer geluk hebben dan de andere keer.

Als de pakketjes niet uit Amerika komen, kun je de verzender vragen om er een waarde opzetten van bijv. 15 euro. Dan kan het je heel veel schelen. In principe kun je dit niet aan Amerikanen vragen omdat het voor hen een 'Federal Offense' is.

Gegroet,

Jan

P.s. kijk trouwens ook even wat een bezorger achterhoudt aan administratie kosten. Dat is vaak ook nog hoog. UPS is zo'n grote klootzak. Je laat het verzenden door express mail. De duurste manier en dan moet je ook nog 25 euro administratiekosten betalen omdat zij het geld hebben voorgeschoten. Dat is pas A-sociaal
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
pi_36760336
Ik heb een aantal jaar geleden voor Fok de "Irak kaarten-set" (met de leiders van het regime) geimporteerd vanuit de VS. Voor zo'n 600 euro aan waar besteld en in totaal 30 euro kosten betaald over alles.

De 1e zending betaalde ik 30 euro over
De 2e zending betaalde ik aanvankelijk 42 euro over, deze kreeg ik 4 maanden later teruggestort. (Waarom weet ik niet verder)
pi_36760355
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef existenz het volgende:
Resvidisme kost je meer geld. Ze houden het gewoon bij en daarnaast schatten ze de prijs en tellen dat er ook nog bij op..... Eigen schuld dus, je had het gewoon bij de douane aan moeten geven...
jep, dat is het helemaal.. geen waarde is schatting, en recidivisme is meer dokken.
pi_36760551
Typisch weer een staaltje van zoveel mogenlijk geld vangen van de kleine man? Ik heb wel eens een pakket ontvangen waarop de belasting hoger was als de waarde, en dit was nog wel duitsland
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36760954
als je een goede aangifte doet, e.g. het verzendbewijs heeft een duidelijke waarde aangifte doet de douane niet maar wat, maar zijn hun tarieven echt vast.

Je hebt over het algemeen te maken met 2 tarieven :
1) Douanerechten
2) BTW

daarnaast kan de verzender ook nog een 3e tarief rekenen :
3) administratiekosten

Als je een pakketje laat versturen kan je 2 dingen doen, het niet aangeven, of een waardeaangifte doen, als je geen aangifte doet, zal de douane een schatting doen op het gene wat verzonden is, en kan nadeliger zijn dan een reele aangifte

1) de douanerechten hebben een vrijstelling van 10 Eur
2) de BTW heeft een vrijstelling van 1,59 Eur

1) Douanerechten zijn : Aanschafprijs + Verzendkosten * percentage uit tarieflijst artikelgroep
2) BTW wordt berekend over het Douanerechten bedrag

Een voorbeeld :

Een tft monitor kost 300 euro (aangifte)
De verzendkosten zijn 60 euro
Het douanerecht tarief voor tft monitoren is 0% (gelukkig maar)

BTW over 360Eur a 19% = 68,40

Je bent dus verschuldigd 68,40 aan BTW

Daarnaast kan TPG/DHL nog administratie kosten berekenen voor het afhandelen van de aangifte

Ik heb werkelijk nog nooit meer betaald dan mijn aangifte van waarde vermelde, eerder minder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:49:42 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36761490
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:37 schreef B-Keizer het volgende:
Als de pakketjes niet uit Amerika komen, kun je de verzender vragen om er een waarde opzetten van bijv. 15 euro. Dan kan het je heel veel schelen. In principe kun je dit niet aan Amerikanen vragen omdat het voor hen een 'Federal Offense' is.
Dat is in Nederland ook strafbaar hoor!
censuur :O
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:57:49 #16
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_36761708
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is in Nederland ook strafbaar hoor!
Maar een 'Federal Offense' is toch wel even iets anders dan in Nederlandstrafbaar met een lichte boete voor zoiets kleins. Daar hangt gewoon een leuke celstraf aan.
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
pi_36764095
ER STOND EEN WAARDE AAN DE BUITENKANT
pi_36764105
een factuur met beschrijving en waarde van de gehele verzending
pi_36765703
en hoeveel was die waarde ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 8 april 2006 @ 15:14:27 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_36766694
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 02:59 schreef JoPiDo het volgende:
Ik vind het heel redelijk dat je betaalt voor een pakketje, anders zou je belastingvrij kunnen winkelen via het buitenland.
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?
pi_36767624
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

Daarom moet je ook die belasting afdragen aan de douane.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_36767691
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef Zelva het volgende:

[..]

dat wil echter nog niet zeggen dat je niets hoeft af te dragen natuurlijk.
  zaterdag 8 april 2006 @ 16:33:28 #23
39333 Zelva
pi_36768445
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:00 schreef _-rally-_ het volgende:
Daarom moet je ook die belasting afdragen aan de douane.
Hoe kan ik nou ooit de belasting die ik betaald heb aan een webshop ook nog afdragen aan de douane. Dat geld is inmiddels in het bezit van die webshop.

Volgens mij heft de belastingdienst toch echt zijn eigen belasting en betaal je dus twee keer belasting.
pi_36768808
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hoe kan ik nou ooit de belasting die ik betaald heb aan een webshop ook nog afdragen aan de douane. Dat geld is inmiddels in het bezit van die webshop.

Volgens mij heft de belastingdienst toch echt zijn eigen belasting en betaal je dus twee keer belasting.
Dat ligt aan de fiscale relatie tussen Nederland en het land van de shop. Er zijn situaties waar je dubbel betaalt, maar over het algemeen is het zo dat over export geen belastingen betaald worden .
  zaterdag 8 april 2006 @ 18:01:03 #25
39333 Zelva
pi_36770825
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 16:47 schreef _-rally-_ het volgende:
over het algemeen is het zo dat over export geen belastingen betaald worden .
Kan wel zijn, maar dat geld dat dan niet aan de belasting betaald hoeft te worden, komt niet in mijn zak terecht.
pi_36793538
maar goed, niemand vergelijkbare problemen gehad dus?
pi_36793688
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:34 schreef JoPiDo het volgende:
maar goed, niemand vergelijkbare problemen gehad dus?
lees het topic anders, dan zie je wat mensen schrijven
  zondag 9 april 2006 @ 15:39:04 #28
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36793689
Douane mensen zijn echt klootzakken vind ik.
Vieze bloedzuigers. gatver. Als je in het echt zo iemand zou kunnen spreken en een paar flinke
meppen zou kunnen verkopen he...
Wie kent er hier iemand die bij douane werkt?

Wat ik ook zo vies van ze vin is dat ze (echt waar) electronisch apparatuur gewoon
met amateurs en een schroevedraaier die niet past je spullen gaan zitten bekijken en openmaken
met hun vieze biggen-vingers.

Echt smerig. belasting-mensen zijn klootzakken, Je kunt het zo gek niet bedenken
of er zit belasting op. Wie de fuck in het verre middeleeuwse verleden heeft
de belasting bedacht met mooie excuses om geld te innen van burgers?
yuk.

Ik heb es een drumcomputer gekocht uit de VS.
Vooronder die machine zit een stuk leer met vulling erin.
het is een sjiek apparaat met een handsteun zeg maar. Met dat leer was
niks mis. Toen ik het echter kreeg (na veel geld te zijn buitgemaakt door die vieze teringlijers),
zag ik dat er in het leer een sneetje was gemaakt!

Douane zei, ja dat is om te controleren of er mischien geen drugs in zat ofzo.

Ik mag ze niet. ik mag ze echt niet.
Als ik ooit es in mijn kennisenkring iemand tegenkom die dat soort dingen bij de douane doet,
is het payback time!

you can bet on that. vieze klootzakken.
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
  zondag 9 april 2006 @ 15:41:02 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_36793748
Wel dat douane altijd ontzettend lang duurt. Pakketje van mij heeft eens drie weken bij de douane gelegen.

Heb nu ook iets besteld uit de US, wordt via USPS Expres Mail verzonden, zou er in tien werkdagen moeten zijn, kan nog wel even duren dankzij douanegedoe vrees ik.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_36793779
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:39 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

lees het topic anders, dan zie je wat mensen schrijven
dat heb ik gedaan, maar er zijn niet echt mensen die bedragen hebben gegeven van hoeveel ze kwijt waren aan de douane en hoeveel aan het pakketje zelf
pi_36793782
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:39 schreef STAIRWARES het volgende:
Douane mensen zijn echt klootzakken vind ik.
Vieze bloedzuigers. gatver. Als je in het echt zo iemand zou kunnen spreken en een paar flinke
meppen zou kunnen verkopen he...
Wie kent er hier iemand die bij douane werkt?

Wat ik ook zo vies van ze vin is dat ze (echt waar) electronisch apparatuur gewoon
met amateurs en een schroevedraaier die niet past je spullen gaan zitten bekijken en openmaken
met hun vieze biggen-vingers.

Echt smerig. belasting-mensen zijn klootzakken, Je kunt het zo gek niet bedenken
of er zit belasting op. Wie de fuck in het verre middeleeuwse verleden heeft
de belasting bedacht met mooie excuses om geld te innen van burgers?
yuk.
je vraagt je nooit af waarom ze dat doen? Iedereen is vast heel eerlijk natuurlijk, en iedereen geeft precies aan wat ze hebben en wat ze nog moeten betalen. Dat scheelt al een hele hoop.
pi_36793788
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:41 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat heb ik gedaan, maar er zijn niet echt mensen die bedragen hebben gegeven van hoeveel ze kwijt waren aan de douane en hoeveel aan het pakketje zelf
ik heb dat wel gemeld dus.
pi_36793949
Mm ik ga volgende week naar Hong Kong en verwacht daar wel wat te shoppen. Aangezien ze je koffer open kunnen trekken (kans ??) dacht ik slim alles van daaruit te versturen, maar daar kun je dus ook lekker genaaid worden.
Wat is de beste en meest belastingvrije manier om daar wat kleding e.d vandaan te halen?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_36793982
in je kont stoppen
pi_36793983
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:47 schreef Sjonnjoop het volgende:
Mm ik ga volgende week naar Hong Kong en verwacht daar wel wat te shoppen. Aangezien ze je koffer open kunnen trekken (kans ??) dacht ik slim alles van daaruit te versturen, maar daar kun je dus ook lekker genaaid worden.
Wat is de beste en meest belastingvrije manier om daar wat kleding e.d vandaan te halen?
Tot 175 euro (of iets in die richting) is het gewoon belastingvrij. Daarover moet je gewoon dokken. Tussenweg is er niet.
pi_36793991
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef JoPiDo het volgende:
in je kont stoppen
of bij jou in je hoofd, is nog plek genoeg toch?
pi_36794052
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Tot 175 euro (of iets in die richting) is het gewoon belastingvrij. Daarover moet je gewoon dokken. Tussenweg is er niet.
Ok en dat in NL waarde? als in een mp3 player is al tricky
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_36794067
je kunt tot 175 euro meenemen in de koffer en tot 22 euro versturen via de post
pi_36794107
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Ok en dat in NL waarde? als in een mp3 player is al tricky
bonnetjes bewaren, dat is de geldige waarde, anders gaan ze schatten.
  zondag 9 april 2006 @ 15:53:01 #40
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36794116
drumcomputer: $725 incl verzending met ups. ongeveer 600 Euro
145!!! En UPS kon mij géén specifieke uitleg geven hoe het berekent was..
Kreeg 1 of ander eneglese studentenlul die overal voor verontschuldigde maar niks
met zekerheid kon zeggen over d etelefoon. Ja dat vind een klant leuk he UPS?

Koeriers zijn ook klootzakken. Er is 12,50 berkent ofzo voor "inklaringskosten" godverdom hun.

Inklaringskosten kom nou, je bent toch koerier en er koomen zoveel pakketje van het buitenland af
via je dienst als bedrijf. En dan inklaringskosten berkekenen. Wat een klootzakken.
Je betaalt toch al voor hun diensten als koerier?
Het is toch al 1 van de taken als koerier om je pakktje in te klaren?
Is het zoveel meer moeite dan binnenlandse zendingen? Je weet toch dat het 1 van je talen zijn
als koerier die toch al int. poakketjes aanneemt toch?
waar slaat inklaringskosten op?

vieze klootzakken.
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
pi_36794120
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
je kunt tot 175 euro meenemen in de koffer en tot 22 euro versturen via de post
maar geen tabakswaren en zo versturen..
pi_36794140
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:
Kreeg 1 of ander eneglese studentenlul die overal voor verontschuldigde maar niks
met zekerheid kon zeggen. Ja dat vind een klant leuk he UPS?

Koeriers zijn ook klootzakken. Er is 12,50 berkent ofzo voor "inklaringskosten" godverdom hun.

Inklaringskosten kom nou, je bent toch koerier en er koomen zoveel pakketje van het buitenland af
via je dienst als bedrijf. En dan inklaringskosten berkekenen. Wat een klootzakken.
Is het zoveel meer moeite dan binnenlandse zendingen? Je weet toch dat het 1 van je talen zijn

vieze klootzakken.
joh, controleer zelf eerst eens dingen voordat je zomaar wat gaat doen. Als je oversteekt kijk je toch ook eerst even? Gewoon eigen schuld dus.
pi_36794152
nee, dat heb ik ook geprobeerd, maar dat is alweer weken geleden
  zondag 9 april 2006 @ 15:55:10 #44
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36794172
quote:
joh, controleer zelf eerst eens dingen voordat je zomaar wat gaat doen. Als je oversteekt kijk je toch ook eerst even? Gewoon eigen schuld dus.
hoezo?
pi_36794210
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:55 schreef STAIRWARES het volgende:

[..]

hoezo?
als je iets importeert uit het buitenland, dan kijk je toch eerst ff wat je allemaal moet regelen? Da's toch logisch?
  zondag 9 april 2006 @ 15:58:12 #46
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36794265
Douane en koeriers hebben een soort monopolie aan de grens.
Ze kunnen vragen wat ze willen albeit met stomme excuses.
Ze weten dat het voor de klant zo is: nemen of laten.
pi_36794291
als je de douane van te voren belt zeggen ze 'ja ongeveer 30 euro'
  zondag 9 april 2006 @ 15:59:14 #48
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_36794300
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:
met zekerheid kon zeggen over d etelefoon. Ja dat vind een klant leuk he UPS?

vieze klootzakken.
Heb je zelf wel eens proberen in te klaren bij de douane ???
Ik denk van niet als ik je tekst zo zie.
Je mag wel een keer met me mee om iets in te klaren, neem maar vast een dag vrij.
pi_36794314
tja, douane is inderdaad een 'monopoli', da's namelijk de overheid he..
Je hoeft toch niet per se iets in het buitenland te kopen?
Je hoeft trouwens ook niet in Nederland te blijven als het je niet zint ook.
  zondag 9 april 2006 @ 15:59:49 #50
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36794329
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

als je iets importeert uit het buitenland, dan kijk je toch eerst ff wat je allemaal moet regelen? Da's toch logisch?
ja maar toch.
Ik wist trouwens wle van de inklaringskosten en importkosten af hoor. Wel rekening mee gehouden.
Maar ze hebben mijn kosten dus ook overberekent. En als je UPS of douane opbelt,
dan loop je tegen een muur van excuses en 'ik weet het niet sorry' op
Zou jij dat leuk vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')