jep, dat is het helemaal.. geen waarde is schatting, en recidivisme is meer dokken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:15 schreef existenz het volgende:
Resvidisme kost je meer geld. Ze houden het gewoon bij en daarnaast schatten ze de prijs en tellen dat er ook nog bij op..... Eigen schuld dus, je had het gewoon bij de douane aan moeten geven...
Dat is in Nederland ook strafbaar hoor!quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:37 schreef B-Keizer het volgende:
Als de pakketjes niet uit Amerika komen, kun je de verzender vragen om er een waarde opzetten van bijv. 15 euro. Dan kan het je heel veel schelen. In principe kun je dit niet aan Amerikanen vragen omdat het voor hen een 'Federal Offense' is.
Maar een 'Federal Offense' is toch wel even iets anders dan in Nederlandstrafbaar met een lichte boete voor zoiets kleins. Daar hangt gewoon een leuke celstraf aan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook strafbaar hoor!
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 02:59 schreef JoPiDo het volgende:
Ik vind het heel redelijk dat je betaalt voor een pakketje, anders zou je belastingvrij kunnen winkelen via het buitenland.
Daarom moet je ook die belasting afdragen aan de douane.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?
dat wil echter nog niet zeggen dat je niets hoeft af te dragen natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vreemd. Buitenlandse webshops bieden hun producten áltijd belastingvrij aan?
Hoe kan ik nou ooit de belasting die ik betaald heb aan een webshop ook nog afdragen aan de douane. Dat geld is inmiddels in het bezit van die webshop.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:00 schreef _-rally-_ het volgende:
Daarom moet je ook die belasting afdragen aan de douane.
Dat ligt aan de fiscale relatie tussen Nederland en het land van de shop. Er zijn situaties waar je dubbel betaalt, maar over het algemeen is het zo dat over export geen belastingen betaald worden .quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou ooit de belasting die ik betaald heb aan een webshop ook nog afdragen aan de douane. Dat geld is inmiddels in het bezit van die webshop.
Volgens mij heft de belastingdienst toch echt zijn eigen belasting en betaal je dus twee keer belasting.
Kan wel zijn, maar dat geld dat dan niet aan de belasting betaald hoeft te worden, komt niet in mijn zak terecht.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:47 schreef _-rally-_ het volgende:
over het algemeen is het zo dat over export geen belastingen betaald worden .
lees het topic anders, dan zie je wat mensen schrijvenquote:Op zondag 9 april 2006 15:34 schreef JoPiDo het volgende:
maar goed, niemand vergelijkbare problemen gehad dus?
dat heb ik gedaan, maar er zijn niet echt mensen die bedragen hebben gegeven van hoeveel ze kwijt waren aan de douane en hoeveel aan het pakketje zelfquote:Op zondag 9 april 2006 15:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
lees het topic anders, dan zie je wat mensen schrijven
je vraagt je nooit af waarom ze dat doen? Iedereen is vast heel eerlijk natuurlijk, en iedereen geeft precies aan wat ze hebben en wat ze nog moeten betalen. Dat scheelt al een hele hoop.quote:Op zondag 9 april 2006 15:39 schreef STAIRWARES het volgende:
Douane mensen zijn echt klootzakken vind ik.
Vieze bloedzuigers. gatver. Als je in het echt zo iemand zou kunnen spreken en een paar flinke
meppen zou kunnen verkopen he...
Wie kent er hier iemand die bij douane werkt?
Wat ik ook zo vies van ze vin is dat ze (echt waar) electronisch apparatuur gewoon
met amateurs en een schroevedraaier die niet past je spullen gaan zitten bekijken en openmaken
met hun vieze biggen-vingers.
Echt smerig. belasting-mensen zijn klootzakken, Je kunt het zo gek niet bedenken
of er zit belasting op. Wie de fuck in het verre middeleeuwse verleden heeft
de belasting bedacht met mooie excuses om geld te innen van burgers?
yuk.
ik heb dat wel gemeld dus.quote:Op zondag 9 april 2006 15:41 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dat heb ik gedaan, maar er zijn niet echt mensen die bedragen hebben gegeven van hoeveel ze kwijt waren aan de douane en hoeveel aan het pakketje zelf
Tot 175 euro (of iets in die richting) is het gewoon belastingvrij. Daarover moet je gewoon dokken. Tussenweg is er niet.quote:Op zondag 9 april 2006 15:47 schreef Sjonnjoop het volgende:
Mm ik ga volgende week naar Hong Kong en verwacht daar wel wat te shoppen. Aangezien ze je koffer open kunnen trekken (kans ??) dacht ik slim alles van daaruit te versturen, maar daar kun je dus ook lekker genaaid worden.
Wat is de beste en meest belastingvrije manier om daar wat kleding e.d vandaan te halen?
of bij jou in je hoofd, is nog plek genoeg toch?quote:Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef JoPiDo het volgende:
in je kont stoppen
Ok en dat in NL waarde? als in een mp3 player is al trickyquote:Op zondag 9 april 2006 15:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Tot 175 euro (of iets in die richting) is het gewoon belastingvrij. Daarover moet je gewoon dokken. Tussenweg is er niet.
bonnetjes bewaren, dat is de geldige waarde, anders gaan ze schatten.quote:Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Ok en dat in NL waarde? als in een mp3 player is al tricky
maar geen tabakswaren en zo versturen..quote:Op zondag 9 april 2006 15:51 schreef JoPiDo het volgende:
je kunt tot 175 euro meenemen in de koffer en tot 22 euro versturen via de post
joh, controleer zelf eerst eens dingen voordat je zomaar wat gaat doen. Als je oversteekt kijk je toch ook eerst even? Gewoon eigen schuld dus.quote:Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:
drumcomputer: $725 incl verzending met ups. ongeveer 600 Euro
145!!! En UPS kon mij géén specifieke uitleg geven hoe het berekent was..
Kreeg 1 of ander eneglese studentenlul die overal voor verontschuldigde maar niks
met zekerheid kon zeggen. Ja dat vind een klant leuk he UPS?
Koeriers zijn ook klootzakken. Er is 12,50 berkent ofzo voor "inklaringskosten" godverdom hun.
Inklaringskosten kom nou, je bent toch koerier en er koomen zoveel pakketje van het buitenland af
via je dienst als bedrijf. En dan inklaringskosten berkekenen. Wat een klootzakken.
Je betaalt toch al voor hun diensten als koerier?
Het is toch al 1 van de taken als koerier om je pakktje in te klaren?
Is het zoveel meer moeite dan binnenlandse zendingen? Je weet toch dat het 1 van je talen zijn
als koerier die toch al int. poakketjes aanneemt toch?
waar slaat inklaringskosten op?
vieze klootzakken.
hoezo?quote:joh, controleer zelf eerst eens dingen voordat je zomaar wat gaat doen. Als je oversteekt kijk je toch ook eerst even? Gewoon eigen schuld dus.
als je iets importeert uit het buitenland, dan kijk je toch eerst ff wat je allemaal moet regelen? Da's toch logisch?quote:
Heb je zelf wel eens proberen in te klaren bij de douane ???quote:Op zondag 9 april 2006 15:53 schreef STAIRWARES het volgende:
drumcomputer: $725 incl verzending met ups. ongeveer 600 Euro
145!!! En UPS kon mij géén specifieke uitleg geven hoe het berekent was..
Kreeg 1 of ander eneglese studentenlul die overal voor verontschuldigde maar niks
met zekerheid kon zeggen over d etelefoon. Ja dat vind een klant leuk he UPS?
Koeriers zijn ook klootzakken. Er is 12,50 berkent ofzo voor "inklaringskosten" godverdom hun.
Inklaringskosten kom nou, je bent toch koerier en er koomen zoveel pakketje van het buitenland af
via je dienst als bedrijf. En dan inklaringskosten berkekenen. Wat een klootzakken.
Je betaalt toch al voor hun diensten als koerier?
Het is toch al 1 van de taken als koerier om je pakktje in te klaren?
Is het zoveel meer moeite dan binnenlandse zendingen? Je weet toch dat het 1 van je talen zijn
als koerier die toch al int. poakketjes aanneemt toch?
waar slaat inklaringskosten op?
vieze klootzakken.
ja maar toch.quote:Op zondag 9 april 2006 15:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als je iets importeert uit het buitenland, dan kijk je toch eerst ff wat je allemaal moet regelen? Da's toch logisch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |