Merk prijs please!quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:01 schreef Xlarge het volgende:
tadaa, de foto is iets donker , maar de tafel is in hetzelfde genre
[afbeelding]
Die heb je of wil je?quote:
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Die heb je of wil je?
Die onderste vind ik ook wel ok jaquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[afbeelding]
Dit vind ik dus afschuwelijk![]()
Wel mooi is:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
Glas vind ik zelf niet mooi en bovendien onpraktisch als salontafel ivm vingerafdrukken en koffiekringen enzo.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die onderste vind ik ook wel ok ja![]()
Waar is die van?
Die vind ik mooi, maar heb ik niet.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jajajaja smart ass![]()
En nu antwoorden![]()
Op welke site stond hij dan?quote:
Ja maar dan heb ik zo'n 'gat' in de kamer. Ik moet er nu de hele tijd dwangmatig ronddansen om het een beetje gezellig op te vullen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:42 schreef bankrupcy het volgende:
Koop een grotere scheepskist
Een salontafel is en blijft hopeloos onhandig. Altijd te laag en te ver weg om iets op te leggen. Sommige zijn best mooi, maar mooie dingen kunnen ook onhandig zijn.
Vrijdagavond 23:45, wat denk je nou zelfquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Op welke site stond hij dan?
Mijn god hee, dit wordt niet echt een assertieve avond meer hè?![]()
Ik had eerst deze, toen een paar jaar de vierkante versie maar godzijdank, sinds November dit jaar staat deze langwerpige ook bij mij/ons weer in de woonkamer!quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:01 schreef Xlarge het volgende:
[afbeelding]
Ja.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Of is dat een soort van salonitaire agorafobie die ik simpelweg moet overwinnen?
waarom zou je je voeten er niet op kunnen gooien?quote:Op zaterdag 8 april 2006 08:23 schreef D.Rose het volgende:
Laag lijkt me erg onhandig
Elke keer bukken om je glas neer te zetten, en niets om je voeten op te gooien
Het kan wel, maar je voeten op (ongeveer) zithoogte is fijnerquote:Op zaterdag 8 april 2006 08:27 schreef Conflict het volgende:
[..]
waarom zou je je voeten er niet op kunnen gooien?
die is heel erg okayquote:Op vrijdag 7 april 2006 23:01 schreef Xlarge het volgende:
[afbeelding]
Wat leuk dat jij nog op Fok komt. Ik denk dat er hier verder weinig bejaarden komen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 08:25 schreef bonke het volgende:
ik vind persoonlijk mijn salontafel erg mooi
[afbeelding]
ps: let niet op de rommel( verhuizing enzo )
Klinkt inderdaad als de Auliaquote:Op zaterdag 8 april 2006 08:54 schreef arithaterhorst het volgende:
Dude, zo'n tafel hadden ze bij de Bijenkorf voor 700 euro. Van die op elkaar geperste houten vierkante latjes, om het maar oneerbiedig te zeggen. Het is voor de verbouwing dat we dat hebben gezien (voorjaar vorig jaar).
Vond ik onwijs mooi![]()
zal ik hem voor je pikkenquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als de Aulia![]()
De kleinsten zijn rond de 700/800 euro. Maar een wat ruimer formaat schiet alweer over de 1000![]()
Zulks sla ik niet af natuurlijkquote:
Onder de bekleding zit een enge witte met beuken pootjes voetstoel van IKEA.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:17 schreef Duderinnetje het volgende:
@ Obli: is het oorspronkelijk een poef? Of echt een stoffen salontafel? Lijkt me ergt handig met een druk dreuteltje inderdaad![]()
de tijd van kinderachtige uitspraken ben ik gelukkig al voorbijquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat leuk dat jij nog op Fok komt. Ik denk dat er hier verder weinig bejaarden komen.![]()
quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:37 schreef Igraine het volgende:
[afbeelding]
Wij hebben deze staan, die mandjes eronder zijn handig voor alle troep die je binnen handbereik moet hebben (afstandsbedieningen, televisiegids, nagellak, rolmaat, calculator etc etc...)
Ja ze zijn 50x50 ofzo, de één is 1cm groter dan de andere.... Maar ja, ze zijn dan ook niet helemaal identiek.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
zoek ik ook zo een!
lekker vierkant en laag
Volgens mij heb jij een mooi huisquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ook zoon salontafel!(Naja soort van zoals in de OP)
Ff pics zoeken. Nouw, die had ik dus niet meer, dus ff pics gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En neej, ik heb het er niet altijd zo bij liggen. Is toevallig vandaag zo.
Ziet er leuk uit bij jou.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die salontafel is één, maar I soooooo want your SNES-games!quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er heel mooi uit, misschien moet je hier nog even pimpenquote:Op zaterdag 8 april 2006 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goossens. Maar je kan die bij de meeste meubelzaken wel krijgen denk ik. Ik geloof dat ze een redelijk universeel aanbod hanteren bij de Piet Klerkxen, Goossensen e.d. in Nederlandquote:Op zondag 9 april 2006 10:23 schreef Adelante het volgende:
Waar heb jij die salontafel weg, bleiblei?
Ghe, keb al een keer gepimpt in die reeksquote:Op maandag 10 april 2006 09:56 schreef Juleh het volgende:
[..]
Ziet er heel mooi uit, misschien moet je hier nog even pimpen![]()
![]()
Mandjes?! Wat voor mandjes?!quote:Op maandag 10 april 2006 10:21 schreef Koningin het volgende:
Wij hebben 2 Rode Lack tafeltjes van de Ikea naast elkaar staan:
[afbeelding]
Daar onder hebben we een mand gezet (even groot als de tafels), waar dan alle afstandbedieningen, kranten, boekjes e.d. in gelegd kunnen worden.
Deze:quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:00 schreef Syrena het volgende:
[..]
Mandjes?! Wat voor mandjes?!
Ik heb sinds 't weekend ook twee Lack-tafeltjes nl (zwartbruin) en mandjes eronder lijkt me wel wat!
Erg mooi!quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:53 schreef Duderinnetje het volgende:
...
Ik ben benieuwd wat jullie nou mooie exemplaren vinden. Die je zelf hebt staan, of eentje die je wel zou willen hebben. Dan kan ik wat inspiratie opdoen. Vertel er, als je dat weet, ook bij waar hij te koop is (en voor hoeveel). Dan kan ik jullie ideeën mooi jatten![]()
Alvast eentje die ik mooi vind: de salontafel Aulia van Henk Vos (voor Linteloo). Op het plaatje zie je er twee. Ze zijn er in allerlei formaten, waaronder enórme van meters lang. Ze zijn er ook nog in actraciet-achtig. ... Maar ze kosten wel een boel geld![]()
Ik ben benieuwd wat jullie mooi vinden en/of hebben staan!
Ook wel lekker strak ja!quote:Op woensdag 12 april 2006 11:58 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Erg mooi!
ik heb zelf deze van Artifort:
[afbeelding]
Ook mooi!
Helaas is mijn woonkamer doorvoor veeeeeeeeeel te klein.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ook wel lekker strak ja!
Wat me opvalt is dat salontafels over het algemeen niet zo groot zijn. Ik zou dus wel een enorm ding willen. Weet ik het... 200x100 of zo. Ja, als ik dan toch overstag ben en een salontafel wil!![]()
Iemand ook zo'n groot monster in de kamer staan?
Een vriendin van mij en mijn ouders hadden er 1.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in...quote:Op woensdag 12 april 2006 12:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Een vriendin van mij en mijn ouders hadden er 1.
Maar die hadden ook grote woonkamers.
Vind het in een gewone huiskamer veulst te groot, je moet er dan echt omheen gaan lopen.
Denk dat je na een tijdje je super gaat irriteren, en gaat verlangen naar ruimte.
Maar ja, dat is maar een mening...![]()
Hoi, ik ben Dude, die vrouw van alles of niets, die de tussenweg nooit kan vinden, die altijd alles groots en meeslepend hebben wil Het is echt erg hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 12:31 schreef Oblivion het volgende:
Ben benieuwd!![]()
Het hoeft toch niet zo'n hele grote te zijn, maar meer een grote die in jullie kamer past?
Ja, en ik ben de hele week al van plan er een foto van te maken voor dit topicquote:Op woensdag 12 april 2006 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ook wel lekker strak ja!
Wat me opvalt is dat salontafels over het algemeen niet zo groot zijn. Ik zou dus wel een enorm ding willen. Weet ik het... 200x100 of zo. Ja, als ik dan toch overstag ben en een salontafel wil!![]()
Ja die zag ik laatst ook staan bij Maupertuus (enorme design-meubel-winkel hier in Groningen). Ik vind hem erg mooi! Maar die salontafel (en al zijn meubelen trouwens) komt alleen tot zijn recht in een hele serene omgeving, waar ze echt de show kunnen stelen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:09 schreef dvr het volgende:
Als je wat oud hout bij elkaar scharrelt kun je je eigen Piet Hein Eek proberen te maken:
[afbeelding]
Ik kom eigenlijk niet zo veel in de zitkamer bedenk ik me nuquote:Op woensdag 12 april 2006 13:22 schreef Oblivion het volgende:
Dude, hang je vaak op de bank, of zit liever met je gat op de vloer?
Zijn 2 dingen die ik mee zou nemen in de keus.
Als je namelijk graag aan je salontafel zit op de grond is een "dichte" salontafel niet praktisch.
Detail van de 'afvaltafel' van Eek (zowel in salon- als eettafeluitvoering leverbaar)quote:Op woensdag 12 april 2006 13:21 schreef Lishe het volgende:
Ik vind het prachtig wat hij maakt...![]()
Voor ons nieuwe huis gaat een bevriende meubelmaker kijken of hij een eettafel kan maken van sloophout. Hij gaat dan de smalle kant van het hout gebruiken zodat je allemaal smalle lijnen in verschillende kleuren krijgt. (Een beetje zoals de zijkant van de tafel op de foto van dvr) Ik hoop echt dat het lukt.
Een 'Eek' avant la lettrequote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ja, en ik ben de hele week al van plan er een foto van te maken voor dit topic.
Maar ik heb wel ooit een foto ervan gepost in mijn topic, hieronder de foto.
Het idee van de tafel is dat het allemaal soorten hout zijn die samen de plaat van de tafel vormen. Die zijn net zo lang geschuurd tot ze mooi in elkaar vallen. Die plaat is vervolgens ook nog een keer geschuurd zodat het een strak geheel wordt.
De kleuren dit je ziet zijn dus gewoon hout, waar geen verf bij in de buurt is geweest.
Daarover zitten iets van 20 laklagen ofzo (okee, da's dan wel weer verf).:
[afbeelding]
Eh.... zelfgekocht ook goed?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een 'Eek' avant la lettre![]()
Aparte bewerkingsmethode zeg! Hoe kom je aan die tafel (toch niet zelfgemaakt?)
Hij stond op marktplaats...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk niet zo veel in de zitkamer bedenk ik me nuIk ben een eettafel-zitter, ook als er bezoek is eigenlijk. Lekker tegenover elkaar, en hap en een drank op tafel, dat lult het beste vind ik.
Maar áls ik er zit, dan is het vaak wel op de grond (van huis uit zo 'geleerd' - stel bloody hippies waren het).
Maar Obli, ik moet desondanks wél een dichte salontafel want die van Henk Vos is dicht en die wil ik dus mag je alleen maar argumenten noemen die voor een lage, grote, dichte salontafel pleiten en ik ga wel op de bank zitten voortaan, beloofd beloofd beloofd![]()
Nijhof...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:52 schreef arithaterhorst het volgende:
Je kunt trouwens bij Nijhof in Baarn allelei soorten hout bekijken (& kopen). Houtsoorten tot wel 10000 euro per m3. Er zijn daar zo 100 soorten ofzo. Maar daar zagen we het scala aan kleuren van hout. Zelfs paars! Allemaal goed te combineern
Dat doe ik (bijna dagelijks)!quote:Op woensdag 12 april 2006 13:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hij stond op marktplaats...![]()
Zou maar dagelijks rondsnuffelen op het net onder Henk Vos en aulia...![]()
Zou zo maar kunnen....
Hij staat er nog! DUDE!! Heb je maar gemaild...quote:
Vroegah...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:00 schreef Marsepein het volgende:
Een kennis van me loopt helemaal weg met Nijhoff, ik ben er 1 keer geweest, maar mij kon het niet heel erg boeien. Veel voor veel, zeg maar.
Goed om te kijken, en ergens anders kopenquote:Op woensdag 12 april 2006 13:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nijhof...![]()
Veel te duur... Echt...te duur.
Whehehe, zo doen wij het ook...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:10 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Goed om te kijken, en ergens anders kopen![]()
Nijhof![]()
Dank je wel!quote:Op woensdag 12 april 2006 14:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hij staat er nog! DUDE!! Heb je maar gemaild...![]()
Ja vind ik ook erg mooiquote:Op woensdag 12 april 2006 14:25 schreef Oblivion het volgende:
Hmm, dit is zeker niks?
[afbeelding]
Zitten ook nog 2 lades in, aan de kopse kant.
Verveel me dude en was aan het kijken of ik mijn eigen salontafel kon vinden als ik er 1 aan zou schaffen.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja vind ik ook erg mooi
Zou hem iets donkerder willen misschien.
Kom je daar nou aan Obli?
Zitten mooie spullen bijquote:Op woensdag 12 april 2006 14:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Verveel me dude en was aan het kijken of ik mijn eigen salontafel kon vinden als ik er 1 aan zou schaffen.
Nou wellicht kunnen ze hem donkerder maken?
http://www.vandereng.nl/w_edisgncoll.htm
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zitten mooie spullen bij![]()
Maar eens een mailtje sturen voor de prijzen![]()
Engelse cottage!quote:
O die kast met die haard erin in je andere postLijkt wel uit een kasteel
![]()
En het antwoord:quote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dank je wel!![]()
Ik heb de aanbieder weer gemaild, want de door hem genoemde maten (60x60) zijn anders dan het plaatje (wat een foto van Vos is trouwens, niet door de aanbieder gemaakt). Dus ik wil even zeker weten wat hij nou exact aanbiedt.
Een échte verkoper, die manquote:de tafels zijn niet beschadigd .
het gaat om 2 tafels 60x60.
zoals op de foto verschillende latjes licht en donker.
De gróóóóte Vos-variantquote:Op donderdag 13 april 2006 18:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dude!
Ik heb vandaag bij Huisman woninginrichting jouw salontafel gezien
Van dat div. houtjes gebeuren en gróót!
Nee, ik zou ook niet voor het net niet gaan...quote:Op donderdag 13 april 2006 18:24 schreef Duderinnetje het volgende:
En het antwoord:
Een échte verkoper, die man![]()
Maar goed, het zijn twee kleine vierkante tafels dus en ik vind de langwerpige mooier. Dus ik ga niet biedenDan is het straks bijna-maar-toch-niet-helemaal-nagenoeg-iets -anders dan ik wilde, en daar zijn ze te prijzig voor.
Wel speur ik door op marktplaats naar andere Vossen![]()
Ja over het doorstaan van de tand des tijds twijfel ik ook wel een beetje. Het is wel 'trendy', dat lage. Aan de andere kant zijn dat soort tafels wel de eerste salontafels die ik als pelpinda-unit-hater mooi vind. Dus dan denk ik weer: misschien ben ik wel gewoon helemaal zen van mezellufquote:Op donderdag 13 april 2006 19:13 schreef dvr het volgende:
Ik vind ze wel mooi, die strakke van Vos en consorten, maar ook een beetje te laag en een beetje te 'zen'. Ik weet niet of het model erg tegen de tand des tijds bestand zal zijn. Maar inderdaad, salontafels zijn een ramp. Ik zie zelden een mooie en als ik er een zie kost hij een godsvermogen. Ooit wilde ik perse een niervormige van glas. Na lang zoeken gevonden, bleek het in werkelijkheid toch lang niet zo mooi als in mijn hoofd. Toen wilde ik een speels eilandje van drie of vier afgetopte bollen, met uitsparingen zodat ze een beetje in elkaar passen en dat hun bovenvlakken een beetje aansluiten, een soort graancirkel-idee, maar dat moet nog uitgevonden worden. Ik heb uiteindelijk jarenlang een simpel Lack-tafeltje van Ikea gebruikt in afwachting van de ultieme salontafel. Die is inmiddels vervangen door een mooi afdankertje van mijn ouders, een zwart natuurstenen blad van zo'n 120x60 op een simpel chromen frame, en ik denk dat ik het daar maar bij hou.
In één kamer heb ik al 10 jaar bij wijze van verlichting een los peertje hangen in afwachting van de ultieme plafondlamp..
(als iemand ooit een chromen Lockheed Constellation van 1 meter ziet met een uitsparing in de buik waar een TL balk in kan, dan houd ik me aanbevolen).
Je bent een schattekopquote:Op donderdag 13 april 2006 21:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, ik zou ook niet voor het net niet gaan...![]()
Dan liever verder zoeken.
Mocht ik iets tegen kom, post ik het wel even.
4 Ogen zien meer.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |