Helaas is mijn woonkamer doorvoor veeeeeeeeeel te klein.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ook wel lekker strak ja!
Wat me opvalt is dat salontafels over het algemeen niet zo groot zijn. Ik zou dus wel een enorm ding willen. Weet ik het... 200x100 of zo. Ja, als ik dan toch overstag ben en een salontafel wil!![]()
Iemand ook zo'n groot monster in de kamer staan?
Een vriendin van mij en mijn ouders hadden er 1.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in...quote:Op woensdag 12 april 2006 12:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Een vriendin van mij en mijn ouders hadden er 1.
Maar die hadden ook grote woonkamers.
Vind het in een gewone huiskamer veulst te groot, je moet er dan echt omheen gaan lopen.
Denk dat je na een tijdje je super gaat irriteren, en gaat verlangen naar ruimte.
Maar ja, dat is maar een mening...![]()
Hoi, ik ben Dude, die vrouw van alles of niets, die de tussenweg nooit kan vinden, die altijd alles groots en meeslepend hebben wil Het is echt erg hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 12:31 schreef Oblivion het volgende:
Ben benieuwd!![]()
Het hoeft toch niet zo'n hele grote te zijn, maar meer een grote die in jullie kamer past?
Ja, en ik ben de hele week al van plan er een foto van te maken voor dit topicquote:Op woensdag 12 april 2006 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ook wel lekker strak ja!
Wat me opvalt is dat salontafels over het algemeen niet zo groot zijn. Ik zou dus wel een enorm ding willen. Weet ik het... 200x100 of zo. Ja, als ik dan toch overstag ben en een salontafel wil!![]()
Ja die zag ik laatst ook staan bij Maupertuus (enorme design-meubel-winkel hier in Groningen). Ik vind hem erg mooi! Maar die salontafel (en al zijn meubelen trouwens) komt alleen tot zijn recht in een hele serene omgeving, waar ze echt de show kunnen stelen.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:09 schreef dvr het volgende:
Als je wat oud hout bij elkaar scharrelt kun je je eigen Piet Hein Eek proberen te maken:
[afbeelding]
Ik kom eigenlijk niet zo veel in de zitkamer bedenk ik me nuquote:Op woensdag 12 april 2006 13:22 schreef Oblivion het volgende:
Dude, hang je vaak op de bank, of zit liever met je gat op de vloer?
Zijn 2 dingen die ik mee zou nemen in de keus.
Als je namelijk graag aan je salontafel zit op de grond is een "dichte" salontafel niet praktisch.
Detail van de 'afvaltafel' van Eek (zowel in salon- als eettafeluitvoering leverbaar)quote:Op woensdag 12 april 2006 13:21 schreef Lishe het volgende:
Ik vind het prachtig wat hij maakt...![]()
Voor ons nieuwe huis gaat een bevriende meubelmaker kijken of hij een eettafel kan maken van sloophout. Hij gaat dan de smalle kant van het hout gebruiken zodat je allemaal smalle lijnen in verschillende kleuren krijgt. (Een beetje zoals de zijkant van de tafel op de foto van dvr) Ik hoop echt dat het lukt.
Een 'Eek' avant la lettrequote:Op woensdag 12 april 2006 13:08 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Ja, en ik ben de hele week al van plan er een foto van te maken voor dit topic.
Maar ik heb wel ooit een foto ervan gepost in mijn topic, hieronder de foto.
Het idee van de tafel is dat het allemaal soorten hout zijn die samen de plaat van de tafel vormen. Die zijn net zo lang geschuurd tot ze mooi in elkaar vallen. Die plaat is vervolgens ook nog een keer geschuurd zodat het een strak geheel wordt.
De kleuren dit je ziet zijn dus gewoon hout, waar geen verf bij in de buurt is geweest.
Daarover zitten iets van 20 laklagen ofzo (okee, da's dan wel weer verf).:
[afbeelding]
Eh.... zelfgekocht ook goed?quote:Op woensdag 12 april 2006 13:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Een 'Eek' avant la lettre![]()
Aparte bewerkingsmethode zeg! Hoe kom je aan die tafel (toch niet zelfgemaakt?)
Hij stond op marktplaats...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk niet zo veel in de zitkamer bedenk ik me nuIk ben een eettafel-zitter, ook als er bezoek is eigenlijk. Lekker tegenover elkaar, en hap en een drank op tafel, dat lult het beste vind ik.
Maar áls ik er zit, dan is het vaak wel op de grond (van huis uit zo 'geleerd' - stel bloody hippies waren het).
Maar Obli, ik moet desondanks wél een dichte salontafel want die van Henk Vos is dicht en die wil ik dus mag je alleen maar argumenten noemen die voor een lage, grote, dichte salontafel pleiten en ik ga wel op de bank zitten voortaan, beloofd beloofd beloofd![]()
Nijhof...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:52 schreef arithaterhorst het volgende:
Je kunt trouwens bij Nijhof in Baarn allelei soorten hout bekijken (& kopen). Houtsoorten tot wel 10000 euro per m3. Er zijn daar zo 100 soorten ofzo. Maar daar zagen we het scala aan kleuren van hout. Zelfs paars! Allemaal goed te combineern
Dat doe ik (bijna dagelijks)!quote:Op woensdag 12 april 2006 13:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hij stond op marktplaats...![]()
Zou maar dagelijks rondsnuffelen op het net onder Henk Vos en aulia...![]()
Zou zo maar kunnen....
Hij staat er nog! DUDE!! Heb je maar gemaild...quote:
Vroegah...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:00 schreef Marsepein het volgende:
Een kennis van me loopt helemaal weg met Nijhoff, ik ben er 1 keer geweest, maar mij kon het niet heel erg boeien. Veel voor veel, zeg maar.
Goed om te kijken, en ergens anders kopenquote:Op woensdag 12 april 2006 13:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nijhof...![]()
Veel te duur... Echt...te duur.
Whehehe, zo doen wij het ook...quote:Op woensdag 12 april 2006 14:10 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Goed om te kijken, en ergens anders kopen![]()
Nijhof![]()
Dank je wel!quote:Op woensdag 12 april 2006 14:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hij staat er nog! DUDE!! Heb je maar gemaild...![]()
Ja vind ik ook erg mooiquote:Op woensdag 12 april 2006 14:25 schreef Oblivion het volgende:
Hmm, dit is zeker niks?
[afbeelding]
Zitten ook nog 2 lades in, aan de kopse kant.
Verveel me dude en was aan het kijken of ik mijn eigen salontafel kon vinden als ik er 1 aan zou schaffen.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja vind ik ook erg mooi
Zou hem iets donkerder willen misschien.
Kom je daar nou aan Obli?
Zitten mooie spullen bijquote:Op woensdag 12 april 2006 14:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Verveel me dude en was aan het kijken of ik mijn eigen salontafel kon vinden als ik er 1 aan zou schaffen.
Nou wellicht kunnen ze hem donkerder maken?
http://www.vandereng.nl/w_edisgncoll.htm
quote:Op woensdag 12 april 2006 14:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zitten mooie spullen bij![]()
Maar eens een mailtje sturen voor de prijzen![]()
Engelse cottage!quote:
O die kast met die haard erin in je andere postLijkt wel uit een kasteel
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |