abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70637265
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:22 schreef tntkiller het volgende:
weer een mooi stukje van Prof.Smalhout
[..]

Een politiek gekleurd (flut)stuk.

Wikipedia:
quote:
Smalhout was lijsttrekker bij de Eerste Kamerverkiezingen in 2003 voor de LPF. Hij trok zich echter voor de verkiezingen terug omdat hij anders zijn column in De Telegraaf zou moeten opgeven. De nummer twee op de lijst, Rob Hessing, werd formeel met voorkeurstemmen gekozen.
pi_70637913
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:32 schreef Meh7 het volgende:
Een politiek gekleurd (flut)stuk.
Tsja, het wordt nogal snel een politiek stuk als het over een politiek onderwerp gaat.
pi_70638082
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, het wordt nogal snel een politiek stuk als het over een politiek onderwerp gaat.
Hoeft niet. Het is in ieder geval niet objectief geschreven. 't Is (extreem)rechts gejank.
pi_70639139
Die Smalhout is wel heel zuur
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:34:05 #155
177885 JoaC
Het is patat
pi_70642469
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:07 schreef pberends het volgende:
PVV-SP-D66

Zie hoefijzermodel
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_70642839
Hoogleraar Moralisme Dokter Bob Smalhout is een matig, conservatief papieren webloggertje. Zijn meningen zijn vooral meningen, ze hebben weinig waarde.

Zelf hecht hij ook weinig waarde aan feiten. Zie: "Hij berichtte over gruweldaden die in Israël regelmatig door de terreurorganisatie Hamas worden gepleegd. De titel luidde: ’120 benen’. Het verhaal is zo bizar, dat geen enkele fatsoenlijke Nederlander er geloof aan zou willen hechten. In het kort komt het op het volgende neer. In november vorig jaar werden zestig gezonde Palestijnse politieagenten van de PLO door Hamas-terroristen gevangen genomen. Onder gejuich van een Arabische menigte werden in het openbaar hun beide benen met bijlen afgehakt." Verschrikkelijk. Schandalig. Nergens is er iets te vinden over 120 benen die afgehakt zijn, het lijkt meer op een of ander internetsprookje (gebaseerd op feiten overigens) dat herhaald wordt, maar goed, kennelijk had hij dat zelf al door: "Zelfs als de 120 benen een overdreven journalistieke inschatting zijn geweest, ". Precies, zelfs als het niet waar is ("een overdreven journalistieke inschatting"), dan is het nog goed te melden, want de professor moet ons waarschuwen voor Het Gevaar, de feiten be damned.

Zo ook nu. De column is, mja, wederom matig. Hij had het net zo goed kunnen samenvatten met 'Iedereen die kritiek heeft op Geert Wilders is zijn moordenaar en pas op, de Islam!' En hij verzint er weer gewoon dingen bij: "Ella Vogelaar, die destijds beweerde dat de Nederlandse samenleving gebaseerd moest zijn op een joods-christelijk-islamitische cultuur". Terwijl ze dat natuurlijk niet gezegd heeft, ze zei, in het Trouw-interview: "We zullen ooit zeggen: Nederland is een land van joods-christelijke-islamitische tradities? „Ja, dat kan ik me voorstellen, maar daar gaan wel een paar eeuwen overheen.”".

Slachtofferconservatisme, meer is het niet.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 15:57:01 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70643061
Wat een enorme hoeveelheid zieligheid van die meneer Smalhout.

Van alles waar hij anderen van beschuldigt kun je Geert ook wel beschuldigen.

Stel nou eens dat er een aanslag zou worden gepleegd op Aboutaleb. Mogen we dan ook naar Geert wijzen?
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:00:16 #158
177885 JoaC
Het is patat
pi_70643154
Wat betreft dat stukje zand aan de dode zee: Zowel de Israëliërs als de Palestijnen zijn boeven.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 4 juli 2009 @ 16:24:38 #159
99433 Tup
Tupperwaar
pi_70643815
quote:
Er wordt zelfs gelogen, bijv. dat Jan Marijnissen meedeed met het afkammen van Fortuijn. Wat de SP deed is een boekje schrijven als reactie op de "Puinhopen van Paars". Geweldig, en op de inhoud.
Wasserwunderland
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 juli 2009 @ 17:40:40 #160
862 Arcee
Look closer
pi_70646077
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 12:06 schreef Meh7 het volgende:
Hoeft niet. Het is in ieder geval niet objectief geschreven. 't Is (extreem)rechts gejank.
Extreem.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_70649125
Extreem dom gezwets is het in elk geval wel.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:42:52 #162
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70649312
quote:
[..]
Hij heeft natuurlijk gelijk dat bepaalde uitspraken over Fortuyn veel te ver gingen, juist omdat ze gedaan zijn door mensen met een hoge reputatie. Wel kruipt Wilders wel heel erg snel in de slachtofferrol (boehoe ik word gedemoniseerd).
Ik heb Fortuyn nog nooit kunnen betrappen op zelfs maar 1 opbouwende uitspraak. Hij zei alleen maar hoe het niet doet en wat Paars allemaal verkeerd deed. Feitelijk was Fortuyn juist degene die aan het demoniseren was, hij demoniseerde Paars.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_70651695
Dit wordt het standaard-verhaal van Wilders. Hij gaat door met mensen enorm beledigen en bedreigen, zoals met de neus afhakken van linkse journalisten. En als het teruggedaan wordt dan is het ineens demoniseren. Het is een typisch voorbeeld van neoconservatieve oorlogstaal. Gelukkig zijn er heel veel politieke partijen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 november 2009 @ 18:34:36 #164
862 Arcee
Look closer
pi_74858739

PvdA duikt onder de 20.
D66 net zo groot als PvdA.
Wilders op 27.
CDA redelijk onbedreigd op 35.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 19 november 2009 @ 18:45:29 #165
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74859117
Whehe, we gaan een tweede Belgie worden met vier verkiezingen achter elkaar voor er een werkbaar kabinet gevormd kan worden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 november 2009 @ 19:04:19 #166
862 Arcee
Look closer
pi_74859753
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:45 schreef ethiraseth het volgende:
Whehe, we gaan een tweede Belgie worden met vier verkiezingen achter elkaar voor er een werkbaar kabinet gevormd kan worden.
Ja, zelfs de grootste partij het CDA heeft zo al 3 andere partijen nodig om te regeren, tenzij ze met de PVV in zee gaan.
pi_74859921
Zelfs bij dat onwaarschijnlijke scenario moet het CDA dan eerst nog een partij vinden die met de PVV wil regeren. En de kans dat dit lukt lijkt me niet groot
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 november 2009 @ 19:09:31 #168
862 Arcee
Look closer
pi_74859952
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef du_ke het volgende:
Zelfs bij dat onwaarschijnlijke scenario moet het CDA dan eerst nog een partij vinden die met de PVV wil regeren. En de kans dat dit lukt lijkt me niet groot
VVD, voor een ultrarechtse regering?

Dat Wilders in z'n eentje 2 maal zo veel zetels heeft dan ex-partijgenoot VVD maakt natuurlijk niet uit.

Overigens levert dat met de huidige stand ook maar nét genoeg zetels op: 76.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 februari 2010 @ 21:10:23 #169
862 Arcee
Look closer
pi_77568316
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:34 schreef Arcee het volgende:

SP zakt behoorlijk weg.
PvdA wint wat terrein.

CDA + PVV + VVD nu 77 zetels.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:15:36 #170
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_77568587
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SP zakt behoorlijk weg.
PvdA wint wat terrein.

D66 heeft ook te vroeg gepiekt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_77571999
quote:
Lijkt mij eigenlijk een onmogelijk coalitie. CDA wil niet met de PVV, PVV wil überhaupt niet regeren (zie gedoogvoorstel van Wilders), en verder hebben ze alle drie geen trek in weer een soap vergelijkbaar met de LPF.
pi_77572143
quote:

[..]

[ afbeelding ]

SP zakt behoorlijk weg.
PvdA wint wat terrein.

Ik vind het opmerkelijk dat de 'ruk naar links' die het electoraat maakte tijdens de verkiezingen van 2006 eigenlijk niet ideologisch blijkt, maar vooral aan het charisma van Jan Marijnissen kan worden opgehangen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_77572389
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat de 'ruk naar links' die het electoraat maakte tijdens de verkiezingen van 2006 eigenlijk niet ideologisch blijkt, maar vooral aan het charisma van Jan Marijnissen kan worden opgehangen.
Is dat zo opmerkelijk? Het electorale succes van D66 en de PVV op het moment is ook wel voor een significant deel te danken aan Pechtold en WIlders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77573315
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Is dat zo opmerkelijk? Het electorale succes van D66 en de PVV op het moment is ook wel voor een significant deel te danken aan Pechtold en WIlders.
Ja, ik zeg dat ik dit opmerkelijk vind. Ik doel op de vluchtigheid van dit specifieke stemgedrag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:48:37 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77735528
CDA-PVV-VVD lijken dichterbij dan ooit, Rutte heeft toegezegd niets te zien in een coalitie waar GL in zit. CDA heeft onlangs nog aangekondigd dat zij niets in lastenverhogingen zien en dat ze wat meer liberalisme willen, VVD schreeuwt om bezuinigingen en de staat moet kleiner, PVV schreeuwt om een restrictief immigratiebeleid, prachtige combinatie. Ze zijn dichterbij dan ooit
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_77735605
blijf lekker dromen. Die gaan echt niet met elkaar regeren
pi_77735616
Het wordt CDA-PVV-VVD. Voor een maand of drie, vier, dan stort Balkenende VI (V nadat dit kabinet gevallen is) in. De VVD zal verscheurd worden tussen traditionele conservatieve liberalen en rechts-extremisten die meer zien in de PVV. Balkenende doet niet meer mee, krijgt een leuke baan in Europa, of iets dergelijks, en de volgende vier jaar is er een CDA-PvdA-D66-kabinet.
pi_77735697
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:52 schreef Monidique het volgende:
Het wordt CDA-PVV-VVD. Voor een maand of drie, vier, dan stort Balkenende VI (V nadat dit kabinet gevallen is) in. De VVD zal verscheurd worden tussen traditionele conservatieve liberalen en rechts-extremisten die meer zien in de PVV. Balkenende doet niet meer mee, krijgt een leuke baan in Europa, of iets dergelijks, en de volgende vier jaar is er een CDA-PvdA-D66-kabinet.
Je denkt niet dat CDA verliezen gaat lijden omdat ze een coalitie met de PVV accepteerden?
pi_77735710
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Je denkt niet dat CDA verliezen gaat lijden omdat ze een coalitie met de PVV accepteerden?
Nauwelijks.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:56:24 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77735724
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:51 schreef du_ke het volgende:
blijf lekker dromen. Die gaan echt niet met elkaar regeren
VVD-CDA-D66 krijgen er geen meerderheid-kabinet uit. Daarbij is D66 te pro Europa/milieu. PVV vindt wat dat betreft alles best. Kans acht ik zo'n 60 procent cda-pvv-vvd
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')