abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77735605
blijf lekker dromen. Die gaan echt niet met elkaar regeren
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77735616
Het wordt CDA-PVV-VVD. Voor een maand of drie, vier, dan stort Balkenende VI (V nadat dit kabinet gevallen is) in. De VVD zal verscheurd worden tussen traditionele conservatieve liberalen en rechts-extremisten die meer zien in de PVV. Balkenende doet niet meer mee, krijgt een leuke baan in Europa, of iets dergelijks, en de volgende vier jaar is er een CDA-PvdA-D66-kabinet.
pi_77735697
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:52 schreef Monidique het volgende:
Het wordt CDA-PVV-VVD. Voor een maand of drie, vier, dan stort Balkenende VI (V nadat dit kabinet gevallen is) in. De VVD zal verscheurd worden tussen traditionele conservatieve liberalen en rechts-extremisten die meer zien in de PVV. Balkenende doet niet meer mee, krijgt een leuke baan in Europa, of iets dergelijks, en de volgende vier jaar is er een CDA-PvdA-D66-kabinet.
Je denkt niet dat CDA verliezen gaat lijden omdat ze een coalitie met de PVV accepteerden?
pi_77735710
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Je denkt niet dat CDA verliezen gaat lijden omdat ze een coalitie met de PVV accepteerden?
Nauwelijks.
  zondag 7 februari 2010 @ 17:56:24 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77735724
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:51 schreef du_ke het volgende:
blijf lekker dromen. Die gaan echt niet met elkaar regeren
VVD-CDA-D66 krijgen er geen meerderheid-kabinet uit. Daarbij is D66 te pro Europa/milieu. PVV vindt wat dat betreft alles best. Kans acht ik zo'n 60 procent cda-pvv-vvd
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_77736625
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

VVD-CDA-D66 krijgen er geen meerderheid-kabinet uit. Daarbij is D66 te pro Europa/milieu.
Ik denk niet dat die coalitie door Europa/milieu in de problemen komt. Daar komen ze wel uit. Eerder zie ik problemen door beleid t.a.v immigranten, veiligheid en onderwijs.
  zondag 7 februari 2010 @ 18:46:52 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77737314
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SP zakt behoorlijk weg.
PvdA wint wat terrein.

CDA + PVV + VVD nu 77 zetels.
Wat een joke!
En dan te bedenken dat die Wilders misschien nog wel wat meer gaat winnen tijdens de naderende 'double dip' recessie (want het is toch een protestpartijtje voor ontevreden mensen, net als D66).
Wanneer zijn er eigenlijk verkiezingen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77737417
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

VVD-CDA-D66 krijgen er geen meerderheid-kabinet uit. Daarbij is D66 te pro Europa/milieu. PVV vindt wat dat betreft alles best. Kans acht ik zo'n 60 procent cda-pvv-vvd
Niet om het een of ander, maar CDA is ook vrij pro-Europa. En de VVD had ten tijde van het grondwetreferendum campagnespotjes waar ze claimden dat heel Europa in oorlog zou raken als je niet voor het referendum zou stemmen.

Verder verschillen CDA en VVD niet heel veel qua milieu met D66.
  zondag 7 februari 2010 @ 19:19:34 #184
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77738393
Er komt geen enkele regering verwacht ik eerder. Dan is het wachten tot het CDA Wilders compleet zwart hebben gemaakt zodat bij herverkiezingen de PVV terugzakt naar 10 zetels en we een CDA/VVD/vul maar in regering krijgen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77739446
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:46 schreef SeLang het volgende:

Wanneer zijn er eigenlijk verkiezingen?
Mei 2011
  zondag 7 februari 2010 @ 19:57:51 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77739798
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:50 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar CDA is ook vrij pro-Europa. En de VVD had ten tijde van het grondwetreferendum campagnespotjes waar ze claimden dat heel Europa in oorlog zou raken als je niet voor het referendum zou stemmen.

Verder verschillen CDA en VVD niet heel veel qua milieu met D66.
Rekeningrijden om maar wat te noemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77739853
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Rekeningrijden om maar wat te noemen.
komen ze ook wel uit
  zondag 7 februari 2010 @ 20:01:40 #188
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77739968
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:59 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

komen ze ook wel uit
Er zijn tal van fundamentele verschillen tussen d66 en vvd. Ik gok het toch op pvv cda vvd, en anders cda d66 vvd, maar je hebt wel kans dat het heel snel demissionair is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77740043
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er zijn tal van fundamentele verschillen tussen d66 en vvd. Ik gok het toch op pvv cda vvd, en anders cda d66 vvd, maar je hebt wel kans dat het heel snel demissionair is.
welnee ... d66 en vvd zijn beide liberale partijen. vvd heeft gewoon nogal wat conservatieve trekjes.

ze hebben immers al een keer of wat samen geregeerd, dus zou niet weten waarom het de volgende keer niet zou kunnen.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:11:39 #190
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_77782341
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
CDA-PVV-VVD lijken dichterbij dan ooit, Rutte heeft toegezegd niets te zien in een coalitie waar GL in zit. CDA heeft onlangs nog aangekondigd dat zij niets in lastenverhogingen zien en dat ze wat meer liberalisme willen, VVD schreeuwt om bezuinigingen en de staat moet kleiner, PVV schreeuwt om een restrictief immigratiebeleid, prachtige combinatie. Ze zijn dichterbij dan ooit
Wilders is juist uit de VVD gestapt omdat hij het niet eens was met de koers van die partij. Hij gaat echt niet met die partij in 1 regering zitten. Het CDA zal zich ook niet wagen aan weer een coalitie met een nieuwe onstabiele partij.
Op het ogenblik zullen alleen tijdelijke minderheidsregeringen kunnen bestaan. De partijen zullen zelf ook een keer moeten inzien dat er te veel versplintering is en zullen zich genoodzaakt zien te fuseren tot 4 stromingen.
Christelijk: CDA, CU, SGP
Liberaal: VVD, D66, PvdA
Links: GL, SP, PvdD
Rechts: ToN, PVV
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 8 februari 2010 @ 21:04:57 #191
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77785055
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:11 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wilders is juist uit de VVD gestapt omdat hij het niet eens was met de koers van die partij. Hij gaat echt niet met die partij in 1 regering zitten. Het CDA zal zich ook niet wagen aan weer een coalitie met een nieuwe onstabiele partij.
Op het ogenblik zullen alleen tijdelijke minderheidsregeringen kunnen bestaan. De partijen zullen zelf ook een keer moeten inzien dat er te veel versplintering is en zullen zich genoodzaakt zien te fuseren tot 4 stromingen.
Christelijk: CDA, CU, SGP
Liberaal: VVD, D66, PvdA
Links: GL, SP, PvdD
Rechts: ToN, PVV

Niemand van die 3 kan een meerderheids kabinet vormen. En VVD heeft PVV absoluut niet uitgesloten, de VVD wil een snoeihard rechts beleid voeren en dat lukt alleen maar met de PVV en CDA.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77786723
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niemand van die 3 kan een meerderheids kabinet vormen. En VVD heeft PVV absoluut niet uitgesloten, de VVD wil een snoeihard rechts beleid voeren en dat lukt alleen maar met de PVV en CDA.
Voor de VVD is het heel ongunstig wanneer ze niet de meest rechtse partij in een kabinet zijn. Daar zullen ze dus niet snel aan beginnen. En CDA en VVD hebben al stevig door laten schemeren dat ze echt totaal niets voelen voor regeren met de PVV.
pi_77787091
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor de VVD is het heel ongunstig wanneer ze niet de meest rechtse partij in een kabinet zijn. Daar zullen ze dus niet snel aan beginnen. En CDA en VVD hebben al stevig door laten schemeren dat ze echt totaal niets voelen voor regeren met de PVV.
Onderschat de gladheid en flexibiliteit (in dit geval is dat een synoniem voor windvaantjesgedrag)) van het CDA niet. Die komen wel weer met een "dringende reden" opde proppen als : "in het kader van het landsbelang moeten we wel".
pi_77787983
quote:

[..]

Denk je dat gedoogsteun door de PVV wel zal gebeuren?
  maandag 8 februari 2010 @ 22:11:57 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77788360
quote:

[..]

Waar hebben ze dat laten weten dan? Oud vvd'ers hebben al laten weten dat ze daar wel iets in zien. En ook de Jager van het CDA staat niet onwelwillend tegenover een samenwerking met die 2. Als de pvv maar wat matigt en voldoende zetels heeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 8 februari 2010 @ 22:12:37 #196
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77788389
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De vvd zou zich compleet overbodig maken door met de PVV te regeren. Dan is er écht geen verschil meer.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 8 februari 2010 @ 22:13:30 #197
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77788432
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De vvd zou zich compleet overbodig maken door met de PVV te regeren. Dan is er écht geen verschil meer.
Of juist makkelijk, een kloon van je te hebben in een kabinet. Zij doen de economische dingen, en pvv de integratie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_77788969
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:03 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Denk je dat gedoogsteun door de PVV wel zal gebeuren?
Neuh. Niemand heeft zin in een tweede LPF debacle
pi_77788985
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waar hebben ze dat laten weten dan? Oud vvd'ers hebben al laten weten dat ze daar wel iets in zien. En ook de Jager van het CDA staat niet onwelwillend tegenover een samenwerking met die 2. Als de pvv maar wat matigt en voldoende zetels heeft.
De PVV kan niet meer matigen. Die zitten al zo ver van de rest van de partijen.
pi_77789007
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh. Niemand heeft zin in een tweede LPF debacle
Dat kwam vooral door onervaren ministers.

Is er trouwens wel eens eerder gedoogsteun geweest, vraag ik me zomaar af?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')