Jawel, want het is uit onderzoek gebleken dat de meeste pvv'ers helemaal niet zo rabiaat anti-islam is als Wilders, het zou hem juist eerder sieren. Het is meer de vraag als hij bereid is zijn principes terzijde te schuiven.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De PVV kan niet meer matigen. Die zitten al zo ver van de rest van de partijen.
Dat zal bij een PVV deelname aan een kabinet niet anders zijn. Ik heb er al eens een topic over geopend en niemand kon echt goede mensen opnoemen die namens de PVV zouden kunnen en willen regeren.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:24 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat kwam vooral door onervaren ministers.
Balkenende 3 na het vertrek van D66 kreeg volgens mij gedoogsteun van de lpf. Maar er is bepaald geen traditie in die richting.quote:Is er trouwens wel eens eerder gedoogsteun geweest, vraag ik me zomaar af?![]()
Hij kan alleen maar floreren wanneer hij extreme uitspraken doet. Het compromis is niet iets waar een PVV'er mee kan scorenquote:Op maandag 8 februari 2010 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, want het is uit onderzoek gebleken dat de meeste pvv'ers helemaal niet zo rabiaat anti-islam is als Wilders, het zou hem juist eerder sieren. Het is meer de vraag als hij bereid is zijn principes terzijde te schuiven.
LPF bedoel ik, haal die twee wel eens door elkaarquote:Op maandag 8 februari 2010 22:51 schreef ethiraseth het volgende:
De pvv zat toch nog niet in de kamer tijdens Balkenende 3?
ik meen wel eens gelezen te hebben dat juist D'66 soms gedoogsteun gaf (ironisch genoeg). Ik denk dat je met de PVV wellicht een vergissing maaktquote:Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zal bij een PVV deelname aan een kabinet niet anders zijn. Ik heb er al eens een topic over geopend en niemand kon echt goede mensen opnoemen die namens de PVV zouden kunnen en willen regeren.
[..]
Balkenende 3 na het vertrek van D66 kreeg volgens mij gedoogsteun van de PVV. Maar er is bepaald geen traditie in die richting.
quote:Een groot deel van de oppositie van de Tweede Kamer was geen voorstander van dit minderheidskabinet dat moest regeren met - afhankelijk van het onderwerp - de steun van de LPF, ChristenUnie en de SGP; voor het belastingplan kon het kabinet Balkenende III ook, ironisch, rekenen op de steun van D66.
Ik heb het dan ook over gedoogsteun, dan hoeft de PVV niet met bestuurders te komen.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zal bij een PVV deelname aan een kabinet niet anders zijn. Ik heb er al eens een topic over geopend en niemand kon echt goede mensen opnoemen die namens de PVV zouden kunnen en willen regeren.
Wilders minister van integratie, en misschien zitten er wel goeie bij de volgende 20 die hij mag optrommelen als de peiling waarheid spreken. Als ze nu gewoon 3 a 4 taken op zich nemen dan lijkt het mij al fideel geregeldquote:Op maandag 8 februari 2010 23:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over gedoogsteun, dan hoeft de PVV niet met bestuurders te komen.
Maar goed ... de PVV kan dan het hele kabinet gijzelen zonder de lasten van regeren te voelen .... denk niet dat CDA en VVD dat willen. Of het Verhagen-kamp in het CDA wil zooooo graag met de VVD regeren dat ze dat er wel voor over hebben.
Dan nog zie ik CDA en VVD eerder CU of D66 er bij trekken dan de PVV. Of desnoods zelfs de PvdA.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over gedoogsteun, dan hoeft de PVV niet met bestuurders te komen.
Maar goed ... de PVV kan dan het hele kabinet gijzelen zonder de lasten van regeren te voelen .... denk niet dat CDA en VVD dat willen. Of het Verhagen-kamp in het CDA wil zooooo graag met de VVD regeren dat ze dat er wel voor over hebben.
Dan moet hij verantwoordelijkheid nemen en daadwerkelijk uitvoerbaar beleid opzetten. Gaat echt niet gebeurenquote:Op maandag 8 februari 2010 23:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders minister van integratie,
Een kamerlid is heel wat anders dan een ministerquote:en misschien zitten er wel goeie bij de volgende 20 die hij mag optrommelen als de peiling waarheid spreken. Als ze nu gewoon 3 a 4 taken op zich nemen dan lijkt het mij al fideel geregeld
Denk niet dat PvdA nog eens hun handen in het vuur steken, en D66 wil geen eens regeren, althans Pechthold.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog zie ik CDA en VVD eerder CU of D66 er bij trekken dan de PVV. Of desnoods zelfs de PvdA.
Ik denk dat je gelijk hebt. CDA-VVD-PvdA kan ook nog natuurlijk. Dat zal wel een kabinet zijn dat alleen maar op de winkel past, maar het zou wel kunnen.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog zie ik CDA en VVD eerder CU of D66 er bij trekken dan de PVV. Of desnoods zelfs de PvdA.
Hij kan best een uitzet beleid regelen, zoiets is het CDA ook al mee bezig. VVD vindt alles best zolang er maar bezuinigt wordt.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan moet hij verantwoordelijkheid nemen en daadwerkelijk uitvoerbaar beleid opzetten. Gaat echt niet gebeuren
[..]
Een kamerlid is heel wat anders dan een minister
Inderdaad, klaagervaring is wat anders dan bestuurservaring.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan moet hij verantwoordelijkheid nemen en daadwerkelijk uitvoerbaar beleid opzetten. Gaat echt niet gebeuren
[..]
Een kamerlid is heel wat anders dan een minister
Hij is advocaat, het bekent niet dat hij gelijk de grootste kameraad van Wilders is ...quote:Op maandag 8 februari 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij kan best een uitzet beleid regelen, zoiets is het CDA ook al mee bezig. VVD vindt alles best zolang er maar bezuinigt wordt.
En acht jij een reële kans dat mozkovich bij de pvv aansluit?
Probleem is dat je dan met mensen te maken krijgt. En protesterende schoolklassen die hun klasgenootjes niet kwijt willen. Het is niet voor niets dat Verdonk van het uitzetten ook niks bakte ondanks grote woorden... Het is nu eenmaal niet eenvoudig.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij kan best een uitzet beleid regelen, zoiets is het CDA ook al mee bezig.
Maar denkt heel anders over pakweg de AOW leeftijd dan de PVVquote:VVD vindt alles best zolang er maar bezuinigt wordt.
Neuh daar is hij te slim voor. Bij de PVV gaan is bijna een garantie voor een gebroken carrière. Dan is de positie van succesvolle advocaat veel aantrekkelijker.quote:En acht jij een reële kans dat mozkovich bij de pvv aansluit?
Inderdaadquote:Op maandag 8 februari 2010 23:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. CDA-VVD-PvdA kan ook nog natuurlijk. Dat zal wel een kabinet zijn dat alleen maar op de winkel past, maar het zou wel kunnen.
Omdat de verschillen tussen PvdA en CDA of PvdA en VVD veel kleiner zijn dan die tussen PVV en CDA of VVD.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
En waarom zouden de pvda en het cda dan wel door een deur kunnen? Momenteel gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet.
Die kans acht ik ongeveer net zo groot als de kans dat hij lid wordt van de Hell's Angels.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
En acht jij een reële kans dat mozkovich bij de pvv aansluit?
GALBAKKUH!quote:
Kan je dat zelf niet uitrekenen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Iemand zou een website op moeten zetten die automatisch het gemiddelde berekent tussen peil.nl en de politieke barometer
Jawel, maar het gaat gemakkelijker als ik het gewoon van een website af kan lezen dan dat ik zelf met Excel moet kijken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan je dat zelf niet uitrekenen?
Er werd vroeger soms wel eens door TNS-NIPO een onderzoek gedaan, maar dat stond altijd nooit online en ik weet niet of ze dat nu nog doen.quote:Zijn er trouwens nog meer betrouwbare peilingen?
Jammer, want er zitten dikke verschillen tussen het cda/pvda van de de hond en die van Synovate. En bij de pvv staan ze op 'maar' 26 zetels wat ik ook erg frappant vind. Ze scoren altijd hoger bij verkiezingen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Jawel, maar het gaat gemakkelijker als ik het gewoon van een website af kan lezen dan dat ik zelf met Excel moet kijken.
[..]
Er werd vroeger soms wel eens door TNS-NIPO een onderzoek gedaan, maar dat stond altijd nooit online en ik weet niet of ze dat nu nog doen.
Ze hebben dan ook al enorm vaak meegedaan.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer, want er zitten dikke verschillen tussen het cda/pvda van de de hond en die van Synovate. En bij de pvv staan ze op 'maar' 26 zetels wat ik ook erg frappant vind. Ze scoren altijd hoger bij verkiezingen.
2 keer, en wat een missers.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook al enorm vaak meegedaan.
Dankje, wel apart dat deze peiling weer een heel ander beeld geeft.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
http://www.tns-nipo.com/p(...)epunt_cda_241209.htm laatste peiling TNS-NIPO
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | PvdA 19,66666667 SP 14 VVD 21,66666667 PVV 26,33333333 GroenLinks 10,66666667 ChristenUnie 6,666666667 D66 19,33333333 SGP 2,333333333 PvDD 2,333333333 TON 0,666666667 |
Hier is geen normale coalitie uit te slaan jaquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
Als je van alle partijen het gemiddelde aantal zetels neemt ziet het er zo uit:
[ code verwijderd ]
Begin allereerst maar eens met de juiste cijfers.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
2 keer, en wat een missers.
In Europa werden ze gepeild op 3 zetels, uiteindelijk 5.
Verkiezingen 2006, misschien 1, of 2 a 3. Werden er net geen 10.
Ik kan me nog goed herinneren dat er destijds op tv genoeg mensen gisten naar ong 1 a 2 zetels.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Begin allereerst maar eens met de juiste cijfers.
Ze werden op 4-6 zetels geschat in de peilingen bij de verkiezingen van 2006. Wikipedia heeft een mooi overzichtje.
Bij de verkiezingen voor het EP kreeg de PVV 4 zetels en werden ze op 3 geschat. Dat zegt eigenlijk niet zo heel veel aangezien de marges daar redelijk groot zijn. De gepeilde en daadwerkelijke percentages zeggen al iets meer over de betrouwbaarheid.
In 2006 zou je eventueel nog kunnen spreken van een 'taboe' op Wilders stemmen waardoor mensen dit misschien in peilingen niet toegaven dat ze op Wilders gingen stemmen.
Maar goed, ik wilde in eerste instantie even duidelijk maken dat 'in alle verkiezingen worden ze onderschat' een vrij debiele opmerking is wanneer ze slechts in twee verkiezingen hebben deelgenomen.
Wat hebben 'mensen die op tv gissen' precies te maken met peilingen?quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed herinneren dat er destijds op tv genoeg mensen gisten naar ong 1 a 2 zetels.
Volgens de Politieke Barometer wel, inderdaad. Vergeleken met de andere peillbureau's zat het een paar weken in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen flink te pitten.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed herinneren dat er destijds op tv genoeg mensen gisten naar ong 1 a 2 zetels.
Waar haal jij die vandaan?quote:Op zondag 14 februari 2010 00:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
11 feb
CDA 34
PvdA 20
SP 12
VVD 17
PVV/Wilders 24
GroenLinks 11
ChristenUnie 8
D66 17
SGP 2
Partij voor de Dieren 3
TON/Verdonk 2
Een peiling meer dan een jaar voor de verkiezingen is net zo nietszeggend als de uitslag laten voorspellen door een willekeurige bekende Nederlander of door een koffiefilter leeg te gooien boven een tafel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat hebben 'mensen die op tv gissen' precies te maken met peilingen?
Dat is de Politieke Barometer van Synovate. Lekker veelzeggend die peilingen, tussen deze en die van De Hond zitten totaal 26 zetels verschil, dat is meer dan de complete VVD-fractie.quote:
het cda/vvd/d66/groenlinks kabinet komt eraan?quote:Op zondag 14 februari 2010 00:05 schreef Dichtpiet. het volgende:
11 feb
CDA 34
PvdA 20
SP 12
VVD 17
PVV/Wilders 24
GroenLinks 11
ChristenUnie 8
D66 17
SGP 2
Partij voor de Dieren 3
TON/Verdonk 2
vvd en groenlinks??quote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:39 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
het cda/vvd/d66/groenlinks kabinet komt eraan?
Geert Wildersquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wie heeft t debat gister gewonnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |