Ook al zou dat zo zijn, wat lopen die autochtonen dan te miepen?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:34 schreef SCH het volgende:
Zal wel hun eigen schuld zijn posdnous, dat voorspel ik je
Van een andere allochtone man ja.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:33 schreef Posdnous het volgende:
[afbeelding]
Opmerkelijk lijkt me. waar zit iedereen de afgelopen jaren dan eigenlijk in godsnaam over te zaniken?
Vooral natuurlijk dat nota bene de allochtone man het meeste kans loopt om slachtoffer te worden lijkt me niet iets wat men in Nederland had verwacht.
Je hebt gewoon pechquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:43 schreef Super7fighter het volgende:
Ik ben al 7 keer het slachtoffer geworden. Ja, het klopt voor mij gevoel dus wel degelijk. Alleen woon ik niet alleen.![]()
Meer aandacht in de media waarschijnlijk, zeker met een steeds groeiende internet waardoor je eigenlijk elk uur toch wel iets nieuws verwacht.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:33 schreef Posdnous het volgende:
[afbeelding]
Opmerkelijk lijkt me. waar zit iedereen de afgelopen jaren dan eigenlijk in godsnaam over te zaniken?
Ehm ja.. maar is het niet opmerkelijk dat blijkbaar iedereen dat weet, maar nog steeds iedereen bang is voor de grote criminaliteitstoename en dan vooral de jonge allochtoontjes die alle cijfers zogenaamd tot grote hoogten stuwen?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Meer aandacht in de media waarschijnlijk, zeker met een steeds groeiende internet waardoor je eigenlijk elk uur toch wel iets nieuws verwacht.
Niet, maar het lijkt me tamelijk waarschijnlijk dat ze bovengemiddeld vaak de zak zijn omdat ze bovengemiddeld vaak in achterbuurten wonen. En wie maakt daar bovengemiddeld vaak anderen het leven zuur? Juist..quote:
Nee hoor, het lijkt mij ook logisch. Wat ik me afvraag is alleen waarom de allochtone mannen dan niet telkens het hoogst van de toren blazen dat ze het slachtoffer zijn, maar telkens die autochtone middestandertjes.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:10 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Niet, maar het lijkt me tamelijk waarschijnlijk dat ze bovengemiddeld vaak de zak zijn omdat ze bovengemiddeld vaak in achterbuurten wonen. En wie maakt daar bovengemiddeld vaak anderen het leven zuur? Juist..
Of wilde je beweren dat stormfronttroepen collectief allochtone alleenstaande heren aanvallen?
Ik denk dat men (terecht) vooral afgeeft op de belachelijk lage oplossingspercentages in Nederland. En een Hermandad die zich liever bezighoudt met het opsluiten van mensen die verkeerd parkeren of dienders uitschelden dan met echte problemen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:33 schreef Posdnous het volgende:
[afbeelding]
Laten we wel even het kosten/baten plaatje in de gaten houden, dat lage oplossingspercentage komt vooral omdat een groot deel van het misdaadcijfer bestaat uit fietsendiefstallen en autoinbraken. Wil je daar per zaak 20 rechercheurs op zetten ? Komt nog bij dat zonder afzetmarkt er bijna geen fietsendiefstallen of autoinbraken zouden plaatsvinden, dus "de brave burger" mag ook bij zichzelf te rade gaan.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:35 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik denk dat men (terecht) vooral afgeeft op de belachelijk lage oplossingspercentages in Nederland. En een Hermandad die zich liever bezighoudt met het opsluiten van mensen die verkeerd parkeren of dienders uitschelden dan met echte problemen.
Uhhh?quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:27 schreef Kozzmic het volgende:
Maar ik zie wat dat betreft ook wel een verband met het milieu waarin deze jongens zich begeven, de daders waren in deze gevallen ook allochtoon.
Dit zijn toch hele hoge cijfersquote:De kans dat criminaliteit na aangifte wordt opgelost is gedaald van 34 procent in 1980 tot 21 procent in 2004. In 2000 werd vijftien procent opgehelderd. Het aantal misdrijven waarvan aangifte is gedaan, is sinds 1980 bijna verdubbeld. Dit blijkt vrijdag uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).
Geweldsmisdrijven worden 'relatief vaak' opgehelderd. Voor alle strafbare feiten geldt dat de afgelopen 25 jaar steeds minder zaken voor de strafrechter worden gebracht. Dit aantal zou de laatste jaren wel weer iets toenemen. De hoeveelheid strafbare feiten is sinds 1980 nauwelijks gestegen. Het aantal delicten steeg van vier miljoen in 1980 naar 4,6 miljoen in 2004, maar dit wordt volgens het SCP gecompenseerd door de toename van de bevolking.
Ongeveer 3,4 miljoen Nederlanders werden in 2004 slachtoffer van 4,6 miljoen delicten. Van deze delicten zijn er volgens het onderzoek 1,6 miljoen bij de politie gemeld. Uiteindelijk is 1,3 miljoen keer aangifte gedaan.
Van alle aangiften in 2004 werden uiteindelijk ruim honderdduizend gevallen door het Openbaar Ministerie behandeld. Een derde werd geseponeerd of afgedaan met een boete of taakstraf. Bij de overige zaken die moesten voorkomen werd uiteindelijk in 54 duizend gevallen een straf opgelegd.
Vernieling kwam volgens het onderzoek met 1,8 miljoen delicten het meeste voor, gevolgd door diefstal met 1,7 miljoen gevallen. Geweldsdelicten werden in 2004 één miljoen keer gepleegd en seksuele delicten 140 duizend keer. Volgens het SCP is de aandacht voor de slachtoffers vooral de laatste tien jaar toegenomen. In 2004 deden bijna honderdduizend mensen een beroep op slachtofferhulp.
De SCP-publicaties 'Slachtoffers van criminaliteit' en 'Voorzieningen voor slachtoffers van misdrijven' zijn vrijdag aangeboden aan minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA).
Ach, dus misdaadpreventie en bestraffing is tegenwoordig al een kosten/baten plaatje?quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Laten we wel even het kosten/baten plaatje in de gaten houden, dat lage oplossingspercentage komt vooral omdat een groot deel van het misdaadcijfer bestaat uit fietsendiefstallen en autoinbraken. Wil je daar per zaak 20 rechercheurs op zetten ?
Ach hou nou toch op. Je draait de zaak om. De brave burger gaat op het gegeven moment op zoek naar een zo goedkoop mogelijke fiets, als zijn fiets voor de zoveelste keer gejat wordt... Autoradio idem dito. Ik ben trouwens ook benieuwd hoe je vernielingen op het conto van de burger wilt schuiven ipv. op het conto van de dader.quote:Komt nog bij dat zonder afzetmarkt er bijna geen fietsendiefstallen of autoinbraken zouden plaatsvinden, dus "de brave burger" mag ook bij zichzelf te rade gaan.
Ja, merkwaardig he. Als je aangifte wilt doen van diefstal van je vuilcontainer (dit is een voorbeeld uit de praktijk) dan krijg je een verklaring van vergissing mee, daar mag je een half uur op wachten en dan krijg je nog de opmerking dat je die alleen nog krijgt omdat de verzekering daar nu eenmaal om vraagt, want verder wordt er met je aangifte toch sowieso niet gedaan. Waarom zou je in vredesnaam nog aangifte doen als dat de mentaliteit is bij de wetshandhavers.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:49 schreef TimmyAsd het volgende:
En de aangiftebereidheid is ook sterk afgenomen.
Tegenwoordig ? Al jaren. Ook logisch, een gejatte fiets is geen duizenden euro's aan onderzoekskosten waard.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ach, dus misdaadpreventie en bestraffing is tegenwoordig al een kosten/baten plaatje?
Da's een goeie.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:49 schreef TimmyAsd het volgende:
En de aangiftebereidheid is ook sterk afgenomen. Ook daar wordt in de OP geen rekening mee gehouden..
Ik baseer dat op m'n gevoel, sorry dat ik geen bron heb.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:01 schreef Posdnous het volgende:
Ik zou niet zo zeker durven stellen dat de aangiftebereidheid afgenomen is hoor. Waar baseer je dat op?
Met vernieling en diefstal heb je het gros wel gehad. Niet dat dat niet erg is, maar de term "4,5 miljoen delicten" lijkt zware criminaliteit te suggereren. Op zich valt het dus best wel mee...quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:09 schreef MrX1982 het volgende:
4,5 miljoen delicten dat vind ik enorm veel.
Niet iets om trots op te zijn.
Het valt zeker mee. Maar een miljoen geregistreerde geweldsdelicten per jaar. Dat zijn er maar 2740 per dag.. Waar hebben we het over.quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Met vernieling en diefstal heb je het gros wel gehad. Niet dat dat niet erg is, maar de term "4,5 miljoen delicten" lijkt zware criminaliteit te suggereren. Op zich valt het dus best wel mee...
Waar denk jij aan bij een geweldsdelict ?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:26 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Het valt zeker mee. Maar een miljoen geregistreerde geweldsdelicten per jaar. Dat zijn er maar 2740 per dag.. Waar hebben we het over.
Amen wat een generalisatie in dit topic weer, de allochtonen hebben het weer gedaan.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:42 schreef Slayage het volgende:
Het is toch algemeen bekend, dat Nederlanders zeiken hebben verheven tot een kunst. De allochtoon is blijkbaar nog niet zo geintegreerd om ook zo goed te kunnen zeiken, dus lijkt het alsof de autochtoon het meest lijdt onder de criminaliteit.
Simpele verklaring dus![]()
Waar zou ik volgens jou aan moeten denken?quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar denk jij aan bij een geweldsdelict ?
http://www.iva.nl/srcPub.php?pubID=1388quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:50 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Waar zou ik volgens jou aan moeten denken?
Een gejatte fiets niet. Maar handhaving van de rechtsstaat beslist wel.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Tegenwoordig ? Al jaren. Ook logisch, een gejatte fiets is geen duizenden euro's aan onderzoekskosten waard.
Volgens mij valt dat wel mee. Juist door internet is aangifte makkelijker en volgens mij de bereidheid daarmee ook.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:49 schreef TimmyAsd het volgende:
En de aangiftebereidheid is ook sterk afgenomen. Ook daar wordt in de OP geen rekening mee gehouden..
Slaap lekker verder joh.quote:Op zaterdag 8 april 2006 08:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Juist door internet is aangifte makkelijker en volgens mij de bereidheid daarmee ook.
Vergeleken met wat? Irak? jamaica?quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:00 schreef Chadi het volgende:
Mensen beseffenb zich niet hoe veilig het wel niet is in Nederland vergeleken met andere landen.. behalve op zo'n weekend als er een hoop TBS klanten op verlof mogen .. dan kan je beter thuis zitten vandaar dat een man met gezin er zo goed vanaf komt
Zinvolle reactie. Jij vind niet dat het aangeven van een bepaald delict talloze malen eenvoudiger is dan voorheen? We hebben nota bene allerhande kliklijnen en dat soort toestanden.quote:
En dan nog ligt de bereidheid tot aangifte rond de 20%...quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zinvolle reactie. Jij vind niet dat het aangeven van een bepaald delict talloze malen eenvoudiger is dan voorheen? We hebben nota bene allerhande kliklijnen en dat soort toestanden.
Ik weet niet hoe je dit moet interpreteren. Als je alle gejatte fietsen meerkent kom je al een heel eind natuurlijk.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:29 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
En dan nog ligt de bereidheid tot aangifte rond de 20%...
Historisch laag..
Uiteraard is dat dus een gemiddelde.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:30 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je dit moet interpreteren. Als je alle gejatte fietsen meerkent kom je al een heel eind natuurlijk.
Ik heb ook niet de illusie dat het hier een paradijs is of zo.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:32 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Uiteraard is dat dus een gemiddelde.
Wat me opvalt is dat de cijfers worden goedgepraat met argumenten als 'zo slecht is het hier niet'. Dat is ook wel zo, maar voor een 1eklas land zijn het behoorlijk hoge cijfers..
ik maak geen punt, hoor , zuurtje, dus houd je maar kalm weer.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:53 schreef gelly het volgende:
Het is toch grappig dat mensen die constant op 'de harde cijfers' hameren zich tot incidenten moeten wenden om een punt te maken.
waarom niet?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:57 schreef gelly het volgende:
Waarom zet je die post er dan neer ?
Zonder burgers geen criminaliteit. Heeft iemand dat al in zijn verkiezingsprogramma staan?quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:36 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat het hier een paradijs is of zo.
Maar enige relativering lijkt me op z'n plaats als zulke cijfers worden gebracht in het licht van de dagelijkse 'tegenwoordig hebben we door die allochtonen zoveel meer criminaliteit dan vroege en de arme hardwerkende burgerbevolking is hier het slachtoffer vanr'
Ja joh, alleen onderzoeken met als uitkomst: "allochtonen zijn de ondergang voor dit land" zijn de serieuze onderzoeken met kloppende resultatenquote:Op vrijdag 7 april 2006 22:25 schreef progrock het volgende:
De uitlagen van diie onderzoeken (als die überhaupt al uitgeoverd zouden zijn) moet je m.i. met een korrel zout nemen. Dat zijn zoethoudertjes om het volk wijs te maken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt.
Volgens Wilders is de Islam hét probleem van de wereld.quote:Op dinsdag 11 april 2006 23:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja joh, alleen onderzoeken met als uitkomst: "allochtonen zijn de ondergang voor dit land" zijn de serieuze onderzoeken met kloppende resultaten![]()
Of schat ik je nu verkeerd in?
Kan ik vrij kort over zijn... omdat een hoop Nederlanders worden opgevoed tot halfzachte mietjes die niet voor zichzelf op kunnen komen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:33 schreef Posdnous het volgende:
Natuurlijk, in een crimineel milieu maak je meer kans slachtoffer te worden.
Verklaart echter mijns inziens nog steeds de vrees van de autochtone brave burger niet.
Dat is net zoiets als de goeddraaiende economie en stijgende koopkracht etc.... dat is ook allemaal echt waarquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:33 schreef Posdnous het volgende:
[afbeelding]
Vooral natuurlijk dat nota bene de allochtone man het meeste kans loopt om slachtoffer te worden lijkt me niet iets wat men in Nederland had verwacht.
Die zelf ook al jaren als 2erangs burgers met een kluitje het riet in worden gestuurd door de Thaise overheid.quote:Op woensdag 12 april 2006 05:11 schreef niet_links het volgende:
Ik geloof zeer zeker dat het probleem van de wereld de Islam is. In Nederland zag ik het en nu ik in Thailand woon zie ik het ook. De zuidelijke provincies worden daar gewoon onveilig gemaakt door Islamitische terroristen.
Nee dat is zeker waar... goed puntquote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die zelf ook al jaren als 2erangs burgers met een kluitje het riet in worden gestuurd door de Thaise overheid.
Wel goed dat je dat er niet bij vermeldt, anders zouden we nog denken dat je een objectief punt probeert te maken.
Natuurlijk is het zo dat de islam langzaam aan een beetje verwordt tot de religie van de stakkers, die nu opeens het idee krijgen 'hey... ook wij kunnen van ons afbijten'
Erg kortzichtig om daarmee het hele geloof af te doen als 'een probleem'. Die problemen hebben dieper liggende oorzaken. Maar die weigeren een hoop mensen te zien.
Waarmee ik terrorisme niet goed wil praten overigens. Maar wees wel een beetje objectief.
Ze worden totaal niet als 2e rangs burgers gezien ze mogen stemmen hebben dezelfde rechten als een ieder ander. In Bangkok zie ik ze ook vaak niets mis mee. Wel met het tuig dat leraren vermoord. Zolang ze nog het leger aanvallen kan ik nog wat respect opbrenen. Maar als ze een 70 jarig dorpshoofd vermoorden en zn huis in de brand steken.. nee dat zijn echt terrorsiten hoor.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Die zelf ook al jaren als 2erangs burgers met een kluitje het riet in worden gestuurd door de Thaise overheid.
Wel goed dat je dat er niet bij vermeldt, anders zouden we nog denken dat je een objectief punt probeert te maken.
Natuurlijk is het zo dat de islam langzaam aan een beetje verwordt tot de religie van de stakkers, die nu opeens het idee krijgen 'hey... ook wij kunnen van ons afbijten'
Erg kortzichtig om daarmee het hele geloof af te doen als 'een probleem'. Die problemen hebben dieper liggende oorzaken. Maar die weigeren een hoop mensen te zien.
Waarmee ik terrorisme niet goed wil praten overigens. Maar wees wel een beetje objectief.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |