Jeetje Luna dat is wel even slikken, maar toch wat Spekkie zegt een wijs besluit.
Hier heb ik ook een 'wijs' besluit moeten nemen, maar deze doet zo'n pijn.
Zoals ik al eerder zei, is/blijft mijn bloeddruk te hoog. Vannacht werd ik wakker met een enorm bonkend hart. Na 2 uur een soort van wakker gelegen te hebben, had ik maar eens mijn bloeddruk opgenomen. Die weer te hoog was, maar nu was mijn hartslag bijna 3 x zo hoog als normaal. Na een paar keer meten, was het afgezakt naar zo'n 2 keer te hoog. Maar nog steeds erg hoog, voor mij dan, en erg vervelend en hinderend.
Ik had met de huisartsenpost gebeld, en zij konden me in ieder geval 'geruststellen' dat dit het gevolg was van de bloeddruk. Wel moest ik dus vanochtend naar de gewone huisarts. Ik heb nog even een uurtje of 2 kunnen slapen.
Vanochtend kon ik redelijk snel bij de huisarts in opleiding van onze praktijk terecht. Ze heeft mijn hele verhaal aangehoord, over dat de medicijnen niet goed genoeg werkten, dat mijn nieren weer wat slechter aan het worden waren en mijn zorgen. Mijn hartslag was inmiddels wel weer naar een beter niveau gedaald, maar mijn hart pompte nog wel erg hard. Ze zou contact opnemen met de nefroloog.
's Middags ben ik toch maar even gaan werken, toen ik bijna thuis was belde ze me op. Het kwam er opneer dat deze medicatie gewoon niet bij mij werkt. En dat mijn hartafwijking, te trage hartslag, het qua keuze van medicatie niet gemakkelijker op maakte. Ik mag nu in ieder geval niet zwanger worden, omdat dat gevaarlijk voor mij kan zijn. Wel gaat ze voor mij een afspraak maken met een speciale poli op Dijkzigt, die zich bezig houdt met 'zieke' mensen die zwanger willen worden.
Nu heb ik weer mijn oude medicijnen, ik hoop dat ik weer de oude wordt. Want die vorige medicijnen waren niet echt prettig. Gek genoeg heb ik nu wel een soort van rust gevoel, maar wel een gevoel met af en toe scherpe randjes.
Er is trouwens nog wel een kleine kans dat ik zwanger kan zijn van vorige week. Dat moeten we maar afwachten. Het was te laat voor een morningafterpil.
Ik weet het eigenlijk allemaal niet meer, er zijn gewoon te veel verschillende gevoelens en rationele gedachten doorelkaar.
Mag ik in ieder geval hier van het lijstje af?
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij