abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 april 2006 @ 13:12:03 #151
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36819740
quote:
Op zondag 9 april 2006 22:01 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat in dit topic de ontwikkelingen na/tijdens een oorlog als excuus worden aangedragen voor de desbetreffende ontwikkelingen. Ik denk dus dat angst als factor in dit gehele verhaal wel degelijk relevant is. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat oorlog de drempel tot nieuwe ontwikkelingen verlaagt; vaak in een negatieve manier = destructieve manier.

Ik stel namelijk dat oorlog wordt gebruikt om negatieve ontwikkelingen (natuurlijk vanuit mijn optiek!) te kunnen toe passen; nieuwe technieken zijn in mijn optiek continu in ontwikkeling, wanneer ze kunnen worden ingezet is afhankelijk van de nationale/internationale situatie. Oorlog wordt dus in mijn ogen gebruikt om aanwezige techniek (die dan vervolgens als 'nieuw' wordt gepresenteerd) te kunnen implementeren. Oorlog is dus op een bepaalde manier wel nodig voor ontwikkeling, omdat sommige technieken anders (ten tijde van vrede) nooit en te nimmer als nuttig zullen worden gezien en dientegevolge ook zullen worden afgekeurd (en dus nooit in gebruik genomen zullen worden)...

Aldus mijn visie..
Oftewel je zegt hetzelfde als de users boven je, oorlog zorgt ervoor dat ontwikkelingen sneller gaan, en of dat op grond van angst of extra motivatie gebeurt is punt 2
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_36825762
Ja en nee.. ik stel dat bepaalde ontwikkelingen al ver voor de oorlog gaande zijn; deze kunnen slechts geimplementeerd worden dmv oorlog..

Oorlog is dus eerder de katalysator, dan bron voor ontwikkeling - als je het mij vraagt
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_36831289
Ik weet het niet, oorlog heeft een sterke invloed op wat er uit (toegepast) onderzoek naar voren komt, dat is een feit. Maar in hoeverre dat op kan boksen tegen een concurrerende vrije markt? Verder vraag ik me af of de ellende van een oorlog tegen de mogelijke voordelen opweegt.

Wanneer ik kijk nar WOII en de ontwikkeling van Duitse wapens dan zie je vooral dat het een kwestie is van het uitwerken van bestaande concepten. De technologie op zich is al bekend, maar het wordt toegepast voor oorlogsdoeleinden.

Ten aanzien van de Koude Oorlog vraag ik me af wat er voor nuttiger dingen gedaan hadden kunnen worden met al het geld wat in de wapenwedloop gestopt is.
pi_36831779
Oorlog is natuurlijk niet essentieel voor ontwikkeling, maar het werkt wel duidelijk als katalysator.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2006 @ 22:48:58 #155
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36840195
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:15 schreef Boswachtertje het volgende:
Ja en nee.. ik stel dat bepaalde ontwikkelingen al ver voor de oorlog gaande zijn; deze kunnen slechts geimplementeerd worden dmv oorlog..

Oorlog is dus eerder de katalysator, dan bron voor ontwikkeling - als je het mij vraagt
quote:
Op zondag 9 april 2006 18:32 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan lijkt het enige juiste antwoord mij hier, oorlog is niet nodig voor ontwikkelingen, maar het versnelt deze wel.

Slotje
Dat komt op hetzelfde neer
pi_36841789
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:48 schreef Arnold_fan het volgende:
Dat komt op hetzelfde neer
Mooi Dan zij we het eens
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_36841861
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:15 schreef Boswachtertje het volgende:

quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat oorlog eerder een katalysator vormt voor ontwikkelingen maar aan de andere kant richt het enorme (menselijke) schade aan waardoor de ontwikkelingen te niet worden gedaan.

Europa heeft in feite ondanks alle (technologische) ontwikkelingen van WOI en WOII de leidende positie overgeven of verloren het is maar hoe je het bekijkt aan de VS.

Oorlog lijkt me daarom uiteindelijk negatief.
Nee oorlog is niet noodzakelijk voor ontwikkeling.
Tijdloze post .
  maandag 10 april 2006 @ 23:31:40 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36841890
als men de energie van een oorlog zou steken in welvaart, in de breedtste zin van het woord, zou het hier een fijne planeet worden.

neemt niet weg dat verschrikkingen, gek genoeg, het beste uit vooruitgang haalt...

ben blij dat de mens ook ooit kunst heeft bedacht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 11 april 2006 @ 09:43:27 #159
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_36847603
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
als men de energie van een oorlog zou steken in welvaart, in de breedtste zin van het woord, zou het hier een fijne planeet worden.

neemt niet weg dat verschrikkingen, gek genoeg, het beste uit vooruitgang haalt...

ben blij dat de mens ook ooit kunst heeft bedacht.
So true, and so offtopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')