Oftewel je zegt hetzelfde als de users boven je, oorlog zorgt ervoor dat ontwikkelingen sneller gaan, en of dat op grond van angst of extra motivatie gebeurt is punt 2quote:Op zondag 9 april 2006 22:01 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat in dit topic de ontwikkelingen na/tijdens een oorlog als excuus worden aangedragen voor de desbetreffende ontwikkelingen. Ik denk dus dat angst als factor in dit gehele verhaal wel degelijk relevant is. Ik heb zelf namelijk het gevoel dat oorlog de drempel tot nieuwe ontwikkelingen verlaagt; vaak in een negatieve manier = destructieve manier.
Ik stel namelijk dat oorlog wordt gebruikt om negatieve ontwikkelingen (natuurlijk vanuit mijn optiek!) te kunnen toe passen; nieuwe technieken zijn in mijn optiek continu in ontwikkeling, wanneer ze kunnen worden ingezet is afhankelijk van de nationale/internationale situatie. Oorlog wordt dus in mijn ogen gebruikt om aanwezige techniek (die dan vervolgens als 'nieuw' wordt gepresenteerd) te kunnen implementeren. Oorlog is dus op een bepaalde manier wel nodig voor ontwikkeling, omdat sommige technieken anders (ten tijde van vrede) nooit en te nimmer als nuttig zullen worden gezien en dientegevolge ook zullen worden afgekeurd (en dus nooit in gebruik genomen zullen worden)...
Aldus mijn visie..
quote:Op maandag 10 april 2006 16:15 schreef Boswachtertje het volgende:
Ja en nee.. ik stel dat bepaalde ontwikkelingen al ver voor de oorlog gaande zijn; deze kunnen slechts geimplementeerd worden dmv oorlog..
Oorlog is dus eerder de katalysator, dan bron voor ontwikkeling - als je het mij vraagt
Dat komt op hetzelfde neerquote:Op zondag 9 april 2006 18:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan lijkt het enige juiste antwoord mij hier, oorlog is niet nodig voor ontwikkelingen, maar het versnelt deze wel.
Slotje
Mooiquote:
quote:Op maandag 10 april 2006 16:15 schreef Boswachtertje het volgende:
Ja en nee.. ik stel dat bepaalde ontwikkelingen al ver voor de oorlog gaande zijn; deze kunnen slechts geimplementeerd worden dmv oorlog..
Oorlog is dus eerder de katalysator, dan bron voor ontwikkeling - als je het mij vraagt
Tijdloze postquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat oorlog eerder een katalysator vormt voor ontwikkelingen maar aan de andere kant richt het enorme (menselijke) schade aan waardoor de ontwikkelingen te niet worden gedaan.
Europa heeft in feite ondanks alle (technologische) ontwikkelingen van WOI en WOII de leidende positie overgeven of verloren het is maar hoe je het bekijkt aan de VS.
Oorlog lijkt me daarom uiteindelijk negatief.
Nee oorlog is niet noodzakelijk voor ontwikkeling.
So true, and so offtopicquote:Op maandag 10 april 2006 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
als men de energie van een oorlog zou steken in welvaart, in de breedtste zin van het woord, zou het hier een fijne planeet worden.
neemt niet weg dat verschrikkingen, gek genoeg, het beste uit vooruitgang haalt...
ben blij dat de mens ook ooit kunst heeft bedacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |