Och ja. De stokpaarden, en de berijders. Van je eigen stokpaardje stappen verruimt wel de potentiele gesprekspartners. En er wordt wel geluisterd, maar een overtuiging bijstellen kost meer tijd dan een topic duurt, meestal.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:19 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ja, en als "jullie" maar niet willen luisterenBegrijp me niet verkeerd, er zijn een aantal users die ik zeer waardeer, maar er zijn er teveel in de topics die mij echt interesseren die zich verliezen in samenzweringstheorieën, en ook allerlei rare gedachtenkronkels maken om de olifant in de woonkamer toch vooral te negeren. En ik krijg ook de indruk dat sommigen werkelijk in bepaalde topics zijn gaan wonen!
![]()
Doe dat. Maar vh Reve streekt zich uit over veel meer dan alleen evolutie; evenals Kousbroek is hij overtuigd en zich uitsprekend atheist, en een goedgefundeerd tegenstander van communisme.quote:[..]
Stom stom stom, je hebt helemaal gelijk. Overigens, Newtons F=mg (zwaartekracht = massa maal versnelling) is ook een pleonasme, maar daarom niet minder geldig. Wat dat betreft begrijp ik Reve's probleem met de evo-theorie niet zo. Maar ik beloof je, ik zal snel eens kijken.
quote:[..]
Daar heb je wel een punt, in je uppie is het mischien wel ongezellig
Hier achter glas wil het wel, maar het moet! nu! echt! gaan! zomeren!quote:[..]
Ja, het blijft maar kil hé. Jammer want verder is het best mooi weer, in ieder geval hier aan zee.
Nou, succes danmaar, met zowel het een als het ander. Wat vast niet samenhangt trouwensquote:[..]
Er is maar één exotische schone die er toe doet, EN EENS ZAL ZE VAN MIJ ZIJN, MWUAHAHAHAHA![]()
gewicht: is in ieder geval stabiel, is het beste wat ik ervan kan zeggen. Ik heb ook zo'n bloedhekel om in de kou te gaan joggen, zeker hier in de duinen met die wind.
Als twee mensen van mening verschillen wil dat nog niet zeggen dat de waarheid in het midden ligt. De één kan het simpelweg bij het juiste eind hebben, en de ander gewoon bij het verkeerde eind. Wat mij een interessante discussie lijkt is bv hoe de islam hervormd dient te worden, alleen moeten mensen wel in staat zijn te onderkennen dat het zo niet verder kan en er hervormingen nodig zijn. En het meest bizarre is, is in ieder geval mijn conclusie, dat het juist de wat fanatiekere christenen zijn die in tegenstelling tot de liberalen heel goed in de gaten hebben waar de angel zit. Het grappige is dat Sam Harris in een interview deze zelfde conclusie trok, en daarom heb ik z'n boekje aangeschaft.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Och ja. De stokpaarden, en de berijders. Van je eigen stokpaardje stappen verruimt wel de potentiele gesprekspartners. En er wordt wel geluisterd, maar een overtuiging bijstellen kost meer tijd dan een topic duurt, meestal.
Ik heb over Reve's boek de nodige positieve reacties gezien, waaronder één van Herman Phillipse die zich verbaasde over hoezeer dat boek genegeerd wordt.quote:Doe dat. Maar vh Reve streekt zich uit over veel meer dan alleen evolutie; evenals Kousbroek is hij overtuigd en zich uitsprekend atheist, en een goedgefundeerd tegenstander van communisme.
Helemaal juist!quote:![]()
[..]
Hier achter glas wil het wel, maar het moet! nu! echt! gaan! zomeren!
Neu, daarom heb ik ook een staatslotje gekocht, als ik genoeg geld heb laat ik die echtgenoot van haar gewoon uit de weg ruimenquote:Nou, succes danmaar, met zowel het een als het ander. Wat vast niet samenhangt trouwens.
Heel waar.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Als twee mensen van mening verschillen wil dat nog niet zeggen dat de waarheid in het midden ligt.
Hmm.. zou je even hiernaar willen kijken? : Laten we het openbaar onderwijs afschaffen.quote:De één kan het simpelweg bij het juiste eind hebben, en de ander gewoon bij het verkeerde eind. Wat mij een interessante discussie lijkt is bv hoe de islam hervormd dient te worden, alleen moeten mensen wel in staat zijn te onderkennen dat het zo niet verder kan en er hervormingen nodig zijn. En het meest bizarre is, is in ieder geval mijn conclusie, dat het juist de wat fanatiekere christenen zijn die in tegenstelling tot de liberalen heel goed in de gaten hebben waar de angel zit. Het grappige is dat Sam Harris in een interview deze zelfde conclusie trok, en daarom heb ik z'n boekje aangeschaft.
Tsja, van het Reve was fanatiek (maar beschaafd en humoristisch) anti-communistisch, in een tijd dat het bon-ton was om vreedzame co-existentie te bepleiten, van links tot rechts (de vroegere politieke correctheid). Van het Reve was dus Fout.quote:[..]
Ik heb over Reve's boek de nodige positieve reacties gezien, waaronder één van Herman Phillipse die zich verbaasde over hoezeer dat boek genegeerd wordt.
Tsk tsk tsk. Zij houdt toch van hem? Dan moet jij toch ook van hem houden? En van haar geluk enzo?quote:Neu, daarom heb ik ook een staatslotje gekocht, als ik genoeg geld heb laat ik die echtgenoot van haar gewoon uit de weg ruimen![]()
Hee, een oude topic met een 2e leven. Ik zie dat ik ook een one-line opmerking geplaatst had. LodewijkNapoleon is een hele goeie gozer maar hij rent zo nu en dan rondjes achter z'n eigen staart aan. Hij zou eens wat van Robert M. Price moeten lezen, dat zou hem denk ik goed doen, zonder dat ie atheist hoeft te worden.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:00 schreef sigme het volgende:
....
Hmm.. zou je even hiernaar willen kijken? : Laten we het openbaar onderwijs afschaffen.
En dan de discussie tussen mij; pmb_rug en speknek?
Bedoel je zoiets?
Ben dol op misfitsquote:Tsja, van het Reve was fanatiek (maar beschaafd en humoristisch) anti-communistisch, in een tijd dat het bon-ton was om vreedzame co-existentie te bepleiten, van links tot rechts (de vroegere politieke correctheid). Van het Reve was dus Fout.
Haar geluk is uiteraard allesbepalend, met mij wel te verstaan. Vandaar het belang van liquidatiequote:Tsk tsk tsk. Zij houdt toch van hem? Dan moet jij toch ook van hem houden? En van haar geluk enzo?![]()
Hee, Heer de Withquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Dag Godslasteraar!
Fanatiek, edoch beschaafd en humoristisch, anti-communistisch wezen, was normaal.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:00 schreef sigme het volgende:
Tsja, van het Reve was fanatiek (maar beschaafd en humoristisch) anti-communistisch, in een tijd dat het bon-ton was om vreedzame co-existentie te bepleiten, van links tot rechts (de vroegere politieke correctheid). Van het Reve was dus Fout.
Wel eens wat van het Reve (of over hem) gelezen?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fanatiek, edoch beschaafd en humoristisch, anti-communistisch wezen, was normaal.
Je inkleuring klopt niet...
quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog altijd de meest hilarische zin van de laatste jaren:
Die ene klap, dat was de fatale.
Ik word daar een beetje moe van. Waar staat de vertaalmachine?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:51 schreef Johan_de_With het volgende:
.... --- . / ...- . . .-.. / -- --- . - . -. / . .-. / -. --- --. / -.- --- -- . -. / ..--..
Jawel....Je bedoelt Gerard toh ?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Wel eens wat van het Reve (of over hem) gelezen?
Ik deed het bij wijze van oprisping. Er staat: ''Hoe veel moeten er nog komen?''quote:
Hierbij. Prettig weekend.quote:Moest jij niet buitenspelen trouwens?
Ik heb je site in mijn lijst staan, maar ik ging ervan uit dat je, bij gebrek aan online aanwezigheid hier, daar ook wel niet actief zou zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:55 schreef Godslasteraar het volgende:
Nu zit ik dus de source code te bekijken van Rober M Price's website. Als je de site opent in I-Explorer en Opera zie je dat de achtergrond vastzit en de content scrollbaar is. In Firefox daarentegen zijn de achtergrond en content één.
http://robertmprice.mindvendor.com/
Ik ben dus afgelopen zondag de gehele dag bezig geweest om m'n site in alle drie browsers met van een fixed background te voorzien. Daar kwam een hele bizarre html code uit, tegen alle voorschriften in volgens mij, maar het werkt![]()
met dit soort dingetjes ben ik dus (ook) druk geweest![]()
Nee, ik heb het over Karel. Gerard is bekender, maar Godslasteraar weet wel dat ik naar Karel verwijs, sorry.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jawel....Je bedoelt Gerard toh ?
Ik heb nooit het idee gehad dat ie zo fanatiek anti-communistisch is.. en ook nooit gemerkt dat ie zo zwaar als eenling tegen de tijdsgeest inroeide...
Wel zijn de broers Gerard en Karel uit een CPN-gezin en het afzetten tegen dat miljeu ging met de nodige emoties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |