abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36718715
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een minister treedt af als de minister dat wil of wanneer de minister niet meer gesteund wordt door de tweede kamer. Daar hoeft helemaal níets aan onderzocht te worden.
Nou, de minister wil het duidelijk niet en nee, de tweede kamer kan dat wel willen, maar het gebeurt niet zolang de regering dat niet wil. Uiteraard zal een kabinet meegaand zijn als dat beter uitkomt, dat dan weer wel.
pi_36718717
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:08 schreef Posdnous het volgende:
Maar moet er serieus een discussie gevoerd worden of een minister die grote fouten heeft gemaakt bestraft wordt
Ach, grote fouten....kleine onvolkomenheden zul je bedoelen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36718772
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach, grote fouten....kleine onvolkomenheden zul je bedoelen...
Als het gaat om mensenlevens?
  donderdag 6 april 2006 @ 20:15:05 #154
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36718838
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:10 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, of een fout groot is, een politieke doodzonde of een spaander is denk ik subjectief.
Dat ze fouten heeft gemaakt is wel duidelijk.
.
Nou nee, de door het departement zelf opgestelde regels zijn overtreden, als dat nog geen grote fout is (met nota bene levensgevaar voor bepaalde mensen) dan weet ik niet wat er nog onder grote fouten verstaan wordt .

Je eigen burgers martelen of zo?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36718841
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, door onze welvaart sterven er ook duizenden per dag, hoe wil je dat dan noemen?

je hebt last van selectieve verontwaardiging.
Yeah baby Yeah!
pi_36718850
quote:

[..]

Zodadelijk op netwerk: wegverkeersleiders worden moedwillig in gevaar gebracht om doorstroming te bevorderen. Het is maar hoe je het bekijkt. Groter belang en dergelijke. Wrang, maar het gebeurt wel.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:16:07 #157
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36718868
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja, door onze welvaart sterven er ook duizenden per dag, hoe wil je dat dan noemen?

Ehm nee.. welvaartsproblemen.. daar zijn dagelijks veel instanties mee bezig om die op te lossen. Hier gebeurt geen reet aan en had makkelijk voorkomen kunnen worden.
pi_36718919
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nou nee, de door het departement zelf opgestelde regels zijn overtreden, als dat nog geen grote fout is (met nota bene levensgevaar voor bepaalde mensen) dan weet ik niet wat er nog onder grote fouten verstaan wordt .

Ik vind het ook een grote fout hoor, anderen zullen het waarschijnlijk anders zien.

Ik vind politieke verantwoordelijkheid ook een moeilijke en niet te veralgemeniseren zaak.
Yeah baby Yeah!
pi_36718925
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, daarom ben ik ook tegen die enorme economie groei en voor meer ontwikkelingshulp.

Niks selectief.

Slappe reactie trouwens.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:18:10 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36718935
Ach ik zit me hier een beetje van de domme te houden natuurlijk.

Ik begrijp echt wel dat veel nederlanders, waaronder veel users hier, illegalen en asielzoekers en dergelijke zo massaal mogelijk het land uit willen krijgen en dat er daarbij zoveel mogelijk oogjes dichtgeknepen moeten worden want het is immers van zo'n essentieel belang voor Nederland en haar broze burgers .
pi_36719048
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:18 schreef Posdnous het volgende:

Ik begrijp echt wel dat veel nederlanders, waaronder veel users hier, illegalen en asielzoekers en dergelijke zo massaal mogelijk het land uit willen krijgen en dat er daarbij zoveel mogelijk oogjes dichtgeknepen moeten worden want het is immers van zo'n essentieel belang voor Nederland en haar broze burgers .
Het gaat er om of je gigantisch veel mensen zomaar je land binnenlaat, zonder goed te onderzoeken wie die mensen zijn en waarom ze uit hun eigen land vertrokken zijn. Zomaar klakkeloos huilverhalen aannemen gaat ook niet werken. Onderzoek is dus noodzakelijk.
pi_36719059
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:08 schreef Posdnous het volgende:
Maar moet er serieus een discussie gevoerd worden of een minister die grote fouten heeft gemaakt bestraft wordt .

Is dat niet zo klaar als een klontje .

Dat zij en het kabinet er verder niet naar luisteren: oke, wat verwacht je anders van die arrogante figuren, maar dat er een motie komt lijkt me nogal logisch.
quote:
Geplaatst op maandag 3 april 10:14

Niet de ambtenaren, maar de minister

Een eventueel aanblijven van minister Verdonk door toedoen van de regeringscoalitie - nadat in de kwestie van de Syriërs dezelfde ernstige fouten zijn gemaakt als in de Congozaak - leidt tot verdere uitholling van de ministeriële verantwoordelijkheid.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie heeft de Tweede Kamer afgelopen week meegedeeld, dat zij een tweetal hoge ambtenaren van de IND uit hun functie heeft gezet, omdat zij onvoldoende 'politieke sensiviteit' (gevoeligheid) hebben getoond, waardoor de minister niet in staat was de Kamer naar behoren in te lichten omtrent het gevoelige dossier van de 181 uitgeprocedeerde Syrische asielzoekers.

Met het aan de kant zetten van die hoge ambtenaren zegt de minister te zijn opgetreden. Daarbij wees zij de vraag van het PvdA-Kamerlid K. de Vries naar haar eigen politieke verantwoordelijkheid van de hand.

Het is de vraag of de Tweede Kamer er als geheel wel voldoende van doordrongen is dat hier een zeer ernstige zaak in het geding is. De ministeriële verantwoordelijkheid vormt het staatsrechtelijk fundament voor de democratische controle op het openbaar bestuur (regering en bestuursapparaat).

Bij de grondwetsherziening van 1983 stelde de regering voorop dat de inlichtingenplicht van de minister tegenover de Staten-Generaal (artikel 68 van de grondwet) voortvloeit uit de aan het parlementaire stelsel inherente verantwoordingsplicht. Het inlichtingenrecht vormt dan ook een hoeksteen van onze parlementaire democratie. Het parlement kan zijn controlerende functie niet naar behoren uitoefenen als het niet over de daarvoor noodzakelijke informatie beschikt.

Vertrouwenskwestie
Met name in de jaren tachtig van de vorige eeuw is in gevallen waarbij bleek dat de ambtelijke organisatie ernstige fouten had gemaakt in de uitvoering van het overheidsbeleid, de gedachte geopperd de politieke verantwoordelijkheid te beperken tot die gevallen waarin een minister verwijtbaar heeft gehandeld. Een zuiverder benadering zou zijn geweest de kwestie van de verwijtbaarheid in het licht van de vertrouwensvraag te bezien. Bij de grondwetsherziening van 1983 zag de regering af van een bepaling over ambtenaren, waaronder de eventuele invoering van een verantwoordingsplicht. De regering stelde zich op het standpunt dat goede voorschriften en een juiste organisatie van het regeringsapparaat voldoende zijn en dat men uitgaat van loyale ambtenaren. Ook de Aanwijzingen van 1998 inzake de externe contacten van rijksambtenaren gaan uit van dat klassieke model.

De reikwijdte van de ministeriële verantwoordelijkheid dreigt in de praktijk steeds meer te worden ingeperkt. Daarnaast is er in de debatten opnieuw een tendens om die verantwoordelijkheid te beperken tot verwijtbaar handelen van de minister in kwestie. Dit betekent dat het parlement ministers onvoldoende kan aanspreken op hun bestuursverantwoordelijkheid. Onduidelijk is dan waarvoor men als minister nog verantwoordelijk is.

Uitgehold
Als we deze lijn doortrekken naar het vertrouwensbeginsel, dat in het verkeer tussen Kamer en regering als ultieme sanctie geldt, dan is dit beginsel uiteindelijk ook aan erosie onderheving. Waar geen sanctie meer is, gaat het (parlementair) recht verloren. Kern van de zaak is dan ook, dat de ministeriële verantwoordelijkheid op onaanvaardbare wijze wordt uitgehold als een minister zich kan verschuilen achter zijn ambtenaren.

Frustrerend is ook wanneer bewindslieden erg gemakkelijk sorry zeggen en hun ambtenaren in het openbaar laten vallen. In dergelijke verantwoordingsprocessen komen ministers tegenover ambtenaren te staan, zoals in het geval van het ontslag van procureur-generaal Docters van Leeuwen in 1998. Als een minister in de Tweede Kamer zijn topambtenaren openlijk afvalt, zoals minister Verdonk deed ten aanzien van een tweetal hoge IND-ambtenaren, dan handelt zij in strijd met artikel 44, lid 1 van de grondwet. Deze bepaling wijst de minister aan als leidinggevende van zijn ministerie. Hij is dus volledig en individueel verantwoordelijk voor het handelen van zijn ambtenaren aan de Tweede Kamer. Als deze het er vervolgens bij laat zitten, dan rijst de cruciale vraag of niet veel meer deelnemers aan het politiek bedrijf schuldig kunnen worden bevonden aan de uitholling van de ministeriële verantwoordelijkheid.

Zweepslag
Het primaat van de politiek in het licht van van de grondwet (De Koning is onschendbaar; de ministers zijn verantwoordelijk, artikel 42, lid 2) dient zodanig te worden hersteld, dat zij weer de zweepslag van de ambtelijke dienst wordt. De zuivere lijn is dat bij gemaakte ernstige fouten, zoals in het onderhavige geval, de betrokken minister aftreedt, waarna een nieuw bewindspersoon schoon schip kan maken.

In ons land met zijn moeizaam tot stand gekomen coalitiekabinetten moet al heel wat fout gaan, voordat een minister opstapt of door de Tweede Kamer wordt heengezonden. Het vertrek van de minister dramatiseert de ernst van het falen van het ambtelijk apparaat en dat is van grote betekenis. Het is een belangrijke prikkel voor dat apparaat en voor de politieke leiding ervan om voortdurend op hun qui-vive te zijn.

Resumerend ben ik van oordeel dat de Tweede Kamer van de ministeriële verantwoordelijkheid een belachelijke vertoning maakt, wanneer zij minister Verdonk na het maken van dezelfde ernstige fouten als in de Congozaak wederom met excuses laat wegkomen.

Drs. F.A.J.Th. Kalberg is staatsrechtdeskundige.
bron: http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=70416
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36719087
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, daarom ben ik ook tegen die enorme economie groei en voor meer ontwikkelingshulp.

Niks selectief.

Slappe reactie trouwens.
Mwa, ik wilde alleen aangeven dat door alles wat wij doen (of het nu bewust/onbewust, direct of indirect gebeurt) er velen sterven en wij blij moeten zijn dat we binnen deze landsgrenzen geboren zijn.
Ik ben derhalve ook tegen de economische en bevolkingsgroei.

Jij hebt liever een stijve reactie van me?
Yeah baby Yeah!
pi_36719158
quote:

[..]

Mensenlevens? Het ging om een gesprekje. Volgens mij is nog nooit iemand dood gegaan van een gesprekje. Er is ook helemaal geen enkele aanwijzing dat Syrië of die ambtenaren die asielzoeker iets willen aandoen.

Het had niet gemoeten, Verdonk heeft de verantwoordelijke ambtenaren ontslagen en daarmee is het wat mij betreft meer dan klaar...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36719162
quote:

Nou ja, we hebben hier een realiteit en die is niet gebaat bij het in stand houden van grote groepen illegalen. Ofwel je zorgt dat het legalen worden, ofwel je zorgt voor opvang (binnen of buiten de landsgrenzen) of iets dergelijks.
Mensen die om goede redenen hun land ontvluchten zijn welkom, zo lang we dit soort mensen evenredig spreiden over de welvarende en sociale landen in de wereld, dat lijkt me niet rechts maar gewoon reeel.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:26:56 #166
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36719219
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:24 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nou ja, we hebben hier een realiteit en die is niet gebaat bij het in stand houden van grote groepen illegalen. Ofwel je zorgt dat het legalen worden, ofwel je zorgt voor opvang (binnen of buiten de landsgrenzen) of iets dergelijks.
Mensen die om goede redenen hun land ontvluchten zijn welkom, zo lang we dit soort mensen evenredig spreiden over de welvarende en sociale landen in de wereld, dat lijkt me niet rechts maar gewoon reeel.
Dat is het ook, maar ik zie de realiteit toch anders helaas. Het is het doordrukken van de principekwestie 'jij mag er niet in' ten koste van alles.
pi_36719271
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is het ook, maar ik zie de realiteit toch anders helaas. Het is het doordrukken van de principekwestie 'jij mag er niet in' ten koste van alles.
Nou, zolang zelfs Afghaanse oorlogsmisdadigers hier al jaren onderdak kunnen hebben, valt dat wel mee.
pi_36719300
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:26 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik heb toch het gevoel dat échte vluchtelingen die weten wat onze opvattingen zijn hier wel binnenkomen, te weinig (door de rompslomp en incompetentie van de IND) maar goed.

Ik snap ook niet dat we dit mega-probleem niet prioriteit 1 maken in de EU. Als de EU ergens goed voor zou zijn.....

Nee men steggelt liever over het aantal sporten op een ladder..
Yeah baby Yeah!
pi_36719315
quote:

Ik begrijp echt wel dat veel nederlanders, waaronder veel users hier, illegalen en asielzoekers en dergelijke zo massaal mogelijk het land uit willen krijgen en dat er daarbij zoveel mogelijk oogjes dichtgeknepen moeten worden want het is immers van zo'n essentieel belang voor Nederland en haar broze burgers
Precies. Als ze nou normaal zouden meedraaien in de samenleving was ik best voor een ruimhartig asielbeleid geweest. Maar nu blijkt dat ze massaal het democratische evenwicht verstoren doordat 90% op een linkse partij stemt hoeft het van mij ook niet meer zonodig...
  donderdag 6 april 2006 @ 20:32:19 #170
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36719402
Tja, tegen zoveel infantiel gezever kan ik niet op natuurlijk.
pi_36719485
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:32 schreef Posdnous het volgende:
Tja, tegen zoveel infantiel gezever kan ik niet op natuurlijk.
Je argumenten zijn op? Moet iedereen het met jou eens zijn? Beslis jij of er hier een stormvloed aan gelukszoekers komt? Asielzoekers die echt gevaar lopen krijgen van mij alle krediet, maar er is ook nog eigen verantwoordelijkheid. De revolutie begint in hun eigen land, niet hier.
pi_36719489
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:29 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Precies. Als ze nou normaal zouden meedraaien in de samenleving was ik best voor een ruimhartig asielbeleid geweest. Maar nu blijkt dat ze massaal het democratische evenwicht verstoren doordat 90% op een linkse partij stemt hoeft het van mij ook niet meer zonodig...
iemand die niet kan lezen of schrijven, leeft zoals zijn voorvaderen dat deed en halsoverkop de Nederlandse grens bereikt kun je onmogelijk vergelijken met jou of mij qua meedraaien in een samenleving natuurlijk.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:36:36 #173
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36719538
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:34 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Je argumenten zijn op? Moet iedereen het met jou eens zijn? Beslis jij of er hier een stormvloed aan gelukszoekers komt? Asielzoekers die echt gevaar lopen krijgen van mij alle krediet, maar er is ook nog eigen verantwoordelijkheid. De revolutie begint in hun eigen land, niet hier.
Ik had het over die knakker boven mij.

En ik snap niet waar je leest dat ik alle asielzoekers hier wil houden of zo.

maar voordat je allerlei mensen (waaronder vooral veel onschuldige, normale) zomaar op de bonnefooi naar een linke situatie stuurt zou ik eerst mn departement maar even op orde krijgen.
pi_36719596
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:36 schreef Posdnous het volgende:

[..]

maar voordat je allerlei mensen (waaronder vooral veel onschuldige, normale) zomaar op de bonnefooi naar een linke situatie stuurt zou ik eerst mn departement maar even op orde krijgen.
Schijnbaar is dat niet belangrijk ofzo, het wordt al decennia getolereerd dat men 'maar wat doet'.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 20:38:45 #175
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36719605
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:34 schreef Ponskaart het volgende:

[..]

Je argumenten zijn op? Moet iedereen het met jou eens zijn? Beslis jij of er hier een stormvloed aan gelukszoekers komt?
Gelukszoekers vind ik trouwens altijd wel een grappig woord, is er geen andere term voor 'mensen-die-uit-een-door-het-westen-domgehouden-crimineel gehouden-en achtergesteld gehouden-land komen-en daardoor-niet normaal-kunnen-leven'?
pi_36719608
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

iemand die niet kan lezen of schrijven, leeft zoals zijn voorvaderen dat deed en halsoverkop de Nederlandse grens bereikt kun je onmogelijk vergelijken met jou of mij qua meedraaien in een samenleving natuurlijk.
Ik geloof niet dat de tweede of derde generatie minder op linkse partijen stemmen dan de eerste. Als dat de dank is voor onze gastvrijheid mogen de grenzen van mij volledig op slot...
  donderdag 6 april 2006 @ 20:41:11 #177
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36719679
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:38 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de tweede of derde generatie minder op linkse partijen stemmen dan de eerste. Als dat de dank is voor onze gastvrijheid mogen de grenzen van mij volledig op slot...
Nee, ze moeten natuurlijk op de VVD stemmen zodat ze in Nederland na een paar jaar net zo kunnen leven zoals in hun ontvluchtte thuisland met de aanmerking dat er wat voedselbankjes zijn en je veel meer mensen ziet die WEL wat te eten hebben.
pi_36719699
quote:

[..]

Wat zij ook stemmen: dat is hun goed recht natuurlijk.
Yeah baby Yeah!
pi_36719890
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:55 schreef Ippon het volgende:

[..]

Zo, dus deze partij die de belangen van de domme arbeiders behartigt en die wordt bevolkt met allerhande figuren met een zeer duister rechtspositioneel verleden,
zonder die ''domme arbeiders'' lag dit land op zijn gat.

maar goed, jij voelt je vast verheven boven andere mensen
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_36719972
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, ze moeten natuurlijk op de VVD stemmen zodat ze in Nederland na een paar jaar net zo kunnen leven zoals in hun ontvluchtte thuisland
De meeste van de huidige vluchtelingen zijn naar Nederland gekomen toen de VVD in de regering zat. Blijkbaar vonden ze het toen wel aantrekkelijk. Zolang 90-95% van de immigranten automatisch op een linkse partij stemt lijkt het mij inderdaad gewenst een asielbeleid te hebben dat er op gericht is zo weinig mogelijk immigranten toe te laten.
pi_36720029
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wat zij ook stemmen: dat is hun goed recht natuurlijk.
Dat klopt. En het is mijn goed recht het stemgedrag een reden te vinden voor een zo streng mogelijk asielbeleid.
  donderdag 6 april 2006 @ 20:55:47 #182
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36720268
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:50 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat klopt. En het is mijn goed recht het stemgedrag een reden te vinden voor een zo streng mogelijk asielbeleid.
Dat is wel een beetje eng hoor. Mensen met een bepaalde mening die anderen niet zint kunnen eerder het land uit worden gezet? .
pi_36720375
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje eng hoor. Mensen met een bepaalde mening die anderen niet zint kunnen eerder het land uit worden gezet? .
Dat de hofstad-ers daar onderdeel van uitmaken vind ik niet zo erg eigenlijk.
Yeah baby Yeah!
pi_36720474
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Gelukszoekers vind ik trouwens altijd wel een grappig woord, is er geen andere term voor 'mensen-die-uit-een-door-het-westen-domgehouden-crimineel gehouden-en achtergesteld gehouden-land komen-en daardoor-niet normaal-kunnen-leven'?
Nee, ik vind het een goed woord. Het is een primaire behoefte.
pi_36720507
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje eng hoor. Mensen met een bepaalde mening die anderen niet zint kunnen eerder het land uit worden gezet?
Toelaten...
pi_36720523
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk niet voor allen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 6 april 2006 @ 21:13:27 #187
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_36720905
Dit is haast zo zielig van de SP dat ik hier bijna met tranen in mijn ogen zit Deze actie is bijna net zo zielig als na een golf van terreur richting Israël een expositie te starten over de Helden palestijnen.

Het scheelt niet veel, maar toch.
pi_36721577
Het ging om de hele oppositie inclusief de PvdA en de SGP, niks zielig aan. Politiek erg juist en het is jammer dat het CDA te laf is om mee te stemmen terwijl ze het eigenlijk wel met de motie eens waren.
  donderdag 6 april 2006 @ 21:37:43 #189
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36721816
quote:

[..]

Weet je wat het is Tiko, de socialisten verjagen met hun beleid de goedverdienende en initiatiefrijke blanken uit dit land. Allemaal rechtse stemmers want die zien niks in die idiote anti-bedrijfsleven plannen van links. Dus daarom gaan de sluizen aan de grenzen voor de kanslozen der Aarde wijd open en wordt de electorale macht van de wereldvreemde Marijnissen en twijfelaar Bos steeds groter. Nederland wordt echt een kutland met die 2 in een regering, dus ik denk ook maar om op te zouten. Ik heb geen zin meer in zogenaamd solidair te zijn met sukkels, losers en ongeletterde allochtonen die liever staatssubsidies ontvangen dan een behoorlijke bijdrage te geven aan deze maatschappij. Ik heb geen zin dat mijn belastingcenten worden verkwist omdat socialisten nu eenmaal geen maat weten te houden met overheidsfinanciën. Ik heb geen zin om straks dat achterlijke geblaat aan te horen van minister Marijnissen van Economische Zaken.
pi_36721870
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:37 schreef Ippon het volgende:
dus ik denk ook maar om op te zouten.
Puik plan
  donderdag 6 april 2006 @ 21:49:15 #191
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36722192
quote:
Op donderdag 6 april 2006 16:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

dat heb ik ook nooit begrepen, maar laten we wel fair zijn: de politiek kent meerdere waarheden.
Maar voor een minister zijn deze uitspraken niet toelaatbaar.

Wat dat betreft kan ik me zeer vinden in de redenen van de SGP om met de motie mee te stemmen. Een ander onderwerp, maar de redenatie is duidelijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_36722300
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Maar voor een minister zijn deze uitspraken niet toelaatbaar.

Wat dat betreft kan ik me zeer vinden in de redenen van de SGP om met de motie mee te stemmen. Een ander onderwerp, maar de redenatie is duidelijk.
Ministers zijn ook politici en als je politiek overeind wilt blijven en op wilt vallen zul je het smerig moeten spelen en wat principes overboord moeten zetten, een ervan is dat er 1 waarheid is.

Mijn vak is het ook niet nee.
Yeah baby Yeah!
pi_36722344
ik ben geil
pi_36722351
Shit - verkeerde topic
pi_36722475
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
ik ben geil
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 6 april 2006 @ 21:58:42 #196
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36722518
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ach, als je niks verkerd doet overkomt je dat tochniet?
En anders is het nodig om ons te beschermen tegen de verschikkelijke sneeuwman

Ik ben nog wel benieuwd naar wat netwerk nog meer heeft inzake de zaak Congo. Ze deden voorkomen alsof ze keihard hadden. De politike die ze zwart probeert te maken.
Ik vraag me af hoeveel blunders je mag begaan.
O ja iver de linkse media: Toen er een vogel tegen het raam van Verdonk vloog en iedereen dacht dat het een kogel was dook iedereen erop. Iedereen sprak er schande van. Iedereen stond achter haar en ze was populairder dan ooit. Het berichtje dat het een vogel betrof kreeg een klein artikeltje, maar ondertussen had zij de slachtofferrol al uitgebuit.
Ik vind het zwaar idioot als mensen als Wilders en hirsi Ali praten over hun beveiliging, laat staan als je dingen in de pers gaat brengen die nog onderzocht moeten worden.
Men doet in het geval van de syriers net of het het 1e schoonheidsfoutje van Verdonk is. Er zijn er velen geweest. Niet allemaal voldoende om op te stappen. Maar ik kan me wel vinden in je laatste opmerking. Wat moet je bij dit kabinet doen om te moeten opstappen?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 6 april 2006 @ 22:13:36 #197
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_36722982
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:53 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ministers zijn ook politici en als je politiek overeind wilt blijven en op wilt vallen zul je het smerig moeten spelen en wat principes overboord moeten zetten, een ervan is dat er 1 waarheid is.

Mijn vak is het ook niet nee.
Oh ja, ik ben ook niet zo naief om te denken dat er geen spelletjes gespeeld worden.
Ik vind je geloofwaardigheid als minister ver te zoeken als je van jezelf zegt daadkrachtig te zijn terwijl dat alleen blijkt uit woorden en nauwelijks uit daden. en al helemaal niet dat zij daadkrachtiger dan een donner of maria ''ik ben het levende bewijs dat de evolutietheorie onzin is'' van der Hoeven.
And that is the news.''
pi_36723224
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:30 schreef SCH het volgende:
Het ging om de hele oppositie inclusief de PvdA en de SGP, niks zielig aan. Politiek erg juist en het is jammer dat het CDA te laf is om mee te stemmen terwijl ze het eigenlijk wel met de motie eens waren.
Oh, was Wilders en LPF ook voor de motie?
  donderdag 6 april 2006 @ 22:37:19 #199
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_36723928
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Puik plan
Dus jij vindt het goed dat een blanke Nederlander zoals ik die in het hoogste belastingschijf vertoeft en daarmee allerhande zwakkelingen in leven houdt, het land verlaat?
pi_36724098
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:37 schreef Ippon het volgende:

[..]

Ik heb geen zin meer in zogenaamd solidair te zijn met sukkels, losers en ongeletterde allochtonen die liever staatssubsidies ontvangen dan een behoorlijke bijdrage te geven aan deze maatschappij. Ik heb geen zin dat mijn belastingcenten worden verkwist omdat socialisten nu eenmaal geen maat weten te houden met overheidsfinanciën. Ik heb geen zin om straks dat achterlijke geblaat aan te horen van minister Marijnissen van Economische Zaken.
Ik ben het met je eens. Het enige positieve van een linkse regering is dat Nederland daarna voorgoed verlost zal zijn van zijn socialistische ziel. Het is de vraag alleen hoe beschadigd Nederland uit die periode zal komen. Wat zijn de gevolgen van honderdduizenden hoger opgeleiden, ondernemers (+bedrijven/werkgelegenheid) en kapitaal krachtige mensen die hun heil elders hebben gezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')