abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36694516
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:48 schreef Just-Dennis het volgende:

Verzin dan écht iets nieuws.
Zoals wat?

Oberon? Masterplan?

Ik denk dat eenieder die meerdere goede originele idee heeft, na een jaar of 50 TV, erg veel geld kan verdienen....
pi_36694518
Maar volgens mij ging het hier over NSE en niet zozeer over Talpi
Over onderschrift valt niet te twisten
  woensdag 5 april 2006 @ 23:55:47 #128
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_36694626
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Maar wat heeft NSE daar dan mee te maken?

Omdat ze kijkcijferkannonen (zoals Voetbal en 1 tegen 100) hebben gekocht, is een nieuw programma als NSE meteen ook maar verdoemd?

Paar jaar terug heeft Veronica ook geprobeerd om met 90% nieuwe programma's hun zender een doorstart te geven. Mislukte ook. Blijkbaar zitten de kijkers niet op dingen te wachten die nieuw zijn, maar willen ze ook vertrouwde dingen.
maar als een zender dat als middel gebruikt, is het ook weer niet goed.

Snap jij het nog?
ja hoor.
Kijk, NSE werd heel groot gebracht als zijnde 'ankerpunt in de programmering'. maar men heeft alleen maar met tijdstip en formule lopen klooien. vergelijk Hart van Nederland bij SBS. Dat heeft ook zijn tijd nodig gehad maar was continu een ankerpunt en vast punt in de programmering. als je weet dat timeslot 18.00-20.30 uur al vol zit met nieuws en entertainment had je het misschien hier niet neer moeten zetten. maar was bijv. om 10 uur beter geweest, dan bood je alternatief voor 'serieuze' 10 uur journaal.

nogmaals, als je iets nieuws doet is dat prima en soms zitten kijkers daar op te wachten (voorbeelden genoeg) en soms niet. Veronica doet het nu heel goed maar heeft ook zijn tijd nodig gehad. het is alleen een inschattingsfout geweest om te denken 'ik koop van alles' en dan trek ik kijkers. dat werkt alleen met voetbal. en als ervaren tv dieren dan roepen 10% MA (marktaandeel), dan heb je enigszins last van 'vertroebelde kijk op werkelijkheid'. de garantie van 12% voor dit jaar richting adverteerders is men nu weer aan het loslaten. Drie maanden onder de 7% en nog een WK maand te gaan, dan kun je dat nu al op je buik schrijven.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_36694658
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zoals wat?

Oberon? Masterplan?

Ik denk dat eenieder die meerdere goede originele idee heeft, na een jaar of 50 TV, erg veel geld kan verdienen....
Ja ik weet niet wat er nog echt boeiend gaat worden.
Het is tegenwoordig wel erg hip om Amerikaanse en Engelse series binnen te halen maar ook daar is een keer de nieuwigheid wel af.
Het wordt ook steeds moeilijker om nog een pakkend progamma te bedenken
  woensdag 5 april 2006 @ 23:59:29 #130
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_36694746
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

3-D achtig over Nederland vliegen en een "model" het weer laten voorlezen is niet onderscheidend vergeleken met RTL en de NOS, en een voice gebruiken om het weer te vertellen wel

Mja, beetje vreemd dat je het niet oke vind dat een model het weer voorleest, maar het blijkbaar wel oke vind als een voice over dat doet....
het gaat er niet om of ik het oke vind, het gaat erom dat jij het hebt over onderscheidend. en als je dezelfde setting kiest als andere programma's maar een model daar neer zet, kijk, dan begrijp je niet. Het weer is belangrijk voor Nederland en mensen willen iemand die ze geloven. en marjon de hond of helga van leur wordt meer geloofd dan een C&A paspop.
pi_36694804
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:59 schreef evert het volgende:

[..]

het gaat er niet om of ik het oke vind, het gaat erom dat jij het hebt over onderscheidend. en als je dezelfde setting kiest als andere programma's maar een model daar neer zet, kijk, dan begrijp je niet. Het weer is belangrijk voor Nederland en mensen willen iemand die ze geloven. en marjon de hond of helga van leur wordt meer geloofd dan een C&A paspop.
Ik weet niet of het weer zo erg te maken heeft met degene geloven die het vertelt maar we hebben het weer op nederland1 het weer op rtl4 het weer bij sbs6 we hebben talloze weersites, het weer op de radio, het weer op teletekst....
Is het dan uberhaupt nog nodig om een weerbericht te gaan presenteren, door wie dan ook.
pi_36694808
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:55 schreef evert het volgende:

als je weet dat timeslot 18.00-20.30 uur al vol zit met nieuws en entertainment had je het misschien hier niet neer moeten zetten. maar was bijv. om 10 uur beter geweest, dan bood je alternatief voor 'serieuze' 10 uur journaal.
Met als gevolg dat je nooit een film of voetbalwedstrijd kunt uitzenden zonder die te onderbreken voor NSE...
Daar zit je als zender echt niet op te wachten.
quote:
Veronica doet het nu heel goed maar heeft ook zijn tijd nodig gehad.
Als ik zo een beetje naar de kijkcijfers kijk, dan doet Talpa het over het algemeen beter dan Veronica.
quote:
het is alleen een inschattingsfout geweest om te denken 'ik koop van alles' en dan trek ik kijkers.
Ben ik niet met je eens.
Van alles kopen is pure noodzaak. Als die dat niet had gedaan, dan was er helemaal niks van Talpa terecht gekomen. Dan waren de kijkcijfers nog slechter.
  donderdag 6 april 2006 @ 00:02:38 #133
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_36694829
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:56 schreef Just-Dennis het volgende:

[..]

Ja ik weet niet wat er nog echt boeiend gaat worden.
Het is tegenwoordig wel erg hip om Amerikaanse en Engelse series binnen te halen maar ook daar is een keer de nieuwigheid wel af.
Het wordt ook steeds moeilijker om nog een pakkend progamma te bedenken
ach, voorbeelden genoeg. Boer zoekt Vrouw. Lama's. Katja vs Bridget. Dancing with the stars. Groeten uit de rimboe en Groeten terug. Onder de tram. De wereld draait door. Joling en Gordon. Jan Smit. Bauer reallife soap. Herrie in de keuken. Drama als Gooische Vrouwen, van Spijck, vuurzee.
pi_36694908
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:59 schreef evert het volgende:

het gaat er niet om of ik het oke vind, het gaat erom dat jij het hebt over onderscheidend.
Nee daar begon jij over.....

En ik snap nog steeds niet wat er zo onderscheidend aan is om het weer te laten vertellen door een voice over...
quote:
Het weer is belangrijk voor Nederland en mensen willen iemand die ze geloven. en marjon de hond of helga van leur wordt meer geloofd dan een C&A paspop.
Het zal mij persoonlijk een worst zijn. Helga van Leur, de Hond en Paulusma zijn niet de enige weermensen in Nederland.
Allemaal zijn ze net zo goed afhankelijk van anderen om een praatje te kunnen houden over het weer.

Dat jij bij NSE dan een paspop ziet staan, is denk ik vooral jouw probleem....
pi_36694915
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:02 schreef evert het volgende:

[..]

ach, voorbeelden genoeg. Boer zoekt Vrouw. Lama's. Katja vs Bridget. Dancing with the stars. Groeten uit de rimboe en Groeten terug. Onder de tram. De wereld draait door. Joling en Gordon. Jan Smit. Bauer reallife soap. Herrie in de keuken. Drama als Gooische Vrouwen, van Spijck, vuurzee.
Dat zijn vast goeie programma's
maar de meesten volgens een bestaande format.
Dancing with the stars is bijvoorbeeld vanuit engeland overgewaaid
Die reallife soaps zijn ook allemaal gebasseerd op een bestaande format
pi_36695004
Maar volgens mij zijn er al topics genoeg over de programmering en programma's
dit gaat over NSE
pi_36695015
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:02 schreef evert het volgende:

Dancing with the stars en Herrie in de keuken, gekocht van andere zenders.
Boer zoekt vrouw, datingsprogramma's zijn er ook al vaak zat geweest.

En voor de rest, mja, ik zie niet echt wat nou zo echt nieuw is wat Dennis en Arcee lijken te willen....

oftewel, het is niet zo makkelijk om iets compleet nieuws te maken wat meteen goed scoort. TV bestaat al zo lang dat alle ideeën eigenlijk wel op zijn en er al varianten op bestaan.
Dus het is gewoon niet meer mogelijk om echt nieuw te zijn. Want Idols is eigenlijk ook een variant op de soundmix show.
  donderdag 6 april 2006 @ 00:16:22 #138
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_36695214
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:02 schreef calvobbes het volgende:

Als ik zo een beetje naar de kijkcijfers kijk, dan doet Talpa het over het algemeen beter dan Veronica.
[..]
ja, marktaandeel is wel hoger, maar ik bedoel dat een avond Veronica veel minder kost dan een avond Talpa. en dat Veronica (als onderdeel van SBS groep) in verhouding veel meer advertentiegeld binnenhaalt. Dus beter presteert.
  donderdag 6 april 2006 @ 00:17:43 #139
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_36695240
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat jij bij NSE dan een paspop ziet staan, is denk ik vooral jouw probleem....
en van al heel Nederland, muv. 100.000 kijkers,....
  donderdag 6 april 2006 @ 00:38:25 #140
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_36695778
Geweldig hoe Talpa steeds in het nieuws komt.

Eerst was het "...(Vul hier de naam in van een BN'er) naar Talpa!"

Nu is het "Talpa trekt de stekker uit (... programma) wegens lage kijkcijfers."

W.m.b. kunnen ze helemaal stoppen met Talpa, in de huidige wereld van de digitale televisie hebben veel huishoudens keuze uit ruim 100 zenders en een groot deel ervan hebben bepaalde thema's die gericht zijn op een vaste doelgroep om zich te onderscheiden. "Mol" onderscheidt zich niet, probeert van alles te zijn en is een allegaartje en kloon van de bestaande en toch al overvolle Nederlands(talige) omroepen die op veel vlakken met elkaar gemeen hebben. Voegt dus helemaal niks toe.
The Internets, I needs it..
pi_36698354
quote:
Op donderdag 6 april 2006 00:17 schreef evert het volgende:

en van al heel Nederland, muv. 100.000 kijkers,....
Als al die mensen liever alleen maar een voice over horen dan een model zien, vind ik dat wel heel apart
  donderdag 6 april 2006 @ 08:57:01 #142
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36698448
Ik kan een irrationele afkeer jegens Talpa ook niet onderdrukken.
Misschien ligt het aan de arrogantie van De Mol waarop hij dacht met zakken geld bestaande successen over te kopen om er vervolgens zelf mee te pronken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36698573
Wat is er zo erg aan om programma's over te kopen?
Dat is voor Talpa al veel vaker gebeurd en zal ook vaak gebeuren. Laatst nog Weekend Miljonairs dat van SBS naar RTL ging.

Daarbij is het ook nodig om goede programma's en mensen over te kopen. Als je met een nieuwe zender ook meteen alleen maar nieuwe dingen gaat doen, dan kijkt er ook geen hond.

Dus Talpa niet oke vinden omdat ze wat programma's hebben overgekocht, is wel een heel makkelijk verwijt.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:11:23 #144
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_36698668
Wedden dat er over een aantal jaar een stevige zender staat?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 april 2006 @ 09:54:56 #145
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_36699568
quote:
Op woensdag 5 april 2006 21:42 schreef OnlineGokker het volgende:
Waarom wordt er toch altijd zo gezeken op Talpa terwijl SBS ook niks anders doet dan programma's jatten?
Omdat dit niet over SBS gaat. Ik zeik net zo hard op SBS, hell ik vind SBS nog wel een flink stuk kanslozer, zieliger, banaler en achterlijker dan Talpa.
  donderdag 6 april 2006 @ 12:25:45 #146
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_36703842
Fokke en Sukke vandaag:
Fokke en Sukke zullen NSE missen

We keken elke dag ........of het nog in de gids stond
pi_36704004
NSE vond ik verschrikkelijk, maar Talpa heeft best leuke programma's.

Ik volgde Big Brother dagelijks, kijk nu weer naar Expeditie Robinson en ik vond Gooise Vrouwen gewoon heel erg leuk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36704363
quote:
Op donderdag 6 april 2006 12:30 schreef Isabeau het volgende:
NSE vond ik verschrikkelijk, maar Talpa heeft best leuke programma's.

Ik volgde Big Brother dagelijks, kijk nu weer naar Expeditie Robinson en ik vond Gooise Vrouwen gewoon heel erg leuk
Overgekocht, overgekocht, zoveelste dramasoap. Nee, het had net zo goed door Net5 gedaan kunnen worden.
pi_36704410
Alsof alle andere zenders alleen maar zelfgeproduceerde programma's hebben. Wat een nonsens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 6 april 2006 @ 12:57:43 #150
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')