abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:51:17 #226
16715 Mylene
*schatje*
pi_36735302
Ons kent Ons wordt op verzoek van Beau uitgesteld.
quote:
Het blijft een puin/wanhoop bij Talpa. Nu wordt het nieuwe humoristische programma, Ons kent Ons op verzoek van presentator Beau van Erven Dorens uitgesteld. De show, bedacht door Jack Spijkerman, zou in mei van start gaan.
Reden van het uitstel is dat Van Erven Dorens 'zwaar aangeslagen' is na het stopzetten van NSE Nieuws. Een Talpa-woordvoerder in het AD: "Beau is zeer teleurgesteld. Hij wil zich goed voorbereiden op zijn nieuwe programma." Of durft hij niet meer?
bron
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:52:01 #227
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 7 april 2006 @ 12:53:30 #228
16715 Mylene
*schatje*
pi_36735362
Daar heeft medialog sowieso een handje van. Ik vind het wel leuk .
  vrijdag 7 april 2006 @ 13:09:09 #229
146211 Frodje
Carpe Diem,
pi_36735892
Ik kijk best wel eens naar Talpa, zeker als ik aan het zappen ben. En zappen is iets wat ik regelmatig doe. Omdat er in de regel niet veel op TV is wat mij boeit. Ik heb niks tegen Talpa, ik heb niks tegen andere commerciële of publieke zenders... maar ik heb wel iets tegen reclames. Ik heb ook iets tegen vluchtige, oppervlakkige en inhoudsloze programma's die niet getuigen van veel respect voor de kijkers. Maar dat is allemaal MIJN mening, en dat is wat IK er van vindt. Dus ik ben niet ANTI wat dan ook.

Waar het allemaal om draait is de kracht en de macht van de vrije marktwerking. Het gaat gewoon om een produkt dat afgezet moet worden en waar, indien mogelijk, aan verdiend moet worden. Wat dat betreft is het misschien interessant om te weten dat Talpa momenteel maandelijks een verlies maakt van ± 10 miljoen euro. Maar dit terzijde.

Afgezien van wat persoonlijke emoties die TV kijkers tegenwoordig ook nog mogen hebben bij hun beweegredenen waarom ze wel of niet naar Talpa kijken zijn er ook nog ARGUMENTEN aan te dragen waarom Talpa momenteel niet "scoort".
In ons land kennen we 10 Nederlandse (én Nederlandstalige) publieke en commerciële Tv-zenders. Daarnaast kennen we tientallen overige Tv-zenders. Er is dus rijkelijk veel aanbod. Zeker vertaald naar de 15 miljoen inwoners die Nederland kent.
Veel aanbieders, een transparante markt, moordende concurrentie, een beperkt afzetgebied, mogelijke afnemers die meer interesses kennen dan van 18.00 tot 24.00 tv kijken, hoge investeringen om je doel te bereiken, steeds beperktere mogelijkheden om die investeringen terug te verdienen; er zijn genoeg redenen om je af te vragen waarom je sowieso al in zo'n markt zou stappen.
Als je dan in die markt wil stappen dan moet je iets doen om marktpotentiëel te bereiken. En dat is dat je produkt zich op een of andere manier moet onderscheiden van dat van je concurrent. Ook spelen dingen als uitstraling van je onderneming, verkoopstrategie en klantbenadering een grote rol. En dat is iets waar het volgens mij bij Talpa aan schort.
Ze komen binnen als nieuwkomer op een bestaande markt en moeten snel een marktsegment verorveren (om de kosten terug te verdienen). Alleen hebben ze in de ogen van veel consumenten geen aansprekend produkt. Dan moet je jezelf gaan verkopen. En dan kun je niet aankomen met opmerkingen als "de kijkers weten Talpa nog niet te vinden". Dat is vanuit marketing overwegingen een zeer foute opmerking. Je kunt niet achterover gaan leunen en maar gaan zitten wachten tot de klanten je vinden. JIJ (in dit geval Talpa dus) moet de klanten vinden. Je moet je produkt onder hun aandacht brengen. Hen overtuiten met kwaliteit en vernieuwing. Je moet iets doen, maar je mag NOOIT en te nimmer gaan wachten tot de klant je weet te vinden.

Waar het op dit moment bij Talpa aan schort is het gebrek aan commerciëel inzicht. Het produkt dat ze verkopen zal misschien best wel goed zijn, alleen komt dat niet over bij de kijker. En dat is dan niet de schuld van de kijker. Als de boodschap niet overkomt dan is dat de schuld van de aanbieder zelf. Het advies dat ik Talpa kan geven is dat ze eens een fatsoenlijke marketing afdeling op poten moeten zetten, met genoeg inzicht en commerciëel vernuft. Ze zouden zichzelf eens wat beter moeten verkopen. En niet zoveel achterover moeten leunen en maar afwachten tot dat de kijker "Talpa weet te vinden". Het gaat namelijk niet vanzelf als je iets wil bereiken.
pi_36737428
Hoeveel NL zenders worden er eigenlijk op de reguliere Belgische kabel uitgezonden?
pi_36737686
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:51 schreef schatje het volgende:
Ons kent Ons wordt op verzoek van Beau uitgesteld.
[..]

bron
quote:
De show, bedacht door Jack Spijkerman, zou in mei van start gaan.
Ben benieuwd .
pi_36737747
Tot nu toe zijn dus alle programma's in de carrière van Beau mislukt

Ik vind het niet erg gezien de stuitende arrogantie bij de start van Talpa, met hun zogenaamde revolutionaire televisie. Daarnaast hebben ze gewoon veel onsympathieke presentatoren gekocht, dus ik kan er niet wakker van liggen.
pi_36737891
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:06 schreef Nywuob het volgende:
Tot nu toe zijn dus alle programma's in de carrière van Beau mislukt
RTL Boulevard
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 14:17:23 #234
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36738141
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:10 schreef Urquhart het volgende:

[..]

RTL Boulevard
Ja, met die redenatie is ook Idols een succes van Beau.
pi_36738183
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:17 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, met die redenatie is ook Idols een succes van Beau.
Het is toch een programma in de carriere van Beau?
pi_36738257
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:18 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het is toch een programma in de carriere van Beau?
Het is natuurlijk geen programma van zichzelf. Hij is er gewoon voor gevraagd. Ik doel op de programma's die hij meer zelf gemaakt heeft. Al die mislukte talkshows enzo. En dan vooraf altijd zo hoog van de toren blazen...
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 14:21:38 #237
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36738265
Ja, dat zeg ik dus

En dat programma van Beau dat ie in Amerika audities langsloopt om filmster te worden was ook erg leuk! Dat zie ik liever dan Beau als ancorman.
  vrijdag 7 april 2006 @ 14:21:51 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36738271
Misschien moet Talpa Kelle en Pommy opkopen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_36738297
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:21 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen programma van zichzelf. Hij is er gewoon voor gevraagd. Ik doel meer op de programma's die hij meer zelf gemaakt heeft. Al die mislukte talkshows enzo. En dan vooraf altijd zo hoog van de toren blazen...
Oh op die manier, dan heb je een punt
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 14:22:55 #240
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36738308
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:21 schreef SeLang het volgende:
Misschien moet Talpa Kelle en Pommy opkopen
Die komen niet meer in de media, zei Kelly gisteren bij Giel Beelen.
pi_36738744
Ik heb eens een schetsje gemaakt van de presentatoren van NSE. Misschien werk ik het later nog uit. (Dan krijgen om te beginnen de ledematen de juiste verhoudingen.)

pi_36739224
Als je met een zak geld overal mensen weg gaat kopen win je daar nu eenmaal geen sympathie mee. Volgens mij is Chelsea er ook niet populairder mee geworden. Dat kan door sommigen een kinderachtig argument gevonden worden, maar je zal er wel rekening mee moeten houden als je de mensen voor je wilt winnen. En de manier waarop het voetbal nu wordt uitgezonden is natuurlijk ook een reden voor de Talpa-haat. Afgelopen zondag kwam er al reclame voordat we maar één seconde voetbal van die dag hadden gezien.

NSE ja...alles door elkaar (nieuws, sport, boulevard-achtige dingen, weer) met ook iets van vijf verschillende gezichten; net als 'Thuis' waar ze ook altijd meer presentatoren hadden dan gasten (het keek wel of John teveel 'sterren' gekocht had en niet wist waar hij ze allemaal kwijt moest)...het was idd nog niet al te vaak geprobeerd voor zover ik weet (dat moet ik 'm nageven), maar misschien had dat wel een reden. Bij boulevard zitten ze ook wel met z'n drieën, maar dat lijkt me ook wel het maximum.

De dramaseries kan ik niet over oordelen, want die kijk is sowieso weinig. De andere programma's die hij heeft overgenomen zoals Koppensnellers, Ivo en BvD borduren een beetje voort op wat ze al tien tot twintig jaar deden en waren al op hun retour op het moment dat John ze kocht.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_36740719
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:52 schreef Loohcs het volgende:
Als je met een zak geld overal mensen weg gaat kopen win je daar nu eenmaal geen sympathie mee. Volgens mij is Chelsea er ook niet populairder mee geworden. Dat kan door sommigen een kinderachtig argument gevonden worden, maar je zal er wel rekening mee moeten houden als je de mensen voor je wilt winnen. En de manier waarop het voetbal nu wordt uitgezonden is natuurlijk ook een reden voor de Talpa-haat. Afgelopen zondag kwam er al reclame voordat we maar één seconde voetbal van die dag hadden gezien.

NSE ja...alles door elkaar (nieuws, sport, boulevard-achtige dingen, weer) met ook iets van vijf verschillende gezichten; net als 'Thuis' waar ze ook altijd meer presentatoren hadden dan gasten (het keek wel of John teveel 'sterren' gekocht had en niet wist waar hij ze allemaal kwijt moest)...het was idd nog niet al te vaak geprobeerd voor zover ik weet (dat moet ik 'm nageven), maar misschien had dat wel een reden. Bij boulevard zitten ze ook wel met z'n drieën, maar dat lijkt me ook wel het maximum.

De dramaseries kan ik niet over oordelen, want die kijk is sowieso weinig. De andere programma's die hij heeft overgenomen zoals Koppensnellers, Ivo en BvD borduren een beetje voort op wat ze al tien tot twintig jaar deden en waren al op hun retour op het moment dat John ze kocht.
Hoe doen ze dat dan?? Gaan ze dan eerst 2 minuten lullen over de interessante leventjes van de commentatoren als Gullit en gaan ze daarna al naar de reclame
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:40:30 #244
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_36740762
Trouwens, als ze die Jan Joost van Gangelen bij Talpa eruit kicken is de drempel voor mij al een heel stuk lager om te gaan kijken.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_36740859
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan?? Gaan ze dan eerst 2 minuten lullen over de interessante leventjes van de commentatoren als Gullit en gaan ze daarna al naar de reclame
Ze lieten de doelpunten van RBC-PSV zien (van zaterdag) en het natte veld in Alkmaar en of het daar terecht was afgelast...daarna gingen ze eruit voor het eerste reclameblok.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_36741808
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:40 schreef ScottTracy het volgende:
Trouwens, als ze die Jan Joost van Gangelen bij Talpa eruit kicken is de drempel voor mij al een heel stuk lager om te gaan kijken.
Vreselijk is hij he, met z'n penishoofd. Niet dat ie z'n werk slecht deed, maar bijzondere presenteerkwaliteiten heeft hij nooit gehad.
pi_36741822
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:40 schreef ScottTracy het volgende:
Helemaal mee eensch
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 16:14:33 #248
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36741959
Ja, JJ van G (die ik niet kende voor Talpa) is echt met afstand de slechtse tvpresentator.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 16:14:33 #249
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_36741960
Ja, JJ van G (die ik niet kende voor Talpa) is echt met afstand de slechtse tvpresentator.
pi_36742013
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 12:52 schreef pfaf het volgende:
Wat een suggestieve kutzin, die laatste.
jij komt nooit op de fp?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')