Nou laat ik hier ook maar eens mijn verhaal doen. Misschien dat de verwerking sneller en beter gaat.
2 mnd geleden is mijn vriendin out of the blue bij me weggegaan. We hadden 8 jaar een relatie en ze woonden de laatste 5 jaar bij mij en mijn ouders in. Gedurende deze 8 jaar hebben we veel dingen meegemaakt die sommige mensen hun hele leven nog niet meemaken. Ik heb het dan o.a over zelfmoord, buro jeugdzorg etc etc...
Dat de relatie over is daar heb ik min of meer wel vrede mee maar de wijze waarop en wat er na die 2 mnd allemaal is gebeurd kan ik gewoonweg niet begrijpen.
4 dgn voordat ze tot haar besluit kwam om ff tijd voor haar zelf te nemen zijn we nog wezen kijken om een Koopwoning te kopen. En 4 dgn later zag ze geen toekomst meer voor ons en wilden ze bij haar nicht slapen.. Ze heeft toen een sporttas gepakt en is zonder afscheid van mij / mijn ouders weggegaan
Nadat ze bij haar nicht is gaan slapen heb ik geprobeerd om me toch van de beste kant te laten zien omdat ik gehoopt had dat we als vrienden verder konden gaan. Echter de gesprekken die we voerden via de telefoon waren meer geschreeuw tegenover elkaar dan dat er normaal met elkaar gesproken werd. Ik werd afgeschilderd als Boeman terwijl ik nog zo stom ben geweest om netjes alle spullen te verdelen en nog 2 wkn hier in huis te bewaren.
Ik heb nog gedurende de eerste 2 wkn 2x met haar een gesprek gevoerd maar hier werd duidelijk dat het haar helemaal niks deed en dat ze me na de 1e dag al in een hoekje ver weg had geduwd. Ze is namelijk iemand die heel koud en hard kan zijn als een steen. Dit komt door de gehele geschiedenis en zo is ze nu eenmaal.
Op het moment dat ze de spullen kwam ophalen (wat ook nog een hele rel is geweest met wie ze het mocht ophalen) kreeg ik geen blik of woord van haar....Ze had een heel klein bosje bloemen bij zich voor mijn ouders die ze zelf niet wou geven. En op het moment dat ze wegging kreeg ik geen knuffel of een hand om het voor me zelf af te sluiten. “we waren die stap al voorbij volgens haar”. Nou ik heb me nog nooit zo vernederd gevoeld door iemand waar ik 8 jaar alles voor op zij heb gezet en die het centrale punt was van mijn leven.
Sindsdien heb ik haar 3 wkn niet gebeld of wat dan ook en vorige week dinsdag kon ik de onzekerheid en de pijn dat ze geen interesse in mij toont en mij zo na alles wat me mee hebben gemaakt niet meer aan en heb haar gebeld. Nou met haar ging alles goed, koopwoning gekocht en mij totaal vergeten….Ook op de manier waarop ze weg is gegaan had ze vrede mee, althans het boeide haar totaal niet. Ze zag ook geen pluspunten in een vriendschap met mij want ze kan geen vriendschappen behouden.
Het doet me gewoon enorm pijn dat iemand zo kan doen tegen mensen die haar 8 jaar lang alles hebben gegeven. Ze is uit de goot geholpen en nu voelt het als stank voor dank. Het is gewoonweg nog zo onwerkelijk omdat we een paar dgn ervoor eindelijk voor onze toekomst gingen kiezen….Het pijnlijkste vind ik nog dat ik mijn beste vriendin kwijt ben en dat gemis merk ik erg op de momenten dat ik ’s avonds alleen thuis ben. Aan de ene kant besef ik wel dat het misschien voor ons beide beter zo is maar aan de andere kant mis ik haar aanwezigheid erg.
Daarbij ben ik nu haast elke avond weg om maar niet alleen thuis te hoeven zitten. Want op dat moment ga ik alleen maar piekeren en zou haar op willen bellen om te zeggen dat we het nogmaals moeten proberen.
Ik weet ook wel dat ik dingen anders had moeten doen tijdens de relatie maar helaas is dat nu te laat om te veranderen. Al zou ik graag die dingen overdoen om haar niet kwijt te raken…
Zo het is ff een lang verhaal geworden en er zouden vast genoeg onduidelijkheden zijn of vage zinnen maar dat is voor latere zorg