Zeikerdquote:Op woensdag 5 april 2006 12:11 schreef JohanC het volgende:
Een hotel is voor mij persoonlijk geen optie ( ik ga niet 5 dagen in de week in amsterdam zitten, heb nog een sociaal leven ).
Ook flex reistijden niet 9 uur beginnen tot half 6....
Het valt ook nogal mee. Ik rij momenteel 4x in de week Amsterdam-Dordrecht: ik vertrek om 7 uur en ben ergens rond half 7 thuis. Prima te doen hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:35 schreef BoukeF het volgende:
zo ver is dat niet, rotterdam - amsterdam,
je verterek om 0730, uitslapen dus en bent om 1900 uur weer thuis,
niet eens 12 uur van huis.
je hebt maar 2 snelwegen,
ik zat laatst in rotterdam,
a9, a5, a13, a20.
Onder het mom van Flexibiliteit sturen detacheringsbureaus hun mensen het hele land door ... waardoor je op weg naar je werk kunt zwaaien naar je collega met hetzelfde CV, die in jouw woonplaats werkt, terwijl jij in zijn woonplaats werkt. Ja, dat komt voor.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:19 schreef WaSTeiL het volgende:\...
Dit zijn allemaal zaken waar je rekening mee had kunnen houden bij het tekenen van je contract. Vind je dat niet passen in je patroon van prive leven dan had je een andere baan moeten kiezen.
...
In de detachering is het nu eenmaal zo dat er gevraagd word om een bepaalde mate van flexibilteit. [...]
Rotterdam - Amsterdam is een optie die echt wel te doen is. Ben bang dat je jezelf niet populair gaat maken door deze klus te weigeren.
1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind de afstand Rotterdam - Amsterdam nou niet echt excessief. En als je je werk echt leuk vindt, heb je wat reistijd er wel voor over, lijkt me zo. Gemiddeld 12 uur van huis zijn is echt niet heel raar als je een beetje relevant werk doet.![]()
1. Geen commentaarquote:Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file. En maak gewoon goede afspraken over reistijdcompensatie. Lijkt mij hoor, maar goed, ik reis al jaren dagelijks een uur of drie voor mijn werk. Mijn woonplaats is een compromis met mijn partner enzo...quote:Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
quote:Op woensdag 5 april 2006 12:08 schreef Gripper het volgende:
Ik doe iets gelijkachtigs, zit gedetacheerd in Veldhoven en woon zelf in Ede. Elke dag ongeveer 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. M'n baas (geen detacheringsbureau) heeft me voor die tijd een auto meegegeven, en ik krijg toch de standaard reriskostenvergoeding (netto 130 ¤) terwijl ik geen reiskosten maak. Tenslotte mag ik de auto ook gebruiken voor privé ritten, en heb daarbij geen last van bijtelling: ik rij geen lease-auto maar een van onze pool-autootjes die op naam van het bedrijf staan, en die normaal gebruikt worden voor bezoekjes aan klanten. geen slechte regeling.![]()
Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatiefquote:Op woensdag 5 april 2006 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
De inspecteur zal waarschijnlijk een andere mening hebben. Dit is privé-gebruik van een auto van de zaak, en de reiskostenvergoeding zal dan ook als loon aangemerkt worden (bovenop de bijtelling) Ik denk dat je met deze constructie heel erg moet uitkijken!
Succes met het schrijven van 500 kilometers prive. Dat gaat je echt niet lukken.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatief![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.
ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.
dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.
ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.
dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
Wees bevenal eerlijk met jezelf.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef JohanC het volgende:
Ik heb sinds kort een vast contract bij een detacheringsburo.
Mijn huidige project loopt af en het buro heeft een nieuw project voor me gevonden en zouden het zeer op prijs stellen als ik daar zou beginnen. Het werk is prima dat is het niet.
Echter de locatie is hartje Amsterdam.
Ik zelf woon in Rotterdam Zuid.
Vanwege de reistijden lijkt het mij echt onmogelijk en wil de opdracht eigenlijk weigeren maar kan dit zomaar?
het buro stelt voor of met ov te gaan ( volgens ov9292.nl 2 uur reistijd ), of met de auto te gaan en m'n auto dan te parkeren ergens bij een metrostation in amsterdam en dan met de metro verder te gaan. Beide optie's zie ik absoluut niet zitten ( denk aan dagelijkse file's A13 en A4 waar ik dan langs zou moeten rijden ).
Wat kan als beste doen? als ik de opdracht weiger zal het buro het niet waarderen. maar ik zelf zou na een week gek worden van de reistijd.
Ik weet dat uiteraard als gedetacheerd ik af en toe wat moet reizen, maar ik vind dit gewoon buiten proporties.
Duidelijk weinig ervaring met het openbaar vervoer. Dat treinreizen tussen stations is (theoretisch) altijd wel snel. Het zijn juist die andere verbindingen om daadwerkelijk van deur tot deur te gaan die enorm tijd slurpen.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
1) Als je met de trein gaat kan je werken in de trein. www.OV9292.NL is notoire onbetrouwbaar.
Volgens de NS site is Rdam centraal/Adam Centraal in 56 minuten, dus waar je de 2 uur vandaan haalt, Rzuid naar centraal is goed te doen met de Metro.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:42 schreef zatoichi het volgende:
1 uur heen en 1 uur terug.
Schiphol rijk is op alle gebieden een kansloze plek, die is kut te bereiken met Auto en OV.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:50 schreef Neverending het volgende:
Schiphol Rijk bv, is gewoon kansloos met het OV, dan hoef je er niet eens over na te denken
I Agree, ben blij dat ik de klus daar dan ook subtiel kon weigeren... daardoor nu heb ik 4 maanden in Capelle a/d Ijssel gezeten en nu door naar Delft. (Woon zelf Rdam Centrum) Is uberhaupt ook gewoon geluk hebben...detachering hoeft niet PERSE een kansloze reistijd met zich mee ter brengen..!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schiphol rijk is op alle gebieden een kansloze plek, die is kut te bereiken met Auto en OV.
Je zegt toch zelf dat je twee uur reistijd hebt? Of bedoelde je per reis, dus vier uur op een dag? Dat is redelijk veel ja.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja dag, de trein duurt al 56 minuten. Dat fietsen en de metro kost zeker totaal geen tijd?
En bovendien moet je dan ook nog eens flink dokken voor de fiets. Of voor het meenemen in de trein, of voor het continue aanschaffen van fietsen na diefstal/vernieling, of voor het bewaakt stallen.
Of ik doe het niet goed ( mijn salaris is echt niet perse beter dan mensen die intern ergens werken EN die hebben vaak 36 vakantiedagen en ik maar 25... oké, je kan sneller groeien, heb meer uitdagingen.. dat wel) OF ik ben ook een huilie... Meer dan 3 uur woon-werkverkeer op een dag, vind ik OOK voor een detacheringsklus en onbepaalde tijd gewoon te veel....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:42 schreef Freeflyer het volgende:
TS is een zeikstraal.
Als je voor een detacheringsbureau gaat werken dan weet je op voorhand dat dit soort situaties zich voor kunnen doen.
Maar ik snap het wel, TS wil wel de lusten (een wat hoger salaris) maar niet de lasten (langere reistijd o.i.d.)![]()
Schiphol maybe wel, maar het industrieterrein/ bedrijvenpark Schiphol Rijk een stuk minder...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef zatoichi het volgende:
Schiphol is tegenwoordig vanaf Utrecht best goed te doen toch met de nieuwe boog?
hehe, ja om dan je volgende opdracht bij rotterdam in de buurt te hebbenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:59 schreef BoukeF het volgende:
je moet ook gewoon in amsterdam gaan wonen,
meeste verkeer is s'ochtends de stad in,
en s'avonds de stad uit.
dan nog rij je tegen de files in,quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:09 schreef Marsjaan het volgende:
[..]
hehe, ja om dan je volgende opdracht bij rotterdam in de buurt te hebben![]()
Is hier in Rdam ook zo hoor... heel relax...!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:59 schreef BoukeF het volgende:
je moet ook gewoon in amsterdam gaan wonen,
meeste verkeer is s'ochtends de stad in,
en s'avonds de stad uit.
Euh... Bij het mooie een roze telecomaanbieder hadden ze allemaal 36 vakantiedagen!! En nu zit ik bij een groot bouwbedrijf, die hebben er allemaal zelfs 37. Dit is dan wel inclusief ATV... (maar wij hebben geen ATV,dus tsja.. ) Stelletje mazzelaars !! Hihihi!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:06 schreef zatoichi het volgende:
36 vakantiedagen??? Waar krijg je dat? Ik werk in een ziekenhuis, en ik krijg er 23, net zoals iedereen die ik ken bij verschillende soorten bedrijven., Met 25 zit je nog goed!
Maar ehm nu we het toch over salarissen hebben, wat verdient een gedetacheerde dan zoal?
Misschien leuk om daar eens een apart tpoic over te openen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:06 schreef zatoichi het volgende:
Maar ehm nu we het toch over salarissen hebben, wat verdient een gedetacheerde dan zoal?
Een hoger salaris bij een detacheringsburo.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:42 schreef Freeflyer het volgende:
TS is een zeikstraal.
Als je voor een detacheringsbureau gaat werken dan weet je op voorhand dat dit soort situaties zich voor kunnen doen.
Maar ik snap het wel, TS wil wel de lusten (een wat hoger salaris) maar niet de lasten (langere reistijd o.i.d.)![]()
IT ook niet echt hoor... (tenzij je de leasebak meerekend)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:24 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Een hoger salaris bij een detacheringsburo.IT zeker, maar echt niet bij WTB-ers.
![]()
met alle respect maar dan doe je het niet goed.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:48 schreef Neverending het volgende:
[..]
Of ik doe het niet goed ( mijn salaris is echt niet perse beter dan mensen die intern ergens werken EN die hebben vaak 36 vakantiedagen en ik maar 25... oké, je kan sneller groeien, heb meer uitdagingen.. dat wel) OF ik ben ook een huilie... Meer dan 3 uur woon-werkverkeer op een dag, vind ik OOK voor een detacheringsklus en onbepaalde tijd gewoon te veel....
Kan op zich ook wel kloppen hoor. Ik werk bij een bedrijf waar de salarissen "oke" zijn, maar niet bijzonder... daar komt bij dat ik pas 2 jaar werk, maar wel al in redelijk functies zit (Bv ITIL Servicemanager momenteel) en de mensen om mij heen een stuk ouder/meer ervaren zijn...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:44 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
met alle respect maar dan doe je het niet goed.
als interim verdiende ik altijd minimaal de helft meer dan de duurstbetaalde vaste kracht bij de bedrijven waar ik gezeten heb. en dat was exclusief alle secundaire voorwaarden...
dat is niet echt logisch in de detachering. normaal gesproken wordt er iemand gezocht voor een functie waarbij ze er zeker van moeten zijn dat de gedetacheerde de taak aan kan.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:41 schreef Neverending het volgende:
krijg goede klussen boven mijn niveau waarin ik met leerzame mensen werk EN mijn reistijden zijn dus eigenlijk ook prima. In die twee jaar max 45 minuten enkele reis gehad...![]()
Ik zeg helemaal niks, maar het lijkt me nogal logisch dat het om twee uur heen, twee uur terug gaat.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:34 schreef zatoichi het volgende:
Je zegt toch zelf dat je twee uur reistijd hebt?
Hihihi, nee, dat bedoel ik dan ook. Ik ben pas 24, 2 jaar van school, maar naar mijn ogen toch echt wel goede klussen. Mijn volgende klus is helemaal geniaal, in een soort verkapte junior-senior positie. Ik word "operationeel manager" van een afdeling, maar boven mij werkt (dus bij de klant) een manager voor strategie en tactisch ...dus zeg maar de overall manager/eindverantwoordelijke en hij is dus ook van mijn bedrijf. Nu ik start ben ik nog een beetje licht voor de klus, maar met een senior in mijn buurt, waarvan ik veel kan leren, kan het toch...! (Niet te vergeten vangt mijn baas in verhouding natuurlijk ook vet voor mij tov mijn salaris he..dus win-win)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
dat is niet echt logisch in de detachering. normaal gesproken wordt er iemand gezocht voor een functie waarbij ze er zeker van moeten zijn dat de gedetacheerde de taak aan kan.
in de praktijk betekent dit dat je eigenlijk altijd onder je niveau werkt. als jij dan bij jouw baas uitdagende opdrachten krijgt dan moet je in dit geval zeker niet klagen over salaris![]()
Jonge (talentvolle) mensen zijn te waardevol om ze op functies te zetten die ze met twee vingers in de neus doen, die gaan zich vervelen en zijn zo weg. Tegenwoordig is dus de trend om junioren om plekken neer te zetten waar ze veel en snel kunnen leren, tegen een aantrekkelijk tarief voor de klant.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:23 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
dat is niet echt logisch in de detachering. normaal gesproken wordt er iemand gezocht voor een functie waarbij ze er zeker van moeten zijn dat de gedetacheerde de taak aan kan.
in de praktijk betekent dit dat je eigenlijk altijd onder je niveau werkt. als jij dan bij jouw baas uitdagende opdrachten krijgt dan moet je in dit geval zeker niet klagen over salaris![]()
Soms gebeurt dat inderdaad. Praktijk wijst echter uit dat bij traditionele bedrijven (met internationaal aanzien) dat nog steeds niet veel gebeurt om de dom eenvoudige reden dat het management het niet aandurft.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:49 schreef existenz het volgende:
[..]
Jonge (talentvolle) mensen zijn te waardevol om ze op functies te zetten die ze met twee vingers in de neus doen, die gaan zich vervelen en zijn zo weg. Tegenwoordig is dus de trend om junioren om plekken neer te zetten waar ze veel en snel kunnen leren, tegen een aantrekkelijk tarief voor de klant.
Mijn bedrijf is ver van voor de IT Zeepbel... en ook internationaalquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:29 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Het is nog steeds een veel gehoord verhaal dat je eerste grijze haren zichtbaar moeten zijn alvorens je de senior klussen krijgt. En dat staat los van je capaciteiten. De nieuwe bedrijven (zeg maar uit de tijd van de IT zeepbel) gaan hier iets anders mee om.
reizen binnen de randstad met de auto is even kut als elke dag 200km over de A2 en je doet er nog even lang over ookquote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:11 schreef ovis1974 het volgende:
Hmz ik ga binnenkort voor een detacheringsbedrijf werken in rotterdam en zij konden mij vertellen dat ik enkel naar projecten binnen de randstad wordt geplaatst. Nu hoop ik ook dat ze zich daar aan houden. En als dat niet zo is, ach je verdiend top bij detacheringsbedrijven dus neem ik dat wel op de koop toe
Yup, wat dat betreft is de randstad ook wel erg groot. Bovendien denk ik toch dat ze je vertellen wat je wilt horen, bij mij zeiden ze hetzelfde. Maar als ze geen mogelijkheid hebben in de buurt en wel een uit de buurt dan doe je daar niet veel aan ben ik bang.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:13 schreef existenz het volgende:
[..]
reizen binnen de randstad met de auto is even kut als elke dag 200km over de A2 en je doet er nog even lang over ook![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |