Zeikerdquote:Op woensdag 5 april 2006 12:11 schreef JohanC het volgende:
Een hotel is voor mij persoonlijk geen optie ( ik ga niet 5 dagen in de week in amsterdam zitten, heb nog een sociaal leven ).
Ook flex reistijden niet 9 uur beginnen tot half 6....
Het valt ook nogal mee. Ik rij momenteel 4x in de week Amsterdam-Dordrecht: ik vertrek om 7 uur en ben ergens rond half 7 thuis. Prima te doen hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:35 schreef BoukeF het volgende:
zo ver is dat niet, rotterdam - amsterdam,
je verterek om 0730, uitslapen dus en bent om 1900 uur weer thuis,
niet eens 12 uur van huis.
je hebt maar 2 snelwegen,
ik zat laatst in rotterdam,
a9, a5, a13, a20.
Onder het mom van Flexibiliteit sturen detacheringsbureaus hun mensen het hele land door ... waardoor je op weg naar je werk kunt zwaaien naar je collega met hetzelfde CV, die in jouw woonplaats werkt, terwijl jij in zijn woonplaats werkt. Ja, dat komt voor.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:19 schreef WaSTeiL het volgende:\...
Dit zijn allemaal zaken waar je rekening mee had kunnen houden bij het tekenen van je contract. Vind je dat niet passen in je patroon van prive leven dan had je een andere baan moeten kiezen.
...
In de detachering is het nu eenmaal zo dat er gevraagd word om een bepaalde mate van flexibilteit. [...]
Rotterdam - Amsterdam is een optie die echt wel te doen is. Ben bang dat je jezelf niet populair gaat maken door deze klus te weigeren.
1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind de afstand Rotterdam - Amsterdam nou niet echt excessief. En als je je werk echt leuk vindt, heb je wat reistijd er wel voor over, lijkt me zo. Gemiddeld 12 uur van huis zijn is echt niet heel raar als je een beetje relevant werk doet.![]()
1. Geen commentaarquote:Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file. En maak gewoon goede afspraken over reistijdcompensatie. Lijkt mij hoor, maar goed, ik reis al jaren dagelijks een uur of drie voor mijn werk. Mijn woonplaats is een compromis met mijn partner enzo...quote:Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:
[..]
1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
quote:Op woensdag 5 april 2006 12:08 schreef Gripper het volgende:
Ik doe iets gelijkachtigs, zit gedetacheerd in Veldhoven en woon zelf in Ede. Elke dag ongeveer 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. M'n baas (geen detacheringsbureau) heeft me voor die tijd een auto meegegeven, en ik krijg toch de standaard reriskostenvergoeding (netto 130 ¤) terwijl ik geen reiskosten maak. Tenslotte mag ik de auto ook gebruiken voor privé ritten, en heb daarbij geen last van bijtelling: ik rij geen lease-auto maar een van onze pool-autootjes die op naam van het bedrijf staan, en die normaal gebruikt worden voor bezoekjes aan klanten. geen slechte regeling.![]()
Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatiefquote:Op woensdag 5 april 2006 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
De inspecteur zal waarschijnlijk een andere mening hebben. Dit is privé-gebruik van een auto van de zaak, en de reiskostenvergoeding zal dan ook als loon aangemerkt worden (bovenop de bijtelling) Ik denk dat je met deze constructie heel erg moet uitkijken!
Succes met het schrijven van 500 kilometers prive. Dat gaat je echt niet lukken.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatief![]()
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.
ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.
dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.
ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.
dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
Wees bevenal eerlijk met jezelf.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef JohanC het volgende:
Ik heb sinds kort een vast contract bij een detacheringsburo.
Mijn huidige project loopt af en het buro heeft een nieuw project voor me gevonden en zouden het zeer op prijs stellen als ik daar zou beginnen. Het werk is prima dat is het niet.
Echter de locatie is hartje Amsterdam.
Ik zelf woon in Rotterdam Zuid.
Vanwege de reistijden lijkt het mij echt onmogelijk en wil de opdracht eigenlijk weigeren maar kan dit zomaar?
het buro stelt voor of met ov te gaan ( volgens ov9292.nl 2 uur reistijd ), of met de auto te gaan en m'n auto dan te parkeren ergens bij een metrostation in amsterdam en dan met de metro verder te gaan. Beide optie's zie ik absoluut niet zitten ( denk aan dagelijkse file's A13 en A4 waar ik dan langs zou moeten rijden ).
Wat kan als beste doen? als ik de opdracht weiger zal het buro het niet waarderen. maar ik zelf zou na een week gek worden van de reistijd.
Ik weet dat uiteraard als gedetacheerd ik af en toe wat moet reizen, maar ik vind dit gewoon buiten proporties.
Duidelijk weinig ervaring met het openbaar vervoer. Dat treinreizen tussen stations is (theoretisch) altijd wel snel. Het zijn juist die andere verbindingen om daadwerkelijk van deur tot deur te gaan die enorm tijd slurpen.quote:Op woensdag 5 april 2006 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
1) Als je met de trein gaat kan je werken in de trein. www.OV9292.NL is notoire onbetrouwbaar.
Volgens de NS site is Rdam centraal/Adam Centraal in 56 minuten, dus waar je de 2 uur vandaan haalt, Rzuid naar centraal is goed te doen met de Metro.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:42 schreef zatoichi het volgende:
1 uur heen en 1 uur terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |