abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 april 2006 @ 11:42:01 #1
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_36667802
Ik heb sinds kort een vast contract bij een detacheringsburo.
Mijn huidige project loopt af en het buro heeft een nieuw project voor me gevonden en zouden het zeer op prijs stellen als ik daar zou beginnen. Het werk is prima dat is het niet.
Echter de locatie is hartje Amsterdam.
Ik zelf woon in Rotterdam Zuid.
Vanwege de reistijden lijkt het mij echt onmogelijk en wil de opdracht eigenlijk weigeren maar kan dit zomaar?

het buro stelt voor of met ov te gaan ( volgens ov9292.nl 2 uur reistijd ), of met de auto te gaan en m'n auto dan te parkeren ergens bij een metrostation in amsterdam en dan met de metro verder te gaan. Beide optie's zie ik absoluut niet zitten ( denk aan dagelijkse file's A13 en A4 waar ik dan langs zou moeten rijden ).
Wat kan als beste doen? als ik de opdracht weiger zal het buro het niet waarderen. maar ik zelf zou na een week gek worden van de reistijd.
Ik weet dat uiteraard als gedetacheerd ik af en toe wat moet reizen, maar ik vind dit gewoon buiten proporties.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:43:45 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36667852
Pff.. wat een instelling zeg. Er zijn mensen die dagelijks meer moeten rijden voor hun werk

* Gunner heeft 9 maanden elke dag Den Helder --> Rotterdam Centrum gereden over alle knooppunten

Je kan het weigeren maar besef wel dat je je niet populairder maakt bij je werkgever
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 11:44:39 #3
5428 crew  miss_sly
pi_36667876
Redeiljk wat moeten reizen is heel normaal bij gedetacheerd werk. Als dit een opdrcht voor korte tijd betreft, zou ik niet zeuren en het gewoon doen. Als het voor langere tijd is, kun je aangeven dat je er best zolang wil beginnen om hun uit de brand te helpen, maar dat je het op prijs zou stellen als ze snel iemand anders zoeken die het van je kan overnemen. Misschien is het ook mogelijk om 4 lange dagen te werken ipv 5 iets kortere (4x 10 ipv 5x8 bijv.), zodat je weliswaar 4 dagen veel moet reizen, maar de 5e dag vrij bent en niet hoeft te reizen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36668314
Tot op heden kon ik altijd met mijn werkgever afspreken om 4x9 te gaan werken en dan de resterende 4 uur als reistijdcompensatie te krijgen.

Ik zou het gewoon bespreken met je manager. Ik heb ook wel eens nee gezegd op een opdracht. Dat is ook juist voordeel van detachering. Maar dan moet het wel zo zijn dat zij erin geloven op korte termijn wel een passende opdracht te hebben. Een ontevreden werknemer bij de klant is ook voor hun niet goed.
pi_36668318
Hotel is geen optie voor je werkgever? En dan misschien 4 keer 10 uur werken?
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_36668560
Kun je misschien een beetje schuiven met de werktijden? buiten de spits om lijkt me dat stuk prima te doen.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_36668617
Ik doe iets gelijkachtigs, zit gedetacheerd in Veldhoven en woon zelf in Ede. Elke dag ongeveer 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. M'n baas (geen detacheringsbureau) heeft me voor die tijd een auto meegegeven, en ik krijg toch de standaard reriskostenvergoeding (netto 130 ¤) terwijl ik geen reiskosten maak. Tenslotte mag ik de auto ook gebruiken voor privé ritten, en heb daarbij geen last van bijtelling: ik rij geen lease-auto maar een van onze pool-autootjes die op naam van het bedrijf staan, en die normaal gebruikt worden voor bezoekjes aan klanten. geen slechte regeling.

Ik stond uiteraard niet te springen voor deze klus, reistechnisch gezien, maar doe het nu al bijna een jaar, en je went uiteindelijk wel aan dat reizen. Toch mag het zo onderhand wel weer eens afgelopen zijn... je merkt toch dat zulke lange dagen, en dat zit m dan vooral in het reizen, ten koste van je prive leven gaan. Een voordeel is wel dat ik een leuk stukje waardering voor m'n inzet terugkrijg bij de eerstvolgende salarisronde, en ik al meteen in m'n eerste baan een mooie detacheringsklus heb kunnen doen bij een internationaal toonaangevend bedrijf.

Samenvattend: die reisuren zullen erg zwaar zijn, maar met een beetje geluk krijg je er ook weer iets waardevols voor terug. Kun je bijvoorbeeld in de trein werken? doen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 5 april 2006 @ 12:11:36 #8
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_36668701
Een hotel is voor mij persoonlijk geen optie ( ik ga niet 5 dagen in de week in amsterdam zitten, heb nog een sociaal leven ).
Ook flex reistijden niet 9 uur beginnen tot half 6....
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 12:13:58 #9
5428 crew  miss_sly
pi_36668773
maw je wilt zelf geen kant op?
je wilt het gewoonweg neit doen en wilt graag horen dat je maar moet weigeren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 april 2006 @ 12:17:27 #10
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_36668904
nix m.a.w. ik geeft aan dat een hotel geen optie is en dat het bedrijf niet flexibel is qua tijden, daar heb ik geen invloed op
  woensdag 5 april 2006 @ 12:20:04 #11
130803 Gripper
Get a grip
pi_36668961
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:11 schreef JohanC het volgende:
Een hotel is voor mij persoonlijk geen optie ( ik ga niet 5 dagen in de week in amsterdam zitten, heb nog een sociaal leven ).
Ook flex reistijden niet 9 uur beginnen tot half 6....
Zeikerd
Als je om 6 uur 's morgens wegrijdt sta je niet (al te erg) in de file, en kun je om 4 uur ofzo alweer naar huis, sta je ook niet (al te erg) in de file.
Doe ik ook, ik wil niet zowel 's ochtends als 's avonds in de file staan, dus ga ik vroeg weg (6 uur) en werk dan van half 8 tot 4. Het bedrijf biedt jou de kans om flexibel met je werktijden om te gaan, maar jij wil perse tot 7 uur kunnen nakken, en om half 6 aan de piepers zitten? Zo werkt dat niet hè, het moet van twee kanten komen. Maar dat is logisch
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 5 april 2006 @ 12:26:19 #12
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_36669182
misschien had ik iets duidelijker moeten zijn.
het bedrijf is niet flexibel. ik moet beginnen om 9 uur en ben pas klaar om half 6.
Hierin is het bedrijf niet flexibel
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 12:26:40 #13
5428 crew  miss_sly
pi_36669192
voor hoe lang is deze opdracht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 5 april 2006 @ 12:28:41 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36669265
1) Als je met de trein gaat kan je werken in de trein. www.OV9292.NL is notoire onbetrouwbaar.
Volgens de NS site is Rdam centraal/Adam Centraal in 56 minuten, dus waar je de 2 uur vandaan haalt, Rzuid naar centraal is goed te doen met de Metro.
2) In Centrum Amsterdam in een Hotel zitten voor je werk, wat is daar slecht aan? Bovendien is het 4 overnachtingen, niet 5. Lekker na je werk ff de kroeg in, hapje eten, en dan nog ff stappen of vroeg naar bed. Ik zou het wel weten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36669271
Tja, werken op detacherings- of projectbasis houdt in dat je werkplaats kan wisselen. Als je dat niet wilt kun je beter bij een bedrijf in vaste dienst proberen te komen.

Heb je, toen je in dienst kwam, niks afgesproken over de werklocaties?
  woensdag 5 april 2006 @ 12:29:01 #16
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_36669275
preciese tijd onbekend maar minimaal 3 maanden, zelf verwacht ( het bedrijf ken ik al een klein beetje ) dat het minimaal tot augustus is ( vaste krachten die met zomervakantie gaan enz )
  woensdag 5 april 2006 @ 12:30:52 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36669349
Een zomer in Adam in een hotel, jeeez, er zijn mensen die daar veel geld voor betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36669352
Mensen die op detacheringsbasis werken krijgen vaak ook een salaris dat nét ietsje hoger ligt dan dat van mensen in vaste dienst. Waarom? Omdat er wat extra van ze gevraagd wordt.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 12:31:56 #19
5428 crew  miss_sly
pi_36669381
jeuh, en over zo'n korte termijn ga je je druk maken? ik vraag me af of je dan wel geschikt bent voor gedetacheerd werk.

Ik heb 2 jaar lang Helmond-Tiel gereden, 2 uur enkele reis, vroeg op, laat thuis...je weet dat dat erbij kan horen als je voor detacheringswerk kiest.

Ik heb uberhaupt standaard wel een reistijd van minstens een uur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36669461
Mijn bescheiden mening is dat je niet in de detachering had moeten gaan werken. In dat vak wordt enige flexibiliteit van je verwacht en daar staan doorgaans goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden tegenover.
En wat is er mis met een hotel? Je hoeft niet zelf je eten klaar te maken en je bed wordt ook al voor je opgemaakt.

Momenteel fiets ik elke dag 20 min naar mijn werk, maar per 1 mei ga ik de consultancy in dus dan wordt het andere koek. Ik verheug me op mijn nieuwe baan.
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_36669493
zo ver is dat niet, rotterdam - amsterdam,
je verterek om 0730, uitslapen dus en bent om 1900 uur weer thuis,
niet eens 12 uur van huis.
je hebt maar 2 snelwegen,
ik zat laatst in rotterdam,
a9, a5, a13, a20.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_36669547
Over het algemeen genomen is de hoteloptie ook niet gelijk alle nachten in een hotel, maar 1 of 2x per week, zodat je gemiddelde reisduur naar beneden gaat. Zou ook niet mijn optie zijn.

Op dit moment heb ik ook zo'n 4 uur reistijdcompensatie regeling, alleen is het bij deze klant ook niet handig om 4x9 te werken. Ik werk nu dus de ene week 5x8 en de andere week 4x8. Komt aardig in de richting.

Maar wij kunnen er weinig over zeggen en alleen ideeen geven. Bij je manager moet je zijn om een regeling te vragen. En nee kan ook, als er tenminste voldoende opdrachten zijn. Heb ik tijdens mijn proeftijd zelfs gedaan en gewoon proeftijd doorgekomen zonder opdracht te hebben en zelfs een te hebben geweigerd. Manager vond ook wel dat de opdracht niet bij mijn wensen/ambities aan sloot en had wel de overtuiging snel een passendere opdracht te vinden. Dus nee behoort bij een normaal detacheringsburo tot de opties.
  Moderator woensdag 5 april 2006 @ 12:38:21 #23
5428 crew  miss_sly
pi_36669565
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:35 schreef BoukeF het volgende:
zo ver is dat niet, rotterdam - amsterdam,
je verterek om 0730, uitslapen dus en bent om 1900 uur weer thuis,
niet eens 12 uur van huis.
je hebt maar 2 snelwegen,
ik zat laatst in rotterdam,
a9, a5, a13, a20.
Het valt ook nogal mee. Ik rij momenteel 4x in de week Amsterdam-Dordrecht: ik vertrek om 7 uur en ben ergens rond half 7 thuis. Prima te doen hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36669728
Leuke reacties...
'Er zijn mensen die nog verder rijden' Ja, er zijn ook mensen die naar hun werk kunnen lopen, dus waarom ik niet?

'als het voor korte tijd is, doen'
In mijn ervaring wordt het je verkocht als beperkte opdracht, maar je loopt het risico dat als je daar een keer zit, je inzet voortdurend verlengt wordt totdat je zelf heibel schopt.
Er wordt gewoon druk op je uitgeoefent om het te doen en het kan niemand een f*****r schelen hoe lang jij in de file staat.

Beantwoordt deze vragen eens:
1) Hoe uniek is jouw expertise?
2) Hoeveel werknemers heeft het bedrijf in Amsterdam? (ja, die zijn allemaal ingezet - in Rotterdam)
3) Hoeveel werk is er in Rotterdam?
4) Ben je bij dit bedrijf te gaan omdat je het leuk vond in de auto te zitten?
  woensdag 5 april 2006 @ 12:53:21 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36670068
je hebt het over een maand of 5 dus alles bij elkaar...

ik zeg .. niet zo miepen huilie.. gewoon gaan..
of denk anders eens aan een andere carriere...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_36670686
Wweliswaar werk ik niet bij een detachingsbureau, maar als zelfstandige.

De meeste opdrachten zitten in de randstad, en ik woon zwáár in de periferie
Dat los ik op door 4x9 te werken, en ik blijf 3 nachten in een hotel. De eerste avond ben ik gesloopt doordat ik 's ochtends vroeg ben aangereden, en een ander avondje spreek ik meestal met een kennis ergens wat af (hoort ook bij een sociaal leven ).

Goed te doen hoor. En drie dagen in de week hebben geheel niets met werk te maken

Die flexabiliteit hoort er gewoon bij, daar word ik voor betaald. Natuurlijk is dat simpeler als er geen baas is om je salaris door te betalen als ik een opdracht weiger.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:19:28 #27
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_36670929
Bij de meeste detacheringsbureau's zijn er standaard oplossingen voor mensen die langer dan anderhalf uur aan reistijd hebben. denk hierbij aan opties zoals:

  • Reistijdcompensatie boven de anderhalf uur reistijd
  • Mogelijkheid voor een hotel voor 4 nachten (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag) inclusief extra toeslag voor extra gemaakte kosten zoals eten en plezier (denk hierbij aan extra kosten die je maakt aangezien je drinken moet kopen in een lounge of kroeg i.p.v. uit je eigen supermarkt. Meestal is dat zo'n ¤35 per overnachte avond).

    Dit zijn allemaal zaken waar je rekening mee had kunnen houden bij het tekenen van je contract. Vind je dat niet passen in je patroon van prive leven dan had je een andere baan moeten kiezen.

    In de detachering is het nu eenmaal zo dat er gevraagd word om een bepaalde mate van flexibilteit. Dit is een tijdelijke klus. Het kan zijn dat je een andere keer een klus in de buurt word aangeboden. Dan loop je toch ook niet te zeiken.

    Ik heb tijden een klus gehad midden in Amsterdam. Vanaf Nieuwegein is dat normaal 30 minuten rijden, maar door de files liep dat op tot anderhalf uur. Nu zit ik op een klus op nog geen 20 minuten afstand. Alles kan, maar daar stel ik me dan ook op in.

    Rotterdam - Amsterdam is een optie die echt wel te doen is. Ben bang dat je jezelf niet populair gaat maken door deze klus te weigeren.
  • Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
      woensdag 5 april 2006 @ 13:27:22 #28
    59611 hace_x
    Burgerman met 2 kids
    pi_36671197
    Je moet het overleggen met je manager. Als je er afspraken over hebt gemaakt ten tijde dat je in dienst trad zal er vast wel iets te regelen zijn. Ik heb eens op een opdracht kunnen reizen in werktijd. Daarmee spaarde ik 2 uur per dag vrije tijd omdat het zo ver reizen was. Dan snijdt het mes aan twee kanten: voor je werkgever omdat je tevreden op een opdracht zit (en dan werk je ook beter) en heb je er zelf ook nog wat aan.
    -- Hace_x
    mijn weblog | Fotoboek
    pi_36671405
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:19 schreef WaSTeiL het volgende:\...
    Dit zijn allemaal zaken waar je rekening mee had kunnen houden bij het tekenen van je contract. Vind je dat niet passen in je patroon van prive leven dan had je een andere baan moeten kiezen.
    ...
    In de detachering is het nu eenmaal zo dat er gevraagd word om een bepaalde mate van flexibilteit. [...]
    Rotterdam - Amsterdam is een optie die echt wel te doen is. Ben bang dat je jezelf niet populair gaat maken door deze klus te weigeren.
    Onder het mom van Flexibiliteit sturen detacheringsbureaus hun mensen het hele land door ... waardoor je op weg naar je werk kunt zwaaien naar je collega met hetzelfde CV, die in jouw woonplaats werkt, terwijl jij in zijn woonplaats werkt. Ja, dat komt voor.

    Iedereen klaagt over files, maar hier wordt er niet alleen niets aan gedaan, ze worden gecreëerd.

    Misschien zet je een voobeeld voor collega's om excessieve reistijden niet zonder commentaar aan te pakken.

    En over het niet populair maken: draai dat eens om. Je maakt je ook niet populair door de job aan te pakken. In elk geval niet zo dat je salarisverhogin, promotie of de volgende keer een job dicht bij huis krijgt als je dit aanneemt.
    Denk je echt dat mensen het onthouden als je het aanneemt? Kom nou toch...
    Als je dit aanneemt is er echt niemand die het iets kan schelen wat dat voor jouw priveleven betekent, en een half uur later zijn ze het weer vergeten; op zoek naar een nieuwe kandidaat die ze uit Zeeland naar Leeuwarden kunnen sturen.
      woensdag 5 april 2006 @ 13:44:37 #30
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_36671826
    Ik vind de afstand Rotterdam - Amsterdam nou niet echt excessief. En als je je werk echt leuk vindt, heb je wat reistijd er wel voor over, lijkt me zo. Gemiddeld 12 uur van huis zijn is echt niet heel raar als je een beetje relevant werk doet.
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_36671965
    Daarom zal ik nooit gedetacheerd gaan werken. Heb een gruwelijke hekel aan verloren tijd.
    [ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
    pi_36673508
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 13:44 schreef Svyatagor het volgende:
    Ik vind de afstand Rotterdam - Amsterdam nou niet echt excessief. En als je je werk echt leuk vindt, heb je wat reistijd er wel voor over, lijkt me zo. Gemiddeld 12 uur van huis zijn is echt niet heel raar als je een beetje relevant werk doet.
    1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
    2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
    3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
      woensdag 5 april 2006 @ 14:33:44 #33
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_36673681
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
    2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
    3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
    1. Geen commentaar
    2. bij een detacheringsbureau gaat het niet om leuk werk, maar om klanten van dienst te zijn die zih meestal niet allemaal op één plek vestigen. Wil je leuk werk in de buurt dan zal je zelf moeten zoeken voor een vaste plek ergens. In de detachering weet je dat je overal en nergens ingezet kan worden.
    3. 12 uur is veel, maar i.c.m. reistijdcompensatie scheelt het weer een hoop. Spreek daarbij ook nog eens af met je werkgever dat deze opdracht niet oneindig moet doorlopen en je zit al een stuk beter.
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
      woensdag 5 april 2006 @ 14:54:16 #34
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_36674567
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:29 schreef mgerben het volgende:

    [..]

    1. De afstand is ook niet excessief. De reistijd loopt echter fiks op.
    2. Is datzelfde leuke werk echt niet in Rotterdam te vinden? Is dat er echt alleen maar in Amsterdam?
    3. Jij niet... ik vind 12 uur van huis best veel als het ook in 10 kan. Punt is dat die extra uren niets toevoegen aan het werk. Je staat alleen maar in de file.
    Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file. En maak gewoon goede afspraken over reistijdcompensatie. Lijkt mij hoor, maar goed, ik reis al jaren dagelijks een uur of drie voor mijn werk. Mijn woonplaats is een compromis met mijn partner enzo...
    We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
    Check mijn band Glorybox
    pi_36675045
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 12:08 schreef Gripper het volgende:
    Ik doe iets gelijkachtigs, zit gedetacheerd in Veldhoven en woon zelf in Ede. Elke dag ongeveer 1,5 uur heen, 1,5 uur terug. M'n baas (geen detacheringsbureau) heeft me voor die tijd een auto meegegeven, en ik krijg toch de standaard reriskostenvergoeding (netto 130 ¤) terwijl ik geen reiskosten maak. Tenslotte mag ik de auto ook gebruiken voor privé ritten, en heb daarbij geen last van bijtelling: ik rij geen lease-auto maar een van onze pool-autootjes die op naam van het bedrijf staan, en die normaal gebruikt worden voor bezoekjes aan klanten. geen slechte regeling.
    De inspecteur zal waarschijnlijk een andere mening hebben. Dit is privé-gebruik van een auto van de zaak, en de reiskostenvergoeding zal dan ook als loon aangemerkt worden (bovenop de bijtelling) Ik denk dat je met deze constructie heel erg moet uitkijken!
      woensdag 5 april 2006 @ 15:27:10 #36
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_36675953
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 15:06 schreef DonJames het volgende:

    [..]

    De inspecteur zal waarschijnlijk een andere mening hebben. Dit is privé-gebruik van een auto van de zaak, en de reiskostenvergoeding zal dan ook als loon aangemerkt worden (bovenop de bijtelling) Ik denk dat je met deze constructie heel erg moet uitkijken!
    Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatief
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      woensdag 5 april 2006 @ 15:32:14 #37
    32846 WaSTeiL
    geele sneeuw....
    pi_36676164
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 15:27 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Dank voor de tip, we schrijven de kilometers wel een beetje creatief
    Succes met het schrijven van 500 kilometers prive. Dat gaat je echt niet lukken.
    Maar dit is allemaal heel erg offtopic!
    Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
    Drugs are only for losers and sex maniacs!
    pi_38419873
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 14:54 schreef Svyatagor het volgende:

    Je moet ook gewoon met de trein gaan. Regel een eersteklasabonnement, en je kunt werken/ internetten/ lezen in de trein. Dan zijn het zeker geen verloren uren. Beter af en toe vertraging dan elke dag in de file.
    .

    't Is heerlijk om lekker wakker te worden in de trein, kopje koffie erbij, boekje of laptop. Zeker als je eersteklas kunt reizen.
    pi_38426011
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
    Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.

    ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.

    dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
    pi_38427010
    Je kant toch gewoon op de fiets naar het dichtstbijzijnde treinstation, de trein pakken en vervolgens in Amsterdam de fiets naar je werk pakken? Dat is sneller en je hebt nog eens wat beweging. Twee uur reistijd is toch vrij normaal? 1 uur heen en 1 uur terug. Heel veel sneller zal het niet worden; ik reis regelmatig van Utrecht naar Nieuwegein, een kippeindje; maar als je pecht hebt duurt dat ook een uur.

    Overigens vind ik dat je niet bij een detacheringsbureau moet gaan werken als je niet wil reizen; dat weet je van tevoren. Ik ben heel bewust iets gaan zoeken in/bij mijn woonplaats, omdat ik reizen 's ochtends zo vervelend vind.
    pi_38435990
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
    Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.

    ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.

    dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
    pi_38436073
    Heb iets soortgelijks:
    Ik woon bij Rotterdam in de buurt en moet elke dag naar Amsterdam. OV is geen optie, dat duurt 3 uur in totaal (stopt geen trein in de buurt), en zit elke dag gemiddeld 4,5 a 5 uur in de auto. Kan je vertellen dat het geen pretje is. half 7 weg 's morgens en vaak tussen 7 en half 8 's avonds thuis. Dus of je moet met het OV gaan, of de opdracht weigeren. Ik zou kiezen voor het 2e
    You are something, untill you're not...
    pi_38436187
    Niet zeiken man, je zit in de detachering!
      donderdag 1 juni 2006 @ 16:36:47 #44
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_38441621
    En: hoe is het afgelopen??
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_38441716
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 08:56 schreef Anakin24 het volgende:
    Ik wil niet vervelend zijn, maar het is in mijn ogen gewoon "Part-of-the-Job"
    Wil je niet reizen voor je werk.. dan moet je niet voor detachering kiezen.

    ter info : Ik rij elke dag 280 km woon/werk ( eindhoven-den haag ), mischien niet optimaal, maar consequentie van in de detachering werken.

    dus kortom.. niet zeiken over die reistijden... anders je conclusie's trekken !
    pi_38441884
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 11:42 schreef JohanC het volgende:
    Ik heb sinds kort een vast contract bij een detacheringsburo.
    Mijn huidige project loopt af en het buro heeft een nieuw project voor me gevonden en zouden het zeer op prijs stellen als ik daar zou beginnen. Het werk is prima dat is het niet.
    Echter de locatie is hartje Amsterdam.
    Ik zelf woon in Rotterdam Zuid.
    Vanwege de reistijden lijkt het mij echt onmogelijk en wil de opdracht eigenlijk weigeren maar kan dit zomaar?

    het buro stelt voor of met ov te gaan ( volgens ov9292.nl 2 uur reistijd ), of met de auto te gaan en m'n auto dan te parkeren ergens bij een metrostation in amsterdam en dan met de metro verder te gaan. Beide optie's zie ik absoluut niet zitten ( denk aan dagelijkse file's A13 en A4 waar ik dan langs zou moeten rijden ).
    Wat kan als beste doen? als ik de opdracht weiger zal het buro het niet waarderen. maar ik zelf zou na een week gek worden van de reistijd.
    Ik weet dat uiteraard als gedetacheerd ik af en toe wat moet reizen, maar ik vind dit gewoon buiten proporties.
    Wees bevenal eerlijk met jezelf.
    Als je 4 uur reistijd per dag teveel vind (en het is ook veel: 1/6 van je dag!!) moet je het gewoon niet doen.
    Zelf doe ik er 3 uur per dag over om van-naar het werk te geraken... mits er geen problemen op de weg zijn.
    Op zich vind ik veel rijden niet eens zo erg, maar daar bovenop ook nog eens 8 1/2 uur werken en het fijt dat het altijd hetzelfde kut traject is gaat het uitdeindelijk toch in de koude kleren zitten.
    Mijn werkgever stelt 1 1/2 reistijd (one-way) als maximum in voor haar werknemers... and that's pushing it IMO.
    We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
      donderdag 1 juni 2006 @ 20:23:26 #47
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_38449936
    quote:
    Op woensdag 5 april 2006 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
    1) Als je met de trein gaat kan je werken in de trein. www.OV9292.NL is notoire onbetrouwbaar.
    Volgens de NS site is Rdam centraal/Adam Centraal in 56 minuten, dus waar je de 2 uur vandaan haalt, Rzuid naar centraal is goed te doen met de Metro.
    Duidelijk weinig ervaring met het openbaar vervoer. Dat treinreizen tussen stations is (theoretisch) altijd wel snel. Het zijn juist die andere verbindingen om daadwerkelijk van deur tot deur te gaan die enorm tijd slurpen.
    Metro van Zuidplein naar Centraal duurt tien tot dertien minuten, maar niet heel Rotterdam-Zuid ligt in een cirkeltje met een diameter van 100 meter rond het Zuidplein. Bovendien hou je totaal geen rekening met het overstappen op andere vervoermiddelen en de vele minuten overstaptijd die dat met zich meebrengt. 9292OV is helemaal niet onbetrouwbaar.

    Ik ga vaak van Ede naar Rotterdam-Zuid. Daar doe je twee uur over, terwijl je slechts iets meer dan een uur in de trein zit. En nee, daar zit geen tijd om naar bus/tramhalte te lopen bij.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 01-06-2006 20:30:10 ]
      donderdag 1 juni 2006 @ 20:25:10 #48
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_38450017
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 09:42 schreef zatoichi het volgende:
    1 uur heen en 1 uur terug.


    Ja dag, de trein duurt al 56 minuten. Dat fietsen en de metro kost zeker totaal geen tijd?

    En bovendien moet je dan ook nog eens flink dokken voor de fiets. Of voor het meenemen in de trein, of voor het continue aanschaffen van fietsen na diefstal/vernieling, of voor het bewaakt stallen.
    pi_38466657
    Mijn vriend werkt ook op detacheringsbasis; 5 jaar geleden is hij aangenomen en was al het werk in de buurt. In de loop der jaren worden steeds meer projekten door heel nederland aangenomen, voor zo weinig mogelijk geld; dus geld voor compensatie (goed hotel, reistijd in werktijd e.d) is er niet. Hij heeft vorig jaar de verre projekten wel gedaan, maarsteds aangegeven dat hij er onder leed en dat hij juist bij aanname gekozen had voor werk in de buurt. gelukkig zijn de laatste 2 projecten wel in het oostenv an het land, waar we dus ook wonen.
    En ander werk zoeken is vaak geen optie, want in veel braches komen 40+ ers niet meer aan de bak. Of je krijgt steed stijdelijke contractjes.
    pi_38467294
    Ik werk zelf ook in de detachering en reistijden horen daar inderdaad bij. Vind het alleen niet echt normaal hoe sommige mensen hier semie bikkel doen over hun werktijden:ik hoorde iemand zeggen dat hij elke dag 280 km in de auto zit.. , al werk je in de detachering en al is het op een traject zonder veel file echt geen pretje , buiten je MINSTENS 8,5 uur werken om. Kom op, je wilt toch ook nog een beetje sociaal leven hebben/sporten whatever..??

    Als je een beetje om de files heen wilt cruisen op het traject rdam-adam, dan zou je eigenlijk alweer om 14:00 's-middags moeten wegrijden, want uit ervaring (ik heb 1,5 jaar in Denhaag gewerkt) begint de file op de A13 al om 15:00 en om 17:00 staat daar standaard 10 km file. Nu heb je daar wel vette sluiproutes voor... maar dan ben je vanaf rijswijk naar Rdam Centrum (dan heb ik dus nog niet eens het deel ring zuid meegerekend) toch altijd zo'n 40 minuten kwijt.

    Als je iets voor 06:00 wegrijd 's-morgens, kan je de A13 wel filevrij pakken iig en op de borden wordt de A4 meestal ook nog filevrij aanggevevn of hooguit een KM of 2... Dat is wel erg prettig. Maar TS (die waarschijnlijk allang zijn keuze heeft gemaakt) de heenweg van Rdam Zuid- Hartje Adam kost je (als je 6:00 wegrijd) denk ik 5 kwartier en ik zou voor de terugweg 17:30 weg gemiddeld 3 uur rekenen. Wil je uittukken en gewoon om 8:30 beginnen, ben je ook 's-morgens wel twee uur onderweg ...

    Mijn advies:

    Maak goede afspraken met je baas:
    - Bv dat je per dag 2 overuren mag schrijven
    - Of dat je twee nachten in Adam blijft tukken (nooit fijn als rotterdammer, maar goed )
    - Spreek duidelijk af voor hoelang de klus is

    En tsja als het echt hartje Adam centrum is, dan zal het OV toch echt sneller zijn. (Schiphol Rijk bv, is gewoon kansloos met het OV, dan hoef je er niet eens over na te denken)
    Jammer van je gepimpte leasebak, maar dan zou ik toch maar daar voor gaan... (1e klas proberen te regelen??)

    En als allerlaatste: wat voor mij ook zou tellen: Heeft mijn bedrijf niemand anders met deze expertise in de buurt van Amsterdam? Stel je voor dat je zelf een enorme held ben in softwarepakket X en niemand anders kan dat binnen je business unit ofzo blabla, dan zou ik het eerder doen dan dat je in A'dam op een servicedesk wordt gedropt, wat iedere IT-er wel kan en ze dus beter jou op een servicedesk in Rdam kunnen droppen en een andere kerel/girl in Amsterdam,die daar toch om de hoek woont...want soms zijn werkgevers daar een beetje te makkelijk in, zag ik bij wat collega's (Traject Hoorn-Tilburg, voor op een non-skilled servicedesk )

    Buiten alles: communiceer gewoon netjes, speel het tactisch en het komt allemaal in orde

    TS, wat heb jij uiteindelijk gedaan?
    "De bloemetjes en de byte-jes"
    Werken in de ICT? Stuur me een PM !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')