quote:Bleek uw tanden terwijl u slaapt! Geen bitjes!
De VITINT Whitening Brush is een gel die u met het borsteltje van de penvormige dispenser uiterst eenvoudig opbrengt, bij voorkeur 'smorgens en voor dat u gaat slapen. Binnen een week heeft u al een goed zichtbaar resultaat.
Dit product bevat een actief zuurstof complex Ardox-X en geen peroxide en is volkomen veilig voor het glazuur en tandvlees. Ook bij voortgezet gebruik zijn er absoluut geen irritaties.
Maar hoe doe je dat dan, want die soda die ik heb zijn soort korrels ofzo. Schep je dat op je tandenborstel? Het klinkt superranzig, maar als het de moeite waard is...quote:Op woensdag 5 april 2006 11:19 schreef SHE het volgende:
Niet doen, allemaal kutspul
Wil je perse toch wittere tanden hebben? Dan laat je ze OF bleken OF poetst eens per maand met zuivere keukensoda...goor maar doeltreffend.
Dat is mijn geheim. Ik rook, en drink koffie en ook weleens rode wijn...maar heb stralend witte tanden.
Eens per maand ga ik met mijn tandenborstel in een zakje keukensoda en poets het goed door...niet vergeten uit te spugen![]()
Keukensoda?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:19 schreef SHE het volgende:
Wil je perse toch wittere tanden hebben? Dan laat je ze OF bleken OF poetst eens per maand met zuivere keukensoda...goor maar doeltreffend.
Dat is mijn geheim. Ik rook, en drink koffie en ook weleens rode wijn...maar heb stralend witte tanden.
Eens per maand ga ik met mijn tandenborstel in een zakje keukensoda en poets het goed door...niet vergeten uit te spugen![]()
Ja het is de moeite waard als je over 10 jaar je tanden in meerdere stukken uit je bek wilt zien vallenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef Furia het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan, want die soda die ik heb zijn soort korrels ofzo. Schep je dat op je tandenborstel? Het klinkt superranzig, maar als het de moeite waard is...
Geef eens meer informatie, en aan je fotoboek te zien ben je niet echt trots op je tandenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik laat mijn tanden altijd bleken bij de tandarts. Intussen hou ik het zelf bij door met Rembrand te poetsen (merk van een whitening tandpasta die echt goed werkt!)
Waarom dat? Is het dus wel aggressief? (Nee, ik weet het echt nietquote:Op woensdag 5 april 2006 11:30 schreef patty het volgende:
[..]
Ja het is de moeite waard als je over 10 jaar je tanden in meerdere stukken uit je bek wilt zien vallen
Ik heb mijn tandarts nog nooit horen klagenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:27 schreef Etcetera het volgende:
verniel je met keukensoda niet je complete glazuurlaag?
Ja, maar ben er eigenlijk wel zeker van dat dit hetzelfde verhaal is als bij zout en citroenzuur.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef Frank79 het volgende:
Ben wel benieuwd naar het soda-verhaal..
Nee, die ziet zijn porche al staan als je de wachtkamer binnenloopt?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb mijn tandarts nog nooit horen klagen
Nee, die ziet z'n ouwe dag verzekerdquote:Op woensdag 5 april 2006 11:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb mijn tandarts nog nooit horen klagen
dat heeft mn vader vroeger ook gedaan en heeft nu geen glazuur meer op zijn tanden, ze worden nu dus megabruin en heeft superpijn bij koude en warme drankenquote:
Poetsen met soda moet je echt doen. Ik denk dat je tandarts daar ontzettend blij mee is.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Keukensoda?
Meen je dit nu echt?
Ik hoor ook van mensen die met zout en of citroenzuur hun tanden bewerken, dit schijnt vreselijk slecht voor je glazuur te zijn. Je poets eigenlijk je glazuurlaag gewoon weg.
Enig idee hoe veilig soda is?
Ik zoek eigenlijk wel een erg goedkoop middel!![]()
Ik lach nooit met mijn tanden bloot, omdat mijn neus dan zo breed wordtquote:Op woensdag 5 april 2006 11:31 schreef patty het volgende:
[..]
Geef eens meer informatie, en aan je fotoboek te zien ben je niet echt trots op je tanden
quote:Op woensdag 5 april 2006 11:54 schreef BobbyHill het volgende:
Ik zou als tandarts echt een gigantische erectie krijgen als mijn klanten hun tanden witten met allesreinigers.
Hoe duur is dat om je tanden te laten bleken bij de tandarts? en moet je dat dan elke keer opnieuw laten doen? wordt zeker niet verzekerd hequote:Op woensdag 5 april 2006 11:28 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik laat mijn tanden altijd bleken bij de tandarts. Intussen hou ik het zelf bij door met Rembrand te poetsen (merk van een whitening tandpasta die echt goed werkt!)
Ik wil het bijhoudenquote:Op woensdag 5 april 2006 12:14 schreef SHE het volgende:
Waarom ga je trouwens niet voor de professionele bleek optie? Financieel?
quote:Op woensdag 5 april 2006 12:44 schreef Scepsis het volgende:
Keukensoda...
Geeft wel gelijk het 'niveau' van de user SHE aan...
Dat moet toch vreselijk veel pijn doen ...met soda poetsen..want je hebt altijd wel wat van kleine wondjes in de mondquote:Op woensdag 5 april 2006 11:19 schreef SHE het volgende:
Ik heb geen wondjes in mijn mond hoor..gewoon even tandenborstel natmaken..even in het zakje dippen. Voorzichtig langs hoek/zij tanden en voortanden. Goed spoelen..klaarquote:Op woensdag 5 april 2006 12:50 schreef -DizzeL- het volgende:
[..]
Dat moet toch vreselijk veel pijn doen ...met soda poetsen..want je hebt altijd wel wat van kleine wondjes in de mond
Dáárom m'n reply, alhoewel ik bij d'r nergens meer van opkijkquote:Op woensdag 5 april 2006 12:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het werkt in theorie wel, maar het is niet slim, omdat je je glazuur ermee verneukt. Als je witte tanden wilt hebben laat ze dan bleken bij de tandarts. Al die andere troep verneuken je tanden alleen maar.
Die ga ik ook maar eens even aanschaffen.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:16 schreef Maddy_K het volgende:
Ik gebruik de Rembrandt tandpasta en ik vind dat hij erg goed werkt! Ik kan echt verschil zien.
Ik gebruik hem niet als dagelijkse tandpasta, gewoon 1x per 2 á 3 dagen of zo. En toch kan ik het verschil goed zien.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:22 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Die ga ik ook maar eens even aanschaffen.
1 tint lichter is toch mooi meegenomen!![]()
dank je schatquote:Op woensdag 5 april 2006 13:48 schreef schatje het volgende:
-edit: topic opgeschoond
van me tandarts moest ik waterstofperoxide in me mond doen met zon watje omdat het pijn deed achterin ergens, iets met stuff wat er zat weg te rotten ofzoquote:Op woensdag 5 april 2006 12:40 schreef djexplo het volgende:
Huishoudmiddelen:
- Cif, is een schuurmiddel waardoor je dus langzaam je glazuur verwijderd ...
- Soda, is een water ontharder en bind aan calcium oftewel je lost er langzaam je glazuur mee op ..
- Peroxide, word gebruikt om kleurstoffen te verwijderen, niet gebruiken voor je tanden want je glazuur hard er van uit, waardoor je tanden broos worden..
Vandaar dat deze middelen vaak ook gelijk een groot effect hebben, nooit gebruiken!!!
Die is nu 1,99 bij het kruidvat! Normaal volgens mij iets van 2,69... best prijzig voor een tandpastaquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:32 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik vind white and shine van Aquafresh wel fijn. Je tanden zien er minder dof uit en dat doet best veel eigenlijk!
Hah voor rembrandt betaal je 9 euro (per tube) Wel fijne tandpasta thoughquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Furia het volgende:
[..]
Die is nu 1,99 bij het kruidvat! Normaal volgens mij iets van 2,69... best prijzig voor een tandpasta
Ik haal het gewoon bij de etos. Daar hebben ze de tandpasta, mondwater en een pakketje om je tanden mee te bleken van Vitint. Ik gebruik alleen de tandpasta en het mondwater en die bevallen mij erg goed.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil dat Vitint ook weleens gebruiken, aangezien dit het enige middel is op de markt waarin geen peroxide zit.
Maar wie weet waar het te koop is? Bestellen doe ik liever niet, want ik ben toch nooit thuis.
Vergeet niet dat de "goedkopere" whitening tandpasta's vaak schuurmiddelen gebruiken om het gewenste effect te krijgen. Zelfs sommige duurdere merken gebruiken vormen van schuurmiddelen... Je zal er zelf niks van voelen als je gewoon poetst maar doe maar eens met je tong een goed voelen aan de pasta dan merk je snel genoeg welke tandpasta's hoge concentraties "gruis" gebruiken.... Je zult ervan opkijken als je je dan bedenkt dat je hier je tandjes mee "schuurt"... Als je dan toch voor zo'n soort tandpasta kiest neem dan een SOFT tandenborstel anders is het dubbelopquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:47 schreef Bluenet het volgende:
Ik gebruik hier Whitener tandpasta van 'Super', eigen merk dus. Wel geweldig spul, binnen een week waren mijn tanden wit. Nooit gelukt met prodent of andere troep.
Misschien een ideetje in plaats van die troep van 40 euro.
Als je dat al duur vindt, moet je niet hier wonenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:40 schreef Furia het volgende:
[..]
Die is nu 1,99 bij het kruidvat! Normaal volgens mij iets van 2,69... best prijzig voor een tandpasta
Kostte mij 170,- EURquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:18 schreef M1RR1E het volgende:
Dat bleken bij de tandarts duur is is bekend.. maar hoe duur is duur? heeft iemand ervaring?
Heb je genoeg aan 1 keer of moet je vaker terugkomen?
Er is een verschil tussen natriumcarbonaat en natriumbicarbonaat. Natriumcarbonaat is huishoudsoda, terwijl natriumbicarbonaat zuiveringszout (ook wel baking soda genoemd) is. Wat er er in tandpasta zit is meestal dat laatste en is een stuk vriendelijker qua pH voor in je mond dan natriumcarbonaat.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:35 schreef Remcorky het volgende:
best grappig hoe snel mensen met andere mee praten. Over soda. Tis puur vast niet heel goed voor je gebit... maar kijk eens bij de ingredienten van je tandpasta... in heel veel pasta`s zit soda.
goed opgelet bij scheikundequote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:11 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen natriumcarbonaat en natriumbicarbonaat. Natriumcarbonaat is huishoudsoda, terwijl natriumbicarbonaat zuiveringszout (ook wel baking soda genoemd) is. Wat er er in tandpasta zit is meestal dat laatste en is een stuk vriendelijker qua pH voor in je mond dan natriumcarbonaat.
Rembrandt is overgenomen door Oral-B, dus je moet op zoek naar Oral-B Rembrandt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:44 schreef flashermx het volgende:
wat bedoelen jullie met "Aquafresh Rembrandt"?? kan dat namelijk niet vinden op de website van Aquafresh
en hoelang blijft t wit?quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:21 schreef exec het volgende:
[..]
Kostte mij 170,- EUR
Moest een afdruk maken van me gebit en paar dagen later kreeg een gebitje met 4 spuitjes met bleekspul erin, en dat moest ik voor ongeveer 2 á 3 weken gebruiken. Gaf binnen een week al resultaat en heb er ook veel complimentjes voor gekregen.
M'n tante die tandarts is moest hier hard om lachen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:19 schreef SHE het volgende:
Heb me daar niet in verdiept,heb dat ook niet nodigquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:36 schreef DennisMoore het volgende:
Van bleken wordt de boel toch wat meer poreus, waardoor kleurstoffen uit koffie/thee extra snel weer in je tanden trekken? M.a.w. je blijft bezig?
Ik weet niet hoe duur het is, maar bij mij zei de tandarts dat bleken zo'n 2 jaar goed blijft, dan moet het opnieuw. Ik had een heel donkere tand en dacht na over bleken...in de vakantie is die tand dus afgebroken; hij is er nu uit en ik zit (tijdelijk) met een plaatje met een mooie lichte tand. Straks wordt het een brug.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:18 schreef M1RR1E het volgende:
Dat bleken bij de tandarts duur is is bekend.. maar hoe duur is duur? heeft iemand ervaring?
Heb je genoeg aan 1 keer of moet je vaker terugkomen?
dus dan poetsen met baking soda? ofzo?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 03:11 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen natriumcarbonaat en natriumbicarbonaat. Natriumcarbonaat is huishoudsoda, terwijl natriumbicarbonaat zuiveringszout (ook wel baking soda genoemd) is. Wat er er in tandpasta zit is meestal dat laatste en is een stuk vriendelijker qua pH voor in je mond dan natriumcarbonaat.
brrr wat een enge fotoquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:49 schreef Matr het volgende:
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd: Tell Sell White Light?
Op dit plaatje is het wel overdreven wit, maar deze ''licht technologie'' is dus slecht voor je tanden?
[afbeelding]
Of het werkt niet waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:49 schreef Matr het volgende:
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd: Tell Sell White Light?
Op dit plaatje is het wel overdreven wit, maar deze ''licht technologie'' is dus slecht voor je tanden?
[afbeelding]
Weet je zeker dat je tante een echte tandarts is? Het glazuur op je tanden is nogal sterk en dat poets je dus echt niet weg met 2x met soda te poetsen. Geloof je dat nu echt zelf?quote:Op dinsdag 12 december 2006 07:56 schreef Camplo het volgende:
[..]
M'n tante die tandarts is moest hier hard om lachen.
Of je het ff voor wou komen doen op haar praktijk. 2x zo poetsen en je bent je glazuur kwijt, plus zuurgraad in je mond. Zal vast goed zijn.
Triest dat mensen die Soda als ingredient lezen dan maar gaan denken dat het ook echt helpt.
Niet getest maar wel gelezen in een huismiddeltjes boek:
Poetsen met puur aardbeiensap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |