Waarom verwacht je dat de rest van de wereld met Katrina meewerkt terwijl de VS een oorlogsbudget heeft van 500 miljard? Het is niet dat de VS financiele reserves heeft. Maar dan nog, is je niet opgevallen dat de VS zelf er ook geen reet aan deed? En er is enorm veel hulp aangeboden (zelfs door Cuba) maar de xenofoben van Bush willen geen buitenlandse pottenkijkers.quote:Op zondag 9 april 2006 11:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Katrina toont juist aan dat de rest van de wereld alles van de VS verwacht maar zelf geen poot uitsteekt als de VS een probleem hebben.
We willen allemaal helpen, maar het doen is altijd weer wat anders hequote:Op zondag 9 april 2006 11:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hey! Hoeveel landen wouden wel niet helpen, maar kregen geen toegang tot het land?
Welke oetlul bleef nog even een paar dagen op zijn ranch om vakantie te vieren?
Hypocriete lamlul, wij, en zeker Frankrijk hebben alles te danken aan de VS!quote:[..]
Onzin, dat zeg ik niet. Het is nu wel iets moois wat je aantoont, men is soms zo anti-Frans als wat, maar een behoorlijk deel van de US is juist aan Frankrijk te danken.
Xenofoob Bush heeft net geprobeerd 11 miljoen illegalen verblijfstatus te geven...quote:Op zondag 9 april 2006 11:55 schreef Mikado het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat de rest van de wereld met Katrina meewerkt terwijl de VS een oorlogsbudget heeft van 500 miljard? Het is niet dat de VS financiele reserves heeft. Maar dan nog, is je niet opgevallen dat de VS zelf er ook geen reet aan deed? En er is enorm veel hulp aangeboden (zelfs door Cuba) maar de xenofoben van Bush willen geen buitenlandse pottenkijkers.
Wil je nou beweren dat ik nog nooit een Amerikaanse krant heb gelezen?quote:Je wentelt je echt in een deken van slachtoffer en 'arme' VS en 'evil' buitenwereld zodat je je eigen ingebouwde oogkleppen niet eens meer kan zien, laat staan andere feiten in proportie brengen. Lees eens een Amerikaanse krant over hoe Bush het doet inzake Katrina, corruptie en Iraq.
De VS had Europa ook ontdekt.quote:Op zondag 9 april 2006 11:58 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
We willen allemaal helpen, maar het doen is altijd weer wat anders he![]()
[..]
Hypocriete lamlul, wij, en zeker Frankrijk hebben alles te danken aan de VS!
Ja mooi dat Europa de VS heeft ontdekt, maar dat verandert niet dat we zonder de VS nu Nazi's of Communisten zouden zijn, en dat is een stuk recenter dus kap eens met dat typische hypocriete gezwets.quote:Op zondag 9 april 2006 12:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De VS had Europa ook ontdekt.
Maargoed, bedankt, ik ga wat anders doen. Hier heb ik dus echt geen zin in.
Formeel is een stuk papier, het draait om de praktijk. Nederland heeft de Amerikanen geholpen bij grove schendingen van de mensenrechten, dus is Nederland geen haar beter dan Syrië of Irak onder Saddam Hoessein.quote:Op zondag 9 april 2006 02:26 schreef Keromane het volgende:
[..]
Mensenrechten gelden alleen voor vrienden. Vijanden willen namelijk mensenrechten schenden. Je moet er alles aan doen om deze mensen tegen te houden, ook al moet je mensenrechten schenden. Het verschil tussen een terrorist en jij is dat jij een nobele zaak aanhangt en de terrorist uiteraard niet. Aangezien dat driekwart van de wereldbevolking in het jaar 1132 leeft is er niks mis met zo'n houding.
Nederland doet formeel niet mee met schendingen. Mocht er nu een heel erg eng onderzoek komen dan zijn er vast en zeker een paar mensen op eigen houtje verantwoordelijk. Die kun je ontslaan zodat iedereen weer een glas kan drinken en een plas kan doen. En dan blijft alles zoals het was.
Ik kom daarmee omdat sommigen in het sinterklaas idee van de VS geloven.quote:Op zondag 9 april 2006 10:55 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Natuurlijk doet de VS het uit eigen belang, welke idioot begint een oorlog als het voor hem niks uitmaakt?
Ook dat is speculeren over de afloop van de 2e wereld oorlog zonder hulp van de VS.quote:Op zondag 9 april 2006 12:10 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja mooi dat Europa de VS heeft ontdekt, maar dat verandert niet dat we zonder de VS nu Nazi's of Communisten zouden zijn, en dat is een stuk recenter dus kap eens met dat typische hypocriete gezwets.
Dat is waar, maar ik doelde ook niet op de huidige situatie. Het was een reactie op de opmerking van yildiz.quote:Op zondag 9 april 2006 19:18 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Ook dat is speculeren over de afloop van de 2e wereld oorlog zonder hulp van de VS.
Ik zie ook geen reden om dat punt te laten meewegen in de huidige situatie.
Inderdaad nog steeds helemaal waar. Ik kan mij ook nog steeds verbazen over de buitengewone ondankbaarheid van veel Europese landen en burgers jegens de VS. Elke keer dat het nodig is haalt de VS de hete kastanjes uit het vuur.quote:Op zondag 9 april 2006 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een radiospeech uit 1973, nog steeds héél erg waar
[..]
Jij vindt het martelen en het vasthouden van onschuldigen zonder enige vorm van proces een prestatie?quote:Op maandag 10 april 2006 02:34 schreef StefanP het volgende:
Het is afgunst, jaloezie. Europa is al 50 jaar niet meer in staat om ook maar iets te presteren en dan doet het natuurlijk heel erg pijn als de VS dat wel doen. De VS moest nota bene in Joegoslavie zelfs ingrijpen, de achtertuin van de EU! Over onmacht gesproken! De EU doet wel alsof ze nog zoveel te zeggen hebben, vooral GB en FR, maar in werkelijkheid weten we allemaal dat dat niets voorstelt. De Amerikanen hebben er een goed woord voor: has-beens.
Als de VS dan struikelt over iets, zij het Katrina of Irak, dan staan alle VS haters natuurlijk vooraan om iedereen te wijzen op hoe dom, ineffectief en prutserig de Amerikanen wel niet zijn. Dat ze intussen zelf niets, maar dan ook helemaal niets, presteren maakt niet uit. Want ze kunnen smug en vol minachting wijzen naar die klote VS.
Dat heel de EU niet zou bestaan zonder de VS, en dat de VS inderdaad overal ter wereld de hete kastanjes uit het vuur haalt -of het nu via oorlog of humanitaire hulp gaat- dat vergeten ze gemakshalve even. Dat komt ze niet uit namelijk. Dat ze zonder de VS de helft van hun eigen welvaart en technologie niet hadden, doet ook niet terzake. Het gaat er alleen om dat de VS de grote boeman is. De slechterik. En dat komt maar uit een ding voort: afgunst en jaloezie. De burgers van de EU. Bah. Een chagrijnige, tandeloze, oude heks die ver over haar uiterste houdsbaarheidsdatum heen is maar een nog o zo grote smoel heeft. De VS zouden haar in d'r stront moeten laten wegzakken.
Ik wel iigquote:Op maandag 10 april 2006 10:55 schreef Arendt het volgende:
[..]
Jij vindt het martelen en het vasthouden van onschuldigen zonder enige vorm van proces een prestatie?![]()
Dat probleem heb ik gelukkig niet. Hoef de VS nergens dankbaar voor te zijn. En Bush is nou bepaald niet iemand die ik slim moet vinden. Wat zeg ik voor een president van een supermacht is hij de domste man die er op twee benen rondloopt. En WO2 is geen reden op om de VS maar kritiekloos te volgen. Velen hebben aan deze strijd hun bijdrage geleverd. De VS heeft daar geen monopolie op.quote:Op maandag 10 april 2006 01:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad nog steeds helemaal waar. Ik kan mij ook nog steeds verbazen over de buitengewone ondankbaarheid van veel Europese landen en burgers jegens de VS. Elke keer dat het nodig is haalt de VS de hete kastanjes uit het vuur.
Suuuuuurequote:Op dinsdag 11 april 2006 05:53 schreef Clourhide het volgende:
"Hete kastanjes", "hete kastanjes"... volgens mij was er niet eens een vuur om die "hete kastanjes" uit te halen voor de USA er zich mee bemoeide.
Er is werkelijk nog NOOIT aangetoond dat martelen een effectief info vergaringsmiddel is.quote:Op woensdag 5 april 2006 07:00 schreef Megumi het volgende:
Ik heb hier best wel moeite mee. Aan een kant is martelen inmoreel. Maar moet ook erkennen dat het soms een onmisbare bron is van informatie over de vijand.
Ik heb hier ooit eens een lijst gedumpt met buitenlandse interventies waar de USA bij betrokken was. Toen kwam men met de gekste excuses, smoesjes en lulkoek verhalen....quote:Op dinsdag 11 april 2006 07:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suuuuuure
Maak eens een lijstje van conflicten en oorlogen van de afgelopen 100 jaar, hoe die begonnen zijn enzo..
Zie je zelf niet in hoe extreem dom dit statement is?quote:Op woensdag 5 april 2006 12:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Want het zijn natuurlijk volledig willekeurige arrestaties?Ze zijn vast niet allemaal volledig schuldig, maar ze worden niet zomaar meegenomen.
Uhm, neequote:Op dinsdag 11 april 2006 08:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zie je zelf niet in hoe extreem dom dit statement is?![]()
Nee, ik denk inderdaad dat die personen niet voor niets zijn opgepast. Wat is erger? Iemand laten gaan omdat je onvoldoende bewijs hebt terwijl je weet dat het levens gaat kosten, of de regels buigen/breken om te voorkomen dat er doden vallen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Volgens jouw redenatie kun je het hele idee van 'eerlijk proces' en 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' wel schrappen.
Immers, iemand zal niet voor niets opgepakt zijn (hetgeen op zichzelf al een zeer discutabele stelling is natuurlijk)
Pfffff... alsof de afweging zo simpel is. Men heeft honderden mensen opgepakt en laat ze zonder enige vorm van proces wegrotten en martelen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nee, ik denk inderdaad dat die personen niet voor niets zijn opgepast. Wat is erger? Iemand laten gaan omdat je onvoldoende bewijs hebt terwijl je weet dat het levens gaat kosten, of de regels buigen/breken om te voorkomen dat er doden vallen.
Waarom zouden ze het anders doen? Waarom zouden de betrokkenen de geloofwaardigheid van hun land en hun eigen leven en carriere zo op het spel zetten?quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat dit levens scheelt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |