Ik kan het niet beter uitleggen dan Ayn Rand zelf in dat citaat doet.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind Dominique nu niet echt een gewone sterveling. De gewone sterveling zou zichzelf niet zo kwellen lijkt mij.
Dat klopt. Wat mij betreft is The Fountainhead verreweg het beste boek.quote:Op zaterdag 5 april 2008 07:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Begreep ik het nou goed Claudia dat je Atlas Shrugged nooit uitgelezen hebt??
quote:Op zondag 25 januari 2009 17:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het een fantastisch boek. Ik vind de filosofie van Rand op sommige punten onbegrijpelijk, maar ik merk nu al dat dit boek ontzettend veel invloed op mijn denken gaat hebben. Daarnaast is het een fantastisch boek.
Wanneer ga je Atlas Shrugged lezen Claudia??quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Jongens, ga die boeken eerst nou toch eens gewoon lezen.
Wat lul je nou, JAM. Dit is je hoogtepunt -tot nu toe- in je carrière van dom gelul.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Rand is net als meneer Mulisch een beetje een dommig figuur dat een beetje domme boeken schrijft waarin ze niets anders doen dan hun eigen onvermogen de wereld en de dingen daarin te begrijpen een beetje voor zichzelf op een rijtje te zetten. Nu is het grote probleem dat ze zulks zelf nooit zullen erkennen (in tegenstelling tot helden als Collin Farrel die van zichzelf zegt: 'I'm just a fucking actor, you know... just a fucking actor) en hun geoudehoer presenteren, of laten presenteren - het is nog maar de vraag in hoeverre ze daar zelf debet aan zijn - als stimulerende literatuur. Boeken, om over na te denken.
Zo komt de lezer bedrogen uit. Wij onderscheiden hier een paar verschillende types.
1. De lezer die van zichzelf meent dat hij te dom is om te begrijpen wat er geschreven is en niet inziet dat de fout niet bij hem ligt. Om hen moet ik treuren.
2. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, maar tot geen enkel nieuw inzicht komt. Voor hen is er hoop.
3. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, niet inziet dat er niets nieuws onder de zon is, maar alsnog tot nieuwe inzichten komt, omdat de zijn vermeende intelligentie daar nu eenmaal tot noopt. Dit zijn de grootste idioten.
Dat is trouwens niet waar, er is nog het Zarathustra-gedrocht.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:56 schreef Ringo het volgende:
Die Ayn Rand hè, ik heb altijd gedacht dat haar boeken vooral geschikt waren voor de lui die niet kunnen verdragen dat Nietzsche zich nooit aan fictie heeft bezondigd.
Aan jou de eer dan eens helder en beknopt samen te vatten hoe mevrouw Rand met haar eindeloos geoudehoer bijgedragen heeft aan het eeuwig verlangen een Stralend Sterretje aan de Hemel te worden dat Liefde schijnt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat lul je nou, JAM. Dit is je hoogtepunt -tot nu toe- in je carrière van dom gelul.
Oh, sorry, ik was helemaal vergeten op die PM te reageren. Ik heb de film niet gezien. (Maar wel: The passion of Ayn Rand met Helen Mirren, ook geen al te beste film.)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Claudia, wat vond je van de film van the fountainhead?
Ja, dat boek zou echt fantastisch verfilmd kunnen wordenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Er zou overigens nog een verfilming van Atlas Shrugged komen.
Probeer eens de eerste twintig bladzijden te lezen, als je het dan nog niks vindt, kan je het wegleggen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Aan jou de eer dan eens helder en beknopt samen te vatten hoe mevrouw Rand met haar eindeloos geoudehoer bijgedragen heeft aan het eeuwig verlangen een Stralend Sterretje aan de Hemel te worden dat Liefde schijnt.
Of zoals officer Barbrady het opmerkte: "But then I read this: Atlas Shrugged by Ayn Rand, I read every last word of this garbage, and because of this piece of shi#t, I'm never reading again!!"quote:Serieus. Wát een schijt. Wát een walgelijke hoop kots. Wát een smerige stinkende berg drek. Wát een zelfrukkend kutboek.
Bij de speech heb ik heb opgegeven en heb ik de rest slechts gebladerd, maar ik vraag me af of er íemand is die de laatste honderd pagina's volslagen fascistisch gelul heeft gelezen (en zich vervolgens niet door zijn hoofd schoot).
Gatverdamme.
Als je dat fascistisch noemt dan heb je iets niet helemaal begrepen.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Mainport het volgende:
Als je een beetje googlet tref je ook andere mensen aan die er kennis mee hebben gemaakt.
Leuk weetje: Trey Parker is een libertariër.quote:Of zoals officer Barbrady het opmerkte: "But then I read this: Atlas Shrugged by Ayn Rand, I read every last word of this garbage, and because of this piece of shi#t, I'm never reading again!!"
Wat ik natuurlijk ook kan doen is het aan een touwtje van het plafond op kniehoogte naast de toiletpot hangen om, wanneer ik juist een avond flink doorgedronken heb en dan de volgende dag gehurkt op de vloer met pijnlijke diarree mijzelf afvraag wat er nu weer van mij komen moet, etc. Een voor een scheur ik de bladzijdes uit. Dat gaat lang mee!quote:Op zondag 8 februari 2009 22:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Probeer eens de eerste twintig bladzijden te lezen, als je het dan nog niks vindt, kan je het wegleggen.
En, wat zegt dat precies? Dat er veel mensen op internet bezig zijn die het leuk vinden meningen te spuien?quote:Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Mainport het volgende:
Als je een beetje googlet tref je ook andere mensen aan die er kennis mee hebben gemaakt.
Zeg, wie is die lekkere lookalike van me?quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:20 schreef Mainport het volgende:
Hey, jij bent die vrouw die in mijn fotoboek heeft gepost!
[ afbeelding ]
Doen!quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:28 schreef Nadine26 het volgende:
In Atlas Shrugged ben ik vrij snel blijven steken. Misschien begon ik er te snel in? Ik wil het altijd nog een keer proberen.
Je bent nu erg Reviaans bezig hè.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:29 schreef JAM het volgende:
Wat mijn probleem met Ayn Rand is, is dat zij mijnentwege gewoon vrij weinig te vertellen heeft maar daar wel heel erg veel woorden voor nodig heeft. Dat men dat oeverloze geoudehoer van haar echter maar al te vaak wil presenteren en uitleggen als zijnde iets wat daadwerkelijk de moeite waard is, dat raakt me inderdaad. Het is zonde van de weinige tijd die de Heer ons allen in bruikleen gegeven heeft. Als ik nadenk over mijn medeburgers en hoe ze zich 's nachts in bed neerleggen met een boek van mevrouw Rand word ik werkelijk overvallen door grote gevoelens van plaatsvervangende schaamte en deernis.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:56 schreef Ringo het volgende:
Die Ayn Rand hè, ik heb altijd gedacht dat haar boeken vooral geschikt waren voor de lui die niet kunnen verdragen dat Nietzsche zich nooit aan fictie heeft bezondigd.
ah die film uit 1949quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat lul je nou, JAM. Dit is je hoogtepunt -tot nu toe- in je carrière van dom gelul.
Claudia, wat vond je van de film van the fountainhead?
Bij mij staan tussen Murakami en Rand nog Nasar, Nescio, Nietzsche, Nijhoff, Nooteboom, Norberg, Nozick, Orwell, Oz, Paaltjens, Palahniuk, Palmen, Pasman, Peikoff, Peskens, Pierre, Pointl, Popper, Post, Pot, Potter, Priestley, Pruis, Pynchon en Ramsay.quote:Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef DrPwn het volgende:
ayn rand tref ik vaak aan in de boekenkast van een bepaald soort mens naast kafka on the shore en de hele coldplay discografie
thomas pynchon is coolquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij staan tussen Murakami en Rand nog Nasar, Nescio, Nietzsche, Nijhoff, Nooteboom, Norberg, Nozick, Orwell, Oz, Paaltjens, Palahniuk, Palmen, Pasman, Peikoff, Peskens, Pierre, Pointl, Popper, Post, Pot, Potter, Priestley, Pruis, Pynchon en Ramsay.
ik heb niks van dat alles in m'n boekenkast, zelfs geen mp3's van coldplay (niet dat ik wat tegen die band heb, maar je hoort ze al zo vaak op de radio...)quote:Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef DrPwn het volgende:
ayn rand tref ik vaak aan in de boekenkast van een bepaald soort mens naast kafka on the shore en de hele coldplay discografie
het is pseudointellectuele nonsens
Nou, misschien is de Nederlandse versie echt prut t.o.v. de Engelstalige. Dan wil ik er wel wat meer moeite voor doen, vandaarquote:Op maandag 2 maart 2009 15:51 schreef Karzeuler het volgende:
als je dat lekkerder vindt lezen, wat houd je dan tegen?
Ik vind dat auteurs die de chaos van de werkelijkheid onder woorden proberen te brengen niet bepaald dom.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Rand is net als meneer Mulisch een beetje een dommig figuur dat een beetje domme boeken schrijft waarin ze niets anders doen dan hun eigen onvermogen de wereld en de dingen daarin te begrijpen een beetje voor zichzelf op een rijtje te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |