Ik zou wel graag de hele film willen hebben jaquote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:06 schreef Karzeuler het volgende:
Er staan op Google video's al een paar fragmenten uit de film
De speech van Roark
Hier nog de scene waar Dominique Howard voor 't eerst ziet
en wat daarna gebeurde![]()
De trailer van destijds (1949)
en iemand heeft de slotscene heel leuk in een videoclip van 'n liedje gemonteerd
en meer van dat soort
Maar mijn vraag is: Zal ik de hele film online zetten? (hij staat trouwens ook op de Piraten baai)
als ik tijd heb zal ik ff wat online zettenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 05:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zou wel graag de hele film willen hebben ja
Roarks kijk (op de wereld) leren we vooral kennen door haar kijk op Roark, he.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Of dacht jij een liefdesroman te lezen waar Roarks kijk op de wereld een bijzaak zijn??
Nou, dat ben ik niet met je eens. Roarks kijk op de wereld blijkt uit zijn handelingen. Daar is zij niet voor nodig, en voor een groot deel heeft Rand haar hiervoor ook niet ingezet. In het grootste deel van het boek leven Roark en Domenique langs elkaar zonder elkaars handelingen te kennen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 01:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Roarks kijk (op de wereld) leren we vooral kennen door haar kijk op Roark, he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ik kan het niet beter uitleggen dan Ayn Rand zelf in dat citaat doet.quote:Op vrijdag 4 april 2008 15:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind Dominique nu niet echt een gewone sterveling. De gewone sterveling zou zichzelf niet zo kwellen lijkt mij.
Dat klopt. Wat mij betreft is The Fountainhead verreweg het beste boek.quote:Op zaterdag 5 april 2008 07:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Begreep ik het nou goed Claudia dat je Atlas Shrugged nooit uitgelezen hebt??
quote:Op zondag 25 januari 2009 17:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het een fantastisch boek. Ik vind de filosofie van Rand op sommige punten onbegrijpelijk, maar ik merk nu al dat dit boek ontzettend veel invloed op mijn denken gaat hebben. Daarnaast is het een fantastisch boek.
Wanneer ga je Atlas Shrugged lezen Claudia??quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
Jongens, ga die boeken eerst nou toch eens gewoon lezen.
Wat lul je nou, JAM. Dit is je hoogtepunt -tot nu toe- in je carrière van dom gelul.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Rand is net als meneer Mulisch een beetje een dommig figuur dat een beetje domme boeken schrijft waarin ze niets anders doen dan hun eigen onvermogen de wereld en de dingen daarin te begrijpen een beetje voor zichzelf op een rijtje te zetten. Nu is het grote probleem dat ze zulks zelf nooit zullen erkennen (in tegenstelling tot helden als Collin Farrel die van zichzelf zegt: 'I'm just a fucking actor, you know... just a fucking actor) en hun geoudehoer presenteren, of laten presenteren - het is nog maar de vraag in hoeverre ze daar zelf debet aan zijn - als stimulerende literatuur. Boeken, om over na te denken.
Zo komt de lezer bedrogen uit. Wij onderscheiden hier een paar verschillende types.
1. De lezer die van zichzelf meent dat hij te dom is om te begrijpen wat er geschreven is en niet inziet dat de fout niet bij hem ligt. Om hen moet ik treuren.
2. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, maar tot geen enkel nieuw inzicht komt. Voor hen is er hoop.
3. De lezer die van zichzelf meent dat hij intelligent genoeg is om te begrijpen wat er geschreven is, niet inziet dat er niets nieuws onder de zon is, maar alsnog tot nieuwe inzichten komt, omdat de zijn vermeende intelligentie daar nu eenmaal tot noopt. Dit zijn de grootste idioten.
Dat is trouwens niet waar, er is nog het Zarathustra-gedrocht.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:56 schreef Ringo het volgende:
Die Ayn Rand hè, ik heb altijd gedacht dat haar boeken vooral geschikt waren voor de lui die niet kunnen verdragen dat Nietzsche zich nooit aan fictie heeft bezondigd.
Aan jou de eer dan eens helder en beknopt samen te vatten hoe mevrouw Rand met haar eindeloos geoudehoer bijgedragen heeft aan het eeuwig verlangen een Stralend Sterretje aan de Hemel te worden dat Liefde schijnt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Wat lul je nou, JAM. Dit is je hoogtepunt -tot nu toe- in je carrière van dom gelul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |