abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65831957
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

Claudia, wat vond je van de film van the fountainhead?
Oh, sorry, ik was helemaal vergeten op die PM te reageren. Ik heb de film niet gezien. (Maar wel: The passion of Ayn Rand met Helen Mirren, ook geen al te beste film.)

Er zou overigens nog een verfilming van Atlas Shrugged komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:02:27 #122
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65833799
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Er zou overigens nog een verfilming van Atlas Shrugged komen.
Ja, dat boek zou echt fantastisch verfilmd kunnen worden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65864116
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:32 schreef JAM het volgende:

[..]

Aan jou de eer dan eens helder en beknopt samen te vatten hoe mevrouw Rand met haar eindeloos geoudehoer bijgedragen heeft aan het eeuwig verlangen een Stralend Sterretje aan de Hemel te worden dat Liefde schijnt.
Probeer eens de eerste twintig bladzijden te lezen, als je het dan nog niks vindt, kan je het wegleggen.
pi_65864609
Als je een beetje googlet tref je ook andere mensen aan die er kennis mee hebben gemaakt.
quote:
Serieus. Wát een schijt. Wát een walgelijke hoop kots. Wát een smerige stinkende berg drek. Wát een zelfrukkend kutboek.

Bij de speech heb ik heb opgegeven en heb ik de rest slechts gebladerd, maar ik vraag me af of er íemand is die de laatste honderd pagina's volslagen fascistisch gelul heeft gelezen (en zich vervolgens niet door zijn hoofd schoot).

Gatverdamme.
Of zoals officer Barbrady het opmerkte: "But then I read this: Atlas Shrugged by Ayn Rand, I read every last word of this garbage, and because of this piece of shi#t, I'm never reading again!!"
Graag op anoniem
pi_65875614
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Mainport het volgende:
Als je een beetje googlet tref je ook andere mensen aan die er kennis mee hebben gemaakt.
Als je dat fascistisch noemt dan heb je iets niet helemaal begrepen.
quote:
Of zoals officer Barbrady het opmerkte: "But then I read this: Atlas Shrugged by Ayn Rand, I read every last word of this garbage, and because of this piece of shi#t, I'm never reading again!!"
Leuk weetje: Trey Parker is een libertariër.
  maandag 9 februari 2009 @ 23:11:50 #126
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_65898858
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Probeer eens de eerste twintig bladzijden te lezen, als je het dan nog niks vindt, kan je het wegleggen.
Wat ik natuurlijk ook kan doen is het aan een touwtje van het plafond op kniehoogte naast de toiletpot hangen om, wanneer ik juist een avond flink doorgedronken heb en dan de volgende dag gehurkt op de vloer met pijnlijke diarree mijzelf afvraag wat er nu weer van mij komen moet, etc. Een voor een scheur ik de bladzijdes uit. Dat gaat lang mee!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_65906699
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:28 schreef Mainport het volgende:
En, wat zegt dat precies? Dat er veel mensen op internet bezig zijn die het leuk vinden meningen te spuien?

Het feit dat zoveel mensen zich er druk over maken, bewijst volgens mij dat het kennelijk een schrijfster is die iets los maakt, en mensen aan het denken zet. Voel je veel weerstand tegen een bepaald gedachtegoed dan lijkt het me altijd nuttig te onderzoeken waar die weerstand vandaan komt. Het is namelijk volslagen irrationeel. Het ergens niet mee eens zijn, of iets niet zo goed vinden, is één ding, maar je zo geraakt voelen is toch van een andere orde.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:29:01 #128
37950 JAM
pi_65928317
Of dat aan het denken zetten en los maken wat ze doet ook een Goede zaak is, dat is natuurlijk weer een ander verhaal. Over de man die zijn eigen diarree in zijn plastuit injecteerde (wat ik dan overigens wel weer briljant vindt; een perfecte demonstratie van waartoe een mens met echte wilskracht toe in staat is) of over de man die zijn anus oprekte tot het formaat van een kleine pompoen (u weet wel) worden op internet ook veel meningen gespuid.
Wat mijn probleem met Ayn Rand is, is dat zij mijnentwege gewoon vrij weinig te vertellen heeft maar daar wel heel erg veel woorden voor nodig heeft. Dat men dat oeverloze geoudehoer van haar echter maar al te vaak wil presenteren en uitleggen als zijnde iets wat daadwerkelijk de moeite waard is, dat raakt me inderdaad. Het is zonde van de weinige tijd die de Heer ons allen in bruikleen gegeven heeft. Als ik nadenk over mijn medeburgers en hoe ze zich 's nachts in bed neerleggen met een boek van mevrouw Rand word ik werkelijk overvallen door grote gevoelens van plaatsvervangende schaamte en deernis. In dezelfde tijd had men de liefde kunnen bedrijven, of een bezoek aan Veluwe kunnen brengen, of, wanneer men dat door slaap- en/of geldgebrek onmogelijk wordt gemaakt, thans een veel beter (mooier, interessanter) boek kunnen lezen. Mevrouw Rand is in vele opzichten een personificatie van de vreselijke middelmatigheid die de algemene smaak schijnt te domineren en de werkelijkheid, thans een groot deel daarvan, tot een vrij saaie, stroperige bedoeling maakt. Ik tart men toch te beweren dat hetzelfde geldt voor de man die zijn eigen diarree in zijn plastuit injecteerde en daarmee, mijnentwege, het daadwerkelijke genie van de twee is.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_65935676
Dat TTK loopt echt niet he?
pi_65936340
Hey, jij bent die vrouw die in mijn fotoboek heeft gepost!

Graag op anoniem
pi_65936432
The fountainhead doet me denken aan een vakantie met de hele familie, lang geleden alweer, toen we elkaar dat boek letterlijk uit handen rukten: 'Heb je het uit..?' en 'Mag ik, mag ik?' Onder druk van mijn zwager, die het boek na mij mocht lezen, heb ik het in een noodtempo uitgelezen, maar ik herinner me wel dat het diepe indruk maakte. En dat we er veel over hebben gepraat, dat is het voordeel van zo'n leesestafette

Toevallig is mijn zwager een roodharige architect die weigert 'commercieel' te bouwen, dus met de identificatie zat het ook wel goed. En met de discussies.

Tijdens een andere vakantie hadden we opnieuw zo'n leesestafette, nu met Revolutionary road, dat mijn zus had meegenomen (en waar nu een film van is gemaakt, met Leonardo di Caprio). Ook heel verslavend. Maar toch minder sensationeel dan The Fountainhead.

In Atlas Shrugged ben ik vrij snel blijven steken. Misschien begon ik er te snel in? Ik wil het altijd nog een keer proberen.
pi_65936511
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 01:20 schreef Mainport het volgende:
Hey, jij bent die vrouw die in mijn fotoboek heeft gepost!

[ afbeelding ]
Zeg, wie is die lekkere lookalike van me?
Geef me haar adres dan mag zij morgen nl. werken en kan ik lekker lang in bed blijven. .

Btw. mooie foto was dat. Jammer dat je zo´n negatieve zeikdrol op FOK! bent. Maar goed dan ben je iig al iets he, het mooie komt later nog wel.
pi_65936704
Ze vinden elders mijn foto niet mooi.
  woensdag 11 februari 2009 @ 08:05:06 #134
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65938026
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 01:28 schreef Nadine26 het volgende:
In Atlas Shrugged ben ik vrij snel blijven steken. Misschien begon ik er te snel in? Ik wil het altijd nog een keer proberen.
Doen!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65952093
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:29 schreef JAM het volgende:
Wat mijn probleem met Ayn Rand is, is dat zij mijnentwege gewoon vrij weinig te vertellen heeft maar daar wel heel erg veel woorden voor nodig heeft. Dat men dat oeverloze geoudehoer van haar echter maar al te vaak wil presenteren en uitleggen als zijnde iets wat daadwerkelijk de moeite waard is, dat raakt me inderdaad. Het is zonde van de weinige tijd die de Heer ons allen in bruikleen gegeven heeft. Als ik nadenk over mijn medeburgers en hoe ze zich 's nachts in bed neerleggen met een boek van mevrouw Rand word ik werkelijk overvallen door grote gevoelens van plaatsvervangende schaamte en deernis.
Je bent nu erg Reviaans bezig hè.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:33:39 #136
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_66143710
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:56 schreef Ringo het volgende:
Die Ayn Rand hè, ik heb altijd gedacht dat haar boeken vooral geschikt waren voor de lui die niet kunnen verdragen dat Nietzsche zich nooit aan fictie heeft bezondigd.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  maandag 16 februari 2009 @ 23:38:08 #137
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_66143880
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Wat lul je nou, JAM. Dit is je hoogtepunt -tot nu toe- in je carrière van dom gelul.

Claudia, wat vond je van de film van the fountainhead?
ah die film uit 1949 geweldig, maar ook best wel aandoenlijk, dat houterige geacteer en die stereotype karakters

nog meer mensen die die film gezien hebben?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_66203552
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:55 schreef mane het volgende:

[..]

Je bent nu erg Reviaans bezig hè.
HAHAHA DIE JAM!!!!!!!!!!!
pi_66224150
ayn rand tref ik vaak aan in de boekenkast van een bepaald soort mens naast kafka on the shore en de hele coldplay discografie

het is pseudointellectuele nonsens
pi_66224533
Ik heb het nooit gelezern, maar Murakami schijnt best OK te zijn (er vallen kikkers uit de lucht).
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:15:08 #141
37950 JAM
pi_66236991
Murakami schrijft prima boeken, d.w.z; ik kan er om lachen.
pi_66239719
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef DrPwn het volgende:
ayn rand tref ik vaak aan in de boekenkast van een bepaald soort mens naast kafka on the shore en de hele coldplay discografie
Bij mij staan tussen Murakami en Rand nog Nasar, Nescio, Nietzsche, Nijhoff, Nooteboom, Norberg, Nozick, Orwell, Oz, Paaltjens, Palahniuk, Palmen, Pasman, Peikoff, Peskens, Pierre, Pointl, Popper, Post, Pot, Potter, Priestley, Pruis, Pynchon en Ramsay.
pi_66241000
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij mij staan tussen Murakami en Rand nog Nasar, Nescio, Nietzsche, Nijhoff, Nooteboom, Norberg, Nozick, Orwell, Oz, Paaltjens, Palahniuk, Palmen, Pasman, Peikoff, Peskens, Pierre, Pointl, Popper, Post, Pot, Potter, Priestley, Pruis, Pynchon en Ramsay.
thomas pynchon is cool
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:18:17 #144
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_66241860
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 05:25 schreef DrPwn het volgende:

het is pseudointellectuele nonsens
ik heb niks van dat alles in m'n boekenkast, zelfs geen mp3's van coldplay (niet dat ik wat tegen die band heb, maar je hoort ze al zo vaak op de radio...)
ik heb niet eens zo veel in de boekenkast staan. Kan het zo opnoemen: Naast de boeken van Rand heb ik wat boeken van Friedrich Hayek, Murray Rothbard, David Friedman (idd, de zoon van), Milton Friedman, Icon (Steve Jobs bio), nieuwe testament van bijbel in oud Grieks, grieks-NL woordenboek, dik boek over de geschiedenis van het christendon, boek over Escher (de tekenaar), ANWB wegenatlas van Europa, CD collectie van Yehudi Menuhin, 2 cd's van Mendelssohn, 5e piano concert van Beethoven door Brendel, 2 cd's van Manu Chao, Apocalypse please van Muse, 2 cd's van Franz Ferdinand, 2 cd's van Lenny Kravitz, dvd met tv miniserie over Napoleon en een dik boek dat 'het fascinerende van feiten' heet en ervoor zorgt dat al die andere boeken en cd's niet omvallen.
De rest van de boeken, muziek en films heb ik allemaal op HD staan, dus dat scheelt in ruimte en hoef ik niet meer te klooien met cd's en hoesjes enzo.
Boeken lees ik nu ook digitaal. Heb er al heel wat via Bol.com verkocht en dat scheelt dan ook weer ruimte. Kan die boekenkast straks de kamer uit.en heb ik nog meer ruimte.

[ Bericht 4% gewijzigd door Karzeuler op 19-02-2009 16:23:18 ]
pi_66269103
Ik heb op aanraden van Claudia_X net The Fountainhead gekocht. Binnenkort aan beginnen, derhalve TVP!
pi_66537550
Ik ben Atlas Shrugged in het Nederlands aan het lezen. Daar doe ik geloof ik nog wel een tijdje over, maar ik zag dat de Eeuwige Bron als goedkope paperback te koop is. Bega ik een doodzonde als ik ook dat boek in het Nederlands ga lezen?
  maandag 2 maart 2009 @ 15:51:44 #147
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_66619866
als je dat lekkerder vindt lezen, wat houd je dan tegen?
pi_66620151
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:51 schreef Karzeuler het volgende:
als je dat lekkerder vindt lezen, wat houd je dan tegen?
Nou, misschien is de Nederlandse versie echt prut t.o.v. de Engelstalige. Dan wil ik er wel wat meer moeite voor doen, vandaar
pi_66624608
Nee hoor, Ayn Rand is stilistisch totaal geen bijzondere schrijfster, ik denk dat dit een geval is waar er erg weinig verloren gaat door een vertaling.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:24:40 #150
223479 Nijnkonijn87
Dolce far niente
pi_66687771
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Mevrouw Rand is net als meneer Mulisch een beetje een dommig figuur dat een beetje domme boeken schrijft waarin ze niets anders doen dan hun eigen onvermogen de wereld en de dingen daarin te begrijpen een beetje voor zichzelf op een rijtje te zetten.
Ik vind dat auteurs die de chaos van de werkelijkheid onder woorden proberen te brengen niet bepaald dom.

Trouwens, een paar jaar terug heb ik 'We the living' als eerste boek van Rand gelezen. Wie kan me aanraden welk boek ik nu van haar het beste nu kan gaan lezen, krijg er weer helemaal zin in na het lezen van dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')