FOK!forum / Klaagbaak / TYFUS NS !
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 10:14
Ja hoor, het was weer eens zover!

Dat vooroorlogse tyfusmateriaal stond weer eens stil op het spoor met storing, waardoor mijn trein niet verder ging dan Coevorden en ik godverdomme mn tentamen niet kon maken!

Vies goor incompetent kankerbedrijf dat het is
DeTolkdinsdag 4 april 2006 @ 10:14


Topique numero zoveel over de perikelen rondom de NS
Cosworthdinsdag 4 april 2006 @ 10:16
Ga dan ook niet met de trein als je dermate belangrijke afspraken hebt.
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 10:18
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:16 schreef Cosworth het volgende:
Ga dan ook niet met de trein als je dermate belangrijke afspraken hebt.
Goed idee, de volgende keer ga ik fietsen

90 kilometer
tonksdinsdag 4 april 2006 @ 10:19
. koop een auto
larsje_larsjedinsdag 4 april 2006 @ 10:21
en dan in de fileee
Cosworthdinsdag 4 april 2006 @ 10:21
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Goed idee, de volgende keer ga ik fietsen

90 kilometer


Of gewoon een paar treinen eerder nemen voor de zekerheid. Beter (veel) te vroeg dan te laat.
Bar-Le-Ducdinsdag 4 april 2006 @ 10:21
ns die jouw toekomst verneukt
in de fik met die dingen
Gatalindinsdag 4 april 2006 @ 10:25
Dat vooroorlogse materiaal rijdt alleen in achterstandsgebieden
wolferldinsdag 4 april 2006 @ 10:25
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:14 schreef kikoooooo het volgende:
Ja hoor, het was weer eens zover!

Dat vooroorlogse tyfusmateriaal stond weer eens stil op het spoor met storing, waardoor mijn trein niet verder ging dan Coevorden en ik godverdomme mn tentamen niet kon maken!

Vies goor incompetent kankerbedrijf dat het is

ONTOPIC

Ja bij minimaal 7 blaadjes op de rails is het hele treinverkeer in NL verstoort
En ja als ik me voor 3 dingen moest schamen in NL is het wel de NS, het kabinet, Dries Roelvink.

OFFTOPIC

Tja.. NS


Ik zat afgelopen vrijdag om half 4 in de trein, eerste klas (wilde even luxe doen) komt er een marokkaanse jongen van ongeveer 17 jr binnen stappen. Hij had geen kaartje, de conducteur bleek ook een marokkaan te zijn (opzich geen moeite mee) maar die gozert had geen kaartje. Ik hoorde ze wat smiezelen en ''Ja loop maar door'' gaat die marokkaanse jongen in de 1ste klas zitten zonder kaart. Ik loop naar die conducteur en vraag waarom hij geen kaartje hoeft te kopen en ik wel. ''Ja hij stapt zo uit", Fock hé ik betaal gvd voor een *ahum* luxe *ahum* zit plaats en....ik schijt op NS en buitenlanders die ons benadelen.
Cosworthdinsdag 4 april 2006 @ 10:27
quote:
en buitenlanders die ons benadelen
En als het nou allebei Nederlanders waren geweest?
DeTolkdinsdag 4 april 2006 @ 10:28
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:25 schreef wolferl het volgende:

[..]


ONTOPIC

Ja bij minimaal 7 blaadjes op de rails is het hele treinverkeer in NL verstoort
En ja als ik me voor 3 dingen moest schamen in NL is het wel de NS, het kabinet, Dries Roelvink.

OFFTOPIC

Tja.. NS


Ik zat afgelopen vrijdag om half 4 in de trein, eerste klas (wilde even luxe doen) komt er een marokkaanse jongen van ongeveer 17 jr binnen stappen. Hij had geen kaartje, de conducteur bleek ook een marokkaan te zijn (opzich geen moeite mee) maar die gozert had geen kaartje. Ik hoorde ze wat smiezelen en ''Ja loop maar door'' gaat die marokkaanse jongen in de 1ste klas zitten zonder kaart. Ik loop naar die conducteur en vraag waarom hij geen kaartje hoeft te kopen en ik wel. ''Ja hij stapt zo uit", Fock hé ik betaal gvd voor een *ahum* luxe *ahum* zit plaats en....ik schijt op NS en buitenlanders die ons benadelen.
wolferldinsdag 4 april 2006 @ 10:35
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:27 schreef Cosworth het volgende:

[..]

En als het nou allebei Nederlanders waren geweest?
Dan had ik naar alle waarschijnlijkheid geschreven dat deze hollandse kaaskoppen mij erg benadelen. Toevallig (of niet) waren het twee van marokkaanse afkomst, het hadden ook twee chinezen kunnen zijn, dan had ik ook pissed off geworden. Of twee Belgen, had ik ook shit loaded geweest. Hij wilde zelfs geld lenen..
Cosworthdinsdag 4 april 2006 @ 10:37
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:35 schreef wolferl het volgende:

[..]

Dan had ik naar alle waarschijnlijkheid geschreven dat deze hollandse kaaskoppen mij erg benadelen. Toevallig (of niet) waren het twee van marokkaanse afkomst, het hadden ook twee chinezen kunnen zijn, dan had ik ook pissed off geworden. Of twee Belgen, had ik ook shit loaded geweest. Hij wilde zelfs geld lenen..
Wat een gelul. Je probeert gewoon op een goedkope manier op Marrokkanen te zeiken. Het is ook mijn vrienden niet, maar jij maakt je echt belachelijk nu.
wolferldinsdag 4 april 2006 @ 10:39
Reageer er dan niet op hond.
Cosworthdinsdag 4 april 2006 @ 10:41
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:39 schreef wolferl het volgende:
Reageer er dan niet op hond.
Loop naar buiten en scheld een groepje Marrokkanen uit, pauper.
Koewamdinsdag 4 april 2006 @ 11:29
Nou, ik zag ook een keer dat een Nederlandse conducteur dat bij Nederlanders deed. Boe-fuckin-hoo zeg
RedFever007dinsdag 4 april 2006 @ 11:36
NS Ik moet altijd stoppen met de auto voor zo'n verneukte spoorwegovergang.
Komt er zo'n asociaal lange tyfushoereebola trein aan rijden met een slakkegang.


Ik wil gewoon doorrijden godverdetering
Cosworthdinsdag 4 april 2006 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:36 schreef RedFever007 het volgende:
verneukte
tyfushoereebola
godverdetering
Jij bent echt stoer!
Jo0Lzdinsdag 4 april 2006 @ 11:42
KUT OV
Ov is standaard kut. Bewijs: De 3592230948230985094826098235098235 topics hierover.
Mikkiedinsdag 4 april 2006 @ 11:47
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:31:23 ]
Koewamdinsdag 4 april 2006 @ 11:48
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:42 schreef Jo0Lz het volgende:
KUT OV
Ov is standaard kut. Bewijs: De 3592230948230985094826098235098235 topics hierover.
Gelukkig is de auto beter je staat nooit stil!
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 11:52
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:47 schreef Mikkie het volgende:
Da's kut. Wellicht in de toekomst een paar treinen eerder nemen als dat kan? Kut als dan alles op tijd rijdt, maar dan bén je er in elk geval op tijd. Dit is zonde. KutNS
Doei ! ik stond om 7 uur al op het station
Zwaffeldinsdag 4 april 2006 @ 11:53
ik hoop dat het opgelost is. Ik moet zo naar Emmen met de trein
larsje_larsjedinsdag 4 april 2006 @ 12:00
treinen komen tenminste nooit te vroeg, die fokkin' bus WEL!!!!
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 14:44
Nou, we gaan het nogmaals proberen

Hoop met mij mee dat ik deze keer wel in zwolle aankom
Ofyles2dinsdag 4 april 2006 @ 15:04
TS, je moet niet zo klagen, man! Wees blij dat je niet in een krakkemikkige Railhopper zit.
descendent1dinsdag 4 april 2006 @ 15:14
Officieel is het dan 'Tyfus pro rail'... tenminste dat werd mij verteld toen ik in een topic zat te op de NS om ongeveer dezelfde reden..

TS: Woon je in Nieuw Amsterdan, Bargeres, Dalen of Emmen?
En laat me raden: De tentamenweken van WIndesheim zijn weer begonnen!
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 15:29
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:04 schreef Ofyles2 het volgende:
TS, je moet niet zo klagen, man! Wees blij dat je niet in een krakkemikkige Railhopper zit.
Rot op. Het boeit me niet waar ik in zit, zolang het godverdomme maar niet 10x per week stil staat, en al helemaal niet als ik ergens MOET zijn
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 15:30
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:14 schreef descendent1 het volgende:
Officieel is het dan 'Tyfus pro rail'... tenminste dat werd mij verteld toen ik in een topic zat te op de NS om ongeveer dezelfde reden..

TS: Woon je in Nieuw Amsterdan, Bargeres, Dalen of Emmen?
En laat me raden: De tentamenweken van WIndesheim zijn weer begonnen!
Het zal me boeien wie ik de tyfus wens. Op die gele dingen staat nog altijd het NS logo, dus ik zeg tyfus ns.

Emmen, en ja tentamenweken op windesheim
funkmasterdinsdag 4 april 2006 @ 15:32
auto roeleert hard over OV
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 15:33
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 15:32 schreef funkmaster het volgende:
auto roeleert hard over OV
doh
MLFdinsdag 4 april 2006 @ 16:54
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:25 schreef wolferl het volgende:

[..]


ONTOPIC

Ja bij minimaal 7 blaadjes op de rails is het hele treinverkeer in NL verstoort
En ja als ik me voor 3 dingen moest schamen in NL is het wel de NS, het kabinet, Dries Roelvink.

OFFTOPIC

Tja.. NS


Ik zat afgelopen vrijdag om half 4 in de trein, eerste klas (wilde even luxe doen) komt er een marokkaanse jongen van ongeveer 17 jr binnen stappen. Hij had geen kaartje, de conducteur bleek ook een marokkaan te zijn (opzich geen moeite mee) maar die gozert had geen kaartje. Ik hoorde ze wat smiezelen en ''Ja loop maar door'' gaat die marokkaanse jongen in de 1ste klas zitten zonder kaart. Ik loop naar die conducteur en vraag waarom hij geen kaartje hoeft te kopen en ik wel. ''Ja hij stapt zo uit", Fock hé ik betaal gvd voor een *ahum* luxe *ahum* zit plaats en....ik schijt op NS en buitenlanders die ons benadelen.
ja dat is pas echt erg
kun je daar geen kalchtenformulier voor invullen?
je betaald je het lazarus en die kan gratis mee
zo werkt het niet dus
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 17:29
Ik ben in zwolle
L-ISdinsdag 4 april 2006 @ 17:32
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:29 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ben in zwolle
sterkte
asdqertdinsdag 4 april 2006 @ 17:41
Ja echt. Eerst lief doen en roepen "We maken het duurder!", vervolgens vindt de Consumentenbond " eerst optijd rijden!". NS lijkt dat te doen, maken ze het duurder (Vroegah was een ritje Houten-Utrecht 5 gulden, nu is het fokking 3.20 ( )), rijden ze alsnog vaak telaat.
flugeltjedinsdag 4 april 2006 @ 17:47
Kijk, dit is nou een mooi topic om te starten met het centrale NS topic...

*centraal gemaakt dus*
Mikkiedinsdag 4 april 2006 @ 17:59
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:31:23 ]
Zwaffeldinsdag 4 april 2006 @ 18:17
NS bitch

kanker NS
L-ISdinsdag 4 april 2006 @ 18:31
moet morgenochtend om 6:06 met de intercity in Hengelo (zoals elke dag), loopt lekker alleen de conducteuren zijn fucked up
descendent1dinsdag 4 april 2006 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:47 schreef flugeltje het volgende:
Kijk, dit is nou een mooi topic om te starten met het centrale NS topic...

*centraal gemaakt dus*
en die van mij dan?
kikoooooodinsdag 4 april 2006 @ 23:43
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:50 schreef descendent1 het volgende:

[..]

en die van mij dan?
Mijn op is beter
Zwaffelwoensdag 5 april 2006 @ 11:28
Stap ik net weer in de trein (wederom van emmen naar nwa) zit dat wijf er weer. Komt ze aanlopen,ik zo : Nee,zeg maar niks.Ik heb geen zin om een arrogante NS medewerker te groeten Hiers mn kaartje.

ze keek best beteuterd

blijkt btw dat ze hoofd conductrice is
kikoooooowoensdag 5 april 2006 @ 12:24
Wie is dat dan?
Volgens mij is iedereen hoofdconducteur wanneer je alleen op een trein zit
Zwaffelwoensdag 5 april 2006 @ 12:58
quote:
Op woensdag 5 april 2006 12:24 schreef kikoooooo het volgende:
Wie is dat dan?
Volgens mij is iedereen hoofdconducteur wanneer je alleen op een trein zit
Geen idee wie het was,iig een opgemaakte pop,met fel rode lippenstift en ze rookt
kikoooooowoensdag 5 april 2006 @ 13:00

Ik ga zo weer richting Emmen, zal mn ogen open houden
Zwaffelwoensdag 5 april 2006 @ 13:12
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:00 schreef kikoooooo het volgende:

Ik ga zo weer richting Emmen, zal mn ogen open houden
Ze heeft half lang haar.Geloof dat het rood oid was. Ben benieuwd. Laat je het ff weten?

edit : ze zat btw in die van 9 over 11
kikoooooodonderdag 11 mei 2006 @ 15:58
Vies goor imcompetent kankerbedrijf

Zwolle-Emmen
13.03-15.30

2 en een half uur
GODVERDOMME
Koewamdonderdag 11 mei 2006 @ 18:34
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:58 schreef kikoooooo het volgende:
Vies goor imcompetent kankerbedrijf

Zwolle-Emmen
13.03-15.30

2 en een half uur
GODVERDOMME
Tokkie!
kikoooooodonderdag 11 mei 2006 @ 18:41
kikoooooovrijdag 9 juni 2006 @ 18:23
KUTZOOI

13.33 zwolle
17.35 in emmen

KANKERBEDRIJF
Zwaffelvrijdag 9 juni 2006 @ 18:29
jezus Waarom men
kikoooooovrijdag 9 juni 2006 @ 18:45
wisselstoring ofzo

anderhalf uur in dat kanker marienberg staan te wachten op de bus
kikoooooovrijdag 9 juni 2006 @ 18:45
en de WK opening gemist, klootzakken
-Sandstorm-vrijdag 9 juni 2006 @ 18:46
Met hun kut oranje treinen
De chauffeur van de trein zal wel zeker in zijn coupe de opening hebben zitten kijken de graftak.
boebiedoevrijdag 9 juni 2006 @ 18:50
19:17 groingen
00:06 in Vlissingen Souburg

VIJF uur reizen. .

Kut ns. .

Niet dat ik wat in vlissingen te zoeken heb ofzo
Gelderlandvrijdag 9 juni 2006 @ 19:54
wow das wel erg kut, die vertraging...
Boe-manvrijdag 9 juni 2006 @ 23:35
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:45 schreef kikoooooo het volgende:
wisselstoring ofzo

anderhalf uur in dat kanker marienberg staan te wachten op de bus
Whehehe, marienberg.
Wat een gehucht dat
kikoooooozaterdag 10 juni 2006 @ 11:20
Ja, geen flikker te doen.

En dan zit er een kroeg op dat station... is het dicht! Godver, wat een mongool die eigenaar... kun je gewoon een vette omzet draaien omdat het 25 graden is..

Ik wou een biertje
Remcomaandag 19 juni 2006 @ 15:12
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:45 schreef kikoooooo het volgende:
wisselstoring ofzo

anderhalf uur in dat kanker marienberg staan te wachten op de bus
Marienberg
Almelo - Marienberg
kikoooooomaandag 19 juni 2006 @ 16:32
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:12 schreef Remzz het volgende:

[..]

Marienberg
Almelo - Marienberg
flikker op
JDudedinsdag 20 juni 2006 @ 15:24
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 18:45 schreef kikoooooo het volgende:
wisselstoring ofzo

anderhalf uur in dat kanker marienberg staan te wachten op de bus
Gelukkig zijn de wissels nog altijd van de staat .
Maar die steken hun centen liever in het eindeloos verbreden van autosnelwegen...
Zwaffeldinsdag 20 juni 2006 @ 15:28
20 min vertraging van amersfoort naar zwolle

35 min later op mn bestemming hoeren ns
kikoooooodinsdag 20 juni 2006 @ 15:36
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:24 schreef JDude het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de wissels nog altijd van de staat .
Maar die steken hun centen liever in het eindeloos verbreden van autosnelwegen...
Interesseert me geen flikker. Ik reis met de NS
JDudedinsdag 20 juni 2006 @ 15:53
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:36 schreef kikoooooo het volgende:

Interesseert me geen flikker. Ik reis met de NS
Prima joh .
PumpingsoaBmaandag 17 juli 2006 @ 16:40
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:16 schreef Cosworth het volgende:
Ga dan ook niet met de trein als je dermate belangrijke afspraken hebt.
Wat is dat voor knake opmerking. Als je gewoon op tijd met de trein gaat mag je er toch van uit gaan dat deze doet wat hij moet doen en gewoon rijd
Robin2130maandag 24 juli 2006 @ 16:17
En zal je net weer zien.
Is 1 januari 2007 aangebroken en de NS verhoogt weer lekker de kaartjes.

Usquert(Groningen)-Zwijndrecht(20km onder R'dam) doe ik normaal 4 uur over met de trein, maar op 25 mei j.l. moest er een tering automobilist zonodig doorrijden bij een overgang in Beilen, dus treinverkeer helemaal plat dankzij die automobilist.

Dus ik verwachtte dat ik binnen een ½ uur zo'n afgeneukte bus zou zien staan om daarmee in Hoogeveen gebracht te worden, maar nee, ik moest dus een uur wachten.

De hele reis duurde 6 uur en 30 minuten, maar heb wel netjes mijn geld terug gekregen
U.F.Ozaterdag 12 augustus 2006 @ 22:18
Geld terug bij vertraging
JDudezondag 13 augustus 2006 @ 00:22
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:17 schreef Robin2130 het volgende:
En zal je net weer zien.
Is 1 januari 2007 aangebroken en de NS verhoogt weer lekker de kaartjes.
Dat doen ze elk jaar, helder licht .
Dit jaar met 1,5%, hetgeen gelijk staat aan de inflatie.
kikoooooodonderdag 31 augustus 2006 @ 07:11


Hoppa, we mogen weer vandaag

kikoooooodonderdag 31 augustus 2006 @ 14:52
Wisselstoring
Zwaffeldonderdag 31 augustus 2006 @ 14:56
waar?
kikoooooodonderdag 31 augustus 2006 @ 15:15
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:56 schreef Zwaffel het volgende:
waar?
Nieuw amsterdam
Zwaffeldonderdag 31 augustus 2006 @ 15:26
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:15 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Nieuw amsterdam


ik zag net trouwens dat die idioten perse 8 sept (OP ZONDAG) aan het spoor moeten werken. De hele fucking dag

Dus nu moet ik eerst heulemaal naar ana paulowna om om te stappen ipv op Den helder
JDudedonderdag 31 augustus 2006 @ 16:46
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:26 schreef Zwaffel het volgende:

ik zag net trouwens dat die idioten perse 8 sept (OP ZONDAG) aan het spoor moeten werken. De hele fucking dag
Kunnen ze natuurlijk veel beter doordeweeks doen, dan hebben er minder mensen last van .
Heraldmaandag 4 september 2006 @ 08:38
hahahahaha
hahahahahha
keigrappig NS hoe jullie elke keer als de scholen weer starten en de stations overbevolkt zijn per ongeluk met een treinstel te weinig komen zodat niemand meer mee kan
hahahahhahaa
kikoooooomaandag 4 september 2006 @ 08:42
Ze doen het expres herald...
Koewammaandag 4 september 2006 @ 15:26
Vandaag voor het eerst vertraging WAUW!
kikoooooomaandag 4 september 2006 @ 16:38
Voor het eerst naar de grote school?
Koewammaandag 4 september 2006 @ 17:12


Nee, gewoon voor t eerst in mn hele leven sinds ik met de trein naar plaatsen ga!
Koewamdinsdag 5 september 2006 @ 15:05
Ok, vandaag en gister GIGANTISCHE vertragingen gehad dus
Remcowoensdag 27 september 2006 @ 18:51
Of je gooit ff een bananenschil in de prullenbak waar ik zit
GoldFinchwoensdag 27 september 2006 @ 18:52
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:51 schreef Remzz het volgende:
Of je gooit ff een bananenschil in de prullenbak waar ik zit
vreselijk!
kikoooooowoensdag 27 september 2006 @ 21:05
quote:
Op woensdag 27 september 2006 18:51 schreef Remzz het volgende:
Of je gooit ff een bananenschil in de prullenbak waar ik zit
Zit je altijd in een prullenbak?
tho_Omaswoensdag 11 oktober 2006 @ 02:35
Ja godverdomme, had net 1 uur en 3 kwartier vertraging tussen Blerick en Venlo. Lopend was achteraf veel sneller geweest.
Intergalactrickdonderdag 12 oktober 2006 @ 20:48
Verdomme, vanmorgen weer eens prachtig m'n aansluiting gemist! Normaal heb ik 10 minuten om over te stappen, had ik gewoon een kwartier vertraging. Verdomme!
timbobvrijdag 13 oktober 2006 @ 22:56
Zeiken op de NS als het spoor stuk is is net zoiets als boos worden op RTL4 als je tv ermee stopt...
feyenoord-dudezaterdag 14 oktober 2006 @ 12:43
Let op, mogelijk vertraging: werktraject tussen
Zwolle en Deventer
Let op, mogelijk vertraging: werktraject tussen
Deventer en Amersfoort
Let op, mogelijk vertraging: werktraject tussen
Amersfoort en Rotterdam Centraal
Let op, mogelijk vertraging: werktraject tussen
Rotterdam Centraal en Roosendaal

Waarom verspreiden ze dat niet over een aantal weekenden (dan heb je 4 weekenden een half uurtje vertraging ipv 1 weekend 2 uur vertraging... die andere weekenden hoef ik toch niet naar Roosendaal), of doen ze het s'nachts ofzo???
Janetjezondag 15 oktober 2006 @ 23:08
JA GODVERDEGODVERDEGODVERDE...

Zo

Ik kom aan op Dordrecht.. werkzaamheden tussen dordrecht-breda-tilburg.
Niet erg dat gebeurt zo vaak..
Dus ik loop naar de NS bussen.
"Ja, deze NS bussen gaan alleen naar Breda.. om in Tilburg te komen moet u de trein naar Rozendaal nemen en daar de NS bus naar Tilburg nemen."

Had ik de trein naar Rozendaal nét gemist.. kon ik een half uur wachten, en dan nog een langer traject nemen. HOE VERZINNEN ze het.

Zo, dat was fijn.
BadKeukenTegelmaandag 16 oktober 2006 @ 09:58
Waarom heb ik nooit vertraging als ik naar college moet?
Mip1988maandag 16 oktober 2006 @ 17:59
goed ik kwam dus vanochtend zo rond 7.20 op het station gouda, aldaar mijn vaste trein richting leiden centraal van 7.28 klaarstond
op de planning van vandaag stond de eerste examen van het jaar, dus ik wilde niet te laat komen.
de trein was leeg en donker. geen nood dacht ik, gebeurt wel vaker. gewoon even wachten op de conducteur/machinist
7.35: *ding dong* 'dames en heren, de stoptrein richting leiden centraal zal vandaag niet rijden.'
ik dacht, OK.. jammer. (zacht uitgedrukt.)

plan B: sneltrein richting den haag. om vervolgens daar over te stappen
*ding dong* 'de sneltrein richting den haag centraal zal vanaf gouda verder rijden als stoptrein'
hetgene dus betekent dat ik mijn aansluiting (7.59) zou missen en dus minimaal een half uur te laat zou komen.

plan C: men neme de LIGHTRAIL ( ) richting alphen a/d rijn aldaar ik over kan stappen
weet de NS het nog voor elkaar te krijgen om de aansluitende trein op alphen ook nog eens 10 minuten te vertragen waardoor ik dus half 9 stipt op leiden aankwam, wat dus ook het tijdstip was dat ik in het lokaal had moeten zitten


NS, het was weer top
-skippybal-dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:34
Politie die het spoor tussen Arnhem en Utrecht dichtkankerd
Nu heb ik verdomme een vrije dag
Yankee_Onewoensdag 25 oktober 2006 @ 11:19
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 14:34 schreef -skippybal- het volgende:
Politie die het spoor tussen Arnhem en Utrecht dichtkankerd
Nu heb ik verdomme een vrije dag
is er een politiewagen aangereden?
-skippybal-woensdag 25 oktober 2006 @ 11:24
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:19 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

is er een politiewagen aangereden?
Nee het kwam, was later op het journaal, door een verdacht pakketje (lees: iemand was z'n tas vergeten) op Driebergen-Zeist

Even voor de duidelijkheid, dit is het station:

Ieder wel denkend mens snapt natuurlijk wel dat dat doelwit nummer 1 is
Yankee_Onewoensdag 25 oktober 2006 @ 11:26
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:24 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Nee het kwam, was later op het journaal, door een verdacht pakketje (lees: iemand was z'n tas vergeten) op Driebergen-Zeist

Even voor de duidelijkheid, dit is het station:
[afbeelding]
Ieder wel denkend mens snapt natuurlijk wel dat dat doelwit nummer 1 is
ja had het gehoord. echt te belachelijk voor woorden. laatst ook op gouda, geloof ik.
Sheriamwoensdag 25 oktober 2006 @ 12:33
Ik heb 't filmpje gezien op een van de 112-sites en 't was nog geeneens een hele tas, het was een *klein* doosje, als ik 't op een bankje had aangetroffen was ik er gewoon naast gaan zitten, of had ik 't waarschijnlijk gewoon in de prullenbak geflikkert. Op Utrecht CS of Amsterdam had ik misschien anders gereageerd maar inderdaad, D-Z als doelwit??? Waakzaam zijn okay, het zou best kunnen dat Al Quaida nog eens een aanslag pleegt in Nederland... maar volgens mij zijn sommige mensen toch echt paranoide en bang voor elk stukkie zwerfvuil, zelfs op de meest onwaarschijnlijke lokaties.
CSI_MIAMIwoensdag 25 oktober 2006 @ 13:12
De NS is altijd fijn..

Kom je vanuit amsterdam duivendrecht en wil je richting ravenstein (nb).. dan merk je in het begin dat de trein te laat is op duivendrecht.. blijft ie bovendien op utrecht centraal nog even wachten op de vertraagde intercity.. (ja meneer de aansluitingen in den bosch wachten op u) waar je uiteindelijk in den bosch aan komt.. en ziet dat DIE TYFUS HOEREN TREIN VOOR JE NEUS WEGRIJDT!

EN DAN OOK NOG DAT JE DUS EEN FREAKING UUR MAG WACHTEN OP EEN NIEUWE STOPTREIN RICHTING HUIS! FOKKERS!
Yankee_Onewoensdag 25 oktober 2006 @ 13:38
ga je toch even de stad in
CSI_MIAMIwoensdag 25 oktober 2006 @ 13:40
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:38 schreef Yankee_One het volgende:
ga je toch even de stad in
Ben niet bekend in den bosch..
Goldfishievrijdag 10 november 2006 @ 10:02
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!

De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.

Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
Koewamvrijdag 10 november 2006 @ 15:01
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!

De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.

Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
JA HALLO MAAR 10 JAAR GELEDEN WAS DAT NIET ZO DUS IEDEREEN GEBRUIK NOG 'NS' OM HET MAKKELIJK TE HOUDEN MIERENNEUKER
Goldfishievrijdag 10 november 2006 @ 15:05
Ik ben geen mieren neuker. Ik geef gewoon aan wat in mijn ogen de waarheid is over de vertragingen van de NS. Vind het lullig dat het personeel steeds uitgekafferd wordt om dingen die ze zelf NET zo irritant vinden als de reiziger most of the time...
Malibu-06maandag 13 november 2006 @ 16:48
Gvd, de laatste 15 keer ofzo dat ik met de trein ging de afgelopen weken, was er ELKE KEER minimaal 5 minuten vertraging. Hierdoor kwam ik zelfs een paar keer te laat op m'n werk (als de vertraging opliep tot 15 minuten), ik schaamde me dood. Maar no way dat ik 3 kwartier te vroeg op m'n werk ga zijn, omdat de NS niet fatsoenlijk een trein op tijd kan laten rijden.

Een keertje storing ofzo kan altijd gebeuren, maar 7 van de 10 treinen die ik neem, rijden niet op tijd.

Vandaag deed ik maar eens rustig aan, want de trein zou toch wel weer te laat zijn, en ik had geen zin om 10 minuten in de kou te staan wachten. Dus ik kom op het station aan, rijdt GVD die kuttrein net weg! Juist vandaag vertrok ie een minuut te vroeg! Doe dat dan altijd, flikkers

NS
Pro(anti)-rail
kikoooooomaandag 13 november 2006 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!

De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.

Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
Rot op joh, railfetishist

alleen al door je avatar kan ik je niet eens serieus nemen

Drol
Koewammaandag 13 november 2006 @ 18:07
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Rot op joh, railfetishist

alleen al door je avatar kan ik je niet eens serieus nemen

Drol
.
JDudemaandag 13 november 2006 @ 18:48
Nee, dan had je vanochtend beter in de auto kunnen zitten.
Goldfishiemaandag 13 november 2006 @ 19:35
STFU met je drol. Beetje de mensen lopen afzeiken die er niks aan kunnen doen... Die conducteurs en machinisten doen ook maar gewoon hun werk. Een machinist gaat rijden als het sein groen is. Zo niet, dan is dat niet de schuld van de NS. Mensen denken alleen aan zichzelf en die zien het grotere geheel niet. En ik ben dus wel vaak half uur te vroeg. Heerlijk, kan ik nog even een bakkie doen. Tijdens treinreis heb ik tijd voor mn krantje, wat in de auto niet lukt met files en bumper kleverts.

Railfetishist of niet, niks is zo mooi als een knappe man in NS uniform
kikoooooomaandag 13 november 2006 @ 19:48
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:35 schreef Goldfishie het volgende:
STFU met je drol. Beetje de mensen lopen afzeiken die er niks aan kunnen doen... Die conducteurs en machinisten doen ook maar gewoon hun werk. Een machinist gaat rijden als het sein groen is. Zo niet, dan is dat niet de schuld van de NS. Mensen denken alleen aan zichzelf en die zien het grotere geheel niet. En ik ben dus wel vaak half uur te vroeg. Heerlijk, kan ik nog even een bakkie doen. Tijdens treinreis heb ik tijd voor mn krantje, wat in de auto niet lukt met files en bumper kleverts.

Railfetishist of niet, niks is zo mooi als een knappe man in NS uniform
Donder maar op, treinrukker.

Ik neem toch niets van jou aan... jij bent net zo subjectief bezig als wij dat zijn

NS
Treinen
Goldfishiemaandag 13 november 2006 @ 19:59
Ik ben niet subjectief. Ik reis elke dag met de trein, en ervaar ook vaak zat vertragingen. Voordat ik een relatie kreeg met een spoor man dacht ik er ook al zo over. Gewoon simpelweg doordat ik eens aan de mensen van ns vroeg waardooor die vertragingen nou kwamen ipv meteen te gaan schelden als het mis gaat. En wat ik vind van de NS zelf is ook niet positief. Dat bedrijf denkt in cijfers en niet in mensen. Het gaat mij er om dat ik het niet terecht vind dat de mensen op de trein de volle laag krijgen terwijl zij alleen maar hun werk doen. En de mensen die verantwoordelijk zijn voor het in de soep lopen van hun werk, zitten hoog en droog op kantoor. Dat staat me gewoon tegen.
kikoooooomaandag 13 november 2006 @ 20:01
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Goldfishie het volgende:
Ik ben niet subjectief. Ik reis elke dag met de trein, en ervaar ook vaak zat vertragingen. Voordat ik een relatie kreeg met een spoor man dacht ik er ook al zo over. Gewoon simpelweg doordat ik eens aan de mensen van ns vroeg waardooor die vertragingen nou kwamen ipv meteen te gaan schelden als het mis gaat. En wat ik vind van de NS zelf is ook niet positief. Dat bedrijf denkt in cijfers en niet in mensen. Het gaat mij er om dat ik het niet terecht vind dat de mensen op de trein de volle laag krijgen terwijl zij alleen maar hun werk doen. En de mensen die verantwoordelijk zijn voor het in de soep lopen van hun werk, zitten hoog en droog op kantoor. Dat staat me gewoon tegen.
En mij staan mensen die van de NS houden en van zijn personeel tegen
Goldfishiemaandag 13 november 2006 @ 20:07
De NS top kan me ook gestolen worden hoor, die maken het werk van de mensen op de trein er nou niet bepaald leuker op met boete regels en al dat soort shit.

Vandeweek heeft mn vriend een half uur op een station staan vernikkelen s avonds laat omdat de ns zijn trein 'kwijt' was. Daar sta je dan. Dan is hij zelf ook pissig. Kan je nagaan hoe pissig ie dan is als reizigers HEM gaan uitschelden waar die trein blijft?!
Xbox_360woensdag 15 november 2006 @ 00:14
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:06 schreef Xbox_360 het volgende:
Aangewezen zijn op het openbaar veroer is natuurlijk al bagger, maar al helemaal als je in een dorpje opstapt (Vierlingsbeek) waar verdomme maar 1 f*cking trein in het uur komt. En dan ook nog het lef hebben te laat te komen. Toch maar elke dag naar Boxmeer fietsen om nog op tijd te kunnen komen op school. Even wat geschiedenis:

December vorig jaar:
De NS voert zijn nieuwe dienstregeling in. Voor de Maaslijn betekent dit dat er simpelweg een trein geschrapt is. Voorheen gingen er vanuit Boxmeer drie treinen in het uur. Een sneltrein 5 minuten voor het hele uur, die rechtstreeks van Boxmeer naar Nijmegen ging, wat eigenlijk bijna altijd goed ging. Daar deed je ongeveer 17 minuten over. 5 minuten later (op het hele uur) vertrok er een stoptrein. Deze stopte dus ook in Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Ongeveer een half uur later kwam er nog een stoptrein. Dit was natuurlijk een geweldig systeem. Het waren twee lange treinen die vrij kort achter elkaar vertrokken waardoor het nooit écht stampvol zat. Wel druk natuurlijk, maar praktisch altijd een zitplek. En er kwamen twee treinen in het uur in Vierlingsbeek.

Nieuwe dienstregeling:
De eerste dag van de nieuwe dienstregeling.. Blijkbaar had de NS die dag niet over het feit nagedacht dat als je van 2 redelijk volle lange trienen, naar 1 zo KORT mogelijke trein gaat, het natuurlijk niet allemaal past. Opstoppingen bij elke ingang van de trein. Mensen pasten er gewoon simpelweg niet bij. En dat een paar dagen lang. Toen hadden ze eindelijk door dat ze de trein langer moesten maken. De trein van 8 uur zit elke dag weer stampvol. Bovendien moeten alle treinen elkaar nu passeren op het station. Hiervoor is planning voor nodig, wil het goed verlopen. Plannen + NS = een dodelijke combinatie. Ofterwijl, het werkt voor geen ene fuck Het staat om de haverklap vast in Cuijk en Boxmeer omdat er gewacht moeten worden op de tegentrein. Verder komt ie vaker te laat dan op tijd. Vooral de trein van 23 over vanuit boxmeer. Praktisch elke dag: "Dames en heren, de sneltrein naar..." je kent het wel :'(

Nog een verslechtering: De NS is "punctueler" geworden. Dit houdt in dat aansluitende treinen niet meer wachten op een vertraagde trein uit de andere richting. Voorbeeld. Ik kom aan in Nijmegen en zie dat ik me moet haasten om m'n aansluiting richting Boxmeer te halen. Moet je ook nog het hele station over om bij je trein te komen. Vanwege lichamelijke problemen kon ik een tijd lang niet rennen en alleen rennend zou je de trein halen. Zeer klantvriendelijk Zeker tegenover oudere mensen. En nu maar in hun reclames zeggen dat ze als 3e van de wereld staan. De rapportcijfertjes van de NS zijn belangrijker dan de tevredenheid van de klant

De toekomst..?
Een andere maatschapij (Veolia volgens mij) gaat de Maaslijn overnemen van de NS. Het klonk echt geweldig toen ik het voor het eerst las:
- 4 treinen in het uur in de ochtendspits (ook vanuit Vierlingsbeek)
- Nieuwe, luxere treinen met meer zitplek
- Airco!

Al had ik wel gelijk twijfels over 4 treinen in het uur. Als het met 2 treinen in het uur al fout gaat, hoe moet het dan lukken met 4 in het uur? Komen we dan ooit nog op onze eindbestemming? Maargoed: met de juiste planning, zou het mischien wel moeten lukken, dacht ik. Laatst bleek dat de geweldige treinstellen die beloofd werden nog gemaakt moeten worden. Dit zal waarschijnlijk niet lukken voor 2008. De NS wil de treinen die er nu rijden ergens anders inzetten. Ofterwijl: Binnen krap een maand moeten er zodanig veel treinstellen komen dat er in de ochtend- en avond- spits 4 treinen in het uur gaan rijden. M'n verwachtingen zijn al niet al te hoog meer als ze me eerst lekker maken met betere treinen en vervolgens blijkt dat ze eigenlijk niet eens treinen hebben

Wordt het ooit nog iets met de Maaslijn of zal de klant de dupe blijven van slechte planning, lekkermakertjes en slechte organisatie? Is er nog hoop voor de Maaslijn? Een klasgenoot zei dat ze mischien wel bussen in gingen zetten. "Wat moeten ze anders als ze geen treinen hebben." Hopen dat het niet zover komt. Dit zou namelijk een verdrie- of verviervoudiging van de reistijd betekenen waardoor ik om 5 uur op zou moeten staan om rond half 9 op school te zijn

Waar ik me nog wel het meeste aan erger is dat de dienstregeling voor december 2005 prima werktte en dat één of ander randdebiel het dan in z'n kop haalt een goed systeem compleet te verneuken Mocht iemand nog informatie hebben over de toekomst van de Maaslijn, zet het maar hier.
Klaag ook gerust over jou traject!
Was bedoeld als eigen topic, maar er zijn blijkbaar al teveel NS topics Dan zet ik em hier maar bij
Xbox_360woensdag 15 november 2006 @ 00:23
Na overleg is het topic toch geopend: Wordt het OOIT nog wat met de Maaslijn? (Nijmegen-Roermond)
-skippybal-maandag 20 november 2006 @ 11:47
Stelletje homo's

"Oh mijn god, allemaal blaadjes op het spoor Kom laten we het zo doen dat -skippybal- compleet vast komt te zitten en voor niks vroeg is opgestaan "

Remcomaandag 20 november 2006 @ 13:03
Het was vanochtend echt drama ja...
Goldfishiemaandag 20 november 2006 @ 16:18
Het spoor blaadjes vrij houden is een prorail aangelegenheid. Die beheert de sporen. En als een goederentrein op een andere trein knalt is dat ook niet de schuld van NS want NS rijdt geen goederen treinen. Iets verkeerd gegaan met de seinen en wissels.... pro rail. Maar goed, is al de zoveelste keer dat ik dit probeer uit te leggen haha.
-skippybal-maandag 20 november 2006 @ 16:19
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:18 schreef Goldfishie het volgende:
Het spoor blaadjes vrij houden is een prorail aangelegenheid. Die beheert de sporen. En als een goederentrein op een andere trein knalt is dat ook niet de schuld van NS want NS rijdt geen goederen treinen. Iets verkeerd gegaan met de seinen en wissels.... pro rail. Maar goed, is al de zoveelste keer dat ik dit probeer uit te leggen haha.
Goldfishiemaandag 20 november 2006 @ 16:22
Al jullie gezeik over and over again over dingen waar de ns niks aan kan doen...
JDudemaandag 20 november 2006 @ 16:28
Tja, je hebt wel gelijk. Maar dat "prorail, prorail, prorail" gaat ook vervelen. Men reist met NS, en dus wordt daarover als eerste geklaagd. Niet altijd eerlijk, wel begrijpelijk.
Goldfishiemaandag 20 november 2006 @ 16:32
Ik snap dat er snel over de NS geklaagd wordt, die zijn het gezicht van het spoor vervoer. Vind het alleen gewoon jammer dat de NS steeds uitgescholden wordt, voor dingen waar aantoonbaar een andere oorzaak voor is. Die deels bij prorail ligt en deels bij mensen die bv voor een trein springen, fietswrakken op het spoor leggen, verdachte pakketjes achterlaten en meer zulks. Tuurlijk maakt de NS ook fouten, maar die zijn denk ik maar voor 10 procent van de vertragingen verantwoordelijk. Exacte cijfers weet ik niet, maar ik baseer me even op de dingen die ik zelf meemaak in de trein en links en rechts hoor.
Renemaandag 20 november 2006 @ 19:15
Ongeluk in Rotterdam

Ach, laten we dan ook maar een vertraging doen in Assen, lijkt me leuk!
Mip1988maandag 20 november 2006 @ 19:29
vanmiddag stonden we stil op station waddinxveen, roept de conducteur danwel machinist om:

"ja dames en heren, even geduld alstublieft, we moeten even wachten tot dat trammetje voorbij gekomen is!"
met dat trammetje bedoelde hij dus de lightrail
Malibu-06dinsdag 21 november 2006 @ 00:34
Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?

Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
Renedinsdag 21 november 2006 @ 10:11
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?

Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
Ja Viel me wel op ja
Tommekedinsdag 21 november 2006 @ 10:18
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:34 schreef Malibu-06 het volgende:
Iemand opgevallen dat de NS niet meer over 'vertraging' spreekt?

Ze roepen nu om "De trein naar ... komt over .. minuten het station binnen".
Lafbekken!

Trouwens, ik checkte net ff de nieuwe dienstregeling van Arriva voor de treinen, maar die is nu wel beter, want nu heb ik met de sneltrein altijd aansluiting

[ Bericht 19% gewijzigd door Tommeke op 21-11-2006 10:32:03 ]
-skippybal-woensdag 22 november 2006 @ 12:13
Moelijk he NS, doorlinken naar de storingen op je site. Dan maar op goed geluk...
NS Ohnee, NS kan er nooit iets aan doen
EvilPlatypuswoensdag 22 november 2006 @ 13:07
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
Moelijk he NS, doorlinken naar de storingen op je site. Dan maar op goed geluk...
NS Ohnee, NS kan er nooit iets aan doen
Ze doen heel veel fout, elke dag weer! Maar ze geven je wel de mogelijkheid om de storingen online te bekijken (staat op de voorpagina gelinked) en op teletext en 's morgens en 's avonds elk half uur op de radio. Vertragingen van 5-10 minuten staan er zelfs bij (onder actuele vertrektijden), maar als je die moet weten sta je inmiddels op het station en kun je het ook wel op een bak zien.
Goldfishiewoensdag 22 november 2006 @ 13:11
www.traphic.nl en dan kijken bij het stuk over treinen. Errug handig.
-skippybal-woensdag 22 november 2006 @ 14:32
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:07 schreef EvilPlatypus het volgende:

[..]

Ze doen heel veel fout, elke dag weer! Maar ze geven je wel de mogelijkheid om de storingen online te bekijken (staat op de voorpagina gelinked) en op teletext en 's morgens en 's avonds elk half uur op de radio. Vertragingen van 5-10 minuten staan er zelfs bij (onder actuele vertrektijden), maar als je die moet weten sta je inmiddels op het station en kun je het ook wel op een bak zien.
Op het tijdstip dat ik poste kreeeg ik één of andere error met alleen die vieze gele kleur in beeld
Mip1988woensdag 22 november 2006 @ 18:51
de nieuwe dienstregeling
ik ben meer dan een kwartier langer onderweg +dat ik nooit meer een sneltrein zal hebben
sprinters
Xbox_360woensdag 22 november 2006 @ 19:33
Mensen die nu in Blerick opstappen, kunnen straks niet meer opstappen richting Nijmegen. Station Blerick wordt opgeofferd omdat de geplande treinen anders niet gehaald kunnen worden. Dit is een beetje offtopic aangezien het over ongeveer 2 weken niet meer op het traject van de NS ligt. Mochten er nog mensen in Blerick hun frustratie kwijtwillen, dan kan in het dit topic.
Rhannadinsdag 28 november 2006 @ 16:05
Oke. GVD!
Gister bladeren op de rails,
vanochtend weer een systeemstoring waardoor ik 3 kwartier vertraging op liep, en in de trein zat. Met een rommelende maag, want ik had honger.

Bah.

Ik was gelukkig niet de enige die te laat was, een andere jongen moest vanuit Randwijck komen en daar reden helemaal geen treinen. De enige die wel reed werd opgehouden halverwege door iemand die ervoor was gaan staan.

Jaak.
-skippybal-dinsdag 28 november 2006 @ 16:07
Ik heb vandaag ook weer school gemist door die neppe blaasjes
Xbox_360dinsdag 28 november 2006 @ 20:53
Mede dankzij die TYFUS NS kan ik straks met de bus naar Nijmegen Ze willen hun treinstellen alleen uitlenen voor een periode van 10 jaar terwijl de nieuwe maatschapij over 1 jaar nieuwe treinstellen krijgt. Tyfus naaiballen!
Link voor alle mensen die er straks ook hard aangenaaid worden op de Maaslijn
Mip1988dinsdag 28 november 2006 @ 22:10
a. de trein van leiden naar den haag cs reidt een halve minuut te vroeg weg --> ik haal em dus net niet
b. de volgende trein heeft een vertraging van 3 minuten --> ik haal mn aansluiting net niet
c. de volgende trein van den haag naar gouda heeft ook nog eens 10 minuten vertraging

het was weer pret!
-skippybal-donderdag 30 november 2006 @ 10:42
Moelijk he, een site maken die goed werkt in Opera. Helemaal te begrijpen natuurlijk, het kost nogal wat moeite....
Public Enemywoensdag 6 december 2006 @ 14:45
K**KER K*T T*FUS H**RENZOOI weer voor de 4e keer in 7 treinreizen de aansluiting gemist, aan alle verantwoordelijke machinisten/NS medewerkers, ik hoop dat er snel iemand in jullie familie dood gaat!!!!!!!!!!!!!!!!

Hé hé

Dat lucht op
Goldfishiewoensdag 6 december 2006 @ 14:55
Sorry maar iemand doodwensen vind ik echt niet kunnen! Dat je ge ergerd bent a la...maar dit? Ps was het een officiele aansluiting? Want bij officiele aansluitingen moeten de treinen op elkaar wachten tenzij de vertraging langer is dan 5 minuten ofzo. Vaak zien mensen een krap overstapje van 2 min als 'aansluiting' en daar ga je al...
Xbox_360woensdag 6 december 2006 @ 18:55
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:55 schreef Goldfishie het volgende:
Sorry maar iemand doodwensen vind ik echt niet kunnen! Dat je ge ergerd bent a la...maar dit? Ps was het een officiele aansluiting? Want bij officiele aansluitingen moeten de treinen op elkaar wachten tenzij de vertraging langer is dan 5 minuten ofzo. Vaak zien mensen een krap overstapje van 2 min als 'aansluiting' en daar ga je al...
Oh god, daar heb je onze heldin weer.. Reis je zelf wel eens met het de trein? En zo ja, waar dan? Ga jij maar eens op een traject rijden met een overstap waarbij je constant de trein voor je neus weg ziet rijden. Bovendien, waarom bestaat er zo iets als een "krap overstapje"? Zodat mensen hun trein net niet halen? Wie verzint zo'n regeling? Dienen die krappe overstapjes als amusement voor het personeel ofzo? Straks krijg ik mede dankzij die kut-NS bussen in plaats van treinstellen. De NS hoort bij een overname van een traject door een andere maatschapij mee te werken aan een soepele overgang. De nieuwe maatschappij (Veolia) heeft niet de treinstellen die ze aan de reiziger beloofd hadden. Dit is natuurlijk Veolia's schuld en ik kots ook op die maatschapij De NS wil hun treinstellen wel aan Veolia verhuren, maar dan alleen voor een periode van 10 jaar en niet korter. Zo van: "tja, we moeten Veolia eigenlijk wel helpen, maar we willen onze treinstellen niet kwijt. Oh! Ik heb een idee, we doen een voorstel waar ze niks aan hebben en laten ze het lekker zelf uitzoeken!" Bovendien wilde de NS zo graag van de Maaslijn af, dat ze het aan de eerste de beste maatschapij hebben verkocht. En waarom wilde de NS er van af? "De Maaslijn is niet rendabel genoeg." Veolia bedankt, NS ook bedankt want raad eens wie er weer eens de dupe is? Natuurlijk, de reiziger.
Rhannadonderdag 7 december 2006 @ 11:27
Oke.

Ik heb de afgelopen 12 dagen 10 keer een vertraging gehad van een kwartier of langer.
Elke dag even naar school bellen: 'Ja sorry, de treinen"
En ik heb gvd dus een rechtstreekse verbinding
Ik hoef niet eens over te stappen , en nog te laat. Ik heb er afgelopen zondag 2,5 uur er over gedaan om van Maastricht naar Weert te geraken. Daar staat normaal 3 kwartier voor.

Ik ga de Prorail man ontvoeren denk ik.

Goldfishie, we weten nu wel dat je vent bij het spoor werkt, maar pleur even op met je moralistisch geleuter, dit is klaagbaak.
Goldfishiedonderdag 7 december 2006 @ 12:10
A ik reis dagelijks met de trein waaronder op het traject richting rotterdam waar het elke keer weer feest is. Dus ik weet er alles van. Heb ook een jaar tussen Haarlem en Rotterdam gereist met de trein elke dag. Ik zit super vaak in de trein en ga ook overal heen met de trein.

B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.

De perfecte dienstregeling bestaat niet. Bedenk je maar eens, een systeem verzinnen voor heel nederland, waar alles op elkaar aansluit, en niemand de trein aan de overkant ziet wegrijden. Bestaat gewoon niet. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik de overstap die krap is, niet haal. Staat die trein er nog dan zie ik het als een kadootje zeg maar. En zo niet, heb altijd een boek bij me en ik plan mn reis realistisch en niet op krappe overstapjes. Zo simpel is het. Bovendien zit ik liever met een boek op het perron dan dat ik een half uur remmen optrekken remmen optrekken remmen optrekken heb in de file.


edit: Ik werk niet bij NS, en ik post hier zodat mensen beetje inzicht krijgen waarom bepaalde dingen zo zijn. Zodat er minder geklaagd hoeft te worden :-) Ik weet nl dat ns medewerkers zo vaak uitgescholden worden enzo en das echt niet tof als je je werk gewoon probeert te doen. Stel je voor dat jij gewoon op het werk bent en vreemde mensen maken je constant voor alles uit terwijl je juist je best probeert te doen..
Dr.Aartdonderdag 7 december 2006 @ 12:55
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
kikoooooodonderdag 7 december 2006 @ 12:58
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Dr.Aart het volgende:
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
net als emmen-zwolle dus

Heerlijk

Afgelopen dinsdagavond 35minuten in Ommen staan te wachten op de tegemoetkomende trein
Remcodonderdag 7 december 2006 @ 13:19
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:55 schreef Dr.Aart het volgende:
Niets zo fijn als de boemel tussen Zwolle en Enschede waar door enkel spoor elke vertraging doorgegeven wordt aan de tegemoetkomende trein. Vervolgens doodleuk de trein opheffen omdat de vertraging te groot is.... niet te geloven!
Als ze die doorlaten komt ie later dan de vertrektijd aan in Zwolle en is het einde helemaal zoek.
Heraldvrijdag 8 december 2006 @ 01:35
de nieuwe dienstregeling houdt in dat ipv 3 treinen nu 2 treinen per uur naar en van Eindhoven gaan/komen. Ik gok erop dat de NS de eerste maand niet doorheeft dat de trein van 8:05 dan veel drukker is en gewoon hetzelfde aantal treinstellen stuurt, en het zou me niets verbazen als het in de eerste week ook nog minder treinstellen zijn, zoals ze dat ook na elke schoolvakantie doen. Fijn de eerste weekjes proppen dus
Goldfishievrijdag 8 december 2006 @ 07:23
De eerste maand zullen er aanloop problemen zijn dat is al voorspeld. De vorige dienstregeling stamde uit de jaren zeventig dus ja dat vergt wat aanpassingen. Maar er zijn 700 mensen in gezet om reizigers te gaan tellen zodat de NS zn materieel daar op kan aanpassen.
Intergalactrickvrijdag 8 december 2006 @ 10:48
Ach, als het een maandje niet zo goed gaat vind ik het niet zo heel erg. Als het daarna maar een stukje beter gaat worden.
Xbox_360vrijdag 8 december 2006 @ 16:51
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
A ik reis dagelijks met de trein waaronder op het traject richting rotterdam waar het elke keer weer feest is. Dus ik weet er alles van. Heb ook een jaar tussen Haarlem en Rotterdam gereist met de trein elke dag. Ik zit super vaak in de trein en ga ook overal heen met de trein.
En dan nog voor de NS op blijven komen...
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende: B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.

De perfecte dienstregeling bestaat niet. Bedenk je maar eens, een systeem verzinnen voor heel nederland, waar alles op elkaar aansluit, en niemand de trein aan de overkant ziet wegrijden. Bestaat gewoon niet. Ik ga er altijd maar vanuit dat ik de overstap die krap is, niet haal. Staat die trein er nog dan zie ik het als een kadootje zeg maar. En zo niet, heb altijd een boek bij me en ik plan mn reis realistisch en niet op krappe overstapjes. Zo simpel is het.
De perfecte dienstregeling bestaat niet, maar een betere wel, daar ben ik van overtuigd. Voor vorig jaar december waren er veel minder klachten dan nu. Als ik mijn reis 'realistisch' plan, kan ik net zo goed de allereerste trein nemen, dan kom ik zeker op tijd.
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
Bovendien zit ik liever met een boek op het perron dan dat ik een half uur remmen optrekken remmen optrekken remmen optrekken heb in de file.
Ik zit liever in een warme auto dan op zo'n koud kutstation. Bovendien kun je op stations van kleinere dorpen niet eens fatsoenlijk schuilen. Ja, je hebt wel hokjes, maar die zijn er veel te weinig, stinken altijd naar rook of naar wiet en zitten in de spits net zo vol als de trein.
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
edit: Ik werk niet bij NS, en ik post hier zodat mensen beetje inzicht krijgen waarom bepaalde dingen zo zijn. Zodat er minder geklaagd hoeft te worden :-) Ik weet nl dat ns medewerkers zo vaak uitgescholden worden enzo en das echt niet tof als je je werk gewoon probeert te doen. Stel je voor dat jij gewoon op het werk bent en vreemde mensen maken je constant voor alles uit terwijl je juist je best probeert te doen..
Lees allereerst Rhanna's bericht nog maar eens goed.
quote:
Goldfishie, we weten nu wel dat je vent bij het spoor werkt, maar pleur even op met je moralistisch geleuter, dit is klaagbaak.
En waarom moet iemand op een forum ons laten zien waarom bepaalde dingen nou eenmaal zo zijn bij de NS en waarom horen we het niet van NS of Prorail zelf? Ik vind het best begrijpelijk dat reizigers het personeel voor van alles en nog wat uitmaken. Het personeel is het enige waar reizigers ook werkelijk iets van zien. Als ik de deuren recht voor m'n neus zie dichtgaan, denk ik eerder: KUTCONDUCTEUR in plaats van: Die arme man probeert z'n werk ook maar te doen, hij MOET wegrijden anders krijgt ie op z'n donder van z'n baas.
Goldfishievrijdag 8 december 2006 @ 19:42
Tja ik neem het niet op voor de NS eigenlijk, maar voor de conducteurs en machinisten. De top van de NS verdient zeker niet de schoonheidsprijs. Zeker niet omdat zij het publiek in mijn ogen ook niet goed voorlichten. Ik ben alleen tegen het feit dat het personeel op de baan al het gezeik over zich heen krijgt ipv prorail en de mensen op kantoor. En ook nog vaak voor dingen wat helemaal niet met de NS te maken heeft zoals botsende goederen treinen. Of voor de trein springers, vrachtwagens die een bovenleiding kapot trekken en ga zo maar door.

En sorry voor het scheel kijken. Heb een beetje koppijn vandaag en ben grafbrak.

De nieuwe dienstregeling moest wel. Inmiddels zijn er op trajecten sporen bij gekomen, er zijn stations bij gekomen en dicht gegaan... kortom soms moeten dingen goed op de schop genomen worden en ja ik vermoed dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan.

Tot volgende week lieve treinreizigers! Goldfishie is counting you :-) Soon at a station near you!
Malibu-06vrijdag 8 december 2006 @ 19:47
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:10 schreef Goldfishie het volgende:
B dat hele overstap verhaal is een misverstand. Het is druk op het spoor, heel druk. Niet alleen met ns treinen maar ook goederen etc. Dan gebeurt het dat sommige treinen vlak na elkaar vertrekken. Mensen zien die treinen als 'overstap' terwijl dit niet in het spoorboekje zo geregeld is. Besef je wel, de ene trein op elkaar laten aansluiten betekent 5 stations verder dat misschien 3x zoveel mensen HUN overstap weer niet halen.
Leg je dit ook even aan m'n baas uit ?
Rhannavrijdag 8 december 2006 @ 19:58
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:51 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

.
[..]


[..]


[..]

Lees allereerst Rhanna's bericht nog maar eens goed.
[..]
Ik word gequote
Gatalinvrijdag 8 december 2006 @ 20:00
Vandaag voor het eerst meegemaakt dat de trein 2 minuten te vroeg vertrok. Ik zie de deur voor mijn neus dichtgaan, maar er stond een gozer achter, dus ik dacht eerst dat hij de deur dicht had gedaan, niet dus...
sitting_elflingzondag 10 december 2006 @ 11:07
Ik klaag bij deze alvast over de spitstrein die ik moet nemen morgen die fucking vol zit!

bij deze!

kikoooooozondag 10 december 2006 @ 11:17
Morgen
Ik heb nu al zin om morgenavond dit topic te gaan lezen
tonkszondag 10 december 2006 @ 11:18
Ernstig morgen
renz0rzondag 10 december 2006 @ 16:02
Godverdomme tyfus hoeren NS!!!!

Trein vertrekt om 12.10u (nieuwe dienstregeling). Ik kom om 12.08 op het perron aan. Zie ik de trein wegrijden...2 minuten te vroeg! Ik nog nachecken op het mededelingenbord die boven het perron hangen. Staat dus 12.10u op, en de klok ernaast geeft 12.08 aan.
Mensen en gezinnen die (ongetwijveld) ook naar de voetbal wilde keken even verbaasd als ik toen ze na mij het perron opkwamen gelopen.

Stelletje honden! Nooit kunnen jullie op tijd rijden en nu gaan jullie het zelfs presteren om gvd te vroeg te vertrekken!

Door deze tyfusactie heb ik 20 minuten van de voetbal moeten missen, omdat de volgende stoptrein een half uur later kwam die ook nog is niet bij Rotterdam stadion zou stoppen, dan mocht ik bij R'dam zuid eruit om 20 minuten te lopen. Hierdoor zou ik dan een complete helft missen... DOOR JULLIE TE VROEGE VERTREK!

Ben ik naar de Kuip gebracht met de auto om in de 23ste minuut het stadion in te lopen.

Ns bedankt, stelletje klootzakken!
Janetjezondag 10 december 2006 @ 16:11
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:02 schreef renz0r het volgende:
Godverdomme tyfus hoeren NS!!!!

Trein vertrekt om 12.10u (nieuwe dienstregeling). Ik kom om 12.08 op het perron aan. Zie ik de trein wegrijden...2 minuten te vroeg! Ik nog nachecken op het mededelingenbord die boven het perron hangen. Staat dus 12.10u op, en de klok ernaast geeft 12.08 aan.
Mensen en gezinnen die (ongetwijveld) ook naar de voetbal wilde keken even verbaasd als ik toen ze na mij het perron opkwamen gelopen.

Stelletje honden! Nooit kunnen jullie op tijd rijden en nu gaan jullie het zelfs presteren om gvd te vroeg te vertrekken!

Door deze tyfusactie heb ik 20 minuten van de voetbal moeten missen, omdat de volgende stoptrein een half uur later kwam die ook nog is niet bij Rotterdam stadion zou stoppen, dan mocht ik bij R'dam zuid eruit om 20 minuten te lopen. Hierdoor zou ik dan een complete helft missen... DOOR JULLIE TE VROEGE VERTREK!

Ben ik naar de Kuip gebracht met de auto om in de 23ste minuut het stadion in te lopen.

Ns bedankt, stelletje klootzakken!
Ban dat zuigt echt.
Maar inderdaad, dat hoor je niet zo vaak.
BadKeukenTegelzondag 10 december 2006 @ 17:09
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:02 schreef renz0r het volgende:
Godverdomme tyfus hoeren NS!!!!

Trein vertrekt om 12.10u (nieuwe dienstregeling). Ik kom om 12.08 op het perron aan. Zie ik de trein wegrijden...2 minuten te vroeg! Ik nog nachecken op het mededelingenbord die boven het perron hangen. Staat dus 12.10u op, en de klok ernaast geeft 12.08 aan.
Mensen en gezinnen die (ongetwijveld) ook naar de voetbal wilde keken even verbaasd als ik toen ze na mij het perron opkwamen gelopen.

Stelletje honden! Nooit kunnen jullie op tijd rijden en nu gaan jullie het zelfs presteren om gvd te vroeg te vertrekken!

Door deze tyfusactie heb ik 20 minuten van de voetbal moeten missen, omdat de volgende stoptrein een half uur later kwam die ook nog is niet bij Rotterdam stadion zou stoppen, dan mocht ik bij R'dam zuid eruit om 20 minuten te lopen. Hierdoor zou ik dan een complete helft missen... DOOR JULLIE TE VROEGE VERTREK!

Ben ik naar de Kuip gebracht met de auto om in de 23ste minuut het stadion in te lopen.

Ns bedankt, stelletje klootzakken!
Als ik zo naar Feyenoord kijk zul je vast weinig gemist hebben.
BadKeukenTegelzondag 10 december 2006 @ 17:10
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:11 schreef Janetje het volgende:

[..]

Ban dat zuigt echt.
Maar inderdaad, dat hoor je niet zo vaak.
Dat je hem daarvoor een ban aansmeert vind ik dan weer ietwat overdreven heur.
sitting_elflingmaandag 11 december 2006 @ 17:28
Ben ik dan de enige die hier moet klagen . Dankzij 10 december zijn alle tijden kut! veranderd!!
Fucking stelletje POJ$O!I !@#JIOASD. Het enige voordeel is dat mn trein heen nu veranderd is. Ik zit wat comfortabeler. Maar als ik moet overstappen moet ik nu 30 minuten wachten ipv 4. En als ik weer terug ga moet ik BLADIEHOERETIOAJ@#()UASD 35 minuten wachten in plaats van 5!! Fucking waardeloos!

De stoptrein van groningen naar zwolle fietst maar 2 keer in het uur, om 05 en 25. en ik kom fucking om 30 aan. terwijl hij normaal rond 38 wegging. Gelukkig hoef ik maar 2 keer in de week die trein te gebruiken :D
Intergalactrickmaandag 11 december 2006 @ 17:59
Ik ben 10 minuten korter onderweg.
JDudemaandag 11 december 2006 @ 18:19
Van de verbindingen die ik het vaakst gebruik is er één amper veranderd, en de ander is nu een Intercity ipv sneltrein.
Sheriammaandag 11 december 2006 @ 18:28
Ik moet 20 minuten eerder van huis, en ik had al best lange reistijd (bijna anderhalf uur van deur tot deur).
Janetjemaandag 11 december 2006 @ 18:31
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:10 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Dat je hem daarvoor een ban aansmeert vind ik dan weer ietwat overdreven heur.
Ik bedoelde 'man'..
Ach ja.. dat krijg je met het kleurtje.. die versprekingen..
Malibu-06maandag 11 december 2006 @ 19:01
20 minuten vertraging op 1 traject 5 minuten te laat op de 1e dag bij m'n nieuwe werk
En dan vragen ze zich af waarom de aggressie jegens conducteurs toeneemt
Goldfishiemaandag 11 december 2006 @ 21:07
Conducteurs zijn lief! Gister tijdens mn Tellen in de trein (peoplez met de witte ns jas) een onwijs toffe limburger ontmoet tijdens mn dienst. Nog bedankt voor de banaan gozert, hopelijk was mn eierkoek een goed ruilmiddel :-)

Ik vermaak me prima met die nieuwe dienstregeling ik werk 7 diensten, x70 euro is toch bijna 500 euro verdienen in een weekje. En tja de reacties zijn gemengd, logisch. Voor IEDEREEN een regeling maken die een verbetering is, is gewoon onmogelijk. En je hoort over t algemeen de mensen die zeiken en bijna niet alle mensen die er beter van worden dus ook dat geeft een vertekend beeld.
Janetjemaandag 11 december 2006 @ 21:24
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:07 schreef Goldfishie het volgende:
Conducteurs zijn lief! Gister tijdens mn Tellen in de trein (peoplez met de witte ns jas) een onwijs toffe limburger ontmoet tijdens mn dienst. Nog bedankt voor de banaan gozert, hopelijk was mn eierkoek een goed ruilmiddel :-)

Ik vermaak me prima met die nieuwe dienstregeling ik werk 7 diensten, x70 euro is toch bijna 500 euro verdienen in een weekje. En tja de reacties zijn gemengd, logisch. Voor IEDEREEN een regeling maken die een verbetering is, is gewoon onmogelijk. En je hoort over t algemeen de mensen die zeiken en bijna niet alle mensen die er beter van worden dus ook dat geeft een vertekend beeld.
Ehmm.. dit is een topic waarin mensen hun klachten kwijt kunnen.. niet waar je je complete leven in de trein hoeft te vertellen..

Daar kan je best ergens in een ander sub een topic over openen.
Goldfishiemaandag 11 december 2006 @ 22:13
jullie zijn me gewoon beu gnanagha
Janetjemaandag 11 december 2006 @ 22:20
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:13 schreef Goldfishie het volgende:
jullie zijn me gewoon beu gnanagha
Ik denk ik verpak het nog netjes..
Maar, ja, inderdaad..
-skippybal-maandag 11 december 2006 @ 22:22
Je bent gewoon fokkin' irritant met je treinfetish!!

Steve-Omaandag 11 december 2006 @ 22:31
Ik moet de hele week 0615 mijn nest uit ipv half 7 door de NS
Alle tijden zijn 5 minuten opgeschoven en nu moet ik 1 trein eerder pakken om op tijd te komen
Razor21dinsdag 12 december 2006 @ 16:12


Hahaha iemand die deze kant uit moet :

16:00 uur Amsterdam<->Haarlem<->Leiden Door een aanrijding van een spoorviaduct rijden er tussen Haarlem en Leiden geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Alkmaar en Leiden kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.




Mip1988dinsdag 12 december 2006 @ 18:21
ik ben absoluut geen liefhebber van de NS ofzo, maar dat is nog altijd de schuld van de autobestuurder (het was een aanrijding bij een spoorwegovergang) en NIET van de NS
_Xbox_Master_woensdag 13 december 2006 @ 00:47
Gisteren 2.5 uur vertraging, vandaag een uur. Allemaal door dat nieuwe achterlijke kut station genaamd Gaanderen . Als je zonder Gaanderen ( ) de treinen al niet op tijd kunnen laten rijden hoe willen ze het dan voor elkaar krijgen met dat nieuwe station erbij...

De Syntus moeten ze echt afschieten en de grond in trappen STERF
Mip1988woensdag 13 december 2006 @ 19:36
de NS moet mij altijd hebben als ik een examen heb (zie ook pagina 2 van dit topic)

vandaag was ik extra vroeg op de been om op tijd te komen. ik had de toets om half 9. ik zou met de stoptrein van 7.12 van Gouda naar Leiden gaan. zodoende zou ik volgens de planning al om 7.51 in Leiden aankomen.
de machinist liep op Gouda al enorm te kloten met de luchtdruk viel me op. tot nu toe niks aan het handje.
bij de eerste stop, Waddinxveen, was het dus raak. de machinist riep om dat er iets loos was met de druk, en dat we niet verder konden. van binnen liep ik te koken, maar ik dacht bij mezelf; geen ramp, dan nemen we gewoon de lightrail uit Alphen terug naar Gouda, en vervolgens gaan we over Den Haag. misschien zou ik iets te laat kom, maar jammerdan.
*ding dong* dames en heren, de Lightrail uit Alphen a/d Reijn komt over ongeveer 5 minuten.
enige minuten later:
*ding dong* dames en heren, de Lightrail uit Alphen a/d Reijn zal vandaag helaas niet rijden.

gevolg was dus dat ik geen kant op kon.
redder in nood was gelukkig mijn mamma die bereid was mij te brengen met de auto en zelf maar wat later naar dr werk te gaan. ik kwam precies 5 voor 9 het lokaal binnen. (je mag maximaal 30 minuten te laat zijn voor een toets)
helaas was mijn stressfactor inmiddels gestegen met 200%, wat het resultaat niet ten goede zal komen ben ik bang

NS, bedankt!


notitie hierbij is trouwens dat gister PRECIES hetzelfde is gebeurt. een mevrouw die bij mij in de trein zat vertelde dat ze er gister ook bij was, en dat dit volgens haar hetzelfde treinstel was be-lache-lijk dus dat ze gewoon ditzelfde treinstel weer doodleuk proberen te gebruiken!
ook zuur voor die vrouw trouwens.. ik zou echt door t lint gaan als me dit 2 keer achter elkaar gebeurt
VixenFromHellzaterdag 16 december 2006 @ 22:17
heerlijk die andere treinen nu op het traject nijmegen - zwolle
trein zat nu al een paar keer zo vol dat er gewoon niemand meer bij kon..
dat heb ik nog nooit mee gemaakt (wel dat er mensen moeten staan natuurlijk maar niet ZO erg)
laatst zat ie dus bij vertrek vanuit zwolle al meteen PROPVOL lekker voor de mensen die in olst en wijhe erin moesten dat kon dus gewoon niet
in deventer moeten er dan wel veel uit altijd, maar toch..
Yankee_Onezondag 17 december 2006 @ 15:40
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:17 schreef VixenFromHell het volgende:
heerlijk die andere treinen nu op het traject nijmegen - zwolle
trein zat nu al een paar keer zo vol dat er gewoon niemand meer bij kon..
dat heb ik nog nooit mee gemaakt (wel dat er mensen moeten staan natuurlijk maar niet ZO erg)
laatst zat ie dus bij vertrek vanuit zwolle al meteen PROPVOL lekker voor de mensen die in olst en wijhe erin moesten dat kon dus gewoon niet
in deventer moeten er dan wel veel uit altijd, maar toch..
materieel tekort heet dat
VixenFromHellzondag 17 december 2006 @ 17:03
KUT heet dat
Xbox_360zondag 17 december 2006 @ 17:17
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 22:17 schreef VixenFromHell het volgende:
heerlijk die andere treinen nu op het traject nijmegen - zwolle
trein zat nu al een paar keer zo vol dat er gewoon niemand meer bij kon..
dat heb ik nog nooit mee gemaakt (wel dat er mensen moeten staan natuurlijk maar niet ZO erg)
laatst zat ie dus bij vertrek vanuit zwolle al meteen PROPVOL lekker voor de mensen die in olst en wijhe erin moesten dat kon dus gewoon niet
in deventer moeten er dan wel veel uit altijd, maar toch..
Ga maar eens tussen Nijmegen en Roermond reizen, dan weet je pas wat materieel tekort is
Rhannamaandag 18 december 2006 @ 10:21
Of tussen Eindhoven en Weert
Marrukwoensdag 27 december 2006 @ 00:50
Is de intercity van Zwolle naar Nijmegen nu al inmiddels weer terug naar een dubbeldekker? Ik meen dat ik er vrijdag eentje zag staan op het station.
Vavavrijdag 29 december 2006 @ 23:37
Nieuwe dienstregeling in combinatie met vertraging daardoor de aansluitende trein missen en de volgende die ook weer vertraging heeft
galbrechtmaandag 8 januari 2007 @ 12:33
Ja hoor, vandaag nieuwe ov vergeten op mn eerste schooldag in het nieuwe jaar..
Gelijk zo'n kutconducteur die me 39 euro boete geeft. Moet ik dat weer helemaal gaan terugvorderen enzo omdat ik dus wel een geldige ov thuis heb..
alsof ik niet druk genoeg ben.. kut ns
Xbox_360maandag 8 januari 2007 @ 14:33
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:33 schreef galbrecht het volgende:
Ja hoor, vandaag nieuwe ov vergeten op mn eerste schooldag in het nieuwe jaar..
Gelijk zo'n kutconducteur die me 39 euro boete geeft. Moet ik dat weer helemaal gaan terugvorderen enzo omdat ik dus wel een geldige ov thuis heb..
alsof ik niet druk genoeg ben.. kut ns
OWNED
Rhannamaandag 8 januari 2007 @ 14:38
Pwned
Rhannamaandag 8 januari 2007 @ 14:50
Algemene mededeling:

Er rijden tussen Roermond en Weert geen treinen, er is een bom uit de tweede wereldoorlog gevonden

Reisopties, op de bus in Roermond, of via Venlo.

Vertraging 30/45 min.

Help.
Xbox_360maandag 8 januari 2007 @ 15:34
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:50 schreef Rhanna het volgende:
Algemene mededeling:

Er rijden tussen Roermond en Weert geen treinen, er is een bom uit de tweede wereldoorlog gevonden

Reisopties, op de bus in Roermond, of via Venlo.

Vertraging 30/45 min.

Help.
Ik ben nog vrij vandaag pwned
Ixnaymaandag 8 januari 2007 @ 15:38
Waarom klagen we eigenlijk?

Hier stemmen wij toch allemaal massaal op?

Liberalisering, de markt haar gang laten gaan. Dat willen wij blijkbaar graag.

U vraagt, Balkenende 2 draait.
Xbox_360maandag 8 januari 2007 @ 16:09
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef Ixnay het volgende:
Waarom klagen we eigenlijk?

Hier stemmen wij toch allemaal massaal op?

Liberalisering, de markt haar gang laten gaan. Dat willen wij blijkbaar graag.

U vraagt, Balkenende 2 draait.
Uuh, nee, dit is niet echt iets dat ik wil
Marrukmaandag 8 januari 2007 @ 16:32
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:38 schreef Ixnay het volgende:
Waarom klagen we eigenlijk?

Hier stemmen wij toch allemaal massaal op?

Liberalisering, de markt haar gang laten gaan. Dat willen wij blijkbaar graag.

U vraagt, Balkenende 2 draait.
Sjonge jonge, geef anders even je moeder de schuld ofzo in plaats van dit soort nonsens uit te kramen.
Onderbroekmaandag 8 januari 2007 @ 16:48
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:50 schreef Rhanna het volgende:
Algemene mededeling:

Er rijden tussen Roermond en Weert geen treinen, er is een bom uit de tweede wereldoorlog gevonden

Reisopties, op de bus in Roermond, of via Venlo.

Vertraging 30/45 min.

Help.
ah was dat de reden dus waarom de intercity vanuit ehoven maar tot weert ging. In ehoven zeiden dat 'op last van de politie' geen treinen verder dan weert zouden rijden.
Maakte mij verder niks uit omdat er toch in weert uitmoest
Rhannadinsdag 9 januari 2007 @ 15:46
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:48 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

ah was dat de reden dus waarom de intercity vanuit ehoven maar tot weert ging. In ehoven zeiden dat 'op last van de politie' geen treinen verder dan weert zouden rijden.
Maakte mij verder niks uit omdat er toch in weert uitmoest
Ja, de politie heeft de bom naar de Weerterbergen begeleidt, en toen tot ontploffing gebracht
JDudedinsdag 9 januari 2007 @ 15:50
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:33 schreef galbrecht het volgende:
Ja hoor, vandaag nieuwe ov vergeten op mn eerste schooldag in het nieuwe jaar..
Gelijk zo'n kutconducteur die me 39 euro boete geeft. Moet ik dat weer helemaal gaan terugvorderen enzo omdat ik dus wel een geldige ov thuis heb..
alsof ik niet druk genoeg ben.. kut ns
!!!

Terecht dat het die conducteur zal jeuken dat jij een geldige OV thuis hebt liggen... had je 'm maar bij je moeten hebben .
ScudRaketwoensdag 10 januari 2007 @ 15:32
Het ging weer lekker vandaag: De trein naar Utrecht CS had 5 minuten vertraging, daar kan ik wel mee leven. Vervolgens had de trein naar Rotterdam volgens het bord een vertraging van 10 minuten. Dat werden er dus 20
Dan denk je ok, nu ben ik in 3 kwartiertjes op Rotterdam CS....
Je kan dus ook op het spoor in de file staan
Dus denken die idioten dat ze de trein dan op Rotterdam Alexander maar uit de dienstregeling moeten halen en moeten afrangeren. Iedereen eruit, de volgende IC zou 2 minuten erna komen. Dat kwam hij ook
Zij het dat het een trein was die de helft zo groot was en al aardig gevuld zat. Dus daar zit je dan als haringen in de ton in een trein waar je helemaal niet hoort te zitten
En bovendien: een half uur vertraging op een ritje van 45 minuten. Way to go NS!
En dan in shoarmatenten gaan? Help ik mag hopen dat ik mijn broodje shoarma wèl binnen 25 minuten krijg
Erwtensoepwoensdag 10 januari 2007 @ 15:38
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:02 schreef renz0r het volgende:

-verhaal-
Had ik laatst ook toen ik naar Ajax ging. De trein zou 10 minuten vertraging hebben dus kon een maat nog even gaan pinnen in de stad. Kwamen we terug, blijkt de trein ruim op tijd vertrokken te zijn

Hoeveel wedstrijdminuten ik al gemist heb door die kanker ns
Xbox_360vrijdag 12 januari 2007 @ 21:59
Waarom heet tegenwoordig alles tussen Nijmegen en Arnhem Intercity? De ene Intercity gaat direct naar Nijmegen, de ander stopt ook nog in de elst en weer een ander stopt in Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent WTF, staat er op het bord: Intercity, denk je: aah mooi! Ben ik lekker snel in Nijmegen. Oow wacht, deze Intercity stopt ook in Arnhem Zuid City, Elst City en Nijmegen Lent City.
Vavavrijdag 12 januari 2007 @ 22:14
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:59 schreef Xbox_360 het volgende:
Waarom heet tegenwoordig alles tussen Nijmegen en Arnhem Intercity? De ene Intercity gaat direct naar Nijmegen, de ander stopt ook nog in de elst en weer een ander stopt in Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen Lent WTF, staat er op het bord: Intercity, denk je: aah mooi! Ben ik lekker snel in Nijmegen. Oow wacht, deze Intercity stopt ook in Arnhem Zuid City, Elst City en Nijmegen Lent City.
Hebben ze al die tussenliggende plaatsen niet in de dienstregeling opgenomen en is de trein uit Arnhem daarom altijd te laat in Breda
allsystemshaltwoensdag 14 maart 2007 @ 23:28
Ik ben ook minder tevreden over de ns en pro snail.

*Wat heb ik me ingehouden he
CSI_MIAMIdonderdag 15 maart 2007 @ 00:35
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 23:28 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben ook minder tevreden over de ns en pro snail.

*Wat heb ik me ingehouden he
Hulde aan jouw ingehoudenheid
MissSunshineeedonderdag 15 maart 2007 @ 20:10
quote:
Op maandag 4 september 2006 08:38 schreef Herald het volgende:
hahahahaha
hahahahahha
keigrappig NS hoe jullie elke keer als de scholen weer starten en de stations overbevolkt zijn per ongeluk met een treinstel te weinig komen zodat niemand meer mee kan
hahahahhahaa
Zo KEIHARD WAARHEID!!!..,Je hebt ook nog de syntus..,onderdeel van NS.
Te weinig materiaal en de helft kapot ofsoo...,een reisje van zevenaar naar Arnhem is een drama!
In duiven kunnen ze soms niet instappen voor degene die dit stuk niet kennen eerst station Zevenaar dan Station duizen en dan Arnhem velperpoort en dan Arnhem
Als je wil weten hoe een garnaal zich voelt REIS SYNTUS!!!
Yankee_Onedonderdag 15 maart 2007 @ 20:56
wie gaat er dan ook in de achterhoek wonen
MissSunshineeedonderdag 15 maart 2007 @ 20:56
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:02 schreef Goldfishie het volgende:
Daar gaan we weer. Wel ' leuk' dat een zeik op de ns topic tot centraal topic wordt benoemd. Terwijl in 90 procent van de gevallen waar men hier over zeikt de NS er geen moer aan kan doen. Dat interesseert men dan niet. Want er staat een ns logo op de trein. Lekker makkelijk gedacht!

De ns rijdt op de rails, maar die rails is niet van NS. De seinen ook niet. Zelfs de borden en de omroep is niet NS . Das allemaal pro rail. Dus als er weereens een goederen trein voor je stoptrein uitgestuurd wordt, als de borden weereens precies het tegenover gestelde aan geven van wat de conducteur zegt... de ns kan er ECHT niks aan doen.

Het is toch ook dom om op connexxion te schelden als de bus in de file komt omdat er een ongeluk gebeurd is verderop?! Nou dan... dan is het toch ook dom om op het ns personeel te kenkeren zodra de boel in de soep loopt omdat er iemand voor de trein is gesprongen...
* * dan moet de NS maar gaan praten met PRO RAIL..., moet de NS tog ff helpen he..., en ik zeik Syntus personeel af omdat ze TE WEINIG MATERIAAL hebben...,Jaahaa daar kan Pro rail wat aan doen....
MissSunshineeedonderdag 15 maart 2007 @ 20:57
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 20:56 schreef Yankee_One het volgende:
wie gaat er dan ook in de achterhoek wonen
mijn ouders...
Yankee_Onedonderdag 15 maart 2007 @ 21:26
maarja ken je verhaal wel

die trein zit 's ochtends stampesvol met o.a. HAN volk
Finder_elf_townsdonderdag 29 maart 2007 @ 13:25
Hitler mag de NS wel eens te grazen nemen. [14.gif] En de mensen van Prorail krijgen een extragratis speciale behandeling.
Erwtensoepzaterdag 31 maart 2007 @ 16:25
De site doet het ook al niet
Intergalactrickzaterdag 31 maart 2007 @ 19:39
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Hitler mag de NS wel eens te grazen nemen. [14.gif] En de mensen van Prorail krijgen een extragratis speciale behandeling.
Uhhh, _!!
Erwtensoepzaterdag 31 maart 2007 @ 19:45
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 16:25 schreef Erwtensoep het volgende:
De site doet het ook al niet
En nog steeds niet
Hertog_Martindinsdag 29 mei 2007 @ 02:51
De website/reisplanner van de NS werkt echt 90% van de tijd niet, belachelijk.

Nu weer dit:

Failure of server APACHE bridge:
--------------------------------------------------------------------------------
No backend server available for connection: timed out after 10 seconds.

En vaak ook blanco pagina of 404 zodra je de Geef reis, prijs en sms knop indrukt. Of dat er helemaal niks gebeurd.
CSI_MIAMIdinsdag 29 mei 2007 @ 15:36
NS & Den bosch CS.. geweldige combi
RaymanNLzondag 3 juni 2007 @ 20:36
Dankzij de NS heb ik vandaag de GAM meet gemist

NS
Honkyvrijdag 8 juni 2007 @ 15:22
Alleen vandaag al:

14:55 uur Arnhem<->Winterswijk Door een seinstoring rijden er tussen Varsseveld en Winterswijk geen treinen maar bussen. Vertraging: 15-30 minuten.

14:08 uur Amsterdam<->Utrecht/Woerden Door een defect aan het spoor rijden er tussen Amsterdam en Utrecht minder treinen en rijden er tussen Breukelen en Woerden geen treinen. Vertraging: 15-30 minuten.

vanaf 14.25 uur Amsterdam<->Schiphol<->Leiden Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Amsterdam en Leiden minder treinen en rijden er tussen Hoofddorp en Leiden geen stoptreinen. Vertraging: 30-45 minuten. THALYS-treinen rijden via een andere route en stoppen niet in Schiphol. Reisadvies: * Hoofddorp-Leiden via Schiphol. Prognose: * Dit duurt van 14.25 tot 17:00 uur.

8 juni 2007 Nijmegen<->Venlo Door materieeltekort bij de vervoerder rijden er in de spits tussen Nijmegen en Boxmeer minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Dit duurt van 14.50 tot 20.10 uur.

07:15 uur Duivendrecht->Abcoude->Rotterdam Door een wisselstoring stoppen de stoptreinen VAN Duivendrecht NAAR Abcoude niet te Amsterdam Bijlmer ArenA. Vertraging: ongeveer 15 minuten en 15-30 minuten. Reisadvies: * Duivendrecht->Amsterdam Bijlmer ArenA kunnen gebruik maken van de metro. Prognose: * Dit duurt de hele dag.


Razor21vrijdag 8 juni 2007 @ 15:24
http://www.nu.nl/news/1106834/10/Veel_problemen_op_het_spoor.html
Janetjevrijdag 8 juni 2007 @ 15:26
quote:
Godver..
_Xbox_Master_vrijdag 8 juni 2007 @ 19:43
Ging vandaag lekker ja
Vertraging van 10min op Nijmegen Heyendaal - Nijmegen
10 min op Nijmegen - Arnhem (Aansluiting gemist)
half uur in de Achterhoek op Arnhem - Winterswijk