FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Renault 25 of Ford scorpio??
Casperrrrdinsdag 4 april 2006 @ 02:32
Ik zat eens te denken. In Mei leggen alle vogels hun ei en krijgt casperrrr net zoals eenieder zijn vakantiegeld. En laat ik nou net ook wat geld gespaard hebben. dat betekent: een auto.

Nu wil ik gaan voor een goeie, betaalbare, ruime en luxe wagen.

Dus schoten mij twee totaal verschillende wagens te binnen: De ford scorpio model '92/'94 en de renault 25 phase 2.

In het geval van de scorpio dacht ik aan een 2.0 i GLX met de broodnodige electrische zaken:



En in het geval van de Renault 25 dacht ik aan de Renault 25 TXI:



Ik heb in totaal zo'n 1500 pleuro's te besteden. Dat moet gaan lukken. Heb me al eens flink georienteerd op de bekende 2e hands sites en ze staan er al vanaf 350 euro (de vraag is dan natuurlijk wt voor streetlegal wrak je koopt). Aangezien ik 1500 heb zal ik best wel een knappe kunnen kopen.

Zoals ieder merk hebben ook Renault en Ford hun makke. Laat ik nu net niet weten wat die zijn bij deze auto's. Waar moet ik op gaan letten bij de aanschaf van deze wagens??? Ik ga niet lukraak de eerste de beste kopen maar ga eerst met beide merken rijden. Ik ben ervan overtuigd dat de renault lekkerder zal rijden maar dat de ford net even wat meer betrouwbaarder is (denk ik dan heh). Heeft één van beide of allebei speciale aandachtspunten? Als jullie me daar mee kunnen helpen schrijf ik ze op en dan neem ik het lijstje mee naar de verkoper.

Alvast bedankt

Ooh ja ik stel deze vraag in de PTA dus de onzin en klaagbaak baggeraars met de zogenaamde PAUPER dit en PAUPER dat opmerkingen hoeven niet te reageren. Over smaak valt niet te twisten toch?
SuperBoschdinsdag 4 april 2006 @ 02:47
De Ford vind ik een mooiere auto, alleen de motor wilt wel sneller dan gemiddeld kapot gaan.
Bij Renaults is vaak de electronica minder betrouwbaar.
Uiteraard is dit natuurlijk niet bij elke auto zo, dus het handigste is om gewoon iemand mee te nemen die er veel verstand van heeft.
En omdat die auto's nogal oud zijn is het geen overbodige luxe om voordat je em koopt de auto te laten keuren (APK).
L3IPOdinsdag 4 april 2006 @ 03:15
Ik heb ooit een keer in de Autoweek gelezen dat de Scorpio echt een tip is als tweedehands auto.
LaZZdinsdag 4 april 2006 @ 06:46
Kijk ook eens naar een oud groot model Mercedes of BMW, kost ook geen moer.
joosddinsdag 4 april 2006 @ 08:24
de scorpio heeft zo ver mij bekend een handremkabel kwaaltje meer ken ik er zo niet. voor het geld kan ik je uiteraard vertellen dat er genoeg te verkrijgen is.
Ik denk dat je vooral ook even moet kijken naar de wegenbelasting en het verbruik dat maakt het auto rijden iedere maand duur.
scorpio : wegenbelasting 3mnd ¤ 117 - ¤ 138 verbruik 1 op 12,8
Renault 25 txi wegenbelasting 3mnd ¤ 101 - ¤ 119 verbruik 1 op 10,7

De renault is wel 2 seconde sneller op de 100
DeTolkdinsdag 4 april 2006 @ 08:31
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

Johnny_Footballherodinsdag 4 april 2006 @ 08:32
Beide wel leuke auto's. Ik denk echter dat de scorpio een stuk degelijker is.
Metro2005dinsdag 4 april 2006 @ 08:40
Zou ook even kijken naar wat de auto's wegen ivm je houderschapsbelasting.
Volgens mij is de scorpio vrij zwaar namelijk.

Wat ik van beide merken denk:
Renault : Frans -> rammelt, en slechte versnellingsbakken maar blijven wel rijden.
Ford: duits / amerikaans -> rammelt en vaker dan gemiddeld motorische problemen.

* Metro2005 rijdt zelf in een Citroen BX GTI met alle opties (waaronder airco), aangeschaft voor 800 euro en al bijna een jaar een trouwe reisgenoot.
--HOOLIE--dinsdag 4 april 2006 @ 08:41
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

[afbeelding]
Deze heb je niet voor 1500 of minder.
Ik zou ook voor de Ford gaan.
Let wel op roest en dan voornamelijk in dewielkasten achter...heel bekend probleem
Lord_Vetinaridinsdag 4 april 2006 @ 08:41
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig ). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
Yoroutdinsdag 4 april 2006 @ 08:47
R25 is een dijk van een bak. Echter, de automatische bakken moeten echt goed onderhouden zijn, anders zijn ze bij elke 50000 KM aan gort. De handbakken zijn prima hoor.
Er is een behoorlijke groep fanatiekelingen. Als je daar een beetje voet aan de grond krijgt (lid worden dus) kan je echt jaaaaaaren plezier hebben. Eigen magazijntjes, kennis in overvloed, handel onderling, meeetings enz. http://www.renault25forum.nl/forum/ Ik ben er zelf met zwager een paar jaartjes behoorlijk fanatiek mee bezig geweest. Als je je 25 van een liefhebber koopt kan je er echt heel veel plezier aan beleven.
Let een beetje op de KM stand want een klokkenwinkel is zo vervangen in de 25. Ook leuk om je 25 op te leuken met onderdelen van de luxe versies (baccara, V6) ALs je een luxe versie hebt met ergonomie pakket, dan werken de kussentje bijna nooit. Ook kwestie van een keer uit elkaar halen en reviseren. Sowieso is het echt leuk klussen aan deze auto's! Hele interieuren overgezet Schakelaartjes gaan ook nog wel es kapot. Maar er zijn nog behoorlijk wat auto's en onderdelen in omloop.
De status oldtimer komt wel rap om de hoek kijken trouwens....

De V6 heeft mijn voorkeur. De 2.2 (ook behoorlijk rap hoor!) heeft de naam altijd te blijven werken!

[ Bericht 39% gewijzigd door Yorout op 04-04-2006 08:58:30 ]
Yoroutdinsdag 4 april 2006 @ 09:03
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig ). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
T is wat je er aan uit wil geven. Je rijd wele en hele gave luxe en degelijke bak voor een lage aanschafprijs. Als je zelf wat klust af en toe hoeft het echt niet schreeuwend duur te zijn.

Mijn ervaring met de 25 is dat er elektrisch wat vaker onderdeeltjes het af laten weten maar rijden blijft hij wel! En meestal praat je toch over auto's met 2, 3 ton op de teller. Tja, een dynamootje of waterpomp mag dan ook weles aan zijn einde zijn toch. Als je echter voor een 25 gaat met bijvoorbeeld 2,5 ton op de teller en de vorige eigenaar heeft er aardig wat aan vervangen en is lief geweest, dan kan je echt lang probleemloos rondrijden.
Johnny_Footballherodinsdag 4 april 2006 @ 09:06
Zo'n 25 V6 Monaco is wel leuk, of een Scorpio 2.9i Ghia.
Inorbitdinsdag 4 april 2006 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

[afbeelding]
in zo een ben ik wel eens meegereden. maar dat rijd echt als een amerikaan. heel comfortabel, lekkere ruime stoelen.
Fulcrum_Xdinsdag 4 april 2006 @ 17:11
Ford? roest, ellende, zuipen, troep, rommel.. en zwaar
Mr. Orangedinsdag 4 april 2006 @ 17:12
Een volvo 740/940?
Festinidinsdag 4 april 2006 @ 17:38
volvo 460 misschien ook een idee ?
Nnelisdinsdag 4 april 2006 @ 17:51
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:12 schreef Mr. Orange het volgende:
Een volvo 740/940?
inderdaad, koop dan zon volvo. Zijn een stuk betrouwbaarder en dan heb je ook zo'n grote sloep
Hyperdudedinsdag 4 april 2006 @ 18:06
Volvo dus! Of een oude Mercedes, als ie minder dan een half miljoen kms heeft.

Als je wilt schroeven/solderen zou je ook nog een XM kunnen overwegen, is ook apart.
Jim.Beamdinsdag 4 april 2006 @ 18:24
Ik heb een Audi 80 voor 1100 ballen met al 347 op de teller en rijdt nog steeds heerlijk zonder problemen. En heeft wat meer uitstraling dan die lompe wagens.
One_conundrumdinsdag 4 april 2006 @ 18:33
Of Citroën XM?
Festinidinsdag 4 april 2006 @ 18:43
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:24 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik heb een Audi 80 voor 1100 ballen met al 347 op de teller en rijdt nog steeds heerlijk zonder problemen. En heeft wat meer uitstraling dan die lompe wagens.
Audi 80 uitstraling ??
misteriksdinsdag 4 april 2006 @ 18:46
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:33 schreef One_conundrum het volgende:
Of Citroën XM?
daar zou ik voor gaan. In de Pullman-uitvoering. Heeft bakken meer uitstraling dan de ford , renault , of een audi80 zeg maar
jap85dinsdag 4 april 2006 @ 18:52
De Renault 25, meer klasse en blijft rijden.
heijxdinsdag 4 april 2006 @ 19:00
518i

9000 CD Leder etc
Hyperdudedinsdag 4 april 2006 @ 19:06
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:33 schreef One_conundrum het volgende:
Of Citroën XM?
Die "grap" heb ik 2 posts boven de uwe al gemaakt!
misteriksdinsdag 4 april 2006 @ 19:18
ik zie de grap er niet van in; ken iemand met een xm met +400k , zonder enig noemenswaardig probleem.... Daartegen ken ik geen enkele volvo van meer dan 10 jaar oud die niet excessief olie drinkt...
Ik geef wel toe dat Mercedessen van meer dan 10 jaar oud ongeveer de beste koop zullen zijn
Yoroutdinsdag 4 april 2006 @ 19:36
Wat een onzin, over dat olie drinken en volvo's!
Hyperdudedinsdag 4 april 2006 @ 19:38
Ik vind dat je iemand geen XM aan moet raden. Het kan best goed gaan, maar het gaat ook nogal eens fout.

Om even terug te komen op de keuzes van TS: Een roestvrije Ford lijkt mij een goed begin. Een stationcar is ouderwets ruim trouwens. 2 liter of 2.3 liter 4 cylinder zijn denk ik voor de gemiddelde low-budget rijder de beste keuze.

Deze staat op Autotrader. Nog een ouder model, maar wel met handige grote achterklep en ziet er, op de foto tenminste, netjes uit! Als de km. stand klopt en met een jaar APK erop en een schuifdakkie (wel checken op lekkage) heb je een prima bak.

[ Bericht 28% gewijzigd door Hyperdude op 04-04-2006 19:44:02 ]
Mr. Orangedinsdag 4 april 2006 @ 19:39
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:36 schreef Yorout het volgende:
Wat een onzin, over dat olie drinken en volvo's!
Als zijnde volvo rijder valt dat enorm mee, het olie verbruik
Jim.Beamdinsdag 4 april 2006 @ 19:42
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:43 schreef Festini het volgende:

[..]

Audi 80 uitstraling ??
"wat meer"

Maar geef toe dat het een tijdloze auto it, zoals bv de BX.
vosssdinsdag 4 april 2006 @ 19:46
Misschien is een MAzda 626 2.5 V6 24v Xerxes wel iets voor je.
Alles elektrisch en ik denk dat je die vandaag de dag ook voor een appel en een ei koopt.

Ik heb de mijne een klein jaartje geleden verkocht voor 2000 euro en daar zat alles op en aan en een blok uit 97 met nog geen ton op de klok.

Alles elektrisch, alarm, verlaagd, sportuitlaat, open k&n filter, mooie Brock 17-ers etc etc

Zo heel af en toe rij ik er nog eens een stukje in, heb hem verkocht aan een vriend namelijk.
Moet ik niet te vaak doen, want elke keer als ik erin gereden heb heb ik spijt dat ik hem verkocht heb

Fijne auto, bere-degelijke jap en als bijkomend voordeel een stuk goedkoper in aanschaf dan dezelfde auto maar dan met 1.8 motortje en raamzwengels omdat iedereen denkt dat ze zoveel zuipen en belachelijk duur in verzekering zijn en dat valt allemaal reuze mee
Sloperdinsdag 4 april 2006 @ 20:51
Honda Accord 2.0s pwnt deze bolides big time
Scepsisdinsdag 4 april 2006 @ 20:56
Scorpio, absoluut.
Casperrrrdinsdag 4 april 2006 @ 21:02
Ben vandaag eens bij de Renault dealer geweest (STAM in amersfoort) omdat ik toch in de buurt was. Ik stelde een oudere man die daar werkte dezelfde vraag als ik hier stelde en hij raade mij zelf aan de scorpio te nemen Hij noemde in het geval van de renaut 25 de volgende zwakke punten: "homokineet" wat dat mag wezen mag joost weten en het complete koelsysteem. Verder noemde hij rubbertjes en pakkinkjes maar dat gaat volgens mij bij iedere auto kapot op den duur
Ooh ja en het schijnt dat ze in bv de TXI een hele hoop electrische rommel hebben verwerkt en dat scheen ook niet al te best te zijn (boardcomputer???)

Morgen ga ik naar de ford dealer om te vragen wat ze van de scorpio vinden en dan de oudere modellen in het bijzonder.

Nu heb ik eens zitten kijken voor een volvo maar die modellen die werden opgenoemd zijn niet bepaald de mooiste moet ik zeggen. Alles is zo vierkant Vooral die 740 das net een pantservoertuig Behalve de 850 dan heh dat is echt een mooie wagen. Helaas valt ie net buiten mijn budget

Zat ik rustig te surfen viel mijn oog opeens op de peugeot 605. Ook wagens die er leuk uitzien, ruim zijn, standaard goed uitgerust en voor de prijs van een fiets de deur uitgaan.



Ik weet het echt niet meer :S Volvo 850? Peugeot 605? Renault 25? of de Scorpio??
Hyperdudedinsdag 4 april 2006 @ 21:25
Waarom wil je eigenlijk zo'n grote bak?
Een 605 is niets anders dan een vergrote 405. Alleen aan alle kanten duurder in gebruik. De Alfa 164 is trouwens het betere origineel van de 405/605 (allemaal Pininfarina). Een nette originele 2 liter is een betere auto dan allle hiervoor genoemde otoos in dit topic. Als je er ééntje weet te vinden that is!

MrSASOdinsdag 4 april 2006 @ 21:29
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:31 schreef DeTolk het volgende:
Ik zou gaan voor de scorpio ( in 1995 gekozen tot zakenauto van het jaar meen ik , dus toeters en bellen zat)

Dit model dan:

[afbeelding]
Dit model is lelijk, gewoon het model van de openingspost pakken
Casperrrrdinsdag 4 april 2006 @ 21:37
Ooh ja mijn moeder zei trouwens "wat moet je toch met zo'n grote auto jongen?? Neem toch een starletje"



Voor een scorpio ben ik kwijt:

61,04 verzekering (per maand)
44,33 wegenbelasting (per maand)
140.00 benzine (bij 1000 km per maand)
---------
245,37 per maand

Voor de starlet:

45,70 verzekering (per maand)
15,33 wegenbelasting (per maand)
93,33 benzine (bij 1000 km per maand)
--------
154,36 per maand

Als ik dus een grote wagen wil rijden betaal ik al gauw zo'n 100 euro meer per maand. Plus de onderdelen die volgens jullie duurder zijn. Zou grote wagens rijden dus alleen zijn weggelegd voor mensen met een grote portomonee?

Dag droom
Lord_Vetinaridinsdag 4 april 2006 @ 21:39
Hoe kom je aan die berekeningen? 140 Euri benzine? En hoe oud ben je? Dan zou de verzekering namelijk wel eens duurder kunnen uitvallen dan jij nu denkt.
Hyperdudedinsdag 4 april 2006 @ 21:39
Oude grote otooos zijn goedkoop in de aanschaf omdat ze in het gebruik duur zijn!
Dat weet toch iedereen?
Casperrrrdinsdag 4 april 2006 @ 21:44
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe kom je aan die berekeningen? 140 Euri benzine? En hoe oud ben je? Dan zou de verzekering namelijk wel eens duurder kunnen uitvallen dan jij nu denkt.
Ik ben altijd al bij centraal beheer verzekerd geweest. Heb nu 4 jaar mijn rijbewijs (in juni 23) maar heb nooit doorlopend een auto gehad dus heb ik niet meer dan 1 schadevrij jaar opgebouwd. Ik heb de rekenmodule op de site gebruikt van centraal beheer omdat die na unive de goedkoopste is (unive accepteerd de combinatie van mijn leeftijd en de motorinhoud niet) en die kwam tot nu toe altijd exact overeen met de werkelijke premie die ik tot nu toe heb betaald.

Wat betreft benzine ben ik uitgegaan van 1,40 de liter (misschien wat hoog) en ik rijd als ik een auto heb zeker 1000 km per maand. Ben altijd al de taxi van de familie geweest aangezien ik één van de enige met een rijbewijs ben.
Hyperdudedinsdag 4 april 2006 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:44 schreef Casperrrr het volgende:

... Ben altijd al de taxi van de familie geweest aangezien ik één van de enige met een rijbewijs ben.
Dan moeten ze je maar eens fatsoenlijk gaan betalen/benzine vergoeden!
renkiedinsdag 4 april 2006 @ 21:46
1000km per maand.... dan kun je al naar een diesel kijken...
Casperrrrdinsdag 4 april 2006 @ 21:47
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan moeten ze je maar eens fatsoenlijk gaan betalen/benzine vergoeden!
Haha ja dat gebeurt ook wel hoor. Als mijn pa bv naar het ziekenhuis in amsterdam moet dan tanken we altijd even. En ritjes schiphol gaan gewoon op de meter
Lord_Vetinaridinsdag 4 april 2006 @ 21:47
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:46 schreef renkie het volgende:
1000km per maand.... dan kun je al naar een diesel kijken...
Of LPG.
Casperrrrdinsdag 4 april 2006 @ 21:51
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Of LPG.
Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open
Lord_Vetinaridinsdag 4 april 2006 @ 21:53
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open
Ja, zou ik zeker ook doen. Lekker illegaal LPG inbouwen. Zo'n bak als jij zoekt zijn vaak ex zakenauto's en dus best wel te vinden op LPG of diesel.
Son-Of-A-Gundinsdag 4 april 2006 @ 21:59
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:51 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ik heb een kennis en die heeft zelf lpg ingebouwd maar het niet officieel. Moet altijd tanken met zijn achterklep open
rijdende bom joh
Kolkiedinsdag 4 april 2006 @ 22:13
Puur kijkend naar de keuze gesteld in de openingspost zou ik 100% voor de Ford gaan. Dat model staat - in tegenstelling tot het model met de ronde lampen die lager in dit draadje staat - beter bekend. Dattie niet mooi is is weer wat anders. Onderdelen zijn bij grotere auto's helaas vaak duurder. Mijn broer heeft ooit zo'n nieuwer model scorpio gehad; moesten nieuwe remblokken op dus hij naar de fordgarage. Zit een factor 3 verschil tussen de blokken voor een scorpio en die van een ford ka/fiesta (!). Zo zijn er meer (belachelijke) dingen.

605 vind ik qua model trouwens ook very very nice. Neem wel het model van na de facelift, die schijnen aanzienlijk betrouwbaarder te zijn (qua electronics enzo).
Jaludinsdag 4 april 2006 @ 22:59
Als je zo graag een grote auto wilt is er toch nog veel meer keuze in die prijsklasse te vinden? Ik noem maar:

Opel Omega
Renault Safrane
Citroën XM
Peugeot 605

Enz enz. Waarom kom je dan specifiek bij deze auto's uit?
One_conundrumdinsdag 4 april 2006 @ 23:09
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die "grap" heb ik 2 posts boven de uwe al gemaakt!
mijn pappie heeft een XM 2,5 TD, dan rijd je echt als een god.

Ik maakte dus geen grapje
Jaludinsdag 4 april 2006 @ 23:21
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind dat je iemand geen XM aan moet raden. Het kan best goed gaan, maar het gaat ook nogal eens fout.
Dat risico loop je nogal eens als je voor 1500 euro een grote slee wilt kopen. Is met een XM niet anders als elke andere oude auto die je voor dat geld kunt kopen. En een XM rijdt wel beter dan alle tot nu toe genoemde alternatieven.
quote:
Een roestvrije Ford lijkt mij een goed begin.
Kijk, want dat is al een probleem als je het over auto's hebt van de leeftijd waar we het hier over hebben. De kans dat je een roestvrije XM vindt is aardig groter dan dat je een roestvrije Scorpio vindt.
Automatic_Rockwoensdag 5 april 2006 @ 07:11
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:51 schreef Sloper het volgende:
Honda Accord 2.0s pwnt deze bolides big time
Of een Honda Legend, dan heb je ook echte luxe
Maar TS, toen ik je OP zag moest ik eigenlijk meteen aan een peugeot 605 denken, en nu kom je er zelf ook mee zag ik.
Ik hou ook wel van grote auto's, en de 605 heb ik altijd wel mooi gevonden eigenlijk
Maar hoe het rijd weet ik dan weer niet..
Automatic_Rockwoensdag 5 april 2006 @ 07:20
Ik kan het niet laten:

Honda Legend Coupé 2.7i V6
Blackheartwoensdag 5 april 2006 @ 09:11
Opel Omega. Echt wel. of als je wat ouder wil, de Senator.

maar die Legend , die staat met stip bovenaan.
fordrwd4everwoensdag 5 april 2006 @ 15:41
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:40 schreef Metro2005 het volgende:
Zou ook even kijken naar wat de auto's wegen ivm je houderschapsbelasting.
Volgens mij is de scorpio vrij zwaar namelijk.

Wat ik van beide merken denk:
Renault : Frans -> rammelt, en slechte versnellingsbakken maar blijven wel rijden.
Ford: duits / amerikaans -> rammelt en vaker dan gemiddeld motorische problemen.
Eh, ik heb dus een Scorpio 2.9 uit 91, met 250000 km op de klok
Er gaat eigenlijk nooit wat kapot aan deze auto`s.
In 8 jaar tjid eigenlijk alleen de standaard onderhoudsdingen.
Zelfs de originele koppeling zit er nog in.

Maar, een 2 liter?
De V6 verbruikt nauwelijks meer en is veel sterker.
Pas alleen op voor een automaat, deze halen meestal net de 100000 km en zijn dan op.

En ja, alle elektrische dingen werken nog steeds,dat is maar e vraag bij een Renault...
Casperrrrdonderdag 6 april 2006 @ 00:04
Vandaag dus bij Roeleveld geweest. Daar werd ik te woord gestaan door iemand van het magazijn die zelf jaren als monteur heeft gewerkt. In het begin heel hautain maar later werd hij wel wat vriendelijker omdat hij zag dat ik met serieuze vragen zat. Ik vroeg hem naar de scorpio en ik zag dat zijn ogen begonnen te glinsteren. Deze man bleek dus ook een scorpio te rijden. Hij is een vaste scorpio rijder. Volgens hem was het een oerdegelijke auto maar een enorme zuiplap

De 2,9 schijnt zo 1op 7 te lopen en 1 op 9 op de snelweg

Hij had zelf alle modellen gereden en volgens hem was het model van '90 het beste maar dan wel de injectieversie. 2,0 GL. Over het nieuwste model was hij niet te spreken. Hij zei: ket ze voak genoeg op de brug stoan! (lees met utrechts accent)

dit is dus diegen die wel schijnt te deugen:



Hij gaf me nog een tip. Ik moest ook maar eens rondkijken naar een mondeo

Ik vond er zelfs eentje voor die prijs

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ford/29353134.html?

Die blijken ook nog wel redelijk betaalbaar te zijn. Opvolger van de Sierra volgens hem. Nu heb ik zelf sierra's gereden en dat zijn hele goede betrouwbare auto's alleen zo kaal als een luis (arko). Je mag je billen dichtknijpen als je er eentje met stuurbekrachtiging vind.

Ook ben ik langs de peugeot geweest om te vragen naar de 605. Ronduit slechte auto's volgens een jonge jongen die daar werkte. Schijnt een zeer onbetrouwbare auto te zijn met hele dure onderdelen. Hij raade mij als alternatief voor die prijs een peugeot 306 aan en hij had er "toevallig" nog eentje staan Nee das niks voor mij zei ik hem maar.

Het word de scorpio denk ik. En dan het oudere model en eentje die handgeschakeld is en maximaal een motorinhoud heeft van 2,4 (6 cilinder lijnmotor). Ik ga in ieder geval letten bij de aanschaf op de door jullie genoemde punten en op de adviezen van de man van de ford dealer.

- bandjes (niet scheef afgesleten en voldoende profiel)
- hand op de uitlaat houden en luisteren
- roestplekken op de dorpels en wielkasten
- kachel even heet stoken
- 50 rijden in zijn 4 en dan vol gas geven (koppeling testen)
- stuur loslaten bij 80 km/h en kijken of hij trekt
- rem voluit intrappen om de abs te testen (hopen dat de verkoper zijn gordel niet om heeft )
- reservewiel controleren
- alle schakelaars testen
- motor controleren of hij heel smerig is van de olie (of juist heel schoon )
- een keertje voluit optrekken
- stuur helemaal naar links draaien en dan achteruit rijden en naar rechts ook een keer (waar dat nou voor was weet ik niet meer)


Als er nog aanvullingen zijn hoor ik het wel

Casperrrr
PNGdonderdag 6 april 2006 @ 02:27
Mijn pa heeft zo'n bak gehad en maat een 25, en nog een maat een Scorpio 2.0.
Pak altijd de Scorpio.

Beest van een bak, ik ben der ooit nog wonend bij pappa en mamma, in mijn pyjama, jeugdsentiment: ik rondje over rondweg stiekem de auto gepakt 's nachts. Effe omzwaaien, heel gemoedelijke auto op grens. Wel mond houden. Ja hij kan best dwars. Scorpio ouder model heeft echt zee van ruimte. Blaas de bak niet op, Pk is maar 130, koppel trek je de keien eruit. Geef je echt een bok gas, en smijt je stuur om, komt de motorkap dwars hoger dan je zichtsveld.

En je tips kloppen flink. Duw de hoeken in en kijk of ze in 1x terugkomen = dempertest
Check de peilstok = koppakking waterkant opgeslagen test.
Check de seats, zegt je wat over km stand.
Speling op pook, zijn maar 2 pennetjes van kosten nul, maar zegt iets over ge/misbruik.
Zegt soms geen zak, toch ff checken.
Koppeling test, doe maar in 5
Motor idd normale niet gepoetste normale zweetage is juist prima.
ABS bij ding is DAKDAKDAKDAK, nog geen DRRRR, doettie DAKDAKDAK issie prima.
Zet ff ergens stil na stukje rijden, stuk verplaatsen en kijken = lektest.

Bedenk "afstampen" bestaat niet, geen onderhoud = wel.

Stuur helemaal omslaan naar links en rechts en iets te flink dotje gas vanaf 5 km/u = homokineet test. Check op trekkende ratel geluid.
Schiet me zo ff niks te binnen meer, tis ook laat.
PNGdonderdag 6 april 2006 @ 02:50
Omega B is ook erg okay vanuit rijders oogpunt, kheb meeste auto's gereden vanwege me vak, gaat nooit om merk, ook lange basis, en grens ver, en dan dwars makkelijk te pakken. Betekend vooral dat gewone rijder niet snel verrast wordt. Belangrijk. Scorpio 2.9 is oud, maar beest van een auto, berg ruimte. Automaten bak is duur. Is te slopen = ervaring = duur = ervaring.

Goede staat heb je een genot. Mondeo geeft je niet half de pret van een Scorpio. Mondeo's zijn er wel bergen ivm lease populariteit paar jaar gelee, dus puur qua geld een mooie keuze. Mondeo heeft wel goede bodemplaat qua voorklap. Onderkant is als een delta gevormd. Zware klap, klappen de voortreinen langzij eraf, en klapt de frontale klap langs je heen meestal. Interressante feature weer van Mondeo. Maar Scorpio dat model gaat je veel plezier geven, en 10x zoveel als een Mondeo.

Veel wat er nog rijdt aan Scorpio vorig model, niet veel, krijgt vaak peperdure reparaties omdat rijder zo tevreden is. Terecht wat mij betreft. 25s allemaal foetsie. Fijne auto. Maar kijk wel goed en neem iemand mee die verstand van heeft he.
jochem8donderdag 6 april 2006 @ 03:08
Ik had een Scorpio uit 1988, ongeveer dat model wat jij noemt, maar wel de 2.4 ltr V6. Een dijk van een auto, zo betrouwbaar als wat. Heb er nooit of te nimmer ernstige problemen mee gehad. 1x was de uitlaat door (stukkie lassen) en 1x de accu leeg (vorige eigenaar had er een te zwakke accu in gezet). Heeft me ruim een jaar trouwe dienst geleverd. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Ik rijd nu een Mitsubishi Sigma 3.0 V6 maar dat is toch andere koek. Die Scorpio dat was....tsja, een heel apart gevoel voor mij.

Als ik mocht kiezen dan wist ik het wel!
--HOOLIE--donderdag 6 april 2006 @ 08:25
quote:
Op donderdag 6 april 2006 03:08 schreef jochem8 het volgende:
Ik had een Scorpio uit 1988, ongeveer dat model wat jij noemt, maar wel de 2.4 ltr V6. Een dijk van een auto, zo betrouwbaar als wat. Heb er nooit of te nimmer ernstige problemen mee gehad. 1x was de uitlaat door (stukkie lassen) en 1x de accu leeg (vorige eigenaar had er een te zwakke accu in gezet). Heeft me ruim een jaar trouwe dienst geleverd. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Ik rijd nu een Mitsubishi Sigma 3.0 V6 maar dat is toch andere koek. Die Scorpio dat was....tsja, een heel apart gevoel voor mij.

Als ik mocht kiezen dan wist ik het wel!
Offtopic

Nog steeds in Malaga???

Offtopic


Ik zou voor de scorpio gaan..mooie bak..
t0ndonderdag 6 april 2006 @ 08:58
quote:
Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het niet laten:
[afbeelding]
Honda Legend Coupé 2.7i V6
jochem8donderdag 6 april 2006 @ 09:00
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:25 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Offtopic

Nog steeds in Malaga???

Offtopic
Nog steeds.
genmandonderdag 6 april 2006 @ 09:26
Op marktplaats vind je genoeg scorpio s van het laatste model van rond de ¤1500
UncleFunkdonderdag 6 april 2006 @ 10:40
quote:
Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik kan het niet laten:
[afbeelding]
Honda Legend Coupé 2.7i V6
Die zijn helaas alleen heel moeilijk te vinden...
Automatic_Rockdonderdag 6 april 2006 @ 10:45
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:40 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Die zijn helaas alleen heel moeilijk te vinden...
Op marktplaats ofzo staan ze nog wel eens..., alleen niet voor rond ¤1500
quote:
Op donderdag 6 april 2006 08:58 schreef t0n het volgende:

[..]

Ook liefhebber??
t0ndonderdag 6 april 2006 @ 10:46
Tja, Honda-geil hé.
synthetictherapydonderdag 6 april 2006 @ 22:49
Zwaar, onderdelen duur, zuipt, maar een goddelijke auto om mee te rijden een oude 7 serie E32 van 89/90
voor 1500 koop je er een met alles erop , en als je een beetje oplet ook gewoon een goede.
spectrumanalyserdonderdag 6 april 2006 @ 23:16
je bent de koning van de weg met een Scorpio. zelf heb ik nu de lederen stoelen van een Scorpio ghia in m'n Sierra en dat zit fijn zeg. en dan die motor, dat geeft al snel 200+ pk. Het zuipt aardig, 1 op 8.
heijxvrijdag 7 april 2006 @ 10:57
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan die motor, dat geeft al snel 200+ pk.
max. vermogen 107 kW (146 pk) bij 5500tpm
max. koppel 228 Nm bij 3000tpm
quote:
Het zuipt aardig, 1 op 8.
En dat klopt weer wel.
Hyperdudevrijdag 7 april 2006 @ 10:58
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
je bent de koning van de weg met een Scorpio....
In het land der blinden wel, jah
jochem8vrijdag 7 april 2006 @ 13:24
Het koningshuis reed ook altijd Scorpio, wil wat zeggen
MrSASOvrijdag 7 april 2006 @ 13:24
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 13:24 schreef jochem8 het volgende:
Het koningshuis reed ook altijd Scorpio, wil wat zeggen
Dat wil zeggen dat ze te gierig waren voor een fatsoenlijke auto
Casperrrrvrijdag 7 april 2006 @ 21:43
Oke de renault is afgevallen maar er zijn weer een aantal opties bijgekomen:

Daar jullie allemaal zeggen dat de scorpio een enorme zuiplap en roestebak is zonder status ben ik eens verder gaan kijken en vond deze auto's:

De fiat tempra 2.0 ie met: stuurbekrachteging, electrische ramen en centrale portiervergrendeling.



De daihatsu applause 1.6 16v Xi met electrische ramen, stuurbekrachteging en centrale portiervergrendeling:



Commentaar?

En de opel vectra 1.8 i met exact dezelfde opties als hierboven

jochem8vrijdag 7 april 2006 @ 21:54
Die Scorpio was voor mij geen zuipbak, het is hoe je ermee omgaat en of je de 2.4 of 2.9 V6 hebt. Als je de 2.0 koopt zul je daar geen last van hebben. En roesten deed die van mij al helemaal niet. Geen spatje roest te vinden en dat voor een uit 1988. Ik zou toch echt voor de Scorpio gaan.

Die Fiat zou ik helemaal niet doen. Die Opel ziet er nogal gaar uit wat mij betreft, beetje Sjonniebak. Daihatsu is volgens mij wel een betrouwbaar merk.
Casperrrrvrijdag 7 april 2006 @ 21:58
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef jochem8 het volgende:
Die Scorpio was voor mij geen zuipbak, het is hoe je ermee omgaat en of je de 2.4 of 2.9 V6 hebt. Als je de 2.0 koopt zul je daar geen last van hebben. En roesten deed die van mij al helemaal niet. Geen spatje roest te vinden en dat voor een uit 1988. Ik zou toch echt voor de Scorpio gaan.

Die Fiat zou ik helemaal niet doen. Die Opel ziet er nogal gaar uit wat mij betreft, beetje Sjonniebak. Daihatsu is volgens mij wel een betrouwbaar merk.
Die plaatjes zijn maar voorbeelden

Waarom die fiat niet? Vind het wel stoer zo'n digitaal dashboard

Zijn ze technisch niet ok ofzo?
Hyperdudevrijdag 7 april 2006 @ 22:00
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:43 schreef Casperrrr het volgende:
Oke de renault is afgevallen maar er zijn weer een aantal opties bijgekomen:

Daar jullie allemaal zeggen dat de scorpio een enorme zuiplap en roestebak is zonder status ben ik eens verder gaan kijken en vond deze auto's:

De fiat tempra 2.0 ie met: stuurbekrachteging, electrische ramen en centrale portiervergrendeling.

[afbeelding]

De daihatsu applause 1.6 16v Xi met electrische ramen, stuurbekrachteging en centrale portiervergrendeling:

[afbeelding]

Commentaar?

En de opel vectra 1.8 i met exact dezelfde opties als hierboven

[afbeelding]
Koop dan een Lancia Dedra ofzo, dan heb je ook wat obscuurs/goedkoops, maar dat ziet er tenminste nog een beetje normaal uit. Deze drie zijn wel totaal andere auto's dan die Renaul en Scorpio.
Casperrrrvrijdag 7 april 2006 @ 22:07
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Koop dan een Lancia Dedra ofzo, dan heb je ook wat obscuurs/goedkoops, maar dat ziet er tenminste nog een beetje normaal uit. Deze drie zijn wel totaal andere auto's dan die Renaul en Scorpio.
Das een goeie tip! Mooie wagens die dedra's! En idd betaalbaar!
BaraCudavrijdag 7 april 2006 @ 22:10
Aanschaf is 1

Rijden is.... Juist 2
Hyperdudevrijdag 7 april 2006 @ 22:11
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:07 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Das een goeie tip! Mooie wagens die dedra's! En idd betaalbaar!
Van onderen is het wel een FIAT. Maar dat is niet zo slecht als het klinkt.
Italiaanse auto's met een digitaal dashboard zou ik niet aan beginnen
jochem8zaterdag 8 april 2006 @ 01:26
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:58 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Die plaatjes zijn maar voorbeelden

Waarom die fiat niet? Vind het wel stoer zo'n digitaal dashboard

Zijn ze technisch niet ok ofzo?
Italiaans en techniek (electronica) gaat gewoon niet samen. Niet doen dus.
Zeker niet als ie betrouwbaar moet zijn als je op vakantie gaat.

Scorpio is een goede keus, kijk anders ook eens voor een Sierra.
BaraCudazaterdag 8 april 2006 @ 17:11
Die opel rot onder je reet vandaan, een ford scorpio wil ook wel gok ik zo...
BloodhoundFromHellzaterdag 8 april 2006 @ 17:32
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 is veel sterker en zuiniger dan die ford v6.


spectrumanalyserzaterdag 8 april 2006 @ 18:40
mij maak je niet wijs dat je voor het zelfde geld en net zo lang 146 kan rijden als Scorpio.
BloodhoundFromHellzaterdag 8 april 2006 @ 18:53
ook leuk: een lancia thema (vergelijkbaar met de saab 9000, alfa 164 en fiat croma) en dan helemaal de 8.32 met gedowntunede 8 cylinder ferrari motor



spectrumanalyserzaterdag 8 april 2006 @ 18:59
prachtig zeg.
Lancia Thema 3.0 V6 LE
paars metallic, 350 euro.

nieuwe voorruit + koppelingsplaat.... vooral de koppeling zit een hoop werk in
denk dat er ook nog een APK'tje bij komt, wellicht dat er dan nog dingetjes bijkomen, maar voor dat geld zeg .... goei'n dag
spectrumanalyserzaterdag 8 april 2006 @ 19:07
btw, die 8.32 ferrari motor geeft ... 215 pk ? volgens autoweek carbase
BloodhoundFromHellzaterdag 8 april 2006 @ 19:11
als je een Themav6 thema koopt, zorg dan dat er 1 koopt met de 2959 cm3 alfa motor (zat in de latere thema's) en die niet met die ouderwetse en trage fiat v6.

klopt de thema 8.32 heeft 215 pk slechts. exact deze zelfde motor zit ook in de ferrari 308 en daar heeft hij 240 pk.
Drifter__zaterdag 8 april 2006 @ 19:16
Halfgedraaidezaterdag 8 april 2006 @ 20:06
Waarom geen BMW 525i E34? Die kosten geen drol meer en zien er heel goed uit.

De 518 en de 520 moeten je sowieso laten staan. Zwaar onderbemeten voor zo'n zware auto. En de 520 schijnt meer te zuipen dan de 525.
MRPhonezaterdag 8 april 2006 @ 20:16
De Scorpio staat voor mij op 1, dan de Alfa 164 dan de 605.

Probleempjes van de scorpio (we hebben 12 jaar gereden in zo'n ding een 2.9 4x4)



Weggerotte dorpels en achterspatbordranden.
Lekke kachelradiator (komt na een minuut of 10 rijden een vieze zoete geur in de auto)
lekke kering bij de uitgang van de bak.
Electra werkte eigenlijk altijd prima.
Die van ons is gekocht bij een ton en had bij verkoop ~ 230dkm gelopen. Weet er nog wel meer met hogere probleemloze standen. De hierboven genoemde zaken waren de enigste problemen die wij hebben gehad. Enigste wat wij extra aan ellende hadden was de bakrevisie in 2001. Je kunt namelijk voor zo'n 4x4 geen ruilbak vinden. Alleen zelf reviseren is financieel interessant. Maar dat geld dus alleen voor de 4x4 en die kom je toch niet meer tegen. Zijn trouwens wel zuipers. Reed ongeveer 1 op 8 op lange ritten.

De Alfa 164.



Koop een 2 liter TwinSpark of een 3 liter V6 12klepper. Blijf van de 24 kleppers af als je portemonnee beperkt is. Die is nogal wat onderhoudsgevoeliger. Let op roest bij achtersubframe, komt wel eens voor. Verder vrij probleemloze auto's. Klinkt die als een diesel dan is de nokkenasversteller defect. Is ongeveer 150 euri's aan materiaal maar dan komt het arbeidsloon nog. de TwinSpark heeft dure bougies (300 euri's per set) maar gaan heel erg lang mee. Is trouwens ook de meest zuinige van het stel. Rijd bij normaal rijden 1 op 12. Neem er wel eentje van na de facelift in 93.

De 605. Prima auto. De diesels zijn zeer betrouwbaar. Hebben wel eens electra storingen. Neem bij voorkeur eentje van na 94 van het nieuwe model (richtingaanwijzers bij mistlampen in). Is qua betrouwbaarheid een verbetering.
charonzaterdag 8 april 2006 @ 20:31
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 is veel sterker en zuiniger dan die ford v6.
LOL! 'Alfa' en 'degelijk en goed' in één zin!

Rev-zaterdag 8 april 2006 @ 20:38
een laguna niks?
heb deze laguna voor 500 gekocht(toegegeven, met veel geluk)
net koprevisie en apk gehad, 2 jaar terug de veerpoten en schijfremmen gedaan. dit weet ik omdat hij van mn oom is geweest



owja de 605 is echt super degelijk. zelfde techniek als de 205 en 405, en das echt super goed... (een 405 levert in afrika nog 7000 op vanwege de betrouwbaarheid,)
MikeyManzaterdag 8 april 2006 @ 20:49
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom niet een alfa 164! erg goedkoop 2e hands en erg degelijke en goede auto's! en de v6 is veel sterker en zuiniger dan die ford v6.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tering, over die ventilatieroosters...

En die applause is een soort charade met kont... Klein kuthok dus...

Zou als je van de écht grote bakken afgaat gewoon voor een mooie Toyota Carina E 2.0 GTSi of GTi gaan...
Casperrrrzondag 9 april 2006 @ 23:22
Werd ik zojuist gebeld. Heeft mijn tante een auto voor me gekocht

Ze vond het zo zielig voor me dat ik zo graag een auto wilde maar op mijn vakantiegeld moest wachten.

Blijkt het een suzuki alto te zijn



Nog een roestebak ook zonder apk.

DIe mensen wonen heel landelijk (sleeuwwijk) en hebben een brug in de schuur.

Aangezien ik geen werk heb moet ik nu als een soort van therapie 3 maanden lang daar "wonen" en die hele auto opknappen.

Ben natuurlijk wel heel erg blij dat iemand zo gek op me is dat ze zelfs een auto voor me kopen maar een alto!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dan nog een roestebak ook!

Wat nu te doen? Ben ik onbeschoft als ik zeg dat ik helemaal niet zo'n auto wil?
Rev-zondag 9 april 2006 @ 23:23
rofl ownt
Leandrazondag 9 april 2006 @ 23:35
Een Alto

Volgens mij moet je eens heel goed gaan bedenken hoe je daar onderuit gaat komen??
Misschien komt ie niet voor een redelijk bedrag door de APK ??
Casperrrrzondag 9 april 2006 @ 23:41
Tja, die smoes zal helaas niet werken omdat ze aangeboden hebben alles te betalen.

Ik denk dat ik er maar gewoon het mooiste van ga maken. Heb wel zin in het opknapwerk. Das altijd leuk. Biertje erbij, één of andere kutzender op een keukenradio, smerige klauwen en plezier van het resultaat.

Misschien ga ik hem wel optisch tunen. (halfords tuning)
Leandrazondag 9 april 2006 @ 23:42
Dan rest je nog maar 1 mogelijkheid...... die Alto verschrikkelijk pimpen
Casperrrrzondag 9 april 2006 @ 23:52
Rev-zondag 9 april 2006 @ 23:53
zou hem gewoon "per ongeluk" in de prak rijden...
ChRoNiCmaandag 10 april 2006 @ 00:08


Beetje minder man, ik zou liever geen Alto rijden . Maar goed als je hem gratis krijgt.

Overigens, van zulke grote bakken naar een Alto, damn!
Casperrrrmaandag 10 april 2006 @ 00:13
Das idd een diepe zinking.

Maar hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik het op prijs stel. Ik hoop dat het een vijdeurs is iig.

Trouwens een maatje van me had een alto en die dingen maken best een lekker geluidje als je hem ff doortrekt in zijn twee.

Maar alles valt weer in het niet als je dit ziet:

topsnelheid 130 km/h
acceleratie 0-100 km/h 21,0 s

heijxmaandag 10 april 2006 @ 09:02
Hmmmm....

Alto?


Alto?


Alto?


Alto?


Alto?
synthetictherapymaandag 10 april 2006 @ 09:27
1 voordeel je kunt hem starks altijd nog als reserve auto in je kofferbak van je GROTE auto kwijt
Metro2005maandag 10 april 2006 @ 11:00
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:22 schreef Casperrrr het volgende:
Werd ik zojuist gebeld. Heeft mijn tante een auto voor me gekocht

Ze vond het zo zielig voor me dat ik zo graag een auto wilde maar op mijn vakantiegeld moest wachten.

Blijkt het een suzuki alto te zijn



Nog een roestebak ook zonder apk.

DIe mensen wonen heel landelijk (sleeuwwijk) en hebben een brug in de schuur.

Aangezien ik geen werk heb moet ik nu als een soort van therapie 3 maanden lang daar "wonen" en die hele auto opknappen.

Ben natuurlijk wel heel erg blij dat iemand zo gek op me is dat ze zelfs een auto voor me kopen maar een alto!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dan nog een roestebak ook!

Wat nu te doen? Ben ik onbeschoft als ik zeg dat ik helemaal niet zo'n auto wil?
Is het je 1e auto?

Wees blij dat je een auto krijgt! kost je niks, rijden zuinig ook.
En als je geen werk hebt kun je toch niet zo'n grote dure zuipschuit betalen

Gewoon opknappen en oprijden dat ding
Casperrrrmaandag 10 april 2006 @ 11:46
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Is het je 1e auto?

Wees blij dat je een auto krijgt! kost je niks, rijden zuinig ook.
En als je geen werk hebt kun je toch niet zo'n grote dure zuipschuit betalen

Gewoon opknappen en oprijden dat ding
Nee het is niet mijn eerste auto. Bij lange na niet Maar ik ga hem wel opknappen en oprijden! Al heeft ie straks drie kleuren. Ben allang blij dat ik niet meer hoef te fietsen. In nederland mag je toch maar 100/120 en hij rijd ongeveer 1:20!!! Super deluxe natuurlijk. Komt wel een vette installatie in natuurlijk (heb de mdf hoedeplank van een starlet nog liggen met sub erin ), een vdo dayton 4 * 50 watt met een versterkertje van 350 watt (RMS). En natuurlijk een sportdempertje uit de knakenbak van Remco in utrecht. Wel geinig opzich.
Metro2005maandag 10 april 2006 @ 11:48
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Nee het is niet mijn eerste auto. Bij lange na niet Maar ik ga hem wel opknappen en oprijden! Al heeft ie straks drie kleuren. Ben allang blij dat ik niet meer hoef te fietsen. In nederland mag je toch maar 100/120 en hij rijd ongeveer 1:20!!! Super deluxe natuurlijk. Komt wel een vette installatie in natuurlijk (heb de mdf hoedeplank van een starlet nog liggen met sub erin ), een vdo dayton 4 * 50 watt met een versterkertje van 350 watt (RMS). En natuurlijk een sportdempertje uit de knakenbak van Remco in utrecht. Wel geinig opzich.
Bouw er met wat knutselsetjes van conrad nog centrale vergrendeling en electrische ramen in en je bent helemaal the man
Halfgedraaidemaandag 10 april 2006 @ 19:35
Die Alto zou ik gewoon niet aannemen. Zeker niet zonder APK. Heel lief bedanken en zeggen dat je hem echt niet kan aannemen.

Als je hem moet aannemen breng hem dan na 2 weken naar de sloop met de mededeling dat de motor is opgeblazen ofzo. Heb je ook niet die moeite om hem tegen een boom aan te rammen.
Casperrrrmaandag 10 april 2006 @ 20:13
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
Die Alto zou ik gewoon niet aannemen. Zeker niet zonder APK. Heel lief bedanken en zeggen dat je hem echt niet kan aannemen.

Als je hem moet aannemen breng hem dan na 2 weken naar de sloop met de mededeling dat de motor is opgeblazen ofzo. Heb je ook niet die moeite om hem tegen een boom aan te rammen.
Ik ga hem gewoon helemaal opknappen. Zij hebben aangeboden om de materiaalkosten te dekken dus ik heb de vrije hand. Ik maak hem helemaal tip top in orde. Nieuwe remblokjes nodig? Ik koop ze. Nieuwe olie en oliefilter nodig? Ik koop ze. Nieuwe bandjes nodig? Ik koop ze. Ik hoef toch niet te betalen!

Ik ga hem helemaal schuren en deel voor deel spuiten. (mijn oom heeft een brug en een goeie verfspuit). Alle roest afkrabben, plamuren, opvullen. Desnoods takel ik de motor eruit en reviseer ik die samen met mijn oom. Ik zorg dat ie er weer als nieuw uit komt te zien en dan een apk erop en dan....... dan verkoop ik hem! Vang ik er misschien 800 voor als ik mazzel heb en dan heb ik in totaal 2300 euries!!! Kan ik weer een veel leukere auto kopen.
Halfgedraaidemaandag 10 april 2006 @ 20:17
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:13 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ik ga hem gewoon helemaal opknappen. Zij hebben aangeboden om de materiaalkosten te dekken dus ik heb de vrije hand. Ik maak hem helemaal tip top in orde. Nieuwe remblokjes nodig? Ik koop ze. Nieuwe olie en oliefilter nodig? Ik koop ze. Nieuwe bandjes nodig? Ik koop ze. Ik hoef toch niet te betalen!

Ik ga hem helemaal schuren en deel voor deel spuiten. (mijn oom heeft een brug en een goeie verfspuit). Alle roest afkrabben, plamuren, opvullen. Desnoods takel ik de motor eruit en reviseer ik die samen met mijn oom. Ik zorg dat ie er weer als nieuw uit komt te zien en dan een apk erop en dan....... dan verkoop ik hem! Vang ik er misschien 800 voor als ik mazzel heb en dan heb ik in totaal 2300 euries!!! Kan ik weer een veel leukere auto kopen.
Dan moet je hem idd helemaal opknappen en repareren en verkopen. Ik denk alleen dat het een bodemloze put is. Je oom en tante hadden beter gewoon een Alto kunnen kopen waar APK op zit. Is goedkoper en stuk minder werk. Maar ik zou er ook geen meter in rijden in dit geval. Opknappen als ik zin zou hebben en verkopen of naar de sloop brengen.

Wel lullig om heel dat ding op te knappen en dan meteen te gaan verkopen. Dat is niet leuk voor je oom en tante.

Dan is het makkelijker om gewoon eerlijk te zeggen dat je het wrak niet wil hebben. Je oom en tante hebben er echt geen 100den euro's aan uit gegeven hoor. Die dingen zijn niets waard en vooral niet onder de roest zonder APK. Je kan soms best eerlijk zijn.
Casperrrrmaandag 10 april 2006 @ 20:18
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:17 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Dan moet je hem idd helemaal opknappen en repareren en verkopen. Ik denk alleen dat het een bodemloze put is. Je oom en tante hadden beter gewoon een Alto kunnen kopen waar APK op zit. Is goedkoper en stuk minder werk. Maar ik zou er ook geen meter in rijden in dit geval. Opknappen als ik zin zou hebben en verkopen of naar de sloop brengen.
Als een apk verlopen is moet ie dan weer opnieuw rdw gekeurd worden?
Halfgedraaidemaandag 10 april 2006 @ 20:19
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:18 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Als een apk verlopen is moet ie dan weer opnieuw rdw gekeurd worden?
Nee


Wel lullig om heel dat ding op te knappen en dan meteen te gaan verkopen. Dat is niet leuk voor je oom en tante.

Dan is het makkelijker om gewoon eerlijk te zeggen dat je het wrak niet wil hebben. Je oom en tante hebben er echt geen 100den euro's aan uit gegeven hoor. Die dingen zijn niets waard en vooral niet onder de roest zonder APK. Je kan soms best eerlijk zijn.
BloodhoundFromHellmaandag 10 april 2006 @ 20:19
nee gewoon ff langs de locale apk-beun en voor 3 tientjes ben je weer de man.
Casperrrrmaandag 10 april 2006 @ 20:20
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nee
Nou dan zorg ik dat ie weer door de apk komt en dan cross ik gewoon een jaartje rond in dat koekblik. Verzekering 34 euro per maand, belasting 7 euro per maand
Casperrrrmaandag 10 april 2006 @ 20:21
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee gewoon ff langs de locale apk-beun en voor 3 tientjes ben je weer de man.
wat een land is dit eigenlijk.
Halfgedraaidemaandag 10 april 2006 @ 20:27
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:20 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Nou dan zorg ik dat ie weer door de apk komt en dan cross ik gewoon een jaartje rond in dat koekblik. Verzekering 34 euro per maand, belasting 7 euro per maand
Jij liever dan ik.

Ieder geval succes.
kevin85dinsdag 11 april 2006 @ 17:06
Wel een deceptie..
Je ging voor een grote sloep, je krijgt een sleutelhanger
jochem8dinsdag 11 april 2006 @ 17:45


Ik zou serieus overwegen om dat ding toch te weigeren en wat beters te kopen
Casperrrrdinsdag 11 april 2006 @ 20:47
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:45 schreef jochem8 het volgende:


Ik zou serieus overwegen om dat ding toch te weigeren en wat beters te kopen
Dat durf ik niet

Ik ga er gewoon het beste van maken en er maar een jaartje in rondrijden denk ik.

Van de week word ik opgehaald en dan neem ik mijn fototoestel mee. Ik ga het hele project fotograferen en dan maak ik wel ff een topique.

off topic: wat is ET eigenlijk op wat met velgen te maken heeft? bv ET 35. Ik zat eens rond te kijken naar velgjes voor een alto maar die k*nkerdingen hebben 12 " velgen. Nu wil ik er 13 " onderknallen. Kan dat?
Hyperdudedinsdag 11 april 2006 @ 20:49
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:47 schreef Casperrrr het volgende:

off topic: wat is ET eigenlijk op wat met velgen te maken heeft? bv ET 35. Ik zat eens rond te kijken naar velgjes voor een alto maar die k*nkerdingen hebben 12 " velgen. Nu wil ik er 13 " onderknallen. Kan dat?
voor ET waarde:
http://www.allevelgenvan.nl/maat.php

13 INCH kan wel, maar dan terkt je Alto nog slechter op!

Ben eens op vakantie geweest, met vriendin, in een Alto. Op de Route Nationale met veel moeite vrachtauto's inhalen, die je dan bergop in de kont kruipen

on-topic:
Alto weigeren, wat moet je anders later aan je klein-kinderen vertellen?
Casperrrrdinsdag 11 april 2006 @ 20:58
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:49 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

voor ET waarde:
http://www.allevelgenvan.nl/maat.php

13 INCH kan wel, maar dan terkt je Alto nog slechter op!

Ben eens op vakantie geweest, met vriendin, in een Alto. Op de Route Nationale met veel moeite vrachtauto's inhalen, die je dan bergop in de kont kruipen

on-topic:
Alto weigeren, wat moet je anders later aan je klein-kinderen vertellen?
Papa reed een alto. (kinderen kennen dat model niet) Dat was een auto die lijkt op de maybach.
Handige site. Ik weet nu exact hoe het werkt en nu kan ik eens rond gaan kijken naar een paar gehaktmolens.
jochem8dinsdag 11 april 2006 @ 21:45
Je gaat hem hopelijk niet voor vakantie gebruiken? Kun je net een slaapzalk in kwijt
heijxwoensdag 12 april 2006 @ 14:13
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:47 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Dat durf ik niet

Ik ga er gewoon het beste van maken en er maar een jaartje in rondrijden denk ik.

Van de week word ik opgehaald en dan neem ik mijn fototoestel mee. Ik ga het hele project fotograferen en dan maak ik wel ff een topique.

off topic: wat is ET eigenlijk op wat met velgen te maken heeft? bv ET 35. Ik zat eens rond te kijken naar velgjes voor een alto maar die k*nkerdingen hebben 12 " velgen. Nu wil ik er 13 " onderknallen. Kan dat?
ET is "Einpresstiefe", ook wel Offset genoemd. Die waarde moet min of meer gelijk zijn als je andere velgen zoekt. ET30 is al te klein.
13 inch moet kunnen. Let wel op dat je banden met lagere dwarsdoorsnee neemt. Als er 145/70sr12 (wat ik vermoed) om ligt, dan moet je de 13 inch banden 60, 55 of 50 dwarsdoorsnede nemen.
145/60R13 zou kunnen (kweet niet of die bestaan), maar ook 175/50VR13 (Übervet, maar waarschijnlijk veel te breed onder de Alto en alleen als hogesnelheidsband te krijgen)
BloodhoundFromHellwoensdag 12 april 2006 @ 18:57
ik heb nog 14" lichtmetalen rondjes velgen hier liggen van een alfa 33 met 185/60/14 banden, zal best blits staan onder je alto.


zoiets, alleen 1 maatje kleiner.
BaraCudawoensdag 12 april 2006 @ 20:24
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb nog 14" lichtmetalen rondjes velgen hier liggen van een alfa 33 met 185/60/14 banden, zal best blits staan onder je alto.

[afbeelding]
zoiets, alleen 1 maatje kleiner.
Ja da zal wel passen
Casperrrrzaterdag 15 april 2006 @ 18:17
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb nog 14" lichtmetalen rondjes velgen hier liggen van een alfa 33 met 185/60/14 banden, zal best blits staan onder je alto.

[afbeelding]
zoiets, alleen 1 maatje kleiner.
ja dat gaat ook echt passen
Casperrrrzondag 16 april 2006 @ 15:35
Oke ik ben 4 dagen geweest bij mijn oom en tante en ik heb de auto gezien.

Een meevaller! Het is een suzuki swift MK1 (het oude model)



Ik heb nog geen foto's want ik was mijn camera vergeten

Ik heb tot nu toe de uitlaat gerepareerd, de linker aandrijfas vervangen, radio voorbereiding aangelegt, het rechter electrische raam gerepareerd, het electrische achterklep slot gerepareerd, een beurtje gegeven (olie, bougies, luchtfilter, oliefilter).

Na de keuring (24 april) ga ik de motor ruimte schoonmaken. Hier heb ik nog wel een vraagje over: mag je de motorruimte en het blok gewoon met de hogedrukreiniger doen? Waar moet je op letten? Moet ik nog dingen afplakken en wat mag ik niet raken? Gaat er geen water tussen het kleppendeksel door?

Foto's volgen zodra de auto voor de deur staat
Hyperdudezondag 16 april 2006 @ 15:41
Dat is idd. een meevaller.
Hogedrukspuit onder de motorkap is geen goed idee. Voordat je het weet zit er water in je electronica en kabels. Bovendien krijg je een ontzettende smeertroep. Ik zou het lekker zo laten.
Casperrrrzondag 16 april 2006 @ 15:44
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:41 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is idd. een meevaller.
Hogedrukspuit onder de motorkap is geen goed idee. Voordat je het weet zit er water in je electronica en kabels. Bovendien krijg je een ontzettende smeertroep. Ik zou het lekker zo laten.
Normaal gesproken zou ik het ook wel zo laten maar deze motor is echt smerig! Olie zit door de hele motor heen vermengt met stof en zand. DIe vorige eigenaar heeft ooit eens vergeten de dop op het blok te doen en die kapotte aandrijfas heeft veel olie rongeslingerd. Ziet er echt niet uit en iedere keer als ik dan in die auto zit denk ik eraan
jochem8zondag 16 april 2006 @ 16:45
Met veel doeken aan de slag gaan.
Rev-zondag 16 april 2006 @ 18:16
afspuiten met draaiende motor kan echt geen kwaat, zovaak gedaan
daarna ff een stukje rijden zodat alle water door de hitte verdampt
Halfgedraaidemaandag 17 april 2006 @ 01:18
Ik snap echt niet waarom jullie zoveel geld gaan pompen in zo'n wrak? Voor veel minder geld kun je iets kopen wat wel goed rijd en waar minder aan hoeft te gebeuren. Als het nou een auto was waar je van droomt? Maar het is ook een gebakje waar je uit fatsoen geen nee tegen durft te zeggen. Maar het nut snap ik dus niet veel werk en veel geld in een doelloos project pompen.
dr.dunnodinsdag 9 mei 2006 @ 12:04
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ze zijn alleen wel allebei loeizwaar dus duur in de wegenbelasting. En verzekering zal ook niet misselijk zijn. En het verbruik is ook niet mals. Onderdelen voor Ford zijn berucht duur (en bij de 25 berucht vaak nodig ). Misschien een goeie tweedehands Audi 80 / A4 een betere optie?
da's onzin om toe te wijzen aan alleen deze auto, dat geldt voor elke auto van deze klasse (hoger dan die renault).

zelf hebben we een aantal scorpio's gehad en hebben we er nog eentje:
- 2.9l 24-klepper 4wd [cosworth-tuned] (1:7 is zuinig in stadsverkeer ) '92 (?) [weg]
- 2.0l 8-klepper 2wd sedan (tijdelijk ivm wachttijd fabriek op volgende) '91 (?) [weg]
- 2.0l 8-klepper 2wd wagon met extra niveauregeling (drukbal) (1:14 haal je er gemakkelijk mee op de snelweg ) '93 [nog steeds].

Roest heb je geen last van, tenzij de auto ooit schade opgelopen heeft. Rijcomfort is subliem, daar kan sowieso wat betreft de wagon nauwelijks een gemiddelde auto aan tippen (hij zweeft over verkeersdrempels heen). Enige waar je op moet letten, daar zijn ze wel berucht om, is dat de kleppen wel eens willen gaan tikken bij hogere kilometrages en ze kunnen niet zo goed tegen gas, maar dat zijn geen dingen waar je je normaliter druk over hoeft te maken Rij er wel regelmatig mee over de snelweg, dan voorkom je dat hij lui wordt en meer gaat drinken.

Veilig kun je je er ook in voelen; de eerste die we hadden heeft een door klapband @ 90km/h ingezette bijna volledig tweetal 360-graden-draaiingen op de snelweg overleefd met een caravan van 8m erachter, 2 flinke klappen tegen de vangrail en een frontale botsing op een andere auto en we liepen er allemaal ongeschonden uit, ondanks dat er geen airbags inzaten. Dát is nog eens een degelijke auto, geloof me

Onderhoud van die auto laten we gewoon bij de dealer doen en dat is, omgerekend naar netto onderhoudsmomenten (die je toch vaker hebt bij niet-dealer hardware, merkten we), daadwerkelijk goedkoper dan bij een kwik-fit oid. Zorg overigens wel dat je er eentje hebt met een onderhoudsboekje dat goed bijgehouden is, zodat je overzicht hebt. Mijdt m.n. gas-varianten of waar gas in heeft gelegen en ook automaten; neem de 2.0l als je gewoon lekker wilt rijden zonder caravans oid, dan rijd je lekker zuinig en ook comfortabel. Voor een 2.0liter is hij wel wat lui naar moderne begrippen, maar dat valt op zich ook wel mee en je krijgt er wel een zuinige motor voor terug; wil je sneller, passeer dan de 2.4l en neem dan de 2.9l v6, al dan niet 4wd en al dan niet de cosworth-variant (maar trek je buidel dan maar vast flink open voor de benzine-rekeningen )

Mocht je proefritje kunnen maken, doe dat zeker en als je hem hebt, test hem even op de Autobahn (wel banden controleren van tevoren, moeten H-types onder liggen); je moet toch zeker 200 halen op de teller, anders is hij lui en moet hij nog eens goed ingereden worden. Laat ook een aankoopkeuring doen of koop 'm bij een BOVAG bedrijf, maar dat geldt voor iedere auto.

Ik meen dat de 2l wagon zo rond de 45 euro wegenbelasting is p/m (benzine), verzekering honderd of 700 all-risk 75%, maar je kunt beter w/a+casco doen in jouw geval denk ik.

De nieuwere modellen hebben in de eerste serie identieke motoren, maar zijn fors duurder en rijden niet echt beter; ik vind persoonlijk de sedan-versie afschuwelijk om te zien (de achterkant), de stationcar is wel weer ok. Vaak zijn die auto's wel met een grotere motor uitgerust omdat het zakelijke rijders waren die zo'n auto leasden, dat heeft natuurlijk ook invloed op de prijs (niet <1500 denk ik).

Veel plezier


//edit: ah, voor niks lang stuk zitten tikken om TS te helpen ; nou misschien heeft iemand anders er wat aan.
Casperrrrdinsdag 9 mei 2006 @ 23:52
@: Dr Dunno, Thanks voor je info.

Verder ff een update:

Heb voor de tweede keer gelogeerd in brabant. Ben bezig geweest met de auto. Hij kwam niet door de keuring heen. Veeel mankementen waaronder de hoofdremcylinder, twee verotte draagarmen (roest), barst in de voorruit enz enz.

De auto was een gevaar op de weg volgens de apk keurmeester In totaal heeft dit geintje me 175 euro gekost

Door een akevietje met de pliesie heb ik een flinke boette moeten betalen (eigen schuld). Ik was gelijk mijn lieve geldje kwijt aan justiesie. (eigen schuld)

Gelukkig zit niet alles tegen in het leven want, ik heb vorig jaar 1300 euro teveel belasting betaald!!!! Die kreeg ik terug. Ik ben van dat geld gelijk een wagentje gaan aanschaffen. De meeste hebben lang op me in zitten praten (mijn ouders, vrienden en vriendin) om maar geen grote wagen te kopen. Toch wil ik ruimte en comfortabel rijden en ik had al besloten een ford te nemen. Ik heb gekozen voor een ford escort clipper uit 1993. Er zitten elektrische ramen op, een airbag, stuurbekrachtiging en centrale deurvergrendeling. Ik heb nu alles wat ik wil: ruimte, comfort (lekkere zachte stoelen) voordelig en voorzien van de nodige gemakken.

Heb gelijk een vette instalatie ingebouwd. Een AEG radio met 4 * 50 watt en een versterker met 250 watt RMS en een subwoofer van 1000 watt van JBL ingebouwd in de mdf afdekplaat. Verder zitten er gewone ovaaltjes in van een duister merk (2 * 500 watt)

Geeft een dik geluid met de standaard tweeters.

Maar, ja er zit een maar aan, de eerste gebreken zijn ontdekt vanaf dag 1 eigenlijk al. Alsvolgt: Het electrische raam aan de bestuurderskant begaf het op de terugweg al. Verder heb ik geen grote proefrit gemaakt wat natuurlijk erg dom was. De verkoper had de auto uit de verzekering gegooid omdat hij een nieuwe had gekocht die ik ook heb zien staan. Deze auto heeft hij een maand gehad. Tijdelijk om van en naar zijn werk te rijden. De auto had toen ik hem kocht bijna 13 maanden APK. (net gekeurd dus). De grote beurt had ie tijdens de apk gehad. Allemaal in orde. Maar omdat hij de auto uit de verzekring gegooid had werd het een kort rondje door het dorp Ik heb de auto niet op zijn staart getrapt maar wel goed geremd en alles uitgevoerd wat we hier besproken hadden op Fok!

Alles was oke, ik dacht dat ik gebeiteld zat maar op de weg terug trapte ik toen de motor lekker warm was het gas eens goed in in zijn tweede versnelling bij 50 km/h. De auto vloog oppeens naar rechts en het stuur ging naar links. Van schrik liet ik het gas los en trok de auto oppeens naar links en ging het stuur naar rechts.

Gekocht is gekocht in dit geval. Dat wist ik gewoon. Als particulier ben je gewoon de lul. De rechtswinkel opgebeld en idd ik sta machteloos. Ik heb die gzoer opgebeld en gezegd dat ie een vuile hufter was en dat ik de auto terug wilde brengen maar ook hij zei: gekocht is gekocht. Punt uit.

Gelukkig is dat het enige was er mankeert aan de auto en ik heb hem ook voor een koopje. Dat type auto met die opties staan voor 1250/1500 op marktplaats en ik had hem voor 650 euro. Ik ben bereid om voor maximaal 300 euro te laten repareren aan de wagen. Dan heb ik voor 950 euro een goede kar want hij verbruikt geen drup, blok is stofdroog (niet schoongespoten) en hij rijd en schakelt als nieuw.

Al met al wil je een renault 25, krijg je een suzuki swift en koop je een escort clipper

Ooh ja ik ben die eerste dag gelijk naar de sloop gegaan naar mijn vaste adresje. Die gasten zijn lekker goedkoop en hebben redelijk inzicht. Er was een draagarmrubber wat slapjes. Die is vervangen maar het heeft niets geholpen. Iemand een ideetje wat het kan zijn?
MikeyMandinsdag 9 mei 2006 @ 23:58
Keertje laten uitlijnen en balanceren? Banden nog goed? Misschien speling in de homokineten? Kan vanalles zijn..
TheThirdMarkwoensdag 10 mei 2006 @ 00:00
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 03:15 schreef L3IPO het volgende:
Ik heb ooit een keer in de Autoweek gelezen dat de Scorpio echt een tip is als tweedehands auto.
Scorpio is echt wel een puik technisch autotje.

OH ja: PAUPER

* TheThirdMark biedt alvast meteen zijn excuses aan voor dit kleine doch hinderlijke ongemak.
PNGwoensdag 10 mei 2006 @ 02:50
Alto = enge 3x niks auto, en 30 cm dat model voor je neus = meteen dood met zijn 700 kilo 1.0 meteen dood.
Scorpio een na laatste model = wawa gaaf, meer binnenruimte achter dan een Mercedes van toen.
Wat een vergelijking, duh.
BloodhoundFromHellwoensdag 10 mei 2006 @ 07:49
ex- schadebak?? mensen die een auto maar zo kort op hun naam hebben zijn vaak handelaars die sloopwrakkken proberen door te handelen. Ik wil je niet teleurstellen ofzo, maar ik ben bang dat je nog wel meer probllemen tegenkomt. Gelukkig heb je maar relatief weinig betaalt voor de auto en mocht het meevallen en je hem voo niet teveel geld zo kan repareren dat je er een jaar mee kan rijden hoeft het nog niet verkeerd te zijn. Motto ,koop nooit een auo van een particulier die hem nog maar net op zijn naam heeft, is bijna altijd twijfelachtige handel.

. Ik vind het verder nogal raar dat het stuur naar links gaat als de auto naar rechts gaat
Sloperwoensdag 10 mei 2006 @ 07:52
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 02:50 schreef PNG het volgende:
Alto = enge 3x niks auto, en 30 cm dat model voor je neus = meteen dood met zijn 700 kilo 1.0 meteen dood.
Scorpio een na laatste model = wawa gaaf, meer binnenruimte achter dan een Mercedes van toen.
Wat een vergelijking, duh.
Pilsie?