abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36618803
quote:
AMSTERDAM - Turkse en Marokkaanse jongeren worden moe van het negatieve beeld en de onwetendheid van autochtonen over de islam. Ze zijn het zat om zich steeds te moeten verantwoorden over hun religie en hun afkomst. Zelf hebben de moslimjongeren overigens ook niet bepaald een positief beeld over Nederlandse leeftijdgenoten maar ze stellen zich wel tolerant op, vinden ze.

Dat is een van de bevindingen die naar voren komt in het onderzoek 'Van Allah tot Prada', over de identiteit, leefstijl en geloofsbeleving van Turkse en Marokkaanse jongeren tussen de 14 en 29 jaar in Amsterdam en Leiden. Directeur S. Harchaoui van Forum, het instituut voor multiculturele ontwikkeling, overhandigde de studie maandag aan burgemeester Cohen van Amsterdam.

Rode draad in het onderzoek is dat er geen rode draad is. Jonge moslims zijn geen homogene groep, want ze variëren enorm in gedrag, houding, identiteit, opleiding, geloofsbeleving en toekomstverwachtingen. Niet alleen tussen jonge Turken en Marokkanen is er een grote verscheidenheid maar ook binnen de twee etnische groepen zelf. Generalisaties zijn niet te vermijden: zo zouden Turken doeners zijn en Marokkanen dromers en ook hebben jongens een negatiever en minder realistisch toekomstbeeld dan meisjes.

Voor een flink deel komen de ervaringen overeen met die van autochtone jongeren: vmbo'ers zijn onbestemder over hun toekomst dan hun leeftijdgenoten op havo en vwo. Ook is het logisch dat voor velen de zekerheid toeneemt zodra ze ouder worden. Tegelijk zijn er bekende verschillen zoals het belang van de maagdelijkheid voor moslimmeisjes, de sociale druk bij de partnerkeuze en de loyaliteit naar de ouders en familie. Dit is voor autochtone jongeren veel minder of helemaal niet aan de orde.

Internet wordt steeds belangrijker in het leven van moslimjongeren. Daarbij trekken niet radicale islamitische teksten de aandacht maar vooral de andere sekse. Vooral voor moslimmeisjes is dit een manier om hun sociale isolement te verkleinen en (virtuele) contacten te leggen.

Verder blijkt dat jonge Turken en Marokkanen vaak hun eigen groep opzoeken in hun vrije tijd, ook al kennen ze autochtonen. Tegelijk zijn jonge moslims met een gemengde vriendenkring het meest tolerant. Andersom geldt dat jeugdigen op een islamitische school, die bijna niet in contact komen met andersgestemden, het minst tolerant zijn tegenover niet-islamitische leeftijdgenoten.

Het geloof is bijna altijd belangrijk voor de identiteit, maar daarin speelt de moskee geen belangrijke rol. Vooral jongens gaan naar de moskee, maar vaak alleen om de gezelligheid. Problemen worden niet met de imam aangekaart maar eerder met vrienden. De onderzoekers vragen zich sterk af of meer jongeren de moskee zouden bezoeken als de preek in het Nederlands zou worden gehouden.

Overigens geven vrijwel alle jongeren aan dat zij in Nederland willen blijven, ondanks het toegenomen onbehagen sinds september 2001 en nog sterker na de moord op Theo van Gogh eind 2004. Het woord integratie kunnen ze niet meer aanhoren. Moslimjongeren willen gewoon hun ding doen en hun eigen leven leiden, net als anderen.

Om enige lijn aan te brengen, hebben de onderzoekers de moslims verdeeld in drie clusters van jeugdigen, studenten en jongvolwassenen. Tegelijk zijn vijf typeringen bedacht die door de leeftijdsgroepen heen lopen: neo-orthodoxen (die uitgaan van de kracht van geloof en carrière), conformisten (de veiligheid van geloof en traditie), escapisten (vluchtig en perspectiefloos), flexibelen (genot zonder conflict) en hedonisten (vrijheid en genot).

Voor het onderzoek zijn negentien sleutelfiguren ondervraagd die van binnenuit inzicht hebben in 21 jongerennetwerken uit Amsterdam en Leiden. In totaal zijn daardoor ongeveer 1250 moslimjongeren vertegenwoordigd in de studie. Forum wil het onderzoek later uitbreiden met andere etnische groepen uit meer delen van Nederland
http://www.telegraaf.nl/b(...)autochtonen_zat.html

Dit is helemaal eens
Nederlanders die brengen hun meningen met vooroordelen. Onwetenheid speelt een grote rol .
Elke Moslim is een terrorist
Elke Allochtoon is een crimineel
Elke Turk is een augurk etc.

Mensen die zo denken moeten zich schamen . Weg met die vooroordelen en kijk naar de feiten
en niet naar rechtse propoganda´s
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 3 april 2006 @ 20:14:35 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36618877
* Bill_E ziet nog steeds beelden voor zich van juigende moslims in nederland ten tijde van de aanslagen op 9/11..
pi_36618961
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:14 schreef Bill_E het volgende:
* Bill_E ziet nog steeds beelden voor zich van juigende moslims in nederland ten tijde van de aanslagen op 9/11..
Ja, hoeveel waren dat er op de hele wereld? Juist, een paar honderd waar 'toevallig' een camera bij stond.
// Last.fm
pi_36618986
ik zie de moslims als geen grote huilie builie.... ze weten donders goed hoe wat en waarom....

maar inplaats van die dingen aan te pakken gaan ze whinen dat nederlands zo negatief denken....

juist leg het probleem maar weer bij de nederlanders neer!!
I'm not the man you think I am!
pi_36618996
quote:
Wat te denken van de moslims die in grote getale de straat optrokken om de dood van Rushide te eisen? En en en en...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_36619028
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:16 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Ja, hoeveel waren dat er op de hele wereld? Juist, een paar honderd waar 'toevallig' een camera bij stond.
Een paar honderd? Hoe kom je daarbij dan. Laat het eens honderden miljoenen zijn geweest.
The gum you like, is coming back in style.
pi_36619041
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit is helemaal eens
Nederlanders die brengen hun meningen met vooroordelen. Onwetenheid speelt een grote rol .

Mensen die zo denken moeten zich schamen . Weg met die vooroordelen en kijk naar de feiten
Maar jij als moslim...je kunt toch ook gewoon opdonderen naar een land waar je wel welkom bent. Of is dit janken weer een stukkie taktiek om de autochtoon murw te krijgen voor de haat van de islam?
  maandag 3 april 2006 @ 20:19:56 #8
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36619087
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:16 schreef XxxPimxxX het volgende:

[..]

Het was in NEDERLAND.. Ik heb het met eigen ogen gezien. EN op tv..
En een paar honderd in nederland is al een paar honderd te veel..
pi_36619093
quote:
bron ?
pi_36619115
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:18 schreef wonko het volgende:

[..]

Maar jij als moslim...je kunt toch ook gewoon opdonderen naar een land waar je wel welkom bent. Of is dit janken weer een stukkie taktiek om de autochtoon murw te krijgen voor de haat van de islam?
alweer vooroordelen
wie zegt dat ik Moslim ben ?~

pi_36619156
het feit dat de moslims die ik in nieuwsprogramma's zie er vaak nogal fanatiek uitzien en zich op een buitengewoon politieke manier opstellen (waarbij doorklinkt dat ze alle incidenten eigenlijk wel logisch vinden - en misschien zelfs ok) heeft denk ik ook niet veel bijgedragen aan het wederzijdse vertrouwen...
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_36619163
Zolang dat imbeciele paupervolk nog steeds blowend, schreeuwend en provocerend trams blijft bevolken, zal mijn mening ook niet veranderen.
pi_36619164
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:20 schreef Meki het volgende:

[..]

alweer vooroordelen
wie zegt dat ik Moslim ben ?~

Jij in meerdere topics hier op Fok.
  maandag 3 april 2006 @ 20:23:47 #14
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36619208
Ik moet morgen in een gevangenis werken.. Ik zal ff turven hoeveel moslims ik zie en hoeveel anders
pi_36619227
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:19 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Het was in NEDERLAND.. Ik heb het met eigen ogen gezien. EN op tv..
En een paar honderd in nederland is al een paar honderd te veel..
nog steeds vooroordelen ?

De avond van 11 september was ook Ede in het wereldnieuws: Marokkanen zouden er een feestje vieren. Hoe is het de stad vergaan sinds `die avond'?

Als het op CNN is, is het pas echt. Wat precies een jaar geleden in Ede gebeurde, was echt. Even was de Gelderse provinciestad wereldnieuws: `Jongeren in Ede, Nederland, vieren feest over aanslagen op World Trade Center.'

Achteraf bleek het helemaal niet zo echt te zijn. Uit zijn verband gerukt, klonk het verontwaardigd in Ede. De groep Marokkaanse jongeren in de wijk Veldhuizen vierde geen feest, was niet luidruchtiger dan normaal. Maar ook niet minder. En daar namen de buren van het bruggetje waar de jongens zich elke avond verzamelden aanstoot aan. Want 11 september 2001 was zoals bekend allerminst een normale dag.

pi_36619228
quote:
Zie je wel dat je het weet, je bent goed geintegreerd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 3 april 2006 @ 20:24:44 #17
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36619242
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:20 schreef Meki het volgende:

[..]

bron ?
Zoals ik al zei.. Met eigen ogen gezien.. Maare was ook op tv.. Zal eens een bron zoekken ( alhoewel dat wel lastig is met ZOVEEL nieuws van die dagen)
pi_36619250
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:22 schreef Modus het volgende:
Zolang dat imbeciele paupervolk nog steeds blowend, schreeuwend en provocerend trams blijft bevolken, zal mijn mening ook niet veranderen.
gooh dat zeiden de Duitsers ook tegen de Joden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:25:20 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36619268
quote:
Zelf hebben de moslimjongeren overigens ook niet bepaald een positief beeld over Nederlandse leeftijdgenoten maar ze stellen zich wel tolerant op, vinden ze.
Hier rolde de tranen van het lachen al over mijn wangen en ben ik gestopt met lezen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 april 2006 @ 20:25:50 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36619280
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Precies, en je weet hoe het daar mee afgelopen is, dus ik zou maar inbinden als ik jou was
pi_36619336
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:23 schreef Bill_E het volgende:
Ik moet morgen in een gevangenis werken.. Ik zal ff turven hoeveel moslims ik zie en hoeveel anders
procentueel zitten er veeel meer allochtonen in de gevangenis dan autochtonen. dat is nu eenmaal een feit.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  maandag 3 april 2006 @ 20:27:32 #22
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36619355
quote:

[..]

bla bla bla
Mijn hangen beelden bij van vlaggen en toeterende auto's.. en veel te vrolijke mensen. Als ik op dat moment een wapen had dan gebruikte ik die ( maakt me niets beter maar ik was er zo woedend over)
Btw ik was in Utrecht.. Niets ede
pi_36619377
quote:

[..]

Jaloers?
  maandag 3 april 2006 @ 20:28:41 #24
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36619398
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:27 schreef Aarde het volgende:

[..]

procentueel zitten er veeel meer allochtonen in de gevangenis dan autochtonen. dat is nu eenmaal een feit.
Dus daar kan ik mijn mening ook niet op bazeren :S
pi_36619428
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:27 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Mijn hangen beelden bij van vlaggen en toeterende auto's.. en veel te vrolijke mensen. Als ik op dat moment een wapen had dan gebruikte ik die ( maakt me niets beter maar ik was er zo woedend over)
Btw ik was in Utrecht.. Niets ede
Zonder bron geen bewijs
ik heb bewijs en dat is een feit
  maandag 3 april 2006 @ 20:29:50 #26
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_36619448
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies, en je weet hoe het daar mee afgelopen is, dus ik zou maar inbinden als ik jou was
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 3 april 2006 @ 20:30:14 #27
61660 Lariekoek
pi_36619472
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:29 schreef Meki het volgende:

Zonder bron geen bewijs

Altijd lachen met Meki
pi_36619482
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:28 schreef wonko het volgende:

[..]

Jaloers?
wie ik op de Duitsers ?
natuurlijk ben ik niet jaloers jij wel
jij wilt graag mensen uitsluiten van de samenleving
pi_36619487
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Zonder bron geen bewijs
Extra goed en extra niet duur zeker....maar laat dat bewijs eens zien....of kan het alleen als bewijs gezien worden door zij die geloven?
  maandag 3 april 2006 @ 20:31:12 #30
61660 Lariekoek
pi_36619516
Bovendien moeten allochtonen zich maar schikken naar de autochtonen. En niet andersom.
pi_36619523
heb ik al eerder gegeven
pi_36619540
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:30 schreef Meki het volgende:

[..]

wie ik op de Duitsers ?
natuurlijk ben ik niet jaloers jij wel
jij wilt graag mensen uitsluiten van de samenleving
Ach hassebassie toch....ik wil ze niet uitsluiten..ik wil dat ze deelnemen aan de samenleving...willen zij dat niet of staat de samenleving ze niet aan dan donderen ze maar op.
pi_36619560
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:31 schreef Meki het volgende:
heb ik al eerder gegeven
Doe het dan nog maar eens.
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 20:32:13 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36619566
elke turk is een augurk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 3 april 2006 @ 20:33:03 #35
137910 daaaaan
bla die bla
pi_36619608
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

maandag 3 april 2006 @ 20:33:18 #36
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36619620
Behalve dat deze discussie natuurlijk nooit gewonnen kan worden vind ik het wel schitterend dat je juist in zo'n topictitel een spelfout moet maken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 3 april 2006 @ 20:33:25 #37
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_36619625
Moslimjongeren willen gewoon hun ding doen en hun eigen leven leiden, net als anderen.

Totally agree
  maandag 3 april 2006 @ 20:33:33 #38
272 R@b
No-nonsens
pi_36619634
quote:

Dit is helemaal eens

Gelukkig is niet:
Elke Hollander een kaaskop
Ieder meisje met een korte rok een hoer
Iedere moslima zonder hoofddoek een ongelovige trut
Iedere criticus van de islam een racist

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 3 april 2006 @ 20:34:39 #39
61660 Lariekoek
pi_36619677
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:33 schreef adnansupernew het volgende:
Moslimjongeren willen gewoon hun ding doen en hun eigen leven leiden, net als anderen.

Totally agree
Dat is prima. Maar wel zoals dat hier in Nederland in de maatschappij geaccepteerd wordt.
pi_36619707
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:33 schreef adnansupernew het volgende:

Totally agree
Alleen moslimjongeren schijnen nogal moeite te hebben met de wet en waar die voor staat.
  maandag 3 april 2006 @ 20:36:15 #41
136181 adnansupernew
pi_36619736
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat is prima. Maar wel zoals dat hier in Nederland in de maatschappij geaccepteerd wordt.
Ik ben ook gewoon een mens hoor, ik heb ook gewoon mijn normen...als die jou niet aanstaan dan moet jij maar is weg ofzo.
  maandag 3 april 2006 @ 20:37:04 #42
136181 adnansupernew
pi_36619773
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:35 schreef wonko het volgende:

[..]

Alleen moslimjongeren schijnen nogal moeite te hebben met de wet en waar die voor staat.
in jou wereldje bedoel je ?
Ik zie het namelijk niet terug in de onderzoek...
pi_36619778
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Gelukkig is niet:

van wie hoor je dat
ik heb nog niemand dat horen zeggen

of heb je ook een bron waar dat in staat
pi_36619784
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:36 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

Ik ben ook gewoon een mens hoor, ik heb ook gewoon mijn normen...als die jou niet aanstaan dan moet jij maar is weg ofzo.
Ik denk dat een autoongeluk meer normen en waarden heeft dan jij hebt.
pi_36619788
nee he?
  maandag 3 april 2006 @ 20:37:55 #46
136181 adnansupernew
pi_36619802
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Gelukkig is niet:

Hehehe dat jij nog bestaansrecht hebt man...Rob,.,,echt..soms heb ik zware medelijden met je..
pi_36619804
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:37 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

in jou wereldje bedoel je ?
Ik zie het namelijk niet terug in de onderzoek...
de onderzoek en het is jouw wereldje.
pi_36619811
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Doe het dan nog maar eens.
De avond van 11 september was ook Ede in het wereldnieuws: Marokkanen zouden er een feestje vieren. Hoe is het de stad vergaan sinds `die avond'?

Als het op CNN is, is het pas echt. Wat precies een jaar geleden in Ede gebeurde, was echt. Even was de Gelderse provinciestad wereldnieuws: `Jongeren in Ede, Nederland, vieren feest over aanslagen op World Trade Center.'

Achteraf bleek het helemaal niet zo echt te zijn. Uit zijn verband gerukt, klonk het verontwaardigd in Ede. De groep Marokkaanse jongeren in de wijk Veldhuizen vierde geen feest, was niet luidruchtiger dan normaal. Maar ook niet minder. En daar namen de buren van het bruggetje waar de jongens zich elke avond verzamelden aanstoot aan. Want 11 september 2001 was zoals bekend allerminst een normale dag.

pi_36619819
quote:

[..]

Hehehe dat jij nog bestaansrecht hebt man...Rob,.,,echt..soms heb ik zware medelijden met je..
Pleeg aub zelfmoord uit medelijden.
  maandag 3 april 2006 @ 20:38:40 #50
136181 adnansupernew
pi_36619838
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:37 schreef wonko het volgende:

[..]

Ik denk dat een autoongeluk meer normen en waarden heeft dan jij hebt.
O echt?
Hoe kom je daar bij dan?
pi_36619846
Haha, meki klaagt over onwetendheid
pi_36619853
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:35 schreef wonko het volgende:

[..]

oow - daar geloof ik niks van
pi_36619881
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:38 schreef Meki het volgende:

[..]

Wahahaha...dus die ratten zelf zeggen dat het niet zo is en dat noem jij bewijs? Een marokkaan die op heterdaad op een overtreding of misdrijf wordt betrapt zal dat nog ontkennen...ook al staat het video. Dit bewijst dus helemaal niets.
  maandag 3 april 2006 @ 20:40:21 #54
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36619906
lijnrecht-tegenover-elkaar heet zoiets... Laten we daarbij niet vergeten WIE zich aan zou moeten passen!! Helaas mag dat niet gezegd worden van de politiek... Nog STEEDS niet...
censuur :O
pi_36619909
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Oh ja...het is natuurlijk de wet die een probleem heeft.
  maandag 3 april 2006 @ 20:40:58 #56
136181 adnansupernew
pi_36619927
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:39 schreef Meki het volgende:

[..]

heheh filmpje best wel grappig
pi_36619936
Wat een heerlijk extremistentopic is dit
pi_36619963
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
lijnrecht-tegenover-elkaar heet zoiets... Laten we daarbij niet vergeten WIE zich aan zou moeten passen!! Helaas mag dat niet gezegd worden van de politiek... Nog STEEDS niet...
We moeten ons allemaal aanpassen aan een samenleving die verandert, helaas dringt dat nog steeds niet door. Zo is het altijd gegaan door de eeuwen heen en zo zal het altijd blijven gaan.
  maandag 3 april 2006 @ 20:42:25 #59
136181 adnansupernew
pi_36619977
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik weet dat je een laag iq hebt en niet bekend met de Van Dale. Maar integratie is nog altijd dat 2 groepen zich aan elkaar aanpassen...Als je wilt assimileren vriend dan kom ik je wel is persoonlijk opzoeken..dan mag je het voor doen.
pi_36620029
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

We moeten ons allemaal aanpassen aan een samenleving die verandert, helaas dringt dat nog steeds niet door. Zo is het altijd gegaan door de eeuwen heen en zo zal het altijd blijven gaan.
Dat noemen ze een dynamische maatschappij...kan me niet voorstellen dat alles wat er door de politiek correcte strot geramd wordt maar geaccepteerd moet worden. Vooral niet als men zelf de negatieve effecten ervan ervaard.
pi_36620031
Ik ben het zat dat jij de Nederlandse taal consequent verneukt. Je mag best gebruik maken van het recht voor vrije meningsuiting maar doe dat dan wel op een dusdanige manier dat ik het ook begrijp. Mijn tijd is te kostbaar om jouw steenkolennederlands te gaan ontleden.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_36620049
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:39 schreef wonko het volgende:

[..]

Wahahaha...dus die ratten zelf zeggen dat het niet zo is en dat noem jij bewijs? Een marokkaan die op heterdaad op een overtreding of misdrijf wordt betrapt zal dat nog ontkennen...ook al staat het video. Dit bewijst dus helemaal niets.
Bron is bewijs
heb jij bron ?
nee dus ik wel
pi_36620059
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:42 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

Ik weet dat je een laag iq hebt en niet bekend met de Van Dale. Maar integratie is nog altijd dat 2 groepen zich aan elkaar aanpassen...Als je wilt assimileren vriend dan kom ik je wel is persoonlijk opzoeken..dan mag je het voor doen.
Opzoeken...intimidatie...hoort blijkbaar ook bij de integratie. Maar daar mag men natuurlijk niets van zeggen.
pi_36620077
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Bron is bewijs
heb jij bron ?
nee dus ik wel
Wacht even...dan schrijf ik er ook een. Dan staat het ook geschreven en is het bewijs volgens jou.
pi_36620084
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:44 schreef wonko het volgende:
Maar daar mag men natuurlijk niets van zeggen.
Jezus, wentelt het nou lekker in dat slachtofferschap??? Word eens volwassen man.
pi_36620087
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:31 schreef Lariekoek het volgende:
Bovendien moeten allochtonen zich maar schikken naar de autochtonen. En niet andersom.
Nee heb je fout. Allochtonen wonen hier nou eenmaal en we moeten ons aan elkaar aanpassen.
pi_36620112
quote:

[..]

Wacht even...dan schrijf ik er ook een. Dan staat het ook geschreven en is het bewijs volgens jou.
Dat van die 4 jongens in Ede is zo'n broodje aap ,dat ga je toch niet meer serieus als argument gebruiken?
pi_36620121
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:45 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Nee heb je fout. Allochtonen wonen hier nou eenmaal en we moeten ons aan elkaar aanpassen.
pi_36620132
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Jezus, wentelt het nou lekker in dat slachtofferschap??? Word eens volwassen man.
Ik integreer...ikke echte slachofferrol...ik zien bij marokkaan. Ik zwier...hij ook maken doen.
pi_36620162
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat van die 4 jongens in Ede is zo'n broodje aap ,dat ga je toch niet meer serieus als argument gebruiken?
Je blijft het bagatelliseren he? En dat noemt zich serieus?
pi_36620184
quote:

[..]

Dan is het altijd nog tweerichtingsverkeer.
pi_36620205
quote:

[..]

Oneens, althans, het is natuurlijk onvermijdelijk dat aanpassing van beide kanten moet komen. Maar ik vind dat de grootste aanpassing altijd van de 'vreemdeling' zal moeten komen.
pi_36620291
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Je blijft het bagatelliseren he? En dat noemt zich serieus?
Hou toch op man - dat verhaal is al zo uitgebreid ontkracht, als jij de hele moslimgemeenschap afrekent op 4 pubers dan zegt dat vooral veel over jezelf.
pi_36620320
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oneens, althans, het is natuurlijk onvermijdelijk dat aanpassing van beide kanten moet komen.
Precies!!! Laten waar dan eens mee beginnen.
pi_36620321
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Oneens, althans, het is natuurlijk onvermijdelijk dat aanpassing van beide kanten moet komen. Maar ik vind dat de grootste aanpassing altijd van de 'vreemdeling' zal moeten komen.
Als jullie ons nog steeds zien als vreemdeling dan komt het nooit goed
pi_36620331
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Hou toch op man - dat verhaal is al zo uitgebreid ontkracht, als jij de hele moslimgemeenschap afrekent op 4 pubers dan zegt dat vooral veel over jezelf.
Vertel vertel...waar doe ik dat? Mijn alzheimer medicijnen weer vergeten.
pi_36620365
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies!!! Laten waar dan eens mee beginnen.
Dit snap ik niet.
pi_36620404
quote:

[..]

geen bron is geen bewijs
pi_36620409
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:50 schreef Meki het volgende:

[..]

Als jullie ons nog steeds zien als vreemdeling dan komt het nooit goed
Ik dacht dat het duidelijk was door de aanhalingstekens, maar je moet vreemdeling niet letterlijk nemen. Het gaat er gewoon om dat wanneer je te gast bent in een cultuur, en al helemaal wanneer je er gaat wonen, je een flinke aanpassing zult moeten maken. Het is onrealistisch en onredelijk om te verwachten dat de cultuur zich aan jou zal aanpassen.
pi_36620435
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef Meki het volgende:

[..]

geen bron is geen bewijs
kom kom...datgene wat jij aandraagt is ook geen bewijs.
  maandag 3 april 2006 @ 20:52:56 #81
61660 Lariekoek
pi_36620437
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:36 schreef adnansupernew het volgende:

[..]

De maatschappij dat ben jij
pi_36620499
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik dacht dat het duidelijk was door de aanhalingstekens, maar je moet vreemdeling niet letterlijk nemen. Het gaat er gewoon om dat wanneer je te gast bent in een cultuur, en al helemaal wanneer je er gaat wonen, zul je een flinke aanpassing moetne maken. Het is onrealistisch en onredelijk om te verwachten dat de cultuur zich aan jou zal aanpassen.
true
pi_36620555
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik dacht dat het duidelijk was door de aanhalingstekens, maar je moet vreemdeling niet letterlijk nemen. Het gaat er gewoon om dat wanneer je te gast bent in een cultuur, en al helemaal wanneer je er gaat wonen, zul je een flinke aanpassing moetne maken. Het is onrealistisch en onredelijk om te verwachten dat de cultuur zich aan jou zal aanpassen.
Het gaat om mensen, niet om een cultuur, dat is een statisch gegeven. Mensen zullen met elkaar moeten dealen want we zijn nou eenmaal tot elkaar veroordeeld.
pi_36620609
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om mensen, niet om een cultuur, dat is een statisch gegeven. Mensen zullen met elkaar moeten dealen want we zijn nou eenmaal tot elkaar veroordeeld.
Het gaat juist om cultuur wanneer je het over integratie hebt. Dat 'we zijn allemaal mensen' geneuzel is totaal niet relevant.
pi_36620628
Maar het topic ging over de onwetendheid van de autochtoon. Wat is ts zijn voorstel om daar wat aan te doen? En het mag natuurlijk niet teveel moeite zijn...mensen hebben ook nog een eigen leven. Die richten zich puur op wat ze zien en kijken niet verder...hebben ze geen tijd of moeite voor over. De eigen baan, opleiding, gezin etc. vreten al zoveel tijd.
  maandag 3 april 2006 @ 20:58:16 #86
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_36620665
Overigens kan ik begrijpen dat allochtonen de Nederlanse onwetenheid zat zijn, maar daarnaast moeten allochtonen ook begrijpen waarom die onwetenheid er onder Nederlanders is.

Je ontkomt als Nederlander bijna niet aan een slecht beeld over moslims. Dit door de vele negatieve publiciteit rondom deze bevolkingsgroep. Dit is echter geen verwijt naar de overheid of media, omdat ik die zeker objectief acht en zelfs enigzins subjectief in het voordeel van moslims. Het creeëren van een bepaald beeld/ onwetenheid zie je echter niet niet alleen in Nederland. Ook in het midden-oosten, daar waar bijna de hele hele bevolking het westen haat. Daar komt dat door o.a. de propaganda van de overheid en media.

Kortom dezelfde ontwetenheid die allochtonen zat zijn bij Nederlanders, is er virce versa bij de allochtonen zelf ook. Dat maakt het allemaal enigzins frappant, het is gewoon hoe de mens in elkaar steekt. Moslims en Christenen verschillen wat betreft niet veel van elkaar.

Overigens tijd dat een modje de bezem door dit topic haalt.
pi_36620714
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:52 schreef wonko het volgende:

[..]

kom kom...datgene wat jij aandraagt is ook geen bewijs.
http://www.nd.nl/htm/dossier/newyork/11092002/p11.htm

De meeste aandacht gaat kort na de fatale 11 september echter uit naar een groepje van negen jongens van Marokkaanse afkomst die in Ede feestvierend de straat zou zijn opgegaan. Bijna alle kranten brengen het verhaal op de voorpagina, hoewel er feitelijk weinig over bekend is. Later blijkt een plaatselijke politiewoordvoerder de enige bron. Hoe de media met dit verhaal zijn omgegaan kan worden verteld aan de hand van twee koppen uit NRC-Handelsblad. 13 September: 'Bin Laden heeft ook aanhang in Ede' en 28 september: 'In Ede wás het geen feest om aanslagen op VS'. Juist de dagen na de aanslag heeft de berichtgeving over Ede volgens veel moslims kwaad bloed gezet bij een groot deel van de autochtone bevolking. Dat twee weken later de meeste landelijke dagbladen het bericht alsnog rectificeren, heeft minder effect. De dansende Marokkanen van Ede zijn dan al bijna spreekwoordelijk geworden

Wil je nog meer
pi_36620733
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het gaat juist om cultuur wanneer je het over integratie hebt. Dat 'we zijn allemaal mensen' geneuzel is totaal niet relevant.
Wat een onzin, een cultuur past zich niet aan hoor, dat moeten mensen doen.
pi_36620799
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin, een cultuur past zich niet aan hoor, dat moeten mensen doen.
Ja, mensen moeten hun cultuur zien in te passen in de nieuwe situatie. Of ze dat nou doen door assimilatie of desnoods acculturatie maakt me niet zo veel uit, maar aanpassing is noodzakelijk.
pi_36620800
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:59 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.nd.nl/htm/dossier/newyork/11092002/p11.htm

De meeste aandacht gaat kort na de fatale 11 september echter uit naar een groepje van negen jongens van Marokkaanse afkomst die in Ede feestvierend de straat zou zijn opgegaan. Bijna alle kranten brengen het verhaal op de voorpagina, hoewel er feitelijk weinig over bekend is. Later blijkt een plaatselijke politiewoordvoerder de enige bron. Hoe de media met dit verhaal zijn omgegaan kan worden verteld aan de hand van twee koppen uit NRC-Handelsblad. 13 September: 'Bin Laden heeft ook aanhang in Ede' en 28 september: 'In Ede wás het geen feest om aanslagen op VS'. Juist de dagen na de aanslag heeft de berichtgeving over Ede volgens veel moslims kwaad bloed gezet bij een groot deel van de autochtone bevolking. Dat twee weken later de meeste landelijke dagbladen het bericht alsnog rectificeren, heeft minder effect. De dansende Marokkanen van Ede zijn dan al bijna spreekwoordelijk geworden

Wil je nog meer
Ok...die paar ratten en de berichtgeving eromheen is wat overdreven geweest. Maar dan terug naar mijn vraag. Wat is jouw voorstel om die onwetendheid te laten afnemen?
pi_36620845
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:01 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, mensen moeten hun cultuur zien in te passen in de nieuwe situatie. Of ze dat nou doen door assimilatie of desnoods acculturatie maakt me niet zo veel uit, maar aanpassing is noodzakelijk.
Je mist het punt.
pi_36620873
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:01 schreef wonko het volgende:

[..]

Ok...die paar ratten en de berichtgeving eromheen is wat overdreven geweest. Maar dan terug naar mijn vraag. Wat is jouw voorstel om die onwetendheid te laten afnemen?
elkaar respecteren
en niet vooroordelen
pi_36620887
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Je mist het punt.
Je kunt bevolkingsgroepen niet los zien van culturen, heb je wel eens een geschiedenisboek gelezen?
pi_36620907
Wel grappig, zelf zijn ze volgens hen het toonbeeld van tolerantie, zolang je maar niet naar hen kijkt, homo bent, of op een andere manier afwijkt van hun standaarden
pi_36621032
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:04 schreef Scorpie het volgende:
Wel grappig, zelf zijn ze volgens hen het toonbeeld van tolerantie, zolang je maar niet naar hen kijkt, homo bent, of op een andere manier afwijkt van hun standaarden
De dubbele standaard is onderdeel van de cultuur. Voor eigen groep tellen andere rechten en plichten dan anderen.
pi_36621050
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:03 schreef Meki het volgende:

[..]

elkaar respecteren
en niet vooroordelen
En hoe wil je dat bewerkstelligen? Of is dit topic puur geopend om weer met een vies vingerje naar de autochtoon de wijzen en deze maar weer eens tot dader te verheffen. De autochtoon die zijn werk, gezin of opleiding heeft en daar al zijn tijd insteekt. Die heeft geen behoefte aan eindeloze sessies of wat dan ook die respect zouden moeten opbrengen. Die ziet op tv weer problemen met groepen allochtonen en op verjaardagen komen weer de verhalen van gejatte autoradios, bedreigingen, overvallen etc. Hoe wou je die mensen gaan vertellen dat als ze respect tonen dat de problemen dan ophouden? Vooral omdat meer dan 30 jaar respect tonen blijkbaar niet geholpen heeft?
pi_36621092
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:06 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De dubbele standaard is onderdeel van de cultuur. Voor eigen groep tellen andere rechten en plichten dan anderen.
En daar mag je geen oordeel over velllen daar moet je respect voor hebben.
pi_36621167
quote:

[..]

Waarom alleen soms?
pi_36621271
[quote]Op maandag 3 april 2006 21:07 schreef wonko het volgende:

[..]

En hoe wil je dat bewerkstelligen? Of is dit topic puur geopend om weer met een vies vingerje naar de autochtoon de wijzen en deze maar weer eens tot dader te verheffen. De autochtoon die zijn werk, gezin of opleiding heeft en daar al zijn tijd insteekt. Die heeft geen behoefte aan eindeloze sessies of wat dan ook die respect zouden moeten opbrengen. Die ziet op tv weer problemen met groepen allochtonen en op verjaardagen komen weer de verhalen van gejatte autoradios, bedreigingen, overvallen etc. Hoe wou je die mensen gaan vertellen dat als ze respect tonen dat de problemen dan ophouden? Vooral omdat meer dan 30 jaar respect tonen blijkbaar niet geholpen heeft?
[/quote

Het enige wat de beste man meki vraagt in principe is; beoordeel en veroordeel een ieder op zijn eigen daden, is dat teveel gevraagd?
X
pi_36621472
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:12 schreef Alulu het volgende:
Het enige wat de beste man meki vraagt in principe is; beoordeel en veroordeel een ieder op zijn eigen daden, is dat teveel gevraagd?
Nee hoor...maar als nu van die paar honderd marokkanen die ik ken er iets van 99% crimineel is of zich niet afkeurend opstelt...mag ik die dan veroordelen?
pi_36621527
quote:

Ja! Dat is natuurlijk onmogelijk en onrealitisch.
pi_36621564
quote:

[..]

Gelukkig doen de allochtonen dat zelf ook:
quote:
Turkse en Marokkaanse jongeren worden moe van het negatieve beeld en de onwetendheid van autochtonen over de islam.
Generalisatie 1.
quote:
Zelf hebben de moslimjongeren overigens ook niet bepaald een positief beeld over Nederlandse leeftijdgenoten
Generalisatie 2.
quote:
Tegelijk zijn jonge moslims met een gemengde vriendenkring het meest tolerant. Andersom geldt dat jeugdigen op een islamitische school, die bijna niet in contact komen met andersgestemden, het minst tolerant zijn tegenover niet-islamitische leeftijdgenoten.
Haat tegen niet-islamieten, kortom generalisatie 3.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2006 21:19:02 ]
pi_36621568
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:16 schreef wonko het volgende:

[..]

Nee hoor...maar als nu van die paar honderd marokkanen die ik ken er iets van 99% crimineel is of zich niet afkeurend opstelt...mag ik die dan veroordelen?
Doe wat je niet laten kunt.
Enige wat de beste man, ik, jij en iedereen wilt is beoordeeld en veroordeeld worden op je eigen daden... duidelijk toch?
X
pi_36623338
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het gros van de huidige generatie jonge moslims is gewoon helemaal doorgedraaid en losgeslagen. Daar wordt helemaal niets aan gedaan, omdat politie en justitie in hun broek zeiken voor die gasten. Ze kunnen doen laten wat ze willen: de crimineel uithangen, hun grote bekken opentrekken, zich zo macho en arrogant gedragen als ze zelf willen, wat zíj zeggen is waar en verder niks, "respect" afdwingen (wat zíj onder respect verstaan althans), de loverboy uithangen (steeds meer Nederlandse bakvisjes trappen erin!!), vooral helemaal geen ene moer doen om te integreren, want (zie artikel) ze kunnen het woord integratie niet meer horen, dus:
ze leven zoals zíj willen en verdommen het vierkant zich aan te passen aan de in Nederland al eeuwen geldende normen en waarden, want zo hoort dat in hun ogen allemaal niet.
En onze regering snap het niet en bouwt clubhuisjes voor ze en organiseert cursusjes. Heeft dat to nu toe zoden aan de dijk gezet? Tuurlijk niet. Het enige dat zoden aan de dijk zet is de onwilligen een enkeltje land van herkomst geven, maar dat mag ik niet zeggen, want ik ben een autochtoon en ik zou beter moeten weten. Die hele stomme studie (zie artikel) heeft vanzelfsprekend weer goudgeld gekost, is betaald van onze belastingcenten, en die uitslag had ik ze ook wel kunnen geven, want ik heb buiten nog steeds m'n ogen en oren goed open, en daardoor was ik tot dezelfde conclusie gekomen als dit ontzettend overbodige onderzoek.
pi_36623462
quote:
Op maandag 3 april 2006 20:58 schreef Martijn_fijn het volgende:
Overigens kan ik begrijpen dat allochtonen de Nederlanse onwetenheid zat zijn, maar daarnaast moeten allochtonen ook begrijpen waarom die onwetenheid er onder Nederlanders is.

Je ontkomt als Nederlander bijna niet aan een slecht beeld over moslims. Dit door de vele negatieve publiciteit rondom deze bevolkingsgroep. Dit is echter geen verwijt naar de overheid of media, omdat ik die zeker objectief acht en zelfs enigzins subjectief in het voordeel van moslims. Het creeëren van een bepaald beeld/ onwetenheid zie je echter niet niet alleen in Nederland. Ook in het midden-oosten, daar waar bijna de hele hele bevolking het westen haat. Daar komt dat door o.a. de propaganda van de overheid en media.

Kortom dezelfde ontwetenheid die allochtonen zat zijn bij Nederlanders, is er virce versa bij de allochtonen zelf ook. Dat maakt het allemaal enigzins frappant, het is gewoon hoe de mens in elkaar steekt. Moslims en Christenen verschillen wat betreft niet veel van elkaar.

Overigens tijd dat een modje de bezem door dit topic haalt.
Dacht 't niet. Moslims en Christenen verschillen zóveel van elkaar dat samenleven in één klein landje al na bijna 30 jaar nog steeds niet lukt, en dat zál ook nooit lukken.
  maandag 3 april 2006 @ 22:23:13 #106
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_36624302
meki voor jou:
http://www.ad.nl/online_archieven/result/?id=753351&keyword=marokkanen
Ook al waren het maar kinderen

http://www.ad.nl/online_archieven/result/?id=796861&keyword=marokkanen
10% van de marokkanen keurde het goed. 15 % had geen mening.. bijna 75% keurde het af.

Ik vind die 10% erg veel..
  dinsdag 4 april 2006 @ 00:25:18 #107
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36628826
naja, als je alleen al kijkt hoevaak moslims negatief in het nieuws komen en als je daarbij de statistieken pakt van het CBS dan kun je niks anders dan jezelf af te vragen waar dat volk mee bezig is en waarom wij en de regering dat ge-eikel nog pikken.
De wereld is op hol geslagen
pi_36629265
quote:

[..]

Dit is helemaal eens

het zijn JUIST die feiten die de mensen dat idee geven
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 00:59:32 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36629419
ge-wel-di-guh discussie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')