ah ja.quote:
Ja, als je het opnoemt wel, maar zoals het er nu staat, eerst delen en dan aftrekkenquote:Op maandag 3 april 2006 18:41 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ah ja.
maargoed als je het opstraat aan iemand vraagt kan die natuurlijk denken '(89-17) / 8' of '89-(17/8)'
Ja, da's idd niet best. Je hebt aan hoofdrekenen dagelijks plezier later. Ik wel tenminste.quote:Op maandag 3 april 2006 18:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
beetje triest dat op de basisschool een rekenmachine mag worden gebruikt,
Ach whatever gebruik altijd een rekenmachine voor alles wat enigszins ingewikkelt lijktquote:
Al gebruik je een rekenmachine, moet je nog wel in de goede volgorde werkenquote:Op maandag 3 april 2006 18:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ach whatever gebruik altijd een rekenmachine voor alles wat enigszins ingewikkelt lijkt.
Ik had btw rekenen met de citotoets als beste gemaakt vd hele klas. Beetje jammer dat het verder met de talen niet zo goed ging
daar zie je het al, ik ben dr ook zo eenquote:Op maandag 3 april 2006 18:42 schreef gelly het volgende:
Mensen denken niet met haakjes, dat doen computers.
Klein denkfoutje kan altijd gebeuren, vandaar dat ik toch wel een rek. machine prefereerquote:Op maandag 3 april 2006 18:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, da's idd niet best. Je hebt aan hoofdrekenen dagelijks plezier later. Ik wel tenminste.
Tenzij je op [ENTER] of [=] tussendoor drukt niet hoorquote:Op maandag 3 april 2006 18:45 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Al gebruik je een rekenmachine, moet je nog wel in de goede volgorde werken
Als jij eerst 89-17 intoetst en dan enter vervolgens op /8. Dan gaat het alsnog foutquote:Op maandag 3 april 2006 18:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Tenzij je op [ENTER] of [=] tussendoor drukt niet hoor.
Ik heb niet altijd een rekenmachine bij me, en bij sommige examens zijn ze niet toegestaan.quote:Op maandag 3 april 2006 18:46 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Klein denkfoutje kan altijd gebeuren, vandaar dat ik toch wel een rek. machine prefereer.
Whehe...ik nietquote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef gelly het volgende:
Aldus een item bij RTL nieuws. Maar hoe goed kan de redactie zelf rekenen...
Men ging met de volgende som de straat op
89-17:8 = ???
Het antwoord was 9. Wie is het met hen eens ?
Sorry komt door mijn schop, had ff niet in de Klaagbank gekeken.quote:Op maandag 3 april 2006 18:47 schreef BiMeWet het volgende:
Debielen Editie NL
Mijn topic wat doe je!
Ik was 20 minuten eerder!
Zo is het wel 9 natuurlijkquote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef gelly het volgende:
(89-17):8 = ???
Dat zei ikquote:Op maandag 3 april 2006 18:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Als jij eerst 89-17 intoetst en dan enter vervolgens op /8. Dan gaat het alsnog fout
Tenzij ze aangetrouwd is, grote kans dat je oom dan een vrouw was getrouwdquote:Op maandag 3 april 2006 18:52 schreef gelly het volgende:
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom. Dat staat er toch niet ?
Maar rekenen kan ik welquote:Op maandag 3 april 2006 18:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Beetje ingewikkelde zinsconstructie met dat "tenzij" en "niet", maar het klopt wel.
Je tante heeft een lulquote:Op maandag 3 april 2006 18:52 schreef gelly het volgende:
Ja, en als m'n tante een lul had was het m'n oom. Dat staat er toch niet ?
Ik ben het er absoluut mee eens, maar de methode 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord' kan weer eens ge-upgraded worden, omdat ik hier zie, dat er bij bosjes rekenfouten worden gemaakt omtrent deze som.quote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef gelly het volgende:
'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord", klopt zowieso voor geen meter.quote:Op maandag 3 april 2006 19:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben het er absoluut mee eens, maar de methode 'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord' kan weer eens ge-upgraded worden, omdat ik hier zie, dat er bij bosjes rekenfouten worden gemaakt omtrent deze som.
Je moet het dan ook lezen als "vermenigvuldigen en delen komt voor optellen en aftrekken"quote:Op maandag 3 april 2006 19:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
'Meneer Van Dale Wacht Op Antwoord", klopt zowieso voor geen meter.
5-3+2 = 4
niet 5-3+2=0![]()
Je moet ook de V en D samennemen, evenals de O en A.quote:Op maandag 3 april 2006 19:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
5-3+2 = 4
niet 5-3+2=0![]()
natuurlijk !quote:Op maandag 3 april 2006 19:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Je moet het dan ook lezen als "vermenigvuldigen en delen komt voor optellen en aftrekken"
Dat is dus verouderd.quote:Op maandag 3 april 2006 20:16 schreef wdn het volgende:
Oh en het rijtje volledig:
M(achtsverheffen)
v(ermenigvuldigen)
D(elen)
W(orteltrekken)
O(ptellen)
A(ftrekken)
Schande voor het Neerlandsch onderwijs. Gelukkig zijn er nog mensen zoals de TS, hulde.quote:Op zaterdag 9 april 2005 04:08 schreef een niet zo slimme user het volgende:
[..]
ZO-Brabant + de rest van brabant zijn 21000 geweldsmisdrijven per jaar per 100.000 inwoners. Een Stadsregio als Rotterdam-Rijnmond tipt er niet aan, terwijl er relatief veel meer mensen wonen. Go figure, mr statistiek/
Blijkbaarquote:
Hoe moeten de leraren anders de rekensommen oplossen?quote:Op maandag 3 april 2006 18:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
beetje triest dat op de basisschool een rekenmachine mag worden gebruikt,
Geen flauw idee.quote:Op maandag 3 april 2006 21:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Blijkbaar
Enige reden waarom ze dit hebben gewijzigd?
Ze kunnen het altijd nog aan het slimste jongetje van de klas vragen.quote:Op maandag 3 april 2006 21:14 schreef dwerg het volgende:
[..]
Hoe moeten de leraren anders de rekensommen oplossen?
??quote:Op maandag 3 april 2006 20:16 schreef wdn het volgende:
Bij een 'precision' van 0 is 100*10/3 (333) iets anders dan 10/3 * 100 (300)
in Achmea kennis quiz was dus ook die fout gemaaktquote:Op maandag 3 april 2006 18:39 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik niet. Delen gaat voor aftrekken
Al weet ik het antwoord niet uit mijn hoofd. Maar het rekenen in NL gaat idd hard achteruit, tafels stampen, dat moeten ze!
Ze zijn met die quiz sowieso heel soepel. Charzia roept van tevoren nog dat ze iets goed moeten spellen bijv. en dan schrijven ze 't fout, en wordt 't toch goed gerekend. 't Verbaast me niets dat ze ook zo te werk gaan bij bijv. sommen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:40 schreef MLF het volgende:
[..]
in Achmea kennis quiz was dus ook die fout gemaakt
en het werd nog goed gerekend ook
dom dom dom
Alsof je dat uit je hoofd kanquote:
het klopt gewoon hoor. 5-3+2=4 ookal ga je eerst optellen dan krijg je -3+2 = -1 en dan 5-1=4quote:Op maandag 3 april 2006 19:25 schreef Mirage het volgende:
[..]
5-3+2 = 4
niet 5-3+2=0![]()
= -38 lichamenquote:Op woensdag 5 april 2006 17:39 schreef Alicey het volgende:
Zo moeilijk is hoofdrekenen toch niet?
Stel dat je 20 hoofden hebt, en je telt daar 18 hoofden bij op..
Volgens mij is 10/3 (=3.3) * 100 nog steeds (333,3) net zoals 1000/3.quote:Op maandag 3 april 2006 20:16 schreef wdn het volgende:
Bij een 'precision' van 0 is 100*10/3 (333) iets anders dan 10/3 * 100 (300)
quote:Op woensdag 5 april 2006 19:17 schreef bier_hier het volgende:
naja hun niet rekenen , ik kan ben 18 , 6vwo en ik snap werkwoorden en zo niet ,
met -d -t en -dt,
maarjaaaaaaa maakt niet uit , je slaagt toch wel op vwo niveau
Dat is een precision van 1 wat jij gebruiiktquote:Op woensdag 5 april 2006 18:39 schreef freiss het volgende:
[..]
Volgens mij is 10/3 (=3.3) * 100 nog steeds (333,3) net zoals 1000/3.
Ja, ok, met tussentijdse afronding dus welquote:Op woensdag 5 april 2006 20:05 schreef wdn het volgende:
-knip-
Maar we hebben het toch juist over hoofdrekenen? Op de pc kan ik ook wel van alles met significantie uitvoerenquote:Op woensdag 5 april 2006 21:04 schreef wdn het volgende:
Werkt zo in bijna elke programmeertaal (hoop ik)
Oneens.quote:Op maandag 3 april 2006 18:37 schreef gelly het volgende:
Ga maar eens naar Amerika, daar is de syntaxis van rekensommen ook anders, en met haakjes. Wat ik overigens een veel fijnere syntaxis vindt dan onze onoverzichtelijke Nederlandse. Maar dat komt misschien ook omdat ik veel programmeer in m'n vrije tijd.quote:Op maandag 3 april 2006 18:42 schreef gelly het volgende:
Mensen denken niet met haakjes, dat doen computers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |