Zorg er dan voor dat er niets te plunderen valt.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:28 schreef Saarah het volgende:
Hulp gevraagd:
Ik word de hele tijd aangevallen door een dorp, maar ben nog te zwak om mij goed te kunnen verdedigen en word dus elke keer weer geplunderd.
Kan iemand mij helpen door Eccoleum van Ecoo (coördinaten 240,12) aan te vallen? En hem liefst tot op de grond plunderen.![]()
Ik zit op Server 2, trouwens.
Op dit moment valt hij me weer aan.
Als je nog geholpen wil worden moet je even een ingame berichtje naar me sturen @ travian. Mijn account daar heet Markoz. Dan zal ik hem desnoods wel even lastig vallen met katapulten etc.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:28 schreef Saarah het volgende:
Hulp gevraagd:
Ik word de hele tijd aangevallen door een dorp, maar ben nog te zwak om mij goed te kunnen verdedigen en word dus elke keer weer geplunderd.
Kan iemand mij helpen door Eccoleum van Ecoo (coördinaten 240,12) aan te vallen? En hem liefst tot op de grond plunderen.![]()
Ik zit op Server 2, trouwens.
Op dit moment valt hij me weer aan.
Voordel van Travian is dat je het overal kan chekken, en geen client nodig hebt.quote:Op maandag 15 januari 2007 14:47 schreef Thrilled het volgende:
Wow leuke kickga terug naar je stage
![]()
inmiddels speel ik het niet meer, ben overgestapt op Realms of Kaos .. zal ik zo wel een draadje over maken... maar dat is wat ingewikkelder dan Travian
Dat is waar, maar het is stoerder om met slayers en ninja's te vechten dan een boeren dorpje op bouwenquote:Op maandag 15 januari 2007 15:06 schreef Goover het volgende:
[..]
Voordel van Travian is dat je het overal kan chekken, en geen client nodig hebt.
Kan ik inkomenquote:Op maandag 15 januari 2007 15:34 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het is stoerder om met slayers en ninja's te vechten dan een boeren dorpje op bouwen
1 2 | http://travian.blackgate.nl/grafiek.php?id=[hier het id van je een gebruiker] |
1 2 3 | -en- http://travian.blackgate.nl/verschil.php?id=[hier het id van je user] |
1 |
De heldenhof is bij mij een Residentie op niveau 11, ook goed?quote:Op maandag 11 juni 2007 17:06 schreef MoreMark het volgende:
@ Thrilled..
Ligt de oase op maximaal 3 vakjes afstand? check
En heb je een heldenhof op niveau 10? check
Anders kan je hem niet innemen. Overigens kan je een oase alleen met een held overnemenDie kolonisten mag je thuislaten
het moet dus echt heldenhof op niveau 10quote:Op maandag 11 juni 2007 17:15 schreef Thrilled het volgende:
[..]
De heldenhof is bij mij een Residentie op niveau 11, ook goed?
ik stuur nu een held erop af..
Anders kom je naar S6... zijn we niet meer alleenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:02 schreef Thrilled het volgende:
ik ben ook de enige op S4 dus ik denk het wel ja
Nee kheb net een dorp wat tegen de 600 inwoners aanloopt opgericht, dus ik blijfquote:Op maandag 18 juni 2007 19:29 schreef DeToXiC het volgende:
[..]
Anders kom je naar S6... zijn we niet meer alleen![]()
Zoals Thrilled al zei: "WAAROM S5!!!!"quote:Op maandag 18 juni 2007 20:40 schreef Pritt het volgende:
Ik ben een paar dagen geleden begonnen, zit op S5 en heb rond de 35 inwoners.
Nee, ik ben een noobquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:44 schreef sjeppert het volgende:
al ervaring met eerdere servers?
Ik zie helemaal geen Anne87 op de speedserver...quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:22 schreef ijsmeis het volgende:
*schop*
Ik doe inmiddels ook mee: Anne87.
Edit: "lol moet je even zeggen dat je op de speed.com server zit"
quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:49 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen Anne87 op de speedserver...
Oh sorry ik zit op speed.travian.nl te kijken... Mijn foutquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:22 schreef ijsmeis het volgende:
[..]. Toch ben ik er echt: http://speed.travian.com/spieler.php?uid=93691
Als je écht goed wil worden moet je voor de Germanen gaan, in het begin alleen maar clubswingers maken en iedereen die op minder dan 3 uur afstand van je is dag en nacht blijven leeghalen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:49 schreef mcintosh het volgende:
Ik zit op server 6.
Schuilplaats gaat naar niveau 2 nu.
Verder kan ik weinig meer doen omdat de 'graan productie' niet hoog genoeg is.. alhoewel ik nog wel 448/800 aan graan heb.
Maar een graanveld kan ik niet opwaaderen omdat ik niet genoeg klei heb.
En het kleiveld kan ik niet opwaarderen omdat de graan productie niet hoog genoeg is..
Etc.
Ik kijk wel wat er gebeurd, ben een uurtje bezig pas.
Ik ben Galliërquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:48 schreef Robier het volgende:
[..]
Als je écht goed wil worden moet je voor de Germanen gaan, in het begin alleen maar clubswingers maken en iedereen die op minder dan 3 uur afstand van je is dag en nacht blijven leeghalen.
Norbertus, ik zie het alquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:47 schreef KaiN het volgende:
Ik zit op server 5. Ik snap er nog geen kut van maar heb 29 bewoners.
Naam Populatie Coördinaten
Valhalla 29 (-15|-205)
Je speelt niet op een goud server?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:51 schreef sjeppert het volgende:
maybe op een nieuwe server
maar die zijn allemaal goud
nee ik zit op server 2 = geen goud serverquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 21:01 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je speelt niet op een goud server?
Hoe zit het eigenlijk met al die servers? Zijn ze allemaal 'eindig'? Oftewel zit er altijd een eind aan zo'n server?
Ja ik ben meteen om 06.00 uur begonnen. Ga aardig goed moet ik zeggen.quote:Op maandag 3 september 2007 18:47 schreef Wendigo het volgende:
Zijn er nog mensen op server 1 begonnen vandaag ?
Nieuwe start nieuwe kansen zeg maar
Ik ben een paar weken terug op 6 begonnen om de feeling te krijgen en vandaag dus maar op server 1 aan de slag om een beetje aansluiting bij de top te krijgen.
Naar aanleiding van de banner een uurtje geleden gestart met de Galliers, bevalt wel!quote:Op maandag 3 september 2007 18:47 schreef Wendigo het volgende:
Zijn er nog mensen op server 1 begonnen vandaag ?
Alleen maar grondstoffen aan blijven maken.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:00 schreef Jump het volgende:
Hoe kan je nu zo snel een hoge populatie halen? Na 13 uur in het spel al met 26 als populatie? Dat heb ik nog niet na drie dagen
Inloggen op de server en dan zie je aan de linkerkant in groene letters "travian plus" staan.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:25 schreef KaiN het volgende:
Gratis goud? Ik zie niks....
Heheh, zo bouwde ik een Pallisade..quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:26 schreef Jump het volgende:
Ik ben er ook eens met begonnen. Wat zijn goede strategieën voor in het begin? Geen nutteloze gebouwen gaan plaatsen lijkt me er al een van
Bedoel je 10 dagen gratis plus? Dat is wel gelukt.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:07 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Inloggen op de server en dan zie je aan de linkerkant in groene letters "travian plus" staan.
Klikken en dan zie je de mogelijkheden.
Ja dan is je goud op denk ik, ik kon er in ieder geval voor kiezen 25% meer graan te produceren etc.quote:Op dinsdag 4 september 2007 16:14 schreef KaiN het volgende:
[..]
Bedoel je 10 dagen gratis plus? Dat is wel gelukt.
Staat een aantal posts terug, je zoveel mogelijk concentreren op grondstoffen. De hele eerste week ofzo.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:15 schreef ROG het volgende:
Wat zijn eigenlijk de best te ondernemen (bouw)stappen als beginnende speler?
Even oogsten dus, kopje koffie en wachten maar..quote:Op woensdag 5 september 2007 02:06 schreef mcintosh het volgende:
De hele eerste week ofzo.
Zoiets heb ik ook, minus de graansilo en plus hoofdgebouw niveau 4. Nu moet ik oogsten/sparen..quote:Op woensdag 5 september 2007 20:32 schreef Hathor het volgende:
Deze ochtend een accountje aangemaakt, weet alleen zo gauw niet meer op welke server ik zit, waar kan ik dat checken?
En kan ik niet aangevallen en geplunderd worden zolang ik zelf geen militaire units heb?
Anyway, ik heb na het spenderen van alle beschikbare grondstoffen 4 graanakkers op level1, 2 klei afgravingen op level1, 2 houthakkers op level1, en 1 ijzermijn op level1. Verder heb ik in mijn nederzetting een pakhuis, een graansilo, een verbergplaats, stadsmuren, en een level2 hoofdgebouw. Is dat een beetje een redelijke opzet om een nieuw spel te beginnen?
En word je nou regelmatig aangevallen of valt dat wel mee?quote:Op woensdag 5 september 2007 23:54 schreef Pritt het volgende:
Nog steeds op server 5 rond de ~1500 inwoners inmiddels.
Idem dito. Morgen (over een uurtje/anderhalf uurtje volgens de inkomsten) kan ik een marktplaats bouwen, jeuj!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:56 schreef Hathor het volgende:
..ik zou het liefst gewoon eerst eens wat goede handelsbetrekkingen opbouwen zo links en rechts zodat het zaakje een beetje gaat draaien.
Ja, zo zal het met mij ook wel gaan waarschijnlijk. De eerste tijd ben ik serieus bezig met upgraden en bouwen, en dan na verloop van tijd als er niks echt noemenswaardigs gebeurd verlies ik interesse. Zo heb ik bijvoorbeeld op een ander forum meegedaan aan een battlesysteem, waarbij je je kan aansluiten bij gildes, en samen, of in je uppie als je dat liever doet, aanvallen uitvoeren op andere gildeleden, of loners. Je kon kiezen uit drie wapens, honkbalknuppel, dolk, of pistool, en om de twee uur kon je een aanval uitvoeren. Hoe hoger je level, hoe korter het duurde voordat je weer opnieuw kon aanvallen, en ook het aantal personen dat je kon aanvallen per ronde ging omhoog naarmate je level steeg. Ik zat op het moment dat dat spel begon langdurig in de ziekenwet, en kon dus in principe 24 uur per dag online zijn en de aanvallen stipt op tijd bijhouden, en er tevens op toezien dat aanvallen op mij persoonlijk geparreerd konden worden. Daardoor werd ik binnen twee weken zo sterk, dat zelfs een gecoordineerde aanval van 5 of 6 man van een vijandelijk gilde me amper nog schade toebracht. Ik had dus de eerste twee weken zoveel aandacht aan dat spel besteed, dat de lol en de uitdaging eigenlijk compleet verdwenen waren.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:42 schreef Grumpey het volgende:
heb het vorig jaar maart ongeveer voor 4 maanden gespeeld, daarna werd het te serieus allemaal dat ik maar gestopt ben. Je moet je wel bedenken dat het steeds meer tijd gaat kosten!
eerste 2 maanden zijn relaxt
3e maand begint al vervelender te worden
begin 4e maand vond ik het gewoon vervelend en ben gestopt toen ik 5 dorpen had.
In het begin gaat het eeeeerg traag ja, maar maak je geen zorgen, ff doorbijten.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:45 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het zo gek dat ik nog niet een enkele aanbieding binnen heb om in een alliantie te gaan zitten, met Tribal Wars vlogen de aanbiedingen me links en rechts om de oren.
Maarreh.....wat gaat dit ontzeeeeeeettend traaaaaaag zeg, het is net als gras zien groeien.![]()
Ik speel ook met 2 accounts.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:22 schreef Jump het volgende:
Ik weet nu niet op welke ik moet verder spelen. Ik was begonnen op s5, maar nu met een nieuwe server erbij heb ik me daar ook geregistreerd. Het lijkt me niet handig voor twee accounts
Ik heb er ook 2. Op NL1 speel ik nu en roof alles om me heen leeg. Heb alleen mijn hoofdgebouw naar level 3 gebracht en barakken gebouwd. Hele lage populatie, maar al wel een leger. Krijg nu zoveel smeekbedes.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:22 schreef Jump het volgende:
Ik weet nu niet op welke ik moet verder spelen. Ik was begonnen op s5, maar nu met een nieuwe server erbij heb ik me daar ook geregistreerd. Het lijkt me niet handig voor twee accounts
Nou ja, dat is niet echt de reden waarom ik daar een account heb aangemaakt, als ik wil zieken ga ik hier wel lopen kloten in ONZ of zo, daar probeer ik gewoon wat leuks op te bouwen, handel te drijven, en contacten leggen met andere gebruikers. Later, veel later, wil ik me misschien wel eens gaan bezighouden met de combataspecten van het spel, maar op dit moment heb ik daar totaal geen interesse in. Ik hoop dan ook dat ik voorlopig met rust gelaten word door figuren die het wel leuk vinden om te gaan lopen kloten met n00bs.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:09 schreef Suijk het volgende:
Alliantie moet je nu nog niet doen. Eerst even kijken hoe het gaat en welke spelers er echt sterk worden en je daar bij aansluiten. Het wordt wel leuker in een ally trouwens, beetje samen andere spelers gaan zieken.
Om het de eerste weken een beetje leuk te houden, moet je 'farmen'. Dus spelers vinden waar jij gewoon grondstoffen vandaan kan halen. Anders gaat het echt enorm traag en gaan ze jou beroven.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet echt de reden waarom ik daar een account heb aangemaakt, als ik wil zieken ga ik hier wel lopen kloten in ONZ of zo, daar probeer ik gewoon wat leuks op te bouwen, handel te drijven, en contacten leggen met andere gebruikers. Later, veel later, wil ik me misschien wel eens gaan bezighouden met de combataspecten van het spel, maar op dit moment heb ik daar totaal geen interesse in. Ik hoop dan ook dat ik voorlopig met rust gelaten word door figuren die het wel leuk vinden om te gaan lopen kloten met n00bs.
Je bedoelt door handel me ze te drijven of het gewoon van ze te pikken? Want dat is nou net wat ik voorlopig niet wil doen. En van mij valt niet veel te pikken, ik maak mijn resources bijna onmiddelijk op. Ik ben met mijn werk nooit echt lang van huis, en ben dus zo'n 75% van de dag online, zelfs als ik al lig te slapen kom ik altijd nog wel een keertje checken, als ik eruit moet om effe te pissen of zo.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:15 schreef Suijk het volgende:
[..]
Om het de eerste weken een beetje leuk te houden, moet je 'farmen'. Dus spelers vinden waar jij gewoon grondstoffen vandaan kan halen. Anders gaat het echt enorm traag en gaan ze jou beroven.
Ik ben nog nooit aangevallen.quote:Op donderdag 6 september 2007 00:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
En word je nou regelmatig aangevallen of valt dat wel mee?
Grappig..Ik vind juist de Galliers het slechste en de germanen het beste. Waarom vind je de Galliers beter?quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:37 schreef vdvorst het volgende:
Ehm, toch eens kijken wat het beste is om te kiezen (wat voor stam)
Alles heeft zo zijn voor en nadelen, ik denk dat dat gallier het beste is..
makkelijke verdediging, snelle handelaren...quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:43 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Grappig..Ik vind juist de Galliers het slechste en de germanen het beste. Waarom vind je de Galliers beter?
Klopt, volgende keer kies ik de locatie bij de alliantie zelfquote:Op vrijdag 7 september 2007 18:58 schreef Suijk het volgende:
Da's echt heel onhandig, kun je nooit hulp krijgen als het nodig is. Ik wacht nog met een ally. Binnen een week speelt de helft van die gasten het niet meer.
Is het dan iedere ronde de gok of je wel in de buurt van je alliantie ligt ?quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:28 schreef Suijk het volgende:
Nee, je eerste dorpje niet. Je volgende dorpen die je sticht wel.
je schuilplaats, zeg ik als oudgediendequote:Op vrijdag 7 september 2007 19:54 schreef ROG het volgende:
Hm ik ben al 2x aangevallen maar met 0 resultaat?
Ah. Ik dacht dat je altijd een percentage kwijt was aan een roof maar je schuilplaats verbergt dus álles indien je een kleine voorraad/productie hebt. Thanks.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:06 schreef Grumpey het volgende:
[..]
je schuilplaats, zeg ik als oudgediende
Germanen:quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:48 schreef vdvorst het volgende:
[..]
makkelijke verdediging, snelle handelaren...
Maar, nu ik kijk, waar ik in de alliantie ga, zijn allemaal romeinen,
wat ook lastig is, ik lig ver van de rest van de alliantie af! (-50|-56) tegenover (57|21)
Jep allemaal. Maar ik heb me vergist in 't bouwen, weinig tactisch gedaan.quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:08 schreef Jump het volgende:
Heb je bij Plus al de 25% bonus geactiveerd? Kan je 7 dagen lang 25% meer productie krijgen van een bepaald iets.
neej, hou het verschil laag, ga pas 5 bouwen als de rest allemaal op minimaal 3 zit. Ga pas 4 bouwen als alles op 2 is. Bouw ook altijd iets meer steen dan hout, en dan erts.quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:59 schreef Jump het volgende:
Ik heb verschillende velden op 4, en ook enkele op 1 en 2. Beter dus eerst naar vijf gaan
Dat heb ik nog niet gebruikt, doe ik iets later in het spel. Een voorbeeld van een dorpje bij een andere server die ik heb:quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:08 schreef Jump het volgende:
Heb je bij Plus al de 25% bonus geactiveerd? Kan je 7 dagen lang 25% meer productie krijgen van een bepaald iets.
quote:Op zaterdag 8 september 2007 08:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gebruikt, doe ik iets later in het spel. Een voorbeeld van een dorpje bij een andere server die ik heb:
[afbeelding]
Als je dan ergens een grote aanval wilt plegen krijg je er door die opties ontzettend veel bij.
Pff, niet normaal!!quote:Op zaterdag 8 september 2007 08:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gebruikt, doe ik iets later in het spel. Een voorbeeld van een dorpje bij een andere server die ik heb:
[afbeelding]
Als je dan ergens een grote aanval wilt plegen krijg je er door die opties ontzettend veel bij.
Ik krijg regelmatig bezoekjes van ongeveer 5000 scouts ofzo, dus dit valt nog mee.quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:30 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Pff, niet normaal!!
Maar ik ga misschien toch maar een alliantie in de buurt zoeken...
Ik zit vooral in server 1, daar is dat in ieder geval nog niet mogelijkquote:Op zaterdag 8 september 2007 10:40 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik krijg regelmatig bezoekjes van ongeveer 5000 scouts ofzo, dus dit valt nog mee.
Hallo dan zeg......ik zou met jou niet graag mot krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 08:21 schreef Suijk het volgende:
[..]
[afbeelding]
Je schuilplaats opwaarderen. Tot een niveau of 4. Germanen kunnen dan nog wel wat jatten, maar niet zoveel als ze zouden willen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:20 schreef Hathor het volgende:
Ik ben zojuist aangevallen en een flinke dosis grondstoffen kwijtgeraakt. Das nou precies waar ik bang voor was, dat een of andere malloot het niet kan laten om spelers te pakken die nog niet in staat zijn zich te verdedigen.![]()
Als ik nog de kans krijg om een legertje op te bouwen, brand ik zijn hele dorp plat. Nu heb ik in ieder geval een doel.![]()
Whehehe, ik deed niets anders toen ik nog speelde..quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:20 schreef Hathor het volgende:
Ik ben zojuist aangevallen en een flinke dosis grondstoffen kwijtgeraakt. Das nou precies waar ik bang voor was, dat een of andere malloot het niet kan laten om spelers te pakken die nog niet in staat zijn zich te verdedigen.![]()
Als ik nog de kans krijg om een legertje op te bouwen, brand ik zijn hele dorp plat. Nu heb ik in ieder geval een doel.![]()
Zo denken nu ongeveer 22 spelers om mij heen over mij.quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:20 schreef Hathor het volgende:
Ja, maar jij hebt een groot leger, diegene die mij heeft overvallen is zo te zien pas begonnen, maar heeft zich overduidelijk meteen gefocussed op zijn leger. Het is een Germaan, dus die hebben sowieso een bonus tijdens het raiden als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zo denken nu ongeveer 22 spelers om mij heen over mij.
Galliërs zijn te gekquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:20 schreef Suijk het volgende:
Klopt, maar ook een redelijk magere verdediging. Op server 3 heb ik een leger van 15, maar er zijn er 10 gevangen genomen door een Gallier. Nu moet ik flink betalen om ze weer vrij te laten...irritant.
Op wel niveau zit je schuilplaats?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:30 schreef Hathor het volgende:
Phew...lang genoeg met rust gelaten om weer een graanakker op te waarderen naar level 2, we komen er wel.![]()
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zit nog gewoon op level 1. De reden dat ik daar nog niet zoveel aandacht aan heb besteed, is omdat ik deze week veel vrije tijd heb gehad en bijna voortdurend een oogje in het zeil kon houden, en zodra er genoeg materiaal was gelijk ging bouwen of upgraden. Er is dus vrijwel nooit echt veel te halen bij mij, maar toevallig was ik nu net aan het sparen voor een upgrade, en op graan na, heeft ie van alle andere grondstoffen zo'n 80 units elk gepikt van me, en dat is dan toch even een minor setback.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:38 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Op wel niveau zit je schuilplaats?
Ja das kut. Maar upgrade ff naar level 3 ofzo, das niet zo kostbaarquote:Op zaterdag 8 september 2007 22:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zit nog gewoon op level 1. De reden dat ik daar nog niet zoveel aandacht aan heb besteed, is omdat ik deze week veel vrije tijd heb gehad en bijna voortdurend een oogje in het zeil kon houden, en zodra er genoeg materiaal was gelijk ging bouwen of upgraden. Er is dus vrijwel nooit echt veel te halen bij mij, maar toevallig was ik nu net aan het sparen voor een upgrade, en op graan na, heeft ie van alle andere grondstoffen zo'n 80 units elk gepikt van me, en dat is dan toch even een minor setback.
Over een uurtje of twee en half kan ik naar level 2 zie ik hier, en ik ben voorlopig nog wel effe wakker, dus ik zal je advies maar opvolgen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:59 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja das kut. Maar upgrade ff naar level 3 ofzo, das niet zo kostbaar
Ja, maar hij mag ze houden. Zijn schuilplaatsen zijn gevuld en ooit bevrijd ik ze wel.quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:28 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Galliërs zijn te gek
Maareh hoezo moet je dokken dan? Vraagt ie om grondstoffen in ruil voor jouw 10 man?
Ja inderdaad. Nog een tip, val nooit met 1 soldaatje een dorpje aan, want dan ben je hem sowieso kwijt.quote:Op zondag 9 september 2007 01:40 schreef Hathor het volgende:
Wat is het trouwens vreselijk duur om een legionair te trainen zeg, niet te zuinig. 120 hout, 100 klei, 180 ijzer, en 40 graan, en krijg je dan een miezerig soldaatje, of heb je dan zoiets als een cohort? Als je voor dat materiaal slechts 1 soldaatje krijgt, begin ik steeds meer respect te krijgen voor de mensen die legers van 5 a 6 duizend manschappen hebben, die moeten wel over een enorme dosis engelengeduld beschikken.![]()
Je schuilplaats ziet er dan ook uit als een doodordinaire boom, zoiets zie je nogal makkelijk over het hoofd natuurlijk. Kun je nagaan wat een goeie schuilplaats het is als zelfs jij hem al niet kunt ontdekken.quote:Op zondag 9 september 2007 09:44 schreef rick--man het volgende:
ik zal meteen mijn gegevens plaatsen:
Name: Nilles
Server: Server 1
Coord: X9Y103
ik ben pas begonnen, maar ik zit nu met 1 ding. naar aanleiding van advies ben ik begonnen met upgraden en daarna bouwen van schuilplaats. nu is die van mijn lvl 1, maar is die nergens te vinden in het dorp : /. heeft iemand anders dit ook wel eens of zit ik gewoon slecht te kijken.
Was ik ook niet van plan, maar ik wil zo snel mogelijk een handjevol legionairs hebben voor be bewaking van mijn dorp. diegene die mij gisteren heeft aangevallen heeft zelf maar 17 inwoners, die kan dus nooit een groot leger hebben, dus wil ik klaar voor hem zijn als ie zich weer zoiets in het hoofd haalt.quote:Op zondag 9 september 2007 10:02 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Nog een tip, val nooit met 1 soldaatje een dorpje aan, want dan ben je hem sowieso kwijt.
scherpe opmerkingquote:Op zondag 9 september 2007 11:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je schuilplaats ziet er dan ook uit als een doodordinaire boom, zoiets zie je nogal makkelijk over het hoofd natuurlijk. Kun je nagaan wat een goeie schuilplaats het is als zelfs jij hem al niet kunt ontdekken.![]()
quote:Hallo jump,
Ik hoop dat het goed gaat met het ontwikkelen van je dorp. De inwoners van je gebouwen en vooral je troepen hebben veel graan nodig om te overleven.
Breid een graanveld daarom uit tot level 3. We geven je wat extra grondstoffen als je klaar bent met deze taak.
Namens de Germaanse bazen wens ik je veel geluk en heel veel succes!
Hint: Dit bericht is automatisch gegenereerd, een antwoord is niet nodig.
De Galliërs krijgen de 'opdracht' en schuilplaats te makenquote:Op zondag 9 september 2007 12:39 schreef Jump het volgende:
Normaal heb je zo'n bericht gekregen, of iets in die trend:
[..]
Ja morgen ga ik verhuizen, heb ik woensdag pas weer internet. Dan heb ik graag iemand die mijn account in de gaten houdt, de velden opwaardeert enz.quote:Op zondag 9 september 2007 12:59 schreef Hathor het volgende:
Een sitter? Bedoel je daarmee iemand die je dorp eventueel kan beschermen als het nodig is?
Soms wil een berichtje weleens helpen?quote:Op zondag 9 september 2007 13:44 schreef Hathor het volgende:
Succes daarmee, ik zit zelf op server 4 en kan je dus niet helpen. En al zat ik wel op server 1, ik heb geen troepen.
Dat gezegd hebbende........![]()
![]()
![]()
diezelfde pleurislijer van gisteren heeft me zojuist opnieuw een bezoekje gebracht, en weer een handvol grondstoffen gepikt, blijkbaar gaat ie hier een dagelijkse routine van maken. 29 knuppelvechters heeft ie naar me gestuurd, op zich niks bijzonders natuurlijk, maar voor een dorp zonder verdediging iets teveel van het goede. Die gast begint een beetje vervelend te worden, op deze manier duurt het een eeuwigheid voordat ik eens iets op poten heb.
![]()
![]()
Zoals vriendelijk vragen of ie ermee op wil houden? Ik denk dat dat weinig uitmaakt, die gast heeft een makkelijke manier gevonden om aan resources te komen, en er is niks wat ik eraan kan doen. Tenzij iemand hier die ook op server 4 zit en een behoorlijk leger heeft genegen is hem een kopje kleiner te maken, daar heb ik wel een koud sixpackje voor over.quote:Op zondag 9 september 2007 13:49 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Soms wil een berichtje weleens helpen?
Precies. Op server 6 ben ik nu al 2 dagen aan het farmen bij iemand en ik krijg geen reactie. Neem aan dat ie het goed vind danquote:Op zondag 9 september 2007 13:57 schreef Suijk het volgende:
Mwah, ik zit ook iedereen om me heen aan te vallen, maar als er iemand om me heen een net bericht stuurt met de vraag om alsjeblieft op te houden, doe ik dat meestal wel. Ik zoek eigenlijk alleen maar inactieve accounts. Als ik bedreigingen krijg, ga ik gewoon 2x zoveel op bezoek om grondstoffen te halen.
Krijg je ook bedreigingen dan? Van mensen die niet in staat zijn hun eigen nederzetting te verdedigen? Daar zal je vast wel van onder de indruk zijn, niet?quote:Op zondag 9 september 2007 13:57 schreef Suijk het volgende:
Mwah, ik zit ook iedereen om me heen aan te vallen, maar als er iemand om me heen een net bericht stuurt met de vraag om alsjeblieft op te houden, doe ik dat meestal wel. Ik zoek eigenlijk alleen maar inactieve accounts. Als ik bedreigingen krijg, ga ik gewoon 2x zoveel op bezoek om grondstoffen te halen.
Ja, is wel grappig. 'Tyf op eikel, je bent vandaag al 2x langs gekomen, denk je nou echt dat ik nog meer heb? Flikker'.quote:Op zondag 9 september 2007 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Krijg je ook bedreigingen dan? Van mensen die niet in staat zijn hun eigen nederzetting te verdedigen? Daar zal je vast wel van onder de indruk zijn, niet?![]()
Je kan iemand zo vaak aanvallen als je wil, er is geen limiet. Wat betreft dorpen overnemen en vernietigen.. Dit kan alleen als iemand 2 of meer dorpen heeft. Dan kan je het dorp overnemen of letterlijk van de kaart vegen. Let wel.. Het hoofddorp kan je nooit overnemen danwel vernietigen. Deze blijft altijd op de kaart staan met een 0 populatiequote:Op zondag 9 september 2007 14:48 schreef Hathor het volgende:
![]()
Is er geen limiet aan het aantal keer dat je hetzelfde dorp kan aanvallen per dag dan? Buiten het feit dat er niks meer te halen valt natuurlijk.En ik neem aan dat je ook gewoon dorpen kunt vernietigen, of gewoon overnemen?
Ah, das dan weer wel mooi, kan ik tenminste oneindig doorgaan met mezelf te frustreren, en dat kan ik dan op het werk weer mooi op mijn broertje afreageren. Ik denk dat ik de ideale uitlaatklep gevonden heb jongens, en het is nog goedkoper dan naar het stadion gaan ook.quote:Op zondag 9 september 2007 14:51 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Je kan iemand zo vaak aanvallen als je wil, er is geen limiet. Wat betreft dorpen overnemen en vernietigen.. Dit kan alleen als iemand 2 of meer dorpen heeft. Dan kan je het dorp overnemen of letterlijk van de kaart vegen. Let wel.. Het hoofddorp kan je nooit overnemen danwel vernietigen. Deze blijft altijd op de kaart staan met een 0 populatie
Registreer je anders ook op een andere server, misschien vergaat het je daar beterquote:Op zondag 9 september 2007 14:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ah, das dan weer wel mooi, kan ik tenminste oneindig doorgaan met mezelf te frustreren, en dat kan ik dan op het werk weer mooi op mijn broertje afreageren. Ik denk dat ik de ideale uitlaatklep gevonden heb jongens, en het is nog goedkoper dan naar het stadion gaan ook.![]()
Ik draaf nu trouwens helemaal door, ik heb net via PM een uitnodiging van het FOKteam van Cybernations ontvangen, en heb maar gelijk even een account aangemaakt. Dat ziet er trouwens een stuk gecompliceerder uit moet ik zeggen. Maar goed, ik speel dus nu Travian, Tribal Wars, en Cybernation.
Zijn er nog meer van zulke online mens-erger-je-niet dingetjes?![]()
Wat mij betreft wel, daar wil ik dan wel een tweede dorp voor aanmaken.quote:Op zondag 9 september 2007 16:19 schreef ROG het volgende:
Is er interesse in een FOK alliantie op S1 eventueel? Over een dag of anderhalf kan ik wel een alliantie starten?
X 72
Y-11
Wil jij mijn account niet voor een paar dagen in de gaten houden?quote:Op zondag 9 september 2007 15:07 schreef Suijk het volgende:
En op S1 kan ik je helpen met grondstoffen als je wil.
Prima, tijd zat, momenteel moet ik nog mijn Ambassade van niv1 naar niv3 ugraden.quote:Op zondag 9 september 2007 16:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, daar wil ik dan wel een tweede dorp voor aanmaken.
Op S1? Kan wel hoor.quote:Op zondag 9 september 2007 16:24 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wil jij mijn account niet voor een paar dagen in de gaten houden?
Vanaf morgen tot en met woensdag waarschijnlijk.
Je hebt het hier wel over FOK, geen kleine community al zeg ik het zelf. Als dat allemaal op 1 server gaat zitten maakt de afstand niet eens zoveel meer uit lijkt me.quote:Op zondag 9 september 2007 17:03 schreef mcintosh het volgende:
Een alliantie kan je beter op basis van positie op de kaart oprichten dan op basis van een forum denk ik..
Als je mijlenver uit elkaar ligt heb je niets aan een alliantie.
Zou perfect zijn.quote:
Dat.quote:Op zondag 9 september 2007 17:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je hebt het hier wel over FOK, geen kleine community al zeg ik het zelf. Als dat allemaal op 1 server gaat zitten maakt de afstand niet eens zoveel meer uit lijkt me.
Ja, heb al regelmatig mensen gesit. Ik heb dezelfde naam op travian als hier, dus dat moet makkelijk te vinden zijn. Stuur dan ook maar een berichtje met wat je zo ongeveer wilt in die paar dagen.quote:Op zondag 9 september 2007 17:11 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zou perfect zijn.
Morgen maak ik je Sitter oké? Ik neem aan dat je weet hoe dat werkt
Wat is jouw naam op S1?
Als dat zo zou zijn heb ik gigantisch zitten slapen zeg.quote:Op zondag 9 september 2007 17:40 schreef Suijk het volgende:
Speel je al op S1 of niet?
Ja, das mijn real life name, naam van het dorp is Ultrajohnus, een verwijzing naar de Romeinse naam van Utrecht.quote:Op zondag 9 september 2007 17:46 schreef mcintosh het volgende:
John Krete zit op die locatie...
Ja, dat kan ik zien aan de tijd die het duurt voordat je transport hier is, zo rond half 1 vannacht.quote:Op zondag 9 september 2007 17:54 schreef Suijk het volgende:
Jammer dat je zo ver weg zit, kan je niet echt helpen op die manier.
Nicequote:Op zondag 9 september 2007 17:58 schreef Jump het volgende:
Zojuist mijn eerste aanval gedaanVan elk zo'n 150 grondstoffen gestolen
Das ook lekker....join us or pay the consequences......fijne jongens.quote:Op zondag 9 september 2007 18:08 schreef ROG het volgende:
Op GoT zag ik wat tools, alleen beetje dode links alleen? Zo zou een soort map-locator iets wel handig zijn, ik heb geen idee welke FOKkers dichtbij mij zitten. Heb net een alliantieaanbod afgeslagen, komt die knakker met een aanval. Zo komt mijn barak er nooit..
Ik krijg jeuk als ik naar ja avatar kijk.quote:Op zondag 9 september 2007 20:02 schreef Quispi het volgende:
Ik heb mij ook geregistreerd op s1. Ik ben quispi en heb momenteel 57 populatie. Grondstoffen beginnen nu eindelijk wat door te groeien en morgen begin ik met het bouwen van de eerste troepen![]()
Locatie? -54/-56quote:Op zondag 9 september 2007 20:02 schreef Quispi het volgende:
Ik heb mij ook geregistreerd op s1. Ik ben quispi en heb momenteel 57 populatie. Grondstoffen beginnen nu eindelijk wat door te groeien en morgen begin ik met het bouwen van de eerste troepen![]()
60 -60, dus das wel in de buurt dacht ik.quote:Op zondag 9 september 2007 23:04 schreef Quispi het volgende:
[..]
Zit er nog iemand bij mij in de buurt?
Je verdedigd automatisch in Travian, dus áls er eenheden in een dorp zijn en je valt aan zullen ze dus altijd verdedigen, wat je ook te zien krijgt in een rapportje.quote:Op maandag 10 september 2007 18:05 schreef Hathor het volgende:
En is dit ook mogelijk in Travian?
In je dorpscherm (overview noem ik het maar), zie mijn meesterpaintwerk;quote:Op maandag 10 september 2007 19:09 schreef mcintosh het volgende:
Dat kon volgens mij wel ROG, maar dat is veranderd.
Hoe zie je dat er een aanval aankomt
Okeeee.. ben pas 2 keer aangevallen, beiden keren was ik offline, dus als je online bent zie je dat.quote:Op maandag 10 september 2007 19:26 schreef ROG het volgende:
[..]
In je dorpscherm (overview noem ik het maar), zie mijn meesterpaintwerk;
[afbeelding]
Dan moet je wel (bijna) zeker weten dat ie zo goed als verlaten is. En ga geen Galliërs aanvallen, die hebben zo een stuk of 10 vallen staan en dan ben je ze al kwijt.quote:Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef ROG het volgende:
Hey Jump, met wat voor leger(aantallen) val jij aan? Is 4 een redelijk aantal?
ff 1 tip.quote:Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Jump het volgende:
Zo dus:
[afbeelding]
Hier ga ik nu iemand anders aanvallen.
bou jij alleen maar direct om je dorp grondstoffen uit?quote:Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Jump het volgende:
Zo dus:
[afbeelding]
Hier ga ik nu iemand anders aanvallen.
Op s1 ben ik germanen, zelfde op s5. Maar ik ga met s5 stoppen als ik wat groter ben op s1. In het begin het gaat allemaal redelijk traag als je weinig kan doen.quote:Op maandag 10 september 2007 22:22 schreef MoreMark het volgende:
Welk volk ben je eigenlijk Jump?
Had die man geen scout ofzo??quote:
Nee, kwam gewoon even langs. Ik vermoed heldentraining ofzo.quote:
ROTFL Die was zeker levensmoe? Wel gutsy trouwens, alhoewel het meer voor de hand ligt dat ie niet wist waar ie mee te maken zou krijgen.quote:
Wat zijn zijn coördinaten?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:58 schreef Hathor het volgende:
Schiet het al een beetje op met de vorming van een alliantie? Ik kan namelijkk wel wat steun gebruiken, ondanks mijn beleefde verzoek om me de kans te geven wat op te bouwen gaat die pleurisGermaan vrolijk verder met het plunderen van mijn grondstoffen. Hij heeft zelfs niet de moeite genomen om te reageren op mijn berichtje.![]()
Idem dito maaar ik heb de vergissing gemaakt om 4 á 5 Phalanxen te maken een dag terug, allemaal de pan in gehakt bij een aanval op m'n metropooltje.. dus ik moet nog even resources verzamelen, vanavond (laat) moet het lukken (heb slechts een productie van 42/42/35/17 ofzo). Alleen heb ik dan nog geen troepenmacht.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:58 schreef Hathor het volgende:
Schiet het al een beetje op met de vorming van een alliantie? Ik kan namelijkk wel wat steun gebruiken
59 -61 en de naam is Heroic's dorp. Hij heeft minder inwoners dan ik, zo'n 31 of zo, maar hij valt me steeds aan met zo'n 30 knuppelvechters. Ikzelf heb nog helemaal niks, ben alleen maar bezig mijn economie op te pompen, en heb nog niet echt de ruimte om massaal troepen te gaan produceren. Ik had een legionair, en die heeft de laatste raid uiteraard niet overleefd. Toen ik vanochtend opstond ging ik er van uit dat ik mijn barakken naar level 2 kon upgraden, maar hij had een flinke hoeveelheid hout en ijzer van me gepikt, waardoor het allemaal weer wat langer gaat duren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:38 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wat zijn zijn coördinaten?
En met hoeveel valt hij aan?
Voor een beginnende server is 30 knuppelvechters aardig.. die ga ik nu ook nog niet de baas zijn, helaas.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
59 -61 en de naam is Heroic's dorp. Hij heeft minder inwoners dan ik, zo'n 31 of zo, maar hij valt me steeds aan met zo'n 30 knuppelvechters. Ikzelf heb nog helemaal niks, ben alleen maar bezig mijn economie op te pompen, en heb nog niet echt de ruimte om massaal troepen te gaan produceren. Ik had een legionair, en die heeft de laatste raid uiteraard niet overleefd. Toen ik vanochtend opstond ging ik er van uit dat ik mijn barakken naar level 2 kon upgraden, maar hij had een flinke hoeveelheid hout en ijzer van me gepikt, waardoor het allemaal weer wat langer gaat duren.
Hij heeft dus helemaal geen indrukwekkend leger, maar 30 knuppelvechters is nu nog teveel voor me.
Wat denk je dat ik nodig heb om een aanval van zo'n groep te kunnen weerstaan? Ik heb een muur van level 1, plus in Travian Plus de defensive bonus van 10% geactiveerd, maar uiteraard geen troepen. Heb ik zo'n zelfde aantal ongeveer nodig om een beetje succesvol te kunnen zijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:52 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Voor een beginnende server is 30 knuppelvechters aardig.. die ga ik nu ook nog niet de baas zijn, helaas.
Je hebt aanvalstroepen en verdedigingstroepen. Het beste kun je hem gewoon aanvallen want de verdediging van knuppelvechters is heel kut. Die hak je zo in de pan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik nodig heb om een aanval van zo'n groep te kunnen weerstaan? Ik heb een muur van level 1, plus in Travian Plus de defensive bonus van 10% geactiveerd, maar uiteraard geen troepen. Heb ik zo'n zelfde aantal ongeveer nodig om een beetje succesvol te kunnen zijn?
Is lastig te zeggen. Ligt er helaal aan wat voor bonussen hij heeft bij zijn aaval.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik nodig heb om een aanval van zo'n groep te kunnen weerstaan? Ik heb een muur van level 1, plus in Travian Plus de defensive bonus van 10% geactiveerd, maar uiteraard geen troepen. Heb ik zo'n zelfde aantal ongeveer nodig om een beetje succesvol te kunnen zijn?
Als je 1 schuilplaats op lvl 10 hebt, krijg je de optie om een nieuwe te bouwen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:03 schreef Hathor het volgende:
3 schuilplaatsen? Hoe krijg ik dat voor elkaar? In het bouwmenu heb ik momenteel alleen de optie om een Heldenhof te bouwen, en geen tweede of zelfs derde schuilplaats. Ik heb er eentje op level 4.
Ah....weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je 1 schuilplaats op lvl 10 hebt, krijg je de optie om een nieuwe te bouwen.
Geldt trouwens ook voor je pakhuizen en graanopslagplaats. Normaal past daar 80.000 van iedere grondstof in, maar dan kun je er ook weer meerdere bijbouwen. Maar goed, dat duurt nog wel eventjes.quote:
59 -61 kan ik nog net tegelijk met mijn dorp op het kaartje zien, ik zit op 54 -55 maar ik heb ook nog geen leger of zo dus daar heb je ook niks aanquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
59 -61 en de naam is Heroic's dorp.
Vergeet geen uitnodigingen de deur uit te doen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:56 schreef ROG het volgende:
Om ca. 21u vanavond kan ik (hopelijk) een alliante beginnen. Stay tuned.
Aaaaargh, wéér een aanval! Nummer zes of zeven al van hem, Christophus (71|-10) met telkens 8 á 10 knuppelvechters..quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vergeet geen uitnodigingen de deur uit te doen.![]()
Heheh, de schade viel mee. Wel wat vertraging maar voor middernacht een alliantie moet lukken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:11 schreef Jump het volgende:
Ik kan geen troepen sturen, ze komen pas aan over 21 uur anders
Nou, hij had ze ook aan mij kunnen doneren, ik zit te springen om een legertje met die fijne buurman van me.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:49 schreef Suijk het volgende:
Die gast die mij aanviel stuurde zijn troepen naar me toe omdat hij graantekort had en even troepen kwijt moest.
Ai ai.. momenteel ligt iedereen behoorlijk ver van elkaar af geloof ik.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:03 schreef MoreMark het volgende:
Je weet dat er maar 3 mensen per level in kunnen? Selecteren op ras/grootte/ligging is in eerste instantie dus wel aanbevolen wil je er iets groots van maken
Ik weet van niks.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:27 schreef Hathor het volgende:
Laat maar...tis alweer goed, zal wel een internetscheetje zijn geweest. Effe voor de duidelijkheid, er is hier niemand met de naam "Electric Ice" die de alliantie aan het opzetten is toch? Daar heb ik namelijk net een uitnodiging van ontvangen, en hij vraagt om een snel antwoord. Als het geen Fokker is dan pas ik.
Count me in, ver uit de buurt of niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:32 schreef ROG het volgende:
[..]
Ik weet van niks.
edit: 23.22 is mijn Ambassade op niv3, als toetreders: Hathor, Jump en mcintosh?
Dan kan ik jou een hand geven, want mij is exact hetzelfde gebeurt. Kost me steeds een lading grondstoffen, die me anders een stuk verder op weg hadden geholpen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:41 schreef Crack_david het volgende:
Ik heb me ook even aangemeld.. heb nu ongeveer alle landjes op lvl 1 of 2.. maar ben al 3x aangevallen
John Krete, naam van het dorp is Ultrajohnus.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:30 schreef ROG het volgende:
Hathor, wat is je spelersnaam?
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef Hathor het volgende:
Die Germaan is weer langsgeweest, alleen deze keer ving ie bot. Ik heb een soort patroon ontdekt, hij valt meestal vroeg in de ochtend aan, zo tussen 8 uur en kwart over 8. Ik heb het idee dat het nog een scholier is, en dat ie voordat ie de deur uitgaat effe snel wat probeert te pikken met zijn knuppelvechters. Dus wat heb ik nu gedaan...ik ben gewoon een uur vroeger opgestaan dan hem, en heb alle aanwezige resources besteed aan het upgraden van gebouwen, dus toen hij langs kwam viel er domweg niks meer te plunderen, en datgene wat er wel was, zat verstopt in de schuilplaats.![]()
wie niet sterk is moet slim zijn.![]()
Er wordt meestal 's morgens aangevallen, dan zijn er de meeste grondstoffenquote:Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef Hathor het volgende:
Die Germaan is weer langsgeweest, alleen deze keer ving ie bot. Ik heb een soort patroon ontdekt, hij valt meestal vroeg in de ochtend aan, zo tussen 8 uur en kwart over 8. Ik heb het idee dat het nog een scholier is, en dat ie voordat ie de deur uitgaat effe snel wat probeert te pikken met zijn knuppelvechters. Dus wat heb ik nu gedaan...ik ben gewoon een uur vroeger opgestaan dan hem, en heb alle aanwezige resources besteed aan het upgraden van gebouwen, dus toen hij langs kwam viel er domweg niks meer te plunderen, en datgene wat er wel was, zat verstopt in de schuilplaats.![]()
wie niet sterk is moet slim zijn.![]()
Het was alleen niet echt ideaal op mijn vrije dagje. Ik heb de upgrades gemaakt en ben weer terug mijn nest ingekropen.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:39 schreef vdvorst het volgende:
[..]
Er wordt meestal 's morgens aangevallen, dan zijn er de meeste grondstoffen
vroeg opstaan en uitgeven werkt inderdaad
Zorg dat alles op is en stuur je troepen eventueel weg naar een vriend ofzo!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:02 schreef Hathor het volgende:
33 knuppelvechters, weer van die eikel uiteraard. Is er niemand bij mij in de buurt die die gast eens even op zijn nummer zou kunnen zetten? Ik ben eventueel bereid er met grondstoffen voor te betalen.
Kan dat? Elke solaat die ik train zolang onderbrengen bij een ander? Kost dat die persoon geen voedsel dan of zo?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:00 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Zorg dat alles op is en stuur je troepen eventueel weg naar een vriend ofzo!
Edit: beetje late reactie
Jawel, maar tegen de tijd dat die eenheden bij hem zijn kunnen ze alweer terug want dan is de aanval waarschijnlijk voorbijquote:Op woensdag 12 september 2007 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan dat? Elke solaat die ik train zolang onderbrengen bij een ander? Kost dat die persoon geen voedsel dan of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |