abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 april 2006 @ 23:25:15 #1
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36594646
Naar aanleiding van het gesprek uit FB in US, vraag ik me het volgende af;

Ben ik inderdaad nu zo oud? Is er inderdaad al een "generatiekloof" gevormd binnen de 10 jaar? Het is pas een kleine 13 jaar geleden dat ik 16 was. Toch begrijp ik de jeugd van tegenwoordig niet meer. Bitches dit, ho's dat, pussy voor en achter. Kleinerend gedrag is standaard en respect voor elkaar hebben of plezier is uit. Hoe denken jullie hierover?
quote:
Op zondag 2 april 2006 19:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb het even door gelezen .

Ik ben met fok eens dat er geen seksueel getinte foto's mogen staan van pubers onder de 18jaar.
De reden dat ik er mee eens ben is dat de pubers beschermt moeten woorden voor hun fouten.
De foto's die worden geplaats op het net blijfen ook voorgoed op het net (google cash).
Wat ik minder vind is hoe sommige mods en gebruiker reageren op het forum.

aan Mukie
Zag ook een reactie van jouw dat je geen pubers kan begrijpen.
terwijl jij zelf net (bouwjaar 1977)29@30jaar ben
Je kan je eigen tijd zeker niet herrineren toen je een pubertje was??
Je zal net zo domme doos geweest zijn als het meisje die de foto's had geplaats in die tijd.

en nee ik ben geen pubertje
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:18 schreef Mukie het volgende:

[..]

Nou nee...Zo'n "doos" ben ik inderdaad nooit geweest. Fikkie stoken, aan brommers sleutelen, stiekum uitgaan en verkleedpartijetjes houden. Dat was mijn pubertijd.

Pubers van tegenwoordig begrijp ik inderdaad niet. Dat gangbangs normaal zijn en elkaar pijpen een vriendendienstje (zie nova docu een tijdje terug). Foto's van mezelf nemen als zijnde sexy en gewaagd dacht ik niet eens over toen ik nog puber was. Daarvoor had je andere leuke dingen te doen buiten. Ookwel spelen genoemd, iets wat ik minder en minder bij de jeugd van vandaag zie. Te snel willen ze meedoen met de grote-mensen wereld. Te snel zelfstandig zijn, volwassen en sexueel actief. Noem het misbegrip of een generatiekloof. Ik vind mezelf nog niet volwassen genoeg, laat staan dan de dames en heren die oa. op sites staan als sugababes.

Maar dit is mijn persoonlijke mening, die gegarandeerd ook overgekomen is, aangezien de persoonlijke noot in je bericht. Kids vandaag zouden zich zorgen moeten maken of ze een toets wel gehaald hebben, of ze die speelgoed auto krijgen die ze zo graag willen hebben en niet of ze na afloop een soa hebben opgelopen.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_36595098
kijk je wel naar de juiste pubers ?
pi_36595179
Ik ben het wel met je eens.
Als je tegenwoordig op je 14 nog maagd bent dan hoor je er niet bij. Half puberend Nederland heeft al orale sex gehad met tig verschillende partners.

De zaken bij Durex gaan goed neem ik aan

Waarom niet dit topic starten in het hol van de leeuw nml. PUB ?
♥ K, N, R en F ♥
  zondag 2 april 2006 @ 23:42:46 #4
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36595226
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:41 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Ik ben het wel met je eens.
Als je tegenwoordig op je 14 nog maagd bent dan hoor je er niet bij. Half puberend Nederland heeft al orale sex gehad met tig verschillende partners.

De zaken bij Durex gaan goed neem ik aan
Daarom geeft de cz waarschijnlijk ook die hele emmer aan condooms gratis weg.

In PUB? Ik wil weten of ik oud ben qua denken bij alle leeftijden. Niet alleen pubers, dan weet ik het antwoord al.
pi_36595469
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:25 schreef Mukie het volgende:
Naar aanleiding van het gesprek uit FB in US, vraag ik me het volgende af;

Ben ik inderdaad nu zo oud? Is er inderdaad al een "generatiekloof" gevormd binnen de 10 jaar? Het is pas een kleine 13 jaar geleden dat ik 16 was. Toch begrijp ik de jeugd van tegenwoordig niet meer. Bitches dit, ho's dat, pussy voor en achter. Kleinerend gedrag is standaard en respect voor elkaar hebben of plezier is uit. Hoe denken jullie hierover?
[..]

[..]
Ik snap je volkomen. Ik denk soms ook wel eens; ben ik nu zo'n oude lul aan 't worden of hoe zit dat... Ik denk wel dat we hier als maatschappij zijnde de rekening wel van gepresenteerd krijgen over een jaar of 10-15.
  zondag 2 april 2006 @ 23:58:28 #6
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36595641
Ach, wat een gezeur. ik ken genoeg mensen die even oud zijn als ik die ik ook niet begrijp, dus dat heeft niks met generaties te maken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 3 april 2006 @ 00:05:27 #7
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36595796
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:42 schreef Mukie het volgende:

[..]

Daarom geeft de cz waarschijnlijk ook die hele emmer aan condooms gratis weg.

In PUB? Ik wil weten of ik oud ben qua denken bij alle leeftijden. Niet alleen pubers, dan weet ik het antwoord al.
Ik val er zelf een beetje tussen, maar ik kan het van allebei wel begrijpen. Jij bent nog opgegroeid zonder dat je echt 24/7 alles op kon zoeken en achter een pc kon zitten. Voor die 13/14 jarige pubers is dat niks bijzonders meer en doordat je eigenlijk alles wel op internet kunt vinden (maar vooral ook wel veel zieke shit) wordt dat als normaal gezien. Het hele stereotype beeld dat je ook wel ziet op onder andere TMF helpt ook niet echt mee (zonder daar meteen weer de schuld bij te leggen, natuurlijk).

Maar toch niet helemaal.
pi_36595899
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, wat een gezeur. ik ken genoeg mensen die even oud zijn als ik die ik ook niet begrijp, dus dat heeft niks met generaties te maken.
pi_36596062
Zou dit te maken kunnen hebben met het vervroegen van bijvoorbeeld sexuele voorlichting, niet op de huidige generatie maar juist de vorige. Waar dus steeds jongere mensen met elkaar 'omgaan'.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  maandag 3 april 2006 @ 00:15:43 #10
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36596086
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Das waar ja Maar het gaat nu ook meer over het beeld wat veel mensen hebben over wat tegenwoordig 'gewoon' gevonden wordt. Hoewel gewoon natuurlijk ook relatief is
Maar toch niet helemaal.
pi_36596142
Toen ik 12 was had ik ook al klasgenootjes die seks hadden in het fietsenhok hoor. En ik ben ook al 25
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_36596286
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:15 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Das waar ja Maar het gaat nu ook meer over het beeld wat veel mensen hebben over wat tegenwoordig 'gewoon' gevonden wordt. Hoewel gewoon natuurlijk ook relatief is
Precies, maar wat is vandaag de dag niet meer gewoon? Alles kan en 'moet maar kunnen' tegenwoordig en als je iets minder hebt dan een ander tel je al niet meer mee. De maatschappelijke druk is hierbij enorm groot. Mensen willen steeds meer en beter en schromen niet voor daar alles voor te doen en op te offeren incl. eventuele principes daarbij terzijde te schuiven. De jacht naar de ultieme luchtbel is begonnen...
pi_36596322
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat vraag ik me ook af. Goed, pubers zijn tegenwoordig waarschijnlijk met andere dingen bezig dan de generatie voor ons, tijden veranderen. Maar die dingen die in de OP beschreven worden herken ik echt niet, ook niet bij mijn zusje en haar vrienden die weer wat jaartjes jonger zijn dan ik. Er zijn inderdaad jonge meisjes die foto's van zichzelf op internet plaatsen, dat deed ik zelf ook op vrij jonge leeftijd. Maar goed, dat betekent nog niet dat je gelijk helemaal verdorven bent ofzo. Misschien is het juist wel een uitlaatklep voor meisjes die in het dagelijks leven heel braaf zijn, wie weet.

Je moet inderdaad oppassen naar welke pubers je kijkt. De meeste mensen die ik ken zitten op het VWO en daar valt het reuze mee. Natuurlijk heb je mensen die er vroeg bij zijn, maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik heb wel andere verhalen gehoord over VMBO-scholen. Maar goed, het feit dat die dingen doorverteld worden geeft al aan dat het daar toch ook niet als normaal of vanzelfsprekend gezien wordt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_36596504
Ik was anders best een slet toen ik 15 was. Al die zoenspelletjes, sjonge, het was me de tijd wel.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_36597666
Het ligt niet zozeer aan je leeftijd.Maar de pubers zijn veranderd.
Ten eerste puberen kinderen eerder.Ik help wel eens op een basisschool waar ik gewerkt heb en als ik hoor wat die kids uit groep 8 allemaal uitkramen.Het zijn allemaal dingen waar ik het pas op de middelbare school overhad.
Ten tweede hebben kinderen een grotere bek.Ouders hebben niet meer het lef om grenzen te stellen,over alles moet worden gediscussieerd,terwijl ik gewoon nog ouderwets moest luisteren.
Ook ontbreekt het ouders vaak aan tijd om de kinderen een beetje fatsoenlijk op te voeden.En als de ouders niet thuis zijn bedenken de kids hun eigen regels wel.
Verder spelen kinderen minder buiten want ze brengen hun tijd achter de computer door.Of ze zitten dag en nacht voor de TV.Dat maakt ze onverschillig en lui en dat zijn dingen die ik een aantal jaren terug in de jeugdsoos wel zag.De huidige generatie wil vermaakt worden en wil daarvoor zelf niets hoeven doen.Dat soort gelegenheden bloedt dus ook dood.
Verder heeft de opmars van internet ook aan de generatiekloof bij gedragen.
Ik kan mij nog herinneren dat er geen geldautomaten waren,geen mobieltjes en dat er geen internet was.En dat er op TV dusdanig weinig te zien was(logisch met twee zenders) dat je maar wat graag de bak lego te voorschijn haalde of naar buiten ging.
Verder zijn de programma's op TV niet echt van een hoger niveau geworden,alles wordt die zender maar opgegooid en dat kon vroeger ook niet.

Dus kort samengevat denk ik dat er de afgelopen jaren zoveel is veranderd dat de generatiekloof behoorlijk wat groter is geworden.
En ik denk dat we daar nog wel de zure vruchten van zullen plukken want de pubers van nu lijkt me niet het meest produktieve volk wat er bestaat.
  maandag 3 april 2006 @ 07:45:40 #16
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36598979
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:25 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Goed, pubers zijn tegenwoordig waarschijnlijk met andere dingen bezig dan de generatie voor ons, tijden veranderen. Maar die dingen die in de OP beschreven worden herken ik echt niet, ook niet bij mijn zusje en haar vrienden die weer wat jaartjes jonger zijn dan ik. Er zijn inderdaad jonge meisjes die foto's van zichzelf op internet plaatsen, dat deed ik zelf ook op vrij jonge leeftijd. Maar goed, dat betekent nog niet dat je gelijk helemaal verdorven bent ofzo. Misschien is het juist wel een uitlaatklep voor meisjes die in het dagelijks leven heel braaf zijn, wie weet.

Je moet inderdaad oppassen naar welke pubers je kijkt. De meeste mensen die ik ken zitten op het VWO en daar valt het reuze mee. Natuurlijk heb je mensen die er vroeg bij zijn, maar dat zijn echt uitzonderingen. Ik heb wel andere verhalen gehoord over VMBO-scholen. Maar goed, het feit dat die dingen doorverteld worden geeft al aan dat het daar toch ook niet als normaal of vanzelfsprekend gezien wordt.
Als ik kijk naar pubers, dan is dat in zijn algemeenheid wat ik zo op straat meemaak, via docu's, via de ouders zelfs, internet, de kroeg etc... Liever wil ik er nu geen issue van maken welk deel van onze maatschappij dit betreft mbt schoolniveau. Maar qua doorsnee. Zeker er zijn ook jongeren die niet meedoen aan de hype van tegenwoordig, zijn er nog steeds "de oude maagden" en ook de kinderen die zelfs met 2 woorden spreken.

Ook zeg ik niet dat de jeugd van tegenwoordig verdorven is, maar we gaan wel behoorlijk hard die kant uit. Wat is er immers mis met een kind dat nog een kind wilt zijn? Dat gaat tegenwoordig bijna niet meer. Juist door die "sociale druk".
  maandag 3 april 2006 @ 07:48:37 #17
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36598991
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:31 schreef nozem het volgende:
Ik was anders best een slet toen ik 15 was. Al die zoenspelletjes, sjonge, het was me de tijd wel.
Een zoenspelletje is nog iets anders dan al direct met iemand in bed duiken. Ik vraag me soms af of kinderen nog weten wat liefde is. Wat verliefdheid is. Niet te verwarren met geilheid. Maar kom op.... En ik stoot vast sommige mensen nu tegen het hoofd, wat hebben kids van een jaar of 12, 13 nu bij elkaar te zoeken in bed/steeg etc. Ze hebben net hun eerste schaamharen op de zak staan.
  maandag 3 april 2006 @ 07:50:00 #18
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36599001
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:17 schreef Thisbe het volgende:
Toen ik 12 was had ik ook al klasgenootjes die seks hadden in het fietsenhok hoor. En ik ben ook al 25
Op die leeftijd kreeg je dan vaak te horen "vroeg rijp vroeg rot".
Tegenwoordig ben je een loser als je je eerste trio nog niet hebt gehad op je 15e.
Waar gaat het eindigen?
  maandag 3 april 2006 @ 08:18:19 #19
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36599170
Daarnaast heb ik dan nog iets om over na te denken; "Willen ze niet meer jong zijn, of kunnen ze niet meer jong blijven?"
  maandag 3 april 2006 @ 08:41:18 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36599357
Ach, ik zie zo veel verschil niet buiten het feit dat de jeugd van tegenwoordig (:P) zich volledig spiegelt aan een niet bestaande wereld die ze meekrijgen uit videoclips.

Het is allemaal zo plastic. Maar daar groeien ze wel weer overheen. Deels althans.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36599381
quote:
Op maandag 3 april 2006 07:50 schreef Mukie het volgende:

Tegenwoordig ben je een loser als je je eerste trio nog niet hebt gehad op je 15e.
Waar gaat het eindigen?
Is dat echt zo? Ik geloof er niks van. Misschien in bepaalde kringen, maar volgens mij zijn het uitzonderingen en heb je een beetje een gekleurd beeld van de 'jeugd van tegenwoordig'
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 3 april 2006 @ 08:45:39 #22
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_36599392
quote:
Op maandag 3 april 2006 08:18 schreef Mukie het volgende:
Daarnaast heb ik dan nog iets om over na te denken; "Willen ze niet meer jong zijn, of kunnen ze niet meer jong blijven?"
"Weten ze wel wat jong zijn is?"

Ik heb een zusje (we schelen 11 jaar) en daar heb ik het eens hierover gehad, omdat het mij ook al opviel dat "de jeugd van tegenwoordig" ( ) zo anders in elkaar zat als mijn pubertijd. Inderdaad, fikkie stoken, stiekum uitgaan, zoenspelletjes was ook mijn pubertijd, samen met af en toe wat school, je kent het wel

Mijn zusje wist me te vertellen, dat er volgens haar ook een kern van waarheid in zit, en dat het eigenlijk grotendeels samenhangt met ouderlijk toezicht. Ouders moeten steeds meer met z'n twee-en werken om de hypotheek, de computer en de mp3speler te kunnen betalen, waardoor er voor hun weinig tijd/energie overblijft om in de kinderen te stoppen, die vervolgens makkelijk kunnen ontsporen. Want zeg eens zelf: Was het niet altijd veel stoerder om om te gaan met oudere vrienden dan wanneer je de oudste uit je groep was ?
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  maandag 3 april 2006 @ 08:55:01 #23
141994 Dickies
Since 1922
pi_36599499
Ergens best interessant.

In mijn tijd ( ) liepen die meiden er niet vanaf hun 12e bij alsof ze 16 waren. Veel kinderlijker nog.

Maar dat iedere puber nu gangsbangs etc. normaal vindt gaat ook weer te ver. Ik ken genoeg meiden van 16/17 die daar nooit aan mee hebben gedaan. En ik zie het ze ook sowieso niet doen. Zijn dan ook niet de typische 'sugababes' maar toch.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
pi_36599627
ik ben 21, ennuh, ik snap die kinderen van 14 ook niet helemaal (hoor mij dan )
Ik kan me niet herrineren dat ik ZO erg was toen ik zo oud was.
Oke ik ben ook ontmaagd op em 14e. maar zols het nu gaat vindt ik toch wel weer net iets te.
En niet alleen met sex.
maar zo gaat het ook met drugs en alchohol.
iedereen is totaal losgeslagen lijkt het wel.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  maandag 3 april 2006 @ 09:17:38 #25
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36599802
Zeg, die TT he, die spreekt over < 10 jaar. Ik weet dat men zich graag jong rekent maar is het niet meer 15-20 jaar verschil, gezien de leeftijd waarover gesproken wordt?
Taking the heroine out of chix since 1980
pi_36599884
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:17 schreef david. het volgende:
Zeg, die TT he, die spreekt over < 10 jaar. Ik weet dat men zich graag jong rekent maar is het niet meer 15-20 jaar verschil, gezien de leeftijd waarover gesproken wordt?
inderdaad.
voor mij dan niet ma goed,
  maandag 3 april 2006 @ 09:30:41 #27
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_36600007
Nou als ik nu kijk naar "de jeugd" (sprak opa van 22 ) dan snap ik ze idd ook meer niet dan wel. Ik weet dan wel dat ik niet de standaardpuber zal zijn geweest maar ook ik zag hoe anderen zich gedroegen en hoe mijn vrienden en vriendinnen uit die tijd dat deden.

Als ik dan kijk hoe het er tegenwoordig aan toe gaat dan heb ik echt zoiets van wtf waar is dat in minder dan 10 jaar (dus de TT klopt wel david. ) naar toe gegaan . Denk idd dat je het het beste kan zoeken in idd de tijd die ouders met hun koters besteden (is dit niet de generatie die zo'n beetje massaal naar creches e.d. zijn gegaan omdat pa en ma t druk hadden met werk). Verder durf ik m ook wel aan om m op scholingsniveau te gooien voor een deel, alhoewel dat voor een deel ook niet op zal gaan . Maarja dan krijg je dus denk ik ook weer de link naar ouders die moeten werken/inkomen. Vaker dat je het wat "rijkere" volk richting VWO/Havo ziet gaan, en dat daar dus maar bv. 1 ouder van hoeft te werken oid.

Maarja das allemaal fijn speculeren over zaken die helemaal niet hoeven te kloppen, wat ik wel weet is dat ik met men paar jaa rverschil de jeugd iig ook niet snap .
[16:08] &lt;portier&gt; Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  maandag 3 april 2006 @ 09:51:49 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36600365
quote:

[..]

Waar gaat het eindigen?
Wat een populistische onzin.

Sorry, maar dit slaat echt nergens op.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_36600404
quote:

[..]

Waar gaat het eindigen?
Nou, ik weet niet wat voor pubers jij tegenkomt, maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.
  maandag 3 april 2006 @ 09:58:18 #30
33189 RM-rf
1/998001
pi_36600463
die 'generatie-kloof' is volgens mij vooral het feit dat mensen die ietwat 'ouder' zijn opeens de meest onzinnige cliche-generalisaties als 'waarheid' gaan aannemen ...
dat de jeugd 'verdorven' zou zijn, oversexed en compleet ontspoord ..... (en zijzelf 10 jaar terug natuurlijk 'engeltjes' waren)

Ik kan me nog goed herinneren dat ik toen ik 16 jaar was een rot-hekel eraan had dat ook toen er allemaal gesproken werd over allerlei dingen die de 'jeugd' fout zou doen... terwijl mijn ervaring juist was dat dat geheel meeviel en zeker niet zo rigoureus was als veelal voorgesteld ...

Ja, dat de jeugd sexueel actief is vanaf een jaar of 14,15... tja, dat klopt, dat vinden veel mensen heel erg 'schokkend', maar het is gewoonweg zo... jaren al ... het betekent niet dat jongeren met iedereen neuken en alles doen 'voor een lolly' (zo brengt de media het dan weer) ...

Zolang je zelf tot de groep jeugd behoort, ben je verontwaardigd door die valse voorstelling over het 'wangedrag van de jeugd' .....
Maar zijn diezelfde personen net een paar jaartjes ouder, zodat ze zelf niet meer 'beschuldigd' worden van dat wangedrag, protesteren ze niet meer tegen de foute voorstelling van het gedrag van jongeren (nl. het wangedrag van eeen enkeling, als maatgevend voor de hele groep nemen), maar zijn ze zelf opeens de voorste met hun: '...in mijn tijd gedroegen de jongeren zich véél beter...'

Ik denk dat als de TS een beetje moeite doet, ze zich best kan herinneren dat ook 10 jaar terug er genoeg verhalen waren over jongeren die wangedrag vertoonden, losgeslagen waren, drugs, drankmisbruik en sexueel grenzeloos ..... de jeugd zich 'steeds slechter ging gedragen' (en ook dat dat vooral verteld werd door de toenmalige 25- en 30-jarigen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 10:02:39 #31
5428 crew  miss_sly
pi_36600535
Is dat niet iets van alle tijden? De wereld en het leven zijn dynamisch, en iedere jeugd heeft zijn eigen dingen die de generatie die ervoor zat niet heeft gehad en vaak ook niet begrijpt.

Ik denk bovendien dat het zwaar overdreven is om te stellen dat 'de jeugd van tegenwoordig' zoveel seks heeft en gangbangs en weet ik wat. Het zal best voorkomen, maar ik denk dat er ook voldoende jeugd is waarvoor dat niet geldt. In mijn tijd ( ) waren er ook leeftijdgenootjes die met hele andere zaken bezig waren, volgens de rondgaande verhalen ook zaken als trio's en weet ik veel...en dat is 20 jaar geleden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_36601771
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:02 schreef miss_sly het volgende:
Is dat niet iets van alle tijden? De wereld en het leven zijn dynamisch, en iedere jeugd heeft zijn eigen dingen die de generatie die ervoor zat niet heeft gehad en vaak ook niet begrijpt.

Ik denk bovendien dat het zwaar overdreven is om te stellen dat 'de jeugd van tegenwoordig' zoveel seks heeft en gangbangs en weet ik wat. Het zal best voorkomen, maar ik denk dat er ook voldoende jeugd is waarvoor dat niet geldt. In mijn tijd ( ) waren er ook leeftijdgenootjes die met hele andere zaken bezig waren, volgens de rondgaande verhalen ook zaken als trio's en weet ik veel...en dat is 20 jaar geleden!
Dit dus! Ik heb wat neefjes en een nichtje in die leeftijd (12,13, 14), en ik heb de indruk dat ze toch wel nog kind zijn. Ze kleden zich in ieder geval niet als "jong volwassenen". Dus het zal heus wel meevallen. Wellicht speelt nog mee dat ze niet op het vmbo zitten
Mijn vrienden en ik hebben gewoon gespeeld in de brugklas, terwijl anderen dus allerlei vieze dingen deden.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  maandag 3 april 2006 @ 12:20:06 #33
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36603876
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:58 schreef RM-rf het volgende:
die 'generatie-kloof' is volgens mij vooral het feit dat mensen die ietwat 'ouder' zijn opeens de meest onzinnige cliche-generalisaties als 'waarheid' gaan aannemen ...
dat de jeugd 'verdorven' zou zijn, oversexed en compleet ontspoord ..... (en zijzelf 10 jaar terug natuurlijk 'engeltjes' waren)

Ik kan me nog goed herinneren dat ik toen ik 16 jaar was een rot-hekel eraan had dat ook toen er allemaal gesproken werd over allerlei dingen die de 'jeugd' fout zou doen... terwijl mijn ervaring juist was dat dat geheel meeviel en zeker niet zo rigoureus was als veelal voorgesteld ...

Ja, dat de jeugd sexueel actief is vanaf een jaar of 14,15... tja, dat klopt, dat vinden veel mensen heel erg 'schokkend', maar het is gewoonweg zo... jaren al ... het betekent niet dat jongeren met iedereen neuken en alles doen 'voor een lolly' (zo brengt de media het dan weer) ...

Zolang je zelf tot de groep jeugd behoort, ben je verontwaardigd door die valse voorstelling over het 'wangedrag van de jeugd' .....
Maar zijn diezelfde personen net een paar jaartjes ouder, zodat ze zelf niet meer 'beschuldigd' worden van dat wangedrag, protesteren ze niet meer tegen de foute voorstelling van het gedrag van jongeren (nl. het wangedrag van eeen enkeling, als maatgevend voor de hele groep nemen), maar zijn ze zelf opeens de voorste met hun: '...in mijn tijd gedroegen de jongeren zich véél beter...'

Ik denk dat als de TS een beetje moeite doet, ze zich best kan herinneren dat ook 10 jaar terug er genoeg verhalen waren over jongeren die wangedrag vertoonden, losgeslagen waren, drugs, drankmisbruik en sexueel grenzeloos ..... de jeugd zich 'steeds slechter ging gedragen' (en ook dat dat vooral verteld werd door de toenmalige 25- en 30-jarigen)
Dat is een goeie... Vandaar dat ik dit issue ook opgooi. "Vroeger" in vergelijking met "tegenwoordig", als ik mijn eigen leventje bekijk, is behoorlijk veranderd. Toen ik 12 was, vond ik kussen maar niets, jongens waren mn vrienden en niet een "potentiele sexpartner". Fikkie stoken, waterbalonnen gooien, later dan nog sleutelen en gamen, dat vond ik leuk. Als ik iemand anders niet aardig vond, was diegene een trut of een eikel. Als het eens tot een handgemeen kwam, dan deed je "vechten" met je blote vuist. Degene die bovenop zat op het einde had gewonnen en dat was dat.

Tegenwoordig zijn het hoeren, mag je iemand helemaal naar de tering slaan als je iets niet bevalt (liefste met je homies erbij want dat is stoer recreatie) en is een mes op zak ook redelijk normaal geworden. En ik probeer echt terug te denken, maar kan me echt niet herinneren dat er dingen op het nieuws waren van kids die andere kids verkrachten, neerschoten of zelfs doodmartelden.

Wel ben ik het ermee eens dat wanneer beide ouders gaan werken en de kinderen "achterlaten" op creches, opa's en oma's op gewoon op straat meer kans hebben om als dusdanig op te groeien. Ze hebben geen respect meer voor de ouders, want ze zien ze niet eens vaak genoeg. De babysitter heeft het laatste woord ipv de mama. Dat vind ikzelf toch iets te ver gaan. Waarom zou je dan nog kinderen nemen?
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 12:24:12 #34
5428 crew  miss_sly
pi_36603990
Het feit dat je het vroeger neit hoorde, wil neit zeggen dat het niet gebeurde.
De wereld is kleiner, door internet en tv worden we doodgegooid met de meest vreselijke dingen. Maar juist die vreselijke dingen zijn de uitwassen; over de gewone jeugd hoeft niets gezegd te worden, want dat heeft geen nieuwswaarde.
  maandag 3 april 2006 @ 12:24:14 #35
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36603991
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:54 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dit dus! Ik heb wat neefjes en een nichtje in die leeftijd (12,13, 14), en ik heb de indruk dat ze toch wel nog kind zijn. Ze kleden zich in ieder geval niet als "jong volwassenen". Dus het zal heus wel meevallen. Wellicht speelt nog mee dat ze niet op het vmbo zitten
Mijn vrienden en ik hebben gewoon gespeeld in de brugklas, terwijl anderen dus allerlei vieze dingen deden.
Ik stond laatst in de winkel en er werd me gevraagd of ik gvd direct uit de weg wilde gaan want ik stond in het fucking gangpad. Dat joch kwam niet hoger dan mn schouders en was niet ouder dan 16. Hij kon er makkelijk langs, maar meneer was iets te "breed". Terwijl ie wegliep kreeg ik nog teringhoer te horen. Nou vraag ik je, is het zo moeilijk om even te zeggen; "sorry mag ik even langs?"
  maandag 3 april 2006 @ 12:26:16 #36
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36604035
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:24 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat je het vroeger neit hoorde, wil neit zeggen dat het niet gebeurde.
De wereld is kleiner, door internet en tv worden we doodgegooid met de meest vreselijke dingen. Maar juist die vreselijke dingen zijn de uitwassen; over de gewone jeugd hoeft niets gezegd te worden, want dat heeft geen nieuwswaarde.
Dus jij wilt zeggen dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken, dat dit inderdaad normaal is?
En maar op hele kleine schaal gebeurd? Want daar kan ik toch moeilijk inkomen. Als ik spreek met leraren, leerlingen van verschillende klassen, documentaires bekijk, nieuws lees, alsook op internet struin.
  maandag 3 april 2006 @ 12:30:48 #37
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36604122
Ik vind dat je toch behoorlijk zelfingenomen reageert, Mukie. Wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat je blind was voor dat soort zaken, vroeger?
Er zal hier en daar vast wel iets anders zijn, er is niet voor niets van tijd tot tijd ophef over maar dat iedereen zo is, alle kinderen neuken op hun 10e lijkt me gewoon gelul. En toen ik op school zat waren er altijd ook zat klasgenoten die wel neukten/zoenden/whatever.
pi_36604133
op basis waarvan is plezier uit ? ik heb het idee dat jij je aandacht op een bepaalde groep richt en dit op iedereen projecteert

er zijn genoeg aardige kindertjes die straks jouw oude dag voorziening kunnen betalen
  maandag 3 april 2006 @ 12:37:22 #39
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_36604276
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:20 schreef Mukie het volgende:

[..]

Wel ben ik het ermee eens dat wanneer beide ouders gaan werken en de kinderen "achterlaten" op creches, opa's en oma's op gewoon op straat meer kans hebben om als dusdanig op te groeien. Ze hebben geen respect meer voor de ouders, want ze zien ze niet eens vaak genoeg. De babysitter heeft het laatste woord ipv de mama. Dat vind ikzelf toch iets te ver gaan. Waarom zou je dan nog kinderen nemen?
tja en dan komen we weer op het emancipatie-verhaal uit... ik ga niet mn universitaire opleiding afronden om vervolgens 2 jaar later thuis te gaan zitten..
__-*-__
pi_36604293
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:37 schreef No-Li-Ta het volgende:

[..]

tja en dan komen we weer op het emancipatie-verhaal uit... ik ga niet mn universitaire opleiding afronden om vervolgens 2 jaar later thuis te gaan zitten..
dan moet je ook nog je studiefinanciering terug betalen
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 12:40:00 #41
5428 crew  miss_sly
pi_36604337
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:26 schreef Mukie het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken, dat dit inderdaad normaal is?
En maar op hele kleine schaal gebeurd? Want daar kan ik toch moeilijk inkomen. Als ik spreek met leraren, leerlingen van verschillende klassen, documentaires bekijk, nieuws lees, alsook op internet struin.
Ik denk dat we ons geen zorgen hoeven maken over "de jeugd van tegenwoordig", inderdaad. Alsof ze allemaal verkeerd bezig zijn, niet met hun school/toekomst bezig zijn, leuk bezig zijn, maar allemaal aan gangbangs meedoen en rottigheid uithalen. Kom op zeg, dat vind ik echt zwaar overtrokken. Overigens vonden veel ouders/ouderen het in mijn tijd ook erg ongezond dat we een fikkie stookten of pas om 10-11 uur op stap gingen op zaterdagavond, want 'vroeger' moesten ze rond die tijd alweer thuis zijn...tsja...

Ik denk dat we ons zorgen moeten maken over die specifieke individuen die zo bezig zijn als jij schetst....
pi_36604392
quote:

[..]

Nou ja, er is absoluut niets mis met een cariere, maar men wil tegenwoordig alles maar hebben. Een glansrijke cariere, een geweldige partner, een leuk gezellig gezin, een eigen huis en noem maar op. Dit alles kan een enorme druk op een persoon leggen en vaak schiet het item 'opvoeding' er dan bij in of wordt uitbesteed. (het dump effect)
  maandag 3 april 2006 @ 12:43:07 #43
33189 RM-rf
1/998001
pi_36604419
TS, je startte dit topic vanwege een meisje van onder de 18 die kennelijk in het Sexy en Gewaagd topic wilde posten en op basis daarvan begon je een rant over 'de jeugd die je niet meer begreep'....,
en vervolgens begon je over dat de jeugd zo 'vroegrijp' en zo sexueel actief al was .....

Is het dan niet een beetje vreemd dat je voornamelijk gedrag veroordeeld, dat jij zelf gewoon ook doet, maar vind dat je dat 'mag' omdat je toevallig net wat ouder bent...?

Nee, tien tot vijftien jaar terug was er geen 'Sexy en gewaagd'-topic op internet, waar mensen redelijk intieme foto's van zichzelf ten toon stelden ...
Maar ik snap niet dat je de wens van mensen om daarin te posten, wel heel erg hard veroordeeld als ze onder een bepaalde leeftijd zijn, terwijl je het zelf ook doet, maar dat dan prima vind enkel omdat je wat ouder bent .....
Mogelijk, als toen dat topic al bestond, had je er toen ook in willen posten, desnoods uit de 'verkeerde motieven' (waarbij ik hoop dat je hedentendage wel altijd uit de goede motieven daar post )

Overigens, ik vind het verder wel begrijpbaar om gewoon er uit praktische overwegingen een leeftijdsgrens voor aan te houden, maar hoe dat gewoon rationeel, en zonder subjectieve 'veroordelingen en rants' over vroegrijpe jongeren die 'losgeslagen sexueel' gedrag vertonen ... zouden gangbangen en iedereen pijpen voor een lolly....'

Het komt vooral op me over alsof jijzelf een 'leeftijd als morele grens' aanhoud om jongere dames iets te ontzeggen, dat je zelf al wel probleem vind moeten kunnen ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 3 april 2006 @ 12:44:02 #44
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_36604457
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan moet je ook nog je studiefinanciering terug betalen
nee dat is nog niet de regel toch?

Maar om niet alleen maar even de jeugd van tegenwoordig in het kwaad daglicht te stellen:
Hoeveel van deze jongeren hebben een 'verkeerd' voorbeeld gehad, waarmee ik bedoel dat velen van hen kinderen zijn van ouders die gescheiden zijn etc...?! In deze turbulente maatschappij is het ook niet meer vanzelfsprekend dat men trouwt, kinderen krijgt en voor de rest van hun leven bij elkaar blijven.
Dus verwijten naar de jeugd van tegenwoordig in mijn ogen onterecht. En dat komt niet alleen maar doordat beide ouders werken etc, maar doordat de ouders zelf ook de maatschappij veranderen en daardoor een ander beeld van de maatschappij creeren..!
__-*-__
pi_36604490
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat we ons geen zorgen hoeven maken over "de jeugd van tegenwoordig", inderdaad. Alsof ze allemaal verkeerd bezig zijn, niet met hun school/toekomst bezig zijn, leuk bezig zijn, maar allemaal aan gangbangs meedoen en rottigheid uithalen. Kom op zeg, dat vind ik echt zwaar overtrokken. Overigens vonden veel ouders/ouderen het in mijn tijd ook erg ongezond dat we een fikkie stookten of pas om 10-11 uur op stap gingen op zaterdagavond, want 'vroeger' moesten ze rond die tijd alweer thuis zijn...tsja...

Ik denk dat we ons zorgen moeten maken over die specifieke individuen die zo bezig zijn als jij schetst....
Ik denk dat we de individu-fase al lang voorbij zijn. 'T is namelijk met rasse schreden 'main stream' gedrag aan het worden. Alleen mensen met oogkleppen op onderkennen dit niet, maar dit verbaast me helemaal niet gezien eenieder tegenwoordig bezig is om 'zijn straatje' maar schoon te vegen. De individualisering van de maatschapppij is een feit.
  maandag 3 april 2006 @ 12:46:10 #46
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36604510
Betreffende postster is niet vroegrijp, TS is gewoon vroeg oud. En zeurt nu al over 'de jeugd van tegenwoordig' en dat zij dat vroeger niet deed etc.
Kijk naar je oma en je ziet wat je meemaakt, Mukie.
  maandag 3 april 2006 @ 12:47:27 #47
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_36604546
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:42 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Nou ja, er is absoluut niets mis met een cariere, maar men wil tegenwoordig alles maar hebben. Een glansrijke cariere, een geweldige partner, een leuk gezellig gezin, een eigen huis en noem maar op. Dit alles kan een enorme druk op een persoon leggen en vaak schiet het item 'opvoeding' er dan bij in of wordt uitbesteed. (het dump effect)
Nee idd ben ik het volledig met je eens, ik probeerde alleen even de 'fout' van Mukie te benadrukken..
__-*-__
  maandag 3 april 2006 @ 12:49:45 #48
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36604631
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:31 schreef het_fokschaap het volgende:
op basis waarvan is plezier uit ? ik heb het idee dat jij je aandacht op een bepaalde groep richt en dit op iedereen projecteert

er zijn genoeg aardige kindertjes die straks jouw oude dag voorziening kunnen betalen
Wahahaha dan bestaat dat allang niet meer man
  maandag 3 april 2006 @ 12:50:11 #49
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36604646
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:46 schreef david. het volgende:
Betreffende postster is niet vroegrijp, TS is gewoon vroeg oud. En zeurt nu al over 'de jeugd van tegenwoordig' en dat zij dat vroeger niet deed etc.
Kijk naar je oma en je ziet wat je meemaakt, Mukie.
mijn oma is al meer dan 15 jaar dood, dus dat zal moeilijk gaan.
  maandag 3 april 2006 @ 12:52:01 #50
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36604696
quote:

[..]

Ben ik het ook mee eens, dan maar een middenweg zoeken.
Maar het lijkt me ook verstandig om duidelijk voor ogen te houden wat een kind hebben inhoudt.
  maandag 3 april 2006 @ 12:57:23 #51
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36604871
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:30 schreef david. het volgende:
Ik vind dat je toch behoorlijk zelfingenomen reageert, Mukie. Wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat je blind was voor dat soort zaken, vroeger?
Er zal hier en daar vast wel iets anders zijn, er is niet voor niets van tijd tot tijd ophef over maar dat iedereen zo is, alle kinderen neuken op hun 10e lijkt me gewoon gelul. En toen ik op school zat waren er altijd ook zat klasgenoten die wel neukten/zoenden/whatever.
Daarom vraag ik ook aan andere hoe zij dit zien. Ik kan immers alleen voor mezelf spreken. Dat heet dus niet zozeer zelfingenomen, maar eerder een persoonlijke kijk op dingen.

Dat kinderen sex hebben op hun 10e heb je mij niet over horen reppen, wel vanaf een jaar of 12.
  maandag 3 april 2006 @ 12:58:33 #52
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36604913
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Enige idee hoe dit dan aan te pakken? Op school? Thuis?
pi_36604955
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:58 schreef Mukie het volgende:

[..]

beide.
maar emt name vanuit huis.
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 13:00:21 #54
5428 crew  miss_sly
pi_36604973
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:59 schreef het.ismij het volgende:

[..]

beide.
maar emt name vanuit huis.
Wat hij zegt
pi_36605001
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:58 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik denk dat er nu al soms veel te veel zaken worden 'afgeschoven' naar externe partijen zoals scholen. Ik denk dat de 'liefde' en 'begeleiding' die van huis uit meegegeven dient te worden als basis moet dienen voor de persoonlijke vorming van het kind.
  maandag 3 april 2006 @ 13:02:07 #56
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36605026
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

mijn oma is al meer dan 15 jaar dood, dus dat zal moeilijk gaan.
Ja, het gaat ook echt om je oma in mijn verhaal. Kijk naar willekeurige oude klagende mensen en luister eens naar hun argumenten en klachten. Dan zie je misschien in hoeverre je eigen klachten er op lijken.
  maandag 3 april 2006 @ 13:02:25 #57
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36605033
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:43 schreef RM-rf het volgende:
TS, je startte dit topic vanwege een meisje van onder de 18 die kennelijk in het Sexy en Gewaagd topic wilde posten en op basis daarvan begon je een rant over 'de jeugd die je niet meer begreep'....,
en vervolgens begon je over dat de jeugd zo 'vroegrijp' en zo sexueel actief al was .....

Is het dan niet een beetje vreemd dat je voornamelijk gedrag veroordeeld, dat jij zelf gewoon ook doet, maar vind dat je dat 'mag' omdat je toevallig net wat ouder bent...?

Nee, tien tot vijftien jaar terug was er geen 'Sexy en gewaagd'-topic op internet, waar mensen redelijk intieme foto's van zichzelf ten toon stelden ...
Maar ik snap niet dat je de wens van mensen om daarin te posten, wel heel erg hard veroordeeld als ze onder een bepaalde leeftijd zijn, terwijl je het zelf ook doet, maar dat dan prima vind enkel omdat je wat ouder bent .....
Mogelijk, als toen dat topic al bestond, had je er toen ook in willen posten, desnoods uit de 'verkeerde motieven' (waarbij ik hoop dat je hedentendage wel altijd uit de goede motieven daar post )

Overigens, ik vind het verder wel begrijpbaar om gewoon er uit praktische overwegingen een leeftijdsgrens voor aan te houden, maar hoe dat gewoon rationeel, en zonder subjectieve 'veroordelingen en rants' over vroegrijpe jongeren die 'losgeslagen sexueel' gedrag vertonen ... zouden gangbangen en iedereen pijpen voor een lolly....'

Het komt vooral op me over alsof jijzelf een 'leeftijd als morele grens' aanhoud om jongere dames iets te ontzeggen, dat je zelf al wel probleem vind moeten kunnen ....
wow wacht ff...

Dit heeft niet zozeer te maken met S&G, maar is daaruit ontsproten. Aangezien ik me dit de laatste tijd wel vaker afvroeg. Zeer zeker heb ik me niet voorbeeldig gedragen. Bij lange na niet Ben ook alles behalve heilig, een voorbeeld waar mensen zich aan moeten meten of wat dan ook. AUB niet zeg...

Maar goed sexualiteit etc heeft me toendertijd ook niet zo getrokken en nu lijkt het net alsof het met de paplepel ingegoten wordt. Net als geweld etc..
pi_36605084
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat hij zegt
Hoe eigelijk sly? long timeno see

Indd. opvoeding komt van 2 kanten.
Je krijgt vanuit huis en vanuit school normen en waarden mee.
  maandag 3 april 2006 @ 13:04:39 #59
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36605095
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:02 schreef david. het volgende:

[..]

Ja, het gaat ook echt om je oma in mijn verhaal. Kijk naar willekeurige oude klagende mensen en luister eens naar hun argumenten en klachten. Dan zie je misschien in hoeverre je eigen klachten er op lijken.
Waarom oma? Ik kan het ook aan mensen vragen die 10 jaar ouder dan ik zijn. Kijken of die kloof dan ook net zo groot is als ik die nu ervaar naar jongeren toe?
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 13:08:44 #60
5428 crew  miss_sly
pi_36605207
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:04 schreef Mukie het volgende:

[..]

Waarom oma? Ik kan het ook aan mensen vragen die 10 jaar ouder dan ik zijn. Kijken of die kloof dan ook net zo groot is als ik die nu ervaar naar jongeren toe?
Ik ben 37 maar ik ervaar die kloof niet zoals jij die kennelijk ervaart.
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 13:11:13 #61
5428 crew  miss_sly
pi_36605272
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:04 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Hoe eigelijk sly? long timeno see
Goed hier, zaterdag eerste Awakenings
en met jou dan?
quote:
Indd. opvoeding komt van 2 kanten.
Je krijgt vanuit huis en vanuit school normen en waarden mee.
En thuis kun je proberen de slechtere invloeden van school en vriendjes/vriendinnetjes in goede banen te leiden. Maar imo is de puberteit ook gedeeltelijk om allerlei dingen te doen die je 10 jaar later niet meer zou doen of zelfs afkeurt bij anderen. Dat de dingen die men tegenwoordig doet anders zijn dan die van 10-20 jaar geleden, lijkt me nogal logisch. De tijd draait door en de wereld ook, alles verandert.
pi_36605499
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed hier, zaterdag eerste Awakenings
en met jou dan?
[..]
das leuk
Ja gaat lker.
quote:
En thuis kun je proberen de slechtere invloeden van school en vriendjes/vriendinnetjes in goede banen te leiden. Maar imo is de puberteit ook gedeeltelijk om allerlei dingen te doen die je 10 jaar later niet meer zou doen of zelfs afkeurt bij anderen. Dat de dingen die men tegenwoordig doet anders zijn dan die van 10-20 jaar geleden, lijkt me nogal logisch. De tijd draait door en de wereld ook, alles verandert.
Slechtere invloeden van vriendjes/vriendinnetjes kan je denk ik niet in goede banen leiden. behoeden ook niet.
je kan er alleen voor zorgen dat ze dusdanige normen en waarden meekrijgen dat ze wel degelijk bewust zijn wat wel en niet "kan/mag".
  maandag 3 april 2006 @ 13:29:19 #63
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36605816
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:01 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik denk dat er nu al soms veel te veel zaken worden 'afgeschoven' naar externe partijen zoals scholen. Ik denk dat de 'liefde' en 'begeleiding' die van huis uit meegegeven dient te worden als basis moet dienen voor de persoonlijke vorming van het kind.
Eens.
Probleem is: 2 werkende ouders. Wat dan?
pi_36605864
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:38 schreef het_fokschaap het volgende:
Inderdaad... Volgens mij heb je het nu over low -lifes...
www.pvda.nl
Steun!
  maandag 3 april 2006 @ 13:33:29 #65
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36605930
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben 37 maar ik ervaar die kloof niet zoals jij die kennelijk ervaart.
Ik ben 26 en ik denk 'waar maak je je druk om'.
pi_36605992
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:29 schreef Mukie het volgende:

[..]

Eens.
Probleem is: 2 werkende ouders. Wat dan?
Gedeeltelijk parttime werken en dit geldt voor beide ouders. De maatschappij en het bedrijfsleven dienen hier ook voor open te staan. Er zal dus een maatschappelijk besef moeten komen dat de huidige 24/7 maatschappij op z'n retour is en dat de positieve factoren hiervan niet opwegen tegen de negatieve die we hiervan (zullen) ondervinden in de toekomst. Dat dit besef er komt is zeker, de vraag is alleen; wanneer 'barst de luchtbel uit elkaar'? We moeten de huidige 'afschuifpolitiek' eens grondig herzien naar mijn mening.
  maandag 3 april 2006 @ 13:36:23 #67
141994 Dickies
Since 1922
pi_36606025
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:24 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik stond laatst in de winkel en er werd me gevraagd of ik gvd direct uit de weg wilde gaan want ik stond in het fucking gangpad. Dat joch kwam niet hoger dan mn schouders en was niet ouder dan 16. Hij kon er makkelijk langs, maar meneer was iets te "breed". Terwijl ie wegliep kreeg ik nog teringhoer te horen. Nou vraag ik je, is het zo moeilijk om even te zeggen; "sorry mag ik even langs?"
Dat heeft te maken met een generatiekloof omdat..?

Dat is gewoon een asociaal kut kind. En die heb je in alle soorten en maten. Ook de (veel) jongere versie. En er zijn genoeg volwassen (en ook bejaarden) die denken dat de straat van hun is. Van die hangbejaarden met hun elektrische waggie die me hendig sjiek snel voorbij proberen te boeken en m'n enkels haast meenemen
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36606136
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:36 schreef Dickies het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met een generatiekloof omdat..?

Dat is gewoon een asociaal kut kind. En die heb je in alle soorten en maten. Ook de (veel) jongere versie. En er zijn genoeg volwassen (en ook bejaarden) die denken dat de straat van hun is. Van die hangbejaarden met hun elektrische waggie die me hendig sjiek snel voorbij proberen te boeken en m'n enkels haast meenemen
Het ongegeneerd 'uitkafferen' van ouderen is iets waar ik vroegahh niet eens aan zou denken. Het respect jegens de medemens is totaal verdwenen en alleen het 'ik-gevoel' overheerst.
  maandag 3 april 2006 @ 13:42:51 #69
141994 Dickies
Since 1922
pi_36606210
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:40 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Het ongegeneerd 'uitkafferen' van ouderen is iets waar ik vroegahh niet eens aan zou denken. Het respect jegens de medemens is totaal verdwenen en alleen het 'ik-gevoel' overheerst.
Jij misschien niet, ik ook niet. Maar ze waren er heus wel. Alleen was het 'toen' een vuige belhamel ipv een pleuris allochtoon. En andersom zijn die oudjes soms ook tuig en denken ze alles beter te weten en is er niks goeds aan die jeugd van tegenwoordig en was het vroegah allemaal beter
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  maandag 3 april 2006 @ 13:46:09 #70
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36606300
In de jaren zestig en zeventig neukten jongeren er vrolijk op los en deden alles wat God in de jaren daarvoor zo angstvallig verboden had. De keerzijde van het verhaal is dat het maar een kleine groep mensen betrof en het lang niet iedereen was. De meeste mensen houden zich netjes aan de regels en daar hoor je nooit wat van. .
pi_36606308
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:42 schreef Dickies het volgende:

[..]

En andersom zijn die oudjes soms ook tuig en denken ze alles beter te weten en is er niks goeds aan die jeugd van tegenwoordig en was het vroegah allemaal beter
Van die 29 jarige oudjes bedoel je?
pi_36606347
Serieus: Ik denk dat het allemaal best meevalt, mukie, en wat je in de media hoort en ziet zijn allemaal excessen, die er vroeger ook wel waren, maar niet naar buiten kwamen
pi_36606372
quote:

[..]

Jij misschien niet, ik ook niet. Maar ze waren er heus wel. Alleen was het 'toen' een vuige belhamel ipv een pleuris allochtoon. En andersom zijn die oudjes soms ook tuig en denken ze alles beter te weten en is er niks goeds aan die jeugd van tegenwoordig en was het vroegah allemaal beter
Ik vind dat de ouderen op dit moment enorme problemen hebben om 'in pas te lopen' met de maatschappij, vandaar ook deze uitingen. De algemeen geldende opvattingen zijn dusdanig 'gemuteerd' dat de ouderen zich totaal niet meer kunnen 'herkennen' hierin en hun indentiteit en plek helemaal aan het kwijt raken zijn.
  maandag 3 april 2006 @ 13:48:49 #74
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36606387
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:40 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Kan soms ook een reactie zijn op de bemoeizucht van anderen.

Ik doe namelijk wat ik wil en dat stuit anderen soms tegen de borst. Hun probleem.

In Nederland vergeten de mensen die het hardst roepen dat er rekening met elkaar dient te worden gehouden dat ook ZIJ dus wel eens niet hun zin kunnen krijgen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36606458
quote:
Op maandag 3 april 2006 12:24 schreef Mukie het volgende:

[..]

Natuurlijk komt dit soort dingen voor, dat is iets van alle tijden. Het is heus niet zo dat alle jongeren zich nu opeens zo gedragen. Alleen de kinderen die zich niet misdragen vallen niet op, dus onthou je ze ook niet.
  maandag 3 april 2006 @ 13:51:29 #76
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36606467
quote:

[..]

Heb ik het hier over een bepaalde bevolkingsgroep.
En ik denk dat er vroeger idd maar 2 op de 10 kinderen ouderen op een echt onrespectvolle manier bejegenden. Tegenwoordig is dat eerder 8 op de 10.
  maandag 3 april 2006 @ 13:51:43 #77
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36606475
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:48 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Ik vind dat de ouderen op dit moment enorme problemen hebben om 'in pas te lopen' met de maatschappij, vandaar ook deze uitingen. De algemeen geldende opvattingen zijn dusdanig 'gemuteerd' dat de ouderen zich totaal niet meer kunnen 'herkennen' hierin en hun indentiteit en plek helemaal aan het kwijt raken zijn.
Jij vindt dat ouderen problemen hebben. Kun je dat toelichten?
  maandag 3 april 2006 @ 13:52:13 #78
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36606491
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:51 schreef Mukie het volgende:

[..]

En ik denk dat er vroeger idd maar 2 op de 10 kinderen ouderen op een echt onrespectvolle manier bejegenden. Tegenwoordig is dat eerder 8 op de 10.
Heb je cijfers om deze uitspraken te onderbouwen?
  maandag 3 april 2006 @ 13:52:19 #79
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_36606493
quote:
Op maandag 3 april 2006 09:58 schreef RM-rf het volgende:

Mee eens... het valt mij ook wel vaak op dat juist mensen die zelf net jongere-af zijn soms heel erg zo'n 'de jeugd van tegenwoordig'-houding hebben. Meer nog dan mensen die nog een paar jaar ouder zijn.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_36606498
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:51 schreef Mukie het volgende:

[..]

Misschien merk jij het nu gewoon meer omdat jij nu één van die ouderen bent, waardoor het jou nu ook persoonlijk overkomt, terwijl je het vroeger alleen maar van een afstandje zag gebeuren?
  maandag 3 april 2006 @ 13:53:16 #81
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36606521
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:46 schreef david. het volgende:
In de jaren zestig en zeventig neukten jongeren er vrolijk op los en deden alles wat God in de jaren daarvoor zo angstvallig verboden had. De keerzijde van het verhaal is dat het maar een kleine groep mensen betrof en het lang niet iedereen was. De meeste mensen houden zich netjes aan de regels en daar hoor je nooit wat van. .
Misschien dat dit topic dan toch beter in PUB gezet had moeten worden.
pi_36606528
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Kan soms ook een reactie zijn op de bemoeizucht van anderen.

Ik doe namelijk wat ik wil en dat stuit anderen soms tegen de borst. Hun probleem.

In Nederland vergeten de mensen die het hardst roepen dat er rekening met elkaar dient te worden gehouden dat ook ZIJ dus wel eens niet hun zin kunnen krijgen
Klopt! maar dit houdt ook een stuk respect in. Iemand in z'n waarde laten, maar dit hoeft natuurlijk niet in te houden dat je mensen hierdoor maar moet kwetsen door je onverschilligheid.
  maandag 3 april 2006 @ 13:54:10 #83
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36606551
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:52 schreef david. het volgende:

[..]

Heb je cijfers om deze uitspraken te onderbouwen?
Denk, dat is dus gevoelsmatig.
  maandag 3 april 2006 @ 13:55:15 #84
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_36606583
ik denk dat het ook een beetje door de media komt.

mijn buurjongen is onderhand 15 en lijkt erg op mij in mijn puberteit... niets bitches en ho's en sex... gewoon heel spannend met een meisje zoenen op een schoolfeest.

ik denk dat de media vaak de probleem kinderen tonen ...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 3 april 2006 @ 13:55:50 #85
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36606596
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:51 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Natuurlijk komt dit soort dingen voor, dat is iets van alle tijden. Het is heus niet zo dat alle jongeren zich nu opeens zo gedragen. Alleen de kinderen die zich niet misdragen vallen niet op, dus onthou je ze ook niet.
Bij vallen kinderen die niet zo bezig zijn juist wel op, omdat het er niet eens meer zoveel zijn.
Ik schrok me rot toen ik langs het speelplein liep en een van de kleine jochies daar wel even met een paar meiden "verkrachtertje" wilde spelen.
pi_36606607
quote:
Op maandag 3 april 2006 08:18 schreef Mukie het volgende:
Ik zie steeds minder kinderen in de speeltuin, volgens mij willen ze dat niet meer.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 3 april 2006 @ 13:56:40 #87
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36606619
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:52 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Misschien merk jij het nu gewoon meer omdat jij nu één van die ouderen bent, waardoor het jou nu ook persoonlijk overkomt, terwijl je het vroeger alleen maar van een afstandje zag gebeuren?
Dat kan natuurlijk ook. Vandaar dit topic...
pi_36606703
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:55 schreef Mukie het volgende:

[..]

Bij vallen kinderen die niet zo bezig zijn juist wel op, omdat het er niet eens meer zoveel zijn.
Ik schrok me rot toen ik langs het speelplein liep en een van de kleine jochies daar wel even met een paar meiden "verkrachtertje" wilde spelen.
Weer iets wat ik nog nooit tegengekomen ben, maar misschien was ik wel gewoon te braaf en wereldvreemd en ben ik de enige die dat nooit gemerkt heeft.
Maar goed, voor één zo'n jochie is er toch ook een heel schoolplein vol kinderen die dat niet doen?
pi_36606765
Eensch met de TS
  maandag 3 april 2006 @ 14:01:56 #90
102466 cappp
Ondertitel
pi_36606797
Ik ben 17 en ik snap ook geen reet van die huidige hiphop cultuur. Ik voel ook nu al een kloof tussen de mensen waar mn zusje van 13 mee omgaat en ik en mijn klasgenoten. Daar is de hele klas hiphop en pimpin' ho's ( ). In mijn klas (5Havo) is het ongeveer de helft.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  maandag 3 april 2006 @ 14:03:08 #91
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36606827
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:59 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Weer iets wat ik nog nooit tegengekomen ben, maar misschien was ik wel gewoon te braaf en wereldvreemd en ben ik de enige die dat nooit gemerkt heeft.
Maar goed, voor één zo'n jochie is er toch ook een heel schoolplein vol kinderen die dat niet doen?
Eenssch... gek genoeg was dit alleen niet de eerste keer dat ik dit hoorde...
pi_36606876
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:01 schreef cappp het volgende:
Ik ben 17 en ik snap ook geen reet van die huidige hiphop cultuur. Ik voel ook nu al een kloof tussen de mensen waar mn zusje van 13 mee omgaat en ik en mijn klasgenoten. Daar is de hele klas hiphop en pimpin' ho's ( ). In mijn klas (5Havo) is het ongeveer de helft.
Kwestie van trends. Bij ons liep iedereen in Cavello's naar Gabber Piet te luisteren.
Maar om dat nou een fundamenteel mentaliteitsverschil te noemen...
  maandag 3 april 2006 @ 14:08:11 #93
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36606924
Ik vind dat je erg defensief reageert, Mukie. Alles dat niet in je denkbeeld past wordt afgedaan als minder waardevol en je eigen denkbeeld blijft hoe dan ook het enige ware...
Mijn punt over de jaren zestig en zeventig was dat het ook daar een kleine groep betrof waar veel ophef over was maar dat wil je schijnbaar maar niet zien...
  maandag 3 april 2006 @ 14:13:44 #94
145745 david.
24 uurtje wegmaken
pi_36607077
God ja, die gabbercultuur. IEDEREEN IS AAN DE PILLEN DE HELE JEUGD GAAT NAAR DE KLOTE DOOR XTC/SPEED/COKE/WHATEVER.
Nou, ik heb er niets van gemerkt. En niemand in mijn vrienden/bekendenkring. Ja, een klasgenoot, ofzo.
  maandag 3 april 2006 @ 14:24:02 #95
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36607375
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:08 schreef david. het volgende:
Ik vind dat je erg defensief reageert, Mukie. Alles dat niet in je denkbeeld past wordt afgedaan als minder waardevol en je eigen denkbeeld blijft hoe dan ook het enige ware...
Mijn punt over de jaren zestig en zeventig was dat het ook daar een kleine groep betrof waar veel ophef over was maar dat wil je schijnbaar maar niet zien...
Zeker is ook het standpunt van anderen belangrijk. Wat ik alleen niet kan bevatten is "dat het allamaal wel meevalt"... Dat is dus iets totaal anders als zijnde: "het niet willen zien". Ik wil het zelfs heel graag zien, veel te graag. Dat mensen nog weten wat respect is, wat normen en waarden zijn, loyaliteit, eerlijkheid en zelfrespect. Maar goed ik draaf door

Meestal spreekt een kleine groep de boventoon. Als alleen al de helft hiervan ook door de rest gedaan wordt, hebben we dan nog steeds geen reden om ons zorgen te maken?
  maandag 3 april 2006 @ 14:25:01 #96
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36607412
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:13 schreef david. het volgende:
God ja, die gabbercultuur. IEDEREEN IS AAN DE PILLEN DE HELE JEUGD GAAT NAAR DE KLOTE DOOR XTC/SPEED/COKE/WHATEVER.
Nou, ik heb er niets van gemerkt. En niemand in mijn vrienden/bekendenkring. Ja, een klasgenoot, ofzo.
Nee dat is nonsens. Daar doet niet iedereen aan....
Vroeger waren lui al aan de lsd, coke etc en nu nog steeds.
Het is nu alleen hip en vroeger niet.
  maandag 3 april 2006 @ 14:26:25 #97
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_36607471
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:25 schreef Mukie het volgende:

[..]

Nee dat is nonsens. Daar doet niet iedereen aan....
Vroeger waren lui al aan de lsd, coke etc en nu nog steeds.
Het is nu alleen hip en vroeger niet.
Vroeger ook, in bepaalde kringen. Het is maar net wat je zelf voor referentiekader hebt
Maar toch niet helemaal.
  maandag 3 april 2006 @ 14:28:27 #98
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_36607540
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:26 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Vroeger ook, in bepaalde kringen. Het is maar net wat je zelf voor referentiekader hebt
Mwah als ik zie in welke kringen coke nu te verkrijgen is, is het een allemansdrug geworden.
ipv een elitedrug
pi_36607566
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:24 schreef Mukie het volgende:

[..]

Meestal spreekt een kleine groep de boventoon. Als alleen al de helft hiervan ook door de rest gedaan wordt, hebben we dan nog steeds geen reden om ons zorgen te maken?
Nee, in mijn optiek niet. Er zijn altijd jongeren geweest die zich misdroegen, een deel daarvan is inderdaad altijd asociaal gebleven (maar goed, elke samenleving moet ook z'n Tokkies hebben) en een groot deel is uiteindelijk toch nog redelijk goed terechtgekomen. Zo gaat het nou eenmaal, mensen leren en ontwikkelen zich en dat heeft tijd nodig. Op zich is dat niks om je druk over te maken.
Goed, er zijn altijd mensen die echt de verkeerde kant op gaan en daar moet je inderdaad ingrijpen, maar ik geloof ook wel dat daaraan gewerkt wordt (zij het op de verkeerde manier, door jongeren die hulp nodig hebben in een jeugdgevangenis te dumpen zonder dat ze iets gedaan hebben, omdat in andere opvangfaciliteiten geen plaats is, maar dat is een andere discussie).
pi_36607664
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:29 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nee, in mijn optiek niet. Er zijn altijd jongeren geweest die zich misdroegen, een deel daarvan is inderdaad altijd asociaal gebleven (maar goed, elke samenleving moet ook z'n Tokkies hebben) en een groot deel is uiteindelijk toch nog redelijk goed terechtgekomen. Zo gaat het nou eenmaal, mensen leren en ontwikkelen zich en dat heeft tijd nodig. Op zich is dat niks om je druk over te maken.
Goed, er zijn altijd mensen die echt de verkeerde kant op gaan en daar moet je inderdaad ingrijpen, maar ik geloof ook wel dat daaraan gewerkt wordt (zij het op de verkeerde manier, door jongeren die hulp nodig hebben in een jeugdgevangenis te dumpen zonder dat ze iets gedaan hebben, omdat in andere opvangfaciliteiten geen plaats is, maar dat is een andere discussie).
Het grote verschil met 'vroegahh' is dan ook dat nu de sociale- en maatschappelijke controle is weggevallen, d'r wordt nu dus niet meer ingegrepen, maar ingestemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')