moauw zelf ook wat reportage mat maken lijkt geen vuil idee?quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:13 schreef PeuRac het volgende:
[..]
camera mee? wat dacht je van SBS shownieuws iod![]()
Sja, goed inplannen dusquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:11 schreef the_disheaver het volgende:
Tof idee! Vooral het plannen lijkt me tof.
Jammer dat er maar 1 nachttreinnet is...
ik heb een spoorboekje besteld. Sommige dingen werken gewoon het best op papierquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:59 schreef jaha het volgende:
Is er al iemand die iets van een schema bedacht heeft?
er gaan sowieso minimaal 2 camera's meequote:Op zaterdag 15 april 2006 00:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
evt een camera mee? om wat ter plekke te filmen ?
Dat biedt zo zijn mogelijkhedenquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:11 schreef the_disheaver het volgende:
Tof idee! Vooral het plannen lijkt me tof.
Jammer dat er maar 1 nachttreinnet is...
de Palmwijzer had ik 4 jaar geleden al idd. Maar heb je hierboven gelezen? Dit soort projecten vraagt eigenlijk een andere DB analyse toolquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:25 schreef Geqxon het volgende:
Dr_Flash, je hebt zelfs voor PDAs en Smartphones al een digitaal sporenboekje, heb je niet nog een van deze twee liggen?
Probeer dat eerst nog maar eens te doen. En zie dat als een trainingsrondjequote:Op zaterdag 15 april 2006 20:27 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Count me in! Ik heb al eens gerpobeerd om alle provincie hoofdsteden in een dag te doen, ik wou alleen Amsterdam erbij pakken en dat werd funest! Seinstoring enzo!
doe dan minstens Trein Vol Photo's of zoquote:
tip: bemachtig een spoorboekje. Dat gaat ECHT snellerquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:28 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik heb daar best een paar uur planne voor over trouwens! met planner plus oid
Jij wil zien hoe brak ik er op driekwart van de reis uit zie?quote:
2 traytjes LIDL energy drink meequote:Op zaterdag 15 april 2006 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij wil zien hoe brak ik er op driekwart van de reis uit zie?Wees gewaarschuwd
EEN via stationquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:30 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Nee, want bij een planner plus kan je al een via station invoeren, ik neem aan dat je een traject niet persen EN heen EN terug wil?
hmm maar die NS planner heeft toch een database? kan je daar niet een query op doen?quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EEN via station
best leuk, maar we hebben er ongeveer 110 nodig
Dat zou mooi zijn he?quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm maar die NS planner heeft toch een database? kan je daar niet een query op doen?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 20:38 schreef Toeps het volgende:
Kun je niet een mailtje naar de NS sturen met de vraag wat de beste route is? Misschien werken ze wel mee, als een soort publiciteitsstunt.
Wie/wat/waar moet je overleggen dan? Dit kan je toch ook los van Fok doen, dan valt er veel meer rendement uit te halenquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmmm
moet eigenlijk ff met een soort Alexxxxxxxxxxxxxxx overleggen of zo. Of ander PTA blauw.
vroegah kon ik het met MutZ wel aardig vindenNog steeds wel eigenlijk
maar niet meer blauw
ff kijke
mja, ik wou er eigenlijk een aanmeldingstopic van maken, maar daar zitten wat haken en ogen aanquote:Op zaterdag 15 april 2006 20:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wie/wat/waar moet je overleggen dan? Dit kan je toch ook los van Fok doen, dan valt er veel meer rendement uit te halen![]()
mja mischien als er teveel mensen zjin gewoon een kleine loting doenquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mja, ik wou er eigenlijk een aanmeldingstopic van maken, maar daar zitten wat haken en ogen aan
1. dat zou een nieuw topic worden, en deze is nog niet vol
2. ik kan niet zomaar zeggen "okee, jij en arthurvdv erbij" want
2a) Jerruh is er nu niet
2b) We hebben nog geen idee wanneer het gaat gebeuren en of iedereen dan kan
etc.
Zekers,quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:14 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou eerder mensen kiezen waar je wat aan hebt, aangezien je heel verstandig al besloten hebt maximaal met z'n 4en te gaan. Zitten er wel meer dingen aan qua organisatie (je kan bijv niet voor 100u aan eten en drinken mee zeulen), dus moet je taken gaan verdelen.
roep maar en deze zit dicht hoorquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mja, ik wou er eigenlijk een aanmeldingstopic van maken, maar daar zitten wat haken en ogen aan
1. dat zou een nieuw topic worden, en deze is nog niet vol
loting lijkt me geen slecht ideequote:Op zaterdag 15 april 2006 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
ja precies. misschien houden we wel een selectieprocedure of zo
bijvoorbeeld nog zo'n 24 uurs rondje langs de provinciehoofdsteden of zo. Maar ja goed, blijft toch lastig om dan te zeggen "jij wel jij niet" etc. Dat gesoebat heb ik eigenlijk geen zin in
Er is nu een record van Autovisie, die hebben een bepaald aantal landen in 24u gedaan, staat op 17 landen meende ik.quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:20 schreef _dirkjan_ het volgende:
Alle euro landen in 24 uur bezoeken, met trein, auto, vliegtuig alles, maar geen privevliegtuig, zou dat mogelijk zijn?
helemaal offtopic![]()
dat zou ik gewoon met de auto doen eigenlijkquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:20 schreef _dirkjan_ het volgende:
Alle euro landen in 24 uur bezoeken, met trein, auto, vliegtuig alles, maar geen privevliegtuig, zou dat mogelijk zijn?
helemaal offtopic![]()
nou ja, wel op zinnige criteria dan. En dan zal het toch een soort beoordeling worden wie Jerruh en ik geschikter of minder geschikt achten, hoe jammer dat voor iemand dan ook is... Ik heb er gewoon een bloedhekel aan om iemand teleur te moeten stellenquote:
coolity. ff overleggen. Vooralsnog is dit gewoon *het* topicquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:20 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
roep maar en deze zit dicht hoorgeen probleem
![]()
mjaquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, wel op zinnige criteria dan. En dan zal het toch een soort beoordeling worden wie Jerruh en ik geschikter of minder geschikt achten, hoe jammer dat voor iemand dan ook is... Ik heb er gewoon een bloedhekel aan om iemand teleur te moeten stellen![]()
En ik heb al heleMAAL geen zin om dan zijn vriendinnetje met een groot mes achter me aan te krijgen![]()
alle eurolanden in een dagquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat zou ik gewoon met de auto doen eigenlijk
ik denk dat het wel kan, maar open rustig zelf een topic
mja, we kijken wel ff hoe we het doen. Op een goed moment komt er wel een topic voor mensen om serieus belangstelling aan te geven, en dan overleggen we wel ff wie we ervoor gaan vragen. Zoiets zal het wel worden..quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja
eerst selectie maken van wie er ngo in aanmerking komen? en dan pas loten?
Denk het ook wel,quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mja, we kijken wel ff hoe we het doen. Op een goed moment komt er wel een topic voor mensen om serieus belangstelling aan te geven, en dan overleggen we wel ff wie we ervoor gaan vragen. Zoiets zal het wel worden..
dat zou op zich kunnenquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Denk het ook wel,
ach mischien kan je ook wel met 2 groepjes en dan allebij een andere route doen!
ach, als je bijde een andere route neemt zou ej er nog een wedstrijd van maken ook,quote:Op zaterdag 15 april 2006 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat zou op zich kunnen
hoewel het wel ERG genant zou zijn als we het dan van "Team Fok! 2" zouden verliezen
dat bedoel ikquote:Op zaterdag 15 april 2006 21:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach, als je bijde een andere route neemt zou ej er nog een wedstrijd van maken ook,
wie het in de kortste tijd nog doet!
nja als je bijde onder de 100u blijft lijkt t me geen raar ideequote:Op zaterdag 15 april 2006 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat bedoel ik
dan kunnen we het niet maken om van de reservebank te verliezen, wel
moauw dat lijkt me wel haalbaarquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
onder de 100 uur is een erg strakke tijd. Zou een ode aan de NS zelf zijn als je dat haalt. In leven blijven tot het einde is het eerste doel
Wat ze bij de Volvo Ocean Race "shore crew" noemenquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moauw dat lijkt me wel haalbaar
als je een beetje goed afspreekt, desnoods iemand die niet mee rijd, even om de boodschapjes gaat en dat afgeeft op het perron ?
enige waar ik mee zit is hoe houd je de accus van je camera etc vol?quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat ze bij de Volvo Ocean Race "shore crew" noemenda's best een erg goed idee ja. Heb al zitten denken over eten en zo en hoe je dat dan moet doen.. Denk dat dit best een goed idee is. Misschien ook voor mensen die niet die uitputtingsslag willen, maar toch een bijdrage willen leveren
Goed punt, gaan we zeker meenemen
eerste klas heeft toch stroompunten?quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
enige waar ik mee zit is hoe houd je de accus van je camera etc vol?
volgens mij alleen in de V-IRMS ofzo? ICMs iig nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eerste klas heeft toch stroompunten?
en anders wissel je batterijen ook via de shore crew
boejje, shore crewquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
volgens mij alleen in de V-IRMS ofzo? ICMs iig niet
mja, moet je wel gewone batterijtjes hebben, k aparte li-ion accus in mn camquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
boejje, shore crew
winnend concept
nou ja, zulk soort mensen valt dus al afquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja, moet je wel gewone batterijtjes hebben, k aparte li-ion accus in mn cam
Alleen ICRm en ICE hebben 230V in de eeste klas, beetje plannen dus rond Haarlem-Limburg en Arnhem-Amsterdam.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eerste klas heeft toch stroompunten?
loooolquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou ja, zulk soort mensen valt dus al af
17:19 ziet er scherp uit. Post het schema eens?quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:28 schreef the_disheaver het volgende:
fotocamera valt wss wel mee. Elk lid heeft wel een fotocamera. Met de mijne kan ik zeker zonder flitser best lang mee. Ik heb 2 accu's, dus dat gaat ook wel goed. Maar voor 30¤ heb je een derde erbij.
Als je echt viedo wilt opnemen heb je sneller een problleem. Al zijn alleen de actiefilmpjes leuk. Rennen over het station enzo
Maar heb ff gekeken naar een 24h provinciereis. En ik zit nu op:
Totale reisduur: 17:19:00
Totale overstaptijd: 02:58:00
Totale treintijd: 14:21:00
Veel tijd op het station (3 uur), dus daar moet misschien wat te winnen zijn.
He leukste is de planning. Bij eventueel 2 teams zul je dat ook gewoon moeten splitsen.
Echt VOR (volvo ocean race) dus
mja zonder flits en met grote LCD uit red ik het ook best een eind,quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
bij 2 teams ga ik me met maar 1 team bezighouden
en reken er maar op dat er qua foto en film voldoende capaciteit is
okee.quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja zonder flits en met grote LCD uit red ik het ook best een eind,
quote:Op zaterdag 15 april 2006 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
17:19 ziet er scherp uit. Post het schema eens?
ik alleen 2 1090mA accutjesquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
okee.
ik heb 6 GB aan CFkaarten, 28 AA-batterijen (7 setjes) en 2 powerbank laders waar ik de shorecrew mee aan de slag kan zetten. En drie accu's voor de EOS. Ik reken voor zo'n actie, 4-5 dagen, op, conservatief geschat, 1000 foto's en 30 filmpjes.
Ik heb de shorecrew, althans daarvoor, niet eens nodig
Het is wel de schema voor een dinsdag. Weet niet of het weekend-proof isquote:Op zaterdag 15 april 2006 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
wauw, binnen 1 drgl dag ook
knap gevonden
zou wel wat zijn voor mijn lentetoer actie, maar dan moet ik eerst ee slaapplek in Gn hebben....
8.20 de eerstequote:Op zaterdag 15 april 2006 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ow ja gatver... zondagochtend 5:36 zal wel niet gaan
gezien mijn weekOV is ook financieel gezien het weekend niet zo handig...quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
moet er niks misgaan... werkzaamheden.. weekend....
ik was niet van plan om het op een paar euri's te laten afketsenquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
gezien mijn weekOV is ook financieel gezien het weekend niet zo handig...
blijf jij eerst die 17 uur maar eens wakker uitslovertquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:08 schreef Geqxon het volgende:
In 17 uur is het niet leuk meer man. Met 100 uur heeft het nog een uitdagingsgehalte.
Tenminste, dat vind ik dan
Dat is niet eens moeilijk hoorquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
blijf jij eerst die 17 uur maar eens wakker uitslovert
hmmmquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet eens moeilijk hoor
Als je bezig bent is 60+ zelfs nog redelijk voor te houden, maar daarna krijg je toch wat last van hallucinaties.
* MREn heeft ooit 115 urige werkweek gehad
okey...alleen zie ik de uitdagingn niet echt. 100 uur over het bezoeken van 12 steden per treinquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:08 schreef Geqxon het volgende:
In 17 uur is het niet leuk meer man. Met 100 uur heeft het nog een uitdagingsgehalte.
Tenminste, dat vind ik dan
niet zo dom doenquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
okey...alleen zie ik de uitdagingn niet echt. 100 uur over het bezoeken van 12 steden per trein![]()
Ik heb al eens 15 uur non-stop gewerkt jaquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
blijf jij eerst die 17 uur maar eens wakker uitslovert
Meest irritant is juist dat je weinig te doen hebt, en altijd slaperig wordt in een trein. Ik denk dat stroom voor muziek een grotere must is dan stroom voor een cameraquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hmmm
daar moet dus wel een beetje mee omgegaan kunnen worden
stroom: shore crew. Consider that donequote:Op zaterdag 15 april 2006 23:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Meest irritant is juist dat je weinig te doen hebt, en altijd slaperig wordt in een trein. Ik denk dat stroom voor muziek een grotere must is dan stroom voor een camera
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |