Ook al zoiets inderdaad.quote:Op maandag 3 april 2006 10:45 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
Ah, was in de veronderstelling dat je Rinaldo Weijenberg bedoelde. Ja, heb die Willemse gezien op TV, wat een randdebiel![]()
Understatementquote:Op maandag 3 april 2006 11:09 schreef Ciurlizza het volgende:
Wat een zooitje daar bij GroenSlinks.
Zo, groot licht, schijn je heldere stralen eens op deze zaak?quote:Op maandag 3 april 2006 11:09 schreef Ciurlizza het volgende:
Wat een zooitje daar bij GroenSlinks.
Heb je naast leedvermaak ook nog inhoudelijk iets in te brengen over de mogelijkheid van mensen met een strafblad om in de kamer te komen?quote:Op maandag 3 april 2006 11:16 schreef Ciurlizza het volgende:
De feiten spreken voor zich, daar heb jij je lichtje ook al over laten schijnen.
De rakkerquote:Op maandag 3 april 2006 11:18 schreef Floripas het volgende:
Oh ja, Zalm heeft een aantekening voor vernieling omdat hij posters plakte op de Albert Heijn tegen Outspan-sinaasappelen.
Tijd om maar weer eens een VVD-gaat-rollebollend-over-straat-topic te openen.quote:Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Ciurlizza het volgende:
Het gaat niet om dat strafblad. Het gaat meer om hetgeen wat ze hebben uitgespookt, of dat nu een strafblad op heeft geleverd of niet.
Links in de knoei. Schitterend.
Doe je best, maar niet in dit topic. Dit gaat over het gerel binnen Groen Links.quote:Op maandag 3 april 2006 11:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Tijd om maar weer eens een VVD-gaat-rollebollend-over-straat-topic te openen.![]()
Het is me watquote:Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Ciurlizza het volgende:
Links in de knoei. Schitterend.
Je zult toch moeten kunnen aantonen dat een bepaald persoon iets heeft uitgespookt. In het geval van Pormes ontbreekt iedere vorm van bewijs.quote:Op maandag 3 april 2006 11:19 schreef Ciurlizza het volgende:
Het gaat niet om dat strafblad. Het gaat meer om hetgeen wat ze hebben uitgespookt, of dat nu een strafblad op heeft geleverd of niet.
Volgens jou mag je iemand zonder enig bewijs beschuldigen van bepaalde feiten?quote:Op maandag 3 april 2006 12:52 schreef Ciurlizza het volgende:
Nee hoor.
Zwaktebodquote:Op maandag 3 april 2006 13:03 schreef Ciurlizza het volgende:
Volgens mij moet je gewoon eens even goed lezen.
Zo héé! Die bak is zóóó GeenStijl 2002!quote:Op maandag 3 april 2006 13:09 schreef Ciurlizza het volgende:
Hoor ik daar een lama schijten?
quote:Pormes eist terugkeer in senaat
Raoul du Pré
Van onze verslaggever - De omstreden senator Sam Pormes wil vanaf aanstaande vrijdag weer aan het werk in de Eerste Kamer voor GroenLinks. Daarmee plaatst hij zijn partij voor een groot probleem, want zijn mede-senatoren willen niet meer met hem samenwerken. Pormes kan echter rekenen op de steun van een groot aantal partijleden.
Vier maanden na het begin van de affaire-Pormes blijkt de partij diep verdeeld over de wijze waarop met het verleden van de senator moet worden omgegaan. De kloof liep afgelopen zaterdag dwars door de partijraad, het orgaan dat namens de leden toezicht houdt op het functioneren van de landelijke politici en het partijbestuur. Van de 56 aanwezige leden stemden er 30 tegen het royement van Pormes, dat in november vorig jaar door het partijbestuur was afgekondigd. Partijvoorzitter Herman Meijer nam daarop het besluit af te treden.
De aanleiding voor Pormes’ royement in november waren geruchten over zijn verleden: hij zou in de jaren zeventig hebben deelgenomen aan een Palestijnse guerrillatraining in Zuid-Jemen. Ook zou hij betrokken zijn geweest bij de Molukse treinkaping bij De Punt in 1977. Pormes is al sinds 1976 actief in de politiek (hij begon bij de communisten van de CPN) en de geruchten achtervolgen hem al jaren. Er is echter nooit hard bewijs voor geleverd. Ook een onderzoekscommissie van de partij haalde vorig jaar geen nieuwe feiten boven tafel, maar concludeerde wel dat Pormes de partij niet altijd volledig heeft geďnformeerd.
Pormes is vastbesloten zich niet uit de partij te laten werken en wordt daarin gesteund door een aantal partijleden. Onder hen Symone de Bruin, fractievoorzitter in de Overijsselse statenfractie, actievoerder Joris Wijnhoven van Milieudefensie en Kees Kalkman, voormalig internationaal secretaris van GroenLinks. Deze leden vinden dat het partijbestuur paniekerig en overhaast heeft gereageerd toen het weekblad HP/De Tijd de affaire-Pormes oprakelde. Na de dramatische gebeurtenissen rond het Tweede-Kamerlid Tara Singh Varma (die een ernstige ziekte simuleerde) laat het bestuur zich volgens de critici te veel leiden door angst voor affaires.
Wijnhoven: ‘HP/De Tijd haalt oude koeien uit de sloot, het partijbestuur schiet in een kramp, er komt een rapport waarin geen nieuwe feiten aan het licht komen en vervolgens wordt Pormes alsnog uit de partij getrapt. Daar heb ik moeite mee.’
Wijnhoven waarschuwt de Eerste-Kamerfractie dat zij Pormes niet zomaar kan wegsturen. ‘Daar gaan die fractieleden niet over. Pormes is door de leden op een verkiesbare plek gezet. Die leden hebben nu gesproken, via de partijraad. Dus Pormes zegt terecht: ik ben weer gewoon lid en ik wil terug in de senaat.’
Pormes zelf hoopt aanstaande vrijdag in een vergadering met zijn vier fractiegenoten een oplossing te vinden. ‘Ongetwijfeld zijn er kloven ontstaan en het is mijn plan die kloven te dichten.’
Zijn fractiegenoot in de Eerste Kamer Jos van der Lans denkt dat dat terugkeer moeilijk wordt. ‘Sams politieke geloofwaardigheid is nog steeds in het geding. Als ik hem was, zou ik mijn zetel opgeven.’
Bron: De Volkskrant
Lastige kwestie en ik denk dat sommige partijen het algemeen belang uit het oog verliezen en té snel een kant gekozen hebben vanwaar ze niet meer terug kunnen keren.quote:
Nou ja, het journaal kan natuurlijk niet iemand betichten van daden waarvoor die persoon niet veroordeeld is. Een politieke partij kan zonder hard bewijs zich niet meer laten vertegenwoordigen door iemand, of als lid royeren, als het journaal iemand zonder bewijs beschuldigt van schieten op politie-agenten krijgen ze een smaadzaak aan de broek, en terecht.quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:01 schreef Tikorev het volgende:
Schieten op politie-agenten en frauderen met uitkeringen noemen ze bij de NOS tegenwoordig "ophef over zijn verleden als activist"....![]()
Valt me trouwens helemaal op hoe miniem ze berichten over deze affaire. Moet je voorstellen hoe de NOS had uitgepakt als bijvoorbeeld een CDA of VVD senator in verband werd gebracht met terrorisme, het schieten op politie-agenten en het frauderen met uitkeringen...
En hiervoor heb je natuurlijk stapels zaken, die dit aantonen?quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:06 schreef Ippon het volgende:
Iemand die net als Pormes de schijn tegen zou hebben gehad, maar dan bijvoorbeeld met betrekking tot een mogelijk lidmaatschap van een 'extreem-rechtse' organisatie, zonder dat daarvoor hard bewijs zou zijn geleverd, had in politiek Den Haag al lang en breed zijn biezen kunnen pakken. Blijkbaar gelden voor vroegere links-extremisten, zelfs indien zij zich met geweldadige activiteiten bezig hebben gehouden, in Den Haag nog altijd andere regels.
Dat zo'n stuk extremistisch schorem de hand boven het hoofd wordt gehouden door tweederde van de partijraad is toch werkelijk bij de konijnen af. Welke dombo's stemmen er eigenlijk nog op zo'n partij? Wat hebben die eikels eigenlijk met Nederland voor?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:01 schreef Tikorev het volgende:
Schieten op politie-agenten en frauderen met uitkeringen noemen ze bij de NOS tegenwoordig "ophef over zijn verleden als activist"....![]()
Valt me trouwens helemaal op hoe miniem ze berichten over deze affaire. Moet je voorstellen hoe de NOS had uitgepakt als bijvoorbeeld een CDA of VVD senator in verband werd gebracht met terrorisme, het schieten op politie-agenten en het frauderen met uitkeringen...
Komen we toch weer op Hansje van Baalen uit.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hiervoor heb je natuurlijk stapels zaken, die dit aantonen?
Ach, moet ik met zo'n naieve, progressieve sukkel als jij hierover discussieren? Jouw rode waas voor je ogen maakt je stekeblind. Ga jij nou maar lekker met je linkse vriendjes weer bedenken hoe je Verdonk c,s om zeep kan helpen maar val mij verder niet lastig.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hiervoor heb je natuurlijk stapels zaken, die dit aantonen?
Vertaling: "Nee, ik lul maar wat. Alles om tegen iedereen die linkser is dan M. Smit aan te schoppen. Onderbouwing? Onderbouwing is voor mietjes."quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:11 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ach, moet ik met zo'n naieve, progressieve sukkel als jij hierover discussieren? Jouw rode waas voor je ogen maakt je stekeblind. Ga jij nou maar lekker met je linkse vriendjes weer bedenken hoe je Verdonk c,s om zeep kan helpen maar val mij verder niet lastig.
We wachten met spanning af wat het antwoord op je brief zal zijn. Graag ontopic en zonder geflame verder.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:11 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ach, moet ik met zo'n naieve, progressieve sukkel als jij hierover discussieren? Jouw rode waas voor je ogen maakt je stekeblind. Ga jij nou maar lekker met je linkse vriendjes weer bedenken hoe je Verdonk c,s om zeep kan helpen maar val mij verder niet lastig.
Typt dat nou een beetje met alleen je linkerhand ?quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:06 schreef Ippon het volgende:
Iemand die net als Pormes de schijn tegen zou hebben gehad, maar dan bijvoorbeeld met betrekking tot een mogelijk lidmaatschap van een 'extreem-rechtse' organisatie, zonder dat daarvoor hard bewijs zou zijn geleverd, had in politiek Den Haag al lang en breed zijn biezen kunnen pakken. Blijkbaar gelden voor vroegere links-extremisten, zelfs indien zij zich met geweldadige activiteiten bezig hebben gehouden, in Den Haag nog altijd andere regels.
De mythe van de goede bedoelingen van symphatisanten van communisme en terrorisme leeft onverminderd voort! De progressieve mores ... zum kotzen.![]()
O ja, en als communisten jouw mening abject vinden, dan stoppen ze je in het gekkenhus .... zoals Berlusconi gisteren zo treffend zei.![]()
Het was geen brief maar een email. Ik wacht ook in spanning af .....quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:15 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
We wachten met spanning af wat het antwoord op je brief zal zijn. Graag ontopic en zonder geflame verder.
quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Onderbouwing? Onderbouwing is voor mietjes."
quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:11 schreef Ippon het volgende:
[..]
Dat ligt nog altijd helemaal aan de partij. Hans van Baalen werd ook niet meteen geroyeerd.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:06 schreef Ippon het volgende:
Dat komt omdat communisten, dankzij hun verzet in de Tweede Wereldoorlog, nog altijd een streepje vóór hebben in Nederland.quote:De mythe van de goede bedoelingen van symphatisanten van communisme en terrorisme leeft onverminderd voort! De progressieve mores ... zum kotzen.![]()
Kom eens wat dichter bij mijn grote, witte net staan.quote:O ja, en als communisten jouw mening abject vinden, dan stoppen ze je in het gekkenhus .... zoals Berlusconi gisteren zo treffend zei.![]()
bron: http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00223551quote:DEN HAAG (ANP) - De Eerste Kamerleden van GroenLinks zoeken naar een ,,werkbare oplossing'' voor het conflict rond hun fractiegenoot Sam Pormes. Ze hebben daartoe voormalig Tweede Kamerlid Marius Ernsting (van de CPN, een voorloper van GroenLinks) als bemiddelaar aangesteld.
Ernsting, nu directeur van Humanitas, moet werken aan ,,een herstel van geloofwaardigheid van Sam Pormes ten opzichte van alle leden en kiezers van GroenLinks'', zo schrijven ze in een gezamenlijke verklaring. Die is ook door Pormes ondertekend.
Pormes werd door het partijbestuur van GroenLinks geroyeerd omdat hij tegenstrijdige verklaringen zou hebben afgelegd over zijn verleden. Afgelopen weekend stelde de partijraad (het hoogste orgaan bij GroenLinks) Pormes echter in het gelijk. In de verklaring van de senatoren staat dat hierdoor ,,een nieuw politiek feit'' is ontstaan. Ook schrijven ze dat er ,,in deze kwestie helaas alleen maar verliezers zijn''. ,,Het is in het belang van de partij dat de kwestie definitief wordt beslecht.''
Trainingskampen
Pormes zou in de jaren '70 in Jemen terroristische trainingskampen hebben bezocht. Ook zou hij contacten hebben gehad met Molukse treinkapers en betrokken zijn geweest bij een schietincident met de politie. De senator (zelf van Molukse afkomst) heeft dit alles steeds ontkend.
Partijvoorzitter Meijer van GroenLinks legde zondag zijn functie neer nadat de partijraad het royement van Pormes had teruggegdraaid. Ook de Eerste Kamerleden leken toen weinig trek te hebben in een verdere samenwerking met Pormes.
Waar zie jij dat?quote:Op donderdag 6 april 2006 07:48 schreef Ippon het volgende:
Lekkere partij dat GroenLinks, ze staan dus voor terrorisme en het vermoorden van onschuldige burgers.
Je lult, je zeurt, je fantaseert, je liegt.quote:Op donderdag 6 april 2006 07:48 schreef Ippon het volgende:
Lekkere partij dat GroenLinks, ze staan dus voor terrorisme en het vermoorden van onschuldige burgers.
Ik bijvoorbeeldquote:Wat zijn het eigenlijk voor mensen die op deze partij stemmen?
Want...?quote:
Hou eens op met die potsierlijke stokpaardjes en flames.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je lult, je zeurt, je fantaseert, je liegt.
[..]
Ik bijvoorbeeld
Je repertoire begint een beetje te vervelen, Ippon. Het lijkt me niet de bedoeling dat we steeds om een bron hoeven te vragen aan je he?quote:Op donderdag 6 april 2006 14:01 schreef Ippon het volgende:
[..]
Hou eens op met die potsierlijke stokpaardjes en flames.
Nee hoor, moet dat dan?quote:Op donderdag 6 april 2006 14:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Je repertoire begint een beetje te vervelen, Ippon. Het lijkt me niet de bedoeling dat we steeds om een bron hoeven te vragen aan je he?![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar waar is die meneer Pormes nu (op technisch juridische gronden) voor vrijgesproken,
quote:Betrokkenheid bij de beschieting van een politieauto te Assen in 1982.
Na een aanvankelijke veroordeling door de rechtbank Assen is Sam Pormes (en zijn medeverdachten) in hoger beroep door het Hof vrijgesproken omdat met name niet duidelijk was waar de opzet van de verdachten op was gericht. De uitspraak van het Hof kan geduid worden als een technische vrijspraak. Het Hof heeft zich niet meer uitgelaten over de door de rechtbank gebruikte bewijsmiddelen m.b.t. de betrokkenheid van Sam Pormes. Daarbij bevindt zich een aantal bekentenissen waarin te lezen staat dat de aanslag vanuit de woning van Sam Pormes is voorbereid. De daarop gevolgde schadevergoedingsactie is afgewezen.
quote:Op donderdag 6 april 2006 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
hoe zeker is het nu dat meneer in een zandbak in het middenoosten een terrorisme opleiding heeft gehad?
quote:Deelname aan een trainingskamp van het Political Front for the Liberation of Palestine (PFLP) in de zomer van 1976 te Zuid-Jemen.
Sam Pormes heeft zijn deelname aan de guerrillatraining altijd systematisch ontkend. Hoewel de commissie geen hard bewijs in de zin van fotomateriaal, vluchtlijsten of visa heeft gevonden, zijn er wel voldoende feiten en omstandigheden die de aannemelijkheid van zijn deelname kunnen dragen.
Vast staat dat er een Molukker “Eli” aan de reis heeft deelgenomen.
Er zijn twee deelnemers aan de reis die Sam Pormes met grote stelligheid herkennen als hun reisgenoot. Jemengangers Annie W. en Evert van den B. hebben geen enkel belang om daarover een belastende verklaring af te leggen. Annie W. verklaart rechtstreeks aan de commissie over haar reis met Pormes naar Jemen. Evert van den B. heeft in 1988 een verklaring afgelegd over hoe de Molukker bij de groep kwam en zijn latere ontmoeting op een PSP congres. Hij was tot op dat moment nog niet bekend met de naam Sam Pormes. Vast staat dat Pormes tijdens het genoemde congres aanwezig was. Van de verklaring van van den B. is een bandopname aanwezig.
Ik blijf het raar vinden dat zoiets niet fatsoenlijk wordt uitgezocht, nu is Pormes nog steeds niet gezuiverd van alle blaam, en andersom.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Roddel en achterklap dus over zijn terroristenopleiding.
Stel, ik woon in de woonplaats van de premier. Geruchten gaan daar, dat hij zijn vrouw slaat. Dus aftreden? Op basis van 'het ruikt er wel naar'?quote:Op donderdag 6 april 2006 21:02 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het ruikt er wel naar in elk geval.
Schijnbaar onpartijdigen in deze discussie (hoe ver dit waar is is ook vers 2) weten met 100% zekerheid dat hij mee was in Jemen. Waarom zouden ze hem eigenlijk van zoiets beschuldigen, hoe is het in de wereld gekomen?quote:Op donderdag 6 april 2006 21:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Stel, ik woon in de woonplaats van de premier. Geruchten gaan daar, dat hij zijn vrouw slaat. Dus aftreden? Op basis van 'het ruikt er wel naar'?
Je stelt de verkeerde vraag. Waarom ze hem zouden beschuldigen is pas interessant als zou blijken dat ze hem daadwerkelijk valselijk hebben beschuldigd. De vraag die je nu moet stellen is welke feiten de getuigenverklaringen ondersteunen.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:12 schreef Elgigante het volgende:
Schijnbaar onpartijdigen in deze discussie (hoe ver dit waar is is ook vers 2) weten met 100% zekerheid dat hij mee was in Jemen. Waarom zouden ze hem eigenlijk van zoiets beschuldigen, hoe is het in de wereld gekomen?
Ik vind het niet niks om een Eerste Kamerlid van dergelijke zaken te beschuldigen, of het nu waar is of niet. Als het valselijk is, is het des te interessanter inderdaad.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:28 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vraag. Waarom ze hem zouden beschuldigen is pas interessant als zou blijken dat ze hem daadwerkelijk valselijk hebben beschuldigd. De vraag die je nu moet stellen is welke feiten de getuigenverklaringen ondersteunen.
quote:Pormes treedt dit najaar terug als senator
ANP
DEN HAAG - Senator Sam Pormes zal in het najaar terugtreden als lid van de Eerste Kamer. Tot die tijd blijft hij deel uitmaken van de GroenLinks-fractie in de senaat. De fractie heeft dat dinsdag afgesproken na een bemiddelingspoging door voormalig Tweede Kamerlid Marius Ernsting. Pormes is in opspraak geraakt door geruchten over zijn verleden.
Lijkt me een logische uitkomst van het geheel, al heeft het natuurlijk wat wonden achter gelaten, 't is niet de eerste maal voor GL.quote:
Omdat hij wel graag nog even op vakantie wil van ons geld.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:41 schreef Elgigante het volgende:
Treed hij in het najaar pas af omdat hij nu nog formaliteiten af moet handelen of waarom juist dan?
Daar heeft ie toch eerlijk voor gewerkt? Nou ja, hij was dan enige tijd geschorst maar dat kun je hem niet kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Omdat hij wel graag nog even op vakantie wil van ons geld.
Ik zou niet weten wat er goed aan is, nu kan Pormes en de fractie in de eerste kamer wel weer over straat , maar ze hebben zich belachelijk gemaakt door het zgn onderzoek en de ietwat snelle conclusies die daaraan verbonden werden.quote:
Van zijn vakantiegeld mag hij inderdaad op vakantie. De schorsing is hem natuurlijk ten dele te verwijten dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:22 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Daar heeft ie toch eerlijk voor gewerkt? Nou ja, hij was dan enige tijd geschorst maar dat kun je hem niet kwalijk nemen.
Zet Rosenmoller er ook maar bij, hij idealiseert nog steeds een bewind waar de Nazi's jaloers op zouden zijn..quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:03 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Schoolvoorbeeld van een linkse hypocriete teringbende dat GL. Tel je mee?
Duyvendak (parlementarier met strafblad maakt nu zelf wetjes)
Singh Varma (geen uitleg nodig)
Farah Karima (getrouwd geweest met terrorist, wist er op dat moment van, alleen 'niet precies' in welke omvang, kom je er makkelijk vanaf meid ;-)
Pormes (see above).
Daarnaast zijjn ze nu helemaal pro groen, maar voor de fusie was daar bij de communistische partijtak was daar geen sprake van (zie het oostblok)![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |