abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:35:33 #1
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_36556962

Vervolg van:
Vanaf 10 maart: Wie is de mol 2006.
Vanaf 10 maart: Wie is de mol 2006 #2
Wie is de Mol 2006 #3 - Toine is chill.
Wie is de Mol 2006 #4 - Vrijdag die Richard eruit!
Wie is de Mol #5 - Waar Frederique verdacht wordt.

Ook in het najaar van 2005 zijn er weer 10 kandidaten afgereisd om deel te nemen aan Wie is de Mol.

* De deelnemers:

De tien kandidaten die dit voorjaar in Argentinië op zoek zullen gaan naar de mol zijn bovenstaand v.l.n.r.:
Chris Tates (Ocean's Twelve, Cabaret)
Frédérique Huydts (Meiden van de Wit)
Geert Hoes (GTST)
Liz Snoyink (De Kleine blonde dood, Phileine zegt sorry)
Mary Lou van Steenis (Vrienden voor het leven)
Milouska Meulens (Jeugdjournaal)
Peggy Vrijens (Costa)
Richard Groenendijk (Cabaretier)
Roderick Veelo (Radio 10)
Toine van Peperstraten (Studio Sport).

De opnames hebben in oktober van vorig jaar al plaatsgevonden in Argentinië. Om precies te zijn in de provincie en/of stad 'Salta'. Vanaf 10 maart van dit jaar wordt het weer iedere week uitgezonden .

Uitzending: iedere vrijdagavond om 20.35 uur op Nederland 2.
Herhaling: iedere zaterdagavond om 22.40 uur op Nederland 2.
Websites: www.wieisdemol.nl en www.wieisdemol.com (fansite).

. Help, ik heb een aflevering gemist, wat nu?

Je kunt de afleveringen terugkijken via onderstaande links:

Aflevering 1:

Aflevering 2:

Aflevering 3:

Op verzoek enkele WidM-icoontjes .

Angela Argentinië natuurlijk het logo

En tot slot het ultimate Wie is de Mol-icoontje:

Variaties en nieuwe ideëen zijn mogelijk, laat maar horen wat jullie willen!!

Binnenkort komt er een prono (voorspellings-spel) aan, dus houd dit topic in de gaten!
quote:
WIDM 7 in Thailand?

18 maart 2006 - Uit redelijk betrouwbare bronnen hebben wij vernomen dat de opnames voor WIDM 7 al in juni plaats gaan vinden. De nieuwe serie zou al in het het najaar van dit jaar te zien zijn. De opnames vinden waarschijnlijk plaats in Thailand. Ook worden er al verschillende namen genoemd zoals Huub Stapel, Miryanne van Reeden en de NOS-presentatoren Dione de Graaf en Rik van de Westelaken. Dus als deze informatie klopt kunnen we dit jaar maar liefst twee keer van WIDM genieten! De tweede aflevering van serie 6 trok gisteren overigens 1.154.000 kijkers. Dit is een marktaandeel van 15,5%. Dit is een lichte daling ten opzichte van de eerste aflevering.
bron: widm.com

[ Bericht 6% gewijzigd door Duiveltja op 01-04-2006 22:28:49 ]
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:36:20 #2
128056 MrManiak
pi_36556981
Heeft iemand de openingspost nog ergens in een kladje liggen?
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:39:52 #3
3542 Gia
User under construction
pi_36557080
Ik had in het vorige topic iets opmerkelijks gepost, maar schijnbaar heeft iedereen eroverheen gelezen, dus nog maar een keer.

Liz kreeg bij haar 20 vragen de volgende vraag (uiteraard zonder namen erachter):

Welke bestemming stond op het koffertje van de Mol?

1. Darwin (Milouska)
2. Edinburgh (Frédérique)
3. Kuta (Mary-lou)
4. Lissabon (Jawel, Peggy)

Aangezien Mary-lou eruit ligt, zijn er dus nog maar drie mogelijkheden over wie de Mol kan zijn, Frédérique, Milouska en Peggy.

Is dit nu echt niemand anders opgevallen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 april 2006 @ 18:41:55 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36557133
Gia, dat heb je scherp opgemerkt Ik ga nog steeds voor Peggy, met als voornaamste motivatie dat ze zo op de achtergrond blijft. Ze komt ook nauwelijks aan het woord in de afleveringen. Maar ze doet wel een hoop fout. Het valt alleen niet erg op bij de anderen kennelijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36557162
Het was een leuke aflevering gisteren. Ik vind het altijd wel leuk als er een kandidaat terug komt, alleen mocht dat van mij wel Geert zijn omdat hij er als eerste uit moest, net als Gijs vorige jaar.

Qua verdenkingen vind ik het lastig. Milouska is zo verdacht bezig, dat het er zo dicht op ligt dat zij de Mol is. Maar daar ga ik voorlopig nog maar niet vanuit, voorlopig twijfel ik tussen Roderick en Peggy. Ik ga voorlopig maar voor Peggy.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:43:53 #6
128056 MrManiak
pi_36557195
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:39 schreef Gia het volgende:
Ik had in het vorige topic iets opmerkelijks gepost, maar schijnbaar heeft iedereen eroverheen gelezen, dus nog maar een keer.

Liz kreeg bij haar 20 vragen de volgende vraag (uiteraard zonder namen erachter):

1. Darwin (Milouska)
3. Kuta (Mary-lou)

Aangezien Mary-lou eruit ligt, zijn er dus nog maar drie mogelijkheden over wie de Mol kan zijn, Frédérique, Milouska en Peggy.

Heb je toevallig een screenie van de desbetreffende vraag? Ik geloof namelijk niet dat er maar 4 opties waren te kiezen :S
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:44:59 #7
3542 Gia
User under construction
pi_36557227
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Gia, dat heb je scherp opgemerkt
Was ik niet, maar mijn man. Daarbij hadden wij het opgenomen, dus konden we het rustig terugkijken, ook wie welk koffertje heeft.

Vind overigens dat 'ze' (makers) hiermee wel veel weggeven.
pi_36557229
Ik vind het juist maar niks dat er kandidaten terugkomen enzo. Wat een bullshit. Peggy.
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:47:43 #9
3542 Gia
User under construction
pi_36557297
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:43 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Heb je toevallig een screenie van de desbetreffende vraag? Ik geloof namelijk niet dat er maar 4 opties waren te kiezen :S
Weet niet hoe dat moet, maar heb een paar keer gekeken. Er wordt bij die vraag rustig naar beneden gescrollt in een gelijkmatig tempo en het stopt bij antwoord 4 en het beeld staat dan even stil. Er komt echt niks meer na, anders hadden ze wel verder gescrollt. Toch?
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:52:56 #10
3542 Gia
User under construction
pi_36557433
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:43 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Heb je toevallig een screenie van de desbetreffende vraag?
Vanavond komt de herhaling, om half 11
  zaterdag 1 april 2006 @ 18:53:54 #11
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_36557463
Heb steeds minder een idee .
Al ga ik nog steeds voor Milouska.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:06:55 #12
88233 Steve
Still the best.
pi_36557705
quote:

1. Darwin (Milouska)
3. Kuta (Mary-lou)

Alle bestemmingen staan erbij, alleen in 2 rijen, waarvan er maar 1 in beeld was. (Ik heb even terug gekeken).

Ik heb nu overigens helemaal geen idee meer wie de mol is.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:23:55 #13
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_36558125
Nee, ik vind ook niks als een kandidaat terug mag komen.
En ik kan écht niet zeggen wie de mol is
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:45:35 #14
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_36558711
In het dagboek schrijft de mol dat hij/zij weet welke koffer hij/ze kiezen moet. Vond Milouska wel heel enthousiast voorop lopen toen ze aankwamen op het battlefield en daar gelijk op de laatste koffer springen.. En Milouska had met de verste bestemming behoorlijk wat invloed..
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:50:23 #15
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_36558847
BTW, zag op het forum van Wie is de Mol een discussie over je horloge verzetten naar half 2.
Het zou eventueel slaan op de tijd die een van de kandidaten erover deed in die fabrieksruimte..

Maar op de site staat info over de herhaling van vanavond en er staat ook: Zet VRIJDAG je horloge op half 2 als je Sydney tegenkomt..
Dan zou dat dus weer slaan op een tijdstip dat later gebruikt wordt en niet over de tijd tussen half 2 en een gebeurtenis in de uitzending.. Anders zouden we het horloge ook vanavond kunnen verzetten..

Hmm spannend. Of gewoon 1 april..
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:51:36 #16
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36558873
Ik snap trouwens niets van die test die ze moeten maken. Moeten ze nou een mol kiezen, en vervolgens over diegene vragen beantwoorden, en kijken of je over 1 persoon zoveel mogelijk vragen kan beantwoorden?
Of moeten ze werkelijk vragen beantwoorden, en die zijn goed of fout, omdat ze de goede persoon hebben gekozen of niet. Maar dan heb je toch vrijwel altijd heel veel fouten?
Kan iemand uitleggen hoe die test precies werkt?
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zaterdag 1 april 2006 @ 19:53:58 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_36558937
In de test worden vragen gesteld over de mol. Welke hoed had de mol op, waar zat de mol, hoeveel geld had de mol binnengevracht, enz. enz. En natuurlijk de vraag wie jij denkt dat de mol is.
Je moet dus weten wie de mol is om goede antwoorden te hebben. Als je de verkeerde mol kiest, zul je dus best wat vragen fout hebben.

Ik weet eigenlijk niet of er ook algemene vragen bij zitten over de opdrachten...
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_36559430
Ik ga steeds meer voor Milouska als Mol. In de eerste aflevering vond ik het al heel opvallend dat ze als laatste over de brug ging, dus als eerste het memoryspel mocht doen en toevallig -1000 euro omdraaide.. In de 2e aflevering had ze een ingewikkeld plan voor het vlot, en in de 2e opdracht vond ik het verdacht dat ze bij "de Nederlandse Bank" als laatste aankwam. (Ik heb nog steeds een vermoeden dat daar nog wat geld verduisterd is). Vorige week kwam het haar goed uit dat er getwijfeld werd aan het 2e paar en de groep ineens over ging naar het 4e paar.
Deze aflevering heeft ze perfect werk geleverd. Had zelf een koffer met een verre bestemming, wist perfect dat Darwin in NO Australie lag en "blunderde" lekker tegen Mary-Lou door van een platte aarde uit te gaan.

Verder nog een quote uit het dagboek van de Mol: Het is vooral nieuwsgierigheid die drijft en vooral onwetendheid die ik gebruik. Het moge duidelijk zijn: Ik weet een aantal zaken namelijk wel.
Ze doet zich zo lekker dom voor, en dat voor een journaliste.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_36561370
Ik vind die test ook een erg zwakke plek van het programma. Het slaat in principe nergens op, ook gezien de vragen die ze stellen. Ook al weet je wie de mol is, dan nog kun je een vraag als "Wat at de mol vanmiddag" gewoon niet weten omdat je dat toevallig gemist hebt. De test lijkt dus meer op een methode om lukraak iemand te elimineren dan op echt een manier om tot een terechte winnaar te komen.

Ik snap verder totaal niet hoe het kan dat Richard nu weer in het spel is. Het had net zo goed gekund dat iedereen hem in die kooi had laten zitten en dan was ie er nog uit geweest. Hij kan dus onmogelijk de mol zijn en doet verder voor spek en bonen mee.
pi_36561498
En ik vrees dat Milouska niet de mol is, maar gewoon extreem dom.

Wie weet hoe het zit: weet de mol wel van tevoren welke opdrachten ze krijgen en hoe ze die het beste kunnen doen, of wordt de mol hierdoor net zo verrast als de overige kandidaten?
pi_36561703
quote:

1. Darwin (Milouska)
3. Kuta (Mary-lou)

Nee, mij niet opgevallen.
Maar kan het niet zo zijn dat de rest van de kandidaten op de andere kant van het scherm stonden? Of was het hele scherm in beeld?

Edit: eerst even verder lezen
bij-zonder
pi_36561737
Heb de aflevering inmiddels ook gezien. Ik dacht na de koffertjesopdracht dé bevestiging te hebben gekregen dat Mary-Lou de mol was, zat ik er effe naast

Zou niet weten wie het nu moet zijn. Milouska en Peggy liggen me er iets te dik bovenop....

Wat ik trouwens wel vaag vond was de sticker van Lisse tijdens het koffertjesspel tussen al die wereldsteden, misschien een verwijzing naar Liz (als in Lisse), het zou zo maar kunnen

[ Bericht 8% gewijzigd door TheVulture op 01-04-2006 21:55:19 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 1 april 2006 @ 21:53:36 #23
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_36561897
Sloeg Lisse niet op een serie van WIDM die daar eindigde? Dacht ik ergens gehoord/gelezen te hebben.
pi_36562022
Dat van die keuze uit 4 bestemmingen bij de Mol-vragen was mij inderdaad ook opgevallen al zou het ook kunnen dat antwoord 5 t/m8 aan de rechtkant stonden en niet in beeld zijn genomen.... verder vond ik de vraag "Heeft de Mol geprobeerd jokers te stelen" wel heel erg ruim te interpreteren en daarmee geen goede Mol-vraag... verbaas me wel meer over van die vage vragen in de test...

En die Jokers, dat moeten ze NOOIT meer doen, die verneuken een groot gedeelte van het spel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_36562336
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 21:53 schreef Here2Stay het volgende:
Sloeg Lisse niet op een serie van WIDM die daar eindigde? Dacht ik ergens gehoord/gelezen te hebben.
Ja dat zei Karel ook; het zijn allemaal steden waarin de Mol is geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')