Dan zou ik het gewoon proberenquote:Op woensdag 19 april 2006 17:48 schreef knorretje het volgende:
[..]
hmm das het probleem dus onze patio grenst aan het tuintje van het bejaardenhuis. en ja de twee vrouwen kijken er tegen aan en gaat het dus niet goed vinden (als ik dat zo kan peilen zonder het te vragen)
ja ok, maar ik zat er aan te denken hem zelf te maken dus niet zo'n koop ding maar dan zou ik het errug rot vinden als zij alsnog dus voor elkaar kunnen krijgen dat ik hemmoet afbreken (sneu voor de kids, zonde van de centen en tijd)quote:Op woensdag 19 april 2006 17:55 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan zou ik het gewoon proberenAls ze ernaar vragen kun je naar waarheid zeggen dat er geen vergunning voor nodig is.
Het beste konijntje voor kleine kinderen is géén konijntje. Serieus: een konijn is geen handig beest voor kids. Ten eerste doe je het beest snel pijn of blesseer je het. Ten tweede zijn konijnen zo ongeveer de minst 'vermenselijkte' huisdierensoort die we kennen. Konijnen zijn niet van nature aanhankelijk en knuffelig. Ten derde: een konijn wordt doodongelukkig in zijn eentje. Het is van nature een groepsdiertje. Je zit er dus sowieso aan twee vast. En die moet je dan weer laten steriliseren. En dan moet je maar weer afwachten of ze elkaar verdragen op de vierkante meter. En je hebt een ruime ren nodig voor twee (maar ook voor één) konijnen.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:09 schreef knorretje het volgende:
PS, aangezien jij een konijntje heb, weet jij toevallig een ras wat erg lief is met kids heb begrepen dat daar nog wel eens verschil in kan zitten, idem als geslacht. En belangrijk het moet een kleintje blijven ooit eenseen dwergkonijntje gehad wat tot een uit de kluit gewassen enorm beest werd De bedoeling is dat het knijntje ook in het speelhuis onderdak gaat vinden.
Nee hoor, geen gebroken kinderhartjes, want (klinkt heel koppig) het beestje komt er toch wel. Een kind op de leeftijd als alicia een beest geven, wat voor beest dan ook, is niet een 'eigen' beest voor het kind zelf. Ik als ouder draag de verantwoordelijheid, de verzorging, de lasten voor de komende 10 jaar. Dat ik daarmee ook alicia een plezier doe doordat ze graag naar konijntjes kijkt, en het supervind om ze voeren is een leuke bijkomstigheid en zal haar er an ook zeker bij betrekken, het hok schoonmaken, het verzorgen an sich. In haar ogen is het haar beestje en ze zal er wellicht een maand met alle liefde haar hele hart geven en daarna met d'r reet er niet meer naar omkijken. Kids zijn gewoon te jong om te beseffen dat een beest meer inhoudt dan even aaien en voer geven. (Alicia is overigens een heel lief zachtaardig meisje wat zover ik van haar heb gezien met beesten wel redelijk goed door heeft dat een beest geen speelgoed is, de konijnen die ze kent houdt ze netjes vast, goed ondersteunend en beslist niet op een pijnlijke of ongemakkelijke manier vast, wellicht doordat ze het niet anders heeft zien doen, immers oma (mijn moeder) heb konijnen) Ik heb 1 eigen konijn gehad gedurene 8 jaar en 2 maal een cavia, maar uiteindelijk vind ik cavia's toch minder leuk dan konijnen vandaar de keus een konijntje.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het beste konijntje voor kleine kinderen is géén konijntje. Serieus: een konijn is geen handig beest voor kids. Ten eerste doe je het beest snel pijn of blesseer je het. Ten tweede zijn konijnen zo ongeveer de minst 'vermenselijkte' huisdierensoort die we kennen. Konijnen zijn niet van nature aanhankelijk en knuffelig. Ten derde: een konijn wordt doodongelukkig in zijn eentje. Het is van nature een groepsdiertje. Je zit er dus sowieso aan twee vast. En die moet je dan weer laten steriliseren. En dan moet je maar weer afwachten of ze elkaar verdragen op de vierkante meter. En je hebt een ruime ren nodig voor twee (maar ook voor één) konijnen.
Kortom:
Het beste konijn voor een kind is.... een cavia! Die zijn lief, aanhankelijk, makkelijk in de omgang.
Dat laatste is bij een konijn altijd afwachten, alhoewel er inderdaad rassen zo zijn sufgefokt dat ze zich makkelijk op laten pakken en zo. Vraag alleen niet of het beestje zelf gelukkig is. En zelfs áls het je lukt een tam lief konijntje te krijgen, dan nog blijf je het bezwaar houden dat konijnen (met name hun rug) heel snel breken of bezeren. Alleen een konijn oppakken vergt al de nodige ervaring en kennis.
Ik ga even los, maar dat komt omdat ik gewoon weet hoeveel misverstanden er over konijnen zijn. En ze zijn heel schattig, maar voor kinderen echt niet zo geschikt
En nu breek ik waarschijnlijk een kinderhartje, of niet?![]()
Gaat dit ook op voor het speeltoestel welke niet vast staat?quote:Op woensdag 19 april 2006 15:59 schreef Duderinnetje het volgende:
http://vrom.nl/bouwvergunningen_online
Hier kun je mbv. een vragenlijst heel makkelijk zien of je ergens een vergunnin g voor nodig hebt. Even snel jullie situatie ingevoerd:
Tot drie meter hoogte geen bouwvergunning nodig, anders een zogenaamde 'lichte' vergunning.
Ok. Ik twijfel ook niet aan je intenties hoor! Het is meer dat er dus zo veel misverstanden zijn over konijnen en konijnen zelf zullen ze niet vertellenquote:Op woensdag 19 april 2006 18:53 schreef knorretje het volgende:
[..]
Nee hoor, geen gebroken kinderhartjes, want (klinkt heel koppig) het beestje komt er toch wel. Een kind op de leeftijd als alicia een beest geven, wat voor beest dan ook, is niet een 'eigen' beest voor het kind zelf. Ik als ouder draag de verantwoordelijheid, de verzorging, de lasten voor de komende 10 jaar. Dat ik daarmee ook alicia een plezier doe doordat ze graag naar konijntjes kijkt, en het supervind om ze voeren is een leuke bijkomstigheid en zal haar er an ook zeker bij betrekken, het hok schoonmaken, het verzorgen an sich. In haar ogen is het haar beestje en ze zal er wellicht een maand met alle liefde haar hele hart geven en daarna met d'r reet er niet meer naar omkijken. Kids zijn gewoon te jong om te beseffen dat een beest meer inhoudt dan even aaien en voer geven. (Alicia is overigens een heel lief zachtaardig meisje wat zover ik van haar heb gezien met beesten wel redelijk goed door heeft dat een beest geen speelgoed is, de konijnen die ze kent houdt ze netjes vast, goed ondersteunend en beslist niet op een pijnlijke of ongemakkelijke manier vast, wellicht doordat ze het niet anders heeft zien doen, immers oma (mijn moeder) heb konijnen) Ik heb 1 eigen konijn gehad gedurene 8 jaar en 2 maal een cavia, maar uiteindelijk vind ik cavia's toch minder leuk dan konijnen vandaar de keus een konijntje.
Dat weet ik niet. Ik zou die vraag even emailen op die sitequote:Op woensdag 19 april 2006 23:24 schreef frederik het volgende:
[..]
Gaat dit ook op voor het speeltoestel welke niet vast staat?
Tuinmeubilair welke (makkelijk) verwijderbaar is hoeft bijvoorbeeld ook geen vergunning danwel melding.
praxisquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:44 schreef nectarientje het volgende:
wauw! mooi behang!
Waar heb je dat vandaan?
das de afvoer van de huidige douchequote:Op vrijdag 28 april 2006 18:11 schreef Marsepein het volgende:
Leuk behang hoor. En die uitbreiding van de badkamer schiet ook aardig op. Wat is dat voor afvoertje wat net boven het maaiveld uit de gevel komt? (Op de 5e foto?)
Er van uitgaan de dat deze gewoon verdwijnt ?quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:15 schreef knorretje het volgende:
[..]
das de afvoer van de huidige douche
tuurlijk verdwijnt die achtelijke afvoerquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er van uitgaan de dat deze gewoon verdwijnt ?
Verder mooie vooruit gang; een grotere badkamer is altijd mooi meegenomen![]()
Bedoel je daar het behangen mee?quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:33 schreef knorretje het volgende:
Nou we zijn weer een dikke week verder tijd voor een update, d'r is in elk geval weer genoeg gebeurd (niet alleen kwa verbouwen).
Maandag zijn ze dus begonnen met de aanbouw voor de douche
en de afgelopen dagen zijn dit dus de vorderingen van de bouwlui:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zodra de bouwlui weg zijn word er in de avonduurtjes nog wat werk verzet op de rest van de gevel, alles gaat opnieuw gevoegd worden
[afbeelding]
wandje in de woonkamer inmiddels voorzien van behang
[afbeelding]
behangen ging ook niet lekker, het zat er keurig op maar nu een dikke ag later droogt alles lekker in, maar wat doen de naadjesquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Bedoel je daar het behangen mee?
Meteen denkt dat er tegenslag is of zo, omdat jullie steeds zo pech hadden met alles.
O jee Knor, wat schrikken, van de oudstequote:Op vrijdag 28 april 2006 18:33 schreef knorretje het volgende:
[..]
behangen ging ook niet lekker, het zat er keurig op maar nu een dikke ag later droogt alles lekker in, maar wat doen de naadjesze wijken
nou komt er toch iets tegen de muur zodat het niet meer opvalt straks, maar wel mooi klote)
de grootste tegenvaller deze week was het (gelukkig korte) ziekenhuisverblijf van de oudste ivm virus en uitdroging
die foto is genomen vlak nadat het erop zat, en we hebben wel het geluk daarnaast dat de muur vrij licht van kleur was en dat het op een afstandje niet direct opvalt dat de naadjes wijken.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
O jee Knor, wat schrikken, van de oudsteGelukkig maar dat het een kort ziekenhuisverblijf was!
Van behang weet ik eigenlijk niets. Hoe kan het nou dat naadjes zo wijken?
Nou op de foto ziet het er keurig uit hoor!
dat had ik ook verwacht, nou ja 1 dan (alicia was niet in staat het te zien) maar het interesseerde Jayden werkelijk waar geen zier, hij vond het 10 x mooier om die kruiwagens vol beton te teisteren met zijn speelgoed (of een poging te wagen er in te graaien)quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:49 schreef Lois het volgende:
Agos Alicia in het ziekenhuisWat naar!
Ik vind het behang er mooi! Ondanks het patroon is het een erg "rustig" geheel, heel mooi! En die betonautoals die hier voor de deur zou staan heb ik 2 hyperende kindjes voor het raam "grote auto!!"
de muur hebben we twee keer voorgestreken met voorstrijk.. dus het zuigende had er naar mijn idee nu wel uit mogen zijn, maar goed, ik gooi er gewoon iets voor en over een tijdje behang ik het opnieuwquote:Op zaterdag 29 april 2006 18:33 schreef Troel het volgende:
Knor, wellicht is het ook een erg zuigende muur geweest.
Fijn dat Alicia weer thuis is!
ja, twee keer voorstrijken zou inderdaad genoeg moeten zijn. WIj hebben het in de slaapkamer hier ook, daar hebben we inderdaad ook de "we hangen er wel iets voor"-oplossingquote:Op zaterdag 29 april 2006 20:01 schreef knorretje het volgende:
[..]
de muur hebben we twee keer voorgestreken met voorstrijk.. dus het zuigende had er naar mijn idee nu wel uit mogen zijn, maar goed, ik gooi er gewoon iets voor en over een tijdje behang ik het opnieuw
Erg gaaf behangquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:33 schreef knorretje het volgende:
wandje in de woonkamer inmiddels voorzien van behang
[afbeelding]
nope fulltime huismama, bedoelde meer dat er minder aan het huis gedaan wordt en meer in de tuin wordt geravot (vandaag alvast moederdag kadootje gescoord (tuinset) . Dochterlief is nog steeds niet helemaal beter, maar het gaat al wel fijner/beter met haar gelukkig.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:43 schreef Cybersijp het volgende:
Ziet er knap uit knor die tegels,
Je plaatst een opmerking over gigmooi weer en werken, werk je in de horeca ofzo? Dan weet ik wat je bedoeld(gelukkig nu wat dagen vrij gehad om ff flink te kunnen klussen/knutselen
Leuk om te zien dat kinderen eigenlijk aleemaal t zelfde zijn, dochtertjelief van (bijna) 14 maanden loopt de hele dag auto's te kijken onder het roepen van "toto, toto"
Ik kan me dus ook voorstellen dat je danig de schrik erin had dat een van je kinders naar het ziekenhuis raakte, gelukkig alles goed maar het raakt je erg diep.Gelukkig ging alles goed!
Keep up the knutselwerk, anders heb ik niks anders et doen als in me eigen topic te posten ( plafond, plafond en nog eens plafond......( Maar t wordt wel mooi
![]()
)
quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:31 schreef knorretje het volgende:
het begin is er....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
daar zat de oorspronkelijke keuken en wordt nu berging/bijkeuken/minikantoortje/rommelhok/speelgoedhok/schuur/washokquote:Op woensdag 10 mei 2006 17:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ziet er goed uit!
Wat zijn die witte tegeltjes op de vloer naast de badkamer eigenlijk? Dat is niet de keuken, want daar hebben jullie hout....
Heerlijk zoals het opschiet hè Knor?
Edit: En Danny![]()
Dat viel mij ook al opquote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:08 schreef Juleh het volgende:
Er zit toch geen WC in de badkamer? Ik zie steeds die rol WC papier![]()
![]()
Daarom vraag ik het eigenlijk ook, ik heb ook aardig wat WC papier gebruikt bij het opnieuw kitten van mijn bad een poosje terugquote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:19 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al opMisschien met kitten gebruikt?
Verder is het een eenvoudige maar mooi badkamer. Compleet, sfeervol en optimaal de ruimte benut. Niet bepaald mijn badkamer maar erg mooi hoor![]()
yep met kitten gebruiktquote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:19 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al opMisschien met kitten gebruikt?
ik zie het nut van al die toeters en bellen niet in, het doel is douchen en das prima te doen op deze manierquote:Verder is het een eenvoudige maar mooi badkamer. Compleet, sfeervol en optimaal de ruimte benut. Niet bepaald mijn badkamer maar erg mooi hoor![]()
niet alleen een bijbouw zelfs, als we de vergunning binnen hebben ook nog een opbouwquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:09 schreef ranzige_pad het volgende:
yooh, dit begint ook een aardige klus te worden. ik had verwacht dat alleen het binnen werk gedaan werd, maar nu komt er ook een bij bouw bij.. netjes hoor.
mahonie/kersenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:06 schreef Lois het volgende:
Mooi! De tegels op de wcvloer zijn heel mooi vind ik en de combinatie met het behang er bij is erg gezellig. Welke kleur wordt het houtwerk?
quote:Die tvmijn man naast me zit hier te
![]()
Mooi hoor! Alleen de snoertjes nog wegwerken zeker?
dat heb ik noooooooit gezegd. Heb gezegd dat het beter matcht hier met de ruimte. De verhouding lag precies goed.quote:
Mooi ding, hier beneden hangt ook een Philips.quote:
klopt heb je helemaal gelijk in, ik had de muur al behangen en daarna is pas besloten de tv toch niet op de slaapkamer te zetten. Dus vandaar toch geen egale muur, maar mij kennende zal dit behang er niet jaren zittenquote:Op maandag 22 mei 2006 12:11 schreef ranzige_pad het volgende:
persoonlijk vind ik hem niet tot zijn recht komen op die muur, een egale lichte kleur was beter in mijn optiek. Maar goed smaken verschillen.
yep de lampen kleuren mee met de overheersende kleur wat de tv weergeeft. dus alles wordt flink oranje tijdens de wk strakkiesquote:Op maandag 22 mei 2006 13:07 schreef Jaguarized het volgende:
" 2-kanaals actief Ambilight voor een verbeterde weergave"
Is dat dat blauwe licht aan de zijkant als het donker is?
ach nu met de tv ervoor blijft er meer zichtbaar van de muur dan wat we anders er tegen aan geknald hadden (grote servieskast)quote:Op maandag 22 mei 2006 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het zonde van het behang.Mag dat ook?
Ik vond het zo'n mooi muurtje!![]()
De combi is idd niet zo gelukkig.
Vet zeg.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:10 schreef Danny het volgende:
[..]
yep de lampen kleuren mee met de overheersende kleur wat de tv weergeeft. dus alles wordt flink oranje tijdens de wk strakkies
knor
uiteraardquote:Op maandag 22 mei 2006 13:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vet zeg.Dat wordt een burenborrel tijdens het WK?
![]()
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:59 schreef kevin33 het volgende:
Zouden jullie mij kunnen vertellen waar je dat behang hebt gehaald, waar je nu dat lcd'tje over heen hebt gehangen
praxisquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:44 schreef nectarientje het volgende:
wauw! mooi behang!
Waar heb je dat vandaan?
Gewoon inspiratie opdoen door te onderzoeken en topics als deze te lezenquote:Op maandag 5 juni 2006 23:41 schreef sjak het volgende:
Wat wordt jullie huis mooi zeg, super hoe jullie dat allemaal doen. Ik wou dat ik zo handig en/of creatief was.
ja het bureau dat voor ons de vergunning heeft ingediend heeft dat niet goed gedaan, er ontbreken papieren en we krijgen nu alsnog de kans om het binnen vier weken opnieuw in orde te maken met de ontbrekende papierenquote:
wij zijn ook niet superhandig hoor, maar met veel geduld en steeds opnieuw en nog meer geduld komt het uiteindelijk er allemaal redelijk eruit te zienquote:Op maandag 5 juni 2006 23:41 schreef sjak het volgende:
Wat wordt jullie huis mooi zeg, super hoe jullie dat allemaal doen. Ik wou dat ik zo handig en/of creatief was.
Buiten dat mediamarkt zwolle een kutzaak is waar ik eigenlijk nog niet dood aangetroffen wil worden, ben ik ook nog eens niet op zoek naar werkquote:Op woensdag 7 juni 2006 00:25 schreef Rottdog het volgende:
Offtopic
Ze vragen bij de mediamarkt in Zwolle vrij veel personeel weet alleen niet of dat nog wel op zijn plek is eigenlijk
En mij wezen ze af!quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:25 schreef Rottdog het volgende:
Offtopic
Ze vragen bij de mediamarkt in Zwolle vrij veel personeel weet alleen niet of dat nog wel op zijn plek is eigenlijk
en zover ik begrepen heb is de vergunningaanvraag opnieuw ingediend, ben benieuwdquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:56 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja het bureau dat voor ons de vergunning heeft ingediend heeft dat niet goed gedaan, er ontbreken papieren en we krijgen nu alsnog de kans om het binnen vier weken opnieuw in orde te maken met de ontbrekende papieren
Ze negeren dit topic gewoon, tis blijkbaar een bouwvalquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:45 schreef bibi het volgende:
Ik ben toch ook wel heel benieuwd hoe het er nu voor staat.
kloptquote:Op woensdag 8 november 2006 07:26 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
Ze negeren dit topic gewoon, tis blijkbaar een bouwval![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |